Asociatia Olandeza a Angrosistilor de produse horticole: Blocada camioanelor cu flori la granita cu Romania inseamna pierderi de 1,5-2 milioane de euro pe saptamana

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 22 septembrie 2011, 14:15 Actualitate | Esenţial

Scandalul Schengen si lalelele olandeze
Foto: USER UPLOADED
"Potrivit estimarilor noastre, pentru 24 de camioane cu flori si plante blocate la granita, vorbim de o pierdere de 1,5-2 milioane de euro pe saptamana", a declarat pentru HotNews.ro Paul van der Zweep, reprezentant al Asociatiei Olandeze a Angrosistilor de produse horticole. Potrivit ANAF, de vineri de cand a inceput operatiunea de control a camioanelor cu flori olandeze si pana joi dimineata, 31 de tiruri olandeze au cerut sa intre in tara. Dintre acestea, 25 asteapta la granita, 2 au fost confiscate si 4 camioane au ales sa se reintoarca la furnizor.

"Am fost informati luni de blocada tirurilor olandeze la granita cu Romania. Incercam sa rezolvam problema prin institutiile statului olandez si institutiile europene. Am facut o estimare a pierderilor pentru 24 de camioane blocate la granita. Vorbim de pierderi intre 1,5 si 2 milioane de euro pe saptamana, pierderi care includ valoarea produselor, timpul camioanelor care stau blocate, banii pe transporturi, nemultumirea clientilor si altele", a declarat pentru HotNews.ro, Paul van der Zweep, reprezentant al Asociatiei Olandeze a Angrosistilor de produse horticole.

Potrivit acestuia, piata exporturilor olandeze de flori si plante in anul 2010 a insemnat peste 42 de miliaone de euro.

Potrivit informatiilor oficiale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), de vineri de cand a inceput operatiunea de control a camioanelor cu flori olandeze si pana joi dimineata 31 de tiruri incarcate cu flori si produse horticole cu origine olandeze au cerut sa intre in tara. Dintre acestea, 25 asteapta la granita dupa ce li s-au prelevat probe, 2 au fost confiscate pentru ca nu avea toate actele in regula si 4 camioane au ales sa se reintoarca la furnizor.

Potrivit ziarului Olandez De Telegraaf, una dintre victimele blocadei romanesti este firma la care este director olandezul Sjaak Baert din Horst. Noua dintre tirurile sale sunt acum blocate la granita cu Romania. "De obicei, un control dureaza cateva ore. Ce se intampla acum nu are sens. In fiecare zi pierd 35.000 de euro", a declarat Baert.

UPDATE: Intre timp, Ministerul Agriculturii a anuntat ca bulbii de flori proveniti din Olanda arata ca nu au fost gasiti agenti daunatori care sa impuna carantina.
Ambasada Olandei in Romania: Firmele olandeze care exporta seminte de flori in Romania si-au "exprimat ingrijorarea" la Ambasada

Ambasada Olandei la Bucuresti a anuntat luni ca este la curent cu masurile luate de autoritatile romane de "a preveni importul de flori, seminte si bulbi provenite din Olanda".

"Companiile olandeze exportatoare in Romania si-au exprimat ingrijorarea in mod direct la Ambasada si la autoritatile competente din Olanda. In prezent, autoritatile olandeze sunt in contact cu autoritatile romane pentru a obtine informatii despre motivele pentru care aceste masuri au fost luate. Olanda este de parere ca toate masurile puse in aplicare de catre autoritatile romane ar trebui sa fie in conformitate cu legislatia UE", se arata intr-un comunicat  remis HotNews.ro.

Doi europarlamentari olandezi vorbesc de "santaj" si cer clarificari din partea Comisiei Europene

Blocada romaneasca a lalelelor seamana "suspect de mult cu un santaj", scrie ziarul olandez De Telegraaf, care citeaza doi europarlamentari olandezi, Wim van de Camp (membru in grupul PPE, cel mai mare din Parlamentul European) si Esther de Lange, ambii membri ai partidului CDA (Christen-Democratisch Appel) din coalitia de guvernamant.

Publicatia olandeza scrie ca cei doi europarlamentari privesc cu suspiciune momentul declansarii blocadei si ca au cerut luni Comisarului European Michel Barnier sa clarifice situatia.

Lange a precizat ca ar vrea sa stie despre ce bacterie este vorba si daca rezultatele din laborator confirma prezenta ei. Potrivit europarlamentarului, daca Romania are dovezi, atunci are si dreptul sa actioneze astfel. "Dar se pare ca autoritatile din Romania au ales sa faca putin santaj clasic cu lalelele olandeze, un produs de baza a economiei olandeze si cu o valoare simbolica foarte mare", a precizat Esther de Lange.

Anul trecut, Romania a importat flori din Olanda in valoare de 20 de milioane de euro, potrivit Radio Netherlands Worldwide.

Potrivit nu.nl, care citeaza date ale CBS (Agentia Olandeza de Statistica), in 2010, Romania a importat 8.9 milioane de bulbi de flori din Olanda, valoarea totala fiind de 683.000 euro. Astfel, in 2010, exporturile catre Romania au reprezentat 0,4% din valoarea toala de export in tarile UE a bulbilor olandezi.



Citeste mai multe despre   






















6176 vizualizari

  • +9 (29 voturi)    
    buricu pamantului (Joi, 22 septembrie 2011, 14:21)

    Xsi0 [anonim]

    Trebuie sa invete si strainii ca noi nu suntem un bazar unde iti vinzi ceapa si dupa aia te cari acasa. Sa zica si ei saru' mana cand intra in Romania, ca aici e leaganul civilizatiei, nu in poldere.

    Cat despre flori, daca tot sunt asa frumoase pot sa le miroase in liniste acum, iar bulbii sa ii bage in pamant, ca nu sunt pierduti
    • +17 (23 voturi)    
      Urmeaza un control la branzeturi si lactate (Joi, 22 septembrie 2011, 14:31)

      Romania arata ce inseamna o frontiera [anonim] i-a raspuns lui Xsi0

      Nu exista nimic in legislatia UE care sa ne interzica sa facem in vama oricate controale fito-sanitare vrem.
      Ah, daca am fi in spatiul Schengen, n-ar fi la fel, camioanele ar putea trece mai simplu.
      Dar uite ca nu suntem, asa ca Olanda vede si reversul medaliei.

      E cam putin 2 milioane de euro/saptamana, ar fi bine sa controlam si branzeturile olandeze, miros suspect si au culori nenaturale, spre portocaliu fluorescent..
      • +6 (8 voturi)    
        super ideeeeee!!!!!! (Joi, 22 septembrie 2011, 16:24)

        un moromete [anonim] i-a raspuns lui Romania arata ce inseamna o frontiera

        ce mi-ar placea sa o vad si p-asta!! :))) si poate continuam cu vodca finlandeza, sau ce naiba or vinde ei p-aici! :)))
        • -1 (1 vot)    
          cu ING :) (Vineri, 23 septembrie 2011, 12:10)

          abc [anonim] i-a raspuns lui un moromete

          S-ar putea continua cu ING, de data asta din partea noastra :)
          Sa se mai potoleasca si ei, ca prea ne iau de fraieri.
      • +8 (12 voturi)    
        bun asa... (Joi, 22 septembrie 2011, 16:33)

        un moromete [anonim] i-a raspuns lui Romania arata ce inseamna o frontiera

        "Surse europene: Decizia privind aderarea Romaniei si Bulgariei la Spatiul Schengen, amanata pentru o data neprecizata"
        pai, s-ar parea ca tirurile olandeze, in curand si cele finlandeze vor sta in vama la controale pana la o data neprecizata! dupa ce intram in schengen nu mai pot fi oprite, deci vor putea trece mai usor. sa-i ajutam sa inteleaga cat de mult isi doresc ei de fapt sa intram in shengen! :))))
    • -3 (15 voturi)    
      ... (Joi, 22 septembrie 2011, 14:35)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Xsi0

      lasa ca raman florile si romanii cu mandria intacta si rahatul de caini de pe strazi la fel de intact. Si btw pt stiinta ta, ministrul agriculturii tocmai a anuntat ca din primele analize bulbii nu aveau probleme.
      • +6 (14 voturi)    
        Si ce daca nu existau bacterii (Joi, 22 septembrie 2011, 14:42)

        aa [anonim] i-a raspuns lui ...

        Pana la 2400 milioane de eiro date EADS pt securizarea frontierelor mai e mult.
        Rahatul de caini e tot datorita vesticilor. Si cum iti place de ei iti place si rahatul.
      • +5 (13 voturi)    
        Trista este caprioara (Joi, 22 septembrie 2011, 14:55)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui ...

        Despre mandrie nu cred ca poti vorbi. Ai dovedit ca acest sentiment ti-e strain. Frontiera functioneaza in ambele sensuri. Orice produs care intra in tara trebuie controlat atunci cand exista cea mai mica suspiciune.

        Cat despre rahatul de caini de pe strazi, afla ca in orase vestice, precum Berlin si Paris, e plin. Sau tu ai impresia ca rahatul lor e mai parfumat?
  • +1 (11 voturi)    
    curat ghinion (Joi, 22 septembrie 2011, 14:28)

    amanda13 [utilizator]

    cu siguranta pierderile vor fi rambursate asa cum s-a intamplat si in cazul castravetilor spanioli din Germania. cu scuzele noastre de rigoare, of course.

    Romania trebuie sa puna capat evaziunii fiscale de pe piata de flori si sa controleze ce calitate (mai mult ca sigur indoielnica) au aceste flori.
  • -4 (8 voturi)    
    Doar atat??? (Joi, 22 septembrie 2011, 14:29)

    Manu [anonim]

    Pt numai 1-2 mil/sapt, nu prea merita deranjul. Mai bine ar cauta altceva, care sa-i doara mai tare...
  • -2 (6 voturi)    
    "iuropa asta " (Joi, 22 septembrie 2011, 14:29)

    arabela [anonim]

    dar oare lipsa acordului schenge nu cauzeaza prejudicii romaniei. mai cum se gandeste fiecare la stomacul lui . dumnezeii mamei eu de "iuropa" ...
  • -2 (2 voturi)    
    ue (Joi, 22 septembrie 2011, 14:32)

    sipu [utilizator]

    asa si.....?????
  • +7 (11 voturi)    
    ghinion (Joi, 22 septembrie 2011, 14:37)

    V44 [utilizator]

    Daca eram in Shengen nu trebuia sa stea la vama. Ce sa facem? Ghinion....
  • +14 (16 voturi)    
    Volumul evaziunii fiscale (Joi, 22 septembrie 2011, 14:39)

    val [anonim]

    Horticultorii olandezi spun 1,5 - 2 milioane € pe saptamana. Lao estimare grosiera, asta inseamna cca 78 - 100 milioane € pe an !!

    Pe de alta parte au aparut cifre in alte articole ca importurile de flori din Olanda ar fi de NUMAI cca 20 milioane pe an. Este o mare diferenta. Deci flori in valoare de 60-80 milioane € intra in tara nefiscalizate, nu se plateste TVA, tiganii le vand la negru si nu platesc impozit pe profit.
    Asta asa legat doar de lacrimile de crocodil ale horticultorilor si florarilor.
    -------------------------
    Nu sunt de acord cu strategia asta, cu blocatul unei afaceri secundare a olandezilor, ca raspuns la veto-ul lor pe tema Schengen. Romania trebuia sa bage 90% din magistrati la puscarie (sau la canalul Bucuresti-Dunare) si atunci era coruptia redusa la neglijabil si nu mai avea nimeni ce sa ne reproseze.
    • -1 (3 voturi)    
      daca ai fi mai informat ai f mai greu de manipulat (Joi, 22 septembrie 2011, 15:01)

      zambara [utilizator] i-a raspuns lui val

      <...Romania a importat 8.9 milioane de bulbi de flori din Olanda, valoarea totala fiind de 683.000 euro....in 2010>
      Aia spun ca pierd 2 mil Euro pe saptamana.
      Normal ca-si exagereaza pierderile. Asa-i intodeauna. Companiile vor sa faca profit si din pierderi...prin evantiualele despagubiri.
      De la 683.000/an la 1.5-2 milioane/saptamana e cam mare doferenta.
      In plus si exportatorul citat in articol (cel cu 9 tiruri blocate) spune ca pierde 35.000 euro/zi.
      Si de aici daca mai faci cateva calcule vei observa ca e cam zero asa zisa marea pierdere economica pentru Olanda. Scandalul nu e nici decum pe motive economice.
      Va sugerez altadata sa cititi informatia pana la capat
      • +5 (7 voturi)    
        Ati citit bine ? Flori nu doar bulbi ! (Joi, 22 septembrie 2011, 15:27)

        val [anonim] i-a raspuns lui zambara

        Nu vad cu ce m-ati contrazis. Am citit si eu in alt articol suma de 683000 dar se refera la BULBI, nu la flori !!!
        Vi se pare ca grosul importului consta in bulbi !?
        Nu, bulbii sunt cantitate neglijabila. Chiar si toate lalelele importate sunt doar o mica parte din florile care vin din holanda.
        Inainte sa ma faceti manipulabil si neinformat spuneti-ne atunci care e valoarea importurilor de FLORI (nu doar bulbishori) din olanda.
        Repede mai sariti cu gura, dar nici nu cititi despre ce e vorba.
        Adevarul e ca nimeni nu stie cate importuri nefiscalizate intra in tara, dar daca dam un ochi prin piete putem face o estimare.
      • +6 (6 voturi)    
        Si manipularea unde e ? (Joi, 22 septembrie 2011, 15:30)

        val [anonim] i-a raspuns lui zambara

        mai sus v-am aratat ca nu ati adus nici o informatie de fapt.
        acum cum ramane cu manipularea ?
        cine m-a manipulat si ca sa ce ?
        m-au manipulat sa spun ca exista evaziune fiscala in piete ? cumva demonstrati ca nu exista !?

        daca v-ar fi toti vecinii asa de manipulabili ca mine, era Romania demult in situatia sa fie rugata sa intre in schengen, nu sa se milogeasca pe la usi.
      • -1 (1 vot)    
        Fals argument (Joi, 22 septembrie 2011, 15:37)

        val [anonim] i-a raspuns lui zambara

        "zambara" zice: "In plus si exportatorul citat in articol (cel cu 9 tiruri blocate) spune ca pierde 35.000 euro/zi. "

        Pai stimabile, este clar pentru orice scolar ca valoarea importurilor este suma valorilor componente. Adica acel exportator cu 9 tiruri este doar unul din mai multi.

        Deci daca un singur exportator trimite flori de 35k€/zi, cum sustii dumneata ceva, fara sa ne spui cati exportatori sunt si cat exporta fiecare !?
        De unde stim daca ceilalti exportatori trimit un TIR sau 100 Tiruri ? Si chiar daca am sti, ne spuneti cati exportatori sunt de toti ?
      • +2 (2 voturi)    
        Ati comentat pe langa pe lânga (Joi, 22 septembrie 2011, 15:43)

        val [anonim] i-a raspuns lui zambara

        "zambara" spune: "Va sugerez altadata sa cititi informatia pana la capat "
        Eu citesc si chiar si inteleg pana la capat. Dumneavoastra v-ati pierdut inca de la inceput.
        1.Odata ca ati confundat bulbi cu lalele. Pai aveti grija sa nu va prezentati la prietena/nevasta cu vreun buchet de bulbi, ca e jale.
        2.Alta problema de intelegere aveti aici: "In plus si exportatorul citat in articol (cel cu 9 tiruri blocate) spune ca pierde 35.000 euro/zi."
        Daca va inchipuiti ca un tir strabate europa pentru marfa de cca 4000 € (35:9) atunci sunteti cam credul.
        3. zambara zice: "Si de aici daca mai faci cateva calcule vei observa ca e cam zero asa zisa marea pierdere economica pentru Olanda."
        Pai cititi si rascitit comentarioul meu pana vedeti ca eu am spus "Nu sunt de acord cu [...] blocatul unei afaceri secundare a olandezilor"
        Deci vreti sa-mi atrageti atentia ?
        Si unde am spus eu ca scandalul ar fi pe teme economice ?
        Aveti grave lacune de interpretare la citirea unui text
  • -1 (13 voturi)    
    smecheri de Romania (Joi, 22 septembrie 2011, 14:42)

    Octavian [anonim]

    Observ ca smecheria a ajuns si politica de stat in Romania.
    Inainte de respingerea anterioara se afirma oficial pe toate canalele ca totul e in regula la vamile romanesti si ca meritam sa intram in Schengen.
    Apoi, dintr-o data era dezastru la vani si am arestat sute de vamesi. Dupa sase luni venim si afirmam din nou cu toata taria ca totul e in regula.
    In loc sa ne vedem de problemele noastre si sa facem intradevar vamile sigure (in primul rand pentru noi si apoi pentru Schengen) ne apucam de smecherii cu bacterii care nu exista si nu stiu ce documente lipsa.
    Apoi vin si tot felul de aplaudaci care isi manifesta astfel mandria de a fi roman.

    Penibili am mai ajuns
    • +12 (14 voturi)    
      Stii ce-i mai penibil? (Joi, 22 septembrie 2011, 14:57)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Octavian

      Cand firmele vestice profita de coruptia locala si castiga o gramada din privatizari dubioase, se cheama LOBBY.

      Ai auzit pe vestici sa critice vreo astfel de privatizare, in urma careia au castigat sute de milioane de euro? Desigur ca nu. Sfanta ipocrizie...
      • 0 (4 voturi)    
        pai tocmai asta e treaba institutiilor (Joi, 22 septembrie 2011, 16:08)

        Octavian [anonim] i-a raspuns lui bobo21

        Pai atunci sa-si arate "muschii" institutiile statului in raport cu acele privatizari si cu cei corupti. Marea majoritate o duc foarte bine, prin vamile de est trec tigarile si alte produse fara mari probleme
        (si taxe) iar noi suntem tare mandri ca am facut o smecherie cu o bacterie care nu exista.

        Chiar si platiti sa fiti pentru astfel de comentarii postate pe web nu puteti sa mergeti la absurd.
    • +5 (9 voturi)    
      fRomani de doi lei (Joi, 22 septembrie 2011, 15:03)

      Demetra [utilizator] i-a raspuns lui Octavian

      Ce bine ca mai exista in Romania persoane corecte ca tine care ar fi in stare sa-i lase pe straini sa faca, caca in capul lor si ei ar fi onorati de cinstea cu care au fost bagati in seama! Iti multumesc ca existi!
    • -3 (3 voturi)    
      să se faca dreptate (Joi, 22 septembrie 2011, 20:11)

      bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui Octavian

      sper ca horticultorii olandezi să dea în judecată statul român şi să-şi recupereze paguba. românii trebuie să înveţe ce înseamnă să-ţi baţi joc de munca altuia...
  • +12 (16 voturi)    
    Stop-produse si servicii olandeze (Joi, 22 septembrie 2011, 14:42)

    Olandezul zburator [anonim]

    "Domni" olandezi sa calculeze si pierderile cauzate de refuzul consumatorilor romani de a achizitiona produse sau servicii care au legatura cu Olanda
    • -5 (11 voturi)    
      ... (Joi, 22 septembrie 2011, 14:49)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Olandezul zburator

      Hopa...patriotismul de grota romanesc. Invata sa scrii mai intai stimabile..se scrie "Domnii olandezi" nu "Domni olandezi". Tot gestul Romaniei este insignifiant pentru economia Olandei. Toata agricultura Olandei reprezinta 1.4% din PIB iar bulbii de lalele reprezinta o fractiune din acest 1.4. Iar din aceasta fractiune, marfa importata de Romania e un mic procent. Ganditi-va ce insemnam raportat la piata Germaniei sau SUA. Olandezii nu au pierdut mai nimic dar institutiile romanesti au pierdut credibilitate. Iar data viitoare cand vom lansa o alerta, poate reala, va fi considerata din nou o petarda romaneasca. Din nou, politica facuta cu alt organ decat creierul.
      • +6 (10 voturi)    
        Uau (Joi, 22 septembrie 2011, 14:59)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui ...

        Bine ca ne-ai spus ca e insignifiant dpdv financiar. Nu ne-am fi dat seama, sa stii.

        Daca tu crezi ca e vorba de bani aici, mai bine mergi la cules ciuperci.
        • -3 (9 voturi)    
          ... (Joi, 22 septembrie 2011, 15:19)

          ... [anonim] i-a raspuns lui bobo21

          nu e vorba de bani, e de politica. Romania a mai facut odata politica dusa de alte principii decat judecata in 1940 cand am crezut ca suntem suficient de destepti sa ii atacam frontal pe rusi. Si urmarea am tras-o 50 de ani. Da fratilor, fiti satisfacuti ca acum e momentul vostru de glorie, vreo 2-3 saptamani, le-ati tras-o la olandezi! Dar stiti bine ca de luna viitoare incepeti sa le platiti despagubiri - nu direct, prin intermediul statului bineinteles. Se vor adauga despagubirile olandezilor, alea ale italienilor, cele din contractul prost facut cu americanii de la Bechtel, procesele pierdute pe la CEDO, etc. Cand se va face TVA 30% sa va amintiti de asta. Dar saptamana asta puteti jubila, le-ati tras-o la olandezi.
          • +7 (9 voturi)    
            Egalitate (Joi, 22 septembrie 2011, 18:25)

            Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui ...

            Exagerezi. Olandezii au fost pedepsiti echilibrat de romani. Olandezii au fost incorecti blocind accesul romanilor in Schengen; noi le-am blocat accesul cu flori si le-am produs niste pagube de citeva milioane.

            Olandezii au inteles ceva cu prilejul asta. Si alte tari privesc, si trag niste concluzii. Cele pe care dorim noi sa le traga. Europa va fi egala in privinta drepturilor cetatenesti.
          • +6 (6 voturi)    
            Second hand (Joi, 22 septembrie 2011, 22:32)

            Egal [anonim] i-a raspuns lui ...

            Tu crezi ca ai intrat in UE fara sa platesti?
            Sau probabil din punctul tau de vedere, nu te consideri un cetatean european cu drepturi egale cu cele ale unui cetatean olandez... Atunci stai la coada .
      • +2 (2 voturi)    
        lamele (Vineri, 23 septembrie 2011, 10:50)

        dan [anonim] i-a raspuns lui ...

        daca impactul e nesemnificativ, de ce atata valva? ambasada, doi euro-parlamentari, asociatia florarilor, domni afaceristi respectabili, etc.
  • +11 (13 voturi)    
    Serios? parca se spune altceva... (Joi, 22 septembrie 2011, 14:49)

    calinsab [utilizator]

    Serios? parca se spune altceva...

    Se spunea ca nu e mare paguba daca Olanda nu mai trimite semintele in Romania pentru ca afacerea e "mica" cam 20 mil euro pe an... iata ca acum iasa la iveala altceva daca sunt 2 mil / saptamana atunci daca inmultim cu 52 de saptamani = 104 mil euro, deci e altceva sau vorbim aici de o suma de 104 - 20 mil cat sa declarat oficial de o diferenta de aprox 80 mil euro care nu stie nimeni unde se afla.... sau sa fie aici vorba de 80 mil euro frauda fiscala? ia mai cautati putin prin acte si vedeti unde sunt diferentele pentru ca iata se pare ca afacerea cu aceste flori parfumate ascunde un "miros" urat de evaziune fiscala ...
    • -1 (5 voturi)    
      ... (Joi, 22 septembrie 2011, 14:57)

      jiji [anonim] i-a raspuns lui calinsab

      caline, e 2mil/saptamana pentru ca acum e sezon de plantari. Dupa cum probabil (nu) stii agricultura e o activitate sezoniera. Are varfuri si perioade de relativa stagnare. In noiembrie sau iulie iti garantez ca nu intra in tara nici un tir cu bulbi d-le Holmes. Sigur, exista si la flori o evaziune ca in orice domeniu dar stai linistit ca n-ai prins rechinul cel mare. Crezi ca primariile oraselor cumpara tot flori evazioniste de la tigani? Hypermarketurile la fel? Desi vei fi dezamagit sa stii ca nu tiganii vad majoritatea florilor in Ro. Doar ca sunt mai vizibili fiind la strada.
      • +5 (7 voturi)    
        sezonier si nu prea (Joi, 22 septembrie 2011, 15:20)

        val [anonim] i-a raspuns lui jiji

        dupa cum putem vedea, nu este moment din an in care sa nu gasesti flori in Ro. daca nu cresc in olanda, chiar daca nu reusesc nici cu serele, tot olandezii le directioneaza prin burselele lor de flori. poate sunt lalele sezoniere dar in fiecare luna sunt alte flori la piata, care vin fizic din olanda sau trec macar ca valoare prin conturile unul holandez.
        ba chiar eu cred ca acel 2 milioane pe saptamana e subevaluat. nu este intersectie mai rasarita in Ro unde sa nu fie zeci de galeti cu flori la vanzare. un calcul simplu ne spune ca 2 milioane e prea putin
        • -2 (4 voturi)    
          ... (Joi, 22 septembrie 2011, 15:50)

          ... [anonim] i-a raspuns lui val

          exista o vorba..."ce tie nu-ti place altuia nu-i face" cand vreo tara europeana va bloca importul de Logan sa va aduceti aminte cum v-ati bucurat la blocajul impus Olandei. In alta ordine de idei la momentul asta de tulburari in Europa aproape ca nu ma intereseaza intrarea in Schenghen, pentru ca noi sa scapam de controlul la vama va trebui sa primim fara comentarii cine stie ce hoarde de magrebieni sau extremisti islamici veniti sa-si reverse invataturile si pe aici.
          • +1 (1 vot)    
            am spus mai sus (Joi, 22 septembrie 2011, 17:14)

            val [anonim] i-a raspuns lui ...

            In comentariul meu initial am spus clar ca nu sunt de acord cu acest blocaj.
            M-am referit la evaziunea fiscala.
  • +7 (11 voturi)    
    Evaziune? (Joi, 22 septembrie 2011, 14:53)

    Edy [anonim]

    "...31 de tiruri incarcate cu flori si produse horticole cu origine olandeze au cerut sa intre in tara. Dintre acestea, 25 asteapta la granita dupa ce li s-au prelevat probe, 2 au fost confiscate pentru ca nu avea toate actele in regula si 4 camioane au ales sa se reintoarca la furnizor..."

    cele 4 camioane care ...."au ales sa se intoarca"....aveau actele complete? caci, fara motiv, nu cred ca se intorceau.
  • +1 (3 voturi)    
    Vami interne (Joi, 22 septembrie 2011, 14:55)

    Ionut [anonim]

    Presupun ca o sa fie oprite si-n vamile interne si la vamile cu alte tari, nu? Sa vada daca nu cumva s-au pricopsit cu o bacterie autohtona - doar nu vrem sa imbolnavim si pe altii...
  • -9 (9 voturi)    
    Petitie (Joi, 22 septembrie 2011, 14:59)

    gigi [anonim]

    Petitie pentru recunoasterea diplomelor '08 - '09 USH

    Aceasta petitie este destinata tuturor studentilor care au absolvit Universitatea Spiru Haret si a caror diploma de licenta si master nu le este recunoscuta. Aceasta situatie are o solutie!

    Sute de absolventi ai Universitatii „Spiru Haret“ care au urmat programe neautorizate la ID si la FR vor apela la instanta. Tinerii vor sa li se recunoasca studiile si se considera atât victimele ministerului ce si-a pus antetul pe diplome, cât si ale universitatii care a organizat programele de studiu.

    Daca absolventii sunt sustinuti si de semnaturile stranse prin aceasta petitie si prin comentariile lasate odata cu semnatura, sansele sa li se faca dreptate nu pot decat sa creasca.

    Puteti semna petitia la adresa:
    http://www.petitieonline.ro/petitie/semneaza/petitie_pentru_recunoasterea_diplomelor_universitatii_spiru_haret-p05668056.html
    • +3 (5 voturi)    
      unde pot semna impotriva? (Joi, 22 septembrie 2011, 16:20)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui gigi

      cum facem sa semnez impotriva acestei petitii?
  • +1 (3 voturi)    
    Stit ce, eu zic sa nu mai vrem sa intram (Joi, 22 septembrie 2011, 15:44)

    Alui [anonim]

    Ca turist pierd 15 minute, poate, la vama. Fara vama de vest sunt mai putine sanse sa opresti traficul de droguri si de persoane(controalele se fac prin sondare). Si chiar daca vamesii sunt corupti, sunt usor de prins si arestat. Ar trebui ca DNA-ul sau cine se ocupa de asta, sa trimita persoane sub acoperire la vami.
  • +3 (5 voturi)    
    va rugam (Joi, 22 septembrie 2011, 15:56)

    Murat [anonim]

    Mai blocati vreo 2 luni sa simta. Si extindeti la alte produse. Carne, lactate legume. Control la sange.

    Ajunge cu colonia care inghite orice i se baga pe gat.
  • +3 (5 voturi)    
    Sunt bulbii modificati genetic? (Joi, 22 septembrie 2011, 16:03)

    Costica [anonim]

    Daca nu se gaseste nici o bacterie ar trebui testat daca bulbii sunt modificati genetic sau nu. Asta mai poate lua putin timp...In general tot ce vine din Olanda si Finlanda ar trebui puricat in vama in mod detaliat, non-stop. Asta vor, nu? Control de frontiera...
  • -3 (5 voturi)    
    prostia noastra iarasi (Joi, 22 septembrie 2011, 16:22)

    MCL [anonim]

    Ceee ce nu inteleg eu, ce vina are omul acela, care a crescut lalelele, ca unul de la un partid anume este suparat pe RO si BU, si nu vrea sa-i lase in Schengen?
    Ca in fond asta e problema, niste crescatori privati si-o iau, pentru ca niste ministri nu pot sa se inteleaga asupra anumitor chestiuni.

    Acuma, toata lumea sare in sus si in jos, ca haoleeeuuu ne-au respins din Schengen, dar sunt curios daca macar 20% dintre acestia chiar inteleg ce inseamna a fi aici - mai ales la partea de RESPONSABILITATI - ceea ce la noi, in Romanica, nu prea exista. Mai ales cu coruptia ce exista in vame, la noi.
    Prea multi cred, ca daca am fi fost admisi in Schengen, imediat s-ar inbunatati traiul (cum credeau pe vremea cand aderam la EU sau la NATO). Fara munca multa, nu se poate! Degeaba asteptam cu mana intinsa, ca occidentalul deja ne cunoaste ;)
    • +3 (3 voturi)    
      Perisabilitati (Joi, 22 septembrie 2011, 22:49)

      Goe [anonim] i-a raspuns lui MCL

      Da noi nu ii cunoastem pe ei ca stau cu mana in buzunarele noastre?
      Corect ar fi sa nu mai fim tentati sa mai dam bani grei pe toate ciurucurile lor.
  • +4 (4 voturi)    
    Serios (Joi, 22 septembrie 2011, 18:26)

    unul [anonim]

    Sa-si vanda lalelele la ei in Schengen ca doar n-au nevoie de noi...
  • -1 (1 vot)    
    Taranii de vamesi! (Vineri, 23 septembrie 2011, 10:43)

    Peter Kost [anonim]

    Oameni prosti!! Cu blocarea si controlarea camioanelori olandezi numai rau fac prostii de la vami!! Ca o sa simtiti pe pielea voastra cand mergeti in olanda cu totii, de la transportatori la oameni simplii. Voi vreti sa controlati pe olandezi?? Romania, unde 60-70% din populatie traieste de pe o zi pa alta intr-o tara mizerabila, unde 35% dintre oameni n-au bai...voi vreti sa controlati IGIENIC pe olandezi??? Cu normele pe care le-ati "importat" tot de la ei??? Prost este toata natia asta!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    BOICOT (Vineri, 23 septembrie 2011, 10:51)

    BOICOT [anonim]

    NU cred ca voi mai cumpara vre-o branza olandeza,
  • 0 (0 voturi)    
    florile pierdute (Sâmbătă, 24 septembrie 2011, 23:50)

    discutabil.indiscutabil [anonim]

    sa trimita patronul olandez plocon la domn ministru al emigratiei florile care s-au imputit.
    pentru impertineinta acestuia fata de mine, roman si cetatean al uniunii europene, imi revizuiesc foarte temeinic spre a nu le produce olandezilor mari beneficii, fie ei florari laptari bancari benzinari bancheri sau fierari betonisti.
    bulgarii si romanii de rand au , ca si mine, aceeasi senzatie de scarba fata de dubla masura. daca veti profit, mergeti in shengen, domnule patron si repede ca sa aveti pierderi cat mai mici
    cu prietenie, va salut si va sarut pe bulb!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică