Guvernul va limita asistenta medicala sociala si va impune asigurari suplimentare la unele servicii

de R.M.     HotNews.ro
Duminică, 25 septembrie 2011, 18:11 Actualitate | Esenţial

Guvernul va revizui pachetul de servicii medicale sociale, astfel incat statul sa acopere, incepand cu anul viitor, mai putine probleme de sanatate, iar serviciile considerate "neesentiale" sa fie furnizate doar pe baza unor asigurari suplimentare, inclusiv private, conform intelegerii cu FMI, relateaza Mediafax.

Angajamentul este inclus in ultima scrisoare de intentie incheiata de Guvern cu Fondul Monetar International, convenita in urma misiunii de evaluare din iulie-august si aprobata de Executiv la jumatatea lunii septembrie.

Pachetul de servicii sociale din sistemul medical va fi revizuit cu asistenta Bancii Mondiale, astfel incat sa nu mai fie finantate acele costuri cu sanatatea considerate "neesentiale", potrivit documentului citat.

"Vom stabili un pachet revizuit de beneficii asigurate de guvern pentru a exclude acoperirea serviciilor de sanatate neesentiale si costisitoare, care urmeaza sa fie aplicat anul viitor cu asistenta tehnica a Bancii Mondiale. Serviciile excedentare vor fi furnizate cu asigurari suplimentare, inclusiv asigurari private", se arata in document.

Guvernul intentioneaza sa aplice noile reguli pana la sfarsitul lunii martie 2012.

In documentul semnat cu FMI, Guvernul isi anunta totodata intentia de a revizui preturile de decontare a medicamentelor si isi mentine anagajamentul de a revizui lista medicamentelor compensate sau eliberate gratuit, pentru a diminua numarul acestora si a le inlocui pe cele ramase cu produse mai ieftine.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

6966 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    pai (Duminică, 25 septembrie 2011, 18:26)

    Mazeta [utilizator]

    Guvernul va limita si contributiile la CAS si CASS?
    • +10 (12 voturi)    
      a, nu.... (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:48)

      minus [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Asta nu este conform intelegerii cu FMI!
    • +3 (9 voturi)    
      CASS este mizilic pe langa asigurarea privata! (Duminică, 25 septembrie 2011, 22:45)

      casandra [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Ei, si tu! Contributia la sanatate este absolut insignifianta ca valoare daca o compari cu costul unei asigurari private de sanatate. Si din CASS o sa primim sfaturi, o reteta de paracetamol si cam atat. Pentru altceva vom plati asigurari private de sanatate. Cine are bani, ca mult mai costa. Anul acesta, la Eureka, un barbat tanar, absolut sanatos platea 23 euro pe luna. Un batran platea 410 euro pe luna asiguarea de sanatate. La generali este mai scum, asigurarea costa intre 280 euro si 740 euro pe luna. Cati romani au bani sa cumpere asiguare privata pentru toata familia?
      Ia citeste aici:
      http://www.asigura-ma.ro/asigurari-generale/asigurari-medicale/cat-costa-o-asigurare-privata-de-sanatate/

      Anul trecut erau mai ieftine asigurarile de sanatate

      http://www.wall-street.ro/slideshow/Finante-Banci/85076/ANALIZA-Asigurari-de-sanatate-mai-scumpe.html

      Va amintesc ca salariul mediu brut in Romania a fost in iule de 2027 lei, adica 471 euro. Ar ajunge fix pentru o asigurare privata de sanatate mai buna la Eureko, pentru o singura persoana!
      • +10 (10 voturi)    
        Anul trecut..... (Duminică, 25 septembrie 2011, 23:57)

        marian_C [anonim] i-a raspuns lui casandra

        Anul trecut, eu (includ aici si partea de CASS ce reprezinta contributia firmei pentru mine- ca salariat) am platit CASS in valoare de 5914 ron.
        Nu mi se pare de loc putin!
        Dar, vezi Doamne, este o contributie sociala, nu o asigurare medicala!
      • +2 (2 voturi)    
        hm (Luni, 26 septembrie 2011, 9:50)

        DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui casandra

        eu platesc cca 500 RON/luna CASS (adica vreo 130 Euro); intr-un an se aduna ceva, nu?
    • -1 (7 voturi)    
      Dar poate nu mai dam spaga ... (Luni, 26 septembrie 2011, 9:41)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      pentru serviciile care nu sunt acoperite de stat! Asta ar fi adevaratul castig! Dar fac pariu ca o sa platim si cas la stat si asigurare imensa privata si spaga la doctor ... ca doar traim in romania cu totii si mai trebuie sa traiasca si Cocos, Udrea si Umbrarescu! Ca si ei sunt oameni
  • +7 (7 voturi)    
    model francez? (Duminică, 25 septembrie 2011, 18:36)

    Technicus [utilizator]

    In Franta exista o asigurare privata, numita "mutuelle". Problema e ca-i cam scumpa (20-30 Euro/luna/persoana).

    Pe de alta parte, sistemul public de asigurari de sanatate preia si o parte din cheltuielile din clinicle private.

    Rezultatul in Franta e: deficit monstru in sistemul public si fonduri private cu excedent financiar.
    • -1 (7 voturi)    
      Franta (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:01)

      traian [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      Modelul francez este foarte bun nu pentru ca creeaza deficit ci pentru ca preia cheltuielile pacientului facute la privat sau in sistemul public!Asta pentru ca important este pacientul si nu incurajarea unor insule de instabilitate politica si manageriala precum spitalele sau ambulatoriile din Romania!
      Cat despre costuri,sumele vehiculate de dumneata sunt modeste in raport cu realitatea!Mutuala acopera diferenta pe care sistemul public francez nu o deconteaa si ar trebui platita cash de pacient!
      Dar trebuie sa sti ca functie de nivelul cotizatiei ai dreptul la rezerva in spitale,la o masa decenta,la televizor,frigider,chiar si o sticluta de vin in unele cazuri!In plus transportul pacientului la si de la unitatea sanitara este decontat si asigurat efectiv! Si nu uita ca in franta daca unul dintre soti plateste asigurare este asigurata automat intreaga familie,nu ca in Romanika!
      La noi este deocamdata un haos!
      Spre exemplu eu cotizam lunar la sistem cu 4 milioane de lei vechi in medie dar aveam teoretic dreptul la aceleasi servicii de cacao pe care le primea unul care avea tot salariul de 4 milioane iar cotizatia lui era insignifianta!
      Egalitate,egalitate dar la acelasi nivel de contribuie,cam asta obtine un pacient in Franta!Si nu vad unde ar fi problema!
      • +8 (8 voturi)    
        Relativ adevarat... (Duminică, 25 septembrie 2011, 22:29)

        LadyDi [anonim] i-a raspuns lui traian

        in sensul ca intr-adevar in Franta ingrijirile de sanatate sunt de foarte buna calitate ( asta nu inseamna ca nu au si ei problemele lor...), dar sistemul francez este doar unul dintre sistemele care imbina eficienta cu calitatea.
        De fapt problemele din Romania sunt mult, mult mai complexe si sunt - din nefericire - perpetuate de o clasa politica incompetenta si corupta.
        Este la fel de adevarat ca in continuare sunt mult prea multe categorii sociale exceptate de la plata contibutiei de asigurari de sanatate ( trebuie sa te contrazic, si aici faptul ca un sigur membru de familie este platitor duce la asigurare tuturor membrilor familiei).
        In ceea ce priveste nivelul de 4 milioane la FNUASS - atentie, nu la CAS!!!- cred ca exagerezi! Daca aveai un salariu de 73 de milioane ( 4 mil x 5.5%) nu mai plecai tu in Franta la munca adevarata!
        Si mai e ceva.
        Tara mea se numeste Romania!
        • +6 (8 voturi)    
          Ciudata coincidenta! (Luni, 26 septembrie 2011, 1:51)

          traian [anonim] i-a raspuns lui LadyDi

          In primul rand nu stiu de ce unii considera ca din tara pleaca la munca sau pleaca pur si simplu doar someri,necalificati,hoti sau producatoare!
          In rest,draga LadyDi,ai dreptate!Si tara mea se numea Romania!
        • -7 (9 voturi)    
          Milady te-ai demascat! faci politica ! (Luni, 26 septembrie 2011, 8:00)

          Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui LadyDi

          Milady te-ai demascat! faci politica !

          In Romania - doar leprele de politicieni spun - "tara mea este Romania" - de parca ar fi mosia lor personala.

          Pentru noi ceilalti folosesc sintagama "platitor de taxe" - un fel de "norod", mai mult narod, decat popor, atata vreme cat ii rabda pe politcieni.

          Ei nu au tara, "tara" politicienilor ii are pe ei !

          "Patria si Dreptul Meu !"
          .
        • 0 (0 voturi)    
          Mai pune (Luni, 26 septembrie 2011, 11:57)

          Closed [anonim] i-a raspuns lui LadyDi

          Adauga si CASS suportata de angajator. Poate nu-ti dai seama, dar sumele respective sunt considerate tot cheltuieli cu angajatul, asa ca mai pune. Deci, salariul putea fi in jurul a 3-4000 de lei pe luna. Da, e un salariu mare, dar nu exorbitant si poate fi intalnit pentru suficienti oameni.
    • 0 (0 voturi)    
      scumpa 20-30 euro/luna? (Luni, 26 septembrie 2011, 16:49)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Technicus

      Vezi putin mai su cum cineva plateste 130 euro/luna la Stat! E o suma f. convenabila, tinand cont si ca in Franta salariul minim e vreo 1300 euro/luna.
  • +11 (19 voturi)    
    . (Duminică, 25 septembrie 2011, 18:39)

    Ivanu [utilizator]

    Eu credeam ca in domeniul sanatatii totul este esential. Orice problema de sanatate neesentiala si netratata din lipsa banilor va deveni la un moment dat o problema de sanatate esentiala si tot pe asigurare va fi tratata insa s-ar putea sa fie prea tarziu. Va rog sa imi dati un exemplu de problema de sanatate neesentiala ca sa inteleg si eu cum stam.
    • +9 (9 voturi)    
      de exemplu (Duminică, 25 septembrie 2011, 19:52)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      chelia si tratamentul ei e o problema de sanate dar nu esentiala , si ca ea sunt multe
    • +3 (3 voturi)    
      da cu factura (Duminică, 25 septembrie 2011, 19:55)

      covaciu floare [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      fara nici o discutie dar n am primit nici o chitanta pt tot ce am patit
    • +8 (10 voturi)    
      cred ca, (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:15)

      Florea Daniel [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      in viziunea guvernamentala, o problema de sanatate "neesentiala" este o problema cu sanatatea altuia decat propria persoana sau familie :)
    • 0 (6 voturi)    
      neesential (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:52)

      corina [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      de exemplu ar trebui revizuit sistemul de asigurare a mesei pentru pacientii internati in spitale. Sume enorme alocate de la sanatate pe hrana pacientilor internati. Cel putin 40-50% cheltuite inutil De ce inutil? Pentru ca o parte din mancare se arunca pentru ca ramane nemancata, pentru ca multi pacienti prefera sa manance ce le cara rudele de acasa sau pur si simplu pentru ca multi dintre pacienti isi permit sa-si plateasca meniul. N-avem decat sa ne platim mancarea, ca la spital mergem sa ne tratam. Sa plateasca masa Ministerul Muncii nu Casa de Sanatate dar doar pentru cazurile sociale care nu au apartinatori in localitatea unde e spitalul. Daca ne mai gandim putin ca oameni de bun simt mai gasim si alte cheltuieli ineficiente ...
      • 0 (0 voturi)    
        Subscriu (Luni, 26 septembrie 2011, 12:01)

        Closed [anonim] i-a raspuns lui corina

        Si pansamentele, si medicamentele, si instrumentarul medical, pe toate sa le platim. Ca doar mergem sa ne tratam, nu sa bagam in noi ca porcii, sa ne pansam, sa luam medicamente sau sa folosim seringi. Nuuuuu, mergem acolo sa fim tratati precum niste saci de cartofi din care tot scoti bani si-atat. Ca doar asigurarile alea is... asa, niste chestii, un fel de plata popilor: sa ne fie bine pe lumea cealalta.
    • -1 (17 voturi)    
      La munca nu la cersit! (Duminică, 25 septembrie 2011, 21:00)

      Pro PDL [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      Cine munceste va avea bani sa se trateze! Cine nu, sa crape!

      Daca bugetarii si pensionarii vor salarii mai mari sa-si mai ia un job la privat sau sa-si diversifice portofoliul de actiuni si sa nu mai traiasca pe spinarea clasei muncitoare!!!

      Pacat de clasa asta politica care vrea sa schimbe cate ceva in tara asta dar nu poate din cauza clanurilor mafiote bugetare si pensionare ce sug toti banutii acestei tari.
      • +9 (9 voturi)    
        nici (Luni, 26 septembrie 2011, 0:40)

        nici [anonim] i-a raspuns lui Pro PDL

        nici asa nu e corect. este bine ca bugetari sa fie exact atatia de cati este nevoie. iar aceea sa fie platiti la nivelul de decenta pe care il justifica necesitatea meseriei lor.

        problema cu bugetarii este ca sunt prea multi. si la acestia se adauga regiile autonome, companiile de stat etc.

        intr-o epoca informatizata, avem o administratie mai numeroasa decat in '89.

        si nu e mai eficienta. administratia s-a umflat pentru a se gasi un loc caldut "absolventilor" de la spiru haret si pentru a dilua raspunderea. nimeni nu mai raspunde astazi personal, pe fiecare document sunt cel putin 7 semnaturi.

        cu pensionarii este o alta problema. sunt prea multi in raport cu salariatii. solutia logica este reducerea numarului de pensionari. nu prin eutanasie, asa cum au multi tendinta sa sara in sus, ci prin cresterea varstei de pensionare.

        eventual, se poate recurge la pensionarea partiala: la 60 de ani sa nu mai fie obligat sa lucreze decat 6 ore pe zi, la 65 de ani decat 4 ore pe zi, la 70 de ani decat 2 ore pe zi, iar la 75 de ani sa fie pensionat complet.

        pentru orele pentru care nu le mai lucreaza sa primeasca o pensie partiala.
      • +6 (6 voturi)    
        . (Luni, 26 septembrie 2011, 9:13)

        Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui Pro PDL

        Prietene eu am un salariu mai mult decat bun si imi permit sa platesc o consultatie la privat desi contribui la bugetul de sanatate cu o suma foarte mare, insa bunica din partea mamei are pensie de agricultor de 350 RON, cum sa isi plateasca femeia asigurarea de sanatate din banii aia? Se spune ca in viata trebuie sa ai grija ce iti doresti pentru ca s-ar putea sa se intample, eu iti spun sa nu iti doresti un sistem de sanatate ca in SUA pentru ca s-ar putea ca o ruda de-a ta mai saraca sa se imbolnaveasca de cancer sau o alta boala grea si sa o vezi cum moare sub ochii tai fara a putea face nimic pentru ca asigurarea medicala nu acopera decat unele costuri. Am stat cateva luni in SUA si am vazut adevarate drame, oameni care muncesc la 80 de ani ca sclavii doar pentru a-si plati asigurarea medicala.
        • +5 (5 voturi)    
          sunt de acord cu tine (Luni, 26 septembrie 2011, 9:47)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

          eu imi permit o asigurare privata, dar mama si bunica (pensionare) nu isi permit; plus ca mama e si operata la coloana, si sta mai mult prin spitale. Au muncit toata viata, au iesit la pensie dupa ce au platit lunar contributiile la CASS (sau cum se numea ea in anii comunisti), si acum mi se pare nedrept sa plateasca asigurari de sanatate imense pe luna, pt a fi tratate in continuare.
    • +8 (8 voturi)    
      de (Duminică, 25 septembrie 2011, 22:22)

      de [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      de exemplu, calvitia.

      acum, spune drept, ai niste resurse limitate: le folosesti pentru a trata bolnavii de cancer sau pe cei care vor sa isi scoata ridurile?

      in fine, mai conteaza si baremul de pret: una este sa spui "ochelari" si sa te gandesti la lentile, alta e sa spui "ochelari" si sa te gandesti la rame armani batute cu diamante.
    • +4 (4 voturi)    
      pai... (Luni, 26 septembrie 2011, 9:54)

      DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui Ivanu

      ce zici de operatiile pentru schimbare de sex?
  • +19 (25 voturi)    
    rom bacardi (Duminică, 25 septembrie 2011, 18:40)

    Alf [anonim]

    S-a cerut si parerea tiganilor, care nefiind asigurati umplu camerele de garda si serviciile UPU ale spitalelor cu ce vrei si cu ce nu vrei, mancandu-le resursele? Lor ar trebui sa le asigure serviciile de sanatate regii, tot felul de asociatii care apar pe la tv., cele neguvernamentale care halesc fonduri cu nemiluita si partidele care cica-i reprezinta.
    • +4 (4 voturi)    
      de (Luni, 26 septembrie 2011, 0:41)

      de [anonim] i-a raspuns lui Alf

      de buna seama, pentru ei s-a pronuntat vanghelie.
  • +7 (7 voturi)    
    Esenta (Duminică, 25 septembrie 2011, 19:26)

    Daniels22026 [utilizator]

    De ce platim asigurarea de sanatate? Ce servicii medicale se pot asigura din acest fond? Trebuie marite colectarile la acest fond?

    Asta as vrea eu sa aflu si sa inteleg: ce servicii medicale esentiale trebuie acoperite si ce masuri se pot lua imediat.
  • +9 (11 voturi)    
    Speranta (Duminică, 25 septembrie 2011, 19:49)

    nano2k [utilizator]

    Speranta mea e ca din impozitele noastre nu vom mai plati asigurari sociale pentru tigani.

    E plin de ei la asistenta sociala, dar la plata impozitelor nu am vazut vreunul.
    • +7 (9 voturi)    
      ca (Luni, 26 septembrie 2011, 0:42)

      ca [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      ca ne place sau nu, ei fenteaza sistemul cu largul concurs al unor oameni educati, din elita societatii: unii procurori, unii politisti, unii judecatori, unii inspectori etc.
  • +1 (3 voturi)    
    calm (Duminică, 25 septembrie 2011, 20:48)

    El Condor [anonim]

    Fiti linistiti si platiti - va toate impozitele taxele si ce datorii mai aveti catre stat, precum si toate celelalte datorii catre banci. FACE BINE LA SANATATE.
  • +14 (14 voturi)    
    Re: (Duminică, 25 septembrie 2011, 21:36)

    Slavu [anonim]

    Atunci statul sa nu-mi mai traga banii din salariu si sa ma lase sa-mi alef furnizorul de servicii medicale. M-am saturat sa dau o groaza de bani la sanatate iar cand am nevoie de asistenta din partea lor sa fiu nevoit sa scot bani din buzunar pt medicamente si instrumental medical.
    • +7 (7 voturi)    
      pai (Luni, 26 septembrie 2011, 0:43)

      pai [anonim] i-a raspuns lui Slavu

      pai asa "functioneaza" sistemul medical in romania, de aceea platesti de doua ori (oficial si neoficial).

      pentru ca din cotizatiile tale nu ti se vor plati ingrijiri tie, ci celor multi asistati care nu cotizeaza, dar primesc.

      si lasa ca primesc, dar sa vezi cu ce tupeu pretind...
  • +5 (5 voturi)    
    managment in sistemul sanitar (Luni, 26 septembrie 2011, 1:16)

    un pacient dintr-un spital occidental [anonim]

    In Germania,un pacient internat,plateste 10EUR pe zi,la internare,este prezentat meniul ,pentru o saptamina,fiecare ,putind sa aleaga,din mai multe variante Chestionarea noilor pacienti se face zilnic,de catre o angajata a spitalului,asa evitindu-se aruncarea mincarii.Aici vizitatorii nu aduc mincare ,ci flori sau carti bolnavilor.Trebuiesc facute controale a calitatii alimentelor,stopat furtul acestora si atunci si pacientii vor fi multumiti.Dar acest lucru impune ca salariatii spitalului sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu exemplar.Cei prinsi cu nereguli,dati afara,asa vor prinde frica de somaj.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi