INTERVIU Directorul executiv al Asociatiei Medicilor Rezidenti: "In niciun stat din lumea aceasta, la examenul de rezidentiat nu se mai organizeaza un examen scris, noi ne intoarcem cu 20 de ani in urma, ca pe vremea comunismului"

de Magda Barascu     HotNews.ro
Duminică, 6 septembrie 2009, 12:04 DoctorH - DoctorH Actualitate

Dr. Clara Matei
Foto: HotNews.ro
Din 2010, modul de desfasurare a examenului de rezidentiat se va modifica. Ministerul Sanatatii a anuntat ca modificarile vor permite largirea bazei de pregatire pentru toti absolventii facultatilor de medicina. DoctorH a stat de vorba cu Clara Matei, presedintele executiv al Asociatiei Medicilor Rezidenti din Romania (AMRR) despre modificarile aduse de minister.

Modificarile aduse de Ministerul Sanatatii in organizarea examenului de Rezidentiat
  • toti absolventii facultatilor de medicina vor putea sa obtina dreptul de libera practica dupa terminarea unui stagiu de pregatire de 3 ani, in conformitate cu normele europene.
  • incepand cu 2010, noul sistem de pregatire prin rezidentiat va permite tuturor celor 2 300 de absolventi ai facultatilor de medicina din Romania sa poata avea drept de libera practica si sa se pregateasca in diferitele specialitati necesare desfasurarii in bune conditii a actului medical.
  • examenul: proba scrisa si interviu
  • din 2010 se va renunta la testul grila in favoarea unei probe scrise si un interviu. Interviul va avea si rolul de orientare profesionala.
  • numarul locurilor scoase la concurs va fi corelat real cu necesarul de specialisti in fiecare domeniu, dar si cu posibilitatile spitalelor clinice de a-i pregati.
  • se va infiinta Registrul Matricol National al Rezidentilor, pentru ca autoritatile sa poata urmari pregatirea profesionala a fiecarui absolvent de medicina. Registrul va fi coordonat de catre Centrul National de Perfectionare in Domeniul Sanitar Bucuresti.
  • in 2010, pregatirea in Rezidentiat se va face descentralizat in toate cele 12 centre universitare, pentru a micsora migratia medicilor intre diferite regiuni ale tarii.
HotNews.ro: De ce este nevoie de aceste modificari in organizarea Rezidentiatului?

Dr. Clara Matei: Orice ministru care vine la putere doreste sa faca niste modificari. Glumesc. Unele modificari sunt chiar benefice, cu altele nu sunt de acord. Interviul si descentralizarea mi se par lucruri bune. Un student care sustine examenul de rezidentiat este foarte util sa fie orientat profesional si sa se tina cont de activitatile pe care le-a facut de-a lungul facultatii. Medicina este o facultate atipica comparativ cu alte facultati. Informatia pe care studentul o are, trebuie folosita nu numai la depozitare, dar si la integrare din punct de vedere clinic, iar un interviu cred ca poate sa spuna acest lucru.

In Statele Unite ale Americii dai un interviu si examene, examen scris si examene practice, iar ulterior exista un interviu ca sa poti fi incadrat pe o anumita specialitate. Este foarte bine venit.

Un punct bun, desi multi n-o sa fie de acord, este ca n-o sa mai ramana oameni pe dianafara. Era foarte problematic sistemul pana acum, deoarece dintr-o greseala, din cate am inteles, nu aveam dreptul de libera practica. Dupa rezidentiatul din 2010, nu vor mai ramane oameni in afara sistemului, se vor putea integra pe medicina de familie. Acest lucru este benefic pentru migratia fortei de munca, desi aceste puncte nu pot fi sustinute fara mariri salariale, si nu numai, dotari in spitale, etc.

Un aspect negativ este cel legat de subiectele redactionale. Era mult mai util un examen grila, decat un examen cu subiecte redactionale. De ce spun asta? Un examen cu subiecte redactionale nu poate sa acopere o materie vasta cum este cea a celor 6 ani de facultate. Un examen scris nu poate sa acopere o materie de 300 de pagini, sa nu mai vorbim de materie de 5.000 de pagini cum este materia de rezidentiat. Aceasta modificare va da nastere la subiectivism, deoarece nu poate fi intocmit un barem, sau sa fie un punctaj foarte bine stabilit. Fiind un subiect redactional, subiectivismul fie ca vrei, fie ca nu vrei, este acolo: o virgula, o conjunctie, fiecare fraza are importanta ei. Cred ca examenul grila era extraordinar si ar trebui sa ramana asa.

Noi o sa incercam sa scriem Ministerului Sanatatii ca asociatie, impreuna cu federatiile studentesti pe care o sa le si contactam, si o sa incercam sa modificam aceste aspecte. In momentul in care se da examen grila, candidatul cand iese din sala, stie exact in ce pozitie se afla. Grila este grila, grila perfecta cum ii spunem noi, ulterior se face comparatie dupa ce iesi din examen si vezi exact ce punctaj ai facut. Este mult mai obiectiv, spune mult mai multe despre ceea ce stii, te trece prin toata materia, fata de un subiect redactional care poate da nastere multor contestatii si multor controverse.

Cred ca problemele mai mari se vor isca cand va fi un examen scris

HotNews.ro: Care credeti ca vor fi problemele care vor aparea ulterior dupa organizarea rezidentiatului din 2010?

Dr. Clara Matei: Interviul care se va da. E normal ca si Universitatile de Medicina si Farmacie sa aiba un rol in organizarea rezidentiatului. Interviurile se vor tine cu profesori universitari din centrele universitare respective, care vor putea analiza mult mai bine decat ceva centralizat cum ar fi ministerul. Oamenii din minister au o alta pregatire fata de profesorii cu care noi am lucrat in timpul facultatii, astfel un interviu ar fi mult mai obiectiv daca ar fi sustinut descentralizat: studentul se duce in centrul lui universitar, poate fi orientat profesional, i se analizeaza cv-ul pe care l-a avut pe parcursul facultatii: un congres, un voluntariat, o lucrare publicata, de ce nu, toate pot cantari foarte mult la acest examen.

Pentru ca un examen grila sau scris e oarecum insuficient pentru a analiza munca din spate a unui om. De aceea sustin ca interviul e bine venit. Poate sa se nasca probleme in sensul in care lumea sa nu aiba incredere in acest interviu. Cred ca problemele mai mari se vor isca cand va fi un examen scris. Va lua foarte mult pana se va da rezultatul. Nu stiu cate costuri vor fi implicate, cati profesori vor fi implicati la corectare. Oamenii trebuie sa se incadreze dupa vreo 2-3 luni, sa intre in sistem. Cel mai bine ar fi sa se ramana pe acest sistem cum era pana acum, grila si interviu. In niciun stat din lumea aceasta, la examenul de rezidentiat nu se mai organizeaza un examen scris, noi ne intoarcem cu 20 de ani in urma, ca pe vremea comunismului cand se dadea un examen redactional.

Nu mi se pare corect cum a procedat domnul ministru Bazac, trebuia sa ne invite pe toti la masa dezbaterilor

HotNews.ro: Colegiul Medicilor protesteaza si ei pentru faptul ca nu au fost consultati.

Dr. Clara Matei: Sunt de acord cu ei, nici noi nu am fost chemati la aceste dezbateri. Pe vremea fostului ministru eram chemati la aceste dezbateri, si noi si federatiile studentesti, si, din interior analizam impreuna aceste modificari. Nu mi se pare corect cum a procedat domnul ministru Bazac, trebuia sa ne invite pe toti la masa dezbaterilor.

Motivatia trebuie sa sune altfel: rezidentiatul se schimba pentru ca toti absolventii de medicina sa poata sa fie integrati in sistem

HotNews.ro: Cum comentati argumentul ministerului potrivit caruia modificarile aduse rezidentiatului se fac in primul rand pentru ca medicii sa nu mai fie nevoiti sa migreze in statetele Uniunii Europene pentru a-si exercita profesia?

Dr. Clara Matei: Motivatie e buna, dar cred ca ar fi trebuie sa sune altfel: rezidentiatul se schimba pentru ca toti absolventii de medicina sa poata sa fie integrati in sistem. la Stomatologie, dupa ce termini facultatea poti practica imediat. La medicina, in general nu poti practica daca nu esti integrat in acest sistem numit rezidentiat. De aceea e o masura buna. Sunt multi care spun ca nu li se pare normal ca toti care termina facultatea sa intre in sistem. Este normal ca dupa ce termini 6 ani de facultate sa ai acces la rezidentiat fie si medicina de familie, pentru ca deficitul e foarte mare in toata tara si poti da posibilitatea tuturor sa faca practica in sistemul romanesc si de ce nu sa ramana aici. Dar daca nu ii motivezi si financiar, nu vei avea cum sa stopezi migratia.

HotNews.ro: Ce alte modificari ar mai fi trebuit aduse?

Dr. Clara Matei: Trebuia sa nu se introduca subiectele redactionale, trebuia sa se schimbe bibliografia, sa ramana sistemul grila, eventual puteau fi mai multe intrebari. Cand ministerul a facut aceste modificari, au urmat modelul din Statele Unite unde se dau 3 examene: un examen din anii preclinici, un examen din anii cinici, un examen practic, si un interviu.


Citeste mai multe despre   























5010 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    rezidentiat 2009 (Duminică, 6 septembrie 2009, 19:03)

    gaby [anonim]

    are cineva grija rezidentiatului din 2009?mai avem 2 luni si 9 zile nu stim nimic...cred k rezidentiatul de anul asta e prioritar!!!ACUM!!!dupa 15 noiembrie vorbiti despre ce vreti...dar acum vrem si noi mai multe informatii!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    CONGO MEDICINA (Duminică, 6 septembrie 2009, 19:36)

    HOREA [anonim]

    Sunt medic si practic CONGO -MEDICINA oricum mi-am depus actele pt Germania, aici e varzaaaaaa si pe PILE e tot, o stiu pe propria piele
  • +1 (1 vot)    
    parerea mea (Duminică, 6 septembrie 2009, 19:58)

    medic rezident in Romania [anonim]

    Eu nu inteleg cum interviul ar putea orienta in alegerea si orientarea pentru o anume specialitate ,in conditiile din Romania , cand stim cu totii ca anumite posturi in specialitati cautate (cardiologie, ginecologie , chir.plastica) sunt doar pentru unii , care dau "interviuri": ma refer la cei care au obtinut posturi de preparatori in specialitatile mentionate , iar apoi se specializeaza fara a mai da ex de rezidentiat ; cum se obtine un post intr-un spital in Romania ?
    Cred ca medicii care pleaca din Romania au in principal motive cum ar fi coruptia din sistemul medical romanesc , deci lipsa de perspective daca nu ai cu cine sa dai "interviu" ,si lipsa de motivatii financiare ; ca proaspat specialist nu-ti gasesti de lucru pe baza CV-ului sau participand la concurs ,posturile sunt pentru cei alesi .
  • +1 (1 vot)    
    mda (Duminică, 6 septembrie 2009, 20:03)

    medical student [anonim]

    Majoritatea CV-urilor de care pomeneste rezidenta sunt nishte tampenii. Cunost o multime de studenti care nu au invatat nimic 6 ani dar au nishte CVuri "dichisite" umplute cu participari la congrese din postura de simpli prezenti in sala sau te miri ce lucrari facute de profi sau mai stiu eu ce activitati voluntare (joaca cu copiii din orfelinat)...umplutura sa fie. Medicina in schimb au invatat putin spre deloc. Iar cei care nu au vanat activitati extracuriculare de dragul CVului si care intr-adevar s-au stresat si au invatat toata facultatea se trezesc ca au facut-o de pomana...Nu cred in relevanta CVurilor, cel putin nu in cazul studentilor la medicina din Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      RE (Luni, 7 septembrie 2009, 18:30)

      Alina [anonim] i-a raspuns lui medical student

      partea cu adevarat tragica e ca doar o mica parte dintre studenti au aceste CV-uri. Cati studenti ai anilor V-Vi au stiut in timpul facultatii ca trebuie sa aiba grija sa umple un CV, sau daca stai inveti si nu te duci sa faci figuratie la diverse manifestari se cheama ca esi medic de familie in cel mai fericit caz?
  • 0 (0 voturi)    
    comunismul (Duminică, 6 septembrie 2009, 20:03)

    lehadus [anonim]

    nu ne intoarcem la comunism pentru ca nu am terminat cu aceasta etapa . Inca se lucreaza ca pe vremea lui ceausescu in toate domeniile.
    • -2 (2 voturi)    
      Nicio legatura (Luni, 7 septembrie 2009, 7:31)

      Anda [anonim] i-a raspuns lui lehadus

      Nu cred ca are comunismul vreo legatura cu propunerile facute in legatura cu noul rezidentiat. Un examen scris e mult mai relevant pentru cunostintele si modul de gandire ale candidatului, spre deosebire de testul grila unde toceala - care nu prea favorizeaza logica - este pe primul loc.
  • +1 (1 vot)    
    rezi (Duminică, 6 septembrie 2009, 21:16)

    liviu [anonim]

    ca om care am trecut prin aproape toate, medicina, rezidentiat, plecat din tara de vreo 2 ani:
    -schimbarile anuntate nu aduc nimic bun. trebuie tinut cont de specificul Romaniei, aici daca se poate ceva aranja se aranjeaza. mi s-a aplecat vazand cum eu m-am chinuit sa-mi iau rezi si cei care l-au picat rusinos apar dupa ceva vreme pe posturi de preparatori sau doctoranzi, eu muncesc ca boul, ei cara mape si pe cand eu ar trebui sa termin rezidentiatul ei sunt asistenti cu post si sectie in clinica. si am vazut multe asemenea cazuri. si pe urma imi explica mie cu ce se mananca medicina. singura noastra sansa sa accedem in clinicile bune era amaratul acela de rezidentiat, acolo daca inveti prinzi ce vrei, asta nu ti-o pot lua pilosii. sunt curios dupa interviu daca cineva care invata mai prinde clinicile bune de chirurgie, de ex. de cate ori ma apuca dorul de tara citesc asa ceva, imi mai fac 3 cruci si ma bucur ca am plecat din timp. sa le stea in gat si sa ramana pilosoii intre ei!
  • -3 (3 voturi)    
    nu va ajunge ca nu invatati (Duminică, 6 septembrie 2009, 21:26)

    kalu [anonim]

    nimic in facultate si va arata la TV cu camera ascunsa cum copiati, acum nu mai sunteti de acord nici cu examenul scris asa de "obiectiv" cat o putea el sa fie. O calitate atat de slaba a actului medical este infricosatoare in Romania, mor oamenii in spitale sau dupa ce au fost trimisi acasa, voi va imbuibati din spagi si acum "nu mai vreti examen scris" Dar cum sa fie, oral?
    • 0 (0 voturi)    
      angry (Duminică, 11 octombrie 2009, 16:49)

      studenta [anonim] i-a raspuns lui kalu

      poftim??? si tu crezi ca dak se va da examen cu subiecte clasice...nu se va copia??? macar la examenul grila nu se putea copia...si in plus...nu toti sunt varza la medicina!!! sunt oameni care isi doresc sa fie medici buni care sa salveze pacientii...de ce sa fim dezavantajati de subiectivism si de faptul k nu avem pile???
  • +2 (2 voturi)    
    Prostie (Luni, 7 septembrie 2009, 0:25)

    Student medicina [anonim]

    Pentru Domnul Kalu.
    Repet ceea ce a spus doama doctor in interviu. Cum poti sa faci materia de rezidentiat in subiecte pentru un examen redactional cand materia de rezidentiat (toata medicina) are peste 5000 de pagini. Si cum poti sa corecteze cineva? Pe ce sa se bazeze cei din comisiile de corectare? Sa inteleg ca pe cuvinte cheie cum se face cam la toate facultatiile de medicin din Romania la exmenele redactionale. Medicina e aceasi indiferent cu ce cuvinte o descrii. Doar comunistii de profesori romani inca nu isi dau seama. Ar terbui sa analizam mai bine strainii putin si sa invatam din greselile lor, sa nu le facem si noi si apoi sa ne dam seama ca nu era bine. Si nu mai vorbii de pacientii romani, aceasi pacienti (care din cauza lipsei de educatie medicala), fumeaza, se dorgheaz, beau, mananca tot ce e mai noicv in lume si vin la doctor si urla de spagi si se asteapta sa ii faci mai sanatosi decat in ziua in care s-or nascut.
    • -2 (2 voturi)    
      Un examen bine venit (Luni, 7 septembrie 2009, 7:34)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Student medicina

      Si la medicina, la fel ca la drept sunt zeci de manuale, mii de pagini de invatat. Cred ca e mai bine sa lasati corectura si timpul alocat acesteia profesorilor, si sa va concentrati pe invatat. Importante sunt rezultatele finale date de cunostintele efective, nu faptul ca in fata candidatului se afla un test grila ori o foaie alba.
    • -1 (1 vot)    
      so what (Luni, 7 septembrie 2009, 15:44)

      ivil [anonim] i-a raspuns lui Student medicina

      si care e problema daca materia de rezidentiat are 5000 de pagini...io as intreba de ce numai atat? cateva carti acolo si macelarii umani se plang. daca nu va place nu va faceti doctori ca nu va obliga nimeni sa ucideti oameni prin iresponsabilitate sau o faceti cumva din placere? ca doctor ar trebui sa fii evaluat periodic si sa inveti continuu. si nu va mai intoarceti atata ochii spre strainatate ca incompetenta e crasa si acolo...probabil de aceea noua generatie de abia asteapta sa plece din tara ca sa nu ii mai ia nimeni la raspundere.
      comunismul nu are nimic de-a face cu faptul ca toti studentii din ziua de azi se plang ca sunt molestati de prea multe examene si materie dar ies din facultati fluturand prostia in vant. nush cum se face dar pe timpul comunismului nu era incompetenta atat de crasa.
  • -2 (2 voturi)    
    Cu halatul cum ramane? (Luni, 7 septembrie 2009, 8:20)

    Sectoristu [anonim]

    Personal nu sunt de acord cu examenul grila, pentru ca la noi doar se repeta an de an acelaeasi grile, putin amestecate si in continuare foarte multi iau examenul dupa un maraton de tocit grilele. Ceea ce mi se pare dezastruos.
    La examenul scris "nu se trece prin toata materia". Pe bune? Chiar asa o fi dracul atat de negru, toti vor invata doar 10 % din materie ca stiu ei ca aia le pica sau cum?

    In fine, cea mai mare itiotenie ramane insa faptul ca sunt 2000 de locuri la rezidentiat pentru 6000 de candidati! asta este o problema foarte mare. Ce ar trebui sa faca ceilalti 4000? De ce nu sunt lasati sa-si dovedeasca toti competenta? Nu ar fi mai bine sa fie examene la angajari pe posturi? Atunci am stii care sunt cei mai buni specialisti.

    Ma invart intr-un cerc larg de medici, sotia e doctor si stiu clar cum se intra la rezidentiat, stiu cat de dezinteresati sunt rezidentii, stiu cum sunt tratati de catre profesori si mai ales stiu cat de incompetenti sunt! Dar asta cred ca o stie deja toata lumea!
    Vai de noi cei care vom fi bolnavi!
    • +2 (2 voturi)    
      rezi (Luni, 7 septembrie 2009, 9:06)

      dann [anonim] i-a raspuns lui Sectoristu

      Si pentru domnul Kalu

      Faceti o eroare de logica si de drept elementara: acuzati o intreaga categorie sociala de frauda si mita.
      Si toate acestea dupa zvonuri si pareri.
      Acuzatia de mita este facuta in mod prospectiv. Studentii nu iau mita!
      Nu se fac medici cu idealul de a lua mita!
      Dar asa e pe la noi :acuzam inainte se a comite fapta!
      Examenul redactional este ceva desuet, ineficient, si subiectiv.
      Cat despre examenul oral, nu era nevoie de o asemenea precizare atat de interpretabila!
    • +2 (2 voturi)    
      raspunsuri (Luni, 7 septembrie 2009, 9:21)

      dann [anonim] i-a raspuns lui Sectoristu

      Ioanei,

      Iar pareri care nu au nicio legatura cu realitaea!
      Daca ne-am uita peste gardul ograzii am vedea cum fac occidentalii. Si nu am reinventa roata!
      Evaluarea e foarte importanta si trebuie sa ne pese de ea.
      Iar grila, intr-o tara in care suspiciunea de "influenta este peste tot" poate fi cea mai aproape de adevar modalitate de examen.
      Da, asa este! Rezidentii sunt incompetenti, dezinteresati, corupti , mediocrii, prosti!

      La fel ca si ingienerii, profesorii, judecatorii, economistii, mecanicii auto , sportivi, artisti, instalatorii etc.

      Ah, ma scuzati! Nu trebuia sa scriu asa ceva!
      Aceste adjective nu pot fi acoradate decat rezidentilor/medicilor! Restul meseriilor sunt facute de oameni de elita, cu studii la marile Universitati occidentale!
      Buna dimnineata!
      Intr-o majoritate a carei medie intelectuala, profesionala si de competenta este asa scazuta ca a noastra ,nu poti cere medicilor(sau altei profesii) performanta similara, sa zicem cu a Germaniei!
      Doar prin cresterea mediei se pot rezolva aceste probleme si, posibil, vom face mai multa performanta ca tara !
      • 0 (0 voturi)    
        Asa sa fie? (Luni, 7 septembrie 2009, 11:13)

        Sectoristu [anonim] i-a raspuns lui dann

        Atunci cum se explica faptul ca in domeniul IT Romania e vazuta atat de bine? Chiar zilele trecute se spunea ca acest domeniu poate reprezenta un motor al iesirii din criza.
        Cum se poate ca aici sa fim MULT mai tari decat Germania/Franta/Italia sau care mai vreti voi?

        Raspunsul este simplu: rezultatele conteaza! In acest domeniu degeaba vii si fluturi cinspe diplome, daca nu merge programul, sau e prost si crapa des, sau iese cu intarziere foarte mare pe piata esti ars, terminat!

        Eu nu cer performante nemaipomenite, imi doresc doar putin normalitate si competenta!
        Care ar trebui sa inceapa de la admitere, nu sa se intre cu 4 in examen dar are 10 la dosarul din liceu! Sa fie examene stricte, chiar daca nu se acopera locurile.
        Ce sa mai vorbim despre rezidentiat pe specialitate. Ce-ar fi daca acest examen atat de important s-ar da pe specialitatea pe care se doreste a se urma? Evident trebuie sa existe niste trunchiuri comune, dar in rest sa se dea din materie specifica. Si care da la cardio, pai acolo da si atat, daca nu intra sa nu mai ocupe alte locuri prin alunecare, doar ca a avut o medie mai buna. Adica sa se urmareasca si putina pasiune pentru meseria pe care si-au ales-o. Asa, unul vrea pediatrie, dar nu mai apuca si nimereste la geriatrie, ca acolo a prins loc. Cum credeti ca va munci omul ala?
        Greu, handicapati am fost si asa vom ramane pentru totdeauna. Lasa ca acum ne aranjeaza maretii justitiari. Suntem cauza pentru care se uita urat UE la noi, dar tot vrem salarii de boieri, ce basca mea!
        • +1 (1 vot)    
          Competenta (Luni, 7 septembrie 2009, 17:45)

          marius [anonim] i-a raspuns lui Sectoristu

          Si daca toti rezidentii is asa prosti si spagari de ce pleaca cate 500/an la cele mai tari spitale universitare din Europa la salarii de 10x mai mari decat in Romania?
  • 0 (0 voturi)    
    rezidentiat 2010 (Marţi, 8 septembrie 2009, 23:12)

    andrei [anonim]

    sunt de acord cu subiectele grila. iar faza cu interviul mi se pare de bun simt. oricum rezidentiatul nu-ti ofera post, assa ca nu are de ce sa nu fie pe bune. iar chestia cu cv este f ok, nu cred ca ai cum sa fraiereti profii cu congresele , iar mi se pare normal sa se tina cont de media din timpul facultatii. sunt atatia prosti care au bulan la rezi si in facultate au fost super prosti. iar pt cunoscatori se stie ca o lucrare la un congres international sau un erasmus se iau pe bune si in niciun caz nu scrie proful articole. sa fim seriosi
    asta o spun incapabilii care nu au facut mai nik in faculta,
    sa se uite la medii din facultate la tot
    bafta baieti
  • 0 (0 voturi)    
    Cum asa? (Vineri, 18 septembrie 2009, 6:36)

    Stefan [anonim]

    Dupa cum au spus-o multi (toti): examenul redactional este o tampenie; dar nu merita sa ne agitam prea mult, deoarece nimeni nu va avea imbecilitatea necesara pentru a o pune in practica. Nici macar in Romania.

    Partea cu interviul este mai perversa. Vad ca unii se declara pro (inteleg, din principiu). Dar in ce dracu' va consta interviul asta?? Evaluare a cunostintelor? Greu de crezut. Oameni buni, vorbim de MEDICINA, nu de taximetrie... Va fi o masuta prin fata careia vor trece toate miile de absolventi sau cum?? Nu isi da nimeni seama ce aberatie ar fi? Unii vor ajunge la un chirurg care nu stie altceva decat abdomene acute si traume, iar altii la proful de pediatrie, care va dori sa discute despre prepararea laptelui praf pentru prematuri. Cum, si cine ma poate indruma pe mine in cariera??? Si de ce tocmai in cadrul EXAMENULUI de rezidentiat? Ce legatura are orientarea in cariera cu evaluarea? Poate sunt eu incapacitat mintal, dar nu vad ce poate cauta interviul in cadrul examenului.
  • 0 (0 voturi)    
    rezidentiat 2010 (Luni, 26 octombrie 2009, 23:13)

    ele [anonim]

    CATA IGNORANTA,IPOCRIZIE,CATA FRUSTRARE !!!!DAR ASTIA SUNTEM NOI.DAM IN NISTE COPII CARE AU AVUT CANDA UN VIS :ACELA DE A FACE BINE!as vrea sa vad cati dintre cei care au trecut prin facultate ,si nu ma refer la cea de 3 ani, pot sustine un examen asa de usor ca cel de rezidentiat,daca pot sa suporte mirosul de formol din anul 1 si sa tremure la examenul de semiologie din anul 3 sau in loc sa mearga in club stau si citesc din angelescu si etc etc etc etc DAR INTELEG CA FRUSTRAREA E MARE!TOT ATAT DE MARE CA SI RESPONSABILITATEA CARE SURVINE ODATA CU INTRAREA IN REZIDENTIAT.AS DORI SA VAD CUM VA DESCURCATI ATUNCI CAND TREBUIE SA DATI CU SUBSEMNATUL PE O FOAIE DE OBSERVATIE CLINICA A UNUIA CARE SI-A BAUT SI ULTIMUL NEURON SAU A UNEI PITIPOANCE CARE SI-A SCURTATA VENELE PT CA IUBI A PARASIT-O.DOAR ATUNCI AVETI DREPTUL DE A NE CRITICA.PANA ATUNCI........CIOCU MIC.
  • 0 (0 voturi)    
    vai de noi (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 9:57)

    billy [anonim]

    ganditi bine dar nu puteti pune in parctica asa ceva in romania pt ca profesorii de aici nu sunt profesorii din germania franta sau alta tara , aici totul e pe bani !!! Suntem de acord ca trebuie schimbat rezidentiatul dar nu cu interviu , din 2 rele noi alegem raul cel mai mic adica sa fie grile in continuare centralizat


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version