O solutie pentru combaterea obezitatii ar putea fi vanzarea in salile de cinema a unor produse alternative la traditionalele popcorn - salate de fructe, iaurturi si legume, crede presedintele Sony Pictures, Michael Lynton, citat de The Times. Pachetul mediu de popcorn vandut in salile americane de cinema contine 76 de grame de lipide - echivalentul a sase cheeseburgeri de la McDonald's - si contine 1.100 de calorii.

Unul dintre cei mai puternici oameni de la Hollywood afirma ca ruperea traditiei popcornului in salile de cinema ar putea contribui la rezolvarea uneia dintre cele mai presante urgente ale sistemului public de sanatate - obezitatea.

"Aproape ca imi pot imagina cum romanii mancau popcorn si beau Cola la Colosseum, in urma cu 2.000 de ani", a spus el, ironic.

Lynton este constient ca vechile obiceiuri nu pot fi schimbate cu usurinta. "Nu cred ca e o idee buna sa aduci la cinema oale mari cu spanac sau cu broccoli. Nimeni nu vrea sa manance conopida cand se uita la Omul Paianjen sau sa bea un pahar mare de suc de prune".

El precizeaza ca nu intentioneaza sa "inchida usa cu totul pentru popcorn, cola si bomboane". "Eu sustin doar adaugarea de produse sanatoase la cele care se vand deja in salile de cinema", a explicat Michael Lynton.