Arhiva HotNews.ro

Cat ne-ar putea costa din toamna serviciile medicale: 5 lei vizita la medicul de familie, 10 lei la specialist, 100 de lei pe saptamana la spital

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 26 mai 2009, 17:54 DoctorH

"Estimam ca la medicul de familie sa fie o plata de 5 lei, la specialist 10, iar la spital inca mai sunt discutii. Ar putea fi plata pe zi sau pe internare, adica o medie de 100 de lei la 7 zile. Societatea trebuie sa decida daca este pregatita pentru acest proces. Oamenii trebuie sa stie ca medicina nu este gratuita, ea costa, si inca foarte mult", a declarat, marti, Cristian Celea, directorul general al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, la un seminar pe teme de sanatate, organizat de Ziarul Financiar, referindu-se la introducerea sistemului de coplata pentru serviciile medicale, potrivit Mediafax.

"Poate pana la sfrasitul anului ar putea disparea platile tacute, dar sigur o perioada vor merge in paralel", a adaugat directorul CNAS. "Daca oamenii vor sti ca au de platit bani la medic, atunci se vor gandi de doua ori daca mai merg sau nu atunci cand nu au nevoie stringenta de un consult. Avem modele financiare pentru coplata, dar nu putem avansa cifre sigure".

Reprezentantii Ministerului Sanatatii si cei ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate iau in calcul introducerea coplatii pentru unele servicii medicale, chiar din aceasta toamna, sperand ca aceasta masura va duce la reducerea spagilor din sistemul medical romanesc.

Cristian Celea a spune ca serviciile pe care le poate oferi CNAS trebuie structurate intr-un pachet bine determinat. "Introducerea coplatii, educatia si schimbarea mentalitatii, preventia, toate acestea fac parte dintr-o noua strategie a autoritatilor".


Citeste mai multe despre   






















9939 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    ALOO (Marţi, 26 mai 2009, 18:06)

    info [anonim]

    reprezentantii ministerului sanatatii si cei ai casei nationale de asigurari de sanatate iau in calcul introducerea coplatii pentru unele servicii medicale, chiar din aceasta toamna, sperand ca aceasta masura va duce la reducerea spagilor din sistemul medical romanesc poftim ????? chiar suntem prosti.... oameni buni hai in strada , sa facem ceva, suntem luati de fraieri , dam bani dam bani ni se iau bani, da cand mai luam ???? cand domnilor????
    • +4 (4 voturi)    
      Sicko (Marţi, 26 mai 2009, 23:57)

      sandy [anonim] i-a raspuns lui info

      Vedeti filmul Sicko al lui Michael Moore si o sa vedeti ce ne asteapta.... diferenta majora la aia e ca macar platesc o singura data, la compania privata de asigurari. La noi o sa platim de 5000 de ori la stat. Si nu o sa se intample nici macar ce se intampla la aia. O sa fie mult mai rau. O sa murim pe strazi si cu banii luati. Bajeti, cred ca a venit timpul sa jucam putin fotbal cu niste capete de politicieni... Sub aparentele nevinovate de tipul nu-s bani mai bagam un impozit se ascund planuri bine puse la punct.
  • +4 (12 voturi)    
    Serviciile medicale sa fie GRATUITE!!! (Marţi, 26 mai 2009, 18:08)

    Mstroescu [anonim]

    Mai nemernicilor! Serviciil medicale sunt GRATUITE in Franta, Canada, Spania, Anglia. Cum indrazniti ma, martafoilor sa cereti bani pentru o vizita la medicul de familie??? Pai daca i-as da bani, el ar trebui sa fie la dispozitia mea 24 de ore din 24. Nu sa lucreze de la 8 la 16 ca acum. Serviciile medicale sunt gratuite in majoritatea tarilor europene. Cum sa platesc spitalizarea??? Pentru ce platesc asigurari de sanatate?? Nemernicilor!!!!
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 26 mai 2009, 22:48)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Mstroescu

      cum dreaq ne-am pricopsit cu neamul asta al dreaq de taxatori. Nu mai au ce fura probabil. Cum dreaq scapam de ei.. eu cred ca pe cai normale nu reusim. Incep sa fiu tot mai convins ca ce zicea info in primul post devine din ce in ce mai necesar.
    • +4 (4 voturi)    
      serviciile medicale nu sunt gratuite in franta (Marţi, 26 mai 2009, 22:58)

      nu e chiar asa [anonim] i-a raspuns lui Mstroescu

      serviciile medicale sunt rambursate (sau acoperite, daca ai un anumit card) in anumite procentaje de catre stat, procentele variaza de la 100 la suta la 10 la suta sau deloc, in functie de tipul serviciului medical de care beneficiaza pacientul, la fel se intampla si cu medicamentele. pentru ce statul (prin CPAM) nu ramburseaza, cei care vor pot incheia asigurari complementare de sanatate cu diferite firme, pentru care platesc o cotizatie, ei sau firma la care lucreaza. respectivele procente se refera la o suma de referinta stabilita pentru fiecare tip de consultatie. la aceasta suma de referinta, medicii, specialisti sau generalisti, sau in spitale chirurgii si anestezistii etc. adauga de obicei sume mai mult sau mai putin fixe, care nu pot niciodata fi rambursate de CPAM (sistemul de asigurari de stat), dar pot fi uneori rambursate de asigurarile complementare (private), in functie de contract.
      de asigurarile de stat beneficiaza salariatii si cei din familia lor (studentii pana la o anumita varsta); in caz de somaj, ei trebuie sa trimita lunar acte ce dovedesc ca sunt in evidenta ca persoane in somaj/ care-si cauta de lucru etc.
      ideea e ca sistemul de sanatate nu e nici pe departe gratuit, dar este de o suta de ori mai eficient si mai comod decat cel de la noi. probabil ca si ai nostri vor sa migreze spre asa ceva, sper sa le si reuseasca.
    • 0 (0 voturi)    
      gratuite in franta? (Joi, 28 mai 2009, 15:08)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui Mstroescu

      Unde ai gasit tu servicii medicale gratuite in Franta? Ti se ramburseaza plata lor, in functie de tipul de asigurare pe care o ai (daca nu ai asigurare, platesti pur si simplu, minim 21E pentru orice consultatie) si de serviciile medicale de care ai nevoie - poti rambursat chiar si 100%, dar poti fi rambursat si numai 50%. Uite, imi inscriu fiica la un "centre aree" miercurea. Am nevoie de certificate medicale de la medicul de familie. Si platesc 21E si mi se ramburseaza 17 - deci platesc 4E desi am copilul sanatos tun si am nevoie doar o hartie care sa ateste asta.
      Ceea ce povestesc aici insa nu legimeaza hotiile legale in Romania.
  • +8 (8 voturi)    
    normal! (Marţi, 26 mai 2009, 18:10)

    Nicky [anonim]

    Pai costa bai.......... ca de aia platim asigurari de sanatate! Sau presul CNAS nu stie ca se platesc?
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Marţi, 26 mai 2009, 22:50)

      festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Nicky

      cu scuipat, rosii si pietre sa scapam de ei. Voi nu v-ati saturat, mai suportati mult, nu au furat tot?
  • +11 (11 voturi)    
    faina (Marţi, 26 mai 2009, 18:10)

    Ionutzelu [utilizator]

    solutie. Introducem taxe ca sa eliminam spaga.

    Zice domnul Celea: "oamenii trebuie sa stie ca medicina nu este gratuita. ea costa si inca foarte mult." Pai, eu stiu ca medicina nu e gratuita. o platesc lunar din salariu. Ca si ceilalti oameni care sunt angajati cu contract de munca inregistrat.
    Mai zice acelasi domn: "Daca oamenii vor sti ca au de platit bani la medic, atunci se vor gandi de doua ori daca mai merg sau nu atunci cand nu au nevoie stringenta de un consult." Dar tanti Niculina, care are pensie de 210 lei noi pe luna, chiar e bolnava. Are nevoie stringenta de un consult. Dar nu are bani, ca a platit impozitul la stat pentru amarata ei de garsoniera. si si-a cumparat, auzi tupeu la ea, doua kg de cartofi noi, din aia de 8 lei kg, ca ii era si ei pofta sa manance ca pe vremea cand traia omul ei.
    Inainte de '89 existau ambele sisteme: medicina gratuita + o serie de policlinici "cu plata".
    Sincer, eu sunt ingrozit in avans de posibilitatea de a ma imbolnavi sau de a se imbolnavi un membru al familiei mele. Stai sa vezi distractie cand trec spitalele la primarii....
  • +10 (10 voturi)    
    urgente (Marţi, 26 mai 2009, 18:11)

    alpha [utilizator]

    asta ar fi o catastrofa pentru serviciile de urgenta! toti oamenii ar evita sa -si viziteze medicul de familie si ar supraaglomera urgenta care si asa e in prag de colaps datorita pacientilor care se prezinta pentru probleme cronice pentru ca nu vor sa stea la coada la medicul de familie.
    • +1 (1 vot)    
      mai e ceva (Miercuri, 27 mai 2009, 13:48)

      V [anonim] i-a raspuns lui alpha

      Cu ocazia asta o sa le vina ideea sa dea vreo lege ca sa te oblige sa treci pe la medicul de familie de 100 de ori pe an..pentru orice motiv imaginabil.
  • +5 (7 voturi)    
    desfiintati CNAS (Marţi, 26 mai 2009, 18:15)

    io [anonim]

    sau reduceti-l la o forma minima de asigurare sociala, pentru cei care au salarii modeste, deci contributii pe masura.
    liberalizati serviciile de asigurare medicala, in asa fel incit fiecare asigurat sa poata alege un pachet de servicii medicale ce i se potriveste.
    e stupid ca, actualmente, de platesti 10 ron sau 1000 ron contributie tot de aceleasi facilitati beneficiezi.
    e stupid deasemenea pentru ca s-ar putea ca eu la 30 ani si un pensionar la 70 sa avem nevoi medicale foarte diferite (ma gindesc acum ca poate eu as opta pentru o asigurare minimala, care sa acopere doar cazurile grave, si in rest sa ma duc la risc.
    adica prefer sa platesc 50 ron la privat pentru o consultatie sau o adeverinta de citeva ori pe an decit 500 ron pe luna contributie, pentru acelasi lucru.
  • +4 (4 voturi)    
    Coplata (Marţi, 26 mai 2009, 18:16)

    nefericita [anonim]

    Asta ne mai lipsea, ca in rest le avem pe toate, platim in toate partile(taxe, impozite, CAS etc.....) si nu primim nimic in schimb sau ce primim e sub orice critica. Sint deacord cu coplata dar pentru ce pentru spitalele infestate pe care le avem si in care daca sintem constienti nici nu ar trebuii sa intram, pentru medicul de familie care nui are nimic in cabinet si ne face o reteta???????
    Ar fi trebuit sa va giditi domnule ministru inainte de a cere ce dati?????
    In alte tari daca ati auzit coplata se face printr-o asigurare medicala pe care omul si-o face si care la nevoie se poate folosi pentru oricine.
    Ce faceti e mai mult decit genocid, nici pina acum nu prea se duceau romani la doctor dar de acum........................
    Romani astia ne omoara cu zile!
  • +7 (7 voturi)    
    co-plata (Marţi, 26 mai 2009, 18:20)

    BPM [utilizator]

    De acord cu sistemul de co-plata, dar vreau si diminuarea/eliminarea corespunzatoare a CAS-ului care mi se retine lunar din salar...
    Pai ce facem aici...? Platesc de doua ori pentru acelasi serviciu...?
    Si asa nu beneficiez de nimic de la stat...firma imi plateste (inca, dar nu stiu pentru cat timp) abonament la un furnizor de servicii medicale privat, iar pana acum m-a ferit D-zeu de vreo spitalizare.

    Nu mai vorbim de spaga pentru doctori in caz de ceva...Isi face cineva iluzii ca o sa dispara spaga odata cu introducerea co-platii? Ce, vreti sa le tremure mana doctorasilor?
  • +2 (2 voturi)    
    sa fim sanatosi (Marţi, 26 mai 2009, 18:27)

    intrebare [anonim]

    Nu am inteles eu bine, sau pe langa plata asigurarilor medicale lunare se va cere in plus plata la medicul de familie, specialist etc...?
    Pai atunci de sa mai mearga romanul in tara lui la medic? Mai bine merge in strainatate, unde serviciile medicale ajung la costuri chiar mai mici dar calitatea lor depaseste cu muuuult Romania !
    Si e tocmai bine, ca exista destui medici romani in strainatate doritori sa-si vindece confratii!
    Sfat : dragi locuitori ai Romaniei, daca aveti probleme de sanatate, evitati medicii si spitalele, mai bine stati acasa... aveti mai putine sanse sa dati coltul...
  • -1 (3 voturi)    
    eu tin minte (Marţi, 26 mai 2009, 19:05)

    zaboo [anonim]

    ca niciodata nu am avut loc nici macar pe hol la medicul de familie cand imi era rau, ca toate babele semnau condica pentru toate aiurelile. Mereu ajungeam la policlinica cu plata - desi plateam contributia la sanatate pentru toate contractele de munca - full sau part time!! problema asta intr-adevar s-ar rezolva cu sistemul de care se vorbeste, dar ar trebui gasite solutii reale sa se rezolve si celelalte! asta nu inseamna sa nu se aplice nicio masura, niciodata - numai pentru ca nu s-au rezolvat si altele! trebuie sa incepem cu ceva, iar asta - in ciuda parerilor celor obisnuiti cu sistemul de stat/pomeni/ sa ni se dea etc. - e o chestie buna!
    • +1 (5 voturi)    
      "babele" (Marţi, 26 mai 2009, 21:57)

      noki [anonim] i-a raspuns lui zaboo

      ...dar ce o sa faci, cand o sa ajungi si tu "baba"?
      Asta daca o sa ajungi sa mai traiesti, cu rautatea din suflet pe care o afisezi.
      Probabil ca si pe mama ta, tot de "baba" o tratezi.
  • +1 (1 vot)    
    revoltator (Marţi, 26 mai 2009, 19:22)

    sabrina [anonim]

    Stimabilii domni de la CAS fie sunt extraordinari de puerili in gandire, fie ne cred pe noi asa. Aceasta taxa nu vine decat sa ne impovareze si mai mult, fara a avea nici pe departe asa-zisul efect de a elimina spagile.
    Cred ca romanii stiu foarte bine ca serviciile medical costa in fiecare luna cand cotizeaza sume imense din salariu pentru niste servicii de care in 90% din cazuri nu beneficiaza!!!!!!!!!
    Este absolut revoltator cu atat mai mult cu cat nu putem opta pentru a refuza plata cotizatiilor lunare la CAS. Acestea, impreuna cu spagile si cu nou propusa taxa ne costa mai mult decat daca am plati ocazional serviciile medicale de care chiar avem nevoie la clinicile particulare.
  • 0 (2 voturi)    
    Excelenta masura! (Marţi, 26 mai 2009, 19:45)

    AlinN [anonim]

    Salariul mediu in Romania este de 1000RON/luna, si asta inseamna ca se dau undeva la 2-300 RON/luna la asigurari. Salariati sunt 1 din 5 romani. Dar toti au pretentia sa aibe acces la gratuitate in serviciile medicale. Ceva nu este in regula.
    • -1 (1 vot)    
      / (Miercuri, 27 mai 2009, 9:30)

      aeugenius [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      de ce platesc eu asigurari la stat desteptule? poate te prinzi - exact pt ca merg la doctorul de familie - ca el cere adeverinta daca sunt/nu sunt platitor, altfel imi zice pass. sunt de acord si cu plata, dar sa nu-mi mai opreasca la salariu asigurari de sanatate. ala de la minister este un handicapat, daca gandeste asa cum a vorbit.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Marţi, 26 mai 2009, 20:06)

    tudor [anonim]

    haha cred ca e grea lovitura pentru medici ( fac si eu haz de necaz) dar daca ajunge sa coste sapt de spitalizare 100 de ron o injectie nu stiu cat nu vor mai vea oameni bani de spagi la medici...
  • +3 (3 voturi)    
    ??? (Marţi, 26 mai 2009, 20:54)

    Rosebud [utilizator]

    O stitzi p-aia cu ratza, tovarasi? Ratz-ai dreaku!!
  • +1 (1 vot)    
    E criza dom'le (Marţi, 26 mai 2009, 21:14)

    Claudiu [anonim]

    Aveti timp sa-i credeti?
    Sistemul tot asa va fi. Intai vor introduce sume modice pentru plata, si dupa aia vor baga taxe uriase pentru vizita la medic, spitalizare, etc; exact cum e in SUA.
    Daca nu vei avea bani, vei fi aruncat in strada.

    Si cica din salar mi se retin luna de luna 350 RON pentru Casa de Asigurari de Sanatate. Pentru ce?
  • +2 (2 voturi)    
    sA (Marţi, 26 mai 2009, 21:21)

    sabo [utilizator]

    taiati toate impozitele si sa ma lasati sa platescpe mine, cetatean!
    nu sa -mi luati si taxe si impozite, etc!
    banditi sociali cinici!
    de cate ori saplatesc acelasi lucru?
    medici unctionari care dau doar trimiteri si care nu vindeca pe nimeni...!!!!!!!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    inceputul sfirsitului (Marţi, 26 mai 2009, 21:47)

    undo [anonim]

    Ideea nu e noua. Guvernul comunist a lui Gyurcsany a facut acum citiva ani acelasi lucru, introducind taxa de medic. Apoi a urmat taxa pe cutia de medicamente, am auzit ca se pregateste si la noi. Al treilea pas a fost falimentarea Ungariei. Daca se tine asa, impozit forfetar, taxa la doctor, taxa pe medicamente, etc. vom ajunge si noi in situatia vecinilor, care acum o luna nu gaseau nici prim ministru, fiindca nimeni nu vroia sa-si asume aceasta functie.
    O singura iesire ar fi din aceasta criza: informarea batrinilor si analfabetilor din mediul rural, care pun stampila acolo unde spune primarul, popa, doctorul etc.
    Pina atunci: Sa traiti bine! Votati EB(OL)A!
  • +1 (1 vot)    
    nu ma doare...maseaua (Marţi, 26 mai 2009, 22:12)

    superior [utilizator]

    Dar pe astia ii cam doare capul. Cica un consult 10 lei...si asta inseamna "fara sa dai spaga"...pai si punga de cafea este mai scumpa si tot nu era multumit doctorul. Deci cu 10 lei pe care "ii imparte statul cinstit" astia cred ca eu, cetateanul, "o sa fiu scutit de spaga?" Cheltuiala in plus, atata tot...daca dau pe o saptamana de spitalizare 100 lei (pe chitanta la spital), si nu "particip cu ciocolata si cafele in toate partile, apoi mai bine mor linistit acasa, ca la spital nu ma va "vizita" nici un doctor chiar "daca pot sa imi cumpar patul".
    Cred ca se transforma vorba lui ala mare sa traiti bine in curand in sa muriti bine
  • +1 (1 vot)    
    Votati-ma sa va UMILESC ! (Marţi, 26 mai 2009, 22:20)

    Sony [anonim]

    mai greu e sa implementezi coplata ca dupa aia au smecherii grija sa umfle preturile ............ Unde sunt asociatiile care apara drepturile pacientilor? au gura pecetluita? .... sau si buzunarele lor albe? Eu ........ NU MA mai DUC LA VOT ! Smecherii - indiferent de murdaria lor plitica isi fac legile dupa propriul lor plac si ne prostesc ... pe fata . Dupa ce ai cotizat la sistemul de sanatate 20 de ani, acu ... plateste fraiere ... NU? Doar si LA BINE SI LA GREU - banu tau e banu meu !
  • 0 (0 voturi)    
    Societatea trebuie sa decida daca este pregatita p (Marţi, 26 mai 2009, 22:52)

    VD [anonim]

    Reprezentantii Ministerului Sanatatii si cei ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate iau in calcul introducerea coplatii pentru unele servicii medicale, chiar din aceasta toamna, sperand ca aceasta masura va duce la reducerea spagilor din sistemul medical romanesc.
  • 0 (0 voturi)    
    altul (Marţi, 26 mai 2009, 23:04)

    tot mai aproape de norma de venit/PFA! [anonim]

    deci, eu pentru ce dau statului sute de lei pentru CAS (cumulat angajat+angajator da o suma chiar imensa..)? la medic calc odata la 2 ani(sper norocul meu), iar deobicei rezultatul nu e chiar ce te-ai astepta...
    adica platesc mii de lei pentru o consultatie?. si aia anemica...
    medicamente pentru chestii uzuale, de sezon, le cumpar cu pret intreg (de celelalte, slava domnului, inca n-a nevoie). oftamolog, stomatolog tot pe bani.
    deci, de ce platesc eu sumele astea daca trebuie si coplata?

    ia sa vedem cum ar fi daca cotizez la salarul minim sau PFA cu norma de venit! vor fi bani berechet si pentru coplata....

    propun o alta solutie....sa se capitalizeze contul de asigurat cu CASul platit din care mai apoi sa se debiteze coplatile. abia cand soldul este negativ sa se plateasca efectiv co-plata!
    alternativa, o cotizatie limitata superior la venituri si ceva sistem de asistenta pentru cei care nu-si vor permite co-plata (sunt sigur ca sunt multi si nu-i putem lasa sa moara doar fiindca n-au banii de consultatie;) )
  • +1 (1 vot)    
    Nu pot sa cred (Marţi, 26 mai 2009, 23:09)

    Adonis78 [utilizator]

    Sub pretextul crizei ni se rupe chelea de pe noi.
  • 0 (0 voturi)    
    niste idioti (Marţi, 26 mai 2009, 23:56)

    io [anonim]

    imi cer scuze penru limbaj dar nu vis-a-vis de cei care vor sa introduca aceasta lege; se incearca schimbarea sistemului medical catre cel din US (vezi aici medicover si ceilalti). eu sunt de acord sa platesc aceste taxe, dar sa nu mai platesc contributia la cas; altfel, daca se vor bani pe deasupra, asta nu va face decat sa impinga si la mai multe spagi; ca na, de ce sa-i dai lu ala 10 ron impozabili, cand ii dai 5 ron la el in poznar; bah fratzilor , trezitiva;
  • 0 (0 voturi)    
    R U S I N E (Miercuri, 27 mai 2009, 7:23)

    Sa platim de doua ori?! [anonim]

    De acord, dar sa nu mai platim impozit din salariu pt. sanatate!!! Ori una ori alta!!! Nu le-ar fi rusine, dupa ce platim impozit din salariu, si inca ce impozit, degeaba la sanatate, mai vor sa platim inca o data restul serviciilor medicale. Rusine!!! Eu spaga la doctor nu dau si nu voi da, sa-i fereasca Dumnezeu sa-mi ceara!
  • 0 (0 voturi)    
    plata servicilor medicale (Miercuri, 27 mai 2009, 8:02)

    doru [anonim]

    La inceput a fost "sa traiti bine " acum a devenit "dea Domnul sa traiti bine" si in viitor va fi " mai traiti ?". Bravos guvernantilor si politicienilor Pusca si cureaua lata atit a mai ramas din voi.
  • 0 (0 voturi)    
    Santatea este un lux? (Miercuri, 27 mai 2009, 8:29)

    tahipnee [utilizator]

    domnilor guvernanti noi nu mergem la medic ca la teatru, din lipsa de ocupatie sau moft ci din cauza problemelor de sanatate ce apar in urma muncii de zi cu zi pentru care platim asigurarea naibi. si cazul in care nu ati aflat va spunem noi contribuabili ca sanatate nu a fost niciodata gratis pentru noi cum spuneti voi, noi platim de o viata pentru asta, dar normal gratis e doar pt voi ca gratis va luati si banii lucrati de noi!!! sa va fie rusineeee!!!! asa afirmatii de la un reprezentant al poporului! nu se poate! oricum o sa fiu tratata cu aceiasi indiferenta la medic ca dau aia 5 lei sau 10 sau 1000 ron pentru ca nu e mai specialist decat era pana acuma sau mai destept. legalizarea spagi nu e o solutie! ori iesim in strdada ori emigram..da asa nu se mai poate!
  • 0 (0 voturi)    
    Premiul I pentru dl. Celea (Miercuri, 27 mai 2009, 9:23)

    Alinutza [anonim]

    Se inmaneaza d-lui Celea premiul I pentru "Perla anului", aceea ca serviciile medicale nu-s gratuite, ele trebuie platite. Adica, dl. Cristian Celea, directorul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate NU STIE ca cetatenii romani platesc procent din salariu ca si contributie pentru sanatate. Este incredibil cata imbecilitate si incompetenta poate sa existe in structurile statului.
  • 0 (0 voturi)    
    plata pentru incompetenta (Miercuri, 27 mai 2009, 9:55)

    andrei [anonim]

    pai dupa ce ca sunt incompetenti cu diploma si incaseaza asigurarile fara sa faca nimic in folosul tau al asiguratului mai dai acum si taxa pe langa spaga. la mai mare, tot inainte....sa tot fii doctor de familie...din 100 de medici de familie nici unul nu stie sa iti dea o trimitere coerenta la un specialist, nici unul nu te intreaba daca esti alergic si daca ai ceva banuieli sa iti dea o trimtere sa faci investigatii, nici unul nu stie s aiti spuna care sunt deprturile atle ca asigurat daca 2 ani nu treci pe la el habar nu are sa te verifiec fisele sa vada daca mai traiesti sau nu sa te atentioneze ca aid reptul sa faci controale anuale gratuite, nici unul nu iti va spune tie, femeie, ca ai dreptul sa faci gratis testul papanicolau si sa iti de atrimitere sa il faci. daca esti educata si stii ce ai de facut norocul tau, altfel...ii platesti degeaba....tu ca angajat daca ajungi cumva la medicul de familie trebuie sa intri in polemica cu asistenta obraznica care iti povesteste ca abia peste 3 zile are loc pe liste iar sala de asteptare e plina de pensionari care asteapta retete....si platim asigurari si acum si taxe. PENTRU CE??????
  • 0 (0 voturi)    
    dstghs (Miercuri, 27 mai 2009, 9:56)

    cp [anonim]

    astia ar trebui judecati pentru genocid si tratati exact cum a fost tratat Ceausescu cu gloante in loc de pilule.(probabil asa gindesc si guvernantii despre poporul roman
  • -2 (2 voturi)    
    Taxa de medic (Miercuri, 27 mai 2009, 9:57)

    Anonim [anonim]

    Daca vor fi exista aceste taxe, singura sansa ca sa economisim acesti bani este sa ne revizuim stiulul de viata si sa traim cat mai sanatos, sa ne intoarcem la ceea ce Dumnezeu a creat ca si "combustibil" pentru om: toate plantele care fac samanta si toate fructele care au samanta in ele. Vezi Geneza 1:29.
  • 0 (0 voturi)    
    sa nu mai platim asigurari (Miercuri, 27 mai 2009, 10:04)

    andrei [anonim]

    Sa nu mai platim asigurarile. Sa ma lase pe mine sa ma duc la care doctor consider eu ca este bun si banii mei sa mearga la el ca plata lunara daca fac abonament sau il platesc punctual. Sau ma dun cu niste prieteni si cotizam toti la un singur medic care va avea salariul platit de grupul meu dar ins chimb isis planifca vizite lunare la fiecare familie din grupul meu, vine acasa daca este cazul si are grija de toti membrii cotizati asa cum scrie la carte, ne da atentie si ne indruma corect unde trebuie sa merg sa fac analize, investigatii chiar daca cu platat dar stiu ca nu arunc banii degeaba pe fereastra.
  • 0 (0 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 27 mai 2009, 10:18)

    ROMEO [anonim]

    propun sa nu mai platim asigurarile medicale. daca tot e sa platim platim atunci cand suntem bolnavi nu cand suntem sanatosi si ni se ia din salariu in fiecare luna.........................pentru .......................nici ei nu stiu de ce ne iau asa zisii bani de asigurat medical ca oricum cand ajungi la ei esti tratat asa cu nu trebuie.
    eliminati si asigurarea medicala si numa bine platesti sa te opereze si stii ca ai dat bani si numai ai probleme.
  • 0 (0 voturi)    
    asigurari de sanatate (Miercuri, 27 mai 2009, 10:40)

    maiconteaza [anonim]

    in cazul acesta sa nu mai platim CAS... si daca un om se duce la medic se duce pentru ca are un simptom care il deranjeaza nu ca sa socializeze. daca ne dorim ca oameni care nu-si permit sa "arunce" 5 lei sa ignore din aceasta cauza simptomele si sa nu mai mearga la medic... cred ca e cazul sa emigrez.
  • 0 (0 voturi)    
    sunt de acord...daca... (Miercuri, 27 mai 2009, 11:30)

    timisorean [anonim]

    Sunt de acord cu acest sistem in conditiile in care nu trebuie sa mai platesc din salariu asigurarile de sanatate. Altfel...consider ca acest "nou sistem" nu este altceva decat un furt ordinar la nivel de stat.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce? (Miercuri, 27 mai 2009, 12:14)

    roxana [anonim]

    Pai stai un pic, si atunci de ce ti se mai opreste din salariu un nu stiu ce procent pentru Sanatate? Banii astia unde se duc? Pentru ce se iau? Adica o sa platim de doua, mai exact de trei ori - pentru ca spaga tot nu o sa dispara - pentru acelasi servicii ce lasa mult de dorit?????
    Asta ca sa nu cumva sa ne dezmintim: la noi ca la nimeni...
  • 0 (0 voturi)    
    Serviciile de sanatate (Miercuri, 27 mai 2009, 13:08)

    Klaudiya [anonim]

    Poate ca Romania nu este pregatita pentru un astfel de sistem insa in Cehia si multe alte tari vizita la medic se plateste:
    - ~5 lei la orice medic care are contract cu Casa de Asigurari de Sanatate
    - ~14 lei dupa ora 18 chiar si la Policlinica sau Spital
    - tot ~14 lei se plateste taxa de urgenta cand cumperi seara medicamente la farmaciile cu program non stop.

    Retele se platesc si ele cu ~5 lei insa ce e drept majoritatea medicamentelor au un pret rezonabil, sau pot fi in mare parte acoperite de casa.
    Cel mai important este ca medicamentele se gasesc, nu trebuie sa alergi de la o farmacie la alta sau sa fie cozi interminabile.

    Se poate evita plata taxei obligatorii la medic daca cineva opteaza pentru asigurare privata, care aproximativ costa 600 lei pe an in care intra consult la orice specializare si acea taxa de 5 lei este inclusa.
    Evident depinde de clinica, sunt si clinici la care desi private, pacientul tot trebuie sa plateasca acea taxa de 5 lei.

    Poate ca la unele specilizari aceste taxe care se vor a fi introduse par uriase, si sunt de acord, multi oameni din Romania nu isi permit sa mai plateasca, mai ales ca poate medicametele le epuizeaza luna de luna toti banii.

    Daca la medicul de familie taxa poate parea ridicola, ce parere aveti despre o acceasi taxa data la un nutritionist, psihiatru, endocrinolog?

    Din cate imi aduc aminte aceste specializari si multe altele au plata pe consultatie foarte mare, ca toti te vad o data la Policlinica dupa care te invita la clinici particulare ca acolo pot fi gasiti mai des.

    Dar cat costa un set minim de analize medicale? Medicul din Romania incearca sa dea pacientilor ce stie ca este acoperit de Casa de Asigurari. Si daca are nevoie de analize mai ample? Ce face?
    Ori costa din start, ori ajunge la coada la ora 7 si constata ca e o coada imensa in fata lui...si sta cu inima mica ca s-ar putea ca se termine plafonul.

    Se doreste apropierea de occident dar din pacate numai dintr-un sens... financiar
  • 0 (0 voturi)    
    taxe (Miercuri, 27 mai 2009, 13:35)

    eni [anonim]

    Inca o taxa prosteasca aruncata in disperarea de a mai strange ceva bani la stat.
  • 0 (0 voturi)    
    impozit pe spaga (Miercuri, 27 mai 2009, 13:39)

    iorgu [anonim]

    Pai acum oricum platim de doua ori: CAS + spaga la doctor. Si statul incurajeaza asta prin salariile mici ale medicilor. Acum statul vrea impozit pe acea spaga sau sa ia toata spaga.
  • 0 (0 voturi)    
    pai incazul asta.. (Miercuri, 27 mai 2009, 13:53)

    V [anonim]

    Atunci in cazul asta sa se desfiinteze obligativitatea platii CAS-ului si toata lumea multumita!!! Te taxeaza pe toate partile, e ingrozitor ce se petrece. Devine din ce in ce mai clar, in tara asta nu se mai poate trai.
  • 0 (0 voturi)    
    co-plata servicii medicale (Miercuri, 27 mai 2009, 13:58)

    simona marta [anonim]

    foarte grav!
    prima intrebare: comunicare oficiala a traseului banilor tuturor angajatilor care platesc cota din salariu la cas (ce s-a facut cu ei?)
    a doua intrebare: de ce ministrul sanatatii nu doreste sa introduca cardul de sanatate al angajatului in contul caruia sa fie depusa suma de contributie proprie a cas ; de ce nu propune o lege referitoare la obligativitatea folosirii sumelor dupa acest card numai in scopuri de sanatate?
    -consider o nerusinare sa platim cand oricum am contribuit zeci de ani cu sume oprite sin salariu si nu vedem nici un rezultat in beneficiul pacientului.
    consider ca asa ar fi cel mai simplu si eficient: realizare de card obligatoriu de sanatate (din acest sume putand sa ne platim onorabil tratamentele, medcamentele sau chiat pretul unui bilet de tratament).
    luati in calcul varsta medie a angajatilor romaniei - concluzie - foarte inaintata - adica 35 - 45 ani ;
    tinerii parasesc pe capete aceasta tara; deci raman cei in varsta...........
    grav si trist.
    de aceea propun acest card.
    pana la varsta de 35 de ani, in general, nu sunt probleme majore de sanatate.
    deci daca o persoana se aangajeaza in jurul varstei de 20-24 ani ar avea sansa sa acumuleze pe un astfel de card o suma rezonabila la care ar putea apela , in caz de necesitate medicala.........
    ba chiar as indrazni sa propun si cont cu dobanda.........
    va rog sa reflectati domnule ministru al sanatatii si la aceste propuneri.
    multumesc anticipat!
  • 0 (0 voturi)    
    "Costuri" (Miercuri, 27 mai 2009, 14:01)

    nelcor [anonim]

    CAS, Taxe de consultatie si mai stiu eu ce o sa le fete mintea...
    Am fost internat acum doua saptamani pentru o opertie de pietre la bila.
    "Costurile" cu sistemul sanitar sunt: 400 la medicul chirurg, 150 lei anestezist, 100 lei la medicul de salon, a mai dat sotia cate 10 lei la cei doi baieti care m-au adus din sala de operatie si m-au pus pe pat. Nu am dat nimic la asistente si infirmiere. Bine inteles am dus adeverinta de salariat, ca fara de ea am fost informat ca ma cost 500 lei/ziua de spitalizare.
    Ce am primit de banii dati mai sus: 1 bucata operatie, un tratament cat de cat uman si bine inteles cazare cate 2 in pat, ca e aglomeratie.
    Am mai aruncat cate 1 ochi pe fisa de spitalizare si am vazut ce mi s-a trecut la consumuri. Unele lucrari (produse) au fost facute, altele au fost trecute ca si cum ar fi fost facute ca sa dea bine cu protocolul de functionare.
    Oricum e o mare porcarie ce se intampla in sistemul actual sanitar, dar nici o migrare totala catre un sistem privat de sanatate pe sistem american. Pentru mai multe despre sistmul privat de sanatate american puteti vedea in filmul "Sicko" al lui Michael Moore.
    Cofinatarea e o porcarie pentru ca platim CAS, care e %, castigi mult platesti mult. In cei 20 de cotizare am stat o singura data internat in spital. Si nu am luat mai mult de 10 retete compensate in acesti 20 de ani. Ma intreb unde-s restul de bani din cotizatie?
    Cofinatarea nu o sa elimine "costurile" adiacente sau nesimtirea si proasta crestere a personalului din sistemul sanitar.
  • 0 (0 voturi)    
    obisnuinta... (Miercuri, 27 mai 2009, 15:55)

    razvan [anonim]

    Din pacate, romanul s-a obisnuit sa fie calcat in picioare. S-a obisnuit sa vada cocalari in BMW furat si cu lanturi de aur si vile pe cand tu te-ai strofocat sa iei un amarat de Logan ca deh... tu esti baiat cinstit. S-a obisnuit romanul sa vada la televizor doar Nikite si Senzuale si Brailence... pupatoarele de cioc de cuc sunt starurile in Romania si suntem invatati usor, usor sa ni se para normal un copil de 10 ani tata si o fata de 12 mama de 2 ori dupa ce s-au intalnit pe HIfive si au si-au dat seama ca sunt suflete pereche dupa juma de ora de abureli. S-a obisnuit romanul sa n-aiba drumuri circulabile. S-a obisnuit romanul sa fie injurat si scuipat de catre cei pe care i-a votat. S-a obisnuit romanul asa... Pentru ca daca are o bere la pet cand ajunge acasa, pe care o bea uitandu-se la Braileanca in fleoshtile goale apoi isi ia nevasta de un plaman si... "citeste o carte" apoi vede pe Liga I - "Profesionista de fotbal" si mai bea un pet: "Ce prost au jucaaat *%*#$%&%(%... de-abia astept sa vina urmatorul meci sa mai beau un pet). S-a obisnuit romanul sa bage un mic la padure cand vine Pork TV si te intreaba: -"De ce ati venit la padure?" -Am venit pentru aerul curat (spuse el cu ochii inlacrimati de la fumul de gratar de mici si fleici de porc) AER CURAT DOM'LE!!! S-a obisnuit romanul... sa fie prost. Atata timp cat o sa stea sa se planga pe blog, pe scara blocului cu petu-n bot... nu se va face nimik. Romanu' daca are ce baga la matz... ajunge. Asa ca degeaba ne plangem aici... in strada e locul plangerii... "Da-i Doamne romanului mintea de dupa!". Eh! A venit "dupa"! Oare avem minte si cojones?
  • 0 (0 voturi)    
    Unde sunt banii (Miercuri, 27 mai 2009, 17:11)

    george [anonim]

    Pentru toti cei care va vaitati si intrebati unde sunt banii vostri: sunt in salariile personalului administrativ din sistemul de sanatate (de remarcat ca nu am spu sistemul sanitar), in sediile rusinos de opulente ale caselor de asigurari, in sistemele informatice facute fara cap si fara coada, sunt in salariile directorilor de casa si ale personalului angajat in vestitele "comisii de specialitate".
    A avut cineva vreodata curajul sa se uite pe site-urile caselor de asigurari si sa vada cum sunt alocati banii in bugetul acestora? Uitati-va si veti avea un soc.
  • 0 (0 voturi)    
    In atentia domnului director al C.N.A.S (Miercuri, 27 mai 2009, 18:45)

    Dilulilu [anonim]

    Io o sa jupoi si sa va dau pielea de pe *oaie, sa va fac manta de ploaie, sa nu va ude sa va inmoaie de la cap si p'an la ...brau!
  • 0 (0 voturi)    
    coplata nu va elimina spaga. (Miercuri, 27 mai 2009, 21:29)

    mike [anonim]

    Mr. Celea de la CNAS e un imbecil!!!!

    Coplata doar va trimite in mormant pensionarii cu pensie mica si fara rude, sau pe cei cu boli mai grave ( internari mai lungi).
    Cum isi va permite baba Rada - din Cucuietii de munte, in caz de pneumonie sa plateasca 100Ron/ saptaman spitalizare + 10 la medicul de familie + etc+ etc cand ea are o pensie de 300Ron?

    Coplata nu va elimina spaga. Coplata nu poate elimina nesimptirea asistentelor sau lacomia medicilor!!!

    Pentru a elimina spaga e nevoie de Politia Spitalelor!!

    Ce e asa de greu sa puneti niste afise mari in toate saloanele " SPAGA IBTERZISA!!".??? Si sa angajati niste supervisori care fie platiti pentru asta???

    Dupa ce ve-ti da vre-o 2-3 spagari afara - sigur altii nu vor mai lua!!!

    Dar voi nu vreti!!!
  • 0 (0 voturi)    
    intamplare (Miercuri, 27 mai 2009, 21:58)

    Ana [anonim]

    Vreau sa impartasesc ceva despre sistemul de sanatate romanesc. In fiecare luna din salariul brut se da aproximativ 10% la sanatate (cumulat contributia angajatului cu cea a angajatorului). Oricum nu conteaza pt ca nu primim nimic in schimbul acestei sume.
    Acum 2 ani am fost la medicul de familie (nu mai fusesem de aproximativ 2 ani) cu adeverinta de la locul de munca. I-am spus ca vreau sa fac si eu analizele in acel an deoarece vreau sa raman insarcinata si sa descopar inainte daca am probleme sau nu. Raspuns: Doamna, intai trebuie sa ramaneti insarcinata si apoi veniti la mine si va dau trimitere la analize. Eu am protestat si i-am spus ca am dreptul la analize o data pe an (macar o parte din ele) gratuit. Raspuns: doar daca aveti probleme vizibile de sanatate - ceea ce nu e cazul la d-vs. Evident dupa aceea m-am dus la clinica Hipocrat 2000 si am facut toate analizele cu plata . M-au costat in jur de 1200 lei - am facut si analize gen toxoplasma si altele pt a nu pune in pericol in vreun fel viitorul copil.

    Avand in vedere cazul de mai sus au tupeu sa se planga la toate televiziunile ca femeile sunt inconstiente si fac copii cu malformatii si altele de genul .

    In aceste conditii am putut sa nasc un copil sanatos care a vazut medicul doar acasa si nu cel de familie pt care dau 200 lei pe vizita. Nici nu vreau sa ma gandesc daca nu as avea de unde sa platesc aceste 'mofturi' - dupa parerea unora.

    Publicitate gratuita - numele medicului de familie este Dobrescu Georgeta si are cabinet in orasul Voluntari - nu incercati sa o cautati vreodata vineri pt ca desi are program afisat pe usa nu serveste niciodata. De altfel nici in timpul saptamanii nu prea este ....depinde de cat noroc ai si cati nervi ai sa stai la coada.
  • 0 (0 voturi)    
    Platite dar cui? (Joi, 28 mai 2009, 12:59)

    Ariel [utilizator]

    Se stie ca statul este cel mai tampit manager, mai ales la noi (cele mai recente scandaluri cu descentraliuzatele stau marturie). Alti bani care se vor duce in anumite buznare sau pe apa sambetei. Ce ne putem astepta daca un streper semianalfabet va administra acesti bani? Ce imbunatatire de servicii va fi? Un nou jaf ni se pregateste. Nu dau doi bani pe o astfel de reforma. Si acesti bani vor merge in malaxorul central de monede si se va alege praful din ei.
  • 0 (0 voturi)    
    Culmea nerusinarii si a cinismului (Joi, 28 mai 2009, 13:48)

    Ariel [utilizator]

    D-l directoras al cas are nerusinarea sa spuna ca "se vor mai gandi inainte de a merge la medic" ca si cum ar merge la bal. Pai domnule directoras descentralizat stiti ce este in sala de asteptare a unui medic de familie? Stiti cat trebuie sa astepti pana ajungi la o consultatie de 2 minute? Ore! Multe ore, in care te umpli de microbi intr-o salita inghesuita, neaerisita, stand in picioare. Chiar credeti ca in spital se vor schimba naravurile? Acolo daca nu platesti surorile pentru fiecare manevra, poti muri cu zile! Daca nu contribui cu "atentii", medicul de salon trece pe langa tine ca trenul! Un prieten cu probleme cardiace, medic pensionar, a fost internat intr-un spital cu pretentii fiind monitorizat, s-a trezit intr-o dimineata cu electrozii cazuti fara ca sa se dea alarma! Daca facea un atac, era mort bine! Nu medicii l-au salvat, norocul! Si mai vor bani! Nu le-ar fi rusine! Dau bani de pomana fiindca mi-e groaza sa merg la stat. Ma duc la particulari cand am nevoie, atat cat mai pot suporta financiar. Banii pe asigurare se duc in vant!
  • 0 (0 voturi)    
    Petitie impotriva coplatii (Marţi, 7 iulie 2009, 22:47)

    Ciprian [anonim]

    Semnati petitia impotriva introducerii tichetelor de sanatate/ a coplatii aici http://www.petitieonline.ro/petitie/nu_tichetelor_de_sanatate-p61493048.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă