Mario Monti crede ca Marea Britanie s-a auto-exclus din UE. David Cameron nu e insa de acord

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 9 decembrie 2011, 18:40 Actualitate | Esenţial

Mario Monti, seful guvernului italian, a declarat vineri ca Marea Britanie s-a "auto-exclus" dupa ce a hotarat sa nu semneze acordul pentru consolidarea disciplinei fiscale si acest lucru va duce la o pierdere a influentei in luarea deciziilor la nivel european, potrivit AFP.

"Marea Britanie s-a auto-exclus, iar acest lucru va duce la o pierdere a influentei in procesul de luare a deciziilor. Nu este clar cum va evolua rolul Marii Britanii in procesul decizional, dar exista o anumita izolare si acest lucru va afecta capacitatea sa de influenta", a declarat Mario Monti in cadrul unei conferinte de presa.

"Personal imi displace acest lucru deoarece este in interesul Italiei de a exista tari intr-o pozitie de echilibru impotriva influentei unor tari ca Franta. Dar conditiile impuse de David Cameron au fost inacceptabile, chiar si pentru mine", a recunoscut el.

Premierul britanic este insa de parere ca Regatul Unit "nu a fost exclus" din Uniunea Europeana, in pofida opozitiei cu privire la modificarea Tratatului UE.

"Nu suntem exclusi, suntem in Uniunea Europeana, suntem un membru important al pietei unice", a declarat David Cameron in cadrul unui interviu acordat la Burxelles dupa summit-ul UE.

"Desigur, acest lucru reprezinta o schimbare in relatiile noastre cu Europa. Baza relatiilor noaste - piata unica, comertul, investitiile, cresterea economica, piata muncii - ramane aceeasi. Nu suntem insa in zona euro, si nici nu vrem sa fim, nu vrem sa fim in spatiul Schengen si ma bucur pentru ca vreau sa ne folosim frontierele pentru a ne proteja de imigratia ilegala, de arme si droguri", a spus el cu privire la refuzul sau de a accepta o modificare a Tratatului Uniunii Europene.

Liderii Uniunii Europene au ajuns joi noaptea la un acord pentru consolidarea disciplinei fiscale, acesta urmand a fi semnat de majoritatea statelor membre. Vineri la pranz a aparut o versiune revizuita a acordului liderilor UE in care se arata posibilitatea ca noua din cele zece state non-euro sa ia parte la acest acord dupa consultarea Parlamentelor nationale. Astfel, Marea Britanie ramane singura care isi mentine decizia de a nu semna noul pact, fiind in acest moment complet izolata pe plan european.


Citeste mai multe despre   






















6013 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    primul ministru cui? (Vineri, 9 decembrie 2011, 19:00)

    Denoro [utilizator]

    Refuzul hotarat al Marii Britanii de-a participa la acest acord mi-a lasat asa o senzatie puternica ca acest Cameron - care de altfel mi se pare un politician destul de bun - s-a comportat la acest summit ca si cum ar fi fost prim-ministrul City-ului londonez, adica a puternicei industrii financiare, mai degraba decat a tarii propriu-zise si a cetatenilor britanici.
    Sigur, se pot comenta si discuta multe, dar eu personal senzatia asta am avut-o, chiar daca aceasta senzatie categoric nu reflecta, decat poate intr-o mica masura, realitatea.
  • -8 (8 voturi)    
    hmmm (Vineri, 9 decembrie 2011, 19:04)

    ampersand [utilizator]

    Doar viitorul - şi nu cel foarte îndepărtat - va confirma în ce măsură Cameron, şi, implicit, Marea Britanie, au jucat o carte norocoasă. Din moment ce, oricum, ei nu aveau Euro ca monedă, financiar pare a fi în avantajul lor - îşi gestionează propriul buget ca şi pân-acum. De asemenea, ţinând cont că maria Britanie e al treilea contribuabil la bugetul Uniunii Europene, iarăşi pare a fi în favoarea lor. Rămâne de văzut în ce măsură se vor altera relaţiile comerciale cu UE în eventualitatea că Zona Euro va supravieţui.
    • +3 (7 voturi)    
      Doamne ... (Vineri, 9 decembrie 2011, 22:17)

      Iuliu [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      ce prostii vorbesti ... Contribuabil la buget ?! Unde te trezestiiii ... Ia de la UE mai mult decat da..
      • 0 (6 voturi)    
        hmmm (Vineri, 9 decembrie 2011, 23:44)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Iuliu

        Bugetul Uniunii Europene:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_European_Union

        Marea Britanie:
        - locul IV dpdv al contribuţiei
        - contribuie cu 103 miliarde
        - primeşte 46 miliarde
        - beneficiu total: minus 57 miliarde
        - beneficiu pe cap de englez: minus 937
        • +2 (2 voturi)    
          surse (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 9:59)

          quetzal [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          alte surse mai fiabile n-ai? dupa cum scrie in linkul ala dat de tine, tabloul contributiilor e facut de o organizatie eurosceptica englezeasca, e o estimatie din 2007 si e contestat.
          Mai informeaza-te


          A 2007 briefing note[4] by the eurosceptic research and advocacy organization "Open Europe" gave its (contested) estimates for total contributions to the EU and total receipts from it for each member state over the 5 year budget period 2007–2013.
        • +2 (2 voturi)    
          buget (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 10:13)

          angloscepticul [anonim] i-a raspuns lui ampersand

          prostii, uite aici adevaratul buget pe 2011, il gasesti pe siteul UE:

          http://ec.europa.eu/budget/figures/2011/2011_en.cfm

          englezii tai contribuie abia cat spania si mai si primesc un cec gras inapoi (3 miliarde, vezi coloana cu UK correction). Cec platit inclusiv de romania!
          Afara cu ei ca i-am vazut (pardon, platit) destul
          • 0 (0 voturi)    
            hmmm (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 12:08)

            ampersand [utilizator] i-a raspuns lui angloscepticul

            Merci pt link, e versiunea actualizată a celui de pe Wiki, UK e exact pe aceeaşi poziţie, 4, contribuie cu 12 918.3 mil
            • 0 (0 voturi)    
              diferenta (Duminică, 11 decembrie 2011, 0:42)

              margaretatacer [anonim] i-a raspuns lui ampersand

              de la 103 miliarde cat zice wikiepdia la 12 miliarde e o diferenta
  • -2 (14 voturi)    
    Ha! (Vineri, 9 decembrie 2011, 19:05)

    Euroscepticu' [anonim]

    Vorbea seful unui guvern al unei tari aflate pe butuci. Sa inteleg ca Italia are un cuvant important de spus in luarea deciziilor in cadrul UE? Ha! Asta e doar o gluma caraghioasa. Atata vreme cat in UE se vor lua (si se iau) decizii exclusiviste, doar acelea impuse de Germania si Franta, Monti nu are nici un drept sa fie moralistul de serviciu al UE atata vreme cat tara sa e aproape de categoria junk. Si? Daca UK s-ar exclude din UE? Care ar fi problema macaronarule? Constructia asta e una falimentara. O spun majoritatea specialistilor. Mai Monti, nu faceti decat sa tineti in viata, artificial, un mort aflat in moarte clinica. Unii deja si-au data seama iar altii, majoritatea, in naivitatea lor, inca se iluzioneaza ca mortul isi va reveni vreodata. Pozitia UK este corecta si ... democratica. In fond fiecare tara are dreptul sa-si apere propriile interese. Asa cum Germania si Franta, autoritare, decid in numele tuturor ce trebuie sa se faca (cu ce drept?), isi apara propriile lor interese, mai mult sau mai putin meschine, asa si UK, dar si orice alta tara membra UE, are dreptul sa faca acelasi lucru. Monti sa-si vada de macaronarii lui si de datoria publica imensa pe care Italia nu si-o poate plati si sa-i lase pe altii sa-si decida singuri politicile si, pana la urma, soarta. Ce-i cu neocomunismul asta de tip nou? Cine nu-i cu noi e impotriva noastra? Ce-i asta? Despre ce simulacru de democratie se mai poate vorbi in UE daca decid altii in numele cetatenilor, direct peste capul lor? Ori acceptam si respectam dreptul democratic al popoarelor sa-si decida singure soarta, ori ii manam pe oameni ca pe vite in directia care ne convine noua, oricare ar fi consecintele? Raspunde cineva daca toata sandramaua asta se darama intr-un an-doi? Sau mai devreme? Nu? Cine plateste? Noi toti, fraierii.
    Avem de-a face cu o constructie monstruoasa, comunistoida. In fond, cam asta a devenit UE de ani buni de zile. Noi toti platim armate de birocrati care invart hartii la Bruxelles.
    • +5 (7 voturi)    
      vrei sa spui... (Vineri, 9 decembrie 2011, 22:57)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui Euroscepticu'

      ... ca UK a contribuie /contribuie doar la bugetul UE si la criza UE nu avut nicio / nu are nici contributie.?
      Este normal ca Franta , Germania, Italia.. etc sa fie suparate pe UK adica cand nu a fost criza .... sunt UE cand este treaba nasoala ... nu mai sunte chiar asa de UE

      Intr-o lumea in care distantele ,pe zi ce trece ,devin din ce in ce mai mici ... nationalismul asta a la UK este depasit. Este normal sa iti pastrazi identitatea dar nu o folosi ca o scuza sa fi doar spectator.
    • -2 (2 voturi)    
      dupa cum e situatia acum (Vineri, 9 decembrie 2011, 23:36)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Euroscepticu'

      as zice mai degraba ca UE s-a exclus in UK ...
  • +3 (5 voturi)    
    aha (Vineri, 9 decembrie 2011, 19:18)

    SAABO [anonim]

    hai ca pana la urma o spuse asta! treaba era clara inca de la nasteer!...daca vrei sa vezi!!
  • +10 (12 voturi)    
    i-auzi! (Vineri, 9 decembrie 2011, 19:52)

    stefan [anonim]

    Nice, adica toate relele - droguri, arme, illegal immigrants (adica indieni, pakistanezi, ghanezi, nigerieni, nu?) si etc. vin din spatiul Schengen ? Atunci sa nu ne mai zbatem nici noi, romanasii, sa intram. Multumim ca ne-ati iluminat, Prime Minister, Sir!
    • -4 (8 voturi)    
      Hai lasa gargara ipocrita! (Vineri, 9 decembrie 2011, 23:02)

      Gogu S. [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Pentru ca majoritatea statelor membre Schengen sunt pline ochi de emiganti arabi, negri si asiatici. Franta, Germania, Italia... Lipsa controlului la granite este o mare prostie. Cat despre constructia UE, este una profund nedemocratica, Niste birocrati si politicieni cu interese decid soarta unor tari cu care n-au nici in clin si nici in maneca. UE seamana tot mai mult cu fosta URSS. Toate tratatele europene, care incalca grosolan suveranitatea tarilor membre, au fost adoptate absolut nedemocratic. Referendumurile au fost evitate iar acolo unde au fost organizate si cetatenii au decis NU, au fost repetate pana cand a iesit ce trebui. Suedia si Danemarca sunt singurele tari care au organizat referendum. Si? Ceatenii acestor tari au spus NU. Nu uita si referendumul organizat in Irlanda acum cativa ani. Cetatenii irlanedezi au decis NU! Ce s-a intamplat. Tovarasii de la UE au obligat guvernul irlandez sa procedeze in asa fel incat sa se treaca peste decizia oamenilor. Ce fel de democratie mai este si asta? Una de tip sovietic, comunist. Toti cei care se pozitioneaza impotriva imposturii acestui proiect numit zona Euro sunt considerati ba nebuni, ba fascisti. Cei care conduc astazi UE se comporta ca niste politruci comunisti. pe cand planurile cincinale in UE? Chiar nu sesizeaza nimeni ticalosia acestei constructii de tip sovietic? Cine sunt cei mai fanatici sustinatori ai UE si euro? Germania si Franta. De ce? Pai ar fi bine sa ne amintim secvente din istoria spatiului european. Ambele tari (Franta prin Napoleon, iar Germania, prin cele doua razboaie mondiale declansate, prin care au dorit sa controleze Europa) si-au dorit, pe orice cai, sa cucereasca Europa. Acum o fac altfel, oarecum pe cale pasnica. Incalcand orice concept democratic. Ce-o sa avem? Un guvern european? Ales de cine? Un presedinte european? Ales de cine? Cine o sa ne hotarasca soarta? Germania si Franta imperuna cu slugile lor? Eu unul nu sunt de acord cu comedia asta bufa.
      • +3 (3 voturi)    
        Lasa ca avem noi politicieni competenti (Vineri, 9 decembrie 2011, 23:34)

        klaus [anonim] i-a raspuns lui Gogu S.

        care sa ne conduca... e destul de evident cum vezi tu treaba dar tuturor romanilor le place cum e in Germania si acum tu ne ceri sa refuzam modelul german? de fapt OK, il refuzam si ne vedem de ale noastre, unde o sa ajungem? crezi ca avem mai multe sanse izolati decat in grupul acesta? eu cred ca daca nu ne legam puternic la acest tren Romania o sa ramana si mai in urma... e evident ca atata timp cat am fost singuri ne-am afundat si acum incepem sa recuperam si suntem pe drumul bun... Englezii sunt foarte afectati de introducerea taxelor in domeniul financiar dar eu nu inteleg de ce nu ar fi reglementata si piata financiara si taxata ca atare... dupa ce ca isi platesc bonusuri imense jignind o lume intreaga acum vor sa nu fie taxati... e cam mult totusi... si de fapt se tot vorbeste de ceea ce impune Germania si Franta dar nu detaliaza nimeni... ai idee ce se doreste? pur si simplu doresc un control European pe exercitiul bugetar si buget... mi se pare normal avand in vedere ca folosesc toti aceiasi moneda... adica toti folosesc aceiasi moneda si unii se arunca ca nebunii la bani pe ideea ca oricum ii scot altii din rahat... normal ar fi ca toate statele din zona euro sa aiba un control puternic pe imprumuturi si tot ce insemna politica fiscala si buget pentru ca derapajele afecteaza intregul grup... deci, vrei in Euro, vrei in Comunitatea Europeana asa cum trebuie, altfel poti juca singur si nu ai decat sa te descurci... da, nemtii au o putere de cumparare mai mare astazi dar asta pentru ca nu si-au batut joc de banii luati pe proiecte europene si au pus osul la munca... nimeni nu ii poate acuza ca au ce au pe furt... deci, de ce nu am intra in aceiasi echipa cu ei? serios, care e problema ca Guvernul Romaniei o sa aiba nevoie de aprobarea pe Buget de la Bruxelles? Nu te-ai saturat de pomenile electorale si cheltuielile aiuristice? Cand am intrat in UE eu m-am bucurat pentru un singur lucru, faptul ca cineva ii va controla pe Guvernantii nostrii!
      • +2 (2 voturi)    
        du-te in africa sau in india (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 10:02)

        quetzal [utilizator] i-a raspuns lui Gogu S.

        ... adica la londra:))
        si de ce ma rog ar trebui franta si germania sa dea bani la toata lumea si sa nu controleze nimic?banii lor sunt buni da' cand e vorba sa intrebe ce s-a facut cu ei nu ne mai place, si tipam ca ne aparam "suveranitatea"
        Au tot dat bani de-a moaca pana acum da' uite ca se termina sacul.
  • -3 (9 voturi)    
    Ia uite! (Vineri, 9 decembrie 2011, 19:53)

    altu' [anonim]

    Ia uite broscarul ala de Monti ce tare in clanta e! Pai Monti sa-si vada mai intai de datoria publica enorma a Italiei, datorie care a pus (si inca pune) in pericol zona euro, si sa comenteze mai putin despre ce decid altii despre propria lor soarta. Nu-l priveste pe Monti ce decide Mare Britanie. In defintiv UE nu este o dictatura. Sau este?
  • +5 (9 voturi)    
    Nici nu poate fi cineva suparat prea tare pe ei! (Vineri, 9 decembrie 2011, 21:48)

    English freak in New York [anonim]

    Au grija granitelor, dar Londra si Birmingham sunt semi-bantustane! :)(:
    Le este teama de euro, dar abia se descurca cu lira, scotienii si englezii se cearta din cauza taxelor.
    Nu vor sa se amestece cu europenii, dar sunt imprastiati cu miile prin alte tari, sa scoata un ban.
  • +9 (11 voturi)    
    egoism britanic (Vineri, 9 decembrie 2011, 21:55)

    am [anonim]

    Britaniciii nu se desmint nici de data asta: ............la placinte inainte la razboi inapoi.Vor doar sa profite.
    Pe timpul imperiului lor civilizator au acumulat foarte mult...parte din sistemul bancar mondial este facut si cu acele valori.Nu prea au chef sa-si cheltuie resursele in interesul comun al UE.
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 13:33)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui am

      Contribuie de mulţi ani la bugetul Uniunii. Ideea e că nu vor să se-mbolnăvească. Când toţi strănută-n jurul tău, te dai la o parte şi-ţi pui batista la nas să nu iei microbi.
  • -7 (11 voturi)    
    BRAVO UK (Vineri, 9 decembrie 2011, 22:13)

    atreus [anonim]

    si bravo David Cameron! Si eu as fi dat VETO! UK scapa in felul asta de niste acorduri care ii erau complet inutile si sigur o sa se demonstreze dezastroase pentru restul europei asa cum sunt facute! Liberalizare si deregularizare! Si in special responsabilizare! Asta e solutia
    • 0 (6 voturi)    
      1 impotriva a 26? (Vineri, 9 decembrie 2011, 22:34)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui atreus

      DA, 1 impotriva a 100, 1 impotriva a 1000 ? 1 impotriva a restului lumii! daca acel unu are dreptate, da! Individualism contra colectivism!!!
  • +3 (7 voturi)    
    Cameron si-a semnat demisia (Vineri, 9 decembrie 2011, 22:28)

    antarctica [anonim]

    Ptr UK e un esec de proportii iar Cameron nu prinde primavara in functie. Misiunea lui era sa izoleze un grup de tari ca sa nu arate UK ca se opune singura. A esuat si va plati cu functia. Pozitia UK era clara din luna octombrie, nimic nou aici.
    • 0 (2 voturi)    
      de-ati (Vineri, 9 decembrie 2011, 23:23)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui antarctica

      stii ce popular a devenit aici in UK Cameron cu asta? Poate va fi si reales!
  • +5 (9 voturi)    
    VAI DE FRONTIERELE LOR ! (Vineri, 9 decembrie 2011, 22:53)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Dupa ce s-au umplut de toti indienii, pakistanezii, nigerienii, turcii si cine mai stie ce alte natii, vor sa-si pastreze frontierele sub control ! Pai dupa ce Londra a ajuns Turnul Babel, ce mai e de protejat ?! Pana si tiganii nostri au speriat UK...
    • 0 (0 voturi)    
      Si? (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 6:53)

      Skull [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      pai asa sta treaba cu Commonwealth-ul, fa un search despre asta ca sa vezi cum functioneaza finantele si economia in tarile respective.
  • -1 (1 vot)    
    Interese britanice (Vineri, 9 decembrie 2011, 23:27)

    Valah din Europa [anonim]

    Actuala stare economico-financiara a lumii nu este rezultatul unor evolutii firesti. Stapanii Lumii nu digera o Europa Unita autentica,posesoare a unei monete stabile si a unei economii capabile sa concureze dolarul si sa infrunte petentiile de unica putere mondiala ale USA aflate in slujba Stapanilor mai sus mentionati.(Cine-s aceeia??!!Numiti-i Dv.) Interesele britanice oscileaza,nu de ieri de azi,pe coordonate continental-europene,dar mai ales transatlantice si estmediteraneene. Evolutiile (cronologice ale) angajamentelor engleze par sa dovedeasca o preferinta constanta pentru Washington si Jerusalim in dauna Bruxelles-ului.
  • +1 (1 vot)    
    De acord... (Vineri, 9 decembrie 2011, 23:27)

    cpp [utilizator]

    Sunt total de acord cu dl Monti. Desi are un PIB de aprox 14% din PIB-ul uniunii si asta nu este putin, as prefera ca UK sa iasa din aceast acord. Sau sa fie o oarecare influenta americana si aici? :D
  • 0 (2 voturi)    
    Britanicii nu se lasa condusi de nemti (Vineri, 9 decembrie 2011, 23:52)

    Me [anonim]

    Cameron are dreptate. Riscul izolarii este aproape nul in conditiile in care piata muncii ramane deschisa pentru europeni. Spaniolii si italienii au invadat Anglia. City of London are resurse si poate sa traiasca si in afara EU. Hitler ar fi mandru! Ce a vrut el, a rezolvat tanti cancelar, fara drept de apel...La 66 de ani de la sfarsitul razboiului, Germania va conduce Europa. Ai dreacu' nemtii astia!...HA-HA-HA.
    • 0 (0 voturi)    
      :D (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 13:30)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Me

      Impresia ce mi-am format-o eu din discuţiile în timp cu englezii e că britanicii nu se lasă conduşi de francezi.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-s numai ei (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 6:51)

    Skull [anonim]

    mai sunt destule tari care conduc pe dreapta.
    • +1 (1 vot)    
      In UK se conduce pe stinga (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 13:56)

      para [anonim] i-a raspuns lui Skull

      Si noi pe dreapta. Cum ar veni in engleza "We are driving on the right side, they are driving on the wrong side".
  • 0 (0 voturi)    
    Mario Monti crede ca Marea Britanie s-a auto-exclu (Duminică, 11 decembrie 2011, 16:07)

    Ion fara tara [anonim]

    UK si-a aparat City-ul londonez nemtii si-au aparat bancile. Nu vad nicio diferenta, fiecare stat si-au aparat interesele, nu este vorba de cedarea partiala de suveranitate din partea Germaniei si a Frantei care, daca si-au impus punctul de vedere cu privire la guvernanta fiscala, la fel de bine si-l vor impune cand vor dori sa nu respecte, ori sa schimbe aceste reguli fiscale. De ce sopun acest lucru ? Pentru ca in ultimii 13 ani, in 7 ani Germania a depasit pragul de 3% din PIB-ul lor a datoriei publice. Concluzia: nu a existat, si nu sunt nici pe viitor motive sa existe, o disciplina fiscala germana, mai ales acum cand nu mai reusesc sa-si plaseze bondurile cu o dobanda de 3%. Si astfel, Germania va cadea de pe piedestalul pe care au ridicat-o mai mult visele altora decat disciplina germana.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version