Motivarea deciziei de eliberare a lui Cristian Popescu-Piedone: Primarul nu avea atributii sa verifice daca la Colectiv erau indeplinite normele PSI

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 26 noiembrie 2015, 18:18 Dosare Juridice

Cristian Popescu Piedone
Foto: Hotnews
Cristian Popescu-Piedone nu avea, ca primar, atributia de a emite autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor, astfel incat nu intra in atributiile sale sa veridice daca clubul Colectiv indeplinea normele PSI, arata judecatorul Luchian Constantin Constantinescu in motivarea deciziei de eliberare din arest preventiv a fostului primar al sectorului 4, potrivit Agerpres.

Curtea de Apel Bucuresti a dat publicitatii joi motivarea deciziei judecatorului Luchian Constantin Constantinescu de a-l elibera, pe 11 noiembrie, din arest preventiv pe fostul primar al sectorului 4, Cristian Popescu-Piedone, pus sub acuzare de DNA pentru abuz in serviciu daca functionarul a obtinut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit si fals intelectual, in legatura cu eliberarea autorizatiei de functionare pentru clubul Colectiv.

Tot atunci, au fost puse in libertate si doua functionare de la Primaria Sectorului 4: Aurelia Iofciu, sef Serviciu autorizari comerciale, si Luminita Larisa Ganea, angajata in cadrul aceluiasi serviciu.

"Prerogativele principale privind apararea impotriva incendiului apartin Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta. Art. 14. lit. f) din Legea nr. 307/2006 prevede ca primarul 'dispune verificarea indeplinirii masurilor stabilite prin avizele, autorizatiile si acordurile pe care le emite'. Or, primarul nu emite autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor, asadar nu intra in atributiile sale sa verifice daca agentul economic indeplineste masurile stabilite printr-o astfel de autorizatie", se arata in motivarea instantei.

In opinia magistratului, probele administrate de DNA "nu formeaza convingerea unei suspiciuni rezonabile privind savarsirea de catre inculpati a infractiunilor pentru care sunt cercetati".

Pentru a se retine savarsirea infractiunilor de abuz in serviciu si fals intelectual, care sa justifice luarea unor masuri preventive, este necesar ca probele administrate sa releve faptul ca Piedone si cele doua functionare 'au urmarit sa obtina pentru ei sau pentru actionarii clubului Colectiv un folos injust, un profit necuvenit', constientizand ca legislatia privitoare la protectia impotriva incendiilor ar trebui interpretata in sensul ca Primaria Sectorului 4 avea obligatia de a verifica existenta autorizatiei PSI si ca Hotararea Consiliului Local nr. 22/29.02.2012 care reglementeaza procedura obtinerii acordului de functionare pentru agentii economici ar incalca aceasta legislatie, se mai arata in motivare: "In opinia Curtii, aceste conditii necesare angajarii raspunderii penale a inculpatilor pentru infractiunile de abuz in serviciu si fals intelectual nu sunt indeplinite in stadiul actual al anchetei. In primul rand, se remarca faptul ca, pana la data solutionarii propunerii de arestare preventiva, in afara contactelor prilejuite de procedura de obtinere a avizului si autorizatiei de functionare, nu s-a conturat existenta altor relatii intre administratorii clubului Colectiv, pe de-o parte, si inculpatii Popescu Cristian Piedone, Luminita Ganea si Aurelia Iofciu, apropiati ai acestora sau alti functionari ai Primariei Sectorului 4 Bucuresti, pe de alta parte."

Relevanta in acest sens este declaratia lui Paul Gancea, administrator al clubului Colectiv, care a sustinut ca "nu au fost facute sponsorizari pentru activitati desfasurate de Primaria Sectorului 4 prin SC Colectiv Club SRL ori prin alte societati in care are calitatea de actionar sau administrator, nu a fost rugat de vreun functionar din cadrul Primariei Sectorului 4 sa gazduiasca evenimente la clubul Colectiv, nu i s-a cerut in mod direct sau prin persoane interpuse bani, bunuri sau alte servicii de catre functionarii publici in cadrul procedurii, nu a oferit asemenea foloase functionarilor, nu il cunoaste personal pe Popescu Cristian Piedone si nici pe vreun membru al familiei acestuia", se arata in motivare.

In al doilea rand, magistratul declara este foarte greu de acceptat din punct de vedere logic ca Piedone si ceilalti functionari ai Primariei Sectorului 4 care isi desfasoara activitatea in Serviciul Autorizari Comerciale sau in Directia Juridica "au cunoscut sau au prevazut ca HCL nr. 22/29.02.2012 privind aprobarea procedurii obtinerii acordului de functionare pentru desfasurarea activitatilor economice nu ar respecta legislatia in domeniul securitatii la incendiu si cu toate acestea, in decurs de mai multi ani, au acceptat sa incalce legea, riscand sa suporte sanctiuni chiar de natura penala".

Judecatorul are in vedere ca, potrivit art. 45 alin.1 si art. 49 alin.1 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, Consiliul local adopta hotarari, cele cu caracter normativ devenind obligatorii si producand efecte de la data aducerii lor la cunostinta publica.

Conform Hotararii nr. 55/28.08.2008 emisa de Consiliul Local al Sectorului 4 privind aprobarea procedurii obtinerii acordului de functionare pentru desfasurarea activitatilor economice in zonele publice, modificata si completata prin HCL nr. 22/29.02.2012, rezulta care sunt conditiile pentru ca un agent economic sa obtina acordul de functionare.

Insa, printre actele necesare pentru obtinerea acordului de functionare nu se regaseste autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor.

De asemenea, potrivit art. 19 alin. 1 lit. e si art. 20 din Legea nr. 340/2004, competenta verificarii legalitatii actelor administrative ale Consiliului local apartine prefectului.

Prefectul poate verifica masurile intreprinse de primar sau de presedintele Consiliului judetean in calitatea lor de reprezentanti ai statului in unitatea administrativ-teritoriala si poate sesiza organele competente in vederea stabilirii masurilor necesare, in conditiile legii.

"Or, pana in prezent, prefectul nu a sesizat niciun aspect care sa atraga atentia in sensul nelegalitatii HCL sus-mentionate sau in legatura cu nerespectarea acesteia a HG nr. 1739/2006 pentru aprobarea categoriilor de constructii si amenajari care se supun avizarii si/sau autorizarii privind securitatea la incendiu. Curtea mai retine ca, din punct de vedere al masurii de respectare a securitatii la incendiu, potrivit Legii nr. 307/2006, agentul economic este obligat sa solicite si sa obtina autorizatiile de securitate la incendiu prevazute in HG nr. 1736/2006. Ordinul nr. 3/2011 pentru aprobarea normelor metodologice de avizare si autorizare privind securitatea la incendiu si protectia civila este un act normativ emis de ministrul Administratiei si Internelor, iar Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta este institutia care are obligatia de a lua masuri pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor actului", se mai arata in motivare.

Astfel, articolul 23 prevede ca inspectoratele, prin inspectiile de prevenire, pe timpul executiei obiectivului de investitii pana la emiterea autorizatiilor, verifica prin controale periodice, prin sondaj, respectarea executarii lucrarilor din documentatiile avizate privind indeplinirea cerintei esentiale "securitate la incendiu", respectiv realizarea adaposturilor de protectie civila sau a punctelor de comanda.

De asemenea, conform art. 28 alin. 2 din Legea nr. 307/2006 pentru apararea impotriva incendiilor, "controlul de stat in domeniul apararii impotriva incendiilor se exercita, la nivel central, prin inspectia de prevenire si alte compartimente si unitati din structura sau subordinea Inspectoratului General, respectiv, la nivel local, prin inspectiile de prevenire din cadrul inspectoratelor, in scopul aplicarii unitare a prevederilor legale pe intregul teritoriu al Romaniei, potrivit competentelor".

Potrivit art. 46 alin. 1 din aceeasi lege, "constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor prevazute la art. 44 se fac de catre personalul prevazut la art. 28 alin. (2)": "Asadar, prerogativele principale privind apararea impotriva incendiului apartin Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta. Art. 14. lit. f) din Legea nr. 307/2006 prevede ca primarul 'dispune verificarea indeplinirii masurilor stabilite prin avizele, autorizatiile si acordurile pe care le emite'. Or, primarul nu emite autorizatia de prevenire si stingere a incendiilor, asadar nu intra in atributiile sale sa verifice daca agentul economic indeplineste masurile stabilite printr-o astfel de autorizatie", mai spune judecatorul Luchian Constantin Constantinescu.

Magistratul ii reproseaza colegului sau de la Tribunalul Bucuresti care a dispus arestarea lui Piedone ca "nu s-a aplecat insa cu suficienta atentie asupra legislatiei in acest domeniu, atribuind primarului responsabilitati in ceea ce priveste controlul in domeniul apararii impotriva incendiilor care, in realitate, apartin altei institutii, concluzionand doar pe baza unei interpretari discutabile ca eliberarea de catre Primarie a autorizatiei de functionare era conditionata de prezentarea autorizatiei la incendiu emise de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta si ca acest aspect a fost cunoscut de catre inculpati".

De asemenea, administratorii clubului Colectiv au avut intalniri cu reprezentantii ISU, insa modul in care acestia din urma si-au indeplinit atributiile de serviciu face obiectul cercetarilor intr-un alt dosar instrumentat de DNA: "In contextul de ansamblu al faptelor astfel cum a fost retinut de catre Curte, imprejurarea ca cererea pentru obtinerea avizului de functionare a fost depusa in 06.11.2014 iar solicitantul nu s-a prezentat in termenul de 50 de zile prevazut pentru ridicarea actelor, dar cu toate acestea in 14.01.2015 documentele au fost eliberate, nu poate atrage o raspundere de natura penala a functionarilor din cadrul Primariei Sectorului 4 Bucuresti. Asadar, Curtea constata ca nu este indeplinita conditia generala prevazuta de art. 202 alin.1 din Codul de procedura penala pentru a se dispune arestarea celor trei inculpati sau luarea unei alte masuri preventive fata de acestia, neexistand probe sau indicii temeinice din care sa rezulte suspiciunea rezonabila ca inculpatii au savarsit infractiunile pentru care sunt cercetati, motiv pentru care, in temeiul art.425 (1) alin. 7 pct.2 lit. a Cod procedura penala va admite contestatiile", se arata in decizia Curtii de Apel Bucuresti prin care s-a dispus eliberarea lui Cristian Popescu-Piedone si a celor doua functionare din primarie.


Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, perla a coroanei Marinei americane, s-a stricat in Canalul Panama

USS Zumwalt, nava militara invizibila de ultima generatie, "perla a coroanei" Marinei americane, s-a stricat in canalul Panama, acolo unde se gasea in drum spre baza navala din San Diego, a anuntat Marina Statelor Unite.
2182 vizualizari
  • +4 (4 voturi)    
    comptromis de kkt (Joi, 26 noiembrie 2015, 19:26)

    Merlin [anonim]

    Treaba lui era, ca inainte sa elibereze autorizatia sa verifice daca solicitantul are toate avizele necesare si indeplineste toate conditiile legale si de siguranta, nu sa semneze ca primarul si cu ochii dupa shpaga...
  • +4 (4 voturi)    
    lantul slabiciunilor... (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:13)

    lili [anonim]

    Judecatorul asta era sub influenta unor substante necunoscute?!
    Cam delireaza....
    Nimeni nu-i vinovat, Piedone curat si nevinovat "a semnat ca primaru'", adica habar nu avea ce semneza, ma intreb pentru ce ia salariu, daca NU are nici o RESPNSABILITATE pentru ce semneaza, ca doar asta-i munca de primar, nu?!
    De ce trebuie Autorizatie de functionare de la Primarie, daca oricum Primaria NU are nici o RESPONSABILITATE, in viziunea Dvs?!
    Tinerii aia au murit din vina cui, dle judecator?!
  • +3 (3 voturi)    
    ASA E ! (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:14)

    Susufler0 [utilizator]

    Motivarea e beton. Piedone n-are nicio vina aici. Ma incearca un sentiment nefiresc de oftica.
  • +4 (4 voturi)    
    Mai inainte s-a pus problema... (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:35)

    mcris [utilizator]

    ...daca a semnat "formal" sau nu. Daca "nu avea atributii" atunci de ce a semnat?
  • +3 (3 voturi)    
    instante romanesti= (Joi, 26 noiembrie 2015, 20:54)

    sun [utilizator]

    corb la corb nu scoate ochii
  • -2 (4 voturi)    
    Motivarea este corecta.... (Joi, 26 noiembrie 2015, 22:24)

    Oana [anonim]

    Pentru orice jurist care are cunostinte minime de drept penal, civil si contencios administrativ este evident ca Piedone trebuie sa fie liber. Motivarea este corecta. Pt cei ce nu au cunostinte in drept nu mai acuzati judecatorii...
  • +3 (3 voturi)    
    incet incet ne revenim la "normal" (Joi, 26 noiembrie 2015, 22:52)

    liviu_ [utilizator]

    parca vad ca nu o sa pateasca nimeni nimic...
    • 0 (0 voturi)    
      primaru... (Vineri, 27 noiembrie 2015, 12:43)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      e nevinovat;
      dna mai sare din cand cand peste un cal, un om, s.a.md. cand vine ordinu` de sus,

      primariile din tara care vor sa faca bani au inventat autorizatiile de functionare platite de firmele fara ....neuroni;
      legea vorbeste de emiterea unui acord de functionare la inceputu` activitatii si nu autorizatii de functionare anuale, lunare sau cum vrea muschiu primarului si a consiliului local,

      asa ca hotararea este corecta,
      vinovatia, in forma culpei poate sa apartina administratorilor clubului colectiv - 99 % din cluburile din tara au aceleasi conditii ca si clubu` colectiv, parerea mea,

      iubesc tradarea dar urasc pe tradator.
  • 0 (0 voturi)    
    clarificare (Vineri, 27 noiembrie 2015, 13:03)

    nicu [anonim]

    cnf.art.14-a-din leg.307;asigura elaborarea planului de analiza si acoperire a riscurilor si aplicarea acestuia-paar-art.14-c-coordoneaza organizarea permanenta a
    interventiei in caz de incendiu,asigura participarea la interventie a serviciului voluntar de urgenta cu mijloace din dotare pana la sosirea ISU.art.14.d;asigura controlul respectarii masurilor de apartare impotriva incendiilor pe timpul adunarilor sau a manifestarilor publice .art.14-f-dispune verificarea indeplinirii masurilor stabilite prin avizele autorizatiile si acordurile pe care le emit si mai sunt multe obligatii ale primarului.d-ul judecator era bine sa stea de vorba cu un specialist
  • 0 (0 voturi)    
    Romanii, masa de manevra a televiziunilor (Vineri, 27 noiembrie 2015, 17:30)

    Metec [utilizator]

    Nimic nu s-a schimbat in modul de raportare a romanilor la informatia publica: servil, gregar si necritic. Cum l-au aratat televiziunile pe Piedone cu degetul, cum a sarit prostimea sa urle: la puscarieee, la puscarieee! Gloata proasta...

    Mie imi pare rau de un singur lucru: Piedone era singurul primar destoinic din Bucuresti si sectorul 4, in care locuiesc, era cel mai ingrijit. Acum o sa vina alt "competent" de-al opozitiei, gen Inimaroiu, si cresc balariile la loc... Fir-ar a naibii de politica!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version