Corespondenta din Germania

Ministrul german al Integrarii ii trimite pe romani la scoala

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 20 februarie 2011, 21:08 Actualitate | Diasporă


Multikulti la Stuttgart
Foto: Hotnews
Presiuni de integrare. E o formula care nu face casa buna cu eleganta ocolire, in Germania, a imperativului „trebuie“ (muss). Si totusi, asta doreste ministrul de stat Maria Böhmer (CDU). Reponsabila pentru migranti, refugiati si integrare din cabinetul Merkel constata ca numarul romanilor si bulgarilor imigrati in Germania e in continua crestere, iar acestia, fiind cetateni ai UE, nu pot fi obligati sa ia parte la cursurile de integrare de 600 de ore, impuse cetatenilor din statele terte, cum ar fi Turcia.

Referindu-se la aceste cursuri, Böhmer cere „dreptul de solicitare a lor si pentru migrantii din tarile UE. Aceasta ii ajuta pe oamenii din Romania si Bulgaria sa se integreze in tara noastra“ a declarat ea pentru publicatia Focus, citata in Open-Report.de.

De la intrarea in Uniunea Europeana, numarul acestor imigranti a crescut. In raportul de imigratie se arata ca 57.273 de romani si 29.221 de bulgari s-au stabilit in Germania, in anul 2009. Cifrele denota o crestere cu circa 20% fata de anul anterior, romanii situandu-se in statisticile de imigratie din Germania pe locul al doilea, dupa polonezi. Iar trendul de crestere continua.

Open Report mai scrie si despre imigrantii manati de saracie, care se inscriu in „zona gri“ a statisticilor. Ei intra in Germania cu vize de turisti, de trei luni, raman insa mult mai multa vreme, sau circula din tara in tara. Intre acestia, se spune in material, sunt multi roma. Doar in Berlin, cifra lor s-ar ridica la 3.000. Intr-o locuinta se adapostesc pana la 40 de astfel de persoane, iar in cartierele Neukölln si Kreuzberg s-ar fi ridicat chiar tabere, in aer liber.

Primarul districtului Centru din Berlin, Christian Hanke, cere de la statul german mai multe „oferte de integrare“ si cresterea coercitiei in invatarea limbii germane, dat fiind faptul ca, din 2014, cetatenii din aceste tari se vor putea stabili oriunde, in UE. Hanke merge pe linia ministrului Böhmer, care inca din toamna anului trecut punea in dezbatere crearea unui minister separat, care sa se ocupe de problemele de integrare a strainilor. „Cred ca un minister al integrarii la nivel federal ar fi adecvat“, a declarat ea pentru Hamburger Abendblatt.

Tema integrarii strainilor din Germania a fost scoasa de la naftalina la nivel politic anul trecut, mai cu seama dupa aparitia controversatei carti a lui Thilo Sarrazin, „Deutschland schafft sich ab” (Germania se dezintegreaza, ed. DVA, 2010). Pe langa afirmatiile sale referitoare la identitatea genetica a unor popoare si etnii, autorul a avertizat asupra pericolului pe care l-ar reprezenta imigratia islamica. Din cauza ratei de natalitate scazute, in randul populatiei autohtone, Germania ar deveni „mai mica si mai proasta”, zice el.

Sarrazin a pus degetul pe rana spunand si ca ca atentia acordata acestei problematici este insuficienta, iar „despre costurile sociale ale unei migratii necontrolate se tace chitic…si politic corect”. Ulterior, presedintele partidului crestin-social, Horst Seehofer, s-a pronuntat impotriva unei imigratii sporite din Turcia si tarile arabe, iar cancelarul Angela Merkel a declarat ca proiectul multiculturalismului a esuat, in Germania. 

Deschidere la nivel politic se arata insa in ceea ce priveste acordarea cetateniei germane strainilor care indeplinesc conditiile necesare: perioada de rezidenta, ocupatie, testele de limba germana si cunostinte generale despre tara. „De la cine traieste pe termen lung in Germania, se asteapta ca acesta sa spuna DA Germaniei si sa devina cetatean german.” a spus Böhmer. Tot ea s-a pronuntat pentru cresterea numarului de functionari publici cu trecut migrationist.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8044 vizualizari

  • -7 (7 voturi)    
    mai pe romaneste (Duminică, 20 februarie 2011, 21:48)

    ady [anonim]

    i-a facut tarani..
  • +13 (13 voturi)    
    ce bine ar fi! (Duminică, 20 februarie 2011, 22:02)

    robbie [anonim]

    daca e considerat ca "muss" cursul de integrare, acesta se aproba si se acorda cetateanului nou venit pentru modica suma de 100 de euro pe luna - in momentul in care ai facut inregistrarea. daca nu, si din pacate momentan asta e cazul ro si bu, trebuie sa astepti cateva saptamani bune, cam 6 la numar, pana ti se aproba si se acorda aceste cursuri de la stat. asa ca da, ar fi cel mai bun lucru posibil...
  • +18 (18 voturi)    
    Adevarul este... (Duminică, 20 februarie 2011, 22:34)

    ASIMO [anonim]

    ... ca sunt extrem de multi romani care vin in Germania cu ideea ca au ajuns la Mohoratii de Deal. Cunostinte de limba germana ioc,calificari profesionale care sa le permita asimilarea de informatie utila in gasirea unui job pauza, rabdare si intelepciune zero. Ca vin manati de foame pot sa inteleg, dar sa te cretinizeze foamea intr-atat incat sa vii aici doar la intins mana in speranta ca a doua zi dupa aterizarea in vreo autogara devii primitor de asistenta sociala mi se pare deplasat. Am intalnit n! cazuri de romani care ma intreaba "ai ceva de lucru, sasule?" ... well ... la intrebarea "cat de bine stii germana?", inevitabilul raspuns este "ma descurc in italiana si spaniola, si o rup usurel in engleza!" Ca si cum vreuna dintre cele 3 limbi enumerate mai sus ar ajuta in Germania. Sunt romani care sunt de multa vreme aici, care fac cinste Romaniei prin actiunile lor, prin ceea ce sunt la serviciu si in afara serviciului, insa sunt atat de putini incat abia ii simti!
    E pacat ca e asa, ca foamea alunga oameni potenti intelectual manati in locuri in care chiar nu se pot integra, si da, in Germania limba este o mare bariera, fapt care coroborat cu atitudinea nu foarte primitoare a neamtului, duc la prea multe esecuri in ceea ce priveste integrarea.
    Si mai sunt romanii care refuza cu incapatanare sa se integreze, aceia care sparg seminte, asculta manele, injura tare si raspicat in romaneste oriunde s-ar afla, de la metrou pana la plin centru istoric, de la scara avionului pana la amvonul bisericii. Si culmea, la serviciu, atunci cand il au, fura la fel cum au furat la Drogobetzii din Vale, se poarta la fel cum au facut-o si in Romania, mirosind a usturoi de la o posta, cu aceeasi camasa cu guler mizer. De unii te jenezi, de altii te mandresti! Depinde doar pe care-i tii mai aproape ... pana la urma, nici turcii nu-s mai buni, iar ex-yugo si/sau albanezii sunt chiar mai rauti! :-D
    Emigrarea este nu doar o idee, ci un stil de viata! Il iubesti sau il urasti!
    • +5 (5 voturi)    
      ai perfectă dreptate (Luni, 21 februarie 2011, 0:51)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui ASIMO

      Foarte mulţi nu realizează importanţa "morală" a cunoaşterii limbii ţării gazdă. E o dovadă de respect din partea ta, ca musafir, să cunoşti limba şi să înţelegi, cât de cât, obiceiurile şi tradiţiile gazdelor, iar acestea apreciază când constată că încerci să te integrezi. O doză de răceală, de respingere faţă de "foreigner"-i cred că e pretutindeni, normală în faza incipientă, atâta vreme cât n-o înţelegi şi nu-ncerci s-o-nţelegi ci reacţionezi cu agresivitate, normal că nu te poţi acomoda şi nu vei fi acceptat. Nimeni nu te primeşte cu covor roşu, pîine şi sare şi cu temenele ca pe salvatorul pogorât din cer. Am constatat asta pe propria-mi piele cînd am devenit căpşunar, în felul în care a evoluat atitudinea vecinilor "băştinaşi" faţă de mine în funcţie de gradul meu de învăţare a limbii şi regulilor locale, de la cînd-cum saluţi pănă la zile de sărbătoare locală, la elemente de istorie sau cultură. Personal, am simţit că, odată ce-a trecut doza de neîncredere - repet, inerentă - tipii chiar se străduiau să mă ajute să mă facă să mă simt bine la ei în ţară. Şi chiar mă simt bine.
    • 0 (4 voturi)    
      si nemtii ar trebui dusi la scoala (Luni, 21 februarie 2011, 8:23)

      panfil [anonim] i-a raspuns lui ASIMO

      in gara mare din bremen, deabia m'am descurcat sa cumpar un bilet de tren. automatele sunt numai in nemteste, iar la ghisee se vorbeste numai limba teutonica. nicio boaba de engleza.
      ar trebui macar sa aiba notiuni minime de limba engleza/franceza, sau masini in mai multe limbi, pentru straini. nici nu zici ce esti in uniunea euro.
      in sua, pe aeroporturi se zice in engleza si spaniola, la banci, atm sunt uneori si in trei sau patru limbi. in ny, in astoria poti gazi bancomate in greaca, in china town in chineza. in china town si strazile au tablite in chineza.
      ar trebui ca toate statele uniunii sa aiba o limba comuna folosita in de cei in tranzit.
      nemtii sunt cei mai legati la limba.
      • +7 (7 voturi)    
        Automatele au optiune de limba engleza (Luni, 21 februarie 2011, 9:42)

        Maria [anonim] i-a raspuns lui panfil

        Toate automatele au optiune de limba engleza. Sunt in Germania de un an si am venit cunoscand engleza si germana la nivel incepator spre intermediar. Mi-a fost mai usor sa ma descurc in engleza si in primele luni am folosit aceasta limba cand nu trebuia sa interactionez cu oamenii. Sau am folosit un melanj engleza germana si oamenii au fost amabili si m-au ajutat. Eu sunt in tara lor nu ei in tara mea asa ca eu trebuie sa le respect limba si cultura. De un an de zile eu nu am ce sa le reprosez, inclusiv in interactiunea cu oficialitatile au fost in permanenta amabili si m-au tratat mult mai bine decat unii functionari de acasa. Dar am mers cu temele facute, adica am cautat informatii si am spus clar ce vreau, chiar in germana mea acum medie. Nimeni nu-ti pune in traista ci trebuie sa lupti oriunde, dar e mai usor din multe puncte de vedere aici.
      • 0 (0 voturi)    
        Marmota (Duminică, 17 iulie 2011, 22:03)

        Timi [anonim] i-a raspuns lui panfil

        Si marmota impacheta ciocolata...stii, chiar te aflai chiar in Germania, unde se vorbeste germana...
  • +15 (15 voturi)    
    completari (Duminică, 20 februarie 2011, 22:56)

    Adela [anonim]

    Titlul articolului mi se pare irelevant, deoarece cursul respectiv nu este o noutate, si este valabil pentru toti imigrantii nou veniti in Germania, indiferent ca acestia ar fi din Kenia, Rusia, Coreea, Spania, Macedonia sau Noua Zeelanda. Ulterior in text se face referire la etnia rroma, nespecificandu-se ca acestia pot fi din Polonia, Ungaria, Romania sau Bulgaria, si se face pur si simplu implicit o conexiune intre romani si etnia rroma (sau synthi).
    Cursul de integrare este conceput pe 3 nivele, are 600 de ore, iar telul este nivelul intermediar (respectiv B1). Aditional si obligatoriu este si cursul de orientare (ce contine istorie, viata sociala, drepturi si datorii cetatenesti in societatea germana, informatii despre sistemul scolar, asigurari medicale viata civila). Acesta dureaza 45 de ore.
    In cazul in care imigrantul nu are permis de munca, nu poate beneficia de curs gratuir, si va trebui sa plateasca 600 de euro pentru primul curs, 45 de euro pentru al doilea, examinarea pt certificat B1 (95 euro) si examinarea cursului de orientare (20 euro).
    Daca imigrantul are permis de munca, cursul si examinarile sun platite de catre Arbeitsamt. Aditional se ofera si consiliere profesionala (in functie de profesie si abilitati) gratuita pentru gasirea unui loc de munca cat de repede posibil. In acest caz imigrantul primeste un ajutor social financial si ii este asigurata o locuinta.
    Din pacate sunt multi imigranti din orient care abuza de aceste ajutoare ani de zile si nu vor sa isi gaseasca o slujba, primesc alocatii pentru copii, avand familii numeroase, nu invata limba (sau cel putin nu suficient) iar neamtul de rand plateste aproape 45% impozit (cu asigurare medicala inclusa, asigurari sociale si de somaj, ajutor de solidaritate, taxe pt UE).

    Articolul mi se pare incomplet, subiectiv, usor isteric si exagerat.
    • +13 (13 voturi)    
      pentru ca vorbeai ... (Duminică, 20 februarie 2011, 23:48)

      ASIMO [anonim] i-a raspuns lui Adela

      ... de emigranti din orient ... ii includ alaturi de ei pe cei din Africa! Am avut un coleg de serviciu din Etiopia care se purta ghici cum? Ca-n Etiopia! Cand i-am atras discret si colegial atentia ca pachetul de tigari nu se arunca pe geam din mersul masinii s-a ratoit la mine, iar cand am oprit masina si l-am rugat sa mearga sa-si ia pachetul de tigari de pe trotuar m-a amenintat! Am zambit s l-am rugat sa ia metruol pentru continuarea calatoriei, pentru ca eu in conditiile in care el se poarta tamp refuz sa-l mai tin ca pasager in masina personala. Ne-am intalnit dupa cateva zile in firma, s-a uitat cu ura la mine si mi-a aratat pumnul Despre faptul ca e de 16 ani in .de tipul si nu vorbeste germana nici cat un turc mort nu mai are sens sa vorbesc.
      INSA, am si cunoscuti romani care refuza cu incapatanare sa invete limba din simplul motiv ca lucreaza doar inte romani si nu considera necesara cunoasterea limbii. In fata autoritatilor si oriunde a mai avut nevoie a fost permanent ajutat, iar statutul de "invalid" nu-l deranjeaza .... Eu, fara a-mi aroga drepturi si merite ce nu-mi apartin, am inceput sa ma distantez de astfel de romani, cu parerea de rau ca prefer sa ma ajut mai mult pe mine in mod mai eficient, decat sa fiu translator gratuit si permanent al semenilor mei ce sufera de incurabila lene! Si incea ceva .... nu auzit niciodata, dar niciodata de roman care sa fi inceput cursul de integrare care sa-l fi dus la bun sfarsit! Poate sunt prea buni pentru asta, poate nu vor, cine stie?... Nu o sa aflu niciodata, la mine nu a fost cazul sa fac acest curs din varii motive! Dar sa stii ca uneori e trist sa vezi doar infumurati cu aere de domni ce spala pe jos in scari de bloc si conduc BMW 335i doar pentru ca... e BMW! E pacat, ca elitele fiind prea putine nu ne pot reprezenta 100%, si raman doar ceilalti ca si entitate reprezentativa ... eu sunt convins ca meritam mai mult, ca popor, ca oameni!
      • +3 (3 voturi)    
        * (Luni, 21 februarie 2011, 10:25)

        Adela [anonim] i-a raspuns lui ASIMO

        Hehe, nu numai cei din Etiopia sunt asa, ci si cei din Kenya (cum am mentionat mai sus). Nu stiu daca numai persoana respectiva este mai ciudata, sau tine de obiceiuri si educatie nationala. N-as vrea sa creez un stereotip din asta, cunoscand doar un caz izolat, dar nici nu sunt interesata de studierea fenomenului.
        Nu am auzit de multi romani in zona in care locuiesc, dar poti pune o romanca la socoteala care a terminat cursul de integrare.
        Imigrantii care nu vor sa se integreze si sa invente limba tarii in care s-au stabilit (din varii motive, incepand cu incapacitatea intelectuala pana la comoditate si aroganta, dar in fata autoritatilor aratandu-se milogi si persecutati politic, etnic, religios, etc) nu ar trebui sa li se permita rezidenta pe teritoriul tarii respective, daca in 3-5 ani nu au invatat nici macar limba la nivel intermediar.

        Am uitat sa mentionez in postul anterior ca cei 600 de euro se platesc lunar (pt fiecare modul, fiecare avand cate 100 de ore), dar a mentionat cineva mai sus acest lucru. Cursurile sunt organizate de Volkshochschule in asociatie cu BAMF (Bundesamt für Migration und Flüchtlinge), iar informatii se gasesc si la primarii, unde se face inregistrarea pt evidenta populatiei, sau pe internet.

        PS: nu sunt de acord cu persoana care a dat exemplul cu gara din Bremen. Imi aduce aminte de o intamplare de acum cativa ani cand am vazut un grup de romani care au mers sa viziteze Budapesta si Viena din cate am inteles, si la un moment dat au vazut o rabla. Binenteles ca au scos telefoanele si aparatele de fotografiat, facand cel putin 15 poze din toate unghiurile, exclamand razand, satisfacuti si mirati "uite ba, ca si astia au rable". Intr-un fel cred ca ii facea sa se simta mai bine.
        Chiar in Bremen nu am fost, dar automatele pentru biletele pentru transport comun care le-am vazut sunt cel putin bilingve.
    • +1 (1 vot)    
      completare la completari (Luni, 21 februarie 2011, 11:22)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui Adela

      Foarte bune compleatrile, cu o mica scapare: cele doua cursuri nu sunt gratuite, sunt complensate in functie de venitul pe familie. Daca venitul este foarte mic, atunci sunt gratuite, daca insa venitul creste atunci esti obligat sa platesti o parte valoarea lor.

      Iar titlul articolului este exagerat, pompos, specific tabloidelor de scandal si nu unui site care se vrea respectabil.
      • 0 (0 voturi)    
        ** (Luni, 21 februarie 2011, 12:01)

        Adela [anonim] i-a raspuns lui gechi

        Da, am uitat despre acest aspect. Intr-adevar daca veniturile familiale sunt mai mari, cel care participa la curs plateste lunar cursul, iar la sfarsitul anului cand se face recalcularea impozitului, cam jumatate din banii platiti pentru curs sunt dedusi din impozitul anual. Asta se intampla numai in cazul in care frecventa prezentelor la curs este ridicata, si rezultatele examenelor sunt bune.
        • 0 (0 voturi)    
          Si eu vreau (Marţi, 22 februarie 2011, 0:15)

          Meputo [anonim] i-a raspuns lui Adela

          Sunt si eu de vreo cateva luni in Germania, stiu limba la nivel de incepator spre mediu, dar cred ca un astfel de curs mi-ar prinde bine, unde trebuie sa ma inscriu? La primarie?
          Multumesc !
          • 0 (0 voturi)    
            info (Marţi, 22 februarie 2011, 9:55)

            Adela [anonim] i-a raspuns lui Meputo

            Nu vai. La primarie poti intreba daca stiu cine organizeaza cursuri pentru imigranti in oras, dar cel mai bine ar fi sa gasesti cel mai apropiat Volkshochschule. In zona mea a fost organizat de CJD.
            Cauta Volkshochschule pe http://www.vhs.de/ sau acceseaza http://www.cjd.de/zentrale/pages/index/p/2539 si vezi care este mai aporoape de zona in care locuiesti.
            Daca vrei sa faci o testare online pentru a vedea ce nivel ai de fapt incearca testele pe 3 nivele (A1, A2 si B1) de pe pagina http://www.hueber.de/seite/pg_einstufung_online_sri
  • -4 (10 voturi)    
    Ba ... dar la noi de ce nu e asa? (Duminică, 20 februarie 2011, 23:47)

    warchild [anonim]

    oriunde in europa occidentala daca vrei sa lucrezi trebuie cel putin sa stii limba, englezii publica prin ziare ca vezi doamne medicii romani sunt slab pregatiti si francezii in asteapta cu mainile deschise oricum castiga mai putin decat ai lor deci petnru stat e bine si intre noi fie vorba medicii astia sunt foarte bine pregatiti.
    permanent europa cere de la noile state membre tot felul de lucruri, cu toate astea orice cetatean german venit in romania gastiga cel putin dublu fata de unul roman pe acelasi post!

    nu am auzit niciodata pana acum in romania despre protejarea fortei de munca autohtone!!!!!! imi e deja scarba de aceasta europa!

    http://www.youtube.com/watch?v=Vs5MLueBbF0
    • +4 (4 voturi)    
      Pai hai.... (Luni, 21 februarie 2011, 0:48)

      ASIMO [anonim] i-a raspuns lui warchild

      ... ca iti explic eu de ce, ca tot am lucrat si in .ro in domeniul HR. :-)
      In Romania, cetatenii de nationalitate germana (sa le zicem "nemti") vin pentru joburi de inalta calificare, unde servesc in cea mai mare masura ca exemplu; pe langa faptul ca sunt "importanti" pentru impartialitate! Sunt neutri pentru ca nu au si nu consc matusi/vecini/frati s.a.m.d. si pot lua decizii importante fara sa se gandeasca la urmarile din familia/neamul celor pe care-i influenteaza. Pe langa asta sunt si al naibii de experimentati si buni in ceea ce fac, mai precis, sunt foarte eficienti!
      Ai vazut tu nemti in .ro sa lucreze la McDonald's sau sa fie sudori/macelari/postasi/femei de serviciu? Iti spun ... nu! Si nici nu ai sa vezi curand! Pentru ca ei, spre deosebire de noi, emigreaza doar acolo unde le e ceva mai bine, si anume in USA si/sau CDN. In .ro vin sa faca teste, sa se perfectioneze in mediu brut si "cvasi-salbatic", vin sa capete experienta, dupa care pleaca acolo unde pot face mai mult. Si pentru ca vin de unde vin au pretentii. Si e normal, nu sa ceri niste bani in plus pentru relocare, pentru experienta, pentru faptul ca vii dintr-o civilizatie exemplara (sic!)... Mergi tu si fii CEO la o companie germana si iti garantez ca nu iti va impune nimeni invatarea limbii germane daca cu engleza produci de min. 100 de ori salariul pe care-l primesti ... Stii, americanii au o vorba mare despre chestiile astea: "To piss in high grass you gotta walk around with high dogs!" Insa romanii, in cea mai mare parte a lor sunt in .de in clasa medie si ceva sub ea; elitele inclin sa cred ca sunt sub 5%.
      Iar despre faptul ca au pretentia ca medicii sa le cunoasca limba, pardon ... vrei sa se-ntample ca-n bancu' ala cand iasa medicul din sala si il intreaba sotia pacientului: "Ei doctore, cum a fost operatia?" ... "Ce operatie, nu a fost autopsie?"
      • +1 (1 vot)    
        nu ai inteles (Luni, 21 februarie 2011, 13:24)

        warchild [anonim] i-a raspuns lui ASIMO

        in primul rand nu exista padure fara uscaturi. cunosc si nemti super calificati si verze in posturi de conducere. nu imi doresc sa vina ninmei sa-si faca mina la noi asa cum zici tu si sa plece pe urma undeva unde castiga mai bine. daca sunt atat de buni cum spui tu nu veneau in romania erau cautati la ei acasa! zau germania are feficit de "fachkraft" cum le zice pe aici. deci zau nu pleaca. salariile de profesor pe aici sunt de 3000 de euro! mai fa calcule si veyi de ce pleaca. cat despre medici si limba nmu ai inteles problema mestere. daca noi trebuie sa o invatam si e logic sa o facem asa cum spui si tu´- de ce nu e logic si pentru ei sa faca aceslasi lucru? suntem toti cetateni europeni? suntem toti egali in drepturi? sau cei din est sunt niste cetateni de mana a doua? asta e intrebarea! incepi sa gandesti altfel maine o sa te trezesti ca fiitu nu stie ca bucurestiul nu este un oras unguresc cum cred nemtii pe care i-am intalnit eu! vezi ca si romania are valori si trebuiesc si alea protejate! mai gandestete!
      • +1 (1 vot)    
        Inca unul ... (Luni, 21 februarie 2011, 14:40)

        Dragos [anonim] i-a raspuns lui ASIMO

        Prietene Fritz, nu stiu care e problema ta, dar dupa ce m-am plimbat prin mai multe tari, pot sa iti spun ca si nemtii tot cu apa gatesc si si al lor pute... Serios!
        Locuiesc de un jumate in Germania, si pana acum nu m-a impresionat decat prin faptul ca nu ai limita de viteza pe autostrada - in legatura cu calitate/performanta ... ar fi multe de spus, dar hai sa spunem ca sg. diferenta pe care o vad eu este faptul ca au multi niggeri mititei care sa le bibileasca produsele.
        In legatura cu nemti in Ro, am vazut nemti in Germania care sa lucreze la McD si sa fie prea dobitoci incat sa se gandeascala altceva.
        De medici au nevoie din cauza ca odraslele lor megainteligente nu prea mai merg la scoala si prefera sa fie mecanici auto etc. - si din cauza ca eu nevoie mare de ei or sa faca destule concesii - nu medicii sunt in discutie.

        A nu intelege ca am o parere proasta despre nemti, numai ca ai tu una prea buna. Dupa cum ziceam, si ei tot cu apa gatesc.

        Si apropos de respect, stiu cativa care locuiesc de 3-4 ani in Ro si nu vb o boaba romana. Eu intr-un an jumate am invatat destula germana a.i. sa discut cu cineva despre motoare de masini, excursii exotice si cursuri de integrare.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu suntem... (Luni, 21 februarie 2011, 15:41)

          ASIMO [anonim] i-a raspuns lui Dragos

          ... prieteni si nu ma cheama Fritz.
          O sa iti raspund pe puncte, ca vad ca ai ochelari de cal si o sa-ti ajute la lectura:
          1. Nu am o parere "prea" buna despre Germania, ci vad lucrurile exact cum sunt ele. Tu iei cazuri individuale (trecand peste ironia la adresa mea).
          2. E normal ca si nemtii au uscaturile lor, insa luat la comun, nivelul lor este (extrem de) mult peste al nostru, despre asta vorbeam eu.
          3. Daca locuiesti de 1 an in .de si nu te-a impresionat nimic, mai iesi din casa, deschide ochii, tot ce vezi te poate impresiona. Pe mine ma impresioneaza cam tot ceea ce vad deosebit fata de standardele mele limitate. Tu probabil vii in Germania dupa o copilarie plina de intamplari fericite pentrecuta in Ginza (Toky, Japonia), unde lucrurile sunt cu adevarat net superioare fata de Germania.
          4. Tu esti cel care a venit in .de si e interesant sa stim motivul pentru care ai emigrat (sau domiciliezi) intr-o tara care nu te impresioneaza decat cu Autobahnul (care by the way, are si el foarte multe limite, atunci cand si unde e cazul). Nu te obosi sa-mi spui de ce triaesti aici, imi e indiferent! :-) Probabil unul dintre motive este acela ca nu ai putea trai in Japonia si/sau USA ...
      • 0 (0 voturi)    
        Las-o mai moale (Marţi, 22 februarie 2011, 18:03)

        fefe [anonim] i-a raspuns lui ASIMO

        Eu pot sa iti dau un exemplu strainez din asta occidentalmanager de firma mare, care are matusi, cumnati si alte chestii in firma, angajati pe ochi frumosi. Nu dau nume ca suntem in public . Peste tot sunt oameni si oameni. Si mai ales cand vin in Romania invata toti foarte repede obiceiurile locale, spaga, nepotismul si altea alea. Iar cu eficienta... iarasi e o discutie intrega. Principala competenta a lor este ca sunt oameni care s-au aflat la locul potrivit, adica s-au nascut si au crescut pe linga cei care detin capitalurile si puterea, si de aceea au primit posturile respective la care un roman nu are acces pentru ca el din pacate s-a nascut in Romania unde miliardarii adevarati sunt putini si nu au prea multe posturi din astea de oferit.
    • +3 (3 voturi)    
      invata sa gandesti si singur (Luni, 21 februarie 2011, 1:31)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui warchild

      1) Ba da, asa e si la noi; daca vine unul din Etiopia prin tara va avea aceleasi probleme in a obtine un job pe care le au si romanii in alte tari

      2) Neamtul ala, daca vine in Romania vine cel mai probabil sa lucreze tot pentru o corporatie din afara, care or ii platesc bani de afara, ori ii dau prima de relocare, ori si una si alta. In cazul asta nu ai ce proteja: locul de munca respectiv nefiind oricum creat pentru romani. Orice cetatean neamt, care ar veni in tara de capul lui sa-si caute vreun job sigur nu va lua dublu fata de un angajat roman. Tare naiv trebuie sa fi ca sa debitezi asa ceva

      3) Medicii romani, in medie, sunt mai slab pregatiti decat cei din tarile vestice pentru ca si scoala de medicina din Romania e una mult mai slaba. Totusi, datorita selectiei destul de riguroase, medicii romani care ajung sa lucreze in UK, Germania, etc sunt in general elita din Romania si sunt cel putin la fel de buni precum colegii lor din tarile amintite.
  • +6 (6 voturi)    
    integrare, dar sa stim si noi germana (Duminică, 20 februarie 2011, 23:58)

    gunter [anonim]

    Integrare sau cum s-o numi, este degeaba daca nu dau si cetatenia germana. Vor sa-i atraga la cursuri de limba (si cultura) germana, meserii, lucru normal dealtfel, dar ti-ai gasit pe cine!? Tiganii !? Cine a avut interes, le stie deja, cine nu, sta la ciordeala. Sau mai asteapta pomana nemteasca de acum 15 ani cind luau cite 400 de marcute la fiecare inscriere in lagar, fiecare colorat inscriindu-se la cite 5-6 "lagare" si o duceau bine-mersi.
    • +3 (3 voturi)    
      Se da... (Luni, 21 februarie 2011, 0:50)

      ASIMO [anonim] i-a raspuns lui gunter

      ... si cetatenia, daca de-a lungul a 8 ani ai fost angajat permanent si implicit ai platit impozite. Procesul de dobandire a cetateniei este unul destul de stufos si nu e aici locul in care sa-ti povestesc detaliat despre asta, iti spun insa ca exista, e real si tangibil! Trebuie doar rabdare, multa multa munca (trebuie sa inveti istorie, chestii despre popor, despre cultura, limba trebuie sa fie de 10 cu steluta lila, adica cel putin impecabila, etc.) si o rabdare de otel. Iar in fata situatiei, ceva bani! :-D
      • 0 (0 voturi)    
        :D (Luni, 21 februarie 2011, 11:28)

        gechi [utilizator] i-a raspuns lui ASIMO

        si acum iata si varianta simpla de obtinere a cetateniei: examenul se da din niste teste grila, iar intrebarile se stiu dinainte. Adica e un set de intrebari si exact din alea iti pica ceva. Cam ca pe la facultatile din tara. Examenul e simplu, cunosc cazuri care habar nu au de istoria si cultura Romaniei, ca sa nu mai vorbesc de ale Germaniei si au promovat examenul iesind din sala dupa 10 minute. Nici partea cu 8 ani nu e exacta, daca faci cursul de orientare poti da dupa 6/7 ani, iar restrictia cu angat permanent in tot timpul asta nu e adevarata(e drept daca aia vad ca tu de fapt n-ai lucrat mai deloc iti refuza dreptul de cetatenie, dar daca de exemplu ai lucrat aproape tot timpul cu cateva pauze intre joburi nu e asa mare bai.)
  • 0 (2 voturi)    
    Integrare (Luni, 21 februarie 2011, 8:23)

    integratul [anonim]

    E indiscutabil ca sunt multi romani care nu stiu sa aprecieze potentialul societatii germane si e pacat ca se poarta asa cum se poarta.

    Probabil insa ca si nemtii ar trebui sa-si vada barna din proprii ochi. In Europa de Vest, in cea mai mare parte, orice ai face esti tratat ca un strain, indiferent cat de bine stii limba si cate ore de "integrare" faci. Nemtii au nevoie de forta de munca externa, si calificata si necalificata, dar ii trateaza pe straini ca pe niste ousideri. Nu e de mirare ca li se raspunde pe masura.

    In America nu-ti cere nimeni nici un fel de curs, nici un fel de examen de limba si toata lumea te trateaza exact ca pe oricare altul, indiferent de unde ai veni. Rezultatul e ca vasta majoritate a oamenilor se integreaza natural si fara nici un fel de resentimente. Sunt si exceptii, dar astea sunt foarte rare.

    Romanii se pot simti straini in America pentru ca nu sunt obisnuiti cu obiceiurile, locurile, departarea de "acasa", dar niciodata pentru ca sunt respinsi de cei din jurul lor ca "straini".

    Nemtii si vest-europenii ar avea multe de invatat din asta.
    • +1 (1 vot)    
      completare (Luni, 21 februarie 2011, 11:57)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui integratul

      E o diferență, să-i zicem, de esență, între SUA și țările europene: SUA e "nativ" multi-etnică, pe când cele europene - nu, așa că, din punctul ăsta de vedere, nu le pot blama pentru faptul că mă privesc și mă tratează ca pe un străin deoarece, oricum aș întoarce-o, chiar sunt un străin. Acceptând chestia asta ca pe ceva normal, n-am suferit niciodată din cauza ei. Fiind un tip, să zicem, confruntațional, n-am refuzat niciodată "clinch"-urile cu localnicii pe tema asta. Odată m-am rătăcit și-am intrat în vorbă cu un localnic la vreo 50 de ani. "Ești din Germania?" (mulți-au întrebat chestia asta, poate din cauza faptului că-s "skinhead" :)) "Nu, din România". Tipul face o figură nemulțumită, tace câteva secunde, apoi "Sunt prea mulți români aici!" Am zâmbit. "Și e ceva rău, aveți probleme cu ei?" "Păi... nu prea, cei mai mulți sunt ok... dar, oricum, sunt prea mulți deja" "Și care-i vina lor? Legea voastră le dă voie să lucreze aici, legea nostră le dă voie alor voștri să vină să lucreze la noi". "Hmmm... hai să mergem acolo la colț să bem o bere, că mă dor picioarele. Îți place berea noastră?" :)))
  • 0 (0 voturi)    
    o notiune care a complicat lucrurile (Luni, 21 februarie 2011, 19:59)

    leithammel [anonim]

    a fost aceea de "Leitkultur". Promulgata de catre vestitul politolog german de origine siriana Bassam Tibi, ea era la adresa imigrantilor musulmani care ramaneau infipti in cultura lor de bastina, total incompatibila cu valorile noului continent. De aceea notiunea corecta si completa era cea de "europäische Leitkultur" cu patru puncte cardinale: ratiune, democratie, pluralism si toleranta.
    In gurile unor formatori de opinie germani notiunea a capatat izul de "deutsche Leitkultur" cu un accent tot mai hotarat pe asimilarea la cultura germana incluzand si limba. Integrarea in societatea germana nu presupune insa asimilarea si dezicerea de cultura de provenienta, cu atat mai putin pentru noi venitii de pe teritoriul european.
    Cuvantul are mai multe intelesuri datorita particulei "Leit-" care in intelesul benign inseamna calauzitor, in cel rau intentionat conducator, stapanitor, mai presus. Partidul de guvernare crestin-democrat a preluat termenul in statutele sale din 2007 generand controverse aprige cu adversarii asimilarii in locul integrarii.
  • 0 (0 voturi)    
    integrare lingvistica? (Luni, 21 februarie 2011, 20:36)

    ics [anonim]

    un aspect interesant este faptul ca in sud dialectul e mortal ca prim contact.

    pe scurt am aterizat in freistaatbayern in domeniul medical cu b2 de la goethe institut. socul a fost ca jumate vorbesc urbairisch iar restul oesterreichisch. o asistenta din sachsenanhalt e pe hochdeutsch.

    da sint binevoitori si pacientzii o trec rapid pe hochdeutsch cind se prind ca io tai si ei platesc, iar colegii se distreaza cu viu obi-aufie ausi-aini ... pina la woakatzlschwoaf.

    lasind gluma la o parte daca gramatica germana cu derdiedas si trennbare werben e grea, dialectele sint de-a dreptul nasoale.

    da merita. ma platesc ca pe ai lor.

    spre comparatzie am si experientza americana. in domeniul medical examenele sint mult mai grele mai complexe si coooosttaaaa. limba este pieceofcake din cauza expunerii media - tv filme muzica (cine n-a invatzat iengleza din guritza lu´ arnold cu astalavistababy si shithappens). nasol e pentru nemtzi ca la ei totul e vorbit-tradus nu subtitrat ca la noi asa cu mai greu cu iengleza.

    oricum mare noroc avem cu ue asta. ma mira insa ca nu prea se obosesc ai nostrii ai cu scoala sa invetze limba lui gothe si dieter bohlen... goethe institut e in marile orase si in rom la pretzuri mai bune ca aici... si cu b2 sau c1 se deschid multe portzi in germania.

    stie cineva un portal cu date despre chestiile administrative pentru rominii sositzi in germania? permis, aufenthalgenehmigung, samd
    • 0 (0 voturi)    
      site (Marţi, 22 februarie 2011, 1:17)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui ics

      http://www.toytowngermany.com
      ai o gramada de informatii si baze de socializare:)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by