Campania "Sansa la viata, sansa la noi amintiri" vine in ajutorul copiilor cu malformatii cardiace

de M. Barascu     HotNews.ro
Miercuri, 2 septembrie 2009, 14:57 DoctorH - DoctorH Actualitate

“Sansa la viata, sansa la noi amintiri”
Foto: HotNews.ro
In Romania se nasc anual aproximativ 1.000 de copii cu malformatii cardiace, 900 dintre ei necesita interventie chirurgicala in primul an de viata. Pe 2 septembrie a fost lansata campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri”, campanie ce se va derula pana pe 30 noiembrie 2009. Scopul: dotarea sectiei de chirurgie cardio-vasculara pediatrica de la Spitalul “Marie Curie” din Bucuresti, si informarea parintilor, a medicilor de familie si a specialistilor, pentru depistarea la timp a malformatiilor cardiace congenitale.

Aproximativ 5.000 de copii romani cu malformatii congenitale cardiace mor an de an, pentru ca nu sunt diagnosticati si tratati la timp. Exista cinci boli de inima in care trebuie intervenit inca din prima saptamana de la nasterea bebelusulului. Potrivit datelor statistice intocmite la nivel national, Romania are cel mai mare procent din Europa de copii bolnavi de inima neoperati.

Site-ul www.sansalaviata.ro vine in sprijinul parintilor cu informatii despre malformatiile cardiace la copii si modalitatile prin care pot fi corectate.

Aproape 20.000 de copiii au nevoie de o operatie

Medicii spun ca aproape 20.000 de copii au nevoie de o operatie intr-o anumita etapa. Specialistii sustin ca circa 1.500 de cazuri de afectiuni cardiace congenitale complexe necesita interventie de urgenta, dar operatiile sunt realizate in doar cateva unitati din tara, respectiv Bucuresti, Targu-Mures si Timisoara.

Scopul campaniei

Cresterea numarului de copii operati, prin depistarea precoce a malformatiilor cardiace congenitale si prin efectuarea interventiilor la momentul optim.

Acest lucru se va realiza printr-o campanie de informare a parintilor, a medicilor de familie si a specialistilor, precum si prin sprijinirea infiintarii unei sectii de chirurgie cardio-vasculara pediatrica in cadrul Spitalului “M.S. Curie”.

"Pentru ca demersurile de amenajare a blocului operator sa inceapa cat mai repede, Procter & Gamble a donat deja Spitalului “M.S. Curie” suma de 600.000 RON. Speram ca valoarea totala a donatiei, la sfarsitul campaniei, sa fie de minim 1,2 milioane de RON, similara donatiei de anul trecut de la Targu-Mures”, a declarat Olivia Ciubotariu, Specialist Relatii Externe la P&G.  

In Romania exista o singura clinica specializata in chirurgie cardio-vasculara pediatrica: Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures. Institutul ar trebui sa faca fata celor 900 de copii care trebuie operati in primul an de viata, dintre cei 1.000-1.200 care se nasc anual cu malformatii cardio-vasculare grave. Capacitatile existente permit operarea in tara, in fiecare an, a doar aproximativ 300 de copii.
Logo-ul campaniei
Logo-ul campaniei
Foto: HotNews.ro

“La Spitalul “M.S. Curie” sunt examinati anual, pe profil cardiovascular, aproximativ 1.500 de pacienti, iar numarul cazurilor noi de malformatii cardio-vasculare depistate este in jur de 250-300/an. In spitalul nostru, in cadrul sectiei de Pediatrie 1, functioneaza Compartimentul de Cardiologie care, in colaborare cu Sectia ATI, poate aborda doar partea medicala a patologiei malformative. Spitalul detine, de asemenea, un corp de cladire care poate fi dedicat infiintarii unei sectii de chirurgie cardio-vasculara. Prin intermediul campaniei “Sansa la viata, sansa la noi amintiri” si cu ajutorul Ministerului Sanatatii, speram sa putem infiinta aceasta sectie si sa avem curand si o echipa de specialisti dedicata”, a declarat dr. Catalin Cirstoveanu, seful sectiei de Terapie Intensiva Neonatala de la Spitalul “Marie Curie”.

Campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri” a primit finantare de la Ministerul Sanatatii: suma de 2.796.000 lei, pentru achizitionarea de aparatura medicala. Pana la 1 octombrie, Ministerul va aproba structura departamentului nou creat in cadrul spitalului, in vederea asigurarii personalului medical calificat in cadrul sectiei de cardio-chirurgie pediatrica, prin redistribuire si/sau prin angajare conform prevederilor legale in vigoare.

Ce cauzeaza malformatiile cardiace congenitale?

Malformatiile cardiace congenitale sunt prezente la circa 0,8-1% dintre nou nascuti si sunt malformatiile congenitale cel mai des intalnite.

In Romania, in lipsa unei statistici exacte, nu se cunoaste numarul exact de copii nascuti anual cu malformatii cardiace congenitale, insa numarul lor se estimeaza a fi in jur de 1.000-1.200/an. In majoritatea cazurilor nu se cunoaste motivul pentru care acestea apar. Uneori poate fi vorba de infectii in cursul sarcinii (rubeola afecteaza dezvoltarea normala a inimii fatului sau dezvoltarea normala a altor organe).

Despre campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri”

Editia 2008 a campaniei “Sansa la viata, sansa la noi amintiri”, a contribuit la dotarea unui al doilea bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures si la specializarea in cardiologie interventionala, in Elvetia, a unui medic. Valoarea totala a fondurilor donate in cadrul campaniei a depasit 1,2 milioane de RON.

Pentru ca nu toti copiii cu malformatii cardiace ajung in timp util la Targu Mures pentru a fi salvati, Procter & Gamble a hotarat sa sustina si in acest an aceasta cauza prin sprijinirea proiectului de la Spitalul “M. S. Curie” din Bucuresti.


Citeste mai multe despre   



















1778 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    campanie sau reclama mascata? (Miercuri, 2 septembrie 2009, 20:26)

    eminovici [anonim]

    Nu este decat o campanie de marketing de pe urma careia o companie transnationala incearca sa obtina profit. CTN -ul este P&G Romania.
    Cel mai abominabil mi se pare ca P&G nu declara macar cat din castigul realizat in campania sa (procentual) in aloca cauze umanitare.
    Estimarea mea este ca maxim 20%, restul incasandu-se ca profit...
    Cat despre redactorul articolului si hotnews, rusine pentru lipsa marcajelor specifice articolelor publicitare!
    • 0 (0 voturi)    
      re: "campanie sau reclama mascata?" (Miercuri, 30 septembrie 2009, 19:59)

      Roman D. [anonim] i-a raspuns lui eminovici

      Eminovici, daca ti s-ar fi nascut bebelusul cu o malformatie cardiaca, n-ai mai vorbi asa. Ce conteaza cat doneaza?! important e ca o fac!!!! Crede-ma ca eu vb din experienta proprie...Bebelusul meu a avut sansa de a fi operat la Tg Mures. Singurul loc unde avea "sansa la viata".
      Multumesc P&G, multumesc Tg.Mures....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri