Cum va fi aplicat noul sistem de coplata in sanatate? Cum vor fi afectati pacientii, medicii de familie, clinicile private? Cristian Vladescu, Comisia prezidentiala pentru sanatate: Nu exista nicio tara in UE care nu are o forma de coplata

de Magda Barascu     HotNews.ro
Marţi, 30 martie 2010, 8:19 DoctorH - DoctorH Actualitate

Pacientii pe primul loc?
Foto: Reuters
Cum va fi aplicat si implementat noul sistem? Cum vor fi afectati medicii de familie, clinicile private si companiile farmaceutice de introducerea coplatii? Ce sume vor fi achitate diverselor categorii de medici in contul coplatii? Ce categorii sociale vor fi scutite de ea? Acestea sunt numai cateva dintre subiectele care au fost abordate la masa rotunda “Coplata sau Bani vs Sanatate”.

Printre participanti se numara: Dr. Doina Ileana Mihaila – Presedinte Federatia Nationala a Patronatelor de Medicina familiei, Mihail Marcu - Director General  Medlife, Dr. Ovidiu Gogu Cacuci - Spital Pelican (Oradea), Dan Zaharescu - Director Executiv  ARPIM,  Cristian Vladescu – Director Comisia prezidentiala pentru sanatate, Vasile Barbu - Presedinte Asociatia Nationala pentru Protectia Pacientilor, Adina Geana - Director General de management al CNAS, Prof.univ.dr. Florian Popa - Universitatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila", Dr. Bogdan Andreescu - Director General Spitalul Colentina, Radu Enache - CEO Hewlett-Packard Romania, Gabriel Voicila - FSI Industry Manager Hewlett-Packard Romania si Gabriel Biris – Managing Partner Biris&Goran.

Idei dezbatute in cadrul seminarului:

Ministru secretar de stat in Ministerul Sanatatii, Cristian Irimie:
  • Coplata se va face la medicul de familie, la medicul specialist ambulatoriu, in clinicile specialitate.
  • Vor urma modificari, proiectul va ajunge la Parlament, va fi discutat de cele doua camere.
  • Aceasta introducere a fost negociata cu FMI.
  • Motivatia acestui sistem, de ce avem nevoie de aceasta coplata? Pentru ca vrem sa se gaseasca si alta formula de a aduce bani in sanatate.
  • Introducem notiunea de neasigurat care exista si in Statele Unite. Si somerul va fi asigurat. Acest grup de neasigurat pe perioada crizei creste.
  • Ministerul Sanatatii vrea sa introduca coplata pentru a relaiza si o transparenta a cheltuielilor.
  • Sunt medici care realizeaza consultatii doar pentru ca au CNP-urile unor pacienti.
  • In spitale se realizeaza consultatii fictive, pentru decontari ulterioare.
  • Intentia de a creste finantarea pe spatele pacientilor este o poveste.
  • In actul normativ, se redefineste notiunea de coplata, trebuie sa dispara scutirile.
  • Asta face proiectul de lege pe care vrem sa-l inaintam Parlamentului, am mare incredere ca acest proiect va iesi corespunzator pentru toata lumea.
Cristian Vladescu, Director Comisia prezidentiala pentru sanatate
  • Modelul este luat dupa sistemul francez.
  • La nivelul asistentei primare, sumele sunt modice, cresc pe masura ce te indrepti spre spital.
  • Nu exista nicio tara in UE care nu are o forma de coplata.
  • Noi toti, 4 milioane de contribuabili platim pentru 21 de milioane de oameni.
  • In Franta, este o mare discutie despre coplata in ambulatoriu. Vor sa faca coplata mai mare. Coplata este 8 euro, si restul asigura prin asigurari private.

Dan Peretianu, presedintele Camerei Federative a Medicilor:
  • In acest moment platim un medic de familie cu 5 lei, un medic specialist, cu 7 lei consultatia prin contributiile pe care le aducem la Casa de Asigurari de Sanatate.
  • Dam 3,8% din PIB pe sanatate, cel mai putin din tarile UE.
  • Nu exista nicio tara europeana care sa nu aiba sistemul de coplata.
  • Sunt foarte multi pacienti care se duc la medic sau cheama salvarea fara sa aiba nevoie.
  • Coplata trebuie introdusa in asa maniera incat sa nu creeze inegalitati, coplata are rol educativ.
  • Am auzit o doctorita care spunea ca vrea sa introduca acest sistem pentru ca exista o inflatie de internari, de acte medicale.
  • Pacientul nu trebuie directionat catre spital, trebuie directionat catre ambulatoriu, asta trebuie sa facem.
  • Numarul de acte medicale depinde de numarul de servicii medicale.
  • Numarul de consultatii la medicul specialist a crescut de 2 ori in ultimii ani.
  • Contributia reala o fac 4,5 milioane pentru 21 de milioane.
  • Nevoile Romaniei sunt altele decat nevoile Frantei si ale Germaniei, trebuie sa vedem care este impactul pe pacient.
  • Coplata este un factor regulator, mi se pare absolut necesara introducerea coplatii.
  • Trebuie sa discutam aceste aspecte, este destul de complex acest sistem.
  • Prin aceasta coplata, rediscutam tot sistemul.
  • E nevoie de o disciplinare a serviciilor medicale.
  • Vorbim de sanatate intr-un sistem bolnav.
  • Asigurarea la sanatate este perceputa in momentul actual ca un impozit. Din aceasta cauza, platesti acelasi lucru daca platesti mai putin, exista posibilitatea sa platesti numai jumate pentru ca legea iti permite.
  • In momentul de fata vorbim de coplata in loc sa vorbim de plata.
  • Succesul oricarei reforme in Romania va fi conditionat de o aplicare cat mai mica a exceptiilor de la plata.
  • Sunt foarte multe profesii liberale care nu platesc asigurarile de sanatate.
  • Coplata poate sa contribuie la imbunatatirea managementului administrativ din sanatate.
  • Sunt foarte multe spitale de tranzit in Romania. Casa de Asigurari de Sanatate plateste de multe ori de 2 ori pentru acelasi pacient.
 
Dezbaterea Business Trends Roundtable “Coplata sau Bani vs Sanatate”, un eveniment The Money Channel, are loc la Institutul National de Boli Infectioase “Prof. Dr. Matei Bals”, Sala Mironescu, et. 1, Corp Academia Europeana de HIV/SIDA si Boli Infectioase.


Citeste mai multe despre   






















3365 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    e de bine (Marţi, 30 martie 2010, 10:10)

    un domn [anonim]

    Buna Ziua
    asa cum s a spus sa diapra bolnavii inchipuiti...sunt la fel de nocivi ca si pensionarii care pleaca cu noapte ain cap cu transportul in comun..cadn ar putea astepta inca 2 ore ca sa fie liniste.
    1. s a desfintat PERFMED...foarte bine si asa aveau orar de lauze si nu se obtinea mare lucru decat adeverinte de acolo..dar s apunem ceva in loc ? HR l anivelul MInisterului Sanatatii cred ca este doar un deziderat...mai avem de asteptat inca 20 de ani ptr a schimba mentalitatea Ministerului sau mentalitatea Misnitrului ?
    2. competitia public privata este evidenta...sa nu uitam din vedere faptul ca sanatatea nu mai poate fi sustinuta MOCA...nu exista fonduri care sa sustina asa ceva, ea trebuie sustinuta de fiecare atat cat poate....de ce ? ptr ca numai asa putem cere calitatea actului medical
    3. Ministerul Invatamantului ar trebui sa revizuiiasca materiile, sa spunem in anii finali..sa avem ELIMINATOriu si probe practice..cum ar fi lucrul sub stress..asa se va traia pentru urmatorii 20 de ani o masa critica de absolventi ...catre calitate
  • +1 (1 vot)    
    Un strigat de durere (Marţi, 30 martie 2010, 19:45)

    Stan Patitu [anonim]

    sunt unul dintre multii romani care au contact nedorit cu medicii. nu sunt de acord cu noua gaselnita prin care sa fim storsi de bani. si cum as putea fi cand am platit asigurari sociale 40 de ani! acum sunt pensionar dar si angajat cu forme legale si platesc si aici asigurari sociale. vi se pare corect domnule ministru al sanatatii? nu ajung banii in sistem? de ce oare? poate fiindca sunt prea multi directori! poate sunt prea multe firme ale doctorilor, ale rudelor lor care se ocupa cu aprovizionarea cu materiale sanitare, medicamente si altele strict necesare sau mai putin necesare functionarii unui spital! ar trebui interzis medicilor, asistentelor, farmacistilor care lucreaza la stat sa lucreze si la cabinete particulare. aceasta dualitate intre mediul de stat si cel privat duce la scurgerea fondurilor in buzunare lacome! te duci la spitalul de stat, dupa ce ai platit asigurari o viata de om, si doctorul te trimite la cabinetul lui particular pe motiv ca acolo esti mai bine tratat! dar de ce bunule doctor nu tratezi bolnvul la fel de bine si din locul de unde iti iei salariu si unde te-ai facut remarcat si de unde ghidonezi cu viclenie omul aflat in suferinta spre cabinetul tau cu taxe mari? vrei cabinet privat? du-te si nu ne mai incurca! sa stim ca avem un sistem public la care sa putem apela si noi cei multi platitori de taxe! la fel si asistenta care iti susura la ureche: du-te draga la cabinetul lui ca acolo va fi mai bine! si voi vreti coplata? faceti ceva cu cei care ne fura banii si ne mananca sanatatea! sa va fie rusine alesi ai neamului romanesc ca ne lasati pe maini si suflete haine!
  • +1 (1 vot)    
    Pana la urma totul se rezuma la bani? (Marţi, 30 martie 2010, 20:41)

    bigbrother [utilizator]

    "Contributia reala o fac 4,5 milioane pentru 21 de milioane." Eu sunt unul din cei 4.5 milioane care deja cotizez la stat cu sume as putea spune importante. N-am avut nevoie pana in acest moment de spital.

    "Motivatia acestui sistem, de ce avem nevoie de aceasta coplata? Pentru ca vrem sa se gaseasca si alta formula de a aduce bani in sanatate." Uite alta modalitate de a aduce bani/reduce cheltuielile: voluntariatul, sponsorizari, bani de la UE, regandirea in intregime a sistemului sanitar prin promovarea si PASTRAREA doctorilor buni cu salarii pe masura si mai ales: INVESTITORI PRIVATI! Intre spitale trebuie sa existe competitie care sa duca la costuri mai mici dar cu servicii bune, nu pomparea de bani in ceva ce e in coma.

    Asa ca intre: de ce nu s-ar reduce valoarea impozitelor platite la jumatate sa zicem si sa platesc restul atunci cand chiar am nevoie, nu doar ca sa sustin un sistem de sanatate bazat pe incapacitate si furturi? De ce sunt "pedepsit" eu pentru ca unii fac internari si consultatii fictive? IAr generalizam si lovim in toata lumea in loc sa rezolvam cauza problemei?
  • 0 (0 voturi)    
    coplata (Miercuri, 31 martie 2010, 13:35)

    nelu [anonim]

    justetea coplatii nu se regaseste la cit se plateste de un angajat.jumate salariat apoi alta jumatate si angajatorul.sa fim serios disciplinam pacientii????nu vor mai merge la controale din lipsa de bani si vor muri pe capete sau or sa ajunga prea tarziu.apoi coplata ca si orce impozit sau taxa va creste mereu ,chipurile ca nare bani sistemul.apoi o sa coplatim de nu ne mai vedem
  • 0 (0 voturi)    
    coplata (Miercuri, 1 septembrie 2010, 6:21)

    anonim [anonim]

    Sunt de acord cu coplata!Toti oamenii ar trebui sa plateasca asigurari sociale,noi cei care platim si ne imbolnavim odata la 10 ani ,riscam sa nu beneficiem de nimic ca nu mai sunt bani si sa ne platim toate medicamentele.Poate asa se poate stopa spaga si poate se vor aduna bani mai multi pentru bugetul sanatatii.Poate asa mai multi bolnavi vor putea beneficia de programe nationale de sanatae,poate vor disparea listele de asteptare.Poate...
  • 0 (0 voturi)    
    care este adevarul despre acest sistem? (Duminică, 9 ianuarie 2011, 11:50)

    Andrei [anonim]

    Ce se ascunde in spatele acestui Sistem de coplata:
    1. este inca un sistem autorizat de a colecta banii de la cetatenii onesti ai acestei tari;
    2. este sistemul prin care se vor scoate banii din tara?
    3. care este banca ce va adminsitra/gestioneaza acest sistem respectiv bani incasati?
    4. care este procentul din incasari ce va fi dirijat catre Min.Sanatatii?
    5. se vorbeste de numai 2%, restul unde ??
    6. au aparut SRL-uri, care racoleaza persoane in somaj, pentru a convinge cetatenii sa completeze formulare de coplata ? Chipurile ca acele persoane vor castiga ceva banii.
    7. In opinia mea, este FURT CU ACTE IN REGULA.
    8. Prin acest sistem, se doreste MOARTEA poporului roman.
    9. zi de zi, asistam la masuri, HG/OUG care conduc usor si repede la saracirea a aprox 90% din populatie. UNDE NE INDREPTAM???

    Va rog sa nu cenzurati comentariul.
    Multumesc


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri