Polemica in presa franceza: Studentii la medicina care nu-si pot lua examenele in Franta pleaca la "mascarada" de studii din Romania

de R.P.     HotNews.ro
Vineri, 26 martie 2010, 11:38 DoctorH - DoctorH Actualitate

Tinerii francezi sunt gata sa faca orice pentru a deveni medici. Unii au picat examenul de la sfarsitul primului an de facultate in Franta, dar au mers apoi sa se pregateasca in Romania; pentru cei care nu reusesc in Hexagon, salvarea vine din Romania, scrie publicatia franceza Le Point, care deschide o dezbatere pe acest subiect.

Premisele de la care pleaca discutia sunt urmatoarele: Universitatea de la Cluj a deschis in 2000 o filiera francofona la medicina, farmacie si chirurgie dentara, iar diplomele obtinute de studentii francezi le permit sa lucreze apoi in Franta, prin intermediul acordurilor Uniunii Europene.  
  • "Expatrierea studentilor care au esuat in Franta"
Un fenomen denuntat de un an de Consiliul ordinului medicilor si pus in dezbatere in numeroase randuri de presa franceza. "Aceasta expatriere a studentilor care au esuat in Franta este inadmisibila si creeaza o discriminare fata de studentii francezi", sustine dr. Xavier Deau, vicepresedinte al Consiliului ordinului medicilor, care denunta "o mascarada de studii". Cu atat mai mult cu cat jocul du-te vino reincepe la finele celui de-al saselea an de studii. Motivul: "in mod paradoxal, in Romania este mai dificil decat in Franta sa-ti gasesti un loc unde sa lucrezi ca intern imediat dupa terminarea facultatii", noteaza Le Point.  

In Romania, la fel ca si in Franta, selectia se face pe baza unui clasament. Numai ca, daca in Franta orice student care se prezinta la concurs obtine o repartizare la un spital, in Romania numai primii clasati primesc un loc. "Un baraj care nu descurajeaza, insa, francezii exilati", scriu jurnalistii din Hexagon. Pana de curand, reglementarea concursului din anul sase valida doar inscrierea studentilor europeni care si-au facut cursurile in Franta. Studentii francezi de la Cluj au declarat ca sunt discriminati si au avut castig de cauza. De atunci, putin conteaza tara care elibereaza diplome de medicina in Europa. Rezultatul: la finele anului al saselea, francezii de la Cluj revin in Franta. "O viclenie", concluzioneaza Le Point.  
  • Ce ii atrage pe francezi la Cluj: banii si sistemul de invatamant "relaxat"  
Pentru a intra la Universitatea din Cluj, romanii trebuie sa treaca un concurs dupa Bacalaureat. "Francezii intra insa pe dosar, pe niste criterii neclare, dupa ce si-au achitat taxele de intrare". Costurile sunt intre 2.500 si 5.000 de euro si constituie un criteriu deloc de neglijat. Chiar daca costul vietii este relativ ridicat pentru francezii de acolo. "Totul este mai scump pentru francezi si este foarte greu sa negociezi preturile, daca nu esti roman", sustine un student francez care plateste o chirie, la o garsoniera din Cluj, de 400 de euro pe luna, "adica mai mult decat dublu fata de sumele platite de romani".   

Locurile la sectia francofona sunt, oficial, limitate la 80 de persoane. Potrivit responsabililor, studentii sunt de fapt in numar de 208. "Rarele cazuri de francezi respinsi" la intrare la Cluj se orienteaza catre alte universitati din Romania, care au deschis cursuri identice, cum ar fi centrele de la Iasi sau Arad. Mutarea a fost deprinsa si de alte state din Europa de Est: Bulgaria, unde taxele de inscriere se ridica la 7.000 de euro pe an cu o selectie mai stricta a studentilor, sau Polonia, unde se aplica o selectie foarte dura, pe tot parcursul facultatii.  
  • Studiile franceze sunt prea elitiste vs. La Cluj niciun francez nu a ramas repetent  
Majoritatea studentilor care repeta primul an de facultate in Franta sunt atrasi de aceste cursuri paralele. Insa, in ultima vreme, tot mai multi absolventi ai liceului se orienteaza direct catre Europa de Est, "ca sa nu piarda timpul". Iar la Cluj niciun student francez nu a repetat anul, precizeaza publicatia. 

 "Studiile medicale franceze sunt prea elitiste", sustine medicul Xavier Deau, vicepresedintele Consiliului ordinului medicilor. Acesta a propus ca directiva europeana referitoare la recunoasterea reciproca a diplomelor in cadrul Uniunii Europene sa se aplice nu doar la durata studiilor, dar si la calitatea programelor. "Anumite tari europene propun studii mai putin elitiste, uneori mai scurte, dar care formeaza buni profesionisti", a subliniat el. Si a recunoscut ca medicii formati in Romania nu sunt "neaparat" mai putin buni decat cei care au studiat in Franta.


Citeste mai multe despre   






















6962 vizualizari

  • +10 (20 voturi)    
    si au dreptate (Vineri, 26 martie 2010, 11:54)

    Sargon [utilizator]

    Cine i-a intilnit pe doctorii din spitalele de stat, va confirma ca majoritatea medicilor romani sint catastrofe: aroganti, superficiali, incompetenti, etc. Asta e sistemul nostru care ii protejeaza pe medici de inamicii lor: pacientii!

    Filmul "Moartea domnului Lazarescu" a reusit sa surprinda destul de bine ce se intimpla prin sistemul medical romanesc.
    • +4 (10 voturi)    
      ..uite la alde Sorin Oprescu (Vineri, 26 martie 2010, 12:14)

      Jupanu' [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      ...avem un exemplu cit se poate de clar Sorin Oprescu ? l-ati auzit vorbind ?!!!!
      • +6 (10 voturi)    
        ce va urma? (Vineri, 26 martie 2010, 12:45)

        dr gogu [anonim] i-a raspuns lui Jupanu'

        in cativa ani o sa importati medici din republica moldova si atunci abia astept sa va vad comentand.
        nu spun ca sistemul e bun pt ca e putred.dar nimeni nu s-a sesizat atunci cand romania are mai multi penisonari decat muncitori.
        ati facut plangere vreunui vecin care e in pensie de boala desi el e sanatos tun?
        si medicii sunt sictiriti dar mi se pare ca se exagereaza pe tema cu doctorii.de spaga au curs rauri intregi.dar ca la botez popa va cere taxa nu e bai.dar ca tre platita coplata e problema.
        si malpraxisul la noi e stupid inteles.
        in tarile de pe glob dai in judecata medicul si te judeci cu spitalul.
        eterna problema : in ro avem numai drepturi si nici o obligatie.
        • -4 (10 voturi)    
          desa sunt frati de peste prut (Vineri, 26 martie 2010, 13:40)

          claudiu [anonim] i-a raspuns lui dr gogu

          am asistat la o faza incredibila.
          absolvent de medicina din republica moldova, da aia care vin aici si au mai multe facilitati ca si noi ca doar sunt fratii nostri , nu stia in ce parte e ficatul.

          dar faza e ca la ei medicina e de 3 ani si la noi de 6.si astia sunt scoliti pe banii nostri si au acces mult mai usor la joburi ca doar sunt fratii nostri.
          asta e o alta aberatie made in romania.
          • -1 (7 voturi)    
            Alt caz concret (Vineri, 26 martie 2010, 15:18)

            Neutron [anonim] i-a raspuns lui claudiu

            Eram in anul III si la examenul de radiologie, colegul meu de grupa, cetatean moldovean, intrebat de profesor cati lobi are plamanul drept, nu a stiut. I-a dat 9. Pe noi, romanii din Romania, ne-a frecat prin toate chichitzele materiei si nu ne-a scos din 7 sau 8. Au trecut ani buni de-atunci, poate ca acum e altfel. Sper.
      • +1 (5 voturi)    
        hmmm (Vineri, 26 martie 2010, 14:02)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Jupanu'

        exact asta conteaza cel mai mult la un doctor. sa vobeasca . toti doctorii sa fie precum demostene sau cicero.
        doctorii din romania sunt cu mult peste sistemul de sanatate romanesc. uitat-va la cum arata spitalele din romania, la dotari. puneti-va in locul doctorilor care sunt nevoiti sa lucreze acolo.
        mai ganditi-va ca suntem pe ultimul loc in europa la consum de sapun , cum credeti ca arata majoritatea pacientilor romani? romania nu este doar in cladirea multinationalei de unde scrieti aceste comentarii sau doar in bucuresti...
      • 0 (0 voturi)    
        bem bem la ficat sa dam (Sâmbătă, 27 martie 2010, 18:52)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Jupanu'

        Imi pare rau stimabile, dar multi medici vorbesc asha. Nu cred ca deranjeaza pe cineva cat de colorat vorbeste un medic, daca este un medic bun !

        PS: nu-ti doresc sa incapi pe mana frunui doftoras Francez ! Daca sunt asha de "prosti" romanii cum cauta frantujii doctiri din RO ? (PS: sunt angajati doar dupa temeinice si indelungat testari).
        • 0 (0 voturi)    
          Este adevarat (Duminică, 28 martie 2010, 17:39)

          jhgbuj [anonim] i-a raspuns lui Alex

          In fond, doctorii sunt niste ingineri ai corpului omenesc. Nu poti sa le ceri sa vorbeasca ca un filolog sau ca un jurist. Dl. Oprescu este un doctor foarte bun si asta conteaza. Nici ca primar nu i se poate cere sa aiba un discurs elevat, ci doar un pic de spirit managerial si putina diplomatie, calitati care-i lipsesc cu desavarsire.
    • -2 (6 voturi)    
      statisticile te contrazic (Vineri, 26 martie 2010, 12:41)

      dr gogu [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      asta cu medicii romani care sunt catastrofe e deja brand.poi daca e asa de ce toti cei care pleaca dincolo sunt apreciati ?
      oare nu cumva sistemul te face caine?pacientii romani nu sunt ca si ceilalti europeni.ai nostri se pricep la medicina ca sunt baieti destepti si nu de putine ori vin direct cu diagnosticul,ca au citit ei pe internet.
      problema e ca in medicina din romania ca in orice alt domeniu nu exista concurenta si se merge mult pe pile.cunosc medici romani in europa si sua si sunt foarte apreciati si asta cam ingroapa ce zice presa si opinia publica.
      nu poti face totusi medicina cu un salar de 9 milioane.pt ca o carte buna costa 400 de $ si la un calcul scurt nu iese.
      • +3 (7 voturi)    
        pleaca cei competenti (Vineri, 26 martie 2010, 13:56)

        vasile69 [utilizator] i-a raspuns lui dr gogu

        stai linistit ca pleaca cei competenti. looser-ii raman aici, unde sistemul ii tine in brate.
        e fix la fel ca in orice alt domeniu: nu putorile au plecat sa lucreze la capsuni, si nici tiganii care nu stiu sa fuga...
        • -5 (7 voturi)    
          flasnetar (Vineri, 26 martie 2010, 14:17)

          Gog [anonim] i-a raspuns lui vasile69

          mai zi-i flasnetar! Nu te pricepi dar dai din gura. Ii tine sistemul in brate? Dimpotriva, le da la gioale, si lor si prin ei si voua. dar ce sa stie nea' vasile? Tampenie mai mare n-am auzit niciodata!
          • 0 (0 voturi)    
            Matale ti-ai ales bine nick-ul (Sâmbătă, 27 martie 2010, 4:38)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gog

            Anume Gogu. Ca cam vinzi gogosi.

            Ideea e ca nu pe trepadusul ala care dupa 2-3 ani de experienta pleaca sa lucreze in Anglia il tine in brate sistemul. Sistemul il tine in brate pe ala de lucreaza in functii administrative, chestii gen examene de psihologie, medicina muncii, unde se iau bani frumosi pe ochi frumosi. Pe aia-i tine in brate sistemul. Pe aia de nu-i tine in brate sistemul, care poate pleaca sa lucreze in strainatate, care nu face foamea.
          • -1 (3 voturi)    
            medici (Sâmbătă, 27 martie 2010, 4:52)

            emi [anonim] i-a raspuns lui Gog

            mai,ma enervezi.cum poate o tara de salbateci ca ROMANIA,sa aiba medici buni?poate asa de buni, ca fetele negre,care au dat in cap ''golanilor"din P-ta Universitatii si l-au votat pe "turnator".SPAGARII naibii.care si pt o reteta compensata iti cer spaga!Astia iti dau diagnostic gresit si pt.cea mai banala boala,iar o mica dovada e ca CEL MAI MARE ANTICOMUNIST-NOMENLATURIST,s-a dus la doctor,in AUSTRIA si nu la ei.Am asistat o data la o convorbire ,cand m-am dus la scoala la Cluj,intre niste candidati la facultatea de medicina si inca inainte de a intra la facultate,ei(d`e ca adevaratii romani),numai despre cata spaga vor lua de la bolnavi vorbeau,de ti se face scarba.
    • -2 (4 voturi)    
      Hm (Vineri, 26 martie 2010, 12:58)

      Gog [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      Cred ca n-ai inteles filmul ala. Nu era nici pe departe despre incompetenta medicilor sau reaua lor credinta. Dimpotriva, demonstra ca medicii competenti si de buna credinta sunt legati de maini de un sistem care nu-i ajuta. Nu mai generaliza pentru ca nedreptatesti pe majoritatea. Si mai formezi si aplaudaci in necunostinta de cauza. Medicina franceza e buna dar nici a noastra nu e de colea. Gandeste-te cate posturi ofera ei medicilor romani.
      • -2 (4 voturi)    
        SUBSCRIU (Vineri, 26 martie 2010, 13:26)

        bro [anonim] i-a raspuns lui Gog

        acum ceva vreme ministrul francez al sanatatii iesea pe post si urla ca doctorii romani sunt slab pregatiti.exact in acea perioada o colega cu mine plecata in franta le dadea lectii de medicina profesorilor lor.pt ca tipa era atat de buna i-au oferit tot ce a cerut ei si familiei.
        si deci stau si ma intreb daca nu cumva ministrul facea gargara ca sa-si protejeze proprii oameni francezi.
        de ce pleaca domnilor atat de multi tineri medici in franta daca sunt slabi pregatiti asa cum afirma ministrul francez si presa de 2 lei din romania?
        stiti cati au plecat in anul 2009 ? mii.
        si statul roman ce face? ca sa distraga atentia terfeleste cu lumea medicla pe jos.
        in spitalele din germania , franta , anglia e PLIN de medici romani.
        • +2 (6 voturi)    
          eronat (Vineri, 26 martie 2010, 15:54)

          kllaus [anonim] i-a raspuns lui bro

          Poti incerca sa faci publicitate gratuita tuturor medicilor romani. Nu are insa efect. Pacientii romani stiu cel mai bine cat de competenti sunt acestia. Te-ai intrebat oare de ce femeile cu stare din RO merg sa nasca in strainatate(Ungaria de ex.)? Tocmai pentru ca fug de competentele deosebite ale medicilor romani. Este foarte adevarat ca exista si exceptii, dar nu e cazul sa generalizam.
          • +2 (4 voturi)    
            Fara sa apar... (Sâmbătă, 27 martie 2010, 11:08)

            siska [anonim] i-a raspuns lui kllaus

            medicii romani, nu ai dreptate. Scoala romana de medicina este inca buna! Faptul ca sint multi care fac medicina pt. ca le da taticu bani sa deschida cabinet e alta discutie. Sint multe cazuri in care medicul e competent dar nu are cu ce lucra. Si dau un exercitiu de imaginatie: ia si tu un laptop si incearca sa-l repari avind la indemina o surubelnita si un ciocan de lipit, din ala de-l pui intii pe foc, ca sa topesti fludorul ! Daca esti competent, te chinui si pina la urma, cu chiu cu vai, il faci sa mearga cit de cit (sau nu) in asteptarea ca poate iti poti lua pina la urma, macar un letcon la priza (nu si setul de ustensile de care ai avea nevoie!). Cam asa stau lucrurile la noi in medicina! Te intrebi de ce femeile cu stare merg in strainatate sa nasca? Pai iti raspund: la ora actuala chiar si in spitalele din capitala (inchipuie-ti ce este in cele din mediul rural!) nu ai inca materiale de unica folosinta pe care in strainatate le ai la discretie: cimpuri sterile pt. masa de operatie, manusi, substante antiseptice, etc. Sint locuri (nu spun unde, tot in capitala) unde inca mai vezi mese de operatie din anii '60, pense,bisturie( alea de metal, ascutite la atelierul mecanic al spitalului!) si alte instrumente care in alte parti sint in muzee! Paturi de spital ca la puscarie, saltele si perne neschimbate de zeci de ani, cearceafuri spalate si cirpite de sute/mii de ori si asa mai departe... Manusi de unica folosinta, leucoplast, vata, fesi, date la ratie/zi (imi asum raspunderea, lucrez in bansa ca asistent medical !) in spital mare din Bucuresti (repet, imi inchipui ce e in provincie!)...Si in conditiile astea (dupa mine e un paradox!) medici romani reusesc sa mai si trateze bolnavi, in conditiile in care (cica!) sintem in UE! Asa ca daca se discuta de competenta si scoala de medicina e una, dar daca se discuta de conditiile de aplicare a ceea ce ai invatat e cu totul altceva ( vezi aia cu laptopul...). Degeaba inveti o tehnica la zi daca nu poti s-o aplici !
        • +2 (2 voturi)    
          sigur ca e plin! (Vineri, 26 martie 2010, 16:34)

          naiv [anonim] i-a raspuns lui bro

          din 2500 absolventi pe an, varfurile depasesc cifra necesara pentru Vest.
        • 0 (0 voturi)    
          normal ca i-au oferit (Sâmbătă, 27 martie 2010, 19:17)

          Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui bro

          pai straini au nevoie de oameni in sistemul medical pt ca in strainatate se face greu o asemenea scoala si nu au deajuns studenti care sa o termine. Si atunci imprumuta de la noi, ca deh , ai nostrii au terminat -o. Din pacate o termina majoritatea, indiferent de cat de mult/ putin invata. Recunoasteti medicilor, nu stiti cat valora fiecare profesor in scoala? Macar din auzite, ala 1000 euro, ala mai mult, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      dar de mascarada din franta (Duminică, 28 martie 2010, 8:20)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Sargon

      tara de mana a doua educational vorbind, nu spune nimeni nimic?
  • -3 (5 voturi)    
    medici (Vineri, 26 martie 2010, 11:54)

    k7 [anonim]

    iar ai nostrii merg la ei ca specialisti....nu mai inteleg ...unde e "mascarada" ?
    • +7 (7 voturi)    
      ba (Vineri, 26 martie 2010, 12:12)

      catalina [anonim] i-a raspuns lui k7

      esti cam greu de cap...
      pleaca aia buni, aia prosti raman aici sa ne 'trateze' pe noi...
      • -2 (4 voturi)    
        si inca ceva (Vineri, 26 martie 2010, 12:59)

        Gog [anonim] i-a raspuns lui catalina

        Aia prosti trateaza prosti, aia destepti trateaza destepti. De-aia unii ii vad numai pe-aia prosti. Te-ai prins?
        • +2 (2 voturi)    
          Prosti da multi (Vineri, 26 martie 2010, 14:05)

          Mao [anonim] i-a raspuns lui Gog

          prost sa fii noroc de bani sa ai ca se-ntorc ei....
        • +1 (3 voturi)    
          aia destepti? sau aia cu bani? (Sâmbătă, 27 martie 2010, 1:47)

          om de rand [anonim] i-a raspuns lui Gog

          Ai prosti trateaza prosti???

          Si aia destepti trateaza destepti??? NU prostule. Aia destepti ii trateaza pe aia cu bani care le dau mitele care le cer cu mana intinsa ca si ultimii cersetori!

          Daca esti tratat de un incompetent pentru ca eu REFUZ sa dau mita unor "doctori" spurcati si neghiobi nu inseamna ca sunt prost! Prosti sunt cei care sustin regimul asta
    • +2 (2 voturi)    
      Pai normal ca nu intelegi (Vineri, 26 martie 2010, 12:19)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui k7

      Pentru ca refuzi sa gandesti, sunt putini cei care se duc la ei ca specialisti, majoritatea stau la noi cu mana intinsa la pacient.
    • 0 (0 voturi)    
      e un atac subtil? (Vineri, 26 martie 2010, 12:32)

      mona [anonim] i-a raspuns lui k7

      Poate tocmai de asta au inceput un atac de fapt asupra medicilor romani, dar nu al nulitatilor de la particulari si chiar de stat dar cu rude in spitale (ca sunt destui) din Romania, ci a celor care pleaca in Franta si le ocupa lor locurile. Pentru ca sunt mai buni decat ei.
    • 0 (0 voturi)    
      uite care e mascarada (Vineri, 26 martie 2010, 12:48)

      freud [anonim] i-a raspuns lui k7

      la cluj sunt scolarizati francezi.pe bani.facultatea face bani cu francezii si ne da noua in cap.pt ca pleci ca si roman in franta si zici ca ai terminat la cluj si imediat cred ca esti retardat.si daca ajungi sa lucrezi vad ca le dai clasa chiar daca provii din europa de est.
      problema e ca se produc muult prea multi medici si asta pt ca e o afacere.
      in loc sa fie 200 de absolventi si buni la noi sunt 3000 si prost pregatiti.
      in ro daca ai bani poti face orice facultate.cred ca ar trebui sa se sesizeze ministerul invatamantului care a permis atator facultati sa functioneze in romania.
      iar clujul isi bate joc de propriul nume din lacomia de a face bani.
  • +4 (4 voturi)    
    nu nuami la medicina e asa (Vineri, 26 martie 2010, 12:01)

    mda [anonim]

    Eu am terminat info la babes in Cluj. O data cu mine au terminat o gramada de panarame care nu stiau bine cum se deschide un calculator. Au terminat cu note in jur de 5, insa au licenta in informatica, cu drepturi depline de a lucra in informatica.. ba mai mult chiar si de a preda informatica.

    Profesorii sunt mult prea pertinenti cand vine vorba de notele sub 6.

    Am auzit de o gramada de ori sintagma "Iti dau un 5 sa treci si tu, da sa nu se mai intample"

    Ati vazut filmul Idiocracy? Eh.. e in plina desfasurare fenomenul in Romania. Azi am vazut primul articol cu limbaj de mahala pe hotnews (Grecia a fost salvata. Urmatorii, va rog! (Familia Ionescu si criza elena)). Comentariile dadeau impreasia ca e un articol foarte bun, excelent chiar. Asta inseamna ca mai multe o sa apara in curand..
    • 0 (0 voturi)    
      E (Vineri, 26 martie 2010, 12:45)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui mda

      GENERAL ESTE O CRIMa!
      astia sunt cei care ne vor impusca pentru orice..tapitii cu diploma...din te miri ceoras al tarii!
      Herculane, focsani..dar si din universitatile cu ceva traditie.
      puneti fratilor examen sa nu mai ajunga toti tampoitii sa aiba diploma!
      • +1 (1 vot)    
        diploma? (Vineri, 26 martie 2010, 14:29)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui sabo

        Pana la urma o sa va invatati sa apreciati un om dupa ceea ce stie sa faca, nu dupa o diploma.
  • +1 (1 vot)    
    Mascarada? Tot ce se poate... (Vineri, 26 martie 2010, 12:07)

    Piciu' [anonim]

    Pai dotarea facultatilor de medicina trebuie sa fie la pamant. Practica se face in spitalele romanesti care stim cu totii cum sunt. Iar profesorii... ce sa mai zicem, exista un layer de oameni in varsta, care predau acelasi curs de enspe ani, ca n'asa, organismul e acelasi, pentru care un update cu stiinta noua e exclus. De fapt calitatea facultatilor din Ro e data si de calitatea cercetarii din Ro, care e cam zero. Sunt mici exceptii locurile unde se mia face cercetare la nivel international, iar acestea nu pot ridica nivelul general. Sigur, sunt medici care lucreaza in EU, dar stiinta lor nu e de pe bancile scoli, mai degraba din viata reala de medic.

    Apropos, e vre-o universitate Romaneasca in Top 100-200? nu prea cred.
    • +2 (2 voturi)    
      Pai cum sa fie.. (Vineri, 26 martie 2010, 12:33)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui Piciu'

      ... nici pe dta nu te-a invatat sa scrii. Corect este vreo nu vre-o... QED
    • 0 (0 voturi)    
      evident ca NU (Vineri, 26 martie 2010, 12:53)

      dr grigore [anonim] i-a raspuns lui Piciu'

      chiar zilele astea ma uitam pe ce loc suntem.ei bine nu suntem.
      tre sa intelegem o data pt totdeauna ca numai concurenta loiala creste calitatea.
      dar nici concurenta nu poti sa faci cand rasplata e 9 milioane.adica nu ai nici o motivatie.
      in plus in ro e inflatie de profesori universitari.
      pe vremuri la noi si in europa inca se mentine : o disciplina un singur profesor universitar.ar trebui ca profesorii sa se ocupe exlclusiv de predare si de formarea profesionala a tinerilor medici.ori la noi profii sunt si ei spagari in spital.
      mie ca si medic nu-mi tine nimeni un curs pt ca profii sunt pe spate unii.am avut si profesori de nota 20 dar si de nota 3.
  • 0 (2 voturi)    
    Cititi si asta (Vineri, 26 martie 2010, 12:09)

    revelare [anonim]

    http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2010/01/28/01016-20100128ARTFIG00872-la-roumanie-nouvel-eden-des-etudiants-en-medecine-.php

    Si veti mai afla ca acolo la Cluj vin si din Suedia, Israel etc.
    Iar Guvernul sudesz plateste burse studentilor suedezi ce merga la Cluj de ex....
  • 0 (2 voturi)    
    Unii mai egali decat altii (Vineri, 26 martie 2010, 12:13)

    Scippio [anonim]

    Dar cand medicii romani (scoliti pe banii statului roman) si asistentele romance sunt atrasi cu sutele in Franta pentru a le acoperi lor deficitul de medici, lasand aici un deficit tot mai mare, atunci nu mai este mascarada? Aia nu au facut medicina tot in Romania.?
    • 0 (2 voturi)    
      corect! (Vineri, 26 martie 2010, 12:41)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui Scippio

      Corect! Exact asta vroaim sa spun si eu!
      Exact ca si cu tiganii: pe de o parte vai ca de ce ii discriminam si ce grozav ca avem diversitate, pe de alta parte nu stiu ce sa faca sa scape de ei in Franta!
      Eternul dublu standard!
    • 0 (0 voturi)    
      Ba da! (Vineri, 26 martie 2010, 13:42)

      misha [anonim] i-a raspuns lui Scippio

      Dar au facut-o pe bune! Asta e diferenta.
      SI probabil ca si practica pe bune. Asta e alta diferenta!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Ce nu e de inteles? (Vineri, 26 martie 2010, 12:49)

    ac [utilizator]

    Cei de la noi care sint buni pleaca. Ciurucurile de la ei vin aici sa treaca clasa. Nu e nici o legatura intre *cum* se trece clasa si calitatea si exigenta procesului de invatamint. Care e bun, ajunge bun; problema e ca ala care e slab trece SI el.
    • -1 (3 voturi)    
      Pai e (Vineri, 26 martie 2010, 13:02)

      gog [anonim] i-a raspuns lui ac

      Ca de exemplu tu nu intelegi. N-are a face ce ramane sau pleaca cu cat sunt de buni sau nu. In Franta se poate duce orice medic, aia absorb o gramada de la noi. Ce nu intelegi tu si restul turmei este ca medicii francezi isi simt amenintata prioritatea de catre emigranti si incearca sa discrediteze scoala romaneasca de medicina. Si uite ca reusesc. Masa de manevra e mare. Daca pana si la noi a prins, la prostii nostri de cititori?
  • +3 (3 voturi)    
    parerea mea ca si medic (Vineri, 26 martie 2010, 13:01)

    dr stan [anonim]

    cred ca TOTUL in romania pleaca de la invatamant.
    daca scoala ar promova competitia am mai avea o sansa.dar din moment ce profesori nostri sunt multi si pampalai e problema.si ma refer la profesorii de scoala primara pana la profesorii universitari.
    tre sa se inteleaga ca nu poate fi toata romania doctori ingineri avocati.mai tre si instalatori.dar pt ca banul primeaza s-au inventat nspe facultati si colegii.
    cate facultati de medicina sunt in tara?poi mult prea multe.ce cauta facultatea de medicina din oradea sau craiova sau cucuietii de vale?
    ar trebui facute 5 si bune care scot absolventi competitivi si pe care apoi statul roman ii plateste cu o suma nu de 9 milioane ci de 2000 de euro ca sa nu mai trebuiasca sa ia spaga.sau sa plece in franta.
    asta ar insemna protectia creierelor.
    profesorii ar trebui sa fie raritati si sa se ocupe strict de predat si tinut cursuri.dar ca sa faca asta tre sa-i platiti.
    nu poti avea calitate pe gratis.
    si la romani mai e si prostia ca e deranjat sa plateasca medicul dar nu e deranjat sa plateasca popa sau instalatorul.
    instalatul unui WC e 80 si o ecografie e 60.poi e echitabil?si 60 i se pare mult si ne revoltam.
    • -1 (1 vot)    
      mai interesanta ar fi (Vineri, 26 martie 2010, 22:43)

      bran, phd [anonim] i-a raspuns lui dr stan

      opinia dv. ca doctor.
      ca si doctor, suna cum c'atzi fi si n'atzi fi....

      deci, don doctor, sa intzelegem ca avem prea multzi doftori si prea puzini doctori...
      hm. pai aia dela minister si dela judetze se plang ca nu au suficientzi.

      spaga n'are aface cu plata, cum juramnatul lui hipocrit are cu doctorii.:-)

      dom'le, matale ai auzit de doctorii cei fara de argintzi ?

      recompensa data dupa serviciul medical, in functie de eficientza si reusita nu'i spaga. e bacsis. e legal.
      mai nasol ca doctorii au pretzuri pe interventzii, vizite, platite up front ca la..stii matale ...unde se plateste inainte..
      • 0 (0 voturi)    
        mai utilizator de serviciu (Sâmbătă, 27 martie 2010, 20:07)

        bran, dar nu castelul [anonim] i-a raspuns lui bran, phd

        al cu minusul...
        mai, pe romaneste se zice: ca doctor nu ca si doctor.
        mai, cand renuntzatzi voi la "ca si" si la "deci"la inceputul vorbirii ?!
        si la folosire infinitivului aiurea...
        si la multe alte manelizari ale limbii ?
        domnul zise ca'i doctor....
        o fi, da ...limba romana ? aaaaaa ?!
        acum douzecisicinci de ani, cand am plecat din romania, se vorbea, inca, romaneste....
      • 0 (0 voturi)    
        STUPIIIIIID (Sâmbătă, 27 martie 2010, 20:40)

        aurelian [anonim] i-a raspuns lui bran, phd

        ce treaba are juramantul lui "hipocrit"?
        o tot dati pe asta cu juramantul.dar cauta sa vezi ce zice juramantul care e un act simbolic.clasa politica jura pe biblie si nu comenteaza nimeni.uite si mafiotul asta de e acu la moda a jurat pe biblie.
        si vezi ca nu e hipocrit.bine ca nu i-ai zis hipoclorit.
        si asta dovedeste cam despre cine se trezeste sa vorbeasca.
        ca si medic sunt impotriva conditionarii actului medical.dar in acelasi timp sunt si impotriva pacientilor care ma judeca din punct de vedere profesional.si daca sunt atat de destepti pacientii nostri de ce nu se trateaza acasa.vin la spital si faci ce poti pt ei.ei nu inteleg ca se moare cu pneumonie oriunde pe glob.vezi sua unde au murit celebritati cu pneumonie.daca la noi da coltu unu cu pneumonie e maine in toata presa.
        pacientul roman nici nu mai stie sa moara domle.
        cat despre juramantul lu' "hipoclorit" puneti mana si cititi si apoi povestim.
        esti praf domnule PHD.si daca nu stii atat ma intreb unde ti-ai luat PHD-ul. la spiru haret?
  • +2 (2 voturi)    
    Hai sa o ... (Vineri, 26 martie 2010, 13:08)

    Gigi [anonim]

    ...spunem pe cea dreapta....in orice institutie de invatamant superior din RO oricine se inscrie primeste o diploma. Unii invata (daca vor) insa unii nu. Diploma obtinuta in Ro nu e o garantie ca si cea din Franta sa zicem...

    Pe de alta parte avem exemplul tuturor medicilor romani care pleaca din tara (inclusiv in Franta). Parerea mea ca ei fac parte din cei care au invatat chiar daca puteau obtine diploma si fara a se chinui prea mult...
    • +3 (3 voturi)    
      meseria (Vineri, 26 martie 2010, 15:51)

      lmc [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

      e bratara de aur! Si dupa cum spui si tu, nu e suficient sa ai diploma, trebuie sa mai stii si meserie! si asta e valabil nu numai in medicina
  • +1 (1 vot)    
    SIMPLU CA BUNA ZIUA (Vineri, 26 martie 2010, 13:12)

    dr toro [anonim]

    daca sistemul de invatamant e competitiv atunci produsul , adica absolventii , sunt competitivi.

    la noi daca ajungi prof nu te mai da jos decat moartea.
    in sua de exemplu in anii de clinica repartitia e : un student la un medic.
    la noi e : 100 de studenti la un medic.
    intrebari ???
    • 0 (2 voturi)    
      du-ti teoria mai departe (Vineri, 26 martie 2010, 13:21)

      Gog [anonim] i-a raspuns lui dr toro

      prima chestie e corecta. Medicii romani sunt competitivi afara, chiar si in Franta. Franta ii plateste bine, de ce oare? Ca doar au facut scoala aici. Nu vedeti ca-i o campanie a medicilor francezi impotriva emigrantilor care le iau locurile?
      • +1 (1 vot)    
        Continuarea teoriei (Vineri, 26 martie 2010, 13:44)

        Neutron [anonim] i-a raspuns lui Gog

        Franta plateste bine medicii romani pe care ii adopta pentru ca desi au facut scoala in Romania, au facut-o CA ROMANI, nu ca francezi, greci, arabi, ucrainieni sau moldoveni de peste Prut. E intr-adevar putin frustrant sa vezi cum colegi straini isi iau examenele usor iar tu, ca roman, sa inveti cu prosopul ud pe cap intr-un camin suprapopulat.
        PS: sunt interesante comentariile francezilor care au citit articolul din Le Point. :)
  • +2 (2 voturi)    
    Doctori romani (Vineri, 26 martie 2010, 16:15)

    Vasile [anonim]

    Doctorii romani sint foarte bine apreciati in Suedia. Am dat si eu de vreo 2 pe aici si au fost foarte buni.
    Suedezii care nu au loc la facultatea de medicina in Suedia (este o concurenta foarte mare) se duc prin alte tari ale UE sa faca medicina, printre care si Romania. Ies doctori buni de acolo pentru ca-si dau interesul sa invete. Degeaba ai diploma daca nu sti sa-ti faci meseria. Suedezii nu au mentalitatea romanilor. Poti sa inveti bine si in Ro si sa devi un doctor bn.
  • 0 (0 voturi)    
    bonbatzi din peptruri baietzi (Vineri, 26 martie 2010, 17:16)

    patriot [anonim]

    avem shikoli bune. bune rau !
  • +3 (3 voturi)    
    Medicii din Franta (Vineri, 26 martie 2010, 23:34)

    Oana [anonim]

    Medicii din Franta nu stiu ce invata la scoala la ei in tara, dar nu se compara cu medicii din alte tari, inclusiv cu cei din Romania. Stau in Luxembourg de ceva timp si pot sa spun asta: medicii de aici sunt veniti in principal din Franta (aici nu exista facultate de medicina) si toata lumea fuge de ei in Germania, unde medicii sunt mai bine pregatiti.
    Intr-adevar, in Romania conditiile din spitale sunt deplorabile: cum sa tratezi un pacient daca nu ai medicamente in farmacie? Sau un pacient care nu isi permite sa plateasca investigatii mai complexe? Cu toate astea consider medicii romani bine pregatiti, sau macar majoritatea acestora. Aici vorbesc din experienta. Si din cauza pregatirii sunt apreciati peste tot, inclusiv in Luxembourg. Pacat ca nu sunt destui! Iar in Romania nu raman neaparat cei mai prosti ci cei care nu pot pleca din diverse motive sau cei care nu au destul curaj.
  • +2 (2 voturi)    
    Despre . . . (Sâmbătă, 27 martie 2010, 7:59)

    gheorghe [anonim]

    . . . calitatea invatamantului romanesc nu pot sa spun decat ca acel cuvant folosit de francez,,mascarada.. i se potriveste perfect asa ca nu mai comentez. Dar, exista un dar, invatamantul francez cum o fi daca angajatorii lor umbla in limba dupa medicii romani momindu-i cu salarii uriase pentru a se muta in Franta?Intreb si eu ca Gheorghe!
  • +1 (1 vot)    
    sistem de invatamant (Sâmbătă, 27 martie 2010, 18:25)

    bambi [anonim]

    Sistemul de invatamant in Franta este supus unui principiu de "numerus closus". Adica, un nr de locuri pe an, avizat inainte de ordinul medicilor francezi. Si pentru ca lucrurile sa fie clare, aspirantii la un loc in medicina trebuie sa mai se supuna unei conditii: concursul de admitere este unic pentru viitorii medici, sore medicate si moase. In plus, la concurs te poti prezenta doar de doua ori. Ai picat de doua ori, nu mai ai dreptul la o a treia prezentare la concurs. Din cele stiute de mine, Franta nu e singura tara in care se aplica acest sistem.

    Avantaje si inconveniente deopotriva in sistemul roman, dar si cele straine. Articolul -comentat aici - din Le Point este (dupa umila mea parere) o productie a lobby-ului medicilor din Franta, neputinciosi la regulile impuse de comunitatea europeana, care-si vad interesele financiare in pericol.
  • 0 (0 voturi)    
    atentiune (Duminică, 28 martie 2010, 10:14)

    jan [anonim]

    mai oameni bun va dau un sfat ca sa-i cunoasteti pe dr prostii: cand a-ti intalnit un dr arogant, iti vorbeste de sus, ii e scarba sa te atinga, sa fugiti ca de dracu , e unul dintre medicii idioti, al doilea tip sunt cei care cer bani, , ala nu sa facut medic din placere nu , la adus masa ca stie ea ca se castiga bani si el asta face .
  • 0 (0 voturi)    
    da.. (Duminică, 28 martie 2010, 13:33)

    Dakota [utilizator]

    In scoala romanesca de medicina inca se aranjeaza examene( adica se dau bani ca sa treci, la profesori).
    Ce te astepti sa stie un ...doctor...de asta mai tarziu in spitale??! Nimic, eventual sa-ti ia niste bani sa-si scoata parleala cu facultatea.
    Totul merge prost la noi in tara legat de sistemul de sanatate.
  • 0 (0 voturi)    
    Francezii verii nostrii! (Duminică, 28 martie 2010, 15:53)

    dc [anonim]

    In State sint multi medici indieni si asiatici, unii nascuti aici .Unii sint buni , altii nu ca peste toto.Au facut scoli scumpe aici si nu e nici o diferenta de cei care vin din afara, media e aceeasi. Medicii Albi sau Negrii sau Nativi get beget Americani sin la fel. Unii buni altii sa te feresti de ei. Asa ca francezii prin acest subiect arata Xenofobia lor intrinseca egala cu cea impotriva tziganilor , marocanilor etc. etc.. Asa ca romanasi destepti invatati si voi sa nu faceti la fel ca ei si nu va mai discriminati unii pe altii ca lumea nu se schimba oricit am vrea noi!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică