Nicu Covaci (Phoenix): ICR trimite peste tot trupe de tigani. Institutul Cultural: Este o declaratie care ne intristeaza si ne surprinde

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 2 septembrie 2011, 20:30 Actualitate | Esenţial

Nicu Covaci
Foto: Bety Blagu / HotNews.ro
Liderul formatiei Phoenix, Nicu Covaci, s-a aratat deranjat de faptul ca  Institutul Cultural Roman (ICR) trimite peste hotare "trupe de tigani", care sa reprezinte tara la diferite evenimente internationale, relateaza Agerpres. In replica, ICR a spus ca "este o declaratie care ne intristeaza si ne surprinde. Ne asteptam ca domnul Nicu Covaci sa cunoasca mai bine activitatea ICR".

Covaci a declarat vineri, in cadrul unei conferinte de presa sustinute la Bistrita, ca apreciaza talentul muzical al acestei etnii, dar "cultura lor nu este cultura noastra": "Eu am vazut deja harti unde scrie Gipsyland. Deci Romania trecuta ca Gipsyland, foarte clar, chestie care nu mi-ar conveni, pentru ca eu am mare respect pentru tigani, am crescut cu sarbi, cu evrei, cu svabi, cu tigani intr-o curte mare, uriasa, in Timisoara, si nimeni nu era deosebit. Ne iubeam toti sau ne bateam toti. In Banat nu se creste cu ura de rasa, eram egali. Apreciez la tigani, de exemplu, talentul muzical. (...) Insa ceea ce ma deranjeaza este ca, totusi, cultura lor nu este cultura noastra. Or, Institutul Cultural Roman trimite peste tot, la toate intalnirile internationale, trupe de tigani. De ce nu ne trimit pe noi?".

Covaci a spus ca un alt motiv pentru care muzica buna este data la o parte este faptul ca ea nu produce bani: "De cand muzica a devenit industrie, cam din anii 80, a cazut exact calitatea. Astazi trebuie sa ai niste fete care sa scuture din piept, sa dea din fund, si atunci muzica e buna. Muzica buna se asculta cu ochii inchisi, oameni buni, pe intuneric''.

Liderul trupei Phoenix a spus ca toate aceste lucruri se intampla deoarece ''Dumnezeul de astazi este banul (...) si numai ceea ce aduce bani conteaza, iar ceea ce nu aduce bani trebuie dat la o parte'', adaugand ca ''asa suntem si noi dati la o parte'.

Reactionand la afirmatiile lui Nicu Covaci, Institutul Cultural Roman a precizat urmatoarele, prin vocea sefului Biroului de Presa, Sorin Gherghut: ''Este o declaratie care ne intristeaza si ne surprinde. Ne asteptam ca domnul Nicu Covaci sa cunoasca mai bine activitatea ICR - tinand seama si de faptul ca in 2010 am colaborat rodnic cu formatia Phoenix, care a concertat la Chisinau cu ocazia Zilei Limbii Romane in Basarabia, organizata de Institut prin Directia Romani din afara tarii. ICR a organizat de-a lungul timpului, si in tara si in strainatate, programe si evenimente cu participarea unor muzicieni reprezentativi din genuri cat se poate de diverse, de la muzica traditionala la jazz, de la muzica electronica la muzica clasica. Exemplele sunt nenumarate, oricine e interesat poate consulta rapoartele publicate pe site-ul ICR''.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

7832 vizualizari

  • -20 (42 voturi)    
    Nicu Covaci membru PRM? (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:42)

    ion [anonim]

    Nicu Covaci a semnat adeziunea prin care se inscrie in partidul lui Vadim.
    La viitoarele concerte Phoenix, warmup-ul va fi facut de Vadim recitand poezii.
    • +22 (28 voturi)    
      vezi mai mult de cat este (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:08)

      Lucian* [anonim] i-a raspuns lui ion

      tinand cont de faptul ca a existat o colaborare intre Phoenix si ICR as zice ca Nicu Covaci vorbeste mult mai mult din ceea ce a cunoscut direct.
      Mai mult, treaba ICR este sa reprezinte Romania si minoritatile intr-un mod cat de cat corect. Daca la un eveniment international de muzica sau cultura trebuie sa se trimita un reprezentatnt sau reprezentanti ai Romaniei, atunci nu exista nici un motiv sa se trimita reprezentanti ai unei minoritati, deoarece mesajul va fi complet gresit.
      • 0 (8 voturi)    
        5 minute (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 10:33)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        Draga Lucian, pentru ca am fi niste idioti daca nu ne-am face propria parere bazata pe fapte m-am dus pe site-ul ICR si am dat la sectiunea "Despre noi" de rapoartele anuale. L-am deschis pe cel din 2010. Nu are o sectiune speciala tigani vs. alte etnii trimisi in strainatate dar am ajuns la activitatea institurelor din strainatate. In 5 minute in total cu tot cu cautare, am parcurs Berlin, Bruxelles si Budapesta (asta e ordinea) si nu am mai continuat. E edificator. //. Nu am cunoscut activitatea ICR pana acum dar este OK. Nu grozava dar nici urma de ce se afirma.(editat de HotNews.ro)
    • 0 (4 voturi)    
      export (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 0:28)

      Dies-irae [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Ba nu s-a inscris in PRM. Nu asta exportam?
  • +19 (33 voturi)    
    Adevarul (Vineri, 2 septembrie 2011, 20:45)

    Cactus [anonim]

    Daca Nicu Covaci a spus asta atunci asa este. Tot ce a spus el este adevarat.
    • -6 (38 voturi)    
      asa e (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:20)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui Cactus

      Dar n-a spus ca de decenii nu mai canta nimic, traieste dintr-o faima antica si extrem de subtiata iar ceea ce zice e o forma de-a cersi. Asta cu autopropunerea e chiar penibila. De cand a plecat din tara nici pe la nunti n-a fost acceptat afara, aici a avut grija sa se certe cu toata lumea, greu mai gaseste pe cineva sa cante cu el, acum mai nou cerseste, ba la Electrecord, ba la ICR, poate se organizeaza un teledon pentru el ca nu mai are ce bea si ne-a saturat cu statul atarnat.
      • -5 (27 voturi)    
        foarte adevarat (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:09)

        t [anonim] i-a raspuns lui hatru

        In plus, nici in urma cu cateva decenii nu a facut mare branza in muzica. Norocul lui a fost ca i-a cunoscut pe Serban Foarta si pe Andrei Ujica (pana la urma "Cantofabule" ramane pentru texte, nu pentru muzica) si ca Phoenix era singura formatie din Romania care canta cat de cat "ceva" in acea vreme. Ce insemna acel "ceva" s-a vazut cand Covaci s-a trezit in Germania si publicul i-a putut compara muzica cu aceea facuta de Jethro Tull, de Lennon, de Pink Floyd etc. Acum Covaci nu face decat sa se dea paun.
        • +3 (5 voturi)    
          Trist (Duminică, 4 septembrie 2011, 8:32)

          Ion [anonim] i-a raspuns lui t

          Ca muzica lui Phoenix este discutata de oameni care n-o inteleg....
          • 0 (2 voturi)    
            Mai rau de-atat, ... (Duminică, 4 septembrie 2011, 13:40)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Ion

            ... de oameni care cel putin din comentarii se pare ca n-au ascultat niciodata Phoenix, sau n-au fost niciodata curiosi cine la ce instrument canta, sau la ce piesa face partea de voce.
      • +13 (19 voturi)    
        daramati ce puteti (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 0:24)

        abustifus [anonim] i-a raspuns lui hatru

        incercati sa apreciati ce a facut pentru muzica nu ceea ce nu mai poate face acum; de asemenea ganditi-va daca sunteti de acord cu ceea ce a spus fara comentarii ca are nasul rosu sau parul portocaliu
      • -4 (14 voturi)    
        minune (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 0:31)

        Dies-irae [utilizator] i-a raspuns lui hatru

        Un sarantoc! Nu ca Minune care se afla in topul cantaretilor pe la nunti!
        Poate ca in scurt timp la orele de romana o sa studiezi Budai Deleanu. Ca de Foarta vad ca ti s-a acrit!
  • +15 (31 voturi)    
    indienii (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:11)

    Titina [anonim]

    Are dreptate, tiganii ne fac de ras world wide !
    • +2 (14 voturi)    
      ba din contra (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 0:38)

      gica pentru [utilizator] i-a raspuns lui Titina

      fanfara ciocarla a fost sold out la ultimul turneu european si pe buna dreptate. s-au comportat ca niste profi si au facut publicul sa se simta excelent. chiar am avut cu ce sa ma mandresc si io "made in romania".
  • -21 (33 voturi)    
    daca ma gandesc bine (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:12)

    Tony Meman [anonim]

    covaci este un nume maghiar romanizat, la unguri se scrie covacs, este o difernta prea mica pentru a fi o coincidenta, asa ca domnule covaci, care te pretinzi roman, mai cauta printre ai tai si in mod sigur vei gasi unguri.
    dar nu stiu nici pana acum unde este problema, roman, tigan, ungur, de ce trebuie sa fie mereu o lupta....
    si daca vrei domnule covaci iti mai dau un exemplu, pe care (aproape) nimeni nu-l cunoaste:
    marele componist ciprian porumbescu este de origine poloneza, dupa tata.
    explicatie:
    pe tatal lui ciprian il chema golombiewski, un derivat de la golombek ce inseamna porumbel.
    de la de la golombevski, porumbelul polonez, la porumbescu, porumbelul romanesc este numai o deductie logica.
    mai da-ti-o naibii cautand radacinile, caci veti vedea ca sunt multe impletituri unde nu se asteapta nimeni
    • +13 (19 voturi)    
      deci (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:52)

      uzu [anonim] i-a raspuns lui Tony Meman

      ///
      care-i problema ta ca covaci e ungur sau francez. si care-i problema ca tata lui c. porumbescu era polonez ? de-aia trebuie sa fie trimise formatii de tigan sa ne reprezinte cultural in lume ? nu ma intereseaza ca au trimis doua sau noua: UNA e prea mult. pai ce, noi suntem tigani ? daca trimiteau o formatie de unguri sa reprezuinte ardealul (ceea ce nici nu era o greseala !) sareati toti arsi de cur.
      eu nu ma simt tigan. prefer sa mi se spuna ungur sau de ce nu , neamt, sau sarb, daca nu se poate roman (ceea ce sunt) dar nu tigan.
      pentru ca tiganii sunt ///
      [Editat de HotNews.ro]
      • +1 (3 voturi)    
        corect . (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 16:42)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui uzu

        Replica ta este una de bun simt.Nu cred ca as mai putea adauga ceva,felicitari.
    • -1 (9 voturi)    
      MINCIUNI SFRUNTATE (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 13:39)

      pcd [anonim] i-a raspuns lui Tony Meman

      de 20 de ani se ataca tot ceea ce este romanesc in tara asta. toate televiziunile, ziarele mai importante si tot ce inseamna politicieni importanti, nu mai sunt romani. sau daca sunt de etnie romana, sunt afiliati masoneriei sau unor secte religioase. de ex.: Tariceanu - mason, fiul lui Amedeo Lazarescu, mason declarat si in plus catolic; basescu - mason racolat la antwerpen dupa ce si-a incendiat vaporul pt asigurare - de etnie tatara si evreiasca- NU ROMAN - de unde si ura impotriva poporului roman; Boc- neoprotestant penticostal si mason si exemplele pot continua- Iliescu tigan; Roman evreu etc. NICIODATA ROMANI ORTODOCSI. daca studiati cu atentie presa(inclusiv hotnews) patronii sunt orice, numai ROMANI ORTODOCSI NU. de aici si atacurile constante impotriva romanilor si a BOR. si implicit a istoriei noastre ca natiune. ati citit manualele de istorie ale 'Romaniei' din ultimii 20 de ani???? nimic despre Biserica Neamului si nimic despre Romani. toti suntem, alogeni, sau, in cel mai fericit caz corcituri. cine duce lupta asta impotriva poporului roman? nu pot sa scriu, ca dupa aia sunt acuzat de antisemitism......dar ca idee despre atacurile la dresa ROMANILOR si a BOR. fara BISERICA, nu mai exista de mult neamul asta......
  • +12 (28 voturi)    
    unde nu e spaga...!? (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:15)

    fara [anonim]

    are omu dreptate, iar icr a spus ca l-a trimsi la chisinau, chiar e de ras.. la chisinau nu primesc tigani, de aia l-au trimis pe el.. in rest, minune si salam la icr... dau comisioane grase.. nicule, spaga e regina in ro, baga regina la icr si te trimite unde vrei... sau nu stiai asta!?
    • -7 (11 voturi)    
      Aveti probleme? (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 0:53)

      peciorin [anonim] i-a raspuns lui fara

      de unde manele la ICR, ati capiat? Covaci o fi ofticat ca nu a fost chemat si anul asta la concert. Cat despre tiganii trimisi afara de ICR, ho cu poneiul roz ca n-are dreptate! Uitati-va pe site-ul ICR sau pe raportul de activitate si o sa vedeti tot ce s-a facut pana acum, din 2006 pana in 2011. Tiganii de care vorbeste Covaci or fi Clejaniul sau Fanfara Ciocarlia carora nu aveti ce le spune, dar pe astia i-au depasit trupele si muzicienii romani: de la Anton Pann la Suie Paparude si Subcarpati.
  • +8 (28 voturi)    
    are dreptate (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:16)

    dan [anonim]

    Are dreptate. Nu trimiti tigani sa reprezinte romania peste hotare, asa cum nu trimiti nici unguri, nici sarbi, nici bulgari.

    Nu am nimic cu ei; pot sa participe la festivaluri, da nu cu titulatura de "reprezentatul romaniei". Sa le zica "reprezentantii tziganilor"
    • 0 (0 voturi)    
      Aiurea (Duminică, 4 septembrie 2011, 14:05)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Io mi-s roman (din intamplare tot banatean, precum Covaci), si is poate mai constient decat romanii din alte parti ale tarii de doua chestii: unu la mana, in tara asta nu traiesc doar romani, chiar daca romanii sunt cei mai multi, doi la mana, tara asta e tara de bastina atat pt. romanii din ea cat si pt. ungurii, svabii, sasii, sarbii, bulgarii, ucrainenii, tatarii, pemii si tiganii din ea (mai nou se contureaza si grupuri etnice reprezentative de italieni si arabi, din ce vad eu). Asa ca e aiurea sa pretinzi ca doar romanii tre' sa reprezinte tara asta in lume, iar alelalte etnii care traiesc pe-aici nu.
  • +2 (30 voturi)    
    d-l philosoph Patapievici (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:16)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    d-l philosoph Patapievici vrea sa fim un stat multinational sau un stat tiganesc ?!
  • +1 (31 voturi)    
    Patapievici (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:23)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    afirmații din volumul "Politice" au produs iritare prin conținut defăimător la adresa României și a poporului român. Frazele următoare:

    „Radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără șira spinării”,
    „un popor cu substanța tarată. Oriunde te uiți, vezi fețe patibulare… guri vulgare, trăsături rudimentare”,
    „Românii nu pot alcătui un popor fiindcă valorează cât o turmă”
    „Româna este limba în care trebuie să incetăm să mai vorbim sau să o folosim numai pentru înjurături"
    • +9 (17 voturi)    
      Si unde a gresit? (Vineri, 2 septembrie 2011, 23:20)

      Petru Moldovan [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Ma gandesc la marea de PET-uri care se intinde asupra Romaniei, ma gandesc la mitocanii care sparg 2kg de seminte ascultand manele din masina in coltul blocului la fiecare sfarsit de saptamana, ma mai gandesc la politistii care iau bataie si la aia care impusca prea rar tot felul de tipi care fura tot felul de lucruri. Ti se pare ca traiesti intr-o tara normala?
  • -4 (6 voturi)    
    ion(anonim) 20:42 etnic tigan? (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:25)

    gerula [anonim]

    cred ca da
  • +8 (28 voturi)    
    ICR (Vineri, 2 septembrie 2011, 21:31)

    T [anonim]

    Pe Phoenix ii trimite in Republica Moldova, si pe Gutza in Europa de Vest si SUA.
  • +8 (24 voturi)    
    muzica tiganeasca (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:19)

    MihaiG [utilizator]

    Vad ca multi vorbiti ca sa va aflati in treaba. Imi puteti arata un eveniment la care ICR l-a trimis pe Guta sau alti manelisti peste hotare?

    Existe o serie de fanfare tiganesti din Romania foarte apreciate in afara (Fanfara Ciocarlia de exemplu). Despre asta vorbim, despre muzica (instrumentala) tiganeasca de calitate si nu despre niste manelisti care canta despre dusmani si bani.

    Oamenii sunt din Romania asa ca nu vad de ce nu ar fi reprezentativi pentru muzica din aceasta parte de lume sau de ce ICR nu ar trebui sa ii sprijine; oricum nu isi fac banii pe seama ICR. Apoi oricum nu sunt singurele trupe sustinute de ICR. Doar in ultimele luni am vazut vreo 5 concerte ale unor artisti (etnici) romani sustinute de ICR.
    • 0 (4 voturi)    
      nu (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 9:54)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui MihaiG

      nu pot fi de acord cu Nicu,daca este vorba de tigani care au studiat muzica,vezi Madalin,si altii,deci nici decum cei ce canta manele,atunci declaratia lu Niki Kovacsi ( scris corect) este un non sens .
      • 0 (4 voturi)    
        cum se zice banatan in ungara. (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 17:02)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

        Banatan ungur sau ce esti tu,in primul rind covaci este un nume maghiarizat in covacs ,dar el este rominesc pur,nu am vreme sa-ti explic,dar documenteaza-te in jud.hunedoara si timis apoi mai vorbim.In al doilea rind eu merg pe mina lui nicu covaci care nu are partipriuri cu nimeni.
        • 0 (0 voturi)    
          vad ca te folosesti cu drag de teapa . (Duminică, 4 septembrie 2011, 15:30)

          banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui tepes

          daca chiar vrei sa stii cum se scrie banatean in limba maghiara iti arat, Banati ! si daca chiar te intereseaza nationalitatea mea.....este GERMANA !
  • -4 (22 voturi)    
    obosit (Vineri, 2 septembrie 2011, 22:35)

    jorea [anonim]

    care-l apara pe obositul asta de covaci. fenixul a murit de mult. a ramas un pensionar, nicu, nebagat in seama, fara o pomana mica.
    • -6 (8 voturi)    
      eu (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 0:35)

      Dies-irae [utilizator] i-a raspuns lui jorea

      Eu il apar! De oamenii presedintelui.
  • +6 (14 voturi)    
    cat te uiti in zare vezi tigani si iar tigan (Vineri, 2 septembrie 2011, 23:08)

    anca [anonim]

    exista sute de ansambluri de tineri care merg saptamana de saptamana la repetitii sa invete dansuri si traditii romanesti, exista sute de tineri care culeg si canta cantece populare romanesti... merg in turnee sa reprezinte Romania pe banii lor vara de vara....de ce icr nu se intereseaza de ei? nu zice nimeni sa le dea bani, dar de ce nici macar nu i promoveaza? de ce promoveaza tigani? chiar si Fanfara Ciocarlia ar trebui ignorata de icr.... se numeste institutul cultural roman....nu institutul cultural tiganesc, unguresc, etc. el ar trebui sa promoveze cultura romaneasca.... si de ce dragii mei credeti ca suntem numiti tigani peste tot in lume? pentru ca asta promovam.... la tv, la radio, la festivaluri... cat te uiti cu ochii vezi doar tigani si iar tigani.... suntem o tara de tigani.... si cei din noi care nu refuzam sa fim tigani plecam peste hotare si ne renegam patria si cultura... e trist.... e trist...
    • -3 (3 voturi)    
      apropo (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 9:20)

      nnanicu [anonim] i-a raspuns lui anca

      De dep[arte,ai zice ca-s tigani si cand te apropii....vezi ca asa e!:)
    • 0 (4 voturi)    
      tigani (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 10:16)

      ramo [anonim] i-a raspuns lui anca

      La Paris in luna iulie la Institul Cultural Roman era expozitie de fotografie despre "viata Rromilor", asa ca aparent ni asumam si ii promovam peste tot.
  • +6 (16 voturi)    
    Lasa, ca ne-ntoarcem noi acasa! Lasaaa! (Vineri, 2 septembrie 2011, 23:39)

    goptzu [anonim]

    Fratilor, cati dintre voi ati intrat intr-un magazin specializat in muzica din strainatate? Ei daca o s-o faceti va rog sa numarati cate CD-uri sunt cu muzica interpretata de tigani si cate interpretate de romani. Rezultatul o sa va mire.
    va pot spune ca si la acest capitol stam prost d.p.d.v al publicitatii. Trupele rock, sau interpretii de jazz, sau folclor autentic romanesc nu sunt mediatizati in strainatate. Din pacate tiganii sunt pe primul plan. Nicu Covaci stie ce spune. Poate o fi avand nevoie de bani, dar in ceea ce priveste reprezentarea in afara tarii stam foarte prost.
    daca aveti pe cineva plecat in strainatate, si sigur aveti, rugati persoana repsectiva sa mearga intr-un magazin care vinde muzica si sa caute la rafturile cu "muzica din toata lumea". Sigur o sa acceptati ce spune Covaci.
    • -2 (4 voturi)    
      mai sa fie... (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 9:41)

      t [anonim] i-a raspuns lui goptzu

      Carevasazica Inna, Edward Maya, Alexandra Stan etc. adica toti tinerii astia de la noi care figureaza vara de vara in toate topurile occidentale, care dau ritmul in majoritatea discotecilor europene, a caror muzica e auzita in supermagazine si e ascultata de soferii din trafic deci toti astia sunt tigani.
      • -1 (1 vot)    
        citim printre randuri? (Duminică, 4 septembrie 2011, 11:41)

        goptzu [anonim] i-a raspuns lui t

        Draga anonim,
        imi pare rau ca ai luat lucrurile asa de personal. Eu itzi spuneam sa te uiti daca ai vreme in magazine specializate, sa vezi cine ne reprezinta la capitolul muzica autentica. La radio, in "drive time" si mai sunt niste intervale orare cand se difuzeaza si se face promo la diferite trupe sa interpreti sa stii ca nu ICR decide sau plateste, ci sunt producatorii de la casele de discuri..... In dicoteci ritmul conteaza si prea putin trupa. Urmareste evolutia dj-ilor, sa vezi cum sunt promovati. Toti cei enumerati de tine sunt cunoscuti si aplaudati doar de romani, fff putini straini tzopaie cand ii aud. Au si ei la fel de buni cantareti. Cei enumaertai de tine nu or sa aiba niciodata calificativul de formatori de opinie, nu au o poveste de spus. Sa stii ca daca esti difuzat un an, gata esti legenda. Astia dispar si nici nu vor participa la evenimente unde sa promoveze muzica autentica romaneasca. Itzi recomand sa cauti pe site-uri de muzica genul cantat de cei enumerati de tine. Ai sa ramai surprins cati, cu alte nume, canta aceeasi linie muzicala, evident versuri diferite..... Imi pare rau ca ii amestecam cu cei care canta muzica autentica romaneasca sau folk. Toate tarafurile aparute in ultimii 10 ani sunt inspirate din filmele lui Emir Kusturicza (mai jos intr-un comentariu a accentuat cineva situatia ). Apoi calificativul de tigan nu e spus cu ofensa. Muzica tiganeasca e superba, pe bune. Am prieteni tigani care canta si danseaza de se rupe podeaua. Au talent, dar nu canta muzica romaneasca, ritmul e altul..... versurile..... etc. . pe youtube poti face auditie. Ceea ce spune N. Covaci e ca la evenimente de promovare a muzicii romanesti trebuie trimise trupe romanesti.PUNCT.
      • -1 (1 vot)    
        ? (Luni, 5 septembrie 2011, 16:28)

        confirm [anonim] i-a raspuns lui t

        Ai citit prost si-ai inteles ciuciu'... Pot sa-ti confirm ca in multe internet-point-uri din Roma ai sa vezi gramada de cd-uri cu salam, avortonu'minune si alti balaoachesi din astia ! Nu am vazut in schimb nici un cd cu Porumbescu, Enescu, nici macar cu Fanfara Ciocirlia, ca sa nu mai zic de muzica populara romaneasca neaosa sau de tinerii de care pomenesti ! Asa ca las-o jos ca macane ...
    • +2 (2 voturi)    
      muzica (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 10:19)

      ramona [anonim] i-a raspuns lui goptzu

      In vara asta chiar am facut un tur prin strainate si referitor la muzica, indiferent ca era la TV, radio, magazine se asculta Inna, Alexandra Stan, Alexandra Ungureanut etc. Asa ca nu cred ca conteaza cate cd-uri cu muzica tiganeasca sunt in magazine, conteaza ce se vinde...
      • 0 (0 voturi)    
        reprezentativitate (Duminică, 4 septembrie 2011, 12:02)

        goptzu [anonim] i-a raspuns lui ramona

        Eu am inteles ca N Covaci a protestat pentru ca nu sunt trimise la festivaluri internationale trupe consacrate romanesti. citez "Insa ceea ce ma deranjeaza este ca, totusi, cultura lor nu este cultura noastra. Or, Institutul Cultural Roman trimite peste tot, la toate intalnirile internationale, trupe de tigani." Nu am pomenit nici un fel de gen, trupa sau interpret ci ma legam de problema de fond. Cea a reprezentativitatii! Sunt de acord cu tine, ceea ce se vinde conteaza. Dar ca sa vinzi ceva trebuie sa promovezi intr-un anumit fel. uite am sa-ti povestesc o intamplare traita de mine. se petrecea intr-un magazin cu cd-uri. Autohtonii cautau muzica tiganeasca, iar angajata i-a indrumat spre standul cu muzica romaneasca! Si crede ma pe cuvant ca nu s-au uitat nici o secunda la Inna, Stan, Ungureanu..... desi erau putin mai in dreapta......
        • -1 (1 vot)    
          ma deranjeaza (Duminică, 4 septembrie 2011, 23:20)

          ramona [anonim] i-a raspuns lui goptzu

          Hai sa iti povestesc si eu o faza: vara asta am fost la Paris, si tiganii pe care ii promovam din bani publici erau peste tot la cersit, furat, cantat.... Stii cum am fost tratata din cauza acestor oameni? Stii ce fain e sa mergi pe tren la Versailles si sa ii auzi cum si ce tactici vor aplica la furat si sa vezi privirea turistilor si sa ii auzi zicand: ROMANI! Nu mi se pare normal sa imi fie rusine ca sunt roman si statul roman sa ii promoveze. Are Romania si alte valori in afara de tigani sau muzica tiganeasca
    • 0 (2 voturi)    
      Ba ramai acolo pe unde esti! (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 10:30)

      Gica Sevastopol [anonim] i-a raspuns lui goptzu

      Tara nu are nevoie de tradatori.
      Ce Dumnezeu sa faci acasa?Stai acolo pe unde este, ca stai bine.
      Sa vina basarabeeeniiiii (encele)!!!!
  • +5 (15 voturi)    
    Ciocu' mic ! (Vineri, 2 septembrie 2011, 23:43)

    Nord America [anonim]

    ICR declara cu multa ipocrizie ca este intristat si surprins ! De ce ar recunoaste ca este asa ?
    In America de Nord a trimis doar talibani muzicali,nu muzicanti veritabili ! Come on,ciocu' mic !
  • +6 (16 voturi)    
    Dnul Covaci are dreptate... (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 1:46)

    fie sa renasca numai cel ce har... [anonim]

    acum 3 ani eram in Cehia si am vazut niste afise ICR care prezentau "Taraful din Clejani".... Scria mare "Institutul Cultural Roman" prezinta "Taraful din Clejani" - una "dintre cele mai mari formatii de muzica tiganeasca din lume" (sau din Europa, nu mai retin exact)...
    Poate pe cei de la ICR ii reprezinta rromii... pe ei si pe familiile lor, dar atunci sa spuna exact pe cine reprezinta si sa isi schimbe numele in Institutul Cultural RRom... ca sa stim si noi despre cine e vorba si daca e cazul sa participam la evenimentele organizate de ei sau nu....
  • +2 (8 voturi)    
    nicu covaci (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 9:00)

    TAIFUN [utilizator]

    sint de partea lui nicu covaci . mai mult , cine e ICR ? dupa cum ii spune numele o institutie ... Ma lasa rece . nu si cintecele phoenixilor !
  • 0 (4 voturi)    
    Reprezentativitate (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 9:47)

    goptzu [anonim]

    Am tot citit si recitit comentariile prietenilor de mai sus. Cred ca avem o problema de cine reprezinta pe cine in strainatate.
    Putem observa o realitate, fara sa avem o pregatire speciala. Romanii care sunt in tari straine in mare parte vin din mediul rural romanesc. Mai exista o categorie usor pacaliti de urban si cei cu studii, evident varste diferite. Pai bine, toti acesti oameni au reprezentari si constructii culturale diferite. ICR nu cred ca se zbate sa le hraneasca apetitul cultural intr-un mod organizat, adica sa trimita in afara tarii trupe diversificate. Spun asta in cunostinta de cauza. Intrati un pic pe sit-ul institutiei si o sa observati. Poate ca nu au bani si pentru asta. In schimb sunt bani pentru a plati salarii la angajati total neprofesionisti, fara educatie in managementul evenimentelor culturale, fara spirit de observatie real. Nu le vreau raul, dar multi dintre angajatii ICR in strainatate nu au nimic in comun cu echidistanta. Daca celor de la ICR( Londra, Paris sau din alta tara) le place un anumit gen de muzica sa fiti siguri ca or sa faca tot posibilul sa-i asculte live. e clar ca extrapolarea e lucru mare. trebuie sa recunoastem ca avem probleme serioase la ceea ce inseamna reprezentativitate.
    • +1 (3 voturi)    
      DOMNUL PATAPIEVICI NU E BAIAT RAU (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 23:53)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui goptzu

      dar nici bun. In primul rind ii lipseste ceea ce defineste un barbat (iar multe femei chiar poseda asa ceva). Doi - are mentalitate de functionar: munceste, dar nu raspunde pentru ceea ce face. Trei: rolul sau de baza este sa tina scena ocupata ca sa nu iasa in fata cei cu personalitati puternice. Si nu e singura marioneta ce joaca un astfel de rol. Chestia cu tiganii nu e relevanta, ei fac parte din cultura Romaniei similar cu cea a Bulgariei, Ungariei sau Serbiei, dupa specificul fiecareia. DAR mai sint si altii care merita promovati. ICR lucreaza dupa ureche, asa cum fac toti functionarii romani pe care nimeni nu ii trage la raspundere.
  • +1 (7 voturi)    
    de neimaginat (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 9:50)

    Vera [anonim]

    Problema cu aceasta etnie nu este numai in muzica, este peste tot in domeniile vietii sociale.In muzica este mai evidenta pentru ca etnia se vede. In celelalte domenii ale vietii sociale situatia este aceeasi dar nu se vede pentru ca etnia se ascunde. Este o situatie perfida care a cuprins deja Romania. S-a vrut sa nu se mai stie care e roman, care e tigan.Asta e o politica. Tiganii spun ca romanii sunt tigani. Asta e regula!Spun pentru ca obraznicia lor nu are margini.Romanii nu mai raspund pentru ca BUNUL LOR SIMT, BUNATATEA LOR SI BUNA LOR CRESTERE NU ARE MARGINI>
    Sper sa ne salveze rokerii si muzica lor de buna calitate pentru ca, in prezent si deocamdata numai asta ne deosebeste de ei. Dumnezeu sa-i ajute lui Nicu Covaci.
  • -1 (5 voturi)    
    confuzie dorita sau nedorita(lipsa cultura) (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 13:44)

    tomescu [anonim]

    trupe de romi cred(tigan conform dex=persona rau famata,puscarias chiar,verificati dex)...chiar si pe vreamea lui ceausescu se vindeau persoane(plecau legal din tara) in germania,israel,america.. si mai erau si tigani printre ei(nu romi). ...efectele si defectele unei epoci apuse.
  • -3 (5 voturi)    
    Phoenix (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 15:00)

    AT [anonim]

    Dar ei de e canta Mica Tiganiada? Si de ce au preluat o melodie sarbeasca in Baba Novac?
  • -1 (5 voturi)    
    incredibil (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 18:05)

    dan tudoran [anonim]

    Am citit toate comentariile de mai sus si sincer m-am speriat ingrozitor. Oameni buni ce e cu voi?

    Tiganii au avut intotdeauna un rol foarte important in muzica si folclorul romanesc. Cei mai mari interpreti de muzica populara de cine sunt acompaniati, nu de tarafuri de lautari tigani? Si ce doamne iarta-ma e rau in asta??

    Fanfara Ciocarlia, Taraful din Clejani sunt nume de o valoare inestimabila. Avem muzicieni tigani care bat orice absolvent de Conservator invatand dupa ureche. Avem muzicieni tigani cu studii, adevarati virtuozi.
    Nu reusesc sa inteleg de ce oamenii cand zic tigani se gandesc automat la manele. Multe tarafuri tiganesti (adica formate din muzicieni de etnie rroma) canta muzica romaneasca. Altii canta muzica tiganeasca autentica. Daca ati avea cat de cat cultura muzicala ati sti ca muzica tiganeasca nu inseamna manele despre bani si dusmani alea sunt fabricate pentru romanii prosti sa de si ei din buric. Muzica tiganeasca autentica nu este cu nimic mai prejos decat Phoenix

    Tiganii sunt parte din cultura noastra asa cum sunt si ungurii si sasii si tatarii si toate celelalte minoritati. Dar noi ni-i asumam numa cand ne place de ei si ne aduc premii internationale de pe la cine stie ce festivaluri.

    Cat despre Nicu Covaci tot respectul pentru ceea ce a facut in anii 70 dar acum nu mai face nimic. Doar se plange.
    • -2 (2 voturi)    
      mi-e rau (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 19:01)

      neanelu [anonim] i-a raspuns lui dan tudoran

      Asa o fi, dar explica-mi si mie atunci de ce imi vine sa vomit cand am orice fel de contact cu etnia asta, muzica sau cultura lor, chiar si cu aparatorii lor de orice alta natie? Am fost si la doctor, n-am nici o boala.
    • 0 (2 voturi)    
      Domnu' speriat... (Duminică, 4 septembrie 2011, 1:53)

      Tiganeasca [anonim] i-a raspuns lui dan tudoran

      ...nu fi ipocrit ! Chiar daca romanii n-au trupe talentate,eu aici in America prefer sa vad si sa ascult artisti care reprezinta cultura romaneasca,nu muraturi alese de ICR si Patapievici,capisci ?
      Cred ca faci o confuzie tiganeasca.
      Eu sunt de loc, aproape de Pesteana Gorjului.Pai nenea,trupele de lautari de acolo nu sunt tigani,ci RUDARI,care nu-i acelasi lucru.Rudarii nu sunt tigani,n-au limba tiganeasca,nu fura,sunt oameni muncitori si in plus,lautari fantastici ! Hai,nu te mai speria,revino-ti in fire !
      • +1 (1 vot)    
        mai bine nu fi tu ipocrit (Duminică, 4 septembrie 2011, 15:47)

        dan tudoran [anonim] i-a raspuns lui Tiganeasca

        Rudarii ca si ursarii, caldararii etc sunt un grup, ca sa nu zic trib, din etnia rromani adica tot tigani. Pentru ca aceasta etnie este organizata in tagme, cel mai probabil in functie de meseriile pe care le aveau inainte.

        A v-ati dat si voi seama ca nu toti tiganii sunt la fel? ca au si ei anumite reguli si statuturi sociale, ca sunt si unii care nu fura si se ocupa cu altceva?

        Stiati ca lautarii si floraresele se considera un fel de tagma superioara si nu se amesteca cu toti amaratii care se ocupa de gainarii? Ca pentru ei aia sunt "tiganii" de jos, ultimele paturi sociale. Stiati ca exista neamuri de tigani sedentari asa cum exista si neamuri de tigani migratori? Da, in Romania.

        Tiganii sunt parte din cultura romaneasca vreti nu vreti. Si de fiecare data cand asculti muzica populara romaneasca acolo la tine in america aminteste-ti ca nenea ala care zice la nai, la vioara sau la tambal de-ti sfasite tie inima este foarte posibil sa fie tigan.

        un alt roman din america care asculta cu placere johnny raducanu si faramita lambru
  • +2 (6 voturi)    
    Nici nu ne mira atitudinea ICR (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 18:34)

    aa [anonim]

    Atata timp cat e condusa de romanul neaos Patapievici pentru care Eminescu e cadavrul din debara de care trbuie sa ne dispensam ca sa intram in Europa..
  • +1 (5 voturi)    
    Clejani si Ciocarlia ... (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 18:53)

    Roman [anonim]

    Toti sunt fani Ciocarlia si Taraful din Clejani . De ce?
    De cand cu filmele despre tigani din Yougoslavia, toti falsii iubitori de arta din Romania au inceput sa se declare fani ai muzicii tiganesti.
  • +2 (2 voturi)    
    exportul de non-valori: Mandinga la Bruxelles (Sâmbătă, 3 septembrie 2011, 19:34)

    alain [anonim]

    Nu mi se pare relevanta discutia pro sau contra tigani. Mai grav cred ca e exportul de non-valori, indiferent de etnie. Anul asta la Bruxelles, de ziua Europei, Romania a fost reprezentata de Mandinga. O fi avand succes la categoria lor de public, dar nu cred ca Mandinga e reprezentativa pt Romania. Din punctul asta de vedere, Covaci are dreptate. Pe de alta parte, el se vaicareste de ani de zile, fara sa mai creeze nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      L-ai ascultat in ultima vreme? (Duminică, 4 septembrie 2011, 14:14)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui alain

      Treaba lu' Covaci e muzica. Covaci a facut partea vocala la multe din piesele lu' Phoenix. Acuma, oricat de multa ambitie ai avea, la o varsta te lasa vocea - chestie care la Covaci a devenit la un moment dat penibil de evident. Asa ca e normal ca nu mai face nimic.

      Pe de alta parte, omu' a cantat mai bine de 50 de ani. Ce vrei mai mult de la el?
  • 0 (0 voturi)    
    noi si ei ... (Duminică, 4 septembrie 2011, 14:11)

    C.I.Predut [anonim]

    Shalom !!!
  • 0 (0 voturi)    
    discriminare pozitiva (Duminică, 4 septembrie 2011, 17:31)

    D. Carutza [anonim]

    ne pierdem vremea. cu cine se aduna primul barbat al tarii la carciuma lui preferata? urmeaza si la noi premiera ca a lui Obama in America. iesim in fata cu tot ce avem mai de pret!
    (the best price is the lowest price)
  • 0 (0 voturi)    
    tigani (Duminică, 4 septembrie 2011, 19:20)

    SORIN [anonim]

    Poate , multora li se va parea ca e inutil sa protesteze impotriva tiganizarii masive din Romania, din ultimul timp. Ceeace se intapla acum in sensul asta este - oarecum - asemanator cu e se intampla in domeniul imobiliar pana in 2007, adica, o bula imobiliara. Azi are loc ''umfarea'' unei ''bule tiganesti''. Ai zice ca nu mai poti face nimic impotriva acestui fenomen : si totusi - se va dezumfla ! Tiganii, deja isi dau in petic si o sa provoace, ei insisi explozia sociala impotriva lor.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică