VIDEO/Dializa fara aparat - O inventie romaneasca premiata la Geneva ar reduce costurile tratamentului de 10 ori. Dr. Alexandru Ciocalteu: Poate ca inventia deranjeaza o afacere mondiala de peste 65 miliarde de euro

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 9 mai 2011, 13:46 DoctorH - DoctorH Actualitate

Prof.dr. Alexandru Ciocalteu
Foto: AGERPRES
O inventie a medicilor romani de la Spitalul "Sf. Ioan din Capitala, premiata cu aur in 2010 la Salonul de Inventica de la Geneva, prin care pentru dializa este folosit propriul organism (peritoneul) in locul aparatului isi cauta inca sponsorii, desi preturile pentru tratament ar scadea de zece ori.

In urma cu un an, profesorul Alexandru Ciocalteu, de la Spitalul "Sfantul Ioan" din Bucuresti, impreuna cu doi tineri colaboratori, doctorii Cristina David si Alexandru Ionel Checherita, au inventat o noua metoda revolutionara de dializa, peritoneofiltrarea.

"In aceasta metoda este folosit peritoneul ca membrana de dializa, nemaifiind nevoie de aparat. Mai concret, dializa o face organismul", a declarat, luni, profesor doctor Alexandru Ciocalteu, citata de Mediafax.

De fapt, interventia echipei medicale consta in a produce ''urina prin stoarcerea sangelui din vasele peritoneului". Medicii folosesc chirurgia laparoscopica pentru a produce hipertensiune in vasele din peritoneu care elimina urina fiziologic prin vezica urinara. Prin acest sistem sunt introduse laparoscopic doua microechipamente, unul pentru a produce urina, iar celalalt pentru a elimina lichidul prin vezica.

"Nu am crezut ca aceasta inventie care ar reduce preturile de zece ori va astepta aproape un an sponsori pentru a incepe studiile. Poate ca inventia deranjeaza o afacere mondiala de peste 65 miliarde de euro tocmai prin scaderea preturilor de zece ori. O inventie premiata cu aur la Geneva, dar fata de care marile companii producatoare de rinichi artificiali si materiale de dializa nu arata interes deosebit. Este soarta multor inventii exceptionale ale cercetatorilor romani", a spus profesorul Ciocalteu.

Potrivit acestuia, recent , un inginer roman, Florin Nuta, de la General Turbo SA, a oferit o sponsorizare de 80.000 de lei pentru demararea studiilor experimentale.

Numai in Romania exista aproape 10.000 de pacienti dializati pentru insuficienta renala cronica, iar costul terapiei acestor bolnavi - suportat de CNAS - depaseste o suta de milioane de euro pe an.

"Companiile ar avea de castigat daca ar accepta acest procedeu revolutionar pentru sanatate", a mai spus profesorul Ciocalteu.



Citeste mai multe despre   























17582 vizualizari

  • +21 (23 voturi)    
    Felicitari !!! (Luni, 9 mai 2011, 13:53)

    dana [anonim]

    O veste exceptionala !
    Va multumim, domnule Profesor Ciocalteu, dvs. si colaboratorilor dvs, doctorii Cristina David si Alexandru Ionel Checherita !!!
    ... poate ca e timpul ca marile afaceri mondiale sa fie "distorsionate" si spre tara noastra...
    • 0 (0 voturi)    
      goreag@yahoo.com (Miercuri, 2 aprilie 2014, 15:55)

      gaben [anonim] i-a raspuns lui dana

      voi va dati seama ca daca s-ar aplica aceasta metoda doi giganti din medicina ar ramane saraci, baxter si Fressenius ar ramane fara clienti si oare cum s le dai peste mana acestor giganti mondiali, cand tu nu ai nici un fel de finantare?
      -o utopie, ideea este buna pentru pacienti, nu ar mai trbui sa faca dializa odata la 4 ore in cazul dializei peritoniale sau nu ar mai trebui sa faci fistule ,pe care sa ti le sparga asistentele neatente de la hemodializa si mai ales nu trbuie sa stai cu cateterul in gat 30 de zile pana ti se maturizeaza fistula
  • +8 (14 voturi)    
    investeste ministerul sanatat (Luni, 9 mai 2011, 14:02)

    RolandTM [anonim]

    De ce nu investeste ministerul sanatati si al cercetari. Este un produs care in cazul realizari sale ar putea aduce mult beneficiu atat omenirii cat si financiar romaniei.
    • +13 (25 voturi)    
      mare aberatie (Luni, 9 mai 2011, 14:23)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui RolandTM

      Tot aud intrebarea asta aberanta. De ce nu investeste ministerul? Dupa atatea decenii de comunism nu ar trebui sa ne mire totusi...

      Rolul statului nu este sa fie un jucator. Rolul statului este sa faca regulile jocului si sa se asigure ca-s respectate. Nu statul trebuie sa investeasca in fabrici si uzine. Statul trebuie doar sa creeze conditii favorabile pentru investitorii privati.

      Ce facem daca statul investeste 100 milioane de eur si apoi inventia se dovedeste totusi a fi una care nu se poate folosi ca nu stiu ce efecte secundare se descopera? A aruncat la cos 100 de milioane din impozitele noastre. Si daca investeste in inventia asta de ce sa nu investeasca intr-o mie de alte inventii? Cine e capabil sa judece in ce inventii trebuie sa investeasca statul? Dupa ce criteriu?
      Numai un investitor privat poate investi, el trebuie sa cantareasca si riscuri si posibile beneficii si sa si le asume.

      A, si o ultima chestie. Domnul din articol lasa sa se inteleaga ca e vreun soi de conspiratie mondiala sa nu apara inventia asta. Sa fim oameni seriosi, daca nu e riscanta si promite profit, fiti siguri ca se gasesc imediat investitori. Trebuie eventual sa mai stii si cum sa-i cauti...
      • +4 (10 voturi)    
        hmmm (Luni, 9 mai 2011, 14:52)

        anton [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Pai nu e chiar asa..statul cheltuie oricum 100 de milioane ptr dialize. Bani care se duc direct in buzunarul companiilor farmaceutice pe comisioane babane. Dc statul ar investi 1 milion in studii si teste nici nu s-ar simti. iar daca anul urmator ar trebui sa investeasca numai 10 milioane, nu 100....ei....parca e o afacere buna ptr stat...
        Dar e simplu...aia 100 de milioane se dau pe comisioane grase. Nu are nimeni interesul sa nu se dea....
        • +3 (7 voturi)    
          Pai si... (Luni, 9 mai 2011, 15:49)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui anton

          Pai si poti tu acum sa garantezi ca daca statul investeste in ideea asta chiar se realizeaza economiile astea? Cine poate garanta?
          Una peste alta, o investitie de genul asta presupune un risc. Poate ca merge, poate ca nu. Nu statul trebuie sa ia astfel de riscuri. Riscurile astea trebuie sa fie luate din zona de business, asa merge capitalismul. Sau asa ar trebui sa mearga macar...
          Dupa ce un investitor privat ia riscul asta, daca merge, isi mai pune si el ceva profit si vinde statului o solutie mai ieftina decat cea de astazi.
          Fireste, eu vorbesc de teorie aici. Daca vorbim de spagi, nu garanteaza nimeni ca nu s-ar lua spagi nici inainte si nici dupa vreo astfel de solutie revolutionara. Pot veni inventatorii cu mama inventiei, daca se da spaga, nu prea mai conteaza nici o discutie despre costuri. Dar asta e alta poveste.
          • 0 (6 voturi)    
            mai, tu cam tii cu ursul (Luni, 9 mai 2011, 16:39)

            gigel de luxembourg [anonim] i-a raspuns lui anonim

            evident ca nu garanteaza nimeni nimic insa din moment ca inventia asta a luat un premiu la geneva inseamna ca nu e o smecherie ci e ceva serios. in contextul in care cu un risc de numai 1-2 milioane de euro se pot face economii de aproape un miliard de eur in 10 ani eu cred ca merita incercat.
            • 0 (0 voturi)    
              tare commentul (Marţi, 10 mai 2011, 2:21)

              mihai [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              ma, tu tii cu ursul :-)). fain.
            • 0 (0 voturi)    
              Pai (Marţi, 10 mai 2011, 11:34)

              sabo [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

              da asa ar cam fi
              dar actualmente statul prin functionarii lui nu se mai implica in nimic!!
              Daca nu vine investitorul...stam si ne uitam..Putem face si noi ceea ce piata din varii motive nu...realizaeaza!Daca sunt interese adverse si influente financiare ,anumite lucruri bune ..social...aici..si rentabile ,comparativ, nu se vordezvolta!
              Atunci trebuie ca mecanismul STAT...sa lucreze.Dar....cine sunt acesti STAT!
              Cine?
          • 0 (0 voturi)    
            politici guvernamentale (Miercuri, 11 mai 2011, 21:50)

            marmota [anonim] i-a raspuns lui anonim

            eu zic ca guvernul trebuie sa investeasca in viitorul si bunastarea tarii: banii pentru dializa care pe termen mediu / lung vor fi economisiti pot merge catre alte domenii (eg. invatamant, cercetare, infrastructura, agricultura etc). oriunde in lume exista cercetare finantata de la stat exact ;pentru asfel de scopuri. ce ar fi sa nu mai cercetam doar cum sa punem mana pe bani nemunciti, dle boc, si sa investim in ceva benefic pt romani? o romanie care produce astfel de echipamente inclusiv pentru export nu va surade? ce ziceti de ceva prestigiu romanesc care sa mai spele din obrazul patat de scandalurile si coruptia de la nivel inalt? sau va temeti ca industri farma nu va mai pompa? ia mai ganditi-va...
      • +2 (2 voturi)    
        atentie (Luni, 9 mai 2011, 15:21)

        ngi [anonim] i-a raspuns lui anonim

        parca scadea profitul de 10 ori....
      • +2 (4 voturi)    
        good point (Luni, 9 mai 2011, 16:40)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui anonim

        foarte buna constatare.. felicitari... in sfarsit un comentariu bun.. si eu m-am saturat de desteptii net-ului care viseaza la intrebari retorice de genul : de ce nu investeste statul in turism, in cercetare... si in cai verzi pe pereti? Media de inteligenta aacestui popor este foarte scazuta.. din pacate
        • 0 (0 voturi)    
          Statul... (Vineri, 13 mai 2011, 18:45)

          Paul [anonim] i-a raspuns lui vlad

          Te crezi destept! Stiai ca in alte tari statul e si jucator? Franta si Austria sunt exemple! Sa nu uitam si de Germania! IN turism trebuie sa investeasca (restaurari si chestii de genu') si in cercetare in special! Sunt de acord ca statul trebuie sa faca regulile insa nu privatizezi totul tata! Sunt anumite domenii cum ar fi sanatatea unde trebuie facute investitii!
      • -2 (2 voturi)    
        raspuns (Luni, 9 mai 2011, 18:13)

        Ion [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Aberatie e ceea ce spui tu! Da in medicina exista un soi de conspiratie mondiala! Ai idee cit ar pierde producatorii de echipamente pentru dializa? Gindeste-te un pic. Cel mai elocvent exemplu e cel din industria farmaceutica - nu se investesc bani in dezvoltarea medicamentelor pentru boli rare - cumparatori ar fi putini, prin urmare nu se recupereaza investitia, nu se investesc bani pentru a gasi un medicament contra HIV, antiretroviralele aduc un profit mult prea frumos pentru a renunta la ele... Gindeste-te....
      • +2 (2 voturi)    
        ai (Luni, 9 mai 2011, 22:03)

        ai [anonim] i-a raspuns lui anonim

        ai dreptate. insa romanul se percepe ca "merituos nedescoperit" (un fel de messi fara sansa vietii, faptul ca ar trebui sa faca si un dram de efort este complet ignorat) si, de aceea, ia apararea instinctiv "defavorizatilor".

        fiecare se grabeste cu "sa finanteze statul" dar el, personal, nu ar risca niciun leu.

        meteahna veche, à la fois comunista si neaosa.
      • +2 (2 voturi)    
        si totusi... (Marţi, 10 mai 2011, 10:29)

        anonym [anonim] i-a raspuns lui anonim

        ...statul investeste in Catedrala neamului, cu nesimtire! Pe cand aici e vorba de a salva vieti si/sau de a facilita traiul multora. Ar trebui sprijiniti acesti medici si descoperirea lor, care dateaza de anul trecut :((.
        Sigur, nu finantare integrala pentru ca fondurile sunt insuficiente pentru cercetare in general, iar altele de multe ori sunt deturnate, "pierdute" etc (asta e alta problema). Dar un parteneriat public-privat, un pic de lobby in fata relatiilor pe care le au vajnicii conducatori in strainatate, sau facilitati concrete si popularizarea ideii printre posibilii investitori ar fi fost frumos, cred eu.
      • 0 (0 voturi)    
        fonduri cercetare (Marţi, 10 mai 2011, 14:12)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Urmand logica asta jumatate dintre inovatiile ultimilor 30 de ani ar fi murit din fasa. Ai idee cate inventii vin din laboratoare si universitati finantate de stat? (bineinteles nu in Rmania unde nu se aloca nici un ban cercetatorilor)
      • 0 (0 voturi)    
        Statul.... (Vineri, 13 mai 2011, 18:53)

        Paul [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Stiai ca in alte tari statul e si jucator? Franta si Austria sunt exemple! Sa nu uitam si de Germania! Franta detine cam 20% din Renault si Austria 31% din OMV! Unul din landurile federeale din Germania are 20% din BMW! Statul are nevoie de bani pentru investitii in cercetare, infrastructura si mentinerea sistemului sanatatii!

        Conspiratiile apar la tot pasul! Aici e vorba de milioane de dolari, deci fi sigur ca se fac presiuni ca sa nu se mearga mai departe cu o astfel de inventie! Totusi sunt si eu de acord ca e ceva in neregula cu inventia asta! Trebuie patentata si/sau macar brevetata! Ma intreb cum scoate toxinele din corp cu filtrarea facuta cu peritoneul!
    • +1 (3 voturi)    
      De ce nu investeste Ministerul Sanatatii? (Luni, 9 mai 2011, 16:41)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui RolandTM

      Tot d-l prof.dr.Ciocalteu poate sa-ti raspunda.Dl prof.dr.Ciocalteu este unul dintre artizanii actualului sistem sanitar romanesc.Eu as compara actualul sistem sanitar cu proverbul cu"copilul cu multe moase".Descentralizarea in sistemul sanitar a creat multa neliniste.Sa dovedit ca multi "menegeri"erau buni atunci cand executau ordinele de la Bucuresti si ce grande se dadeau,Cand au ramas sa hotarasca singuri au dat faliment.Si numai falimentul nu era nimic,dar au intrat in panica si stiti ce se intampla cand un bolnav,medic ruda sau orice,intra in panica.Se alege praful.
    • 0 (0 voturi)    
      Care ministru al sanatatii (Marţi, 10 mai 2011, 12:08)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui RolandTM

      Notarul. Care inchide spitalele candamnand Romanii la moarte .Romania este condusa de 21 de ani de
      tradatori,fanarioti si asasini ai natiunii ROMANE.
      In Romania sant ajutati,hotii,cersetorii,puturosii,
      fraudatorii fiscali si alte hahalere.Felicitari domnule PROFESOR CIOCALTEU.
  • +6 (10 voturi)    
    Fara patent/brevet nu arunca nimeni banii pe asta (Luni, 9 mai 2011, 14:11)

    Alui [anonim]

    1. O medalie la un "salon de inventii" nu inseamna nimic. Oricine poate folosi "inventia" respectiva. Daca vor, companiile producatoare de rinichi artificiali sau materiale de dializa, pot copia idea gratis.
    Patentul insemana cu adevarat drept de proprietate pe o inventie.

    2. "Nu am crezut ca aceasta inventie care ar reduce preturile de zece ori va astepta aproape un an sponsori pentru a incepe studiile".
    Pai daca studiile dovedesc ca nu merge, ce inventie mai e?
    • +2 (8 voturi)    
      nu sti sa-i faci publicitate, ori minciuna (Luni, 9 mai 2011, 14:27)

      OnePiece [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      intradevar, daca ar fi o idee valabila si revolutionara, s-ar gasi sponsori. Ceva nu merge, ceva e putred acolo.. nu cred ca nu e nimeni cu bani sa builduiasca, sa finalizeze testele ptr aparatul asta.
      • -1 (9 voturi)    
        :) (Luni, 9 mai 2011, 14:54)

        anton [anonim] i-a raspuns lui OnePiece

        pai e simplu ce e putred...iti spun eu: statul plateste 100 de milioane anual unor firme farmaceutice ptr dialize. din astia 100 de mil cam 10% se duc pe comisioane...ei bine, acuma vine un nene si spune pai stai ca nu e nevoie sa cheltuiti 100 de milioane anual, va rezolv eu cu 10...pai da, dar atunci se reduc si comisioanele de 10 ori nu? asta e putred aici...se numeste lobby, o forma legala de spaga.
        • +3 (5 voturi)    
          Nu este posibil! (Luni, 9 mai 2011, 15:13)

          paul [anonim] i-a raspuns lui anton

          Statul nu se poate inplica direct!Pentru continuarea cercetarilor si initierea omologari prototipului initiatorul idei trebuie sa prezinte proiectul comisiei stintifice a institutului aferent.Comisia stintifica hotaraste oportunitatea idei prezentate.Te lipsesti prea multe interese si cu siguranta ca seful comisiei schimba o virgula ca proiectul sa primeasca si marea sa contributie!
      • 0 (2 voturi)    
        "...sa builduiasca" ??!! (Luni, 9 mai 2011, 18:30)

        370H-SSV-0773H [utilizator] i-a raspuns lui OnePiece

        Saraca limba romana! Asta mi-aduce aminte de snoava aia cu studentul intors de la Paris si grebla... Cand te gandesti ca "to build" are o multime de echivalente in romana, ma intreb ce o fi in capul tau, Caline !?
    • 0 (6 voturi)    
      Chiar asa...? (Luni, 9 mai 2011, 14:32)

      Sabiuta [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      1. Mai tot ce ia premii la salonul din Geneva are in spate unul sau mai multe brevete si nu cred ca persoana in cauza s-a prezentat fara sa aiba acoperirea unui brevet.
      2.Tocmai pentru asta cere investitii. Pentru ca sa vada daca este sau nu aplicabila in masa. Ce studii au dovedi ca NU merge daca nu s-a facut nici unul si aomul a si primit o medalie pentru ea?
      • 0 (4 voturi)    
        Pai unde mentioneaza brevetul? (Luni, 9 mai 2011, 14:43)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui Sabiuta

        "Mai tot ce ia premii la salonul din Geneva are in spate unul sau mai multe brevete...".

        1. Brevetul inseamna drept de proprietate. Daca exista, era mentionat, nu se mentiona medalia.

        2 " si nu cred ca persoana in cauza s-a prezentat fara sa aiba acoperirea unui brevet."
        Poti sa crezi, sunt destui care nu s-au prins inca care e diferenta intre brevet(cu acoperirea geografica respectiva: UE, SUA, Japonia, etc) si o medalie la un salon de inventii.
  • +2 (2 voturi)    
    Inventia nu figureaza in baza de date (Luni, 9 mai 2011, 14:29)

    bursucu [anonim]

    espacenet.com (European Patent Office). Probabil o fi depus la OSIM si nu a trecut inca de faza nationala. Oricum domnul doctor trebuie sa pregateasca 45.000 euro ptr un brevet european altfel va avea protectie doar ptr Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      Poate sa-si ia adio de la brevet european (Luni, 9 mai 2011, 14:54)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui bursucu

      Daca a nu a aplicat pentru brevet in timp de sase luni de la data targului, Articolele 54 si 55 EPC.
    • 0 (2 voturi)    
      hmmm (Luni, 9 mai 2011, 14:55)

      anton [anonim] i-a raspuns lui bursucu

      poate ca a aplicat deja ptr patent. in general salonul de la geneva nu accepta inventii neacoperite de patente. asa ca eu cred ca e ok.
      • +2 (2 voturi)    
        Unde scrie? (Luni, 9 mai 2011, 15:07)

        Alui [anonim] i-a raspuns lui anton

        Ca salonul de la Geneva nu accepta inventii neacoperite de patente?
      • +1 (1 vot)    
        probabil (Luni, 9 mai 2011, 15:24)

        bursucu [anonim] i-a raspuns lui anton

        probabil are un brevet inregistrat la OSIM. E clar ca nu putea participa la Geneva fara un brevet si probabil rolul articolului este chiar acesta de a atrage un partener ptr plata, in prima faza, a brevetului european. Din pacate multe brevete romanesti s-au pierdut din lipsa banilor. 45.000 de euro e suma importanta chiar si pentru un institut.
  • +1 (3 voturi)    
    Statul roman ce face? (Luni, 9 mai 2011, 14:36)

    Sabiuta [utilizator]

    Daca ne costa 100 mil de euro pe an asistenta pentru bolnavi dependenti de dializa, de ce nu incerca statul roman sa investesca macar 10 mil euro in implementarea inventiei? Daca implementarea este cu succes, si-ar scoate in cativa ani toti bani investiti lejer... Dar, deh, traim in Romania din pacate. Oricum speranta moare ultima.

    Felicitari pentru medalie!
    • +1 (1 vot)    
      daca (Marţi, 10 mai 2011, 5:30)

      daca [anonim] i-a raspuns lui Sabiuta

      daca esti asa dornic sa risti bani, de ce nu mergi dumneata sa il finantezi pe domnul? fa-o, devino bogat!

      sau vrei ca nu dumneata sa finantezi din banii dumitale ci statul din banii... celorlalti (eh, bine, infinitezimal si ai dumitale). si daca nu merge? a, pai atunci e treaba statului...

      ce usor este cu "sa faca altii"...
    • 0 (0 voturi)    
      Ati reusit sa ma inebuniti (Marţi, 10 mai 2011, 9:32)

      giga [anonim] i-a raspuns lui Sabiuta

      cu 'statul' asta si obligatiile/ posibilitatile lui. Eu sunt optimist si zic asa: bun, baga statul 100 mil, inventia merge. Apoi? Face statul iar fabrici si uzine sau nationalizeaza unele? Ca o sa trebuiasca fabricat ceva. Cine o sa fabrice ceva-ul ala? Eu zic ca aci e loc de spaga imensa; statul da fonduri pt. cercetare/ realizare si p'orma face contract cu Mielu& Mielu sa aplice gratuit la 2 bolnavi. Ies citeva mil de euroi daca merge ? Eu zic s-o mai lasati balta cu spaga (in cazul asta).
  • +7 (7 voturi)    
    In secolul informaticii nu suntem informati. (Luni, 9 mai 2011, 14:43)

    mircea [anonim]

    O fi inventia valoroasa,dar cati au auzit de ea pana acum?Sunt convins ca dupa prezentarea de acum se vor gasi cativa investitori care sa-l contacteze pe prof.dr.Ciocalteu.Adevarul este ca majoritatea televiziunilor sunt mai interesate de tatele lui Bianca,chilotii lui Crudu si casatoria lui Pepe si Irinel.Nu avem moderatori de televiziune care sa fie in stare sa prezinte un astfel de produs incat publicul sa devina interesat.Probabil ca in cercurile de specialitate,inventia o fi cunoscuta,dar la fel de cunoscuta este si invidia dintre medici.Deci pe acest plan nici-o speranta de realizare.
    • +3 (3 voturi)    
      Gresesti (Marţi, 10 mai 2011, 1:49)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      "majoritatea televiziunilor sunt mai interesate "...... nu domnule, majoritatea telespectatorilor sunt dupa chipul si asemanarea programelor.
    • 0 (0 voturi)    
      Valoros nu este decat ceva care aduce bani (Marţi, 10 mai 2011, 9:30)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Asta e lumea in care traim.
      Spun asta cu tot respectul pentru inventatorii de solutii economice. N-ar fi rau daca prin Romania s-ar gasi mai multi oameni care sa inventeze solutii profitabile.
  • 0 (4 voturi)    
    Vesti proaste (Luni, 9 mai 2011, 15:01)

    Alui [anonim]

    stiam eu ca mi sa pere cunoscuta idea:
    http://kidney.niddk.nih.gov/kudiseases/pubs/peritoneal/
    Inca o dovada cat de valoroase sunt medaliile la saloanele de inventica:
    "With peritoneal dialysis (PD), you have some choices in treating advanced and permanent kidney failure. Since the 1980s, when PD first became a practical and widespread treatment for kidney failure,..."
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns (Luni, 9 mai 2011, 15:50)

      andreea [anonim] i-a raspuns lui Alui

      Ceea ce descrie pe site-ul dat de dumneavostra nu este chiar metoda pe care o descrie articolul. Numele este acelasi pentru ca foloseste perineul, dar este mult imbunatatita, si cred ca la lipsa fondurilor pentru punerea in aplicare a imbunatatirilor se refera medicul.
    • 0 (2 voturi)    
      :)) (Luni, 9 mai 2011, 16:17)

      anton [anonim] i-a raspuns lui Alui

      ai dat repede pe google?
      ca doar noi suntem mai destepti ca toti :)))
  • +7 (7 voturi)    
    iarasi Miorita? (Luni, 9 mai 2011, 15:02)

    ampersand [utilizator]

    "Poate ca inventia deranjeaza o afacere mondiala de peste 65 miliarde de euro"

    Am inteles ca dispozitivul a fost prezentat in 2010, deci cu luni bune in urma. Ce vreau sa-i spun dlui doctor e ca, daca o companie ce invarte cifre de afaceri de miliarde se simte amenintata de o realizare importanta a unei companii marunte, cea mai eficienta si pragmatica metoda de-a scapa de amenintare e sa cumpere firma respectiva "la pachet", in acest mod realizarea revenindu-i de drept.

    In conditiile in care, in aceste luni, nimeni nu s-a aratat "amenintat" incat sa faca aceasta miscare si, la fel, nimeni nu s-a inghesuit sa investeasca-n ea, cred ca realizarea-n sine nu e atat de spectaculoasa pe cat e prezentata.
  • +4 (6 voturi)    
    Sistemul capitalist si sanatatea (Luni, 9 mai 2011, 15:04)

    Un umil elev [anonim]

    Este bine-cunoscut faptul ca in medicina , cel putin la noi exista medici care iti recomanda medicamente de la companiile prietene , de la care ia comision , chiar daca acel medicament nu este cel mai bun pentru tine .
    Sa nu fim naivi . Recent cineva a facut o descoperire legata de tratamentul diabetului si firmei i-a fost retrasa imediat finantarea din cauza rezultatelor foarte bune ( cercetarea era finantata chiar de o companie care producea tratamentul clasic ) ...
    Pacat ca se intimpla asa , dar este caracteristic sistemului capitalist , la fel si cu alimentele , mancam cancer pe paine dar iese profitul asta conteaza .
    • +3 (3 voturi)    
      vax (Marţi, 10 mai 2011, 1:59)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Un umil elev

      In sistemul socialist era de 1000x mai rau, si acolo erau sacrificii urate si mizerabile de dragul eficientei.

      De ce nu importam in perioada comunista medicamente si aparatura medicala? ca sa nu consumam dolari.

      de ce exportam alimentele pe atunci, pt. dolari

      de ce faceam frigul si nu aveam apa calda, pt. ca nu vroiam sa importam pe dolari energie.

      de ce vindeam germani si evrei pe dolari?

      de ce nu importam fructe si legume iarna, ca sa economisim dolari

      de ce bagam soldatii la mina?

      de ce rationalizam benzina?

      de ce nu plateam ca sa vedem meciurile in direct?
  • -2 (4 voturi)    
    subiect (Luni, 9 mai 2011, 15:11)

    analitik [anonim]

    ca situatie nu m-ar mira ca marile firme de medicamente sa torpileze o inventie revolutionara. S-a constatat ca adesea firmele care se bat pe piete de desfacere sunt mult mai cinice si fara scrupule decat comunistii aia nenorociti, dar totusi mai cinstiti cand venea vorba de medicamente si medicina in general... o fi doar parerea mea
    • +2 (2 voturi)    
      deloc (Marţi, 10 mai 2011, 3:54)

      mvr [utilizator] i-a raspuns lui analitik

      Daca o oarecare firma de medicamente a fi total dezinteresata de o astfel de "inventie" fii sigur ca o alta ar profita de acest fapt doar ca sa o scoata pe precedenta de pe piata. Asta se numeste competitie.

      Logica de care voi va agatati e ceva de genul "Concurentii nostri produc doar Ferrari, Lamborghini si Porsche. Eu am scos pe piata o masina revolutionara si de 10 ori mai ieftina: Dacia. Acum aia mari nu ma baga in seama de frica sa nu-si piarda cota de piata..Bla, bla, bla...".

      Ce nu esti in stare sa intelegi e ca piata dicteaza intotdeauna si ca oricand exista investitori care vad oportunitatea precum si piata de desfacere. Trebuie doar ca produsul din reclama sa fie macar pe jumatate atat de bun pe cat e prezentat.

      Daca marile companii refuza sa-l prmoveze nu e nicio problema. Companii, mai mici, mai noi si cu sete de afirmare exista peste tot: din Romania pana in India sau China, iar asta ar fi o sansa istorica pentru ele de a-si face un nume, de a intra pe piata.

      Ce ma ingrijoreaza insa e faptul ca in loc sa prezinte inventia intr-o revista stiintifica serioasa, doctorii au ales un salon de inventica mediocru, adresat in exclusivitate amatorilor, unde inventiile intra mai degraba in categoria de hobby decat stiinta.... Chiar si asa, in ultimii ani au fost vreo 2-3 inventii care au atras investitori desi erau foarte ieftine, comparativ cu ce exista pe piata. Una era detectorul de celule canceroasa a cercetatoarei romance din Olanda (al carei nume imi scapa aici). Adica exact ce spuneam mai sus.
    • 0 (0 voturi)    
      "torpilare" (Marţi, 10 mai 2011, 7:58)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui analitik

      Nu poţi "torpila" nimic prin pasivitate.
  • 0 (2 voturi)    
    peritoneal dialysis (Luni, 9 mai 2011, 16:20)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    Nu sunt doctor si nici din articol nu rezulta daca e vorba despre un aparat, dar metoda cred ca e folosita de ceva vreme prin alte parti... goagal "peritoneal dialysis" si a se vedea http://en.wikipedia.org/wiki/Peritoneal_dialysis

    Postacii de mai sus cred ca au dreptate... nu e rolul statului sa investeasca in diferite tratamente neverificate care ar urma sa salveze bani... cu alte cuvinte se vinde pielea ursului din padure... Prin alte parti pana se aproba un tratament pe oameni trece o gramada de timp si cheltuielile nu sunt mici...
  • -2 (2 voturi)    
    economic (Luni, 9 mai 2011, 16:36)

    ady [anonim]

    ..daca se va gasi un investitor roman sa creeze mecanismul in proodus finit si scos pe piata probabil atunci va aparea ciuma bubonica la Bucuresti si in marile orase ale Romaniei...ce facem ne riscam?..avem un stat puternic care sa ne apere?
  • +4 (4 voturi)    
    De ce nu statul? (Luni, 9 mai 2011, 17:05)

    duda [utilizator]

    Nu am avut rabdare sa citesc chiar toate comentariil de mai sus, dar din ce am citit se pot distinge doua curente de opinie:
    1. Statul ar trebui sa dea bani pentru testarea acestei metode
    2. Statul nu ar trebui sa dea niciun ban, numai investitorii privati ar trebui s-o faca

    As vrea sa dezvolt un pic pe marginea acestui subiect. In principiu sunt de acord ca statul nu trebuie sa investeasca in activitati aducatoare de profit. El ar trebui sa se limiteza la taxarea activitatilor profitabile.
    Dar statul ar trebui sa investeasca in cercetare (multi o fac).
    De exemplu noul accelerator european de particule (LHC) e finantat cu bani de la statele UE. Un alt exemplu ar fi satelitii. La vremea cand a fost lansat primul satelit, nicio companie privata nu si-ar fi permis sa finanteze cercetarile in domeniu. Intre timp satelitii sunt lansati in mod curent de firme private.
    Cercetarea poate fi si finantata privat, dar in cazurile in care investitiile necesare sunt prea mari pentru companiile private, statul se poate implica prin alocarea de fonduri pentru cercetare.

    In concluzie, raspunsul nu e asa de simplu, ar trebui sa stim mai multe detalii inainte de a ne pronunta daca statul ar trebui sau nu sa dea bani pentru continuarea cercetarilor.
  • -1 (1 vot)    
    Nu sunt specialist in dializa dar pot zice ca... (Luni, 9 mai 2011, 18:05)

    Alui [anonim]

    daca cresti presiunea din vasele de sange (hiperstensiune) prin "stoarcere", e clar ca nu mai circula sange prin vasele respective. Asa ii rezolvi pe nefericitul de pacient renal cu o necroza de toata frumusetea.
  • +3 (3 voturi)    
    Procedeu (Luni, 9 mai 2011, 18:12)

    Stefan [anonim]

    Metoda de a face dializa prin peritoneu exista si e folosita deja. O simpla cautare dupa "peritoneal dialysis va intoarce 1.4 mil de rezultate). Ceea ce este inovator este mecanismul de a produce ''urina prin stoarcerea sangelui din vasele peritoneului" si folosirea acelor microechipamente. Ceea ce as vrea sa stiu este daca aceasta metoda reduce riscul de inflamare a peritoneului (cel mai mare dezavantaj al metodei curente) sau nu si asta nu reiese din articol.

    Inainte de a ne gandi la conspiratii cred ca ar trebui sa analizam lucrurile. Piata dializei este extrem de mare (echipamente, consumabile etc) dar de la idee la punere in practica e un drum foarte lung.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu asa se face business. (Marţi, 10 mai 2011, 4:21)

    mucenic [utilizator]

    Simplu fapt ca se ia aur la Geneva nu rezolva problema. Dializa peritoneala este folosita de cateva deceniii, probabil profesorul Ciocalteu a adus o modificare care nu reiese clar din articol. Daca metoda domniei sale ar fi evaluata intr-un studiu prospectiv la o clinica din Bucuresti in care sa participe cateva sute de bolnavi, sa fie comparata cu dializa peritoneala clasica si hemodializa iar rezultatele sa fie publicate intr-o revista de specialitate. Daca rezultatele cerecetarii vor fi dramatice asa cum descrie articolul fiti siguri ca tot Westul va da navala la Bucuresti.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu publici o inventie inainte sa aplici pt brevet (Marţi, 10 mai 2011, 9:12)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui mucenic

      Ca publicatia poate fi folosita impotriva ta in "search report", vezi articolul 54 EPC.
      De asemenea, metodele de tratament sunt excluse de la patentibilitate(articolul 53 c EPC). Se pot patenta doar produse noi folosite in tratament, sau se poate patenta folosirea de produse existente intr-o metoda de tratament, cu conditia ca folosirea lor la metoda respectiva sa nu fi fost cunoscuta inainte.
  • -1 (1 vot)    
    ha (Marţi, 10 mai 2011, 17:28)

    liana [anonim]

    Domnul doctor ( ex ministru , da?) vede conspiratii,intrigi, interese.....sa fim seriosi ! Cineva ar fi sesizat oportunitatea si... iesea ceva fum dar fara foc nu iese fum deci nici vb de ...inventie....!
    • 0 (0 voturi)    
      da (Marţi, 10 mai 2011, 23:07)

      da [anonim] i-a raspuns lui liana

      da si el din gura, ca e ieftin. ca politician, macar atata a invatat: sa ii prosteasca pe oameni cu vorba si dandu-se cel mai tare si mai mare din parcare dar... "conspirat" de ceilalti.

      ca ce ar face si ar drege el, numa-numa-numa daca... si cu parca... si iar daca... si cu marmota... si daca obama... si cu bani de la stat si, sa vezi...

      pe naiba. gaseste prosti care se uita in gura lui, e drept. dar, daca ar avea ceva valoare si ceea ce face (lasa cum ambaleaza din vorbe), atunci s-ar gasi oameni pragmatici si realisti care sa se asocieze cu el.

      dar, pesemne, oamenii realisti se feresc de astfel de demagogi ca dracul de tamaie. si nu e greu de inteles de ce. "lauda de sine", domnule ciocalteu.

      mai lasati-ne cu "eu, cu mine si cu ciocalteu".
  • 0 (0 voturi)    
    mare descoperire (Marţi, 10 mai 2011, 21:04)

    adonistat [anonim]

    se pare ca romanii au descoperit mersul pe jos
    plin de mari descoperiri la noi, asa de interesante ca nu intereseaza pe nimeni.
    daca ar fi ceva ar aparea banii de investit imediat
    de fapt se acopera aruncarea banilor pe fereastra intrr-o cercetare care de fapt e frectie la picior de lemn
  • 0 (0 voturi)    
    jan0771@azet.sk (Vineri, 30 mai 2014, 8:00)

    ioan [anonim]

    In primul rand vreau sa Va felicit pentru ceea ce ati realizat. daca vreti sa vindeti inventia ar fi bine sa ajunga la cine trebue firme mari interesate doar de bani ar cumparao doar ca sa nu piarda piata da sunt sigur ca aceasta inventie are un mare viitor. Eu stau de 4 ani in Germania daca ati dori sa vindeti aici inventia sigus s-ar pune in aplicare. Printr-o promovare buna sunt sigur ca ati putea sa o vindeti. I-mi pare rau ca statul roman nu respecta si nu investeste in minti stralucite, e mare pacat! Cu stima si respect Va saluta Ioan. (jan0771@azet.sk)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică