Conducerea Aeroportului International Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR), dupa ce pilotii companiei Carpatair au incercat, sambata si luni, sa decoleze cu avioanele fara sa efectueze operatiunea de degivrare, respectiv curatarea ghetii depuse pe fuzelaj si aripi, relateaza Mediafax. Conducerea Carpatair neaga acuzatiile si anunta ca va solicita despagubiri aeroportului pentru prejudiciile de imagine cauzate de "declaratii defaimatoare".

Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat, luni, ca pilotii companiei au pus vietile pasagerilor in pericol.

"Aeroportul International Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautica Romana, dupa ce pilotii companiei Carpatair au incercat, sambata si luni, sa decoleze cu avioanele fara sa efectueze operatiunea de degivrare, adica de curatare a ghetii de pe fuzelaj si aripi. Sambata, pilotul a incercat sa indeparteze gheata cu o matura, ceea ce contravine procedurilor aviatice. Au stat cu avionul la sol pana a iesit soarele si a topit gheata. Luni, cursa spre Timisoara trebuia sa decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza pilotilor care au refuzat sa degivreze aparatul si l-au tinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun in pericol vietile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curatat de gheata. Pasagerii pot depune reclamatii la Protectia Consumatorilor", a spus Ciceo.

Potrivit acestuia, operatiunea de degivrare cu un lichid special costa in jur de 700 - 800 de euro, dar cei de la Carpatair au refuzat sa plateasca banii.

David Ciceo a precizat ca decolarea unui avion care nu este degivrat poate duce la tragedii aeriene.

"La Verona, in 1997, a fost o tragedie, dupa ce o cursa Banat Air s-a prabusit si 50 de oameni au murit dupa ce pilotul a refuzat sa faca degivrarea si avionul a decolat. Autoritatile de acolo au gresit pentru ca au permis decolarea avionului, iar directorul aeroportului italian a fost condamnat la trei ani de inchisoare", a afirmat directorul Aeroportului International Cluj-Napoca.

Carpatair: Degivrarea avionului nu era necesara, nu a fost pusa in pericol siguranta pasagerilor

"Procedura de degivrare a aeronavei este o operatiune care tine exclusiv de competenta si decizia comandantului aeronavei si se aplica in functie de conditiile meteorologice ale aeroportului de plecare la ora decolarii. In aceasta dimineata (luni - n.r.) vremea la Cluj a fost cu cer senin si temperaturi pozitive, aplicarea procedurii de degivrare nefiind necesara. Mentionam ca aceasta decizie nu a pus nicio secunda in pericol siguranta pasagerilor nostri", se arata intr-un comunicat de presa transmis, luni, de compania Carpatair.

Reprezentantii Carpatair au precizat ca vor informa autoritatile aeronautice despre "acest caz de abuz din partea Aeroportului Cluj-Napoca".

"Carpatair va solicita despagubiri aeroportului pentru prejudiciile de imagine cauzate de declaratiile defaimatoare si insinuari fata de politica de siguranta a zborului companiei Carpatair precum si pentru daunele produse datorita intarzierii zborului Cluj - Timisoara de luni", se mai arata in comunicat.