Ion Bazac: Romania are prea multe spitale, de trei ori mai multe decat este nevoie

de V.M. HotNews.ro
Vineri, 14 august 2009, 13:31 DoctorH - DoctorH Actualitate

Ministrul Sanatatii, Ion Bazac
Foto: AGERPRES
Romania are nevoie de cel mult 150 de spitale, in conditiile in care numarul acestora este acum de trei ori mai mare, sustine ministrul Sanatatii, Ion Bazac, potrivit Mediafax. Intrebat care este scenariul cel mai pesimist privind sistemul de sanatate din tara noastra, in actualul context de criza, Bazac a spus ca, in prezent, numarul spitalelor este mult prea mare si este nevoie de o restructurare in sistem.

"Sistemul de sanatate din Romania are o mare problema, are 431 de spitale si cheltuieste 85% din buget (bugetul Ministerului Sanatatii - n.r.). Solutia nu este decat restructurarea. Si lucrul acesta se va intampla. Am promis. Oricat de mare ar fi procentul primit din PIB, cred ca ar trebui sa avem spitale care sa functioneze eficient si in orice caz mult mai putine", a afirmat Bazac.

El a precizat ca prin restructurare nu intelege neaparat inchiderea spitalelor existente.

"Restructurare inseamna conversie a spitalelor in alt gen de asistenta medicala, asa cum sunt in Uniunea Europeana. Eu am spus de multe ori ca nu vreau sa inventam modele noi, sunt tari care au facut aceste restructurari si care functioneaza, Franta este una, Elvetia este alta, Germania este in curs. Cred ca modelele astea trebuie preluate si implementate. Romania are nevoie de maxim 150 de spitale", a adaugat Bazac, care a participat vineri, la Targu Mures, la inaugurarea Centrului Regional de Telemedicina.


Citeste mai multe despre   



  
4481 vizualizari
  • +3 (5 voturi)    
    In sfarsit (Vineri, 14 august 2009, 13:48)

    ionescu [anonim]

    ...cineva a descoperit principala problema a sistemului sanitar romanesc. Prea multe spitale.
    • +6 (8 voturi)    
      Daaa (Vineri, 14 august 2009, 14:13)

      x [anonim] i-a raspuns lui ionescu

      Acu' citiva ani erau prea multe paturi in fiecare spital ...
      Dupa care erau prezentati cite 2 pacienti intr-un pat sau cite unul PE O USA!!!
    • +3 (3 voturi)    
      pai normal... (Vineri, 14 august 2009, 15:47)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui ionescu

      asta e problema...
      faptul ca e prea putin personal, ca stau 2 pacienti in pat, ca nu au medicamente, aparatura etc, faptul ca pica faianta si tencuiala de pe spitale sunt probleme minore...

      (asta fara sa punem la socoteala, cizile, spaga, salariile,pregatirea personalului etc)
      • +1 (1 vot)    
        prea multe (Vineri, 14 august 2009, 22:55)

        manzalardas [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        Pe vremea Impuscatului vine un politruc la sedinta generala din agricultura:
        - Tovarasi, vine toamna si urmeaza recoltarile si araturile. Vreau sa stiu daca in agricltura sunt probleme. Pe aia cu "nu este pic de motorina" o stim. Ma intereseaza sa stiu daca aveti alte probleme!
    • +3 (3 voturi)    
      Asta-i din putzul gandirii....... (Vineri, 14 august 2009, 18:49)

      asterix [anonim] i-a raspuns lui ionescu

      Daaaaaaa ionescule ai dreptate minstrul sanatatii a rezolvat problema.... prea multe spitale pe capu' romanilor si trebuie reformate(=desfintate).Nu trebuie sa fi mare manager sa rezolvi o criza de sistem prin inchiderea lui. Aia o stie si unul cu 2 clase ca trenu'.
      Doamne unde au gasit valorile astea de ministri????
      Pai dom' bazat, medicina primara a-ti rezolvat-o de sta sa inceapa sa-i cante prohodu, Daca aplici aceeasi politica si cu spitalele, romanii o sa fie in maaaaaaare caca.
      Lasand la o parte faptul ca avem cel mai mic numar de medici pe cap de locuitor din UE, si mai ne si pleaca medici tineri la greu.... Oare aveti tupeul sa dati presei cifrele reale a cati medici si asistenti au cerut elibererea certificatelor de recunoastere a studiilor, cu scopul clar de a pleca din fascinatia numita romanica????? O sa vedeti ca nu trebuie sa desfintati spitale fiindca in ritmul actual o sa ramaneti fara personal.
      Tot prostul stie sa distruga , mai greu cu construitul....
    • +2 (2 voturi)    
      UAU (Sâmbătă, 15 august 2009, 18:07)

      aurelian [anonim] i-a raspuns lui ionescu

      ministrul nostru se ABEREAZA.
      daca sunt prea multe spitale de ce stau bolnavii cate 3 sau 2 in pat????
      de ce stau altii pe holuri ca nu avem paturi sa-i internam???
      desi ma intreb ce ma astept de la un ministru care nu e in stare sa stie nici ce salar au angajatii din ministerul pe care-l conduce.
      domnule ministru un medic tanar are 8-9 milioane salar si in romania e o criza in sistemul medical din toate punctele de vedere.dam examene dupa carti foarte vechi,primim salarii jenante stam condusi de un ministru acre nu stie ce vorbeste si intr-o tara unde toata lumea e impotriva medicilor.
      din acest motiv va salut si plec din tara
  • +5 (9 voturi)    
    prea multe spitale? (Vineri, 14 august 2009, 13:54)

    rox [anonim]

    Daca avem prea multe spitale cum se face ca oamenii stau la coada sa fie consultati in fiecare zi? De ce sunt paturi in care sta mai mult de o persoana? De ce doctorii si asistentele nu au timp sa se ocupe cum ar trebui de pacienti?

    Ce inseamna restructurarea asta? Daca nu inchidem spitalele si le transformam in alte tipuri de institutii care ofera servicii medicale respectivele institutii nu mai au nevoie prin minune de fonduri de la stat? Sau pe langa putinele spitale unde si asa bolnavii isi aduc medicament de acasa o sa avem si spitale transformate in policlinici cu plata in care va trebui sa platim pana si consultatia?

    Ce simplu e sa vorbesti de reforma fara sa propui ceva clar si sa prezinti argumente si cifre.
    • +6 (16 voturi)    
      de ce (Vineri, 14 august 2009, 14:12)

      alex [anonim] i-a raspuns lui rox

      Pai...pentru ca suntem o tara de bolnavi si ipohondri? Pentru ca ne imbuibam de Paste si Craciun pana plezneste ficatu in noi? Pentru ca nu ne ingrijim de sanatate pe principiul "lasa ca merge si asa"? Nu sunt prea putine spitale, sunt prea multi bolnavi. De aia e ingramadeala.
      • +2 (6 voturi)    
        serios? (Vineri, 14 august 2009, 14:54)

        luc [anonim] i-a raspuns lui alex

        tu chiar crezi ca aia de stau cate doi in pat sunt cei care mananca prea mult de craciun? mai gandeste-te.
        • +4 (6 voturi)    
          mda (Vineri, 14 august 2009, 16:56)

          sz [utilizator] i-a raspuns lui luc

          faza cu 2 in pat se intampla pt ca doctorii nu trateaza bolnavu dc nu-i da spaga... si unu care n-are bani de spaga sta 2 saptamani in spital pana sa fie operat, in chinuri groazince pana apendicita lui devine acuta, si-l opereaza doar cand i se perforeaza... asta-i un caz real...
      • +1 (1 vot)    
        de ce (Vineri, 14 august 2009, 14:59)

        rox [anonim] i-a raspuns lui alex

        Eu sunt deacord cu tine (mai putin partea cu imbuibatul care e cam gratuit spusa) mergem deseori la medic mai tarziu decat ar trebui, dar inceraca sa mergi la medic la timp (la niste simple analize) si vei vedea cat trebuie sa stai la coada daca nu ai bani sa mergi sa le faci la un centru particular. Si vei vedea ca medicul de familie te trimite de cele mai multe ori tot la spital la un specialist unde mai sunt la coada de la ora 06 inca 20 de persoane.
      • +5 (5 voturi)    
        poftim? (Vineri, 14 august 2009, 15:45)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui alex

        stii ca statistic suntem poporu care ne ducem cel mai rar la medic?
        in tarile civvilizate e un control anual, la ei cancerul si alte boli se descopera si inainte de a mai avea 3 luni de trait...

        nemaivorbind ca ingramadeala e tot anu nu numai de craciun si pasti... acest lucru cum il explici?

        PS: si daca vine (Doamen fereste) vre-o calamitate, un cutremur ceva ce o sa faca daca nu mai fac fata la cativa betivi si imbuibati de craciun si pasti?
  • +5 (5 voturi)    
    poate ne spuneti... (Vineri, 14 august 2009, 13:57)

    egroeg [anonim]

    cate paturi de spital avem la 1000 de locuitori si ce inseamna asta fata de alte tari,ca sa intelegem motivul prntru care afirmati ca avem prea multe spitale,ca,in rest,despre calitatea asistentei medicale avem cat e ziulica de mare tot felul de stiri la tv.
  • -1 (5 voturi)    
    trebuie schimbat (Vineri, 14 august 2009, 13:57)

    Mowgli [utilizator]

    tipul asta trebuie schimbat. Nu stie ca in UE nu e nevoie acelasi volum de asistenta medicala ca in Romania unde saracia si mizeria se transforma in boli. Nu a vizitat vre-un spital ni ultima luna sa vada cate paturi sunt goale? Inainte sa desfiinteze sa infiinteze ceva si dupa aceia poate sa desfiinteze ce a inlocuit.
  • 0 (2 voturi)    
    Da, ... (Vineri, 14 august 2009, 13:58)

    nety [anonim]

    ... de acea toate spitalele sunt pline de oameni, la fiecare cabinet medical sunt cozi la care trebuie sa stai cu orele. Frumoasa analiza mai face dl ministru.
  • +5 (7 voturi)    
    curajos ministru! (Vineri, 14 august 2009, 13:59)

    florian [anonim]

    Foaret curajoasa declaratia d-lui Bazac! Se cunoaste ca e pe problema! Bine ca a sistat aberatiile fostului ministru Nicolaescu privind construirea a peste 30 de noi mari spitale! - in conditiile in care sunt in constructie cel putin 20, incepute de peste 10 ani.
    Dispersarea fondurilor si asa insuficiente in sute de unitati cu sute de directori si CA este paguboasa - un ac de siringa, o bulina sau un kg de cartofi au preturi de achizitie de 1 la 5, dupa cum a negociat conducerea fiecarei unitati.
  • 0 (4 voturi)    
    Asa o fi.... (Vineri, 14 august 2009, 14:01)

    mihai2k [utilizator]

    ...... cum ziceti dumneavoastra , d-le ministru, dar totusi, de ce de foarte multe ori stau bolnavii cate doi intr-un pat ?

    ....... sunt prea multe spitate dar prea putine paturi ?

    Vreti va rog sa dezvoltati ideea ??
  • -1 (5 voturi)    
    altu (Vineri, 14 august 2009, 14:03)

    berbecu [anonim]

    altu care nu are nici o treaba cu realitatea.In spitale se doarme cate 2 in pat ma ametitule!
  • +3 (5 voturi)    
    alt idiot (Vineri, 14 august 2009, 14:04)

    io [anonim]

    a calculat el ...
    probabil de-aia sint pline, ca-s prea multe.
    logica de
    pai sa vedem : in Bucuresti-Ilfov, sa zicem 10.
    mai raman 140 care trebuie impartiti in 41 de judete.
    cam 3-4 spitale in fiecare judet.
    deci, 1 spital judetean, 1 spital de ortopedie si urgente chirurgicale, 1 maternitate, 1 spital boli infectioase ...
    hopa ca deja am depasit limita.
    numai intr-un municipiu, si deja e nevoie de mai multe spitale decit sustine onorat ministrul ...
    Honore de Bazac !
    si in oraselele mai mici nu e nevoie de macar un spital si o maternitate?
    daca nu sinteti in stare sa gestionati sitemul lasati pe altii va rugam.
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Vineri, 14 august 2009, 14:55)

      ady [anonim] i-a raspuns lui io

      prea multi pensionari,sanatatea romanilor este precara ..daca nu e banu trebuie sa incepi sa tai din portia de sarmale,matzul mai gol dar mai sanatos
    • 0 (0 voturi)    
      si tu esti altul (Vineri, 14 august 2009, 22:11)

      raluca [anonim] i-a raspuns lui io

      ministrul se refera la 150 de spitale gen cum sunt cele din ue, adica cu toate sectiile necesare. medicala, chirurgie, ginecologie si tot ce e necesar...deci daca refaci calculul iese cam un spital mare in fiecare oras care are peste 80-100 000 locuitori.
      I
  • +4 (4 voturi)    
    se prea poate (Vineri, 14 august 2009, 14:05)

    simion [anonim]

    dar hai sa privim cum functioneaza asigurarile de sanatate in tarile mentionate si cum functioneaza la noi?
    Sa ne uitam ce rezultate are medicina preventiva in tarile mentionate si ce rezultate are la noi!
    De ce platim asigurari de sanatate daca nu gasim medicamente?De ce vom coplati medicii daca platim si asigurari de sanatate?
    Care e starea de sanatate si speranta de viata a romanilor si cum este in tarile mentionate?
    Si in ultimul rand dar nu mai putin important, ce veti face cu banii rezultati din inchiderea spitalelor domnule ministru?
    • 0 (0 voturi)    
      trebuie sa inchidem spitalele.... (Vineri, 14 august 2009, 15:03)

      capatu' satului [anonim] i-a raspuns lui simion

      avem nevoie de bani la PSD, pt. campania pornita de dl. GOANA, trebuie sa cumparam cate 25.000 de ciocane pt. fiecare bolnav, daca rezista dupa ce este lovit cu toate cele 25.000 de ciocane il facem membru de partid si ii dam gratis un Ferari.....
    • -1 (1 vot)    
      de ce platim? (Vineri, 14 august 2009, 15:31)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui simion

      pentru ca sintem fraieri, nu ne intereseaza, platim tot, inghitim orice taxa, pentru ca sintem un popor de sobolani. platim si ei cheltuie, isi trag conturi babane, vile, etc. de aia ca nu sintem in stare sa ne ridicam si sa le dam la cap!
    • +1 (1 vot)    
      se prea poate 2 (Vineri, 14 august 2009, 18:18)

      ministrul va raspunde [anonim] i-a raspuns lui simion

      Domnule Simion cu banii rezultati din inchiderea spitalelor o sa imi cumpar un ferrari!
  • +2 (2 voturi)    
    si prea multi oameni! (Vineri, 14 august 2009, 14:18)

    gelu [anonim]

    mai multi decat este nevoie. asa ca totul se va regla cand vor reduce personalul medical.
  • +2 (4 voturi)    
    Papioiu' Geonacului loveste din nou! (Vineri, 14 august 2009, 14:21)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Bazaconia asta care nu stie nici sa stea in fata camerelor de filmat si care isi inchipuie ca e ministru delireaza din nou.

    Spuneti-i careva sa-si revina! Arafat, spune-i sa taca, pare mai destept asa!
  • +2 (4 voturi)    
    S-ar putea.... (Vineri, 14 august 2009, 14:22)

    X [anonim]

    ... sa fie prea multe spitale si pe de alta parte prea putin cimitire.
  • -2 (4 voturi)    
    poftim??? (Vineri, 14 august 2009, 14:28)

    carmen [anonim]

    Deci asta e concluzia dl ministru, ca avem prea multe spitale.

    Este genial acest om...cum a ajuns in minister?

    Caci imi pare ca gandeste din pct de vedere al unui om care nu a intrat vreodata intr-o unitate de urgenta sau care nu stat la coada ptr a i se face analize.

    Stimabile...de reforma este nevoie, dar in nici intr-un caz nu avem din abudenta spitale, poate doar daca le pune la socoteala pe cele ce trebuiau de mult dezafectate..insa din lipsa de alte locatii li s-au pus petece.

    Sincer, desi stiu ca visez...sper ca dansul sa faca o lista cu multitudinea de spitale..si sa o publice, sa astepte comentariile si apoi sa traga o concluzie
  • -2 (4 voturi)    
    ce zici tu acolo? (Vineri, 14 august 2009, 14:48)

    liviu_ [utilizator]

    d-aia sunt spitale in care stau 2-3 in pat nu?
  • +1 (5 voturi)    
    e prost (Vineri, 14 august 2009, 14:55)

    luc [anonim]

    dl ministru bazac e prost.
  • +1 (3 voturi)    
    oare? (Vineri, 14 august 2009, 14:55)

    maria [anonim]

    Prea multe spitale ?
    De aceea se asteapta din iunie pana in octombrie pentru o internare la oftalmologie in Cluj ?
    Sau daca esti internat la interne nu poti face analizele necesare pentru ca nu exista eprubete sau te programeaza la anu"....si la multi ani si petreci zile pretioase in spital fara sa ti se faca ceva!Trist!!!!
  • -2 (4 voturi)    
    alt vai de capul lui (Vineri, 14 august 2009, 15:05)

    vai [anonim]

    daca da-i google pe un oras mare si cauti hospital o sa vezi ca sint citeva sute numal la un oras de marimea bucuresti.
  • +4 (6 voturi)    
    Nu va place, ai? (Vineri, 14 august 2009, 15:17)

    Pacala [anonim]

    Iar sare prostimea cu gura... Ce nu va place bai?. Cum zicea acu' cativa ani Baselu? "Romania nu are nevoie de autostrazi!"
    E, uite ca nici de spitale nu are nevoie! Sa traiasca doar aia sanatosi iar restu'... la sapun cu ei... ai dreaq de milogi si calici.
    Stie Domnu' ministru Bazat ce spune, nu de spitale avem nevoie ci de masini Ferrari. Cat mai multe masini Ferrari sa faca jmecherii liniute cu ele in fiecare noapte sub ochii aprobatori ai politiei.
    Aaa... sa nu uit... si de manele avem nevoie, manele cat mai urlatoare si penibile. Asta ne trebuie la natia rumana. Ferrari pentru jmecheri si manele la toata lumea, nu spitale... ra-ti ai dreaq de calici si gaozari!
    Va pup si nu uitati: ne vedem la vot!
  • +2 (4 voturi)    
    nu va grabiti (Vineri, 14 august 2009, 15:21)

    Free Man [utilizator]

    ministrul ferrari nu e idiot, e doar rau-intentionat, avand oridine precise de distrugere in continuare a asistentei medicale pt romani, avand ca rezultat un genocid lent.
    L-as inteba pe dl. ministru sa ne explica despre o mare hotie, de vreo 20 milioane de euro
    caci la Realitatea TV si Anteena 3 nu ni se spune): care e situatia cu cele 20 milioanele de dolari alocate initial vaccinarii contra cancerului de col uterin (ca urmare a infectarii cu HPV), si care sunt dirijate acum fraudulos catre fundatia sotiei lui Mircea Geoana- Prostanacul..? chipurile pt informarea populatiei, si propaganda....
  • +3 (5 voturi)    
    AAAAAAAAUUUUUAAAAAA (Vineri, 14 august 2009, 15:24)

    dewuio [anonim]

    ce partid este asta ?

    ma rog ... de parca ar mai conta.

    oricum bajetii astia is pusi pe vindecat populatia nu gluma :)

    ne-sanatosi rau :)))
  • 0 (2 voturi)    
    Interesant. (Vineri, 14 august 2009, 15:24)

    AlinN [anonim]

    Daca incercam sa trecem peste mancatul rahatului, si vaitatul profesionist, ne dam seama ca ministrul asta chiar este competent. Sa speram ca va fi lasat sa faca treaba, dar dupa cum sar cu gura profesionistii mancatului de rahat inteleg de ce merge treaba asa bine la noi in tara. Nu-si mai aminteste nimeni de spitalele cu 1 doctor, sau cu 1 doctor specialist pe sectie, cu morti din acest motiv, acum se sare la mancarea rahatului pentru ca ministru , deh , este de la PSD.
    Decat mult si prost mai bine putin si prost sau, cine stie, decat mult si prost mai bine putin si bun.
  • +1 (5 voturi)    
    omul asta e nebun!!! (Vineri, 14 august 2009, 16:01)

    Dan Santimbreanu [anonim]

    Omul asta e nebun de tot. Daca el ca ministru spune ca sunt prea multe spitale... noi ce sa mai zicem.

    Esti praf, amice!

    Daca faci 150 de spitale de top quality, la fel ca Franta Elvetia... poate sa ai dreptate, ca se va asigura un flux optim, dar pana sa faci tu asta mai trec 30 de ani.

    Intre timp oamenii stau 2-3 in pat. Prea multe spitale, nu????


    Praf!
  • +5 (5 voturi)    
    nu e adevarat (Vineri, 14 august 2009, 16:08)

    d [anonim]

    Date de pe site-ul Organizatiei mondiale a sanatatii, statistica din 2007:

    http://www.who.int/whosis/whostat2007.pdf

    Prima cifra reprezinta nr de medici la 1000 de locuitori, a doua cifra este nr de asistente la 1000 de locuitori, a treia cifra sunt cheltuielile pt sanatate exprimate ca procent din PIB.

    Franta: 3,37 / 7,24 / 10,5
    Ungaria: 3,33 / 8,85 / 7,9
    Romania: 1,90 / 3,89 / 5,1
    Rusia: 4,25 / 8,05 / 6,0
    USA: 2,56 / 9,37 / 15,4
    UK: 2,3 / 12,12 / 8,1
    • +4 (4 voturi)    
      Bazac, acest Pogea al Sanatatii (Vineri, 14 august 2009, 16:40)

      Justin Puscasu [anonim] i-a raspuns lui d

      ar fi trebuit sa cunoasca cifrele astea, ba mai mult ar fi trebuit sa stie ca si dotarea spitalelor si pregatirea si gradul de motivatie al personalului sunt usor mai scazute in Romania, decat in UK, sau Franta...
      Ar fi trebuit sa rumege toate datele astea inainte de a iesi sa ne spuna ca e pus pe desfiintat spitale si - in general - e pus pe desfiintat sistemul medical si asa vai de steaua lui.
      Faptul ca din cauza tampitilor astia mor oameni cu zile nu-l mai observa nimeni.
    • 0 (0 voturi)    
      foarte bine!! (Vineri, 14 august 2009, 16:55)

      crap [anonim] i-a raspuns lui d

      sa vedem cifrele, ca sa nu mai auzim doar speculatii mizere! ma intreb daca ministrul le stie. daca da (si ar trebui), atunci afirmatia lui e a unui inconstient, a unui dus cu pluta notoriu. daca nu prea, atunci sa puna mana si sa se documenteze inainte sa deschida gura sau sa se lanseze in actiuni care frizeaza bunul simt si sunt un atentat la sanatatea populatiei. e de presupus sa aiba consilieri care sa'l sfatuiasca.. pe ce se duc salariile alea mari de consilieri? pe taifas si cafele? pe barfa? o frecare de menta in institutiile guvernamentale de te doare capu'.. nu 12000, ci 75% cred ca ar merita sa fie dati afara dintre ei.. si cu banii salvati sa intretina spitalele alea atatea cate sunt.. de fapt nu suficiente.
    • +2 (2 voturi)    
      si inca mai importa (Vineri, 14 august 2009, 17:39)

      sam [anonim] i-a raspuns lui d

      Da, si Anglia si Franta, si nu numai, inca mai importa, chiar si din Romania, medici si asistente...
  • +3 (3 voturi)    
    Cata clarviziune (Vineri, 14 august 2009, 16:31)

    mioara [anonim]

    M-a impresionat atata clarviziune...probabil sunt si prea multi bolnavi, hai sa ii reducem :
    -> daca scadem numarul spitalelor scade si numarul bolnavilor (sarmanii) si cum natalitatea este in scadere, se micsoareaza si marimea populatiei -> iata cum devine realist numarul domnului ministru de 150 de spitale.
    Minunata logica...
  • +3 (3 voturi)    
    extraordinar ,ce descoperire !!!... (Vineri, 14 august 2009, 16:44)

    kjh [utilizator]

    io ma mir ca nu-i crapa capul astuia de atitea idei !
    Ma ,poate-l aude neamtul ,francezul ,elvetianul si ni-l ia ! Va dati seama ce pierdem ???? Cine ne mai aduce noua pe linia de plutire , sistemul medical ?
  • +7 (7 voturi)    
    alta e problema (Vineri, 14 august 2009, 16:46)

    liviuf [utilizator]

    pe cind stirea 'Romania are prea multe biserici' ?
    • +1 (1 vot)    
      bravo! (Vineri, 14 august 2009, 17:47)

      Free Man [utilizator] i-a raspuns lui liviuf

      super ! :)
  • +2 (2 voturi)    
    prea multi ministri (Vineri, 14 august 2009, 17:36)

    sam [anonim]

    Eu cred ca in Romania sunt prea multi ministri idioti si hoti...
  • 0 (0 voturi)    
    Numar de paturi de spital 6.7 la mia de locuitori (Vineri, 14 august 2009, 17:45)

    corina [anonim]

    Am citit pe internet ca la noi ar fi 6.7 paturi la mia de locuitori, in timp ce media europeana esete de 4.2 paturi.
    Pai o fi asa, dar nu e relevant. Cate boli sunt eradicate in Europa si la noi mai sunt; saracia genereaza boala...
    E impresionanta clarivziunea domnului ministru.
    Va spun eu cum s-a gandit :
    - scadem numarul de paturi scade numarul de bolnavi (in cativa ani se duc saracii fara tratament)
    - scade numarul de bolnavi scade populatia, si uite asa se echilibreaza nevoia cu cererea.

    Adanc...
    • +1 (1 vot)    
      Numarul de paturi nu e relevant (Vineri, 14 august 2009, 18:18)

      d [anonim] i-a raspuns lui corina

      Din acelasi document al OMS:

      http://www.who.int/whosis/whostat2007.pdf

      Numarul de paturi la 10 000 de locuitori:

      Germania 84
      Franta 75
      Ungaria 79
      Romania 66
      Rusia 97
      UK 39
      US 33
      Italia 40
      Japonia 129

      Numarul de paturi variaza in limite largi intre tarile dezvoltate iar in tarile cele mai mari din UE, Franta si Germania, numarul de paturi la 10 000 de locuitori este peste media noastra.
      • +2 (2 voturi)    
        dar ... (Vineri, 14 august 2009, 19:28)

        Technicus [utilizator] i-a raspuns lui d

        Dupa cum ziceai, nu-i relevant. pentru ca spitalele din tarile dezvoltate sunt foarte dotate cu aparatura care permit scurtarea semnificativa a sejurului la spital.
        In plus, in multe tari se rezolva in ambulatoriu probleme medicale care in Romania necesita internare.

        DECI: trebuie investitii.
        In articol dl. ministru face referire la bugetul Ministerului Sanatatii (deci de la bugetul de stat).
        Dar banii de la Casa de Asigurari unde sunt? Aaaa, se vireaza la bugetul de stat, pentru ca nu au fost cheltuiti !!!!
        De ce nu au fost cheltuiti? Pentru ca managerii de spitale (pusi totusi pe criterii politice) nu au acces la acele fonduri decat cand este prea tarziu ca sa le mai poata cheltui conform legii.

        Totul este o mare hotie perpetuata de toate guvernele.

        Acum, cu accesul medicilor si asistentilor romani in UE, criza se va adanci si mai tare, deja in multe spitale este un deficit de specialisti si asistente.
  • +1 (1 vot)    
    prea multe spitale!? (Vineri, 14 august 2009, 18:27)

    analistul de serviciu [anonim]

    Dupa onor ministrul sanatatii ar fi prea multe spitale!
    Oare asa sa fie? Dupa unii da, dupa altii nu!
    Si atunci care este solutia/
    Solutia, aplicata "pe sub use" a fost, deoacamdata scaderea dramatica a veniturilor medicilor, deoarece, nu-i asa, acestia castiga prea mult si ar trebui sa lise mai taie din bani!?
    Dar scaderea s-a facut cu un singur scop: Medici care pana acum aveau o indoiala sa-si ia lumea in cap, acum vor pleca si acestia si atunci, sigur ca sunt prea multe spitale, deoarece nu vor mai fi medici.
    Idei nastrusnice au avut aproape toti minsitrii, dar dupa opinia mea, domnul Bazac, care cica are terminata Facultatea de medicina, dar nu a profesat nici o secunda, asa ca este mai doct decat oricine pe a face o evaluare competenta a sistemului, sau domnia sa doreste sa scape de toti colegii!?
    Si atunci cine stinge lumina sistemului de sanatate din Romania?
  • 0 (0 voturi)    
    PSD-ist reformist (Vineri, 14 august 2009, 18:28)

    ion [anonim]

    Imi place de asta chiar vrea reforma spre deosebire de colega sa de la invatamant! Mai rar sa aiba psd-ul ministrii reformisti.
  • +1 (1 vot)    
    Cred ca ministrul interpreteaza niste cifre si ata (Vineri, 14 august 2009, 18:28)

    SW [anonim]

    Vad ca afirmatia ministrului surprinde pe toata lumea. Si asa e. Eu o vad in mai multe feluri:
    1. E o afirmatia a unuia care e foarte sarac si care nu mai stie cum sa-si astupe gaurile ca i se darama casa peste el. Asa e oameni buni!
    2. Pentru el ca functionar noi suntem niste cifre care trebuie sa intram in calculele lui si a celor de langa el care il consiliaza.
    3. Sistemul medical din Romania e asa de sarac si primitiv si subdezvoltat fata de cele din Franta, Germania sau Anglia incat trebuie sa fi foarte atent ce comparatii faci, ca sa nu treci drept ignorant, idiot sau sadic. O spun in cunostinta de cauza pentru ca lucrez ca medic in Franta.
    4. Cred ca este prematur sa inchizi acum spitalele cand nu ai inca o strategie de dezvoltare si bani pentru asta. Mai intai faci ordine in spitale si in sistemul sanitar si apoi te pui pe inchis.
    5. Am auzit ca un medic si o asistenta au fost batuti in timp ce consultau un pacient. Mi se pare grav lucrul acesta; Nu am auzit ca ministrul Bazac si el medic sa se intereseze public de acest caz. Insa daca murea un pacient imediat sarea in sus ( mi se pare normal). De ce nu se intereseaza si de colegii sai?
    Reforma trebuie facuta pentru medici dar si pentru personalul sanitar, pentru ca si ei sunt cetateni.
  • +3 (3 voturi)    
    E corect! (Vineri, 14 august 2009, 21:07)

    george [anonim]

    Este una dintre putinele afirmatii corecte produse de ministrul Ferrari. E simplu. Multi dintre cei care sunt internati in spital ar trebui tratati in ambulator. De cate ori ati auzit vreun cunoscut spunand ca s-a internat in spital ca sa isi faca analize? Pai pentru analize si investigatii este necesara spitalizarea? Raspunsul este NU! In spital ar trebui internati doar cei care necesita ingrijiri care nu pot fi efectuate la domiciliu. Analizele si investigatiile ar trebui facute - din ambulator- in centre de diagnostic(laborator, ecografie, radiologie clasica. tomografie. RMN) pe care Ministrul Ferrari ar trebui sa le creeze.
    Mai e ceva! In lumea normala, in care ziua de spitalizare costa sute de euro (vorbesc aici doar de `cazarea` in spital), un pacient care urmeaza sa fie operat - ma refer la boli cronice, o hernie de exemplu, si nu la urgente - este investigat in centrul de diagnostic (deci fara a fi internat), este internat in spital in dimineata operatiei si este externat rapid (dupa 1-3 zile) urmand a fi ingrijit fie la domiciliu fie in centre de ingrijire (si astea ar trebui create inainte de masura reducerii numarului de spitale) in care costurile sunt mai mici.
    Cand nu se vor mai interna pacienti pentru analize si se va scurta durata spitalizarii in sectiile de chirurgie, nu vor mai fi 2 bolnavi in pat!
    Ar mai fi multe de spus dar imi este teama ca as deveni plictisitor.
    In concluzie, ideea lui Ferrari nu doar ca nu e rea dar e chiar buna. Presupune insa crearea prealabila a unei infrastructuri de care nu il cred capabil. Si ar fi trebuit explicata astfel incat oamenii sa inteleaga. Enuntata asa, era normal sa starneasca reactii ca cele de mai sus.
  • 0 (0 voturi)    
    Ferrari n-are tara si nici destui moldoveni! (Sâmbătă, 15 august 2009, 12:26)

    RasferaatU [anonim]

    Da, are spitale prea multe, are si medici de exportat. Ideea e ca are mare nevoie de medici din Moldova, care stiu sa-ti dea un CEAI nu o pastila dar "descarca" lunar mita-n buzunar la autoritatea judeteana/ locala... Doar l-ai primit in Europa, nu?
    Si desigur, Romania are spitale. Ce-i lipseste ei: Ferrari!
  • 0 (0 voturi)    
    spitale (Sâmbătă, 15 august 2009, 23:02)

    vlad (tepes) [anonim]

    un ministru care vine sa ne spuna ca in R sant prea multe spitale ar trebui destituit imediat pentru incompetenta si mai rau pentru crima cu premeditare. Cate paturi la 1000 locuitori are Romania? Santem cumva in primele zece locuri din lume si am descoperit brusc ca avem prea multe spitale? Avem cumva un sistem de asigurari de sanatate functional si "normal"? Avem cumva o politica de sanatate pro-activa in loc de una reactiva? Adica preventiva? De unde pana unde o astfel de idee ca am avea prea multe spitale? Eu cred ca un ministru care poate "debita" asemenea enormitati ar trebui destituit daca nu are bunul simt sa plece singur. Astfel de atitudini din partea unui oficial reflecta o stare de disperare care nu poate duce decat la decizii "pripite" ca sa nu le spunem "criminale" din punct de vedere al starii de sanatate a populatiei.
    Pe romaneste, asta e prostie pur si simplu. Daca ar citi niscaiva statistici si ar analiza in profunzime ce se intampla ar putea gasi si solutii la actuala criza. Se pare insa ca e foarte greu acestui guvern sa ia vreo decizie rationala si in favoarea acestei tari. Cam saraci cu duhul si mai ales cu profesionalismul acesti guvernanti de doi bani. Domnule "ministru" aveti bunul simt si plecati. Cu perle ca asta nu dovediti decat o imensa incapacitate profesionala si mentala.
    • 0 (0 voturi)    
      spitale (Miercuri, 16 septembrie 2009, 19:04)

      relu [anonim] i-a raspuns lui vlad (tepes)

      Situatia sectorului spitalicesc in cateva tari europene in anul 2005 se prezenta astfel:

      Spitale la 100 000 locuitori:
      Germania: 4,12;
      Franta :4,7:
      Elvetia:4,6;
      Romania :1,94;
      Polonia:2,21
      Cehia:3,5;
      Ucraina :5,62
      Austria :3,21
      Surse:WHO
      Ce spuneti d-le ministru sunt prea multe spitale in Romania?
  • 0 (0 voturi)    
    .. (Marţi, 30 noiembrie 2010, 12:58)

    x [anonim]

    ce ciudatenie. coreea de nord are 2500 la o populatie echivalenta, iar la noi ar ajunge 150..
  • 0 (0 voturi)    
    da dom´`le ministru (Marţi, 22 martie 2011, 17:16)

    dani [anonim]

    In Romania sunt 431 de spitale si aproape 15000 de biserici ,inchide m spitalele dar pe langa asta ridicam biserica mantuirii neamului din Bucuresti care va coasta peste 400 milioane euro.Data viitoare cand va trebui sa va operati sa nu mai merge ti la spital ci la biserica sa va de a popa cu agheazma ca poate va trece.De ce nu face m invers inchide m din biserici si bagam banii in spitale ,iar biserica sa se descurce din fonduri proprii ,ca doar d-zeu te iubeste si nu are nevoie de banii..Eu locuiesc intr un oras din Austria care are in jur de 150 000 de locuitori ,orasul are 3 spitale dotate cu aparatura de ultima generatie,cand vom avea si noi in fiecare oras 3 spitale dotate cu aparatura de ultima generatie atunci putem sa spune m ca avem suficiente dar nu prea multe.Daca tot ne luam dupa occident de ce nu incepem sa face m salarizarea ca si in occident.La noi un producator castiga mai mult ca unul din occident tinand cont ca preturile la produse sunt mai mari ca si aici si pe langa asta patronul austriac mai trebuie sa plateasca si un salar de cel putin 1200 euro angajatiilor in timp ce in romania un patron plateste in jur de 200 euro ,restul de 1000 in buzunarul cui merge ?Asa se nasc la noi milionarii peste noapte


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...




Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version