Varujan Pambuccian la RFI: Finlanda va avea probleme foarte mari din cauza companiei Nokia   

de RFI     RFI Romania
Vineri, 30 septembrie 2011, 10:46 Actualitate | Esenţial

Varujan Pambuccian
Foto: Hotnews
"Finlanda se va adauga in curand primului pluton al tarilor europene care vor avea probleme foarte mari", a declarat la RFI liderul grupului minoritatilor nationale din Camera Deputatilor, Varujan Pambuccian, referindu-se la problemele economice ale gigantului Nokia. Deputatul a spus ca golul lasat de inchiderea fabricii Nokia de la Jucu nu trebuie umplut cu ceva similar. Nokia a confirmat oficial joi ca fabrica de la Jucu se inchide definitiv in 2011, lucru care va afecta 2.200 de oameni.

Varujan Pambuccian considera ca inchiderea fabricii Nokia de la Jucu, de langa Cluj "nu este un subiect politic. Orice ar face Guvernul, Nokia are o problema uriasa, care nu are nici o legatura cu Romania. Nokia nu a reusit sa se adapteze la ceea ce se intampla acum cu telefonia mobila. A fost lider de piata, a avut un market share urias si nu a investit aproape deloc in cercetare-dezvoltare. Intre timp, au aparut companii care n-au venit din zona din care venea Nokia, cum este Apple, cum este Samsung si care au reusit sa puna Nokia intr-o dificultate extrema".

Liderul grupului minoritatilor din Camera Deputatilor se asteapta ca Finlanda sa aiba "probleme foarte mari": "Dupa parerea mea, Finlanda se va adauga in curand primului pluton al tarilor europene care vor avea probleme foarte mari. Finlanda este o tara atipica, in care o companie are un procent inadmisibil de mare in PIB. Cand te bazezi pe o companie condusa bine, lucrurile par sa mearga frumos, dar riscul este extrem".

Varujan Pambuccian e convins ca fabrica Nokia de la Jucu nu va fi relocata, ci "pur si simplu inchisa". "Mie mi se pare o poveste chestia cu relocarea. Eu cred ca nu se va reloca nicaieri fabrica respectiva, cred ca pur si simplu se inchide si asta este! De altfel, fabrica de la Jucu producea in general telefoane low end pentru lumea a treia si asta este... in momente de criza economica, zona asta este prima care dispare in industria de care vorbim", a spus deputatul.

Citeste continuarea pe www.rfi.ro.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

5010 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    Nokia, 20% din exporturile Finlandei (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:16)

    Finlanda si-a adaptat legislatia la Nokia [anonim]

    Nokia este principalul contribuitor la exportul Finlandei, cu o cota de peste 20% !
    De asemenea, afacerile din Finlanda ale Nokia aduc un aport de 3,5% la PIB-ul tarii si reprezinta circa 5% din incasarile la bugetul national.

    Un eventual faliment al Nokia ar avea repercusiuni social-economice majore in tara nordica, zeci de mii de finlandezi ar ramane fara locuri de munca, exportul ar scadea imediat dramatic, deficitul bugetar s-ar accentua prin lipsa contributiilor la buget de cateva procente !

    De aceea, trebuie sa fie clar ca guvernul finlandez va face orice ii sta in putinta pentru a convinge managerii Nokia sa inchida fabricile din exteriro, nu pe cele din tara, chiar daca acolo Nokia cheltuie cu salarizarea de zeci de ori mai mult decat cheltuia in Romania.

    Noi am face o mare eroare sa nu fim atenti la aceste aspecte, orice multinationala care vine la noi si e legata puternic de tara de origine (prin cifra de afaceri sau nr. de locuri de munca), ne va sacrifica in primul rand pe noi, indiferent de costuri.

    Dovada cea mai buna e ca Nokia, la presiunea Finlandei care se teme de somajul intern, a preferat sa abandoneze o afacere in Romania care ii aducea peste 40 de milioane euro profit/an !

    Nici un manager sanatos la cap nu inchide o unitate care continua sa aduca profit, in cel mai rau caz incearca sa o vanda cuiva !
    Jucu nu era in faliment, era pe profit, a fost inchis pt ca finlandezii sunt prosti ca manageri si incapabili de inovatie si viziune strategica. Au fost net depasiti de americani si asiatici. De altfel, n-au gasit in toata compania un finlandez bun sa conduca, dupa atatia ani, au adus un american ca manager, asta spune multe.
    • 0 (4 voturi)    
      :D (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:23)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Finlanda si-a adaptat legislatia la Nokia

      După ultima lor realizare măreaţă în chestiunea Schengen, segmentul mai religios al publicului ar putea spune că Dumnezeu nu bate cu bâta şi că grupul Nokia îşi merită soarta pe deplin...

      ~Nautilus
  • -1 (3 voturi)    
    inteligent (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:25)

    Razvan_M [utilizator]

    Dincolo de fanteziile dambovitene imi pare ca sunt multi oameni in tara asta care pot, vor si gandesc.
  • -2 (10 voturi)    
    hmmm (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:49)

    ember [utilizator]

    la cum arata eu cred ca varujan pambuccian va avea probleme si mai serioase daca nu se lasa de fumat... cel mai probabil cancer...

    asa ne dam si noi cu parerea pe toate fronturile, nokia are inca o piata solida si va continua sa aiba vreme multa de acum incolo, sa propovaduim falimentul finlandei mi se pare o enormitate.
    • +1 (3 voturi)    
      Falimentul Nokia e cert (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:21)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui ember

      ramane de vazut cine o va cumpara daca o va cumpara. De multa vreme cotele de bursa pe termen lung pentru Nokia sunt sub valoarea activelor nete - deci incredere 0 in viitorul companiei. Cu Finlanda poate nu se va ajunge la faliment dar sigur nivelul de trai va scadea simtitor. O cadere de 10 % a PIB - asa cum arata studiile de impact pe faliment Nokia nu e usor de suportat de economii mai diversifiicate. Vor avea ce au semanat.
    • 0 (4 voturi)    
      Cam mitocan. (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:26)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui ember

      Totusi, n-ar trebui sa profiti ca pe tine nu te vedem la fata.

      Hai sa ne limitam strict la subiect. Poti fi sau nu de acord.
      Dl Pambuccian este totusi o autoritate in materie.

      N-a zis nimic de falimentul Finlandei. A spus doar ca va avea probleme foarte mari.
      Nokia mai inseamna si altceva in afara de telefoane mobile. Nu stiu in ce proportie va fi afectata.
      Ramane de vazut.

      Iar tu domnule ember urmareste putin modul de comunicare nordic inainte de a vorbi.
      Este un efort prea mare? Mai mare decat sa jignesti?
      • 0 (0 voturi)    
        Nu stiu unde vezi matale limbaj jignitor (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 20:23)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

        Si mie mi se pare ca dl. Pambuccian ar face bine sa se lase de fumat, chiar daca-l apreciez pt. ceea ce face ca parlamentar. Daca compari matale poza de mai sus cu poze mai vechi ale dansului, cre' ca o sa pricepi gravitatea situatiei.

        In alta ordine de idei, si in categoria despicarii firului de par, sa zici lucrurilor pe nume mie mi se pare de-a dreptu' cumsecade, in nici un caz jignitor. In cel mai rau caz comentariul despre fumat si cancer poate fi considerat off topic, jignitor dupa parerea mea nu e.
  • +1 (7 voturi)    
    Competenta (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:52)

    Lucian [anonim]

    Mi se pare cel putin interesant faptul ca liderul grupului minoritatilor economice e un expert atat de bun in economie, in special in economia Finlandei.

    "...fabrica de la Jucu producea in general telefoane low end pentru lumea a treia si asta este [...] prima care dispare in industria de care vorbim"

    O aberatie mai mare nici ca se poate. Cat la suta din populatia mondiala isi permite un smartphone? Mai mult de jumatate isi permit cel mult un low end.
    • +5 (5 voturi)    
      este mare (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:16)

      vlad_christian [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      telefoanele low-end aduc venituri total marginale. De cele mai multe ori ele costa 0 pentru oameni, companiile de telefonie platesc numai sa prinda abonamente si prepay si isi iau banii auxiliar la convorbiri.
      Telefoanele hightech aduc pe fiecare bucata, in prima lor luna de existenta, profituri cit 40-50 de telefoane low-end, fiecare. Apoi la 2 luni scade spre 20 dar oricum ramine enorm, pentru ca ele costa sub jumatate din pretul ala urias.
      Si da, omul e un expert in matematica, IT, economie, si un ganditor de elita.
      • +1 (1 vot)    
        Ai dreptate (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:05)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui vlad_christian

        Bineinteles ca ai dreptate referitor la veniturile companiei/operatorilor in urma producerii unui smartphone vs. low end phone.

        Totusi low end-urile se produc in cantitati mult mai mari si Nokia, cel putin pana deocamdata, domina piata respectiva cu o prezenta impresionanta in India etc. E o piata in scadere intr-adevar, si care in cele din urma probabil va disparea, dar in nici un caz nu e pe cale de disparitie acum.
    • +3 (3 voturi)    
      Unii nu-si permit telefon (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:25)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Piata telefoanelor simple s-a prabusit pur si simplu in timp ce smarfonurile crest cu un ritm pe care nu-l atinge nici un produs de consum. Telefoanele mobile nu sunt pentru cei ce nu au nici ce manca. Se pare ca Nokia a ascultat de sfaturile lui Lucica de a ajuns asa de repede in faliment. Caci de faliment e vorba nu de optimizari, relocari, reduceri costuri. Acum machiaza mortul poate o vand pe ceva bani. In 8 luni nu va valora nici pamantul pe care au fabrici. Nu au nici un produs nou, nici o directie de dezvoltare.
      • 0 (0 voturi)    
        Strategia Nokia (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:33)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Nu m-am referit la strategia Nokia, care dupa parerea mea, e un esec, ci la cerinta de telefoane ieftine, respectiv cat de multe unitati inca se vand in lume.
    • 0 (0 voturi)    
      Te inseli (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:11)

      tic [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Daca ponderea principala a profitului Nokia ar fi provenit din vanzarea telefoanelor simple si ieftine, atunci n-ar fi trebuit sa-i afecteze pierderea pe segmentul smart phone in fata competitorilor.
      Realitatea este insa pe dos. Daca te uiti cu atentie, toate vanzatoarele de butic, de alimentara, bodygarzii de la metrou, elevii de scoala generala si de liceu, lumea din tramvaie sau metrou, etc. utilizeaza smart phone-uri. Prefera sa faca economie la mancare, la imbracaminte, raman restantieri la intretinere, amana plata ratelor la banci doar pentru a-si cumpara un telefon inteligent. Telefoane simple mai cumpara doar batranii de la tara, pensionarii mai amarati si cam atat. De aici vine drama lui Nokia, ca ponderea achizitionari telefoanelor inteligente a crescut exponential si ca va creste in continuare. Iar ei n-au ce sa ofere.
      Daca fiului meu de 12 ani i-as face cadou un telefon de la Jucu, mi-ar da cu el in cap. Pe el nu-l intereseaza de unde fac eu rost de bani pentru un smart phone, el stie doar ca toti cei 30 de colegi de clasa au asa ceva.
      • 0 (0 voturi)    
        Romania... (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:08)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui tic

        Observatiile tale pot fi valabile in Romania si in alte tari, dar Nokia e o companie multinationala si au piete de desfarcere inclusiv in India, China si Africa. Cat la % in locuitorii Africii crezi ca isi permit un smartphone? Chiar si un telefon de 30 $ e foarte scump pentru majoritatea dintre ei.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu-i chiar asa (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:45)

          tic [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          Atat in China cat si in India, salariul mediu net este de cca. 400 USD pe luna, deci nu foarte departe de noi. Cele doua tari au impreuna o populatie de 2,5 miliarde de locuitori, deci cand vorbim despre salariul mediu putem presupune lejer ca exista aproape un miliard de cetateni care castiga mult mai mult. Astia nu-si mai cumpara de mult telefoane simple, ci de-alea inteligente. Avand in vedere ca industria de fake-uri este la ea acasa, este iarasi usor de presupus ca cealalta categorie, mai saraca, isi cumpara pe bani putini copii ale unor astfel de telefoane. Deci cine mai cumpara telefoane Nokia produse la Jucu?
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:25)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Liderul grupului minorităţilor ETNICE (nu economice, fiindcă în unele ţări există câte o minoritate care domină economia) este un personaj foarte competent în chestiunile legate de telecomunicaţii şi a avut de-a lungul timpului mai multe propuneri deosebit de raţionale în materie, pe care guvernanţii noştri le-au aruncat prompt la coş.

      ~Nautilus
      • +1 (1 vot)    
        Autorul (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:47)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        Imi cer scuze de la Varujan Pambuccian, caci nu-l cunosc si e posibil ca este un expert in probleme economice.

        Insa atunci autorul a dat dovada de neprofesionalism cand s-a referit la el doar ca la "liderul grupul minoritatilor etnice", in timp ce articolul abordeaza probleme economice.
  • -2 (4 voturi)    
    Nokia vs. Dacia (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:30)

    Emil [anonim]

    In criza, "low-end"-ul Dacia a avut cele mai mari cresteri de vanzari. Oare de ce? Tineau banii pt. smartphone-uri? :D

    Afirmatia asta arata cat de pregatit este acest domn sa vorbeasca despre realitatile economice ale patriei...
    • 0 (0 voturi)    
      dacia nu e ieftina (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:09)

      vlad_christian [anonim] i-a raspuns lui Emil

      Dacia nu este ieftina la ce putin ofera, dealtfel si-a depasit mult pretul targetat de 5000 la vinzare, desi costa sub 5000 basic la productie. Si fraierii dau pe ea noua. Dar adevarata ei valoare se vede la 3-4 ani de la cumparare, cind nu o mai dai nici cu 3000 ca nu o ia nimeni, masina de 8000. A patit-o un coleg de birou saptamina asta. Dar un Ford de 12000 se da totusi cu 8500 la 3-4 ani, a dat alt coleg recent.
      Revenind, Dacia la momentul vinzarii face un profit clar. Cum am spus si mai sus, profitul la telefoane low-cost tinde spre 0. Dar smartphonuri excesiv de scumpe iau de fraieri exact aia care "au economisit cumparind logan, frate", asa ca dau 300 euro ca "sa fie jmekeri" pe un telefon de 80 euro la productie in china, a carui copie identica cu alt soft o iei in Beijing (complex ZhongGuanCun) cu 120 euro :) Succese ma !
  • -2 (4 voturi)    
    articol de amorul artei (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:09)

    Crisis [anonim]

    Cred ca dl Pambuccian este unul dintre cei mai incompetenti economisti, dar care se bucura de o larga expunere si puternic gir al ideilor din partea media, lucruri din pacate nejustificate. In niciuna din analizele sau previziunile sale nu a nimerit-o. O minima documentare i-ar fi spus ca:1. Nokia a investit enorm in cercetare - dezvoltare insa au gresit strategia. Si cu toate astea nu de mult Apple a ajuns la o intelegere cu Nokia si le-au platit 600 milioane USD pentru patente 2. Am lucrat in GSM cativa ani iar afirmatia "...fabrica de la Jucu producea in general telefoane low end pentru lumea a treia si asta este [...] prima care dispare in industria de care vorbim" - asa cum spunea domnul de mai sus este cel mai cretin lucru pe care l-am auzit de ceva vreme. 3. Intr-adevar , Nokia are o pondere insemnata in economia Finlandei si in exporturile acestei tari, insa are totusi cca 3%. In plus Nokia nu inseamna numai telefoane mobile. 4. Nokia nu e ste ingropata. A pierdut mult, insa sa nu uitam ca a pornit ca o companie de rubber and wires, au facut multe pe parcursul istoriei si s-au adaptat. Pot ramane in telecom chiar si fara a produce in singur telefon mobil. NSN - Nokia Siemens Networks este un urias in reteleistica. etc etc. Omul vorbeste prostii. Si cu inchiderea. De ce sa tii o fabrica de low enduri in RO si UE cand furnizorii si piata sunt in Asia de SE in Asia centrala etc?
  • -1 (3 voturi)    
    Cainele moare de drum lung si prostul .... (Vineri, 30 septembrie 2011, 16:03)

    .... [utilizator]

    de grija altuia. Intai ar trebui sa ne uitam in oglinda sa vedem cat de nespalati suntem.
  • +1 (1 vot)    
    masuri sincron (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 0:16)

    aghi [anonim]

    tiing-ul este totul! heh...alora de la nokia le-o fo frica de modelul lalelelor olandeze...pai daca venea itm-ul si le frigea niste amenzi zilnice, garda saptamanale, pompierii, autoritatile loco si guvernamentale macar o data pe luna, plecau cu tinichelele zornaind si cvasi-faliti. orgoliul nordic n-ar fi putut trai cu atata insulta est-europeana. asa...li se pare ca au fost iuti de minte si de picior. cea mai tare replica ar fi : ”in cadrul campaniei de reciclare a DEEE, firmele colectoare au strans 200.000 de tone de telefoane mobile, marca nokia. succesul are la baza campania dusa de operatorul Y care a venit cu super-oferta /dai o nokie, iei un cos cu oua/prune/gogosari... din productia interna/”.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri