Coplata in sistemul de sanatate ar putea intra in vigoare la 1 iulie 2010, daca Parlamentul adopta proiectul

de R.P.     HotNews.ro
Joi, 25 martie 2010, 9:18 DoctorH - DoctorH Actualitate

 documente
Ministerul Sanatatii a definitivat legislaţia privind introducerea mecanismului de coplată, prin tichetul moderator pentru sanatate. Miercuri, proiectul a fost trimis comisiilor de specialitate din Camera Deputatilor si Senat, iar daca Parlamentul va aproba proiectul, noile prevederi ar putea intra in vigoare pe 1 iulie 2010, anunta Ministerul Sanatatii. Contributia personala a cetatenilor prin tichetele pentru sanatate nu va depasi 600 RON/an.

Vezi atasat proiectul introducerii mecanismului de coplata

Introducerea mecanismului de coplata prin tichetul moderator pentru sanatate reprezinta una dintre principalele clauze ale angajamentului finaciar pe care Guvernul Romaniei l-a incheiat cu FMI si Banca Mondială, se arata in comunicatul de presa. Coplata va reprezenta contributia personala la plata serviciilor medicale, a medicamentelor si dispozitivelor, in momentul utilizarii efective a acestora.

Tichetul moderator pentru sanatate va functiona ca un document de plata, va contine CNP-ul pacientului si va fi semnat de acesta. Ministerul Sanatatii propune Ministerului de Finanţe Publice deducerea fiscala a tichetelor, in cuantum de 600 RON/anual (cat este plafonul contributiei anuale prin tichete), altfel, efortul financiar va fi preluat de angajator si dedus fiscal. Suma coplatii poate fi asigurata la asigurari voluntare.

Aceasta masura introduce in sistem peste 700 de milioane de lei anual, precizeaza Ministerul.

Pe scurt, prevederile proiectului:
  • tichetul moderator pentru sanatate va functiona ca un document de plata
  • tichetul va contine CNP-ul pacientului si va fi semnat de acesta
  • Ministerul Sanatatii propune Ministerului de Finante Publice deducerea fiscala a tichetelor, in cuantum de 600 RON/anual (cat este plafonul contributiei anuale prin tichete)
  • altfel, efortul financiar va fi preluat de angajator si dedus fiscal
  • exista posibilitatea ca sumele aferente tichetului pentru sanatate sa poata fi acoperite de asigurarile private
  • serviciile care nu vor fi acoperite de CNAS vor putea fi preluate si suportate de sistemul privat de asigurari
  • sistemul de coplata se va aplica in medicina primara, la medicul de familie, la medicul specialist si in spitale, insa nu si pentru asistenta medicala de urgenta
  • pentru contributia personala a serviciului medical, pacientului i se va elibera un document numit tichet moderator pentru sanatate, prin care se face dovada realizarii actului medical si a platii acestuia.
  • tichetele pentru sanatate vor avea valori accesibile, iar categoriile defavorizate vor fi protejate, fiind scutite de la plata tichetelor, se arata in comunicatul de presa. Pentru aceste categorii, cuantumul contributiilor urmeaza sa fie acoperite din fonduri publice

Cat platim?
  • Contributia personala a cetatenilor prin tichetele pentru sanatate nu va depasi 600 RON/an
  • Coplata pentru consultatiile medicului de familie aferente serviciilor care nu sunt incluse in capitatie sau care sunt platite separat (imunizari etc) va fi 5 lei , iar pentru vizitele la domiciliu in afara programului de lucru de 7 ore va fi de 15 lei.
  • Consultatia la medicul specialist din ambulatoriu va fi de 10 lei, iar una la medicul specialist in afara programului de lucru – 20 lei
  • Consultatia efectuata de serviciul de ambulanta, doar in cazul cand aceasta reprezinta solicitare de consultatie la domiciliu – 20 lei
  • Serviciile de recuperare in ambulatoriu, pentru proceduri de fizioterapie, kinetoterapie, masaj etc., coplata este de 50 lei pe cura, maxim 100 lei pe an (luandu-se in calcul in medie 10 zile per cura, 2 cure/an)
  • Coplata pentru spitalizarea va fi de 10 lei, iar pentru spitalizarea continua de 50 de lei
  • Analize de laborator – 1 leu/test 
  • radiologie si explorari functionale – 5 lei 
  • CT fara substanta de contrast – 25 lei, iar CT cu substanta de contrast – 50 lei 
  • RMN fara substanta de contrast – 100 lei, iar RMN cu substanta de contrast – 200 lei
  • angiografie – 150 lei     
  • scintigrafie – 100 lei.
La stabilirea preţurilor pentru tichetele de sanatate au fost luate in considerare valori din tari care au avut un parcurs similar Romaniei si care au introdus mecanisme de plata suplimentara a serviciilor medicale, ca de exemplu Estonia, Croatia. De asemenea, in definirea sistemului a fost urmat exemplul unor tari din Europa de Vest care au o experienta consistenta in gestionarea contributiilor suplimentare, informeaza Ministerul.

Serviciile care NU se vor plati:
  • Categorii de servicii acordate bolnavilor cu afectiuni incluse in Programele de sanatate, pentru afectiunea de baza: sedintele de chimioterapie, de radioterapie si de hemodializa si dializa peritoneală etc. In continuare, bolnavii cronici inscrisi in programele nationale de sanatate vor beneficia de servicii si tratament gratuite
  • Categorii de servicii acordate in situatiile de urgenta medico-chirurgicala, pana la stabilizarea bolnavului: urgente chirurgicale - accidente rutiere, casnice (electrocutare, arsuri etc), de munca, plagi prin taiere, impuscare, intepare, apendicite acute, pancreatita acuta, colecistita acuta, fracturi, etc si urgente medicale - infarct miocardic, accidente vasculare cerebrale, come, colica biliara, renala, etc.
  • Categorii de servicii acordate bolnavilor cu afecţiuni endemo-epidemice: boli infectioase acute (meningite, encefalite) pana la stabilizarea bolnavului, boli transmisibile, pana la negativare.
  • Pentru nastere nu se incaseaza coplata.

Cine va fi scutit de la plata:
  • Persoane fara venituri si persoanele care fac parte dintr-o familie care au dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001
  • Pensionari sub 700 lei/luna 
  • Copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pana la varsta de 26 de ani, daca sunt elevi, inclusiv absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenti si daca nu realizeaza venituri din munca
  • Someri
  • Alte categorii de persoane care acum beneficiaza de gratuitati invirtutea unor legi specifice (revolutionari, persecutati politic, veterani de razboi, persoane cu handicap etc.), daca nu realizeaza alte venituri decat cele provenite din drepturile banesti acordate de aceste legi precum si cele provenite din pensii
  • Gravide, doar pentru serviciile aferente graviditatii
Se estimeaza ca peste 9 400 000 de persoane vor fi scutite de la plata tichetelor pentru sanatate.


Citeste mai multe despre   























5404 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Storc si ultimul ban de la populatie (Joi, 25 martie 2010, 9:40)

    Andy [anonim]

    Tara nu mai are bani. au furat toti banii , au facut imprumuturi de miliarde pe care nu le pot restitui , au vandut resursele exploatabile pe preturi de nimic companiilor straine doar sa mai aiba un ragaz pana cand Romania va intra in colaps economic definitiv, iar acum incearca nenorocitii sa stoarca si ultimul ban de la populatie .

    Inca sunt 450 de borfasi in parlament. ce au zis ei ca reduc numaru de parlamentari , aia a fost minciuna gogonata in gura la populatie ca sa ii voteze

    "Introducerea mecanismului de coplată prin tichetul moderator pentru sănătate reprezintă una dintre principalele clauze ale angajamentului finaciar pe care Guvernul României l-aîncheiat cu FMI şi Banca Mondială." (rofl) de unde mortii lor sa avem bani cand suntem fruntasi la taxe .

    Presimt ca o mare revolutie o sa izbucneasca . Si or sa cada pe capete borfasii care dorm in parlament si guvern. La propriu ! cretinii astia chiar forteaza nota si presiunea se aduna in populatie asemenea unui vulcan
    FMI si Banca Mondiala = sclavie

    Scăderea timpilor de aşteptare şi reaplicarea principiului „banii urmează pacientul”, odată cu alocarea mai corecta a resurselor.
    SE PROMOVEAZA SPAGA !!!

    si toata mascarada asta cu anticoruptia e o facatura. doar sa mai prosteasca populatia un pic sa zica si ei " waaa ete ba se lupta din greu cu coruptii tragem sperante ca pestele pe uscat care
    vrea sa traiasca ca o sa avem o viata mai buna "
  • +1 (1 vot)    
    O prostie (Joi, 25 martie 2010, 9:56)

    coplatescu [anonim]

    Pentru ca,rrr care in procent de 80% incarca liniile de garda si mersul la doctor ca sa se afle in treaba-daca tot se da pe gratis-vor beneficia de aceeasi gratuitate,ca ei beneficiaza de ajutor social;programul national '' puradei pentru societate,fara numar,fara numar'' va functiona perfect si vor putea fi discriminati pozitiv fata de lucratorii corecti;deci-ori se revizuieste modul de acordare al ajutorului social,ori se uniformizeaza categoriile datoare in a acorda coplata;beutorii-care la 30-40 de ani traiesc din ajutoare sociale (samavolnic acordate) vor incarca si mai mult impozitele celor care se duc pe brinci la lucru si le arata frumusetea vietii de betiv si ce fraier trebuie sa fi sa mergi la lucru;si ce metode vor fi pentru a recupera sumele datorate spre medici ,daca un proces civil dureza 2 ani?deci mai sint multe chestii de ajustat si de judecat,inainte de-ai da drumul legii!!!
  • +3 (3 voturi)    
    un nou furt ! (Joi, 25 martie 2010, 10:09)

    pepsi [anonim]

    platesct impreuna cu angajatorul 300 pe luna pentru servicii de care nu beneficiez, iar acum mai vor sa stoarca ceva bani. poate pt Siveco ?
    • 0 (0 voturi)    
      Contributii la sanatate (Joi, 25 martie 2010, 13:24)

      Alexandru C [anonim] i-a raspuns lui pepsi

      Tot noua ne cer bani suplimentari, astora de contribuim cu sute de lei/luna.
      Personal dau peste 200 Eur/luna. Ce asigurare privata mi-as face la banii astia ...

      Se poate da statul in judecata pentru a nu mai plati aceasta contributie ca tot o platesti degeaba? Trebuie sa platesti investigatiile, medicamente nu sunt, te pun sa vii cu ele de acasa daca te internezi etc. La ce mai platesc contributie? Eu nu vreau sa beneficiez de nimic de la stat vreau sa fiu lasat sa-mi vad singur de grija, am de 100 ori mai bine grija decat statul.
  • +1 (1 vot)    
    capitalismul de india / socalismul de america :( (Joi, 25 martie 2010, 10:13)

    mike [anonim]

    e uimitor cata prostie poate sa existe.....

    America voteaza pentru un acces mai bun la sanate a populatiei.... deci merge spre un sistem socialist....

    Romania voteaza pentru un acces restrictionat la sanatate..., introducere de coplati, deci merge spre un sistem de capitalism salbatic.... Ati luat model India, sau ce???

    voi in loc sa simplificati accesul la sanatate, voi il complicati????
    pe cati nefericiti condamnati la moarte????
    • 0 (0 voturi)    
      NU INTELEGETI NIMIK (Vineri, 26 martie 2010, 0:59)

      lenut [anonim] i-a raspuns lui mike

      in sua e coplata de la inceputurile ei si va fi coplata cat va exista america.
      si-ti zic asta pt ca traiesc in sua desi am stat in ro o perioada.ideea e ca voi in romania nu aveti habar ce inseamna medicina.desi am asigurare medicala aici la ORICE vizita la medic platesc.
      si dupa orice vizita la medic am probleme ca asigurarea plateste prea putin.
      stii ce inseamna medicina in sua ? daca tre sa fiu transportat la spital salvarea se plateste pe ceas la kilometru exact ca taxiul.doar ca de cateva ori mai scump.deci se plateste tot.si si eu platesc un fel de asigurare la sanatate.
      problema in ro e ca vreti gratis si tragedia e ca lucreaza 1 si beneficiaza 10.ceea ce nu-i corect.
  • +2 (2 voturi)    
    O aberatie! (Joi, 25 martie 2010, 10:16)

    Fulkmar [anonim]

    Daca eu in timpul unui an platesc cateva mii de lei contributii iar cand ajung la un medic sau la spital tot eu trebuie sa platesc aberatia de coplata, pe viitor voi face tot ce e legal posibil incat sa nu mai platesc de loc contributia la asigurarile de sanatate controlate de stat. Pe banii care ii platesc pentru nimic imi pot lua foarte simplu o asigurare privata de sanatate iar cand am o problema nu platesc NIMIC indiferent unde aleg sa ma tratez. Nu e corect ca asigurarea asta de sstat sa iti ia un procent din venituri, indiferent de venitul tau iar cant ajungi sa ai nevoie de sistem sa te trateze cu dispret si fara sa iti puna la dispozitie nici minimul necesar si sa mai si fi nevoit sa platesti pentru asta in plus. Ar trebui sa fie o suma fixa maxima de platit pentru asigurarea la stat, asta asa cum e ea ineficienta si de multe ori inutila, iar pentru restul sa fi obligat sa iti alegi o asigurare medicala unde vrei tu in europa iar asa vei fi asigurat in mod real iar serviciile vor reflecta nivelul sumelor platite asiguratorului. Platesti un leu la asigurator te programezi si duci la el la cabinet si te consulta, platesti o suta vine el si te consulta/aranjeaza si planifica viitoarele investigatii.
    • +1 (1 vot)    
      te rugam (Joi, 25 martie 2010, 10:33)

      FOLKMANN [anonim] i-a raspuns lui Fulkmar

      daca sti prin ce metoda reala si legala se poate renunta la plata asigurarii de sanatate de la stat,spune-ne si noua,ca multi te vor urma;dar,din cite am auzit,de aia nu s-a dat legea asigurarilor (doar ) private de sanatate,ca sa nu se inchida firma de stat;si chiar daca platesti la privat,cred ca e' obligator sa platesti si la stat,ca de acolo trebuie sa traieste o gramada de birocrati inutili.
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Joi, 25 martie 2010, 21:45)

        stupidu [utilizator] i-a raspuns lui FOLKMANN

        am asigurare de sanatate "business" la medlife dar din pacate platesc si la stat. de asta nu poti sa scapi, sint ca o riie. pina acum n-am beneficiat de nimic de la stat, nici nu-mi doresc. oricum daca as avea probleme de sanatate poti fi sigur ca n-as sta in tara. platesti mai mult in tara (evident, la negru) decit daca ai fi facturat normal (sa zicem, la Szeged in Ungaria), si crede-ma ca acolo nu sta asistenta sa-i bagi 10 EUR in buzunar!
  • 0 (0 voturi)    
    o prostie.... (Joi, 25 martie 2010, 10:52)

    tudor [anonim]

    de 2 ori:
    1.Nu va ajuta la "Responsabilizarea cetăţenilor pentru propria sănătate"pentru ca exista categorii exceptate de la "responsabilizare"...
    2. Cuantumul fix de coplata nu stimulaza in nici un fel competitia pe piata serviciilor medicale.

    Cum as fi vazut eu coplata: fiecare medic/spital is stabileste LIBER tariful. Diferenta dintre valoarea decontata de CNAS si valoarea stabilita reprezinta coplata.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Joi, 25 martie 2010, 11:26)

    ion voicu [anonim]

    care e diferenta dintre "plata" si "coplata"?
    astia nu au alta treaba decit sa inventeze cuvinte noi pentru tilharii vechi?
  • 0 (0 voturi)    
    bai inteligentilor.. (Joi, 25 martie 2010, 11:34)

    hash [anonim]

    .. mai bine intrebati-va cati platesc asigurari de sanatate si cati beneficiaza de ea.

    statul mai devreme sau mai tarziu trebuia sa faca ceva ca sa aduca sistemul in parametri.

    da' lumea-njura.

    hai baieti, sariti cu minusurile.
    • 0 (0 voturi)    
      Eu platesc... (Joi, 25 martie 2010, 12:20)

      Ironfist [anonim] i-a raspuns lui hash

      ...si nu beneficiez. In schimb beneficiaza toti tiganii care nu au muncit niciodata nimic si umple camerele spitalelor. Si cum aduce statul "sistemul in parametri"? Imi ia mai multi bani mie pentru ca tiganii sa poata sa beneficieze in continuare linistiti...

      Dormi linistit, statul lucreaza pentru tine...
      • 0 (0 voturi)    
        teoretic (Joi, 25 martie 2010, 13:13)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Ironfist

        S-ar putea considera ca prin contrubutie se asigura ca, in caz ca ai nevoie, exista spitale echipate, medici cu experienta, medicamente etc. Desigur suma platita ar trebui sa fie rezonabila incat sa acopere aceste cheltuieli banii fiind folositi eficient (si nu numai furatu e problematic, si ce nu fura e prost administrat din incompetenta sau mai pe romaneste prostie curata). Mie mi se pare in regula ca cineva ca are grija de sanatatea sa sa plateasca mai putin decat cine nu, platesti serviciile necesare la un pret rezonabil, tinand cont ca si banii platiti din salariu sunt rezonabili.
        • 0 (0 voturi)    
          si cum demonstrezi? (Joi, 25 martie 2010, 21:39)

          stupidu [utilizator] i-a raspuns lui radu

          ca tu ai grija de sanatatea ta? poate o sa vii si o sa zici ca nu fumezi, nu bei, deh, dar pentru astea statul deja isi ia partea, accize, bla, bla, etc.
          totusi mie mi se pare aberanta o chestie: lucrezi, ai un program de lucru si platesti contributie la CASS, de ce:
          "Consultatia la medicul specialist din ambulatoriu va fi de 10 lei, iar una la medicul specialist in afara programului de lucru – 20 lei"
          teoretic programul lor de lucru coincide cu programul tau de lucru. in afara faptului ca iti platesti contributiile o sa beneficiezi (?) ori de o zi fara plata ca sa apari la medic in timpul programului, ori platesti in plus 20 RON. sa le dam la gioale la contribuabili!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebari (Joi, 25 martie 2010, 17:02)

    Mihaela P [anonim]

    1.Care mai este rostul platii CASS?
    2. Majoritatea celor in virsta care sunt bolnavi vor plati numai cu propria sanatate, banii nefiind suficienti pentru platile curente, deci cei care vor sustine aceasta lege vor putea fi numiti "exterminatori in masa"! CINE VA RASPUNDE DE ACEST GENOCID???
    3. Nu se pot presta activitati medicale la nivel inalt datorita lipsei dotarilor TEHNICE SLABE (cel putin asa se sustine acum). Cum vor aparea aparatele de inalta calitate peste noapte?
    4. Ca pacient nu poti sti ca este o urgenta decit dupa ce mergi la doctor si se face o constatare!!! Va trebui sa platesti inainte si apoi sa ti se restituie banii daca intr-adevar a fost o urgenta?
    5. Calitatea serviciilor medicale au scazut foarte mult, constatindu-se mult dezinteres si slaba pregatire profesionala ( vezi multele accidente din ultima vreme). Daca se vor constata astfel de accidente si solicitati si plata greselilor medicale , cadrele medicale implicate sa raspunda penal pentru aceste greseli!
    6. Se tot vorbeste de someri, dar de persoanele care nu mai sunt angajate si nu sunt in somaj nu se spune nimic! Majoritatea lor se afla in aceasta situatie din motive independente de vointa lor! Ele ce vor face?
    • 0 (0 voturi)    
      fata trezeste-te si gandeste (Vineri, 26 martie 2010, 1:25)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Mihaela P

      1.peste tot in lume se plateste coplata dar tu ai stat in tara ta si crezi ca asa e normal sa ceri si sa nu oferi nimik ci sa fie totul gratis.
      2.majoritatea celor in varsta vin la medic de plictiseala.nu ai idee cati dintre ei sunt ipohondri.vorbesc inclusiv de bunicii mei care au pretentii de oameni sclerozati sa fie si la 90 de ani ca la 20.si pe mine ma doare spatele si nu ma duc sa cer un rmn desi sunt medic.dar bunii sunt mereu la medic sa ceara nspe analize ca ii doare si aia si ailalta.
      3 in spital nu exista vata.vata.nu rmn ci vata.
      4.urgentele se asigura de catre stat.
      5 calitatea serviciilor medicale a scazut si scade pt ca nu va platiti medicii si nu intelegeti ca sanatatea costa.stii cati medici au plecat din romania in ultimul an? 9000.
      si de ce crezi tu ca a scazut calitatea? ca ai licenta in medicina si lucrezi 12 ore pe zi in clinica? sau pt ca citesti presa facuta de oameni cu 4 clase si agramati care emit pareri?
      • 0 (0 voturi)    
        mai gigi (Vineri, 26 martie 2010, 15:30)

        luci [anonim] i-a raspuns lui gigi

        ai dreptate in ce spui, ar tu ai citit legea? stii despre ce este vorba in ea?
        cum poti sa-mi spui mie ca asa e in afara? adica eu care cotizez lunar la sanatate, tot eu sa platesc aceste tichete? cei care nu muncesc sunt scutiti tata, adica toti tiganii, dupa ce ca le dam ajutor social, acum la oferim si asistenta 100 % gratuita...
        majoritatea celor in varsta, care zici tu, sunt scutiti si vor veni in continuare la doctor, vor sta prin spitale ca e mai cld decat acasa, au si niste mancare, adica aceasta lege, tocmai aceste neajunsuri nu le rezolva, din contra, ne fac si pe cei care suntem corecti si muncim, inca o data zoc, ne fac sa nu mai muncim, ca in romania de azi, cei care nu muncesc au mai multe drepturi decat cei care muncesc...
        dar tu esti departe si vad ca tot te doare spatele, nu ai bani de coplata, vino la noi, iti dam si ajutor social si asistenta gratuita, ca doar nu vii cu tot cu venituri...
        asta e marea problema a noastra, dar tu, emiti pareri si vad ca nici 4 clase nu ai...
  • 0 (0 voturi)    
    "dai un deget si-ti ia toata mana" (Joi, 25 martie 2010, 17:53)

    Laly [anonim]

    Asa cum ma asteptam,guvernantii nostri au mai gasit o modalitate de a stoarce niste banuti din buzunarele si asa goale ale noastre! Era nefiresc sa nu se intample acest lucru,era total ciudat sa faca acesti "mari oameni"ceva cu adevarat folositor si bun pentru natiunea romana! Probabil,ne pun rabdarea si bunul simt la incercare... Inca cred,ca,tot ceea ce se intampla acum este o diversiune menita sa ne distraga atentia de la ceea ce se intampla cu Romania... Nu stiu,oameni buni,de ce rabda stramosii aceste ticalosii,nu stiu noi cat vom mai inghiti lacomia,aroganta,hotia,coruptia,indiferenta,batjocura,nesimtirea...Programul anticriza a actualului guvern e adancirea crizei! Cat mai este pana vom iesi in strada?
  • 0 (0 voturi)    
    coplata (Joi, 25 martie 2010, 19:08)

    cadru medical [anonim]

    cadrele medicale de ce nu beneficiaza de gratuitate?
  • 0 (0 voturi)    
    coplata (Joi, 25 martie 2010, 19:39)

    viorica s [anonim]

    daca platim serviciile medicale ,de ce mai platim asigurari sanatate?
    am inteles ca se pune problema recuperarii tichetelor din impozitul pe venit.
    in cazul pensionarilor de unde se recupereaza?
  • 0 (0 voturi)    
    se incurajeaza lucrul la negru (Joi, 25 martie 2010, 22:58)

    none [anonim]

    Se pare ca de acum e mai rentabil sa nu declari decat salarul minim, iar restul la negru, ca sa ai bani pentru coplata/etc ca statu oricum iti lua jumate din bani si beneficiezi de acelasi tratament ca aurolacii...

    Ah, da, varsta de pensionare va creste pana in 202x la 70 ani parca, asa ca oricum nu vom mai beneficia de pensie...

    Ar fi bine sa mai si mareasca impozitul, ca sa se asigure ca vor lucra chiar toti la negru
  • 0 (0 voturi)    
    initiativa e buna (Vineri, 26 martie 2010, 12:46)

    marcu [anonim]

    Initiativa asta e buna. Nu o sa mai se stea cu lunile prin spitale, de nu ai loc nici sa respiri de nespalati care oricum nu contribuie la asigurarile de sanatate. Din cate imi amintesc eu inca de acum un an se vorbea despre coplata, asta e initiativa fostului ministru Bazac. Ca de obicei pedeleii nu au fost in stare sa scoata ei ceva, tot cu furaciuni umbla. Dar oricum, mai bine mai tarziu decat niciodata.
    • 0 (0 voturi)    
      depinde cum se aplica (Vineri, 26 martie 2010, 14:03)

      marian [anonim] i-a raspuns lui marcu

      O fi initiativa buna, dar depinde cum se aplica. Daca va responsabiliza medicii mai mult va fi un lucru bun, dar daca spaga va merge la fel ca pana acum nu am facut nimic. Oricum, daca lucrurile vor merge bine, pedelistii vor trage spuza pe turta lor si nu vor scoate o vorba despre meritele lui Bazac, dar daca iese rau, sa vezi ce repede arunca pisica moarta in ograda pesedeului.
  • 0 (0 voturi)    
    bazac.. (Vineri, 26 martie 2010, 15:22)

    luci [anonim]

    eu de la el intelesesem ca fiecare slariat va primi in contul cass platit niste tichete valorice in contul carora puteai sa mergi la doctor fara a plati..
    dupa ce terminam cu acele tichete, plateam serviciile oferite, daca nu se incadrau in cele gratuite...
    pa cand astia, tepun de la inceput sa platesti, ghici pe cine, tot pe aia de cotizeaza lunar
    vad ca unii zic ca nu o safie aglomerat la doctor, ca nu o sa mai fie nespalati prin spitale, ba sa ma scuze, efectul este tocmai asta, toti nespalatii beneficiaza de asistenta gratuita, adica ma refer la cei fara venituri, care nu au muncit in viata lor dar au drepturi, cei care muncesc platesc in continuare...
    nu este o lege anticonstitutionala?
    din moment ce playesc lunar la sanatate, nu am niste drepturi? care sunt drepturile mele, sunt scutit dupa ce consum tot eu 600 lei? cei care nu cotizeaza de ce au drepturi mai multe? in baza carei legi? facem praf constitutia, de fapt de la un ungur la ce sa te astepti...
  • 0 (0 voturi)    
    cea mai aberanta lege (Vineri, 26 martie 2010, 15:37)

    luci [anonim]

    nu am nimic cu coplata, dar eu am crezut ca se refera in primul rand la cei care nu muncesc, traiesc din specula, din ajutoare sociale, alocatii copii, nu ca se refera tot la cei care muncesc, cotizeaza si tot ei trebuie sa mai plateasca...
    nu era mai coerct ca cei care sunt asigurati prin lege, sa benficieze, conform asigurarii, de niste consultatii gratuite pe an, nu stiu, 2-3-4, urmand ca pe urma, daca nu sunt urgente, sa fie platite?
    de ce se incepe taman invers, intai platesc, pe urma, daca mai este nevoie, beneficiez?
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa fim onesti! (Vineri, 26 martie 2010, 17:04)

    mihai [anonim]

    cati se duc la doctor cu mana goala :)), chit ca platesc asigurari? sa fim onesti si sa recunoastem ca foarte putini! daca sistemul ar fi bine organizat, legea clara si lipsita de echivoc, sa zicem ca ar merge... insa tare ma tem ca un ministru care nu intelege prea bine limba romana nu are cum sa preia ca lumea o initiativa care i-a apartinut altuia.
  • 0 (0 voturi)    
    Magarii si magarii! (Duminică, 28 martie 2010, 11:21)

    Anonim [anonim]

    Initiativa implementarii acestui proiect de lege, nu este altceva decît efortul celor de la PNL, de a pune pe roate înca de acum 1 an de zile, daca nu chiar mai bine, o afacere extrem de profitabila din care capii mari urmau sa se îmbogateasca de pe urma încheierii unui contract cu 2 mari firme: Siveco si HP. CNAS-ul, în speta a semnat cu cele 2 mari firme un contract colosal de mare, menit sa taie si sa întîrzie platile catre furnizorii de servicii medicale (începînd de la medicina de familie si pîna la cea de specialitate), urmat evident de implemetarea (venita ca o manusa) coplatii impusa de FMI pentru sarjele de acum 2 ani. Discutia a fost purtata mult mai demult între Guvernul Romaniei si FMI, dar nu a putu fi pusa în aplicare deoarece au existat permanent sicane si dezbinari între partidele aflate la putere (lucru ce ar fi determinat posibila respingere a proiectului de lege în Senat si Parlament). Drept urmare, momentul cel mai prielnic este acum, lucru ce va determina atît redirectionarea atentiei publice de la problemele acute reale ale sanatatii populatiei, la o asa-zisa atentie mai mare cu privire la popor. Pe fond, este o soluti e bine venita, dar nu pentru oricine si nu pentru orice. Spitalele, vor face tot ce e posibil pentru a lua banii pacientului (lipsa de medicamente, taxa pe însotitor, etc.) dar si doctorul, pentru ca altfel, actul medical exercitat scade si mai drastic decît reprezinta acesta la ora actuala.
  • 0 (0 voturi)    
    UN STRIGAT DE DURERE! (Marţi, 30 martie 2010, 19:09)

    STAN PATITU [anonim]

    sunt unul dintre multii romani care au contact nedorit cu medicii. nu sunt de acord cu noua gaselnita prin care sa fim storsi de bani. si cum as putea fi cand am platit asigurari sociale 40 de ani! acum sunt pensionar dar si angajat cu forme legale si platesc si aici asigurari sociale. vi se pare corect domnule ministru al sanatatii? nu ajung banii in sistem? de ce oare? poate fiindca sunt prea multi directori! poate sunt prea multe firme ale doctorilor, ale rudelor lor care se ocupa cu aprovizionarea cu materiale sanitare, medicamente si altele strict necesare sau mai putin necesare functionarii unui spital! ar trebui interzis medicilor, asistentelor, farmacistilor care lucreaza la stat sa lucreze si la cabinete particulare. aceasta dualitate intre mediul de stat si cel privat duce la scurgerea fondurilor in buzunare lacome! te duci la spitalul de stat, dupa ce ai platit asigurari o viata de om, si doctorul te trimite la cabinetul lui particular pe motiv ca acolo esti mai bine tratat! dar de ce bunule doctor nu tratezi bolnvul la fel de bine si din locul de unde iti iei salariu si unde te-ai facut remarcat si de unde ghidonezi cu viclenie omul aflat in suferinta spre cabinetul tau cu taxe mari? vrei cabinet privat? du-te si nu ne mai incurca! sa stim ca avem un sistem public la care sa putem apela si noi cei multi platitori de taxe! la fel si asistenta care iti susura la ureche: du-te draga la cabinetul lui ca acolo va fi mai bine! si voi vreti coplata? faceti ceva cu cei care ne fura banii si ne mananca sanatatea! sa va fie rusine alesi ai neamului romanesc ca ne lasati pe maini si suflete haine!
  • 0 (0 voturi)    
    kk (Miercuri, 8 septembrie 2010, 16:06)

    Gie [anonim]

    Alta sursa de furt la buget ... cu acte in regula. Pacat ca permitem acest lucru. Macar daca banii ar fi folositi cu cap.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version