Presa franceza: Medicii romani sunt solutia "salvatoare" a sistemului medical din Franta

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 22 februarie 2010, 13:03 DoctorH - DoctorH Actualitate

Doctorii romani, atrasi de sistemul francez
Foto: Agerpres
Tot mai multi medici romani pleaca sa lucreze in Franta, pe fondul unei adevarate crize a sistemului medical francez. Este vorba mai ales de specialisti, recrutati de spitale. Dar exista si medici care isi deschid in Franta propriile lor cabinete, scrie publicatia franceza La Voix du Nord. Fenomenul s-a amplificat "din 2008, odata cu intrarea Romaniei in Europa", explica doctorul Bethune, vicepresedinte al ordinului medical.

"Primim in regiune 10 medici romani, pe an", sustine acesta. Specialistii romani beneficiaza de conditii mult mai bune decat medicii care nu sunt din spatiul european, pentru ca isi pot stabili domiciliul in Franta fara probleme. In ceea ce priveste cetatenii din afara Europei, cea mai mare parte a acestora isi fac studiile in tarile de origine, dupa care urmeaza o specializare in Franta.

Specialistii straini sunt priviti, insa, ca o solutie la problema lipsei de personal medical. "Ii primim cu bratele deschise", sustine doctorul Bethune. Cu toate acestea, statutul noilor veniti fac subiectul unei polemici: formarea pe care o primeste un medic este diferita de la o tara la alta si, desi sunt acceptate diplomele din strainatate, doctorii straini nu au acelasi statut ca specialistii francezi. "Medicii cu diplome in strainatate sunt angajati prin contract", explica doctorul Bethune. Sunt, deci, mai prost platiti decat medicii francezi. Accepta, insa, din proprie initiativa sa plece din tarile de origine, fie din cauza banilor pe care ii primesc acolo, fie din cauza conditiilor in care isi practica meseria si a statutului de care beneficiaza.

Articolul publicat in La Voix du Nord abordeaza o problema indelung "exploatata" de jurnalistii din Hexagon. In luna ianuarie, Ouest-France publica un interviu cu o doctorita din Romania, care acceptase oferta de a deveni noul medic generalist al comunei Ereac. Medicii din Europa de Est sunt solutia "salvatoare" la problema plecarii medicilor din mediul rural catre marile orase, scriau atunci jurnalistii francezi. 

Iar "migratia" doctorilor romani catre Franta a devenit un fenomen atat de cunoscut pentru francezi, incat s-au specializat in trimiterea lor in zonele unde este nevoie de ei. La inceputul anului trecut, Le Monde scria despre aparitia a doua companii franceze, specializate in recrutarea de medici romani pentru localitati din zone rurale ale Frantei. In primii doi ani de la aderarea la Uniunea Europeana, Romania furnizase Frantei peste 800 de medici. "Bine pregatiti si vorbitori de franceza", specialistii romani au atras atentia autoritatilor din Hexagon si au fost ei insisi atrasi de salariul oferit.


Citeste mai multe despre   























7752 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    Si asa (Luni, 22 februarie 2010, 13:15)

    releu [utilizator]

    http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2010/01/28/01016-20100128ARTFIG00872-la-roumanie-nouvel-eden-des-etudiants-en-medecine-.php
  • 0 (8 voturi)    
    ma mir (Luni, 22 februarie 2010, 13:16)

    bogdan [anonim]

    Ma mir ca francezii realizeaza ca progresul lor social-profesional se poate face si cu europeni-emigranti, nu doar cu "importati" africani, care dezechilibreaza sistemul de valori social-national.
    Oricum, sunt inca departe de a realiza ca strategia lor de asimilare a celor de culoare va avea rezultate extrem de nefaste in viitor ( diluarea sentimentului si valorilor nationale, in primul rand ).
  • +9 (9 voturi)    
    viitor albastru-vanat (Luni, 22 februarie 2010, 13:27)

    george [anonim]

    Mi se pare foarte clara diferentierea politicii sanitare franceze fata de cea romana. Nu cred ca ii putem invinui pe cei care pleaca.
    Oricum daca ne gandim la cum priveste Romania rolul medicilor in societate si la felul cum suntem priviti de guvernanti noi, ca popor, ma si mir de ce nu se angajeaza medici veterinari in spitalele din Romania. Pentru ca daca suntem o turma de vite bune de muls, de ce s-ar chinui guvernul sa fim tratati de catre medici de medicina umana bine pregatiti (ca nu stiu de ce, dar nu cred ca in Franta pleaca toti ratatii din Romania).
  • -1 (9 voturi)    
    ce dragutz! (Luni, 22 februarie 2010, 13:27)

    Bogdan [anonim]

    Pai e cum nu se poate mai bine pentru ei! Statul roman investeste bani sa pregateasca medici, iar francezii ii iau gata formati si-i pun sa lucreze pentru ei. Nu-i minunat?
    P.S.
    Am un prieten care-i ultimul an la medicina si deja a vizititat spitalul din Franta unde va lucrca imdeiat ce va absolvi. DIferenta salariala era atat de mare ca nu indraznesc sa comentez nimic la adresa medicilor...Doar ca ar fi nebuni sau prea slab pregatiti profesional, daca pot sa plece in Franta si nu se duc...
    • +10 (10 voturi)    
      Pai (Luni, 22 februarie 2010, 13:38)

      Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      E vina statului ca investeste in oameni, iar apoi nu-i respecta si nu le ofera conditii decente de munca. Salariul de rezident la noi este o bataie de joc.
      • +1 (1 vot)    
        Ce "investerste" statul roman in medici? (Luni, 22 februarie 2010, 17:21)

        _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

        Se numeste "investestitie" a statului roman faptul ca medicii in pregatire au unde sa faca "munca patriotica"...
        NU! NU statul nu investeste nici macar atat...

        Facultatea/ rezidentiatul n-a fost platit de statul roman.
        Daca cineva investeste e doar medicul in cauza. Si el isi va recupera investitia in propra persoana asa cum crede el de cuviinta.
    • +7 (7 voturi)    
      Da' numai medicii... (Luni, 22 februarie 2010, 13:47)

      asterix [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Mai Bogdane numai medicii sunt scoliti pe banul statului ???? De cei din IT care au facut specializarea in tara si apoi au plecat in State de ce nu va plangeti??? De economistii care au plecat si lucreaza in banci straine sau corporatii??? Ei nu au fost scoliti tot pe banu' public???
      Sau medicii sunt obligati sa suporte orice salar de mizerie si sa ramana. Ia sa incerce statul roman sa plateasca cu macar jumate din cat primesc dincolo sa vezi cati nu ar mai pleca...
      Pe de alta parte nu uita ca libertatea migratiei fortei de munca este un drept si pentru medici, nu numai pentru celelalte categorii profesionale.
      O zi buna sa ai.
    • +6 (6 voturi)    
      Investitiile (Luni, 22 februarie 2010, 14:27)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Lasati o data povestile astea cu statu' (degeaba) care investeste in copilasii patriei. Mama si tata au platit impozite 30 de ani, si mi se pare normal ca eu sa beneficiez de scoala gratuita in Romania. Daca statu e prost pe urma si nu stie sa ma exploateze eficient, io ce pot sa zic? (Ma bucur ca plec la 4 de la lucru!)

      P.S. Inca sunt angajat in Romania.
  • -9 (9 voturi)    
    din pacate (Luni, 22 februarie 2010, 13:46)

    Bubulinu [anonim]

    Daca ar face facultatea in Franta si practica ar fi ok dar asa nu ,ma rog avand in vedere salariile nu pot fi condamnati ,dar de acum inainte facultatile inclusiv cea de medicina ar trebui sa existe numai pe bani grei ca in vest si atunci poti sa mergi unde vrei.
    Daca se nasteau in Franta nici un sfert nu ajungeau medici,nu i-si permiteau.
    • +2 (2 voturi)    
      oare? (Luni, 22 februarie 2010, 14:22)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Bubulinu

      Nu prea cunosti sistemul. In general facultatile sunt sponsorizate de stat in Vest si chiar daca exista taxe, exista si sistemul de credite avantajoase pentru studii.
      In schimb locurile la medicina sunt limitate, asa ca nu trec de anul I decat cei foarte buni (in Franta si Germania).

      Poate ar trebui sa nu plece nici fotbalistii romani formati pe banii suporterilor de aici, nici inginerii si nici chiar muncitorii care de bine de rau au facut macar 10 clase pe banii statului roman, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      limba romana, bat-o sa o bata (Vineri, 26 februarie 2010, 15:21)

      Boogdan [anonim] i-a raspuns lui Bubulinu

      e grea limba noastra mai bubulinule, nu-i asa ?
      in alta ordine de idei, parintii platesc impozite toata viata pentru o pensie; si in afara exista facultati de stat, unde intra si nu se face performanta, si fac. private; acolo dai 2 salarii medii pe luna de scolarizare (la cele slabe) pana la zeci de mii de euro/dolari pe luna pt cele de top (unde si cu bani nu intrii daca nu ai performante)
  • +2 (2 voturi)    
    solutia salvatoare? (Luni, 22 februarie 2010, 13:47)

    reno [utilizator]

    solutia salvatoare a celui mai bun sistem medical din lume? eu cred ca se exagereaza.
    • +2 (2 voturi)    
      Carcoteala romaneasca (Luni, 22 februarie 2010, 13:54)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui reno

      Evident ca nu sunt solutia salvatoare, dar numerele vorbesc de la sine.
      Dar e mai bine sa carcotim decat sa ne oprim din scuipat si injurat "spagarii" si sa ne intrebam cum facem sa-i tinem aici pe medicii buni.

      Mergi ca si restul romanilor din inertie si parca-parca e greu sa-i consideri oameni pe medici, nu poti intoarce un tren instantaneu.
      Dar treptat se va intoarce, atunci cand vor fi plecat prea multi medici si problema o sa puta rau de tot in Rromania.
      • +1 (1 vot)    
        te aberezi (Luni, 22 februarie 2010, 14:09)

        reno [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

        in nici un caz nu am contestat dreptul fiecaruia de a face ce vrea. am in familie 6 medici.
    • +1 (1 vot)    
      mda (Luni, 22 februarie 2010, 13:56)

      alex [anonim] i-a raspuns lui reno

      E (poate) cel mai bun, dar e si foarte scump.

      Probabil ca medicii romani sunt mult mai ieftini si astfel reduc presiunea financiara pe sistemul medical francez.
  • -5 (7 voturi)    
    studii gratuite (Luni, 22 februarie 2010, 13:58)

    Duduveche [anonim]

    Personal nu mai suport ideea sa sponsorizez oameni care si fac studiile aici moca pt. ca apoi sa plece in Vest (evident nu e vorba doar de medici, dar subiectul acum sunt medicii). Adica sa plece fara sa restituie ceva tarii prin echivalentul in servicii prestate. Evident ca stiu situatia cu salariile dar in RO "la toti ne este greu". Practic am ajuns sa facem pepiniera de intelectuali pt. UE, si vad ca pt. asta sunt bani. In schimb pt. manuale pt. copiii de cl. I, nu sunt bani. Stiu ca mi se va riposta cu N argumente, medicii care pleaca au dreptate, OK, au dreptate, dar si noi contribuabilii avem dreptate ca practic cu acest sistem nefericit se baga bani in groapa.

    NOTA-In Vest nu prea exista studii gratuite oferite de Stat.
    • +1 (3 voturi)    
      si ce propui? (Luni, 22 februarie 2010, 14:27)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Duduveche

      atata timp cat statul isi bate joc de medici (si de oamenii destepti in general) tu ce ai face?
      ai ramane aici pe 1000/luna dupa 15 ani de facultate... s-au te-ai duce in franta sau alta tara pentru 5000-15000 de euro pe luna?

      si pe mine ma deranjeaza ca pleca multi romani, dar nu este vina lor, este vina politicienilor. daca dupa ce termini o facultate primesti un salariu de cacao sau un mare sut in dos, ce ai vrea sa faci?
    • +5 (5 voturi)    
      Nici eu sa tin 10 pensionati pe caz de boala (Luni, 22 februarie 2010, 14:29)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      ... in spinare ... si pe langa ei alti 10 bugetari.

      Si de ce sa platec pentru clasa I ?
      Ca ai tu plodul in clasa I?
      Ei na!
      Sa nu mai fie NIMIC gratis, e mai bine?

      Sincer prefer sa-i dau bani unui student la medicina care pleaca in Franta decat unui tinichigiu care injura medicii si voteaza cu stim noi cine ;)
    • 0 (0 voturi)    
      crezi tu (Luni, 22 februarie 2010, 18:43)

      ia-cucul [anonim] i-a raspuns lui Duduveche

      In vest nu sunt studii gratuite????

      Habar nu ai ce vorbesti!!

      Pana si in SUA sunt universitati de stat unde nu platesti.

      Statul nu are dreptul sa-mi impuna sa raman in tara ca platesti tu taxe. Familia mea plateste taxe de 40 de ani.. ca sa ce?

      Daca cresteai intr-o societate normala poate invatai si sa gandesti.
  • +2 (2 voturi)    
    medici (Luni, 22 februarie 2010, 14:00)

    MIHAI [anonim]

    Statul roman pe banii nostri scolarizeaza oameni care datorita sistemului de a nu le acorda nici cea mai mica atentie dupa terminarea sc. acestia pleaca in toata lumea dupa un trai mai bun iar noi ramanem si fara medici si fara bani.Sunt mai in varsta altfel as lasa tot si as pleca.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu e prima data (Luni, 22 februarie 2010, 14:03)

    gigi [anonim]

    Francezii nu sunt la prima actiune in stil mare de acest gen. Pentru cine nu stie , prima recrutare in masa a avut loc la inceputul anilor 90 , mai ales cu medici de laborator.
    Se vorbea atunci de 700 pana la 3000 de medici.
    Asa ca sa fim mandri .
    Cat despre consecinte pentru noi , ce sa mai vorbim.
  • +7 (9 voturi)    
    Nu se poate dom'le. (Luni, 22 februarie 2010, 14:14)

    AlinN [anonim]

    "Medicii romani sunt spagari"
    "Daca nu le convine salariul de 50RON/luna dupa 15 ani de scoala sa nu mai lucreze, cine i-a obligat sa se faca medici"
    "Medicii romani sunt incompetenti"
    Pentru orice actiune exista si o reactiune. La asta nu s-au gandit "creierele" care au sedat gloata cu astfel de lozinci pentru a-i face pe medici sa se complaca in viata de mizerie pe care le-o poate oferi statul.
    Iar gloata ar fi cazul sa acomodeze cu ideea ca vor fi tratati, operati de dl Mbuc Mbuc absolvent cu brio al facultatii de Medicina din Afganistan, cu specializare in chirurgie facuta in Ghana. Sper doar sa nu-i deranjeze modalitatea de anesteziere utilizata de noii medici romani: ciomagul in cap.
  • -3 (3 voturi)    
    ok (Luni, 22 februarie 2010, 14:15)

    dask [anonim]

    Asta daca vor sa nenoroceasca o intreaga populatie nevinovata cu mitul bunului si competentului medic roman !
  • +6 (6 voturi)    
    statutul medicului (Luni, 22 februarie 2010, 14:17)

    Technicus [utilizator]

    Multi medici pleaca din Romania nu numai din considerente financiare.

    In Romania conditiile de lucru sunt foarte dificile (lipsa medicamente, lipsa tehnologie de diagnostic, numar de pacienti prea mare pe specialist si asistenta). In plus, spitalele nu sunt solidare cu medicul in caz de probleme si medicul raspunde singur in fata justitiei.
    Se mai adauga o adevarata vanatoare de vrajitoare in presa impotriva medicilor, care la cea mai mica greseala sunt tratati ca "medici criminali" fara a se analiza cauzele (cand ai 30 de pacienti pe zi, o data pe an mai ai si un "rateu", cu toate ca nimeni nu vrea sa fie el acela).

    Asa ca multi medici prefera sa incerce in strainatate chiar daca au destule probleme de integrare acolo: e adevarat ca sefii din spitale angajeaza medici romani, dar infirmierele, pacientii si chiar ceilalti medici francezi nu-s chiar binevoitori cu noii veniti de la rasarit.

    P.S. Nu-s medic si nici nu lucrez in domeniu, doar cunosc foarte multi medici in Romania si Franta.
    • 0 (2 voturi)    
      Pe de alta parte... (Luni, 22 februarie 2010, 14:46)

      iosiP [anonim] i-a raspuns lui Technicus

      Atunci cind un medic feliaza penisul unui pacient dupa care i se reda dreptul la libera practica sau o asistenta coace un bebelus in suc propriu si de vina este incubatorul de ce nu va revoltati?
      Spuneti ca aveti multi medici printre cunostinte... si eu am; cunosc insa si destui ingineri constructori care, in perioada de "boom" dinainte de 2009, coordonau simultan mai multe santiere. Ca sa reiau oarecum comentariul dvs.: cind construiesti 10 apartamente pe zi, o data pe an mai ai si un rateu (se darima blocul). De curiozitate, sunteti de acord?
      • 0 (0 voturi)    
        de acord cu ce? (Luni, 22 februarie 2010, 17:28)

        Technicus [utilizator] i-a raspuns lui iosiP

        Nu am sustinut ca medicii sa aiba un fel de imunitate la legi.
        Problema e ca in Romania medicii sunt supusi oprobiului public inainte de un proces.

        Eu zic ca atunci cand omul merge la spital, raspunzator e in primul rand spitalul, apoi Ministerul Sanatatii si Casa de Asigurari.

        In exemplul cu casa care se darama, chiar vreau sa stiu cine e vinovat: fierarul betonist cu 4 clase, inginerul de santier, arhitectul, compania de constructii?
        Pentru ca in cazuri similare in occident de vina e compania de constructii cu patronul in frunte.
        In medicina, fierarul e infirmiera, inginerul e medicul, arhitectul e natura (sau D-zeu, dupa preferinte) iar compania e spitalul.

        In plus, in spitalele romanesti, exista "ordine" verbale catre medici prin care sunt amenintati de conducere ca vor plati din leafa lor pentru pacientii internati fara a avea asigurarea platita la zi. Ce poate face medicul?
        a) refuza internarea = medic criminal care lasa omul sa moara in strada
        b) interneaza pacientul neasigurat = medicul delasator caruia nu-i pasa de unde vin banii, de aia n-are spitalul bani de medicamente.

        Concluzia:
        vezi articolul la care comentam de zor.

        Eu cred ca trebuie schimbata mentalitatea populara inoculata de comunism (intelectualul e cel rau).

        Apropo de spaga: e atat de inradacinata in mentalitatea omului de rand ca atunci cand medicii refuza spaga pentru cazuri terminale, rudele nu vor sa accepte realitatea vietii si se chinuie sa-l oblige pe medic sa accepte "plicul" ca si cum ar putea cumpara viata. Unii trec apoi la amenintari la adresa medicului ca nu ar fi multumit de nivelul "atentiei" si ca-l denunta in presa...
  • +2 (4 voturi)    
    da (Luni, 22 februarie 2010, 14:18)

    ngh [anonim]

    iar incompetentu ala de la sanatate vrea sa faca nu stiu ce acord cu tara lui natala,sa trimita pacientii in ungaria,sa faca aia bani.Halal sprijin pentru medicii si spitalele de la noi.Altceva decat taxa fast food mai stie.Am impresia din ce in ce mai mult ca cei de la udmr vin special la guvernare sa faciliteze firmelor unguresti profit pe seama noastra.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai baut ceva ? (Luni, 22 februarie 2010, 14:44)

      Falco [anonim] i-a raspuns lui ngh

      Nu are de -a face nimic cu udmr-ul plecarea medicilor din tara , are de-a face cu incompetenta clasei politice care dupa 20 de ani nu poate notifica nici un progres, majoritatea oamenilor din ro au fost "manelizati" inca 2-3 ani si la bac se vor da calificative de genul : "ai valoare mincatas " respectiv "N-ai valoare" , tot mai putini specialisti buni ies pe portile facultatilor nu mai exista nici materie prima pt ei si nici profesori care sa ii pregateasca. Am ajuns sa avem in tara doar care sint prea invirsta sa o mai ia de la zero sau smecheri care in orce stat normal ar umple doar o celula. Nu mai exista demnitate de loc in romania , in orice stat normal dupa o declaratie gen Oprescu sau Vanghelie acestia ar fi fost terminati si a doua zi ar fi trebuit sa isi depuna demisia la noi , a ajuns ceva normal , gindeste un pic nu tine capul doar pentru a proteja ghitul de ploaie .
  • +1 (1 vot)    
    Parlez vous Medicine? (Luni, 22 februarie 2010, 14:18)

    Neutron [anonim]

    UMF Iasi : 4). Autonomia financiară şi administrativă
    "Autonomia financiară şi administrativă a Universităţii se concretizează în dreptul de: a utiliza şi gestiona bugetul şi resursele financiare de care dispune conform nevoilor, priorităţilor şi deciziilor proprii, cu respectarea prevederilor legale şi răspunderii personale; a realiza venituri prin cercetarea ştiinţifică şi alte prestaţii; a stabili taxe în conformitate cu prevederile legale; a orienta investiţiile şi dotările; a efectua operaţiuni financiar-bancare cu orice parteneri, în funcţie de propriile necesităţi materiale; a prelua donaţii şi legate, cu aprobarea Senatului; a acorda burse şi de a efectua plăţi; a administra spaţiul universitar şi întregul patrimoniu conform necesităţilor proprii; a organiza unităţi productive şi de servicii care aduc profituri financiare sau de alt gen, cu condiţia respectării prevederilor prezentei Carte şi ale legilor în vigoare." Cine a facut medicina stie ce taxe se percepeau de la colegii straini. Alors?
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Luni, 22 februarie 2010, 14:23)

    liviu_ [utilizator]

    si ma gandesc in 5-10 ani cand o sa fie 1 medic pe milionu de pacienti... cine o sa ne mai salveze pe noi?

    nu stiu ce sa zic... dar cred ca trebuie sa ma hotarasc repede sa plec din tara asta ca nu se mai poate...
  • -5 (5 voturi)    
    Tradatori (Luni, 22 februarie 2010, 14:23)

    G [anonim]

    Obligatia lor morala esta sa ramana in Romania sa se ocupe de poporul roman. Ideal ar fi fost sa li se retraga cetatenia si sa nu mai aiba voie sa vina in tara.

    Fiind ca asta nu este posibil din cauza governul nostru degenerat si tradator. Ramane doar solutia de violenta. Astia trebuie batuti bine.
    • 0 (0 voturi)    
      Bun punct de vedere... (Luni, 22 februarie 2010, 15:21)

      asterix [anonim] i-a raspuns lui G

      Sa inteleg ca tu esti genul de care isi impune punctul de vedere cu pumnul...
      Esti fan "IMGB face ordine" sau "Mineriada e sanatoasa pentu spinarea intelectualilor"?
      Du-te frate in Rusia sau China ca acolo e de tine....
      De unde iesiti mai frate????
      • -1 (1 vot)    
        ... (Luni, 22 februarie 2010, 21:59)

        G [anonim] i-a raspuns lui asterix

        Domnule, mineriadele au salvat tara de dezastrul la care ne duceau asa zisi intelectuali. Si chiar am fost in Rusia. Avem mult de invatat de la ieii.

        Sa stii ca medici lor nu pleaca afara chiar daca sunt oferiti mai multi bani. Dar ai nostri...
        • 0 (0 voturi)    
          Mon cher.... (Marţi, 23 februarie 2010, 10:19)

          asterix [anonim] i-a raspuns lui G

          Mon cher ..... apoi aberezi! Mineriadele au salvat tara..... intradevar cativa studenti amarati bagati in pamant de o sleahta de brute.Daca era si copilul tau in pamant acuma tot asa gandeai???
          Am citit ca nu ai nevoie de mai mult de un litru de ulei si jumatate de pachet de unt... bravo! Esti un om cumpatat. Iti doresc totusi sa nu mai ai parte de asa ceva.
          Dar poate noi avem nevoie de mult mai mult, cum ar fi libertatea de a gandi si a circula, libertatea de a decide unde vreau sa traiesc, un statut social conform pregatirii mele, dreptul meu de a alege sa merg la servici in masina mea si nu de a ma inghesui cu unul ca tine in tramvai sau troleu samd....
          Asa ca nu ne mai baga pe toti in tiparele tale fiindca nu suntem la fel si nici egali
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Marţi, 23 februarie 2010, 16:34)

            G [anonim] i-a raspuns lui asterix

            Studentii vroiau sa faca Romania intr-o tara "democratica" si "occidentala". Exact ce a incercat sa faca mai tirziu Constantinescu - si tara a ajuns in faliment si sub controlul direct al FMI-ului. Fara minerii (in realitate erau si mercenari din afara printre ei) am fi fost distrusi ca natiune.

            Mai du-te si tu prin afara, sa intelegi intr-adevar ce inseamna libertatea asta. Ca daca iti spun nu ma crezi.

            Nici eu n-am crezut. Dar dupa zece ani in Vest m-am dat seama ca Ceasca avea dreptate la multe. Inclusiv cind n-ea tinut cu foamea.
            • 0 (0 voturi)    
              :-))))) (Marţi, 23 februarie 2010, 16:48)

              asterix [anonim] i-a raspuns lui G

              Raman la parerea mea....aberezi.
              Si cu asta basta, am alte lucruri mai bune de facut dect, sa polemizez cu tine.
        • 0 (0 voturi)    
          Rusia (Marţi, 23 februarie 2010, 13:18)

          unul [anonim] i-a raspuns lui G

          Ba pleaca pe rupte. Am intalnit personal in Canadavreo 7 doctori rusi. Numai eu.
          Hai sictir!
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Marţi, 23 februarie 2010, 16:38)

            G [anonim] i-a raspuns lui unul

            In Rusia sint 140 de milioane de oameni. Noi avem 20. In raport la populatie sint mai putini care pleaca de la eii.
    • 0 (0 voturi)    
      Banii mei, banii mei / Doctore, ce faci cu ei? (Luni, 22 februarie 2010, 16:07)

      Neutron [anonim] i-a raspuns lui G

      1 Universitatile de Medicina au autonomie fincanciara (au surse proprii de finantare si "fac ce vor" cu banii lor).
      2 Parintii medicilor platesc taxe si impozite statului roman la fel ca orice alt roman de bine.
      3 Oricine poate sa faca medicina daca vrea si daca poate, conform sistemului de admitere pe care il impune facultatea.
      4 Ar fi just sa-l punem pe Mutu sa-si plateasca scoala generala pentru ca acum "joaca" in Italia?
      5 Ce facem cu cei din cercetare "fugiti" afara la un microscop mai bun/sau la un PC mai bun si care descopera ceva benefic tuturor, inclusiv romanilor? Tot tradatori sunt? Ii condamnam in contumacie? Sau sunam "un prieten" in Coreea de Nord? Sau nu e mai bine sa gandim de doua ori?
      • -1 (1 vot)    
        ... (Luni, 22 februarie 2010, 22:12)

        G [anonim] i-a raspuns lui Neutron

        Domnule, o natiune nu este o collectie de indivizi. Este un organism. Oamenii acestia beneficiaza de privilegii, formale sau informale, in societatea noastra. Si in asemenea fel au si o raspundere mai mare decat a omului de rand.

        Acuma ei i-au plata - dar fug de la raspundere. Se poate?

        [Cei care au facut cercetare in afara au doar sa aduca rezultatele, in mod posibil, in tara.]

        Un popor, ca si un organism, are si dreptul si instinctul de autoaparare. Evident, oamenii acestia au facut rau natiunii si trebuie tratati exact cum tratam alte raurii. Excludere sau violenta.
        • 0 (0 voturi)    
          Lasa, (Marţi, 23 februarie 2010, 9:16)

          Ceb [anonim] i-a raspuns lui G

          mai draga, ca se "auto-exclud" singuri in Franta!
        • 0 (0 voturi)    
          Autoimune Disease (Marţi, 23 februarie 2010, 10:08)

          Neutron [anonim] i-a raspuns lui G

          Total de acord cu primele 2 propozitii. In medicina exista o notiune: boala auto-imuna. Pe scurt, organismul produce anticorpi impotriva propriilor celule. Si nu e de bine. Acum revenind la asa numitele privilegii: sincer va spun ca m-am gandit daca exista vreun privilegiu in perioada de pregatire si dupa. Nu prea sunt. In schimb faci mult mai multe sacrificii. Va rog frumos, daca aveti o cunostinta medic, cereti-i parerea in legatura cu plecarea medicilor. Si dupa cum a spus si un medic mai jos, asa e, sunt multe posturi blocate de catre minister intr-o tara in care avem deficit de medici. Inca o mentiune: si eu, si dumneavoastra avem dreptul prin lege sa ne alegem medicul curant. Si mai stiu ca se lucra anul trecut la o lege privind asistenta medicala transfrontaliera in UE. Adica dreptul bolnavului de a primi tratament oriunde in Europa. Stiu ca suna ca in proverbul cu "vine muntele la Mahomed", dar trebuie sa-l intelegem si pe Mahomed. Sanatate!
    • +1 (1 vot)    
      comunist (Luni, 22 februarie 2010, 18:57)

      ia-cucu [anonim] i-a raspuns lui G

      Domnule G, o duceai bine acu 20 de ani.
      Erai perfect pentru vremea aia.

      Iti placea litrul de ulei pe luna si jumatatea de pachet de unt!!
      • -1 (1 vot)    
        ... (Luni, 22 februarie 2010, 22:20)

        G [anonim] i-a raspuns lui ia-cucu

        Domnule, noi nu avem nevoie de mai mult. Chiar se spune ca: ce e mult nu e bine.

        Daca nu stii ce sa pretuiesti, ajungi ca occidentalii, sa te valorezi prin lucruri materiale. Si asta evint te distruge. Asa o sa se intimple si cu nenorocitii astia care fug.
  • -3 (3 voturi)    
    Bine fac ,daca statul este fraier (Luni, 22 februarie 2010, 14:26)

    Sorin [anonim]

    Si eu as merge daca as fi medic. Daca statul le da voie. Eu am terminat Scoala profesionala CFR pe vremea impuscatului,dar a trebuit sa semnez un contract asemanator cu cel munca,in care era prevazut ca daca 5 ani de zile nu muncesc la CFR voi fi obligat sa-mi platesc scolarizarea.Doar asa erai absolvit de plata scolarizarii doar daca nu aveau locuri disponibile sa te angajeze intr-o perioada anume de timp. Asa ar trebui facut si acum si atunci nu ar mai pleca.
    • 0 (0 voturi)    
      Super tare! (Marţi, 23 februarie 2010, 9:18)

      Ceb [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Mai nou medicii trebuie comparati cu cei care termina scoala profesionala CFR! Frate, da' facultate CFR nu v-au facut?
  • -2 (2 voturi)    
    .... (Luni, 22 februarie 2010, 14:36)

    omu [anonim]

    Va place sau nu este un mit medicul bun, competent si inalt calificat din romania ! Ca si multe alte care bantuie societatea romaneasca la 20 de ani de la revolutie !
  • -3 (3 voturi)    
    Colonie. (Luni, 22 februarie 2010, 14:50)

    nico2 [utilizator]

    Ce se intampla in Sanatate este valabil ptr. toate domeniile.Tarile dezvoltate din UE aplica metodele practicate in colonii.Prin primirea Romaniei in UE au avut grija sa ne transforme in sclavii lor.Nu contest dreptul cetatenilor romani de a circula liber in lume dar prin pastrarea (intentionata) a decalajelor economice si salariale se va ajunge la situatia in care Romania va juca rolul Africii.Felicit pe cei care au plecat sau care vor pleca pe salarii mai mari dar peste 10 ani familiile care raman in tara vor trai intr-o saracie lucie.De ce?Daca in fiecare an pleaca mii de oameni care au studii superioare facute pe bune, practic , vor contribui la dezvoltarea tarilor in care vor lucra.Astazi statul roman nu poate plati salarii comparabile cu statele dezvoltate din Vest.Nu poate nu ptr. ca nu vrea ci ptr. ca nu are de unde.Daca nu vom reusi sa dezv. economia in asa fel incat sa fie comparabila macar cu economiile Spaniei si Portugaliei nu avem nici cea mai mica sansa.Probabil ca in 40-50 de ani Romania va dispare ca stat.
    • 0 (0 voturi)    
      eei, nu mai spune ... (Marţi, 23 februarie 2010, 4:18)

      calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui nico2

      pai cum dom'le "ar plati da' n-are de unde?". stii intrebarea aia "da' cocorii un' se duc, cind se duc?". da' cum se poate ca in ro toate preturile sa fie cel putin la fel de mari ca-n uie, da' salariile is la 1/3? banii aia care se duc ... un' se duc? nu pe salarii, ca e criza ... sa micsoram costurile, ca e piata libera ... da' la forta de munca de ce n-ar fi piata libera?
  • 0 (0 voturi)    
    ca unul care am trait afara (Luni, 22 februarie 2010, 17:33)

    ghita [anonim]

    Va urez mult succes dar tot acasa o sa va intoarceti daca aveti putina inima! Nicaieri nu e mai bine ca acasa. Acolo veti fi vesnic venetici, straini ce veti fi sacrificati cand vor avea chef. Treaba e ca va pierdeti independenta pe un pumn de bani. Asta veti descoperi mai tarziu. Va doresc mult succes si bani cat mai multi! Totul e sa va dati seama la timp cand vor sa va elimine din pozitie ca sa isi puna oamenii lor. Fiti cu ochii in patru! Nu aveti incredere in nimeni! Cam asta e ce trebuie sa faca orice emigrant.
    • 0 (0 voturi)    
      bani (Marţi, 23 februarie 2010, 13:26)

      unul [anonim] i-a raspuns lui ghita

      Te-ai reintors pentru ca nu te-ai adaptat? Vai, vai!
      Emigratia nu-i facuta pentru oricine. Sa stii ca banul nu este totul in viata. Se pare ca in Romania este.
      Cei care decid sa plece din tara o fac din cu totul alte motive. N-ati inteles nimic.
  • +1 (1 vot)    
    de ce? (Luni, 22 februarie 2010, 23:07)

    medic [anonim]

    Sunt medic.Tocmai mi-am dat specialitatea, octombrie 2009.
    Aici toti vorbesc despre conditii proaste, salarii mici.
    Eu am sa va vorbesc despre somaj.Da, momentan imi rezolv actele de somaj si totodata cele de libera practica.De ce?
    Pentru ca posturile sunt blocate.M-as duce si in cel mai mic oras din tara.Pentru un salariu mizer.Numai sa nu plec.Dar nu se poate.
    Daca vrei spital universitar "taxa de director" e minim 10000 eur.Daca vrei ambulator sau policlinica e mai putin.
    Pai va intreb eu, in ce tara din lumea asta un medic trebuie sa-si depuna actele pentru somaj?Unde ati auzit dvs. ca eu sa platesc pentru ca cineva sa ma angajeze?
    Va intreb eu, de ce sa raman?Mai bine plec.Si va garantez ca eu aici nu ma mai intorc.
    • 0 (0 voturi)    
      te rog sa pleci, (Marţi, 23 februarie 2010, 3:20)

      suca [anonim] i-a raspuns lui medic

      cistiga citeva milioane si mai vorbim...lasa patriotismul. avem nevoie de un lider care sa ne uneasca, sa ne organizeze pina atunci ramine pe baricade pe unde putem.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo tie! (Marţi, 23 februarie 2010, 13:28)

      unul [anonim] i-a raspuns lui medic

      Succes! Nu dispera, o sa reusesti. Eu am venit in vizita, si...totul este atat de negru.
  • -1 (1 vot)    
    trebuie dictatura in tara asta (Luni, 22 februarie 2010, 23:59)

    Dan [anonim]

    Am citit toate comentariile voastre. Ati intrat intr-o polemica si ati pierdut esentialul. De vina este sistemul. Si nu o sa scapam din asta nici in urmatorii 20 de ani, pt nimeni nu are interes.
    Medicii, saracii, nu au nici o vina. Cei care raman in tara se integreaza. Am terminat medicina in 98, si jumatate din generatia mea nu mai profeseaza in tara, marea majoritate a plecat la firme private de medicamente sau profeseaza afara.
    Si nu cei care conduc sistemul de sanatate sunt de vina, si nici guvernantii, ci PRADATORII. Noi suntem un popor cucerit. Iar cine nu vede asta e orb. Pt ca astazi cucerirea unui popor nu se mai face cu sabia. Se face indatorandu-l. Iar noi suntem si vom fi indatorati inca 20 de ani. Cine-s pradatorii ?? Pai cine ne da bani imprumut? Cine ne vrea "binele"..
    Solutia: dictatura !!! minim 10 ani. Dar sa vrea si poporul asta, pt ca altfel nu vom reusii. PRADATORII isi vor baga nasul si vor spune ca vin in Romania sa restabileasca democratia. Si vor veni cum s-au dus si in alte tari. Si trebuie dictatura si unitate nationala....
    Ehe he...povesti taica..si ar mai fi multe de povestit...
  • 0 (0 voturi)    
    "tiganii" romani salveaza franta acum>? (Marţi, 23 februarie 2010, 3:17)

    sipa [anonim]

    si noi nu cerem nimica in schimb, of bravo...lol
    sa le dam si astora un tezaur, ce numai rusilor?
  • +1 (1 vot)    
    medicina si politicienii (Marţi, 23 februarie 2010, 10:22)

    iou [anonim]

    pai cum sa le pese politicienilor de soarta (si aici vreau sa zic SALARII) medicilor cand ei se trateaza tot pe la viena, paris, suedia, elvetia cand au o problema? ei si familile lor! pana nu ajunge cutitu la os, de ce sa-si bata capul ?
    treaba cu spaga are multe nuante,pt ca sunt convins ca si dc ar avea doctorii salarii de 3.000 euro pe luna tot ar lua spaga, ca "asa e obiceiul". iar obiceiul il fac romanii...

    stiu un dr care traieste doar din spaga (si n-o cere!), nici nu stie cati bani are pe cardul de salariu :))
  • 0 (0 voturi)    
    sunt rezident (Miercuri, 24 februarie 2010, 16:44)

    onut lu G si lu de acord cu ce [anonim]

    G nush exact rolu salvator al minerilor da in rest ai total dreptate, ne-am lasat beregata pentru capitalismu salbatec.Banui ca nu ne intereseaza pe nici unii ce se intampla cu rezervele naturale de la paduri ,pamant pe care il caca cu pesticide si ogmuri fara nici un discernamant , cand avem soluri pristine si flora inca nealterata si am putea rupe piata cu produse bio etc.
    Valorile umane is si mai putin importante , ca acu tot pamantu e suprapopulat , ce daca noi murim cu zile in ro , chinezi nu se gasesc sa vina?
    Eu sunt medic rezident si sincer ZIC ca de vina sunt si medicii pentru ca spagarii ai batrani nu fac nic , ba chiar mustacescc a pleaca cei tineri sa nu le fure painea.Cand vine unu pregatit pe afara credeti ca le face placere sa vina sa -si arate cunostintele de medicina, nu ca -i faci concurenta
    Daca medicii erau uniti si isi doreau bunastare profesionala o aveau ,macar eram departe de aici.dar de ce frate sa nu vii la cabinetu meu, sa -ti iau eu banu ...sa ma scuzati aia care discriminati pe medici, unii is tufa ..da rau de tot , cate prostii nu aud zilnic prin spitale, si ma refer la spital de Bucuresti , cica universitar.In afara te manca gaia daca ai fi asha pe dinafara, da la noi ne acoperim unu pe altu da nu se stie niciodata cand o patesti si tu ,c a de nici tu nu stii nic .
    Nu zic ca e frustrant sa nu ai nici medicamente de baza , da nu lipsesc din spitale ,macar alea mai mari ,aparatura .Da stiti ce , cei care le folosesc si ei sunt cam tufa si le interpreteaza ca dracu.Pai ce minuni face un radiolog in Franta cu acelasi tipd e RMN ca ala de la spitalul meu .Cei mai buni din Romania ar fi niste mediocri in Franta , grosu de la noi stiu cat stie un student acolo.Cand am fost in primul stagiu in Franta am avut senzatia ca am invatat mai mult decat ca pentru rezidentiat,
    Imi e mila de omu de rand de la noi care e si el impartit intre a acuza un medic venal pentru ca cunoaste el vreo 2 medici ramasi oameni.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri