Senat: Drapelul Romaniei va fi arborat in clasele de curs din invatamantul primar si gimnazial; elevii vor intona imnul in fiecare zi de luni

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:02 Actualitate | Esenţial

Plenul Senatului a aprobat, miercuri, propunerea legislativa prin care se propune arborarea drapelului Romaniei in clasele de curs din invatamantul primar si gimnazial, precum si intonarea imnului national in fiecare zi de luni de catre elevi, informeaza Agerpres.

Propunerea  deputatei PDL Maria Stavrositu a fost aprobata de senatori cu 56 de voturi pentru, 37 de voturi impotriva si o abtinere.

Senatorii au respins raportul nefavorabil intocmit propunerii de lege de Comisia pentru administratie publica din Senat cu 44 de voturi pentru, 49 de voturi impotriva si trei abtineri.

In expunerea de motive a textului de lege, initiatorul precizeaza ca scopul proiectului este acela al "constientizarii tinerilor asupra importantei simbolurilor nationale in afirmarea demnitatii tarii prin arborarea drapelului in fiecare clasa, precum si prin intonarea imnului".

"Scoala reprezinta mediul optim pentru formarea spiritului civic si patriotic. Din pacate, asistam la o disolutie a valorilor si simbolurilor nationale si uitam ca acestea sunt elementele definitorii pentru identitatea oricarui stat. Usurinta cu care sunt folosite astazi, in locuri si la ocazii adesea nepotrivite, a condus la o uzura avansata a acestora. Uitand ceea ce ne defineste ca popor, riscam sa ne pierdem reperele", se arata in documentul citat.

Senatul este prima Camera sesizata in acest caz.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2212 vizualizari

  • -12 (14 voturi)    
    Extraordinar !!! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:07)

    polonyca [utilizator]

    Sunt curios insa.....care imn ??!!!! Mai ales incolo , prin secuime !!!! Doamne , suntem o natie de fraieri.....
    • +9 (13 voturi)    
      nu gandesti bine.. (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:22)

      Dnn [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      evenimentul a trecut, a fost discutat dar e cazul sa lasi evenimentele astea sa fie asa cum sunt: izolate si nu o generalizare. Sa speram ca proiectul prezentat in articol are un caracter constructiv si generatia urmatoare sa nu creasca tot cu mintea setata ca romanii sunt ultimii oameni de pe pamantul asta.

      treci mai departe si gandeste constructiv..
      • -5 (9 voturi)    
        Drapelul da (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:28)

        Minime [anonim] i-a raspuns lui Dnn

        Drapelul e o idee buna sa fie afisat peste tot insa sa fortezi niste copii sa intoneze saptamanal imnul mi se pare o tampenie. Ce mai ramane sa-i facem pionieri si sa ii punem sa marsaluiasca pe stadioane spre slava tarii si a conducatorului iubit, oricare ar fi ala?

        Mai bine CNA-ul sa sanctioneze denigrarea tarii pe la televizor, sa nu mai zica toate televiziunile ca suntem cei mai prosti oameni de pe pamant. Sa mai prezinte si partile pozitive, ca sunt mai multe decat cele negative.

        Mult mai bine s-ar face tarii asa decat indobitocind copii cu propaganda.
        • +15 (15 voturi)    
          *******As avea o propunere!!!!!! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:15)

          ghe [anonim] i-a raspuns lui Minime

          Ce-ar fi, mai bine chiar , ca in fiecare dimineata, parlamentarii nostri sa inceapa ziua de munca intonand:
          JUR SA NU FUR,
        • +5 (5 voturi)    
          *** Propunere*** (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:26)

          ghe [anonim] i-a raspuns lui Minime

          propun, in loc ca bietii copii obositi/adormiti inca la ora 8 dim (sa nu-i uitam si pe cei de la tara care uneori merg kilometri intregi pe jos, pentru ca statul nu are bani de transport si benzina - da' de steaguri are!), onor parlamentarii nostri sa inceapa ziua, rostind:
          jur sa respect legile, jur sa nu fur, jur sa nu mint, jur sa nu fac trafic de influenta, jur sa urmaresc binele tarii si al poporului pe care il reprezint si nu numai binele meu personal".
          ce ziceti, ar fi de acord?
      • 0 (0 voturi)    
        eu... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:43)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui Dnn

        ... ti-as da like daca asa avea cont :P
    • +3 (5 voturi)    
      buna observatie (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:23)

      ia cucu [anonim] i-a raspuns lui polonyca

      Trebuie sa recunosc ca este totusi o buna intrebare. Sunt curios cum vor fi verificate invatatoarele si profesoarele daca respecta legea.
      • +1 (1 vot)    
        Si daca nu, atunci ce ? (Miercuri, 21 decembrie 2011, 17:17)

        Petronius. [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

        In Romania nu se respecta nici legile, asadar de ce crede cineva ca in secuime se va canta imnul (al Romaniei, desigur).

        Legea prevede sanctiuni pentru cei care nu respecta aceasta prevedere ? Pai atunci ...
  • +8 (14 voturi)    
    Senatori care "reprezinta" Romania (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:24)

    Alin Tutea [anonim]

    37 de senatori care reprezinta Romania se opun afirmarii demnitatii tarii, Romania. Cita ipocrizie! Astfel de cetateni nu au ce cauta in parlamentul tarii. Sunt o rusine pentru tara.
  • +9 (11 voturi)    
    Asa ceva exista un multe state democratice (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:27)

    Romanii se 'desteapta', incet dar sigur.. [anonim]

    Franta are drapele peste tot, UK la fel (basca poza reginei), ce sa mai zicem de USA..!

    In ultimii ani, atmosfera de eterna tranzitie, dificultatile economice, imitarea maimutareasca a relativismului occidental si vulgarizarea dezgustatoare din mass-media au condus la abandonarea atentiei si respectului pentru simbolurile care creeaza omogeneitate in perceperea unei natiuni, unui popor, unui stat.

    Pe cine naiba poate deranja drapelul tarii intr-un colt de clasa?
    Ce rau poate fi in a vedea elevii Romaniei cantand doar de 4 ori pe luna imnul tarii in care traiesc?

    Din nefericire stim cu toti ce 'valoare' au generatiile semialfabetizate incapabile sa ia Bac-ul dar perfect capabile sa imite prostituatele-vedete de la TV sau fotbalistii agramati cu masini scumpe..

    E un lucru bun si util sa ii pui pe copii la invatat serios, sa verifici strict examenele lor, sa le arati ca apartin unui popor cu vechime si unui stat european in plina dezvoltare.

    Asta le da o identitate mai clara, ii ajuta sa se defineasca mai bine, sa fie mai pregatiti pentru inevitabilele competitii ale globalizarii salbatice la care asistam !

    Cei care se opun masurii sunt dintre cei care nu au nici o idee despre ce ar putea fi pus in loc, eventual un mare 'nimic', adica o solutie imbecila si la fel de sterila precum relativismul moral si cultural pe care acum il regreta amarnic Occidentul invadat de islam si imigranti nechemati.

    Cred ca e bine ca s-a decis in Senat, e un mesaj, vom vedea daca va trece de Camera Deputatilor, e for decizional, acolo sunt tot felul de negocieri inversunate si mai sunt acolo si unii care urasc statul romanilor si simbolurile Romaniei! Lor le spun ca totul se plateste cand esti dusmanul romanilor, sa se gandeasca la trecut si vor pricepe..
    • -2 (4 voturi)    
      Normal ca da (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:02)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui Romanii se 'desteapta', incet dar sigur..

      pentru ca acele tari chiar isi respecta cetatenii
    • +3 (3 voturi)    
      steatul tzarii (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:19)

      jimmy yckx [anonim] i-a raspuns lui Romanii se 'desteapta', incet dar sigur..

      imnul americii este tot despre steagul tzarii.
      nu exista o lege federala, dar, pe toate cladirile guvernamentale, posta si scoli, falfaie drapelul federal plus cel al statului.
      toate scolile au in curte un catarg, pe care este, permanent, drapelul federal, cel cu 50 de stele.
      foarte multe case particulare au steaguri mai mai mari sau mai mici, arborate permanen.
      deasemeni, cam toate companiile.
      sa nu mai vorbim de sarbatori, 4th of jully sau memorial day, cand mai toate casele si masinile au steagul pe ele.

      la liceu, in fiecare dimineata se punea, la prima ora, la statia de amplificare, imnul.
      impreuna cu profesorul, stam in picioare si se cantau cel putin doua strofe din imn.
      te slavim romanie, pamant stramosesc...
      imnul era solemn, versurile de rahat.
      • -3 (3 voturi)    
        trebuie sa se merite (Miercuri, 21 decembrie 2011, 18:25)

        horia popa [anonim] i-a raspuns lui jimmy yckx

        Intr-un rahat de tara nimeni nu se inghesuie s-o laude. In tarile civilizate unde statul lucreaza pentru cetateni si nu invers, ca in Romania acolo statul e respectat. In Romania mai e mult de muncit. Cand va ajunge si Romania in randul tarilor civilizate omenii vor intona imnul, vor afisa drapelul de bunavoie. Halal tara in care cetatenii sunt obligati sa intoneze imnul la comanda. RUSINE!!!!! Mai tre sa zica si-o rugaciune.
  • 0 (4 voturi)    
    in Secuime cum va fi?! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:30)

    lili [anonim]

    Aici scolile sunt separate, ca si gradinitele, cum va fi cu cantarea Imnului National, ca aici copiii maghiari nu stiu limba romana ?!
    Astia ce si cum vor canta Imnul National ??!!!!!!!!!!!!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      solutii exista (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:03)

      luci [anonim] i-a raspuns lui lili

      n-are rost sa ne impacientam ca solutii exista.
    • +7 (9 voturi)    
      Secuimea sa invete limba tarii in care traieste (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:06)

      In Romania arborezi drapelul romanesc, normal.. [anonim] i-a raspuns lui lili

      E un act de minim bun simt sa stii limba si simbolurile statului in care traiesti si de pe urma caruia profiti de avantaje.

      Mai ales ca nici un alt stat nu ofera secuilor avantaje ca in Romania.
      Daca nu le place sa mearga in Serbia sa auda cum suiera gloantele pe la ureche, trase de fascistii sarbi..

      Tihamer Becze, considerat cel mai bun jucator al nationalei Romaniei, sustine ca el nu reprezinta tara noastra, ci Tinutul Secuiesc.

      Becze spune ca nu Romania a invins Ungaria, ci Tinutul Secuiesc, pentru ca romanii n-au nimic in comun cu hocheiul!

      "Vinerea trecuta, Tinutul Secuiesc a invins Ungaria cu 4-1. Aceasta este formularea corecta, fiindca romanii nu au, practic, nici o legatura cu nationala de hochei, dar nici cu sportul acesta, in general. In lotul de 26, avem un ucrainean si un jucator cu nume romanesc, portarul, care este nascut la Gheorgheni, si vorbeste bine ungureste, mama lui fiind unguroaica".

      Pe acest cretin de bozg.. de secui, cine il reclama la CNCD pentru ca face afirmatii rasiste de genul 'romanii n-au nimic in comun cu hocheiul' de parca ar fi vreo tara genetica?
      Se autosesizeaza maghiarul care conduce CNCD-ul? Nu cred, facea criza de nervi doar daca erau injurati si huiduiti maghiarii la vreun meci din Bucuresti..

      Dubla masura si nesimtirea asta se vor intoarce impotriva maghiarilor si secuilor, cum s-a mai intamplat in Istorie..
  • +5 (7 voturi)    
    bine punctat (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:46)

    dorian [anonim]

    cred ca in primul rand ar trebui dat jos drapelul ala al vecinilor nostri unguri de pe primariile oraselor romanesti. Cum e posibil ca in romania sa fie arborat pe primariile din asa zisele orase unguresti drapelul ala imputit? Nene traian ar trebui sa te apuci de umblat prin Tg Secuiesc , O. Secuiesc , etc si sa te faci piroman. Ce zici ? Si atunci vei vedea cat de apreciat vei fi de fratii nostri romani si nu numai.
  • -7 (11 voturi)    
    Revolutie Culturala :))) (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:49)

    All Blacks [anonim]

    Se pare ca recentele imagini din Coreea de Nord au avut asupra unor senatori romani un efect similat cu cel pe care l-a avut pentru Ceausescu vizita in in aceiasi tara. Suntem in 2011?
    • +5 (5 voturi)    
      Reactie la xenofobism (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:07)

      All white [anonim] i-a raspuns lui All Blacks

      Nu; cel mai probabil ca e o reactie normala la xenofobismul unor membrii ai unei echipe de hochei.
      • 0 (0 voturi)    
        xenofobia (Miercuri, 21 decembrie 2011, 20:18)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui All white

        nu xenofobismul, asa doar un secui ar zice.
  • -7 (9 voturi)    
    Nu e suficient (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:56)

    Pro Basescu [anonim]

    Trebuie sa avem in fiecare clasa si o poza cu Domnul Presedinte al Republicii Romane Traian Basescu.

    Acest om intelept, cumparat si impaciutor trebuie vnerat, repet VENERAT, de catre intreaga natiune pentru binele pe care l-a facut acestei tari.

    Din pacate romanii sunt mult prea nerecunoscatori acestui mare om! Cum au fost de altfel cu toti marii lor lideri de-a lungul timpului. Dar ma rog... ce sa te astepti de la o natiune de bugetari si de pensionari puturosi si corupti ce sug sangele muncitorimii adevarate din tara asta...

    Binecuvinteaza-ne doamne, in aceste zile de sarbatori, cu inca un lider de anvergura Domnului Presedinte.
    • -3 (5 voturi)    
      De acord (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:21)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Pro Basescu

      De acord. Acest om trebuie dat ca referinta de patriotism, care a dat de la el pentru cei saraci si a facut sacrificii inimaginabile. Un om care isi iubeste tara si pe ai sai cetateni. Vorbele si actiunile sale luminate vor fi etalon pentru mine in a face comparatii. Chiar asa, ce ti-e cu bugetarii astia? Niste paraziti ! Ce rol au medicii, profesorii, politistii, pompierii, functionarii intr-un stat european modern? Nici unul ! Adevaratele valori care trebuiesc alimentate de la buget se afla la guvern, senat si parlament, sub inalta conducere a dragului nostru presedinte, domnul Traian Basescu !
  • +6 (6 voturi)    
    sa fii patriot (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:09)

    vic [anonim]

    Poti sa fii patriot fara sa fii de acord cu guvernul/clasa politica.
    • -6 (6 voturi)    
      Fals!!! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:14)

      Pro Basescu [anonim] i-a raspuns lui vic

      Daca nu esti cu Basescu inseamna ca esti cu USL. Deci cu hotii si coruptii din romania. Deci cu rusii.

      Q.E.D.
      • -5 (5 voturi)    
        adevarat (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:16)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Pro Basescu

        Cine nu este cu Domnul Presedinte Traian Basescu este impotriva acestuia si trebuie executat prin lapidare deoarece este anti-roman. De 7 ani, de cand avem onoarea si bucuria de a fi carmuiti de inalta sa intelepciune si corectitudine, Romania a devenit un exemplu demn de urmat pentru intreaga omenire, la cat a avansat. Imprumuturile FMI, saracia si celelalte nenorociri din aceasta tara sunt din cauza exclusiva a masoneriei si a uneltirilor impotriva Presedintelui nostru stimat.
      • 0 (0 voturi)    
        aici ai (Miercuri, 21 decembrie 2011, 20:19)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Pro Basescu

        cam nimerit-o, mai nea. Chiar asa e.
        • 0 (0 voturi)    
          asa e (Joi, 22 decembrie 2011, 12:22)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          de asta nu inteleg de ce atat el cat si eu am luat minusuri. cu siguranta tot de la rau-voitori anti conducatorului nostru maret
  • +8 (8 voturi)    
    IN SFARSIT! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:16)

    un Roman [anonim]

    cat despre minoritatile conlocuitoare, sa puna mana sa invete limba Romana, limba statului in care traiesc. ii tine cineva fortat in Romania?
    sa mearga in SUA, Franta, UK, Ger etc. si sa vorbeasca orice limba vor......dar vor muri de foame, ei stiu asta.
    cat despre ironia cu tabloul lui base in clasa, nu e potrivita contextului.
    • -2 (2 voturi)    
      Cine nu minte..adevar graieste (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:36)

      eu [anonim] i-a raspuns lui un Roman

      Bine zis cu o singura remarca. Marea parte a omenilor mai "scoliti" au si plecat de-alungul timpului din categoria de minoritati din romania. Nu cred ca este un regret pe undeva :-)) nici la cei care lucreaza pe santiere... ex. Sasii, svabii nici ca mai exista pe undeva, batranii doar. Maghiarii, o tot tineti din stanga in dreapta de rau... ok...au uscaturile lor, da marea parte care vrea sa faca ceva in viata, de mult sunt plecati. restu... le place si asa. Dar stati linistiti nu moare nici unul dintre ei de foame... si chiar daca ar muri de foame, ar trebui sa ne puna pe ganduri pe noi restul romanilor unde am ajuns, altul moare de foame mai degraba in afara tarii decat sa se intoarca in romania...trist
  • -5 (5 voturi)    
    suntem departe (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:31)

    Mihai [anonim]

    credeti ca se schimba ceva? in bine? pun pariu ca la cei mai multi copiii din ziua de azi o sa fie o rusine decat o mandrie! Tarile enumerate mai sus, da, au steagurile peste tot puse dar si cetatenii sunt mai mandrii de tara lor. La noi... :-))) e de ras.. mai ales la generatia noua, nici nu stie cum sa o tuleasca cat mai repede din romanica dar in schimb li se impune imnul :-)))) cu asta nu creste calitatea vietii deloc.. unde sa mai punem sa fie mai mandri? pentru ce? sa absolveasca scoala pe locul 1 si dupa aia sa plece cu bursa afara, ca la noi.. moare de foame... deja imi si inchipui nostalgiile lor peste 20 de ani..."ce vremuri in romania, cantam imnul la scoala" :-))) ca in zilele noastre facand comparatia cu perioada comunista, in fiecare dimineata desteaptate sa nu adormi :-)) din pacat tara doarme..si noi ne desteptam la altii! numa bine.
    • +1 (1 vot)    
      in parte ai dreptate... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:16)

      Un Roman [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      dar trebuie facuti mai multi pasi (asta poate fi un inceput, desi si eu ma indoiesc de continuare) in directia constientizarii populatiei de nationalitate romana ca reprezinta POPORUL ROMAN si ca trebuie sa si cunoasca valorile nationale si sa le continue.
      da, situatia socio-economica nu ne ajuta in acest sens, dar cei care sufera aici si sunt constienti de romanism, trebuie sa incerce sa faca ceva.
      copiii trebuie invatati de mici sa fie mandri, si nu rusinati, ca sunt romani.
      toti cei care trec prin scoala trebuie sa aiba DE LA CINE sa auda/invete lucrurile astea.
      sunt multe de facut, trebuie consecventa.
      sarabatori fericite!
  • +4 (4 voturi)    
    Sa fim siguri... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:38)

    PAPA PAUL [anonim]

    Sa fim siguri ca in judetele Covasna si Harghita se vor arbora si drapelele Ungariei si a Tinutului Secuiesc si se va canta imnul Ungariei si al Tinutului Secuiesc,dar si imnul Romaniei in limba maghara(sunt curios cum suna!).UDMR-ul trebuie tinut la guvernare pana cand si ultimul roman va invata limba maghiara si va canta imnul Ungariei si al Tinutului Secuiesc in limba hunilor.De ce sa ne suparam ungurii conduc de 21 de ani Romania si n-a observat nimeni.Asa ne trebuie!
  • +4 (6 voturi)    
    O initiativa laudabila ! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:17)

    student la istorie [anonim]

    Copiii trebuie sa invete sa-si iubeasca tara, istoria si simbolurile ei. Numai printr-o constiinta vie ne putem pastra identitatea nationala in fata politicii de globalizare. Senatorii care au votat impotriva legii ar trebui sa-si dea imediat demisia...nu sunt demni sa reprezinte interesele Romaniei
    • -1 (1 vot)    
      unui student (probabil repetent) la istorie (Joi, 22 decembrie 2011, 0:56)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui student la istorie

      Țara o iubesc din proprie inițiativă, dacă merită. Deocamdată este un țarc populat cu tâmpiți. Dragoste cu sila nu se poate. Dacă anul ăsta au luat bacalaureatul doar câteva procente dintre absolvenți, să vedem câți or să-l ia peste zece ani, cu legea asta idioată.
  • 0 (0 voturi)    
    hmmmmm (Miercuri, 21 decembrie 2011, 17:21)

    me [anonim]

    interesanta propunere...
    totusi consider ca spiritul civic si dragostea de tara nu se fac obligand elevii ca sa intoneze imnul. mai ales ca risti sa fie luata legea (atat de profesori cat si de elevi si parinti) oarecum in deradere (sa nu vb aici de harghita si covasna).

    pe langa asta degeaba incerci la scoala sa-i inveti niste lucruri daca vin televiziunile cu toate pitipoantele cu 3 neuroni care sunt pline de bani...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version