UPDATE Institutul Cantacuzino cere Ministerului Sanatatii sa ii permita sa produca in continuare vaccinuri, pana la obtinerea noii licente

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2010, 14:47 DoctorH - DoctorH Actualitate

UPDATE (ora 18:08) Institutul "Cantacuzino" cere Ministerului Sanatatii sa ii permita sa continue sa produca vaccinuri pana la finalizarea retehnologizarii liniilor de fabricatie, estimata la sfarsitul lui 2010, cand ar putea fi astfel obtinuta o noua licenta de punere pe piata a produselor, a declarat Radu Iordachel, directorul institutiei, citat de Mediafax. Agentia Nationala a Medicamentului a retras, in luna februarie, licenta Institutului Cantacuzino, astfel ca acesta nu mai poate produce vaccinuri, cu toate ca era singurul din tara care facea acest lucru.

"Institutul Cantacuzino produce cam 10-12 tipuri de vaccin. Odata cu retragerea licentei de catre Agentia Nationala a Medicamentului, productia acestor vaccinuri este oprita, si ma refer atat la vaccinul gripal, vaccinul BCG, dar si la cel impotriva tetanosului, antirabic si altele", a declarat directorul institutului, Radu Iordachel.

El a spus ca Institutul "Cantacuzino" cere Ministerului Sanatatii prelungirea termenului pentru retehnologizarea liniilor de fabricatie pana la sfarsitul lui 2010.

Agentia Nationala a Medicamentului a retras Institutului "Cantacuzino", in februarie, autorizatia de punere pe piata a produselor injectabile, inclusiv a vaccinurilor, intrucat i-a expirat standardul de bune practici de fabricatie.

Radu Iordachel, directorul Institutului, a spus ca printre produsele injectabile sunt vaccinurile antigripal, BCG, antirabic si antitetanic. El a precizat ca in urma inchiderii liniei de fabricatie a acestor produse de la Institutul "Cantacuzino", 450 de oameni risca sa ramana fara loc de munca.

Directorul Institutului "Cantacuzino" a mai precizat ca nota Agentiei Nationale a Medicamentului privind retragerea autorizatiei de punere pe piata a produselor injectabile a fost primita pe data de 8 februarie.


  • Geza Molnar: Este o problema de reautorizare a Institutului Cantacuzino

Geza Molnar, consilierul ministrului Sanatatii, a explicat, pentru Agerpres, ca este vorba despre reautorizarea Institutului Cantacuzino dupa o perioada de aproape trei ani, adaugand ca vaccinul pentru gripa noua exista in stoc, vaccinul BCG (pentru imunizare impotriva tuberculozei - n.red.) nu se mai produce in prezent, iar in ceea ce priveste gripa sezoniera, producerea noului vaccin se va face dupa ce Organizatia Mondiala a Sanatatii va recomanda noua compozitie.
  • ''In aceasta perioada cat dureaza reautorizarea se modernizeaza si capacitatea de productie - linia care produce vaccinul BCG si, potrivit planului de conformitate, se vor face celelalte dotari. Vaccinurile produse pana acum sunt de calitate si nu reprezinta o amenintare pentru starea de sanatate a populatiei'', a precizat oficialul.
Daniel Boda, reprezentantul Agentiei Nationale a Medicamentului, declarase marti, la audierile din Comisia de sanatate a Camerei Deputatilor, ca Institutul Cantacuzino nu mai poate produce vaccinuri, dupa ce Agentia i-a retras, la inceputul lunii februarie, autorizatia de punere pe piata a vaccinurilor si a tuturor produselor injectabile, deoarece acesta nu a respectat regulile de buna practica de productie (GMP - Good Manufacturing Practice). "Pe 17 decembrie 2009, celor de la Cantacuzino le-a expirat autorizatia de fabricatie", a precizat Daniel Boda.

El a adaugat insa ca vaccinul antigripal produs a fost eliberat pe seria anterioara si este valabil in continuare, ca si celelalte vaccinuri produse anterior.

Intrebat care au fost deficientele pentru care i-a fost retras GMP, Boda a spus ca nu are cum sa mentioneze acest lucru, pentru ca datele nu sunt inca publice: "Cand vor rezolva aceste deficiente va fi foarte bine, dar in acest moment, noi nu putem elibera serii pentru Institutul Cantacuzino", a mai spus Boda, care a adaugat ca acest institut nu mai produce nimic in momentul de fata.

La randul sau, directorul Institutului Cantacuzino, Radu Iordachel, a afirmat ca nu este vorba despre suspendarea intregii activitati a institutului, ci despre "neacordarea autorizarii de fabricatie pentru o linie inspectata de Agentia Nationala a Medicamentului, respectiv linia de vaccin gripal. Din pacate, aceasta linie include o zona de fabricatie care este comuna mai multor produse. Din acest punct de vedere, la nivelul institutului exista in derulare, inca din 2005, un proiect derulat cu fonduri internationale si cu fonduri interne, care e prevazut a fi finalizat in 31 decembrie 2010 si probabil ca se vor gasi solutii pentru a se mentine activitatea pentru a se intra pe aceste noi normative GMP".

In plus, el l-a contrazis pe reprezentantul Agentiei Medicamentului, afirmand ca "nu este vorba ca nu s-au respectat niste standarde, ci ca institutul e in curs de modernizare a liniei de fabricatie a vaccinului BCG, lucru care se va finaliza pe la jumatatea lunii aprilie". El sustine ca "nu este vorba de deficiente, ci de incadrarea in noi tipuri de normative".

Ministerul Sanatatii anunta printr-un comunicat de presa ca Institutul Cantacuzino se afla in aceasta perioada in faza de reautorizare a ariei de productie, iar vaccinurile produse pana in prezent de Cantacuzino sunt corespunzatoare normelor nationale si internationale de calitate.

MS mentioneaza ca imunizarile din cadrul programului national de vaccinare cu produsele realizate de catre Institutul Cantacuzino vor fi reluate dupa obtinerea reautorizatiei de fabricatie, scadenta in aceasta perioada. Restul campaniilor de vaccinare din cadrul calendarului national de vaccinare nu vor fi afectate, fiind utilizate vaccinuri care nu sunt realizate de producatorul roman.

In prezent, exista un stoc suficient de vaccin gripal pandemic pentru continuarea imunizarilor, iar fabricarea vaccinului BCG va fi reluat in luna aprilie, potrivit Ministerului Sanatatii. Stoparea vaccinarii pana in luna aprilie nu va aduce prejudicii nou-nascutilor, deoarece acest tip de vaccinare se poate efectua pana la varsta de 10 luni, ca urmare toti copiii care au ramas nevaccinati vor fi imunizati atunci cand va fi pusa pe piata noua productie.

In ceea ce priveste un alt tip de vaccin produs de institut,vaccinul gripal pentru gripa sezoniera, acesta va fi produs incepand din luna mai, dupa ce Organizatia Mondiala a Sanatatii va recomanda compozitia vaccinului sezonier.  Vaccinurile produse pana in prezent de „Cantacuzino” sunt corespunzatoare normelor nationale si internationale de calitate.  


Citeste mai multe despre   



















9773 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Importam/privatizam (Marţi, 16 februarie 2010, 15:00)

    gigi [anonim]

    Nu-i nici o problema.
    Pana la privatizare, importam.
    • +9 (9 voturi)    
      Mi se pare complot clar (Marţi, 16 februarie 2010, 15:57)

      Free Face [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Dupa ce am ascultat ce a spus Vania Atudorei despre industria farmaceutica mi s-au deschis ochii; imediat. Mi se pare o mutare 'fireasca' pentru cineva care vrea sa intre pe piata la noi. Institutul Cantacuzino producea totul foarte ieftin. De acum sanatatea ne va costa mai mult.
      • +9 (9 voturi)    
        studiu de caz: istoria serului fiziologic in Ro (Marţi, 16 februarie 2010, 16:30)

        oxitocina [anonim] i-a raspuns lui Free Face

        Un exemplu.
        In Romania dupa vanzarea fabricii SICOMED SA, produsul numit ser fiziologic (apa cu sare) s-a scumpit de vreo 5 ori.
        Compania farmaceutica ZENTIVA, o multinationala fara scrupule, a facut profit de milioane de dolari ridicand nejustificat pretul la vechile produse, printre care si serul fiziologic.
        Bai fratilor, si e apa cu sare, nimic altceva!
        Rusine autoritatilor ca ne lasa prada multinationalelor farmaceutice!
        • +5 (5 voturi)    
          Exact (Marţi, 16 februarie 2010, 16:49)

          gaspy [utilizator] i-a raspuns lui oxitocina

          Da, DA, un exemplu excelent care ar trebui sa il dea toate ziarele.

          5 fiole de ser fiziologic - adica apa de ploaie ca sa zic asa - costau 25 RON! Mai mult decat antibioticele!
        • -5 (5 voturi)    
          N-AU MURIT SUFICIENT DE MULTI DIN CAUZA VACCINURIL (Marţi, 16 februarie 2010, 17:33)

          vaccinul care omoara [anonim] i-a raspuns lui oxitocina

          este normal sa-l inchida deoarece numarul deceselor cauzate de vaccinurile produse acolo a fost suspect de mic in comparatie cu cel de pe plan mondial.
      • -1 (5 voturi)    
        ti se pare, nu masonii sunt de vina... (Marţi, 16 februarie 2010, 16:47)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Free Face

        si mie mi se pare , da invers decat gandesti( sau nu ) tu ... IORDACHEL e vinovatul, ce a pazit?? n-a fost in stare sa se bata pt. o hartie?? mai e director?? asta e problema, lasa teoria conspiratiei...
      • +3 (3 voturi)    
        Evident, rea-vointa (Marţi, 16 februarie 2010, 17:03)

        un nenica [anonim] i-a raspuns lui Free Face

        Este in mod vadit o eroare intentionata. Faptul ca un standard a fost implementat si a fost mentinut pe o perioada de timp dupa care, brusc, nu a mai fost reinnoit este determinat de actiunea conducerii. Orice organism de certificare anunta cu cateva luni inainte apropierea auditului pentru mentinerea certificarii. In cazul in care beneficiarul certificarii nu doreste ca auditul sa aiba loc sau concluziile auditului dovedesc prezenta unor nonconformitati majore, certificarea este retrasa iar organismul de certificare face public acest fapt.
        Situatia de fapt denota ca auditul de mentinere a certicarii NU A AVUT LOC. Deci A FOST REFUZAT. Mi se face scarba! Romanii din functii vand tot ce pot din Romania sau saboteaza cu tot ce pot Romania. Ar trebui scuipati in fata si ei si familiile pe care le intretin cu banii furati de la noi. Jegurile astea imbuibate si toti complicii lor ar trebui sa plateasca odata.
  • +2 (2 voturi)    
    hm (Marţi, 16 februarie 2010, 15:01)

    gabriela [anonim]

    eu stiam ca si Victor Babes face vaccinuri-cand era mic al meu copil a fost tratat de astm cu un vaccin facut la Victor Babes.
  • +10 (10 voturi)    
    NE MAI MIRAM? (Marţi, 16 februarie 2010, 15:02)

    baietii destepti [anonim]

    cred ca deja se pregateste un import "avantajos"
  • +8 (8 voturi)    
    IMPORT NEIMPORT (Marţi, 16 februarie 2010, 15:06)

    gICA [anonim]

    IMPORT neimport asta e atentat la siguranta cetatenilor . Mama ce as baga la puscarie si ministrii si politicieni si directori care au facut sa se ajunga aici !
  • -1 (3 voturi)    
    Regula birocratuluintai impusti si pe urma somezi. (Marţi, 16 februarie 2010, 15:09)

    Rafael Che |Guevara [anonim]

    Ce norme nu respecta?
    Pro UE rule: opan iour as coz ui ar idiot and "pelicans" and lav to chis it.
  • +12 (12 voturi)    
    caracatita medicamentelor (Marţi, 16 februarie 2010, 15:17)

    viorel [anonim]

    Va rugam sa verificati conturile sefilor de la Agentia Nationala a Medicamentului si legaturile lor cu mafia medicamentelor.
  • +8 (8 voturi)    
    DE CE???? (Marţi, 16 februarie 2010, 15:20)

    cristi [anonim]

    pe ce motiv a fost retrasa licenta????
    de ce asa dintr-o data???
    cine a vrut asta??
  • +7 (7 voturi)    
    vaccinuri (Marţi, 16 februarie 2010, 15:24)

    manole [anonim]

    si spitalele de unde vor achizitiona vaccinurile ...pana se importa "avantajos"?!
  • +12 (12 voturi)    
    Ce nonsalant (Marţi, 16 februarie 2010, 15:24)

    Gimmy [anonim]

    ne anunta acest director al IC ca i-a expirat standardul de bune practici de fabricatie!...

    Si dobitocul asta mai e inca director la IC?!!

    Nu era treaba lui sa se asigure ca aceste certificari ale institutului sunt in acord cu legile si normativele IN VIGOARE!???
    • +2 (2 voturi)    
      expirare licenta. (Marţi, 16 februarie 2010, 16:15)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

      De acord,numai sa nu aflam ca are un contract de munca incat sta acasa toata viata si primeste salariu.Ca la Eximbanc sau Fond.Proprietatea,iar ministrul care-i a aprobat nu-l intreaba nimeni de nimic.Multi din acesti incurca lume sunt lasati de fosta guvernare sa incurce treaba si sa nu poata fi dati afara.
      • +3 (3 voturi)    
        fosta guvernare? (Marţi, 16 februarie 2010, 17:20)

        if0014 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Te referi la guvernul PDL-PSD?
        Din 1947 avem numai "fosta guvernare" in Romania. "Actuala" guvernare oare ce pazeste, saraca? Moastele sfintei spagi?
      • 0 (0 voturi)    
        interese financiare (Marţi, 16 februarie 2010, 19:50)

        radu [anonim] i-a raspuns lui mircea

        http://www.catavencu.ro/banii_pe_vaccin_antiporcin_s_au_dus_la_firme_special_infiintate_pentru_asta-12320.html
        http://www.catavencu.ro/o_noua_rafila_din_istoria_neagra_a_medicinei-10364.html
  • +10 (10 voturi)    
    diverse aspecte (Marţi, 16 februarie 2010, 15:26)

    sadwank [anonim]

    1/ IC sta pe un teren, linga Casa Poporului, care valoreaza multi bani;
    2/ la un moment dat au existat niste investitori care ar fi dorit sa faca acolo cel putin un hotel numai ca s-au lovit de niste bariere juridice (internationale) pe care nici Ceausescu n-a reusit sa le ocoleasca: Cantacuzino a lasat terenul (si cladirile) statului roman si s-a asigurat ca acestea nu pot fi instrainate;
    3/ exista un proiect de lege prin care sa fie infiintata o companie de medicamente prin unirea partii din IC care se ocupa cu productia cu Antibiotice Iasi, ceva asemanator cu comapniile astea energetice mamut;
    4/ exista zone in IC care sint certificate ISO 9001 de catre organisme internationale si in care se produc exact vaccinurile cu pricina, ca altfel nu le mai dadea voie OMS-ul sa produca; cum naibii a ajuns ANM-ul la concluzia contrara?
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Marţi, 16 februarie 2010, 15:44)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      Adevarat graiesti!
    • -4 (4 voturi)    
      presupunem ca-s adevarate toate aspectele tale (Marţi, 16 februarie 2010, 16:04)

      toma [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      dar daca-i adevarat ce zice ANM ?
      tu si ceilalti de mai sus te-ai vaccina cu vaccinurile produse de IC ?
      v-ati vaccina si copiii ???
      • +2 (2 voturi)    
        raspuns pt raspandaci (Marţi, 16 februarie 2010, 16:20)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui toma

        DA!
      • +6 (6 voturi)    
        @Toma (Marţi, 16 februarie 2010, 16:27)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui toma

        M-am vaccinat deja! Si n-am patit nimic. Mama a fost salvata de institutul Cantacuzino. A avut o infectie stafilococica rezistenta la orice tratament. Viata ei atarna de un fir de ata. Cei de la cantacuzino au facut autovaccinul? Pe cate persoane crezi ca a fost testat inainte? Iti spun eu. Pe nici una. Doar pe ea! Si a fost salvata. Incet incet infectia a inceput sa cedeze. Vorbiti fara sa stiti! Habar n-aveti ca exista proceduri standard de fabricare a vaccinurilor! Ca aceste vaccinuri se produc la Cantacuzino de 80 ani. Mi-am facut vaccinul Ah1n1 tocmai pentru a fost realizat de cantacuzino si pentru ca am avut de a face cu profesionalismul lor!
        • +1 (1 vot)    
          te cred cristi (Marţi, 16 februarie 2010, 18:08)

          toma [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          si ma bucur sincer pt.mama ta !
          eu nu contest capacitatea profesionala a celor de acolo !dar daca intr-adevar lucreaza in conditii improprii producerii vaccinului ?
          doamne feri ! sa fi patit mama ta ceva si aflai ca-i din vina lor,nu mergeai sa-i stringi de git ?
          oare de ce directorul iordachel a anuntat sec :ni s-a luat licenta ? de ce nu s-a luat de piept cu anm si n-a protestat ???
          daca este risc si vaccinul in loc sa te vindece te omoara ?
      • +1 (1 vot)    
        nu (Marţi, 16 februarie 2010, 16:35)

        sadwank [anonim] i-a raspuns lui toma

        Raspunsul, pe scurt, e "nu, nu m-as vaccina".
        Eu am vrut numai sa subliniez citeva aspecte mai putin cunoscute dar care ar putea fi, la un moment dat, elocvente. Deocamdata nu stim, numai viitorul poate sa le valideze sau nu. Dar e bine sa le stim.
        Iata inca 3 aspecte:
        1/ directorul IC a fost numit de fostul ministru al sanatatii, care era de la PSD pe baza rezultatelor unui concurs. In perioada urmatoare trebuie sa se tina un nou concurs pentru ocuparea acestui post;
        2/ ANM si-a dat cu stingul in dreptul cind a aprobat prelungirea cu 6 luni a vaccinului BCG. Istoria, pe scurt:
        - 22 ianuarie: IC cere extinderea valabilitatii;
        - la inceputul lunii februarie, dupa pseudo-scandalul declansat in presa, ANM revine si zice ca a aprobat extinderea valabilitatii numai pentru vaccinurile care vor fi produse de acum inainte;
        - cum zice, cum amendeaza IC cu 200 de milioane si inchide temporar sectia de infiolare.
        3/ ANM-ul oricum verifica vaccinurile produse la IC. Cum naibii de s-a prins abia acum ca e ceva in neregula cu ele?
        • +2 (2 voturi)    
          nu a fost concurs (Marţi, 16 februarie 2010, 18:17)

          radu [anonim] i-a raspuns lui sadwank

          directorul actual ocupa functia prin numire a ministrului bazac inainte sa iasa psd de la guvernare. este primul direcytor din istoria institutului care nu a lucrat deloc in institut inainte. a fost numit tocmai pentru a inchide institutul. vezi licitatia organizata de bazac si rafila pentru vaccin pandemic in timp ce IC avea fabricat vaccin. vezi presa de la vremea respectiva. ceea ce s-a scris in catavencu acum cateva saptamani este adevarat
        • +1 (1 vot)    
          director pus sa inchida institutul (Marţi, 16 februarie 2010, 19:07)

          radu [anonim] i-a raspuns lui sadwank

          1.nu a fost concurs pentru ocuparea postului de director al IC. a fost numit de bazac pe ultima suta de metri
          2. interesele sunt pur economice ale unor oficiali din MS. rafila, cercel, molnar, canton (vezi "licitatia" de vaccin pandemic organizata de MS pentru import in momentul cand IC avea deja produs vaccinul) a scris presa la vremea respectiva
          3. de cand conduce institutul actualul director nu a aprobat si a blocat retehnologizarile liniilor de productie conform normelor europene
          4. a incercat pana si blocarea proiectelor bancii mondiale
          5. daca privesti tinta grupului de interese, ceea ce se intampla este logic
          6. ceea ce a scris catavencu saptamanile trecute este perfect adevarat
    • +1 (1 vot)    
      revenim cu informatii proaspete (Marţi, 16 februarie 2010, 17:34)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Vin sa ma contrazic singur, dar asta e, mi-e prieten paltonu' dar mai prieten mi-e adevarul.
      Se pare ca ANM-ul a retras licenta pe drept pentru ca niste spatii de acolo pur si simplu nu corespund reglementarilor.
      Totusi, "aspectele" de mai sus nu sint de neglijat. Cum ziceam mai jos, e bine sa le stim.
      • 0 (0 voturi)    
        da e bine de stiut ! (Marţi, 16 februarie 2010, 18:12)

        toma [anonim] i-a raspuns lui sadwank

        multumesc !
  • +9 (11 voturi)    
    pana la urma (Marţi, 16 februarie 2010, 15:26)

    sosos [anonim]

    ..... ceva sambure de adevar tot exista.... chiar incepe exterminarea populatiei! normal ca trebuia "desfiintat", ca sa aducem toate otravurile din import, pe bani....de 10-20 de ori mai scumpi decat ce producem noi.... ia hai sa ne ridicam spre "globalizare" si "exterminare" toti muritorii astia de rand, si sa nu mai consumam nimic....caci oricum nu mai contam....suntem exact ca puii de avicola......ne planteaza intr-un tzarc, ne testeaza, ne "hranesc", producem bani pt ei, si cand nu mai suntem buni, ne inlatura....
  • +6 (6 voturi)    
    Ha?!!! (Marţi, 16 februarie 2010, 15:31)

    mamacerghida [utilizator]

    Oare ce companie mare de vaccinuri va fi agreată să ne vaccineze. Dar mai ales cât a fost comisionul?! Ce jeguri!!!
  • +9 (9 voturi)    
    interese meschine (Marţi, 16 februarie 2010, 15:32)

    Ion [anonim]

    Vaccinurile romanesti le statea unora in gat, afacerile lor nu puteau sa mearga iar unitatea trebuia distrusa cumva. solutia a fost gasita de parlamentari, calaii industriei romanesti.
  • +5 (5 voturi)    
    gunoaie umane (Marţi, 16 februarie 2010, 15:35)

    Lopez [anonim]

    comentariile sunt de prisos - lucrurile in tara asta se petrec doar de sus in jos. niciodata de jos in sus.
    cine o sa iasa in strada pentru asa ceva? NIMENI
  • +3 (3 voturi)    
    expirare (Marţi, 16 februarie 2010, 15:36)

    marpo [anonim]

    In comentariu se spune ca i-a expirat standardul de bune practici de fabricatie, decizia fiind comunicata pe 8 februarie, cand probabil doar s-a constata expirarea.
    Normal cei de la Cantacuzino trebuiau sa depuna o solicitare de reinnoire, cu documentatia corespunzatoare.
    Atunci ar fi putut contesta cu argumente aceasta decizie.
    Daca lucurile stau asa cum scrie in articol, dupa parerea mea cei de la Agentia Nationala a Medicamentului nu puteau face nimic altceva decat sa constate expirarea. Altfel ar fi incalcat ei legislatia in vigoare.
    Problema este ca numai analizarea unei astfel de cereri se face timp de luni de zile, termene legale fiind foarte mari.
  • +6 (6 voturi)    
    Era normal. (Marţi, 16 februarie 2010, 15:42)

    Audit [utilizator]

    Nu va dati seama cati bani au pierdut importatorii numai cu vaccinul A/H1N1? Ganditi-va ca is propusesera ai nostri sa si exporte.
    Cea mai mare afacere este cea cu medicamente.
  • +1 (3 voturi)    
    cum s-a descoperit tocmai acum (Marţi, 16 februarie 2010, 15:42)

    elena [anonim]

    ca vaccinul nu respecta normele standard? si ce le veti spune oamenilor care deja s-au vaccinat? sau i-ati vaccinat cu apa cu zahar si acum vreti sa terminati sarada pt ca nu mai este necesara?
  • +3 (3 voturi)    
    vaccinuri (Marţi, 16 februarie 2010, 15:44)

    mitush [anonim]

    autoritatile sa explice natiunii cum s-a ajuns aici, mi se pare cea mai grava problema, dupa 20 de ani
  • +1 (1 vot)    
    Bogatii de la stat (Marţi, 16 februarie 2010, 15:45)

    Pacientul roman [anonim]

    Angajati unor astfel de agentii pot ajunge sau unii chiar au ajuns milionari in eur .
    Ar fi interesant sa vedem si destinatiile excursiilor pe care le-au facut in ultimii 4-5 ani angajatii de la aceasta agentie sau de la CNAS si altele . Sunt '' sponsorizati '' de firmele straine de medicamente in deplasari la asa zis simpozioane , de fapt excursii de placere pentru ei si familiile lor , uneori de cate 8 - 10 ori pe an , asta in afara altor stimulente mai palpabile si numarabile . La fel personalul din spitale , min sanatatii , medici de familie , etc , orice persoana care decide ce medicamente se administreaza , ce medicamente se prescriu pe retete , ce medicamente intra pe lista de gratuitati , etc .
    • +4 (4 voturi)    
      Licenta vaccin (Marţi, 16 februarie 2010, 16:28)

      Sandra [anonim] i-a raspuns lui Pacientul roman

      Adrian Streinu Cercel. Ce va spune numele acesta? Mason? Mafiot?
      Doar el voia obligativitatea vaccinarii pentru gripa AH1N1 ca si pentru cancerul de col uterin. Si nu din productia vaccinului la Cantacuzino. Din import. Pe baza de comision. Importuri platite imediat de la buget nu in regimul retetelor compensate. va dati seama ce pierderi a avut in buget?
      Adica s-au dat termene de 10-15 ani pentru alinierea la standardele europene a fabricilor din domeniul chimiei, care polueaza infiorator cu fiecare secunda de productie toata tara si aici, unde s-au facut investitii, din bani europeni si din credite inca neachitate, vin golanii de la Agentie, care oricum i-ai socoti nu pot sa isi justifice veniturile si averile nici cu 7 matusi Tamara, ridica licenta. Nu s-a spus nimic de ea cat au facut tamtam pentru vaccinare. Asteptau sa devina obligatorie vaccinarea sau sa mai dea exemple de asa zise morti din cauza gripei lor porcine ca sa sperie oamanii si sa se vaccineze de buna voie si anuntau ca nu are institutul licenta. Sa aduca ei vaccin importat. Au aprobat sa fie scoase din productie medicamente din productia interna, mici ca pret, ca sa intre pe piata din import acelaesi produse, eventual in loc sa cumperi unul singur sa iei doua. Mult mai proaste si mai scumpe.
      Astept sa vad cand vor fi pedepsiti toti hotii din tara asta. Si cum. Nu cumva e valabila si pentru astia condamnarea de genocid?
      • -2 (2 voturi)    
        sandra draga n-ai inteles nimic ! (Marţi, 16 februarie 2010, 18:21)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Sandra

        nu-i vorba de cercei,de a1h1,de obligativitatea de a fave vaccinul !
        treaba ii ca produc vaccinuri in conditii IMPROPRII. e o problema ADMINISTRATIVA a directorului IC-r.iordachel !
  • +1 (1 vot)    
    mai e un pic... (Marţi, 16 februarie 2010, 15:46)

    gogu [anonim]

    Cind o sa ne interziceti sa respiram aerul din Romania ????
  • +5 (5 voturi)    
    Adevarata conspiratie (Marţi, 16 februarie 2010, 15:48)

    Cristi [anonim]

    Incredibil! Acum imi explic tot circul care s-a facut cu vaccinul pentru gripa noua. Trebuia facut harcea parcea singurul institut adevarat din Romania. Cat de tampiti suntem sa mai suportam toata bataia de joc?
    E clar ca au fost interese enorme la mijloc. Sunt companii farmaceutice enorme, mamuti farmaceutici, care nu putea face profitul pe care si-l doreau in tara asta. Se impiedicau de Cantacuzino. Le statea ca un os in gat. Iar prostii de romanii au pus botul la asa zisa conspiratie mondiala. Pfiu... Asta e adevarata conspiratie.
  • +3 (3 voturi)    
    Cele mai bogate companii din lume.... (Marţi, 16 februarie 2010, 16:00)

    mamacerghida [utilizator]

    ....sunt cele care fabrică armament și medicamente... Sigur, faptul că gripa porcului este în regres evident și, cu toată panica răspândită, ea a făcut mai puține victime decât o epidemie de gripă "normală", a dus la disperare companiile mari care au rămas cu vaccinurile pe stoc. Ce să mai spunem când, un institut cu tradiție cum este Cantacuzino își mai ia nasul la purtare și fabrică singur un vaccin, asta este de neacceptat!!!...

    De tot jegul a fost și presa din România care s-a curvăsărit și ea și a tras în vaccinul de la Cantacuzino din toate pozițiile (toxic, cancerigen, induce nebunia....).

    Nu știu câte țări din lumea asta se pot prostitua în asemenea hal cum este România?! De fapt, ne merităm soarta...
  • +2 (2 voturi)    
    Merci la Roumanie (Marţi, 16 februarie 2010, 16:07)

    Sarkozy N [anonim]

    Grasul ala slinos de la Sanatate unde e, ca l-auzeam la TV ce planuri are el pentru 2010. Franta are surplus de vaccinuri, nu e problema si asa o duc cam prost cu locurile de munca. Mi-e scarba de oamenii care ne conduc! Urmeaza CFR si nu stiu mai ajutati-ma daca mai e ceva ca imi scapa...
  • +2 (2 voturi)    
    Intrebare pentru guvernantzi (Marţi, 16 februarie 2010, 16:48)

    Observer [anonim]

    A mai ramas ceva de distrus sau desfiintzat?
  • +4 (4 voturi)    
    Expira o hartie (Marţi, 16 februarie 2010, 16:56)

    gaspy [utilizator]

    E o chestie - faptul ca expira standardul de bune practici inseamna doar ca a expirat o hartie. Adica - se face un audit cu o tona de hartii si pe baza lui se da acel certificat pe o durata de X ani, dupa care trebuie refacut. Pana aici nimic nelalocul lui.

    De ce nu s-a reinnoit certificarea respectiva?

    Ceva e ciudat aici. Eu m-am vaccinat pentru H1N1 (am fost intr-un a lovit destul de rau de gripa si de atunci nu mai risc). Romania a fost una din putinele tari care si-a produs vaccinul intern pe bani putini si dintr-o data se intampla asta. Nu prea cred in coincidente.
    • 0 (0 voturi)    
      nimic ciudat! (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 9:08)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

      doar dovedeste ca directorul este un incompetent!
      Auditurile se reinnoiesc in mod normal si de obicei chiar organismele de certificare anunta companiile ca li se expira certificatul si ca trebuie planificat un alt audit de recertificare.
      Chestia asta esta banala si faptul ca un Institut isi pierde certficarea asa inseamna ca:
      - a fost ignorat cu buna stiinta data expirarii certificatului pt ca de obicei planifici cu cel putin un an inainte aceasta activitate. Responsabili: directorul si dept. de asigurare a calitatii.
      - Nimeni nu a luat in seama avertizarea organismului de certificare ca expira certificatul. Responsabili: directorul si dept. de asigurare a calitatii.
      - Lipsa actiunii de pregatire pt recertifcare si deci este clar ca nici macar nu visau ca li se va cere asta sau erau alte planuri. Responsabili: doar directorul.
      CONCLUZIE: tinand cont ca dept. de asigurare a calitatii se subordoneaza direct directorului institutului (cerinta ISO9001 si nimeni nu poate face afaceri cu guvernul daca nu are o certificare ISO9001 :)) singurele concluzii care le pot trage sunt:
      1) Directorul este incompetent.
      2) S-a dorit distrugerea Institutului si a fost numit acest director.
      3) Daca nu ar fi fost gripa porcina, cred ca am fi citit peste un an despre desfiintarea Institului Cantacuzino care ar fi fost probabil falimentar din cauza ca nu ar mai fi produs nimic.
      Din pacate pt sabotori a fost gripa porcina si a fost cerere de vaccinuri pt gripa!
  • +2 (2 voturi)    
    ce este Agentia Nationala a Medicamentului (Marţi, 16 februarie 2010, 17:38)

    doc [anonim]

    si cu ce se ocupa? Cati din "doctorii" aia din conducere sunt pe statul de plata al multinationalelor farmaceutice
  • 0 (0 voturi)    
    acelasi traseu (Marţi, 16 februarie 2010, 17:45)

    cet [utilizator]

    Se urmeaza acelasi traseu,cu desfiintarea -vezi flota - in ' 90 Romania era a 4-a putere mondiala!
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate cu flota ! (Marţi, 16 februarie 2010, 18:25)

      ? [anonim] i-a raspuns lui cet

      da la ce era romania a 4-a ? poate la oina sau turca !
      sau era in clasa a 4?
  • +1 (1 vot)    
    Intreb si eu sa ma aflu in treaba! (Marţi, 16 februarie 2010, 18:24)

    stefan [anonim]

    AColo in Institutul respectiv nu au si personal administrativ?
    Adica cineva care sa stie si de chestia cu hirtia?
    Ca e o formalitate sau nu de ce n-au pregatit documentatia din vreme pentru a fi depusa?
    Pentru ca vina e a lor, ca n-au depus documentatia.
    Este culmea tupeului si a nesimtirii...
    Ce vroiau sa ii anunte ministerul sau cine elibereaza autorizatiile ca le expira?
    SI eventual sa ii roage frumos sa faca documentatia sau sa le spuna sa n-o mai faca, ca le-o da asa pe ochi frumosi???
    Intelegeam daca faceau documentatia, o depuneau in termen si comisia nu le elibera hirtia sau nu le cerea (daca e cazul) completari, lamuriri...
    Asa pe tine te doare nici unde si spui numai prostii apoi.
    Asta e problema principala. Restul gargara cu "ser fiziologic".
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 9:15)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      AI PUS PUNXCTUL PE i!
      Departamentul de asigurare al calitatii are in grija toate aceste certificate si anunta directorul.
      Dept. calitatii se subordoneaza direct directorului intreprinderii.
      Planificarea auditului pt recertificare trebuie pusa in discutie cu cel putin un an inainte de expirare pt a avea timp sa se ia actiunile corective necesare pt recertificare si pt a se putea face un buget necesar acestor actiuni!

      PS: in general, cel care te certifica te si anunta cu cateva luni bune inainte ca ti se expira certificatul.
      In cazul acesta este clar ca a fost ignorata avertizarea.
      Chestia asta este valabila indiferent de standardul si industria de care vorbim.
      Am lucrat 5 ani in auditari si concluzia mea este ca s-a dorit aceasta situatie.
  • +1 (1 vot)    
    interese meschine (Marţi, 16 februarie 2010, 20:15)

    eli popa [anonim]

    Ceea ce nu se spune este ca nu numai vaccinul BCG si gripal sunt produse de ICantacuzino, dar si cele impotriva tetanosului si difteriei, vaccinuri pe care MS le putea achizitiona la preturi cu mullt mai mici.
    Totul se datoreaza noii echipe manageriale numita de ministru Bazac care nu a facut altceva decat sa dea la o parte profesionistii si sa puna altii pe alte criterii.
    • 0 (0 voturi)    
      director general mercenar (Miercuri, 17 februarie 2010, 16:46)

      radu [anonim] i-a raspuns lui eli popa

      Actualul director general al Institutului Cantacuzino a fost director si la Institutul de biologie si la spitalul marius nasta, locuri de unde a plecat datorita scandalurilor financiare in care a fost implicat. Echipa de asa zisi specialisti facuti peste noapte adusi de actualul director general si pusi in locul specialistilor cu foarte multi ani de xperienta in institut nu fac decat sa cheltuie nejustificat banii institutului si sa blocheze dezvoltarea deja inceputa
    • 0 (0 voturi)    
      director cu experienta in fraude financiare (Miercuri, 17 februarie 2010, 17:27)

      radu [anonim] i-a raspuns lui eli popa

      Cu sute de mii de euro finanţare de la Mediu s-a descoperit o nouă specie: prădătorul ONG-ist

      http://www.catavencu.ro/cu_sute_de_mii_de_euro_finantare_de_la_mediu_s_a_descoperit_o_noua_specie_pradatorul_ong_ist-5699.html
  • 0 (0 voturi)    
    O mica precizare (Miercuri, 17 februarie 2010, 0:20)

    funny [anonim]

    Referitor la GMP (Good Manufacturing Practice): in articol precizati ca "Intrebat care au fost deficientele pentru care i-a fost retras GMP..." Din cate inteleg, acest GMP reprezinta o parte a sistemului de management al calitatii de productie si testare a produselor si ingredientelor farmaceutice... un fel set de indrumari (best practice) la care o companie sau institut poate sa adere pentru a garanta calitatea produselor sale. In acest caz, companiei sau institului NU i se poate RETRAGE acest GMP... poate doar sa nu il mai respecte sau sau expire, cum ati spus la inceput. Ceea ce este altceva...

    Referitor la problema... e regretabila situatia... se prea poate sa fie interese politice si economice la mijloc, dar sa stii ca licenta de productie a expirat din decembrie 2009 si sa stai linistit pana primesti instiintarea de interzicere de punere pe piata a produselor, nu e in regula.... Sper sa se rezolve decent si corect situatia, spre binele beneficiarilor!
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 9:20)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui funny

      intrebarea ar fi:
      care GMP nu a fost respectat?

      Singurul GMP de care m-am lovit pana in prezent este cel al FDA si asta este in SUA si nu in Romania.
      Sa inteleg ca si in Romania actioneaza FDA?
      suna cam penibil!
  • 0 (0 voturi)    
    virusi (Miercuri, 17 februarie 2010, 8:33)

    Bella [anonim]

    La IC, pe langa terenul f. valoros, exista si o mare colectie de tulpini de virusi care poate fi de interes militar. In 2005 s-a mai incercat odata inchiderea IC de catre unele grupuri dar culmea Nicolaescu l-a aparat.
  • 0 (0 voturi)    
    piata pentru produse din tari STANDARD (Miercuri, 17 februarie 2010, 9:00)

    Dariuss [anonim]

    ..mda, l-au pus pe butuci si pe asta. Cel mai usor de castigat o piata este de a interzice competitorilor accesul la ea. Europenii stiu, americanii stiu, noi nu stiam dar aflam pe zi ce trece. Vaccinul cred ca e bun. Si eu m-am vaccinat si ce cel de sezon si cu pandemic si nu am avut nici o problema, nici macar nu am mai racit. Dar se pare ca logistica la nivelul institutiilor de stat este la pamant. Ma intreb ce salariu are respectivul director si ceilalti din functii cheie in institut si daca si le justifica altfel decat prin contributia la falimentare.
  • +1 (1 vot)    
    mda (Miercuri, 17 februarie 2010, 9:32)

    sabo [anonim]

    banii pentru importuri...sclavii lumii devenim
    Sri?
    a nu...nimeni nu apara tara si pe romani...
    ungurii se apara, tiganii suntv protejati..Rromania trebuie sa dispara!
  • 0 (0 voturi)    
    Teoria conspiratiei (Miercuri, 17 februarie 2010, 13:53)

    nobody [anonim]

    In umila mea parere, industria farmaceutica constituie unul din cele mai influente grupuri de presiune care prin "lobby" (sau "spaga" pe romaneste) are puterea sa faca asta. Ma mira ca au asteptat atat. Cel mai edificator ar fi sa vedem niste extrase de conturi recente - al dlui. sef al ANM sau al dlui. director al IC, de exemplu.

    Gasesc ca singura reactie rationala a statului ar fi sa declare insitutul "de interes strategic". M-ar mira sa se intample asta - la profituri de $ 2 miliarde pe trimestru o companie de medicamente poate face cam ce vrea muskii ei cu politicienii nostri.
  • 0 (0 voturi)    
    autorizatie? pen'ce?!? (Luni, 22 februarie 2010, 17:14)

    buhuhu [anonim]

    las'ca importam! de la GSK. sau de la Novartis. ce incurca lume si institutu' asta... !!! auzi, tupeu pe romani?!? sa poata sa-si faca singuri vaccinuri!!!

    hmm... tre' privatizat! neaparat! asa cum a trebuit privatizat si Petromu'. bine, aia erau altii, da' nici astia nu-s altfel. poarta, doar, alte palarii.

    asta e... ati citit "1984" ? cartea. nu? trebuie. spre asa ceva ne indreptam. mai e cale de doua, poate trei generatii. iar americanii si englezii - culmea ironiei ! - sunt cel mai aproape de asta.

    cam cat mai tinem institutul fara licenta, dom' Cercel, frate intru lumina? si cui il vindem? merg bine negocierile?
  • 0 (0 voturi)    
    Bei Cercel frate (Sâmbătă, 27 februarie 2010, 14:32)

    Nume [anonim]

    Tu esti bolnav la creier.
    Sami bag in ea de medicina.
    Da nu oricare ci de aia STIINTIFICO MACELARA.
  • 0 (0 voturi)    
    SA ne aparam interesele! (Marţi, 25 mai 2010, 10:00)

    Irina [anonim]

    Din Nou (dupa scandalul "antibiotice S.A.")trebuie sa ne punem intrebarea cine si ce interese are in desfiintarea unor laboratoare care se autofinanteaza, care produc mai ieftin si strict aplicat la situatia din Romania (tulpini virale) vaccinuri ce pot salva vieti. Stiati ca la Iasi se produie serul antitenasos pentru toata tara??? CE se intampla daca nu mai gasim acest vaccin in spitale, in farmacii? Apelam la straini??/ In cat timp si ce cantitate ne pot oferi, ca sa nu mai intreb de pret.... Stiti ce se poate intampla daca o rana simpla se infecteaza cu bacilul ce produce tetanosul? Se ajunge de la amputari de membre pana la deces. Acesta este un singur exemplu!!! Cine are interesul sa desfiinteze tot ceea ce functioneaza in tara noastra???? De parca nu am sti?!?!?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă