Un roman a realizat primul test genetic ce identifica celulele canceroase, printr-o analiza de sange

de R.P.     HotNews.ro
Vineri, 19 februarie 2010, 16:59 DoctorH - DoctorH Actualitate

Dr. Victor Velculescu
Foto: Captura Youtube.com
O echipa de cercetatori americani a pus la punct primul test genetic ce poate identifica prezenta celulelor canceroase, printr-o analiza de sange. Este vorba despre o tehnica ce le va permite doctorilor sa imbunatateasca tratamentul acestei boli, informeaza AFP. Principalul autor al acestei descoperiri este un roman, Victor Velculescu, profesor de oncologie la Facultatea de Medicina a Universitatii Johns Hopkins (Maryland, SUA).

"Aceasta tehnica reprezinta un pas important in aplicarea tehnologiilor de secventiere a genomului uman, pentru personalizarea tratamentului impotriva cancerului", a explicat dr. Victor Velculescu. Studiul va fi publicat in revista Science Translational Medicine, pe 24 februarie. Testul va permite monitorizarea evolutiei celulelor canceroase sau tumorilor recurente, pentru a sti daca tratamentul este eficace.

Tehnica detecteaza foarte precis semnatura genetica a tumorilor sau a ceea ce ramane dupa o interventia chirurgicala, in timpul chimioterapiei sau a sedintelor de radiologie. O caracteristica aproape universala a cazurilor de cancer uman este modificarea neasteptata a ADN-ului. Pana in prezent, era foarte dificil sa detectezi si sa localizezi exact aceste modificari genetice in tumori.

Echipa condusa de dr. Velculescu a avut sub observatie sase cazuri de cancer, patru de colon si doua de san. Testele vor putea fi efectuate foarte simplu, dupa indepartarea chirurgicala a unei tumori sau dupa alte tratamente, pentru a masura eficacitatea acestor tratamente.

Cercetatorul roman Victor Velculescu a precizat ca tehnologiile de secventiere a genomului vor deveni mai putin costisitoare, explicand ca secventierea pentru pacientii care au facut parte din acest studiu a costat 5.000 de dolari pentru o persoana.

Cercetatorii intentioneaza sa testeze un numar mai mare de tumori canceroase, pentru a dezvolta un test care sa poata fi comercializat.

Brovo! (Vineri, 19 februarie 2010, 17:16)

Ioan [anonim]

Sper sa fie al doilea roman cu un premiu Nobel!
    urziceni (Vineri, 19 februarie 2010, 17:32)

eleste [anonim]

ce mai seamana cu Mihai Stoica..
      hmm (Vineri, 19 februarie 2010, 17:41)

arzdan [utilizator] i-a raspuns lui eleste

doar ca are probabil vreo 100 de puncte de IQ mai mult.
      astfel de oameni ar trebui promovati, nu nenorocitii gen prigoana&co.
    nobel (Vineri, 19 februarie 2010, 17:39)

lucix [anonim]

Poate ar trebuie sa primeasca un PREMIU NOBEL pt asta.
    felicitari (Vineri, 19 februarie 2010, 17:52)

daniel [anonim]

felicitari!
    asa.. (Vineri, 19 februarie 2010, 18:12)

cristi [anonim]

acum sa ne mandrim cu el.. daca ar fi ramas in Romania prafu se alegea de tot geniul dansului.. cercetare zero in romanika, numai imbuibati doritori de spagi grase..
    felicitari... (Vineri, 19 februarie 2010, 18:13)

Flo [anonim]

....avem atatea genii...pacat ca nu stim sa investim in cercetare!!! asa , americanii o sa se laude ca ei au descoperit, ei au facut.....in fine pana la urma sa fie in folosul omului!
      E normal ca numai in SUA (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 18:16)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui Flo

Unde a facut oare scoala? Ca nu il angaja universitatea daca nu studia medicina la Universitatea John Hopkins din Maryland. Cum vreti voi sa va atribuiti merite pe cocoasa si stiinta altora.
      Univeristatea aia la format si ajutat sa devina profesor univeristar/cercetator. Iar poate el e profesorul, capul de cercetare, insa nu numai el a facut proiectul asta, sub el lucreaza poate sute de studenti si alti cercetatori.
      Asa se lucreaza in cercetare.
      Stiu pt ca asta incerc si eu sa devin, tot in AMerica, bineinteles, Romania nu stie sa formeze oamenii si sa ii determine sa munceasca la cele mai inalte capacitati. Credeti-ma , scolile din SUA stiu.
    Hai cu Nobelu'! (Vineri, 19 februarie 2010, 18:47)

Neutron [anonim]

I-a scapat "la mustata" in 2007. Anul asta nu cred ca o sa-i mai scape. Felicitari si bafta!
    ATENTIE (Vineri, 19 februarie 2010, 19:26)

gica [anonim]

atentie mare sa nu devina o analiza de masa.
    Cu PSA s-a gresit enorm, pt ca este o analiza recomandata barbatilor peste 50 de ani si consecintele sunt dezatroase:

Iar la noi... (Vineri, 19 februarie 2010, 19:32)

d [anonim]

Daca va mai aduceti aminte, ministrul Sanatatii, Nicolaescu a desfiintzat specialitatea "Oncologie" din nomenclatorul specialiatatilor medicale sub pretextul "reformei" si al "alinierii la normele europene" acum cativa ani.
    Putzin a contat ca specialitatea Oncologie exista in SUA din anii 60, exista in majoritatea tzarilor europene si la noi in tzara era din anii 70.
    Din fericire, presa si pacientii au reactionat, si la presiunea acestora, ministrul Nicolaescu a "reinfiintzat" specialitatea un mai tarziu.
    Asta e "administratia" noastra. atata poate, atata face.
      Adevarat (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 18:21)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui d

Plus ca geniile din Romania nu prea desopera nimic. Oare de ce, daca suntem asa genii? Din cauza technologiei? Pai atunci daca nu produce nimic la ce folos sa o mai tinem. Daca nu modernizam si nu muncim cu adevarat la un proiect nu o sa ne laudam cu geniile romane niciodata, geniile plecate si imigrate nu mai au demult mentalitatea romana si lucreaza dupa normele si criteriile americane....Adica muncesc din greu cu adevarat ca si orice cetatean care locuieste in America.
    Gata - am mai realizat ceva! (Vineri, 19 februarie 2010, 21:03)

gigi marga [anonim]

Alt motiv de "mândrie nationala", chiar daca nu s-a perfectionat si implinit profesional la el in tara...

Victor Velculescu’s Education:
    * Stanford University
    * The Johns Hopkins University School of Medicine

Intrebare: americanii au voie sa se mândreasca cu el?
    publicat in Nature! (Vineri, 19 februarie 2010, 21:29)

Radu [anonim]

Urmareste linkul in Nature!
    extras
    By looking for the genetic alterations that occur in tumour cells, a new assay could allow clinicians to use a simple blood test to track cancer during and after treatment.

The technique, developed by Victor Velculescu and Rebecca Leary at Johns Hopkins Kimmel Cancer Center in Baltimore, Maryland, and their colleagues, generates patient-specific biomarkers using high-throughput DNA sequencing.
      raspuns lui FLO (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 18:28)

Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui Radu

ooo, cum nu i se da calificarea pt asta numai Romaniei cum ar fi vrut FLO?
      hmmm, atunci ne suparam. si Rebecca Leary poate fi romanca.

Oricum felicitari Victor, felicitari tuturor care au lucrat la proiect.
    . (Vineri, 19 februarie 2010, 21:36)

Mda [utilizator]

pardon, nu e un roman, e un american ;)
    a "crescut" intr-o tara care i-a dat sansa si avantul sa se dezvolte, si i-a oferit tot ce are nevoie pentru asta. deci si asta va fi roman ca si einstein german ;) numai ca ambii sunt americani :P
    FELICITARI V.VELCULESCU ! (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 13:07)

toma [anonim]

la mai mare !
    felicitari tuturor romanilor ca tine !
    Mai sunt si asemenea oameni (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 15:20)

D [anonim]

Nici nu am cuvinte de apreciere si recunostinta pentru aceast succes in lupta cu o boala necrutatoare, atat de veche si din ce in ce mai prezenta.
    Dumnezeu sa va binecuvanteze, dle doctor !
    ...un succes remarcabil (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 19:53)

SoulHealer [anonim]

E fara indoiala un succes remarcabil intr-o lupta cu o boala nemiloasa care secera anual milioane de vieti. Sper din tot sufletul ca se va materializa printr-un test precis 100% si un tratament asociat extrem de eficace impotriva nenumaratelor forme de cancer. Nu este insa prima realizare de acest tip. Exista un test de 10 minute al sangelui care identifica proteinele cancerigene, test dezvoltat de James Heath si Leroy Hood de la Caltech. Mai multe detalii la : http://www.impactlab.com/2008/11/17/ten-minute-blood-test-to-identify-cancer-proteins/
    Oricum, perspectivele modului de abordare al dr. Velculescu sunt deosebit de promitatoare pentru ca exista sansa dezvoltarii de tratamente individualizate pe baza amprentelor genetice, ceea ce ar creste enorm sansele de vindecare.
    Jos palaria domnule dr. Velculescu!