Bucuresti punkt Bonn, emisiune HotNews.ro-DW

VIDEO AUDIO Taxa pe fast food: Parlamentarul - nu reduce consumul acestor produse; Nutritionistul - o masura grabita; Afaceristul - o idee nefericita pe timp de criza

de Redactia HotNews.ro
Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:00 DoctorH - DoctorH Actualitate

Bucuresti punkt Bonn
Foto: HotNews.ro, Deutsche Welle
Parlamentarii din comisiile de sanatate nu stiu detalii despre taxa pe produsele fast-food pe care noul ministru al Sanatatii vrea sa o introduca din luna martie. Mai mult, in cadrul emisiunii "Bucuresti punkt Bonn", realizata de HotNews.ro si Deutsche Welle, deputatul Derzsi Akos a declarat ca o asemenea taxa nu va reduce consumul de asemenea produse, dar macar va strange niste bani la buget. Nici nutritionistul Serban Damian, nici omul de afaceri Viorel Micula nu cred ca o asemenea initiativa este oportuna in acest moment. Nici ministrul Attila Cseke, nici reprezentantii Ministerului Sanatatii nu au mai vrut sa ofere niciun fel de detalii despre proiectul taxei pe fast-food.

Asculta emisiunea





Fragmente din emisiune

Viorel Micula - unul dintre proprietarii grupului European Foods & Drink
  • Taxele sunt un subiect foarte delicat, unii cred ca vor castiga bani din aceste taxe, insa in realitate vor pierde pentru ca aceste taxe se vor reflecta in puterea de cumparare a consumatorilor
  • Statul roman castiga niste bani, dar in momentul cand vor creste aceste taxe, pierderea va fi mult mai mare
  • Eu cred ca trebuie facut altceva: sa fie incurajata economia, sa se creeze locurile de munca si nu sa ii suprataxeze pe cei care incearca sa faca ceva
  • Pana in acest moment, nu ne-a contactat nimeni de la Ministerul Sanatatii
  • Taxa fast - food este o idee nefericita
  • Orice taxa suplimentara nu este oportuna in aceste momente de criza, pentru ca si asa lumea este foarte descurajata
  • Romania are un regim dezavantajos din punct de vedere al banilor comparativ cu statele vecine; bancile nu dau bani pentru companiile private si cred ca aici ar trebui sa se actioneze, la finantarea economiei romanesti
  • In acest moment, cele mai scumpe credite din Europa sunt in Romania, iar daca nu sunt bani nu exista benzina in motorul asta care se numeste economie
Medicul nutritionist Serban Damian
  • Consumarea produselor fast food creste rata excesului ponderal
  • Problema acestor produse consta in concentratia energetica a alimentului, ele aduc mai multe energie decat am avea nevoie
  • Sucurile au zahar, nu are un beneficiu nutritional real
  • Daca persoana are probleme cu greutatea, aceste produse ar trebui excluse complet
  • In cazul unui normoponderal, care are si o activitate fizica, produsele fast-food, de patiserie ar trebui consumate ocazional
  • Nu vad ca aceasta taxa este utila, mi se pare o masura grabita, nejustificata si negandita
  • Cred ca domnul ministru o sa isi faca multi "prieteni" in industria alimentara
  • Eu cred ca ar trebui, mai curand, investit in educatie, oamenii ar trebui invatati sa manance sanatos si sa aleaga
  • Dar trebuie sa aleaga lucrurile sanatoase
Akos Derzi, deputat UDMR, membru in Comisia de sanatate
  • Taxa fast food a fost conceputa pentru a incerca sa elimine o alimentatia nesanatoasa
  • Aceste produse se comercializeaza peste tot in lume, este foarte usor ca intre doua activitati sa consumi fast food, insa nu este alimentatia cea mai sanatoasa
  • Suntem grabiti si nu avem timp sa mancam
  • Nu am vazut ce metodologie s-a elaborat, insa este evident ca taxa va fi aplicata tuturor producatorilor care realizeaza astfel de produse
  • Propunerea este dezbatuta public, specialistii vor stabili care sunt produsele vizate, nu as vrea sa nominalizez acum cativa producatori pentru ca nu as vrea sa ii pun intr-o lumina nefavorabila, dar sunt produse care nu sunt benefice organismului
  • Nu exista un studiu privind modul in care vor fi afectati producatorii unor astfel de produse
  • Cred ca nu va scadea consumul, mai mult se va reusi o colectare de sume de care are nevoie Ministerul Sanatatii



Emisiunea "Bucuresti punkt Bonn" se transmite in fiecare vineri, de la ora 17:00, pe HotNews.ro si pe frecventele Deutsche Welle Romania.
  • Emisiunile de stiri ale Deutsche Welle Romania le puteti asculta aici.
  • Stirile zilei la Deustche Welle Romania pot fi citite aici.


Ministrul Sanatatii, Attila Cseke, a anuntat, zilele trecute, ca intentioneaza sa introduca taxa pe fast-food, pentru sustinerea programelor nationale de sanatate. Cseke a spus ca a cerut Comisiei de sanatate a ministerului o pozitie fata de aceasta propunere pentru a stabili cum pot fi aplicate aceste taxe. Ministrul a precizat ca va discuta si cu producarii si distribuitorii acestor produse in legatura cu modalitate aplicarii acestei taxe.

Lista completa a produselor alimentare considerate nerecomandate din cauza continutului crescut de sare, grasimi, zahar, precum si cu aditivi alimentari va fi aprobata prin hotarare de guvern, conform proiectului de lege care introduce taxa fast-food. Cuantumul contributiei va fi stabilit prin negocieri intre Ministerul Sanatatii si companii.
Argumentatia prezentata in documentele Ministerului Sanatatii este ca, in Europa, din ce in ce mai multa lume este afectata de excesul de greutate si de obezitate, care sunt factori de risc pentru diabetul zaharat, tensiunea arteriala crescuta si moartea prematura, alimentatia sanatoasa si activitatea fizica reprezentand arii prioritare esentiale in cadrul politicilor UE in materie de sanatate publica. Incepand de marti, 5 ianuarie, pe site-ul Ministerului Sanatatii este in dezbatere publica proiectul de hotarare de guvern de introducere a taxei pe produsele fast-food.


Citeste mai multe despre   



  
1774 vizualizari
  • +2 (2 voturi)    
    Simon stie.. (Vineri, 8 ianuarie 2010, 19:04)

    Zizin [anonim]

    Bai pe toti i-ati intrebat numai pe specialistul adevarat (moi) nu. Adica economistul specialist in taxe. Daca intrebati, vi se explica ca exista bunurile Giffen, evidentiate de savantul cu acelasi nume. La bunurile astea de calitate inferioara (ex: junk food) cand le cresti pretul, se poate inregistra o crestere a consumului, in loc de o scadere. Asta deoarece oamenii nu mai au bani sa cumpere bunuri mai bune, si atunci cu ce le ramane cumpara si mai mult junk. Fenomenul a fost observat pe piata cartofilor in Irlanda, dar ganditi-va la un student care isi cumpra 3 burgeri pe saptamana si merge la un film in we. Daca burgerii se scumpesc, nu ii mai raman bani de film (sa se cultive) si atunci mai baga un burger in loc. Haoleu, ASEu va mananca.
    • 0 (2 voturi)    
      Cultura , . (Vineri, 8 ianuarie 2010, 19:49)

      Cetateanu. [utilizator] i-a raspuns lui Zizin

      Pai moi Simioane lasa-ma cu experiemente din astea, dar gandeste-te in Romania ca piata fast-foodului e mult mai scumpa ca in strainatate ,si in special la noi nu e vazuta ca junk ( e o marca a luxului si sincer sa fiu orice taxa care vrea sa o adauge guvernul trebuie sa o platesc eu nu altcineva si asta nu e tot ca in 2011 ( daca o sa mai fie ceva ) iar se scumpesc toate ca det' sa sfarsit cu criza si acum trebuie sa se puna lumea pe picioare . Pai de asta e acum Romania ca a ajuns Ungurul sa dea taxe Romanului ca sa aiba PD-L majoritate .

      P.s Abia astept taxa pe cultura.
      • 0 (2 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 0:22)

        Aph [anonim] i-a raspuns lui Cetateanu.

        "In Romania piata fast-food-ului e mult mai scumpa decat in strainatate"?!? Inteleg ca nu prea ai iesit din tara, fiindca la cat te stresezi ar trebui sa fii mult mai bine informat...
        • +1 (1 vot)    
          Cred că.. (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 2:17)

          ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Aph

          A vrut să spună că raportat la puterea de cumpărare, prețul relativ al junk-food-ului este mai mare în România.

          În US un BigMac mediu (meal) e vreo $5.5 (Florida), și în jur de 13.5 RON în România (conform www.mcdonalds.ro există o ofertă cu menu Big Mac la 10 RON).

          Conform http://en.wikipedia.org/wiki/Household_income_in_the_United_States, salariu mediu brut în USA este de $44,389 (anual, adică $3700 pe lună) iar în România, conform http://www.ziarulfaclia.ro/Salariu-mediu-brut-de-1-693-de-lei-in-2009+21476, acesta este de 1693 RON ($586 pe lună). Referindu-ne la aceste sume, rezultă că un salariu mediu în USA poate acoperi aproximativ 673 de menu-uri (la prețul din Florida, prețul variază de la stat la stat și restaurant la restaurant). Un salariu mediu din România acoperă aproximativ 125 menu-uri (169 menu-uri la prețul promoțional). Compară acum 169 cu 673 și vei afla că da, în România McDonald's ESTE mai scump decât în SUA, deși ca valoare absolută este mai ieftin. Valoarea banului este însă relativă (la puterea de cumpărare).

          Cu stimă,
          Adrian
          • +1 (1 vot)    
            atentie la detalii (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 15:57)

            goe [anonim] i-a raspuns lui ady624

            Household nu inseamna persoana, ci (de obicei) familie. http://en.wikipedia.org/wiki/Household
            • 0 (0 voturi)    
              Ai dreptate (Duminică, 10 ianuarie 2010, 16:31)

              ady624 [utilizator] i-a raspuns lui goe

              Nu am observat că este pentru household

              Scuze,
              Adrian
      • +2 (2 voturi)    
        Giffen (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 2:36)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu.

        Să-ți dau un exemplu a ceea ce încearcă Zizin să spună:

        Ai 25 de lei. Mc Donald's e 10 lei și un film e 15 lei. Ești nebun după McDonald's dar vrei să vezi și un film, așa că dai fuga la Mac apoi fugă la Mall să vezi filmul. Mâine se scumpește Mac din cauza taxei. Mac e acum 12 lei... Dai 12 lei pe Mac (deh, ești dependent :D) și te duci la Mall să vezi un film, doar că acum ai ... 13 lei rămași... Ce faci cu ei? Păi ce-ai putea lua de ei? La restaurant nu scapi cu doar 13 lei... așa că dai iar fuga la Mac și mănânci și cina cu 12 lei :D

        Acum ai înțeles care este esența a ceea ce spune Zizin? Evident, această variație (creștere a consumului) nu este egală pentru orice popor... s-o aplica în Irlanda că ei așa gândesc, poate noi mai furăm 2 lei ca să vedem și filmul... :D Am glumit cu furatul. Noi nu furăm.

        Adrian
        • 0 (0 voturi)    
          Re (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 12:56)

          nereid [anonim] i-a raspuns lui ady624

          Pai nomral ca e mai scump sa mananci la restaurant . produsele fast food sunt semipreparate doar le pui se incalzesc / se prajesc si gata . la restaurant exista un "personal" care munceste ca curete, sa taie, sa gateasca, etc produsele nu vin gata facute. si normal ca pe langa manopera, platesti si carnea / cumparata / cartoful /salata e normal ca nu pot sa platesti doar 10 lei. Ei cu ce s ar mai alege? Si cand nu ai timp sa stai sa mancaci calumea si nu ai nici prea multi bani normal ca balotezi o shaorma sau un MC sau un KFC.
    • +2 (2 voturi)    
      Indiferent dacă va crește sau nu (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 2:24)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Zizin

      Indiferent dacă va crește sau nu consumul (și eu personal tind să cred că va scădea), mi se pare o interferență grosolană a statului în treburile economiei de piață. Se face o discriminare periculoasă între firmele X și Y, pentru că nu se poate stabili care mâncare e sănătoasă și care nu. Vi se pare că smântâna e sănătoasă? Ceafa de porc? Cașcavalul? Credeți că iaurtul cu 80% grăsimi din doza medie recomandată (4 serviri a 20% fiecare) este sănătos? Orice mâncare în exces este nesănătoasă. Diversificarea este foarte importantă și adunarea pur și simplu a caloriilor nu este suficientă pentru a afla dacă dieta este corespunzătoare. Pentru că acele calorii pot proveni din grăsimi (saturate sau nu), carbohidrați, etc. Poți face 2000 de kcalorii doar din grăsimi și asta nu e bine deloc, deși ești la media corectă de calorii... În general un menu McDonald's sare de jumătate din cele 2000 de calorii necesare (2500 la bărbați) și asta ar trebui să fie îngrijorător. Asta nu înseamnă că nu trebuie să mâncați McDonald's ci doar că nu trebuie să faceți din McDonald's o masă regulată, zilnică. Dacă aveți activitate fizică suficientă puteți avea și McDonald's mai des, deși există și alte aspecte... :D

      Revenind la ideea mea, mi se pare că acest aspect al mâncării sănătoase trebuie reglat de piață și nicidecum de Guvern. Este o discriminare grosolană. Oamenii trebuie să se (auto)educe în privința acestor aspecte și să învețe să aleagă ce consideră că e mai bun pentru fiecare. Punct.

      Mulțumesc,
      Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        partial ai dreptate.. (Luni, 11 ianuarie 2010, 11:24)

        luci [anonim] i-a raspuns lui ady624

        si cred ca statul ar trebui sa ia masuri similare cu toate firmele care comercializeaza produse pe baza de E-uri...
        de ce nu sunt de acord, cu ultima idee, ca piata se regleaza singura, ca populatia trebuie sa fie mai educata...
        total gresit, intr-o romanie saraca, putini isi permit sa leaga un produs in functie de calitati, marea majoritate tin cont doar de pret...
        de ce sunt de acord cu taxa? simplu, asa cum taxa de viciu pe tigari, alcool, etc., la fel consider viciu si a manca la fast food..., iar statul nu este obligat sa suporte din CASS cheltuieli cu acesti consumatori , si nu au fost putine cazuri de imbolnaviri in diferite licee sau politie (parca timisoara)...
  • 0 (0 voturi)    
    daca gasesc un mod inteligent este o taxta buna (Vineri, 8 ianuarie 2010, 19:48)

    Anonymous [anonim]

    Daca gasesc un mod inteligent sa o aplice, care sa distinga clar prin mod de preparare (e.g. prajeala) si prin continut (e.g. carne tocata cu o anumita compozitie) atunci ar fi o taxa extraordinar de buna ... fenomenala. Evident aceasta procedura treuie sa se bazeze si pe niste date stiintifice.

    Aceasta taxa nu ar putea de exemplu fi impusa in america din cauza lobby-ului intens al fast foodurilor ... ar fi extraordinar daca ar fi introdusa in romania, pentru viitorul sau.

    totusi mi se pare destul de greu de gasit un mod de fi aplicata inteligent dar sper sa gaseasca.
    • -2 (2 voturi)    
      este inteligenta ideea (Vineri, 8 ianuarie 2010, 20:19)

      taxat [anonim] i-a raspuns lui Anonymous

      astfel romanii isi vor pastra mancarurile traditionale si nu vor ingurgita toate mizeriile, ca apoi sa nu mai stii de unde ti se trage kancerul. SUA e plina de obezi care numai hot-dogi si hamburgeri au in cap. Credeti ca la kilele care le au pe ei mai sunt aia oameni sanatosi?
      • +2 (2 voturi)    
        SUA (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 2:27)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui taxat

        Câte din cele 50 de state ai vizitat și câți din cei peste 300 de milioane de americani ai întâlnit de spui că America e plină de obezi? Floridienii merg la sală și trag de fiarele alea cel puțin 30 de minute pe zi (însă timpul petrecut la sală variază cu venitul fiecăruia - săracii mănâncă McDonald's și nu sunt interesați de sală). Ar trebui ca înainte să pui eticheta pe ei să vizitezi, să vezi, să afli... De aceea băbuțele la 90 de ani conduc mașini pe aici, pentru că mănâncă nesănătos și nu se îngrijesc... offf

        Adrian
      • +1 (1 vot)    
        intrebare (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 9:53)

        adib [anonim] i-a raspuns lui taxat

        Care sunt mincarurile traditionale romanesti ?? Sarmalutele (nu-sunt turcesti), micii (la fel)? Poate slanina cu ceapa ??
  • +1 (1 vot)    
    Taxe taxe taxe! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:05)

    Chris [anonim]

    Amendament unic:

    Taxati E-urile!
    Lasati mincarea in pace!
    Ingrijiti-va de subnutriti si malnutriti nu de obezi!
  • -2 (2 voturi)    
    impozitarea mancarii nesanatoase! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:31)

    analistul de serviciu [anonim]

    Daca ma aveti memorie la Timisoara o Asociatie de Parinti a castigat un proces cu statul roman privind scoaterea din scolii a acestei mancari nesanatoare.
    Deci acela a fos primul pas.
    Dupa parerea mea ar trebui interzisa prin lege reclama pentru acele produse nesanatoase.
    Vedeti si filmul http://video.google.com/videoplay?docid=2820514158463629590&q=source:008715925024300045418&hl=en#docid=-3349776137128642097
  • +2 (2 voturi)    
    Fara taxe inutile (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:41)

    Ardeleanu [anonim]

    Imi amintesc cu sila de programul de alimentatie rationala a lui Ceausescu precum si de initiatorul acestui program prof. univ. dr. Iulian Mincu. In ciuda silei poporului roman fata de acest medic a fost onorat cu Ordinul "Meritul Sanitar" în grad de mare ofiţer (15 decembrie 2004) - "pentru contribuţia deosebită în cercetarea şi practica medicală, pentru serviciile aduse la îmbunătăţirea stării de sănătate a populaţiei, pentru priceperea, grija şi devotamentul arătate în îngrijirea bolnavilor. Amintesc ca a fost mebru vechi al PCR si a facut parte din FSN iar ulterior a fost racolat de Vadim Tudor in PRM pentru a servii Tribunul cu informatii utile din fosta securitate. Copiii lui si familiile lor fac parte din structurile guvernamentale actuale. A fost senator român în legislatura 1992-1996.

    Nu consum produse CocaCola, Pepsi sau fast food dar consider ca e grav daca te amesteci in alimentatia oamenilor. Singura imixtiune poate fi facuta strict prin programe de informare, nu prin TAXE. De fapt dezaprob si TAXA DE VICIU elaborata parca cu doi ani in urma. Fiecare este liber sa procedeze cum crede si in acelasi timp sa suporte consecintele. Inmultirea cazurilor de cancer in proportie geometrica dovedeste ca aceasta taxa nu serveste decit buzunarului Statului si nu imbunatateste cu nimic structura Bugetului pentru sanatate pe 2010.
    • +1 (1 vot)    
      La asta ma gandeam si eu (Vineri, 8 ianuarie 2010, 22:47)

      Niko [anonim] i-a raspuns lui Ardeleanu

      Comunistii se pare ca nu mor, se nasc mereu alti prosti sa le ia locul.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 11 ianuarie 2010, 11:29)

      luci [anonim] i-a raspuns lui Ardeleanu

      numai ca ce te faci ca multi romani nu-si permit o mancare sanatoasa, nu le ajung veniturile si, numai cu informarea nu faci fata...
      consider ca trebuiesc taxate suplimentar toate firmele ale caror produse contin E-uri si care imbolnavesc, incet, dar sigur, populatia....
      cat priveste prima parte a articolului, sa fii mata sanatos, dar mancarea de pe vremea lui ceausescu era mult mai sanatoasa, cam putina, trebuia un efort sa ai, dar incomparabil cu ce este astazi....
      iar programele lui mincu, se aplica astazi cu succes in occident, ca la noi lumea nu-si mai permite iar occidentul acum descopera avantajele unor mancaruri pe baza de soia, peste, etc....
  • 0 (0 voturi)    
    mancare sanatoasa? (Vineri, 8 ianuarie 2010, 22:44)

    vali [anonim]

    acum 20 si ceva de ani Ceausescu incerca sa ne alimenteze "rational "si "sanatos".Acum v-or sa ne taxeze pe cipsuri,hamburgeri si saorme.Norocul lor ca la cantina parlamentului nu se gasesc aceste produse.Din pacate alte vremuri aceleasi proceduri de a face bani la "stat" si aceiasi gandire.oare cand v-or introduce taxa pe prostia care am facut-o ca i-am votat.
  • -2 (2 voturi)    
    Preturile (Vineri, 8 ianuarie 2010, 23:06)

    john [anonim]

    la fast food-uri sunt cam umflate oricum. Preturile variaza f mult de la o locatie la alta iar intre rom si strainatate nu sunt dif la aste preturi. Deci se traieste bine din fast food-uri parerea mea.
  • +2 (2 voturi)    
    ? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 0:03)

    ion voicu [anonim]

    nu ar fi mai bine sa puneti taxa pe prostie?
    si poate incepeti cu dvs domnule Derzsi.
    oare doar asta conteaza?
    sa strangeti niste bani la buget???
    prefacindu-va ca faceti ceva???
  • +1 (1 vot)    
    Fast food sau carnati si sarmale ? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 9:23)

    J.C.Denton [utilizator]

    Scria un editorialist la inceputul anilor 90(cred ca Tudor Octavian), de o incercare de a deschide un restaurant cu specific romanesc in Montreal. O acritura de ziarist, care era somitate in materie de restaurante pe acolo, a transmis catre cititorii lui sa nu se duca la restaurantul romanesc decat daca n-au ce face cu ficatul lor... Adevarul e ca mancarea traditionala romaneasca e pentru cine consuma calorii prin munca fizica intensa, nu prin activitati de birou. Asa ca o taxa pe inselatorii sau incompetenta, care si-ar gasi aplicarea in activitatea tuturor ministeriabililor romani, ar fi mult mai binevenita.
  • +1 (1 vot)    
    Nu mai pot ei de sanatatea noastra.... (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 12:12)

    danio [anonim]

    Daca vor sa dea legi ""utile si benefice pentru noi de ce nu acorda facilitati magazinelor ce comercializeaza produse ecologice si naturale pentru a incuraja inmultirea acestora? De ce nu incurajeaza aparitia acestora, astfel concurenta isi va spune cuvantul.

    il doare in fund pe ministrul Sanatatii, Cseke Attila, de sanatatea noastra. Scopul e doar unul singur : sa ceara tot de la prostime banul.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa pe caine (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 12:22)

    newstimisoara [anonim]

    Taxa pe fast food nu e singura taxa aberanta in Romania. In Timisoara se plateste taxa pe caine. Incredibil, dar adevarat.
  • +1 (1 vot)    
    Nu sunt de acord (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 12:42)

    nereid [anonim]

    Nu . Normal ca nu sunt de acord cu aceasta taxa. Orice om trebuie sa manance, daca esti plecat cu treaba toata ziua ce faci ? Iti iei o bucata de branza de burduf la tine, o ceapa, o rosie, niste pita si.. o fata de masa o intizi pe capota unei masini si mananci sanatos. :| Si eu mai consum produse fast food. Ce credeti ca romanii nu stiu ca nu sunt bune? (Tigarile se scumpesc intruna, unii sau lasat de fumat, altii fumeaza mai putini...prea putini insa, nu suntem mai sanatosi datorita introducerii taxei de viciu. Cine mananca fast food constant, e foarte clar ca nu l intereseaza ce baga in el...si de obicei cei cu bani consuma fast food. Tot parinti obezi cu copii obezi, fani KFC MC etc, tineri grabiti, sau care nu i intereseaza acest aspect o sa intalnim in fast food-uri. Aaa si inca ceva . Chiar credeti ca daca se introduce taxa asta banii vor ajunge la ministerul sanatatii? se vor construi spitale noi, sau se vor moderniza cele existente??....aaaass ti ai gasit.

    ROMANIA ..ESTE O TARA PLINA DE BANCI , FARMACII SI SHAORMARII....

    Numai bine!
    • 0 (0 voturi)    
      ti-asi raspuns singur... (Luni, 11 ianuarie 2010, 11:35)

      luci [anonim] i-a raspuns lui nereid

      si ma mir ca nu esti de acord cu taxa...
      taxa pe viciu a facut ca lumea sa fumeze mai putin, altii sa se lase si, cel mai important sunt destule programe sa te lasi de fumat, acordandu-se asistenta gratuita si medicamente gratuite...
      iti spune un fumator inrait...
      asa ca taxa asta este binevenita, trebuie extinsa la toate produsele cu prea multe E-uri, daca nu chiar eliminate aceste produse, la fel si cele modificate genetic, tot nu se cunoaste exact efectul lor, numai cu informarea populatiei nu se face treaba, veniturile reduse facand ca multi sa nu-si permita altceva...
      eu am spus si spun mereu, educatia trece prin stomac (vezi exemple din occident, cand se simt amenintati, nu mai tin cont de nimic, uita de educatie)...
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa fast food ? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 14:02)

    Rollo Tomasi [anonim]

    A fost denumita taxa pe fast food pt ca cele mai multe mancaruri fast food sunt sarate, cu grasimi si cu aditivi. Dupa cum s-a remarcat, exista si produse traditionale care conti grasimi de pilda ceafa de porc. Si acestea ar trebui taxate, si din cate stiu asta se si urmareste. Ar fi gresit sa se taxeze tot ce se face in saormarie, iar ceea ce se face in restaurante traditionale nu. Cei din industria fast-food nu ar trebui sa dispere ci ar trebui sa modifice compozitia mancarurilor pe care le comercializeaza. De pilda, eu as manca de multe ori o salata normala la un fast-food, insa nu pot, pt. ca de cele mai multe ori salata pe care as putea s-o cumpar separat de la fast food e ultrasarata sau e cu maioneza.
  • -2 (2 voturi)    
    ce nu va convine?!? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 14:15)

    Chibi [anonim]

    Dragi compatrioti, ce e cu nemultumirea asta, cand cu vreo luna in urma citeam eu pe aici atata indignare la adresa "comunistilor" alora, care voiau sa ne vanda rusilor ( =)) )??
    Ei, aplaudati-i acum daca puteti, pe cei ce ne-au salvat de la o astfel de nenorocire! Nu aveti dreptul la niciun cuvintel contra, cei care v-ati lasat manipulati.
    • -1 (1 vot)    
      De acord (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 18:08)

      Emil Stamate [anonim] i-a raspuns lui Chibi

      Acu' o luna in urma, faceau clabuci la gura laudand PDL-ul si pe taica Basescu, le iese pe nas , este doar inceputul, ii mai bubuie mintea cuiava sa mai tranteasca vreo taxa aberanta, lasa, la primavara pastem iarba :)
  • 0 (0 voturi)    
    Aiureala !!! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 14:23)

    Sorin_Oradea [anonim]

    Toti vorbiti ca dincolo este mai scumpa mancarea fast food...dar voi unde traiti ??? Putem sa ne comparam financiar macar cu pensionarii de dincolo ? Sa nu mai vorbesc de cei care muncesc ! Treziti-va oameni buni !
    Ce ma enerveaza cand aud pe cineva zicand ca dincolo sunt mai scumpe...noi traim in ROMANIA ,nu in vest. Nu ne putem compara la venituri cu vestul ! Poate nu stiati dar dincolo multe produse (mai ales alimentare ) sunt mai ieftine ca la noi. De fapt noi nu ar trebui sa ne aliniem la nici un pret din U.E. pentru ca noi nu avem nici un sfert din venitul lor minim.
    Noi am tot aliniat preturile cu cele din U.E. si acum ne miram ca suntem saraci. Cum poti sa faci asa ceva cand nu ai macar venitul minim garantat in vest ?
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 17:35)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Sorin_Oradea

      Si eu sunt de aceeasi parere. Afara somajul minim e pe undeva pe la 800 euro (Spania) - si iti ajunge de chirie plus utilitati plus mancare. Uleiul de floarea soarelului e sub un euro litrul, detergentii sunt mai ieftini, carnea de porc e la acelasi pret, combustibilul la acelasi pret. La noi somajul e 100 euro. Nu ne comparam. In alte tari spseranta de viata este foarte ridicata. Persoane la 80-90 de ani conduc inca autovehicule. Nu zic ca soacra mea tine de urat unei tantite de 110 ani care o plateste pentru cele cateva ore pe zi in care vorbesc sua se uita impreuna la tv. Si tanti nu a mancat din gradina proprie toata viata, pentru ca a stat la bloc toata viata. Nu ne comparam nici la salarii, nici la taxe, nici la infrastructura, nici la servicii sociale... la nimic. Si culmea multi nu constientizeaza asta.
  • +1 (1 vot)    
    GUVERNANTI MEDIOCRI (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 17:14)

    GEO [anonim]

    ministrul de la mediu va veni cu o taxa pe FASOLEA BOABE din cauza de noxe produse de cel ce o consuma; fie,dar eu intreb: 19% de ce se mai percepe la acest aliment?de ce nu este tva15% +mediu3%;las gluma si zic:de nenorocita guvernare mai are parte acest umilit popor !
  • +1 (1 vot)    
    d-lui deputat (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 18:55)

    carcotasu' [anonim]

    Stimate domn,

    1. Ce masuri pentru eficientizarea costurilor au fost luate inainte de a decide inceperea acestei discutii? Consider ca inainte de a introduce o noua taxa este de bun simt sa incerca sa administram bugetul prezent (mic cum o fi el) dar cu siguranta mai putem face ceva pt a limita pierderile, furturile, deciziile gresite. Sau sa intelegam ca totul este perfect si nu a mai ramas decat solutia unei taxe suplimentare?
    2. Ce studii/analize au fost facute? Sunt sigur ca echipa dvs este foare profesionista si a decis sa deschida acest subiect dupa cel putin o analiza.
    3. Cum se aliniaza aceasta intentie la ce se intampla in EU si SUA. Sunt siguri ca stiti situatia din aceste sate (unde nu exista astfel de taxa, exista discutii mai vechi nematerializate din motive care par foarte obiective si pertinente).

    Multumesc!
  • +1 (1 vot)    
    se pune taxa pe toate alimentele nesanatoase? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 18:57)

    frank [anonim]

    Poate ca am fi de acord cu tot felul de taxe pe viciu daca am sti ca acei bani se vor duce TOTI pentru subventionarea legumelor si fructelor,al laptelui si al produselor alimentare asazis sanatoase.E usor sa pui tot felul de taxe pentru cei saraci,ca bogatii mananca oricum la cantina parlamentului,la restaurant.Dorim sa mancam sanatos,in limita posibilitatilor o si facem,fara sa ne-o impuna nimeni.
  • 0 (0 voturi)    
    nici o taxa (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 22:01)

    pb80tm [anonim]

    http://www.petitieonline.ro/petitie-p15815050.html
  • +2 (2 voturi)    
    taxe pe tot ce e nesanatos (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 23:36)

    Ion Ion [anonim]

    Sunt de acord cu taxare a tot ce e nesanatos. Si sa incepem cu taxarea si suprataxarea celor care induc stress. Adica, cu cei care ne oranduiesc viata, in speta legiuitorii.
  • 0 (0 voturi)    
    haha (Duminică, 10 ianuarie 2010, 0:04)

    andrei [anonim]

    taxa pe hamburger iar acum un meniu Big Mac a ajuns 10 lei :))))
  • 0 (0 voturi)    
    pret comparativ outside romania... (Duminică, 10 ianuarie 2010, 5:41)

    rune [anonim]

    am venit sapt trecuta din NY. pret meal Big Mac 8 dolari(tva inclus)..iar la noi e undeva la 13 14 lei..fara promotii de sezon....
    • +2 (2 voturi)    
      chiar asa? (Duminică, 10 ianuarie 2010, 16:06)

      Ion Ion [anonim] i-a raspuns lui rune

      Big Mac-ul ala, cat zici ca reprezinta procentual dintr-un salariu mediu american? Si cat zici ca reprezinta procentual, dintr-un salariu mediu romanesc?
  • -1 (1 vot)    
    Si mai mult (Duminică, 10 ianuarie 2010, 17:27)

    Calin [anonim]

    Sunt de acord cu masura, atata timp cat ea nu este conceputa sa creasca veniturile statului, ci sa influenteze accentuat consumul. Masura ar trebui insa:
    - extinsa la toate alimentele mai putin sanatoase (cascavaluri, branzeturi peste x% grasime, smantana, mici, carne grasa, mezeluri, kaizer etc.);
    - sa aduca o crestere substantiala de pret (ex. o saorma sa sara de la 12 - 15 RON la 80 - 100 RON);
    - sa fie completata cu: scumpirea "agresiva" a tutunului si alcoolului (gen 100 RON/pachet tigari), cu taxe vamale enorme pentru tot ce iei din afara si-i nesanatos, controale la sange si pedepse muuult mai aspre daca nu declari la vama produsele nesanatoase, si esti prins; ieftinirea drastica a produselor sanatoase (ex. peste, legume etc), prin subventionarea lor.
  • +1 (1 vot)    
    Taxe (Duminică, 10 ianuarie 2010, 19:03)

    john [anonim]

    Tema de casa : Romania n-are bani, deci trebuie si taxe aditionale. Ce taxe care sa fie si constructive se pot aplica in Romania? ex. Taxa pe coma alcoolica - abuzezi de spitalizare pentru ca ai baut prea mult, Taxa progresiva pe cantitatea de alcool consumata in birt sau taxa pe produse importate de lux etc.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa pe fast food (Duminică, 10 ianuarie 2010, 23:42)

    ioan avram [anonim]

    O parere despre acesta taxa:www.ioanavram.wordpress.com:Taxa pe fast food sau sincronismul la cirnati,sucuri si guma
  • 0 (0 voturi)    
    propunere (Luni, 11 ianuarie 2010, 10:22)

    CONTRIBUABILUL [anonim]

    Stiti cat costa tratamentul infestatilor cu hiv? Propun o taxa si pt sex domnilor guvernanti!
  • 0 (0 voturi)    
    oameni buni (Luni, 11 ianuarie 2010, 11:55)

    luci [anonim]

    de ce deturnati i discutia, putin ma intereseaza de preturi, de ce venituri sunt in afara, etc...
    taxa se vrea a fi ceva asemanator cu taxa pe viciu, tigari, alcool, etc., statul nu este obligat sa cheltuiasca sume enorme cu tratarea unor oameni ca se hranesc nesanatos...
    cine doreste in continuare sa traiasca asa, trebuie sa contribuie si la sanatate mai mult, asa fac si eu, fumez ca un turc, si nu ma deranjeaza ca este o taxa pe viciu, am inteles problema, sunt multe boli care tin de tigari si statul trebuie sa te trateze...
    unde ajung banii, ce se faace cu ei, asta ar trebui sa ne preocupe, nu de ce se introduce o taxa absolut normala, ba mai mult, ar trebui extinsa la toate produsele care contin E-uri, modificate genetic, sau scoase pur si simplu de pe piata...
    sloganul ca piata se regleaza singura, nu duce nicaieri atata vreme cat multi cumpara in functie de venituri si pe urma ne miram ca de ce sunt proaste serviciile medicale, mai ales ca in ultimii ani, banii alocati aproape s-au dublat, dar calitatea lor nu a crescut ba din contra...
    deci este logic, pe langa mafia din sistemul sanitar si farmacii, populatia este mult mai bolnava si una doua mananc la fast food si pe urma trag o fuga si la medicul de familie, ca sunt cam imbalonat...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...




Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică