Material sustinut de Siemens

Autostrazile electrice: solutia pentru transportul mai curat pe distante mari

de     Smile Media
Joi, 26 octombrie 2017, 12:15 Digital City

Autostrazi Electrice
Foto: Scania CV AB
Masinile electrice au o autonomie de pana la 300 km si pot fi folosite relativ usor in orase, unde sunt statii de incarcare. Problemele apar la costurile de achizitie, dar si cand trebuie facute drumuri lungi, pe autostrada sau drumuri nationale, unde nu exista infrastructura necesara. Pentru a asigura un viitor acestui mijloc de transport, tari precum Suedia, Australia si Germania au facut deja primii pasi in acest sens si au electrificat portiuni de autostrada.

Suedia


In iunie 2016, in Suedia s-a deschis prima autostrada electrica din lume, un proiect realizat in parteneriat public-privat, parteneri fiind companiile Siemens si Scania. Sectiunea electrificata se afla pe Autostrada E16, la nord de Stockholm, are o lungime de doi kilometri si poate fi utilizata de camioane hibride, dotate cu un sistem asemanator celui de la troleibuze, pentru a se conecta la reteaua electrica. Este vorba despre un proiect-pilot de doi ani, la finalul caruia Suedia va decide trecerea la un transport rutier de marfa ecologic.

Pe autostrada electrica din Suedia vor circula doua camioane hibrid Scania, special concepute, in parteneriat cu Siemens, pentru a utiliza noua infrastructura. Viteza maxima cu care acestea vor putea circula este de 90 km/ora. Noul sistem permite reducerea costurilor cu energia la jumatate precum si diminuarea gradului de poluare la nivel local.

Tara nordica si-a fixat ca obiectiv renuntarea definitiva la transportul rutier pe baza de combustibili fosili pana in 2030.

Citeste aici mai multe: https://www.siemens.com/press/en/pressrelease/?press=/en/pressrelease/2016/mobility/pr2016060319moen.htm

Queensland-Australia

Pentru a asigura un viitor masinilor electrice, autoritatile din statul australian Queensland au anuntat in iulie 2017 ca vor dota autostrada dintre Cairns - Coolangatta -Toowoomba, pe o lungime de circa 2.000 km cu 18 statii de incarcare rapida. Proiectul va costa 3 milioane de dolari si trebuie finalizat pana in februarie 2018.

Statiile vor avea capacitatea de a incarca o masina in 30 de minute, iar energia furnizata va fi produsa de panouri solare.

In primul an, incarcarea va fi gratuita, pentru a incuraja utilizarea vehiculelor electrice. Proiectul a fost finantat de guvern si are ca scop cresterea autovehiculelor electrice pe drumurile din Queensland, in prezent in numar de 700.

Citeste aici mai multe: https://www.theguardian.com/australia-news/2017/jul/27/queensland-to-build-one-of-worlds-longest-electric-vehicle-highways



Germania

In luna august a acestui an, Siemens a anuntat ca va electrifica 10 kilometri de pe A5 care face legatura dintre Frankfurt si Darmstadt, aceasta urmand sa fie folosita de camioanele electrice. Portiunea electrificata ar urma sa fie gata la finalul anului 2018. Consumul de energie se va reduce la jumatate, spun initiatorii proiectului.

Sistemul este construit in cadrul proiectului comun "ELISA" al Ministerului Mediului (BMUB).

Citeste aici mai multe: https://www.siemens.com/press/en/pressrelease/2017/mobility/pr2017080398moen.htm



Citeste mai multe despre   













9667 vizualizari

  • -12 (24 voturi)    
    din pacate hidrogenu (Joi, 26 octombrie 2017, 14:28)

    Kosmos [utilizator]

    Nu-i face mai bogati pe stapani
    • 0 (2 voturi)    
      Soluția e proastă rău de tot (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 9:27)

      miss sloane [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Calculat câtă energie consumă un camion și cum produceti acea energie.
  • +11 (21 voturi)    
    pentru automobile, (Joi, 26 octombrie 2017, 14:32)

    iodixit [utilizator]

    cu tehnologia actuala, nu cred ca statiile de incarcare sint solutia. mai degraba standardizarea bateriilor, astfel incit sa poata fi schimbate usor. pentru 400km de drum, pe care-i fac in 5 ore jumatate, sase, n-o sa stau o ora doua, pina se incarca destul bateria de pe masina. chiar si in oras, unde stau eu nu-i nici o priza, dar sint 6 statii de benzina. daca acolo ar fi si baterii pe care sa le schimbi ca pe cartusele de tus de la imprimanta, atunci sigur mi-as lua o masina electrica.
    • +2 (6 voturi)    
      Solutia (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:16)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      Foarte probabil ca asta va fi solutia: baterii modulare, tipizate. Proprietarul vehiculului sa cumpere numai energie (acumulata in baterii, si "cantarita" cu mijloace specifice) asa cum cumpara acum benzina. Poate sa mearga la statia de distributie si sa cumpere elemente de baterie fie ca are un trabant electric fie ca are Mercedes electric. Dar pana acolo mai e drum de parcurs; tehnologia de stocare nu este desavarsita. Mai e pana cand vom avea tehnic, o solutie similara cu carburantii actuali.
      Sa zicem ca azi am facut plinul cu benzina/motorina dar tin masina in parcare un an - carburantul este aproape identic, masina (daca este in stare buna) porneste la sfert. Bateria trebuie sa o incarc din nou dupa un timp de cateva saptamani. Si oricum, bateria are un timp de viata limitat la 2-4 ani.
      Vor fi multe de rezolvat.
      Nici despre impactul asupra mediului nu se discuta prea mult, ca si cum bateriile ar fi curate; in realitate sunt combinatii chimice de metale si substante nocive. Acum sunt doar cateva; cand vor fi miliarde, de produs si de reciclat la fiecare 2-3 ani, vom vedea ca muntii de cenusa pe care ii vedem acum pe langa cetralele termice sunt o nimica toata...
      Nu avem de unde sa stim ce alte probleme vor aparea pe parcurs, pana la solutia ideala.
      Pana una-alta transportul hibrid cu linie de alimentare exerna poate fi o buna varianta de asteptare.
      Eu cred ca ar putea aduce mari beneficii si pentru transportul public urban (si, numai cand ma gandesc la autobuzele ratb expirate, in timp ce primaria vrea sa ii puna pe proprietarii de autoturisme sa plateasca taxe de poluare dar nu are niciun plan de retehnologizare a mijloacelor de transport mi se pare ca suntem insa departe si ca mentalitate, la nivel decizional)
      • 0 (2 voturi)    
        mai degraba incarcarea fara fir (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:17)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        Pe termen mediu cred ca mai degraba reincarcarea acumulatorului fara fir, gen autostrada electrica va fi solutia. Bateriile sunt inca mari, grele, dificil de schimbat. Mai degraba cred ca se va opta spre o baterie mica spre foarte mica si acoperire 100% cu incarcare prin indictie. Sau poate, pe termen lung, renuntarea cu totul la baterie...
        • +3 (7 voturi)    
          Incarcare fara fir? (Vineri, 27 octombrie 2017, 11:50)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Nu prea stiu ce inseamna asta in acest context; dar daca va imaginati ceva ca la bateria telefonului mobil incercati sa va imaginati ce energie trebuie radiata in spatial prin care trece "receptorul" ca sa prinda destula energie pe suprafata expusa si sa puna in miscare un vehicul de cateva tone. Cred ca poate sa omoare o fiinta de talia unei vaci...
          Nici energia electromagnetica nu este asa de inofensiva precum ar parea, chiar daca este invizibila.
          • +1 (3 voturi)    
            Hmmmm (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:40)

            Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

            Un text scris bine pana la ultima propozitie: "Nici energia electromagnetica nu este asa de inofensiva precum ar parea, chiar daca este invizibila."

            Mai ales lumina, adaug eu. Lumina este daunatoare. Imi vei spune ca da, in cantitate mare (intensitate in lumeni). Ok, dar este ceva ce in cantitate mare nu e daunator?
          • 0 (0 voturi)    
            uite ca nu moare nimeni (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 20:37)

            CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

            Repede si wireless:

            https://publicarea.admiralcloud.com/p/WyX7IbDR5ciPc
    • +1 (5 voturi)    
      Renault (Vineri, 27 octombrie 2017, 9:52)

      FaneBalanu [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      Nu stiu de ce ti-au dat unii minus-uri...
      Este varianta propusa de Renault, si are foarte multa logica:
      - revii la autonomie maxima in 5 minute in loc de 2 ore
      - consider ca e un nivel de siguranta in plus incarcarea facandu-se intr-un mediu controlat (cu toate progrsele facute de tehnologie, defecte de fabricatie gen Note 7 sunt oricand posibile)
      - bateriile ar fi verificate si reciclate intr-un mod controlat, centralizat
      - masinile electrice ar fi mai accesibile financiar, nemaiffind nevoie sa platesti si bateria, platind la fiecare schimb de baterie o suma modica in plus care sa acopere costul bateriei
      • 0 (0 voturi)    
        problema complicata (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 20:40)

        CRMS [utilizator] i-a raspuns lui FaneBalanu

        Este urmatoarea: cine, cum si in cat timp verifica calitatea bateriei pe care eu o las descarcata ca sa iau alta incarcata ?
        Chiar imi si imaginez cum (nu) o sa functioneze chestia asta in tarile vorbitoare de limba latina.
  • +1 (13 voturi)    
    hm (Joi, 26 octombrie 2017, 14:39)

    gelu antigelu [utilizator]

    aparent e OK. dar pe scara larga creeaza enorme probleme de logistica, infrastructura, mediu. imaginati-va cum ar fi sa vina o furtuna, cum sunt din ce in ce mai dese in ultimii ani, si sa darame stalpii pe kilometri.
    Nu mai zic de problemele cu impactul asupra pasarilor care e evident.
    • +10 (12 voturi)    
      nu cred ca-i asa complicat cum zici (Joi, 26 octombrie 2017, 15:31)

      eGerula [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      Nu ma pricep dar stiu ca la noi locomotivele electrice au circulat destul de mult si n-au fost probleme majore. Ce mai conteaza ca sub masina e drum de fier sau asfalt. Din punctul asta de vedere nu-i nimic nou.
      Mai degraba ma gandesc la depasiri, retrageri de pe autostrada dar si aici vad solutii. Masinile astea trebuie sa fie hibride ca sa poata rezolva si aceste probleme. Nu-s in domeniu asa ca zis asa ... la bunul simt.
      • +2 (6 voturi)    
        Trenurile (Joi, 26 octombrie 2017, 16:59)

        Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui eGerula

        Au un traseu predictibil, nu fac manevre periculoase, nu depasesc, se stie exact pozitia fiecareia pe traseu de la un dispecerat central.
  • +21 (21 voturi)    
    cale ferata (Joi, 26 octombrie 2017, 15:48)

    dava10 [utilizator]

    Folositi calea ferata pana in centre logistice si apoi transport cu camioane pe distante de max 200km.
    • +7 (7 voturi)    
      Solutia (Joi, 26 octombrie 2017, 16:59)

      Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui dava10

      Pentru moment nu e inventarea unor noi tehnologii ci eficientizarea unora existente. Este loc cat cuprinde de eficientizare, de tip "hub and spoke".
    • +10 (10 voturi)    
      Viteza fiind dubla, tripla (Joi, 26 octombrie 2017, 17:51)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui dava10

      Iar pe calea ferata se poate circula cu 300 - 400 km pe ora. Elvețienii au un proiect sa scoată tirurile dintre Germania și Italia de pe autostrăzi și să le ducă cu trenurile.
    • +6 (8 voturi)    
      corect, ecnomic, eficienta maxima (Joi, 26 octombrie 2017, 19:47)

      suckthepen!!!!! [utilizator] i-a raspuns lui dava10

      ptr. sec XXI.
  • +14 (14 voturi)    
    Poate pentru alte tari (Joi, 26 octombrie 2017, 17:26)

    OmulNou [utilizator]

    In Romania s-ar fura imediat cablurile, stalpii, camioanele, tot.

    Nu mai zic ca fiind implementat de PSD, proiectul ar costa 500% din ce a dat Suedia si jumatate din el ar necesita reparatii imediat dupa finalizare, iar mentenanta ar avea un pret astronomic.

    Toate articolele astea ma fac sa vreau sa emigrez.
    • -8 (12 voturi)    
      De ce nu emigrezi? (Vineri, 27 octombrie 2017, 8:00)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      Cine te opreste? Daca esti tanar si nu ai familie, cine te opreste? Daca ai familie, ia-o cu tine si pleaca? Sau esti doar din randul celor care le place doar sa critice si nu se pricep la nimic si nu o sa-si gaseasca de lucru in afara?
      • +1 (1 vot)    
        Daca nu exista Dumnezeu... (Vineri, 27 octombrie 2017, 23:58)

        Grandgousier [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Ne-ai batut mar.
      • +1 (1 vot)    
        Am trait multi ani in Romania (Sâmbătă, 28 octombrie 2017, 20:49)

        OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        si stiu cum se fac lucrurile aici.

        Hai contrazice-ma, spune-mi ca n-am dreptate, spune-mi ca lucrurile de genul asta se fac bine si eficient in Romania.

        Sau inca traiesti cu iluzia asta?
  • +7 (15 voturi)    
    Criticati tot numa’ de dragul de a fi Gica contra (Joi, 26 octombrie 2017, 20:32)

    sfarleaza [utilizator]

    Orice are un inceput! Si la inceput nu merge nimic brici! Daca ar fi dupa unii “experti” de aici, nimic n’ar trebui incercat. Si uite’asa bati aiurea pasul pe loc din cauza mintilor inguste. Daca era dupa unii, mergeam si acum in tramvai tras de cai, citeam la lumanare sau faceam focul in soba.
    • +4 (4 voturi)    
      Brici (Vineri, 27 octombrie 2017, 13:46)

      Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Problema apare cand vrei sa faci profit. Cat timp nu ai acest ideal, lucrurile pot sa fie ineficiente sau sa nu mearga asa cum vrei. Exemplu: misiunile pe Luna. Ineficiente, scumpe insa nu acesta era scopul. Scopul era sa se impuna in fata rusilor, sa castige "cursa spatiului". Aceasta era motivarea. La vremea lor NASA inghitea 10% din PIBul SUA. Azi de ce nu mai fac asta? Simplu: pentru ca nu este eficient.

      Cand vrei sa faci profit economic a fi ineficient nu e o optiune. Fiecare mica ineficienta inseamna bani mai putini care sa iti intre in buzunar. Tu faci asta? Vrei sa pierzi bani? Nu. Pai atunci altuia de ce ii ceri asta? Adica ii ceri sa investeasca in tehnologii care nu merg, din banii lui, pentru progresul ... tau.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă