Material sustinut de Siemens

Solutii inteligente pentru combaterea poluarii: Londra, Chicago, Potsdam

de Catiusa Ivanov     Smile Media
Marţi, 24 octombrie 2017, 11:46 Digital City

Oras poluat
Foto: freepik.com
Poluarea este una dintre marile probleme ale metropolelor. Conform unei analize publicate de Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) in mai 2015, aproape 90% din populatia urbana din lume respira aer cu niveluri de poluanti mult mai mari decat pragurile recomandate si aproximativ 7 milioane de persoane mor anual din cauza efectelor poluarii aerului. Cifrele sunt ingrijoratoare, mai ales in contextul in care peste 50% din populatia lumii traieste in orase, iar pana in 2050 procentul va ajunge la 70%.

Exista insa si vesti bune. Orasele au capacitatea de a-si imbunatati considerabil calitatea aerului prin masuri locale: diminuarea traficului prin imbunatatirea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, taxe de acces in centru, cresterea impozitelor la masini si a taxei pentru parcarile publice,  modernizarea sistemului de incalzire centralizata, folosirea de automobile putin poluatoare, imbunatatirea eficientei energetice a cladirilor si cresterea suprafetei de spatiu verde, dar si folosind tehnologia si solutii inteligente.

Iata cateva exemple:

Tehnologia care calculeaza cat de poluat va fi orasul peste cateva zile


Siemens a dezvoltat un software inteligent care se bazeaza pe retele neurale artificiale pentru a prezice cu exactitate gradul de poluare a aerului din marile orase cu cateva zile in avans. Astfel, primariile pot sa ia masurile necesare - restrictii de trafic, majorarea taxelor de acces in centru etc - pentru a limita efectele poluarii. Siemens a prezentat aceasta tehnologie (CyPT Air) in timpul Summit-ului Oraselor Mondiale Forum 2017 din Suzhou. 

Un proiect pilot care foloseste aceasta tehnologie este testat in Londra. Astfel, in oras au fost instalate 150 de statii cu senzori pentru masurarea calitatii aerului. Datele sunt corelate cu prognoza meteo si datele din trafic si softul poate spune cu o rata de eroare mai mica de zece procente, cat de poluat va fi aerul in urmatoarele trei zile, in cele 150 de puncte si ce determina poluarea.

In plus, softul poate avea o aplicatie pentru cetateni astfel incat acestia sa aleaga drumul cel mai putin poluat pana la munca sau zona cea mai sanatoasa pentru a alerga.

Citeste aici mai mult. https://www.siemens.com/innovation/en/home/pictures-of-the-future/infrastructure-and-finance/smart-cities-air-pollution-forecasting-models.html

Array of Things - Chicago

Chicago a inceput in 2016 sa instaleze in oras, pe stalpii de iluminat sau pe cei de semaforizare, 500 de cutii de senzori, dotate cu camere de luat vederi, care vor colecta date in timp real. Instalarea senzorilor se va finaliza in 2018.

Nodurile vor masura initial temperatura, presiunea barometrica, lumina, vibratiile, monoxidul de carbon, dioxidul de azot, dioxidul de sulf, ozonul, nivelul de zgomot ambiental, traficul pietonal, traficul rutier si temperatura aerului. Sistemul este integrat si cu managementul traficului.

Autoritatile vor putea lua astfel decizii pe baza unor informatii concrete, obtinute in timp real, iar cetatenii vor putea alege sa mearga la munca de exemplu pe o ruta mai putin poluata, sa evite insulele de caldura sau zonele poluate fonic.

Datorita faptului ca datele vor fi publicate in mod deschis si gratuit, vor sprijini dezvoltarea de aplicatii inovatoare, cum ar fi o aplicatie mobila care permite unui rezident sa-si urmareasca expunerea la anumiti contaminanti atmosferici sau sa navigheze in oras pe baza evitarii caldurii urbane, insule, calitatea slaba a aerului sau zgomotul excesiv si congestionarea. In plus, ONG-urile, cercetatorii si inginerii vor avea posibilitatea sa studieze mediul urban.

Proiectul Array of Things este condus de Charlie Catlett si cercetatori de la Centrul Urban pentru Calcul si Date al Institutului de Calcul, o initiativa comuna a Argonne National Laboratory si a Universitatii din Chicago. Proiectul de baza al software-ului si al hardware-ului, cunoscut sub numele de Waggle, a fost dezvoltat la Argonne National Laboratory de Pete Beckman, Rajesh Sankaran si Charlie Catlett.



Citeste mai multe aici: https://arrayofthings.github.io/

Cum tine Potsdam poluarea sub control folosind un sistem inteligent

In orasul german Potsdam, in sud-vestul Berlinului, a fost instalat un sistem de control al traficului orientat spre mediu.

Tehnologia utilizata in sistem se bazeaza pe un model de dispersie a poluantilor. Aceasta combina datele culese de detectorii locali cu privire la viteza si densitatea traficului, precum si proportia masinilor grele in trafic, cu date online de la statiile meteorologice si de monitorizare a calitatii aerului. Folosind datele de trafic, instrumentul poate calcula volumul de poluanti emise, cum ar fi dioxidul de azot si particule fine. Datele despre vreme furnizeaza apoi o imagine a modului in care emisiile sunt dispersate in prezent. Principalii factori sunt directia si forta vantului, precum si temperatura aerului. Acesti factori influenteaza modul in care componentele chimice individuale se descompun si se dezintegreaza in atmosfera. Aducand toate aceste date impreuna, sistemul evalueaza nivelul actual al poluantilor din oras.

Citeste aici mai multe: https://www.siemens.com/customer-magazine/en/home/mobility/clearing-the-air.html


Citeste mai multe despre   











3994 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Nu se leaga (Marţi, 24 octombrie 2017, 21:52)

    Boa [utilizator]

    Articolul are intentii frumoase, dar titlul nu are acoperire in continut.
    A instala senzori ce masoara poluarea in orase nu combate cu avertizeaza locuitorii despre nivelul de poluare. Desigur ca cetatenii avertizati pot incerca sa ocoleasca zonele ultra poluate, dar de obicei nu sunt la plimbare ca sa aiba timp sa faca asa ceva si nu stiu daca asemenea ocoluri nu vor duce la cresterea gradului de poluare daca sunt facute cu masina.
    E bine ca se instaleaza senzori pentru ca trebuie sa stim cat de prost e aerul pe care-l respiram. Daca nu masori, nu stii ca ai o problema. E bine ca acesti senzori pot comunica cu managementul de trafic, dar asta e o posibila reactie si nu o certitudine. De altfel ar fi cam greu sa opresti brusc toate masinile din trafic pentru ca ai depasit limita de poluare instantanee. E bine sa ai masuri mai serioase si durabile in combaterea poluarii.

    Desigur ca sunt orase care iau masuri de combatere a poluarii, precum supra-taxarea in zonele centrale (pe care o mentionati fara a o dezvolta), interzicerea masinilor vechi si in special a celor diesel ( de ex in Zona centrala a orasului Anvers din Belgia sunt deja interize masinile diesel mai vechi de euro 3 cu filtru de particule, Paris, Londra vor sa interzica total dieselul de prin 2020 samd), extinderea zonelor verzi (inclusiv gradini pe terasa blocurilor precum in Viena), extinderea zonelor pietonale, norme stricte in constructii si ale lucrari ce polueaza, incurajarea transportului in comun (de ex prin scutirea de taxe a abonamentelor anuale de transport in comun oferite de firmele din oras, prin crearea de piste dedicate, prin crearea de huburi de transport unde poti sari din tren in metrou sau in tramvai), incurajarea mersului pe bicicleta (cam toate marile orase europene au parcuri de biciclete distribuite peste tot prin orase si pe care le poti inchiria la pret derizoriu), incurajarea car sharing etc.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Miercuri, 25 octombrie 2017, 10:37)

    Nautilus [utilizator]

    Conform hărții AQICN, Bucureștiul e foarte puțin poluat. Adică cei 5 senzori instalați în intersecții sunt mai tot timpul pe verde.

    În Budapesta sunt frecvent pe galben sau portocaliu și în mai multe ierni pe roșu, atunci când se iscă scandaluri cu poluare, interdicții de circulație etc. În Istanbul sunt mai tot timpul pe galben sau portocaliu. București și Sofia sunt ”verzi”.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă