Material sustinut de Siemens

Smart London - ce masuri ia metropola britanica pentru a fluidiza traficul si a reduce poluarea

de Catiusa Ivanov     Smile Media
Marţi, 10 octombrie 2017, 13:10 Digital City

Londra
Foto: london.gov.uk
Londra are 8,8 milioane de locuitori si se asteapta ca numarul acestora sa creasca la 10 milioane pana in 2030. Acestora li se adauga si un numar considerabil de persoane care calatoresc zilnic in Londra din zonele limítrofe. Orasul se confrunta cu probleme serioase privind traficul si poluarea, insa in ultimii ani Primaria a investit masiv in transportul public, benzi pentru biciclete, solutii inteligente pentru fluidizarea traficului, iar orasul este pe cale sa faca o revolutie in acest domeniu. Ambitia primarului Sadiq Khan este ca pana in 2025 sa reduca emisiile de CO2 cu 60% comparat cu 1990, iar pana in 2041 - 80% din calatoriile zilnice sa fie cu transportul public, bicicleta sau pe jos.

Cum incurajeaza autoritatile folosirea transportului public

Londra are una dintre cele mai bune retele de transport public din lume. Reteaua de metrou este formata din 11 linii si 270 de statii. Reteaua de suprafata numara 9.300 autobuze si 675 linii. Cu toate acestea Autoritatea de transport londoneza (Transport for London) face anual investitii de sute de milioane de lire sterline pentru imbunatatirea acesteia.

Printre masurile luate de oras pentru imbunatatirea transportului public se numara:

- o noua linie de tren - Elizabeth line sau Crossrail. Aceasta va avea 40 de statii - 10 nou construite plus 30 modernizate si costa 14,8 miliarde de lire sterline, fiind considerat cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. Proiectul a inceput in 2009 si pana acum circa 15.000 de oameni au lucrat aici, fiind sapati 42 de km de tunel.  Lucrarile sunt in desfasurare, in prezent acestea fiind la 85%. Linia urmeaza sa fie deschisa la finalul anului 2018 si complet finalizata pana in 2020.



Citeste mai multe aici: http://www.crossrail.co.uk/news/articles/elizabeth-line-permanent-track-installation-is-complete

Pe aceasta linie vor circula 66 de trenuri noi, lungi de pana la 200 metri, fiecare avand capacitatea sa transporte pana la 1.500 de persoane.

Citeste mai multe aici: http://www.crossrail.co.uk/construction/

In cadrul proiectului este utilizat  un sistem de control si semnalizare ce permite interoperabilitatea si creste substantial gradul de siguranta. Sistemul european de control al trenurilor (ETCS) este un sistem uniform de semnalizare utilizat in intreaga Europa care permite interoperabilitatea. ETCS face posibil, sa zicem, ca un tren german sa ruleze pe liniile franceze fara dificultate. A fost nevoie de acest sistem deoarece trenurile vor rula atat pe infrastructura veche, cat si pe cea noua, in subteran, dar si in suprateran. Siemens ofera tehnologia si va gestiona sistemul de control si semnalizare al trenurilor.

Al doilea sistem folosit este controlul trenurilor pe baza de comunicare (CBTC), linia fiind echipata cu antene radio. Avantajul acestui sistem este ca furnizeaza informatii mai precise cu privire la locatia si viteza in timp real a fiecarui tren, ceea ce inseamna ca intervalele dintre trenuri pot fi reduse in conditii de siguranta.

Citeste mai multe aici: https://www.siemens.com/innovation/en/home/pictures-of-the-future/infrastructure-and-finance/smart-cities-crossrail.html





- introducerea a 3.000 de autobuze cu emisii extrem de scazute pana in 2019 si 250 de autobuze cu zero emisii pana in 2020. Acestea vor circula in centrul Londrei. Implementarea acestui proiect deja a inceput. In prezent, autobuze electrice circula pe liniile 507 si 521. In primavara anului 2018 vor fi introduse autobuze electrice si pe liniile C1 si 70. Numarul autobuzelor electrice va creste astfel la 121, fiind cea mai mare flota de autobuze electrice din Europa.
- modernizarea a 5.000 de autobuze pentru a se incadra in standardele Euro VI.
- circa 2.000 de autobuze hibrid circula deja in Londra, reprezentand 20% din flota.
- din 2018 toate autobuzele double deck vor fi hibrid.
- s-a inceput un program prin care se experimenteaza incarcarea wireless a autobuzelor de pe linia 69, parte din proiectul ZeEus.
- exista un program in care se incearca folosirea unei combinatii intre diesel si bio-fuel rezultat din uleiul de gatit ramas de la industria de catering.
- 2.500 de statii de calatori sunt prevazute cu panouri care afiseaza orarul autobuzelor. Aceste informatii sunt disponibile si pe mobil, cu ajutorul unei aplicatii. Astfel, calatorii pot vedea inainte de a pleca de acasa in cat timp ajunge autobuzul.
- primarul a propus anual investitii de 20 milioane lire sterline pentru prioritizarea autobuzelor in trafic.
- metroul functioneaza si in timpul noptii, vineri si sambata, pe liniile Victoria, Jubilee, Central, Northern si Piccadilly.
- granturi de pana la 5.000 de lire sterline pentru taximetristii care doresc sa inlocuiasca masinile vechi cu unele mai putin poluante. In plus, plata in taxi se poate face prin carduri contactless.
- in aprilie 2016, Arriva Rail London a castigat un contract de 1,5 miliarde de lire sterline pentru operarea London Overground - reteaua feroviara suburbana - pentru urmatorii sapte ani si jumatate, cu optiunea de a prelungi contractul cu inca doi ani.

Compania a promis ca va moderniza statiile si va imbunatati frecventa trenurilor.

Pentru a incuraja folosirea transportului public, in ianuarie 2017 primarul Londrei, Sadiq Khan, a decis inghetarea tarifelor la nivelul din 2016 pana in 2020. In plus, in septembrie 2016 a fost lansat proiectul "Hopper" in cadrul caruia pasagerii care au efectuat o calatorie contra cost pot efectua in urmatoarea ora o calatorie gratuit folosind tramvaiele si autobuzele londoneze. Mai departe, Autoritatea Londoneza de Transport vrea sa ofere calatorii nelimitate in intervalul de o ora de la ultima calatorie platita si aceasta facilitate sa poata fi folosita si la metrou.

In primul an de la lansare, 100 de milioane de calatorii au fost efectuate folosindu-se aceasta facilitate. In prezent, circa 325.000 de calatorii se fac zilnic cu programul Hopper.
 
Citeste mai multe aici: https://tfl.gov.uk/info-for/media/press-releases/2017/september/gla---over-100-million-journeys-made-on-hopper-fare

Scopul acestui proiect este de a-i incuraja pe londonezi sa foloseasca transportul public, in detrimentul masinii personale, pentru reducerea congestiilor in trafic si a poluarii.



Imbunatatirea transportului pentru navetisti – proiect de 6,5 mld. lire sterline

Thameslink este o linie de tren cu o lungime de circa 225 km, 50 de statii, care face legatura intre Bedford si Brighton, prin Londra, incluzand Aeroportul Luton si Aeroportul Gatwick si care transporta zilnic jumatate de milion de oameni. Desi este esentiala pentru transportul navetistilor, utilizatorii erau nemultumiti de intarzierile trenurilor si de faptul ca acestea erau foarte aglomerate.

Departamentul pentru Transporturi (DfT) a decis in 2009 sa modernizeze linia si parcul auto, investitia fiind estimata la 6,5 miliarde de lire sterline. Termenul de finalizare al lucrarilor este 2018. Dupa modernizare, linia va avea mai multe statii, iar trenurile vor veni la un interval de 2-3 minute la orele de varf.

Dupa realizarea investitiei, linia va putea transporta cu 50% mai multi pasageri, va avea 10.000 de locuri in plus si wifi gratuit in 100 de statii.

Siemens furnizeaza sistemele de siguranta din sectiunea centrala a rutei Thameslink si sistemele inteligente care permit adaptarea vitezei si imbunatatirea programului trenurilor, dar si un sistem de alimentare electrica versatil. In cadrul acestui proiect vor fi puse in circulatie si 115 trenuri noi Siemens de tip Class 700 Desiro City. Acestea pot gazdui pana la 25% mai multi pasageri, iar sistemul de climatizare se adapteaza automat la numarul pasagerilor din tren. Vagoanele au usi glisante de aproximativ 1,5 metri care asigura un acces mai usor al pasagerilor. In plus, datorita sistemelor inteligente, trenul poate consuma cu pana la 50% mai putina energie electrica fata de modelele vechi.



Masuri pentru reducerea poluarii

Londra a introdus, in februarie 2003, taxa de congestie pentru masinile care intra in centrul orasului. Initial, aceasta era de 5 lire sterline pe zi, in 2005 a ajuns la 8 lire sterline, in 2011 la 10 lire sterline, iar in prezent este 11,5 lire sterline /zi. Taxa a fost implementata pentru a reduce poluarea si pentru a strange fonduri pentru investitii in transportul public.

La intrarea in zona centrala sunt indicatoare rutiere care arata ca te afli intr-o zona unde taxa de congestie trebuie platita. Taxa de congestie se plateste in intervalul orar 07.00-18.00, in zile lucratoare. Plata se poate face online sau prin SMS, in ziua respectiva, sau in ziua urmatoare, dar creste la 14 lire sterline. Exista si un sistem automat care, daca te inregistrezi, identifica automat cand ai fost in zona unde se plateste taxa, si se plateste la finalul lunii.

In weekend, de sarbatorile legale, intre Craciun si Anul Nou, aceasta taxa nu se plateste.

Autoritatile verifica daca soferii au platit taxa prin intermediul camerelor de luat vederi, apoi trimit amenda. Aceasta este de 130 de lire sterline, iar daca platesti in 14 zile se reduce la jumatate. Daca nu ai platit, dupa 28 de zile amenda ajunge la 195 lire sterline, apoi se trece la executare.

In primii 10 ani de la implementare s-au colectat din taxa de congestie 2.6 miliarde de lire sterline, dintre care 1,2 miliarde s-au investit in dezvoltarea transportului public.

Pe langa taxa de congestie, din luna aprilie a acestui an, in zona Westminster din centrul Londrei, autoritatile au decis ca parcarea sa fie mai scumpa cu 50% pentru masinile diesel, potrivit The Telegraph. Astfel, parcarea in zona va costa cu 2,45 lire sterline /ora mai mult decat tariful standard de 4,90 lire sterline. Primarul Londrei a declarat ca anual mor 10.000 de oameni din cauza poluarii in capitala, iar dieselul poarta o parte din vina.

Intr-o alta zona a Londrei, Hackney, consiliul local a interzis pe cateva strazi parcarea tuturor masinilor, cu exceptia celor electrice, urmand sa se aloce un milion de lire sterline pentru a instala pe strazi statii de incarcare.

Incepand cu 23 octombrie 2017, autoturismele, microbuzele, autobuzele, autocarele si vehiculele grele (HGV) din centrul Londrei vor trebui sa respecte standardele minime de emisii de gaze de esapament sau sa plateasca o taxa zilnica de emisie de 10 lire sterline (denumita si Taxa de Toxicitate T-Charge). Aceasta va fi in plus fata de taxa de congestie. Standardele minime de emisii sunt Euro 4 / IV atat pentru autovehiculele pe benzina si diesel, cat si pentru Euro 3 pentru triciclurile si cvadriciclurile motorizate.

In decembrie 2016, Primaria din Londra a lansat programul Healthy Streets care prevede investitii de 2,1 miliarde de lire sterline pentru a incuraja mersul pe bicicleta si pe jos.



Citeste mai multe aici: http://content.tfl.gov.uk/tfl-annual-report-and-statement-of-accounts-2016-17.pdf

Din aceasta suma, 770 milioane de lire sterline vor fi investiti in piste pentru biciclete si facilitati pentru biciclisti.

"In fiecare an poluarea duce la circa 9.000 de decese premature. 438 de scoli si 27 de crese se afla in zone unde poluarea depaseste limitele stabilite prin lege", se arata in raportul anual al Autoritatii londoneze pentru transport.

Londra are mai multe piste pentru biciclete:
- Cycle Superhighway 1
- Cycle Superhighway 2: Stratford to Aldgate, 6,8 km;
- Cycle Superhighway 3: Barking to Tower Gateway - 12,3 km;
- Cycle Superhighway 5: Oval to Pimlico - 1,4 km;
- Cycle Superhighway 7: Merton to the City - 13, 7 km;
- Cycle Superhighway 8: Wandsworth to Westminster - 8,2 km;

Primaria din Londra are in lucru inca doua "autostrazi" pentru biciclisti ce ar urma sa traverseze orasul de la est la vest si de la nord la sud. Benzile pentru biciclete vor fi construite separat de fluxul de trafic auto, iar municipalitatea va investi in acest proiect circa un miliard de euro:
- East-West Cycle Superhighway -  intreTower Hill si Lancaster Gate - se estimeaza ca va fi gata in noiembrie 2017.
- North-South Cycle Superhighway - intre centrul Londrei - Elephant si Castle and King's Cross.

In luna iunie 2016 a fost lansata pista pentru biciclete Quietway care face legatura intre Waterloo si Greenwich pe stradute cu trafic redus si prin parcuri. Pana in octombrie fluxul de biciclisti a crescut cu 56% fata de 2014.

In 2016, aproximativ 670.000 din calatoriile zilnice aveau loc cu bicicleta, numarul calatoriilor dublandu-se in ultimii 10 ani.

Centrul de Control al Traficului

In Centrul de Control al Traficului, reteaua de drumuri din Londra este monitorizata 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana. Specialistii de acolo au acces la aproximativ 5.000 de camere CCTV amplasate in tot orasul si pot vedea cum se desfasoara traficul.

In timpul incidentelor si cand se constata blocaje, controlorii de trafic pot schimba temporar timpii de semaforizare la trei sferturi din semafoarele din Londra pentru a ajuta la reducerea cozilor.

Centrul utilizeaza panouri electronice pentru a alerta soferii in cazul intreruperii circulatiei si pentru a avertiza in avans despre intreruperi viitoare cauzate de lucrarile rutiere sau evenimentele mari.


Citeste mai multe despre   











4983 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    Cea mai importanta masura!.. (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:41)

    pehash [utilizator]

    In Londra poti sa mergi pe jos pe trotuare pentru ca nimeni nu-si permite sa blocheze trotuarele cu masini parcate. In centrul orasului majoritatea locuitorilor aleg sa mearga pe jos 20-30 de minute spre munca. Se reduce astfel semnificativ aglomeratia in centru.
  • +3 (7 voturi)    
    Astia sunt din alta lume (Miercuri, 11 octombrie 2017, 15:10)

    bigbrother [utilizator]

    Sa ne gandim asa:

    1. Suprafata London Region este de 1583 km patrati. Bucurestiul are 226 km patrati.

    2. Chiar si la aceasta suprafata imensa mijloacele de transport in comun sunt functionale si deservesc fara probleme orasul, pt ca se investeste mult nu doar din partea GLA (Greather London Authority) cat si din partea privatilor care sunt intr-o continua competitie.

    3. Desi exista un numar imens de mijloace de transport supraterane, poluarea este mult mai mica decat in Bucuresti. Polution index pt Londra este 54.27 (locul 28) iar pt Bucuresti este 72.39, pe locul 7 in Europa ca nivel de poluare. In acest caz, bigger isn't better.

    4. Autoritatile locale (33 la numar), un fel de primarii de sector, se ocupa doar de chestii locale: scoli, drumuri locale etc. Nu se voteaza primari pentru aceste autoritati locale, ci consilieri locali care reprezinta interesele lor.

    5. London Plan este un plan intins pe multi ani care stabileste cum se va dezolvota orasul. Fiecare primar ales poate contribui la acest plan.
  • -2 (6 voturi)    
    1863 - o mie opt sute saisezi si trei (Miercuri, 11 octombrie 2017, 22:59)

    holinessdani [utilizator]

    Adica acum 154 de ani se calatorea deja cu metroul la Londra.
    Noi inca ne mai bateam cu turcii!

    O fi bun transportul in Londra dar e si scump, un abonament poate depasii salarul minim din Romania.

    Pentru cine n-a inteles: o ora de parcare in Londra este intre 6 si 10 euro. Si sa gasesti un loc de parcare nu e usor, e ca si cum ai castiga la loto. Si banii astia merg la primariile de sector.
    Ca sa intri in centru costa vreo 13-14 euro, si intra zilnic j'de mii de masini.
    Adica ce vreau sa zic e ca diferenta de incasari fata de Ro este enorma.
    Autobuzele din Londra costa vreo 400 de mii de euroi bucata.
    Etc. etc. etc.
    • +2 (2 voturi)    
      Cand se bateau (Joi, 12 octombrie 2017, 0:31)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      romanii cu turcii la 1863 ? (2017-154 de ani)
      Pana la 1877 mai era multa vreme.
    • +3 (5 voturi)    
      Si e problema englejilor ca tu ai salar (Joi, 12 octombrie 2017, 7:01)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Cat abonamentul lor la metrou???


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi