Minoritatea maghiara nu ridica probleme decat Slovaciei - Zoltan Becsi, profesor asociat la Geneva School of Diplomacy

de R.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 29 mai 2010, 11:13 Actualitate | Diasporă

Legea privind minoritatile maghiare din afara Ungariei, recent adoptata de Parlamentul de la Budapesta, nu ridica probleme decat Slovaciei, crede expertul Zoltan Becsi, profesor asociat la Geneva School of Diplomacy. El afirma, intr-un interviu acordat 24heures.ch, ca nu se pune problema unei crize diplomatice regionale, iar disputa ramane una izolata.

Legea care permite minoritatilor maghiare sa obtina cetatenia ungara intr-o formula simplificata a provocat furia Slovaciei, suscitand reactii vehemente din partea nationalistilor slovaci.

Legea se refera la aproximativ 3,5 milioane de maghiari care traiesc in principal in Romania si in Slovacia, dar si in Serbia, Croatia, Ucraina sau Austria.

"Aceasta problema nu priveste decat Ungaria si Slovacia. Cele doua tari mentin o anumita disputa de aproape cinci ani, cand nationalistii au intrat la guvernare in Bratislava. Acestia nu accepta multiculturalismul intr-o tara care este multiculturala. Romania a spus clar ca nu are nicio problema cu aceasta lege, si nu vor fi probleme nici cu Serbia, Ucraina sau Austria", a declarat Zoltan Becsi.

In opinia sa, rapiditatea cu care a fost adoptata aceasta lege este surprinzatoare, dar ar putea fi legata de momentul 4 iunie, cand se implinesc 90 de ani de la semnarea Tratatului de la Trianon.

In plus, ar putea fi vorba si de o strategie a guvernului de a se pozitiona fata de dreapta radicala, in conditiile in care Jobbik cere refacerea 'Ungariei Mari'.

"Tratatul de la Trianon ramane o imensa trauma pentru unguri, pentru ca populatii maghiare s-au regasit in minoritate in alte tari. Este in primul rand o chestiune de solidaritate cu compatriotii lor", crede Zoltan Becsi.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2512 vizualizari

  • -2 (6 voturi)    
    da, doar slovaciei (Sâmbătă, 29 mai 2010, 10:33)

    gugu [anonim]

    ... si romaniei, si serbiei. vietnam si kenya nu au nicio problema.
  • +14 (18 voturi)    
    Cifre false si "trauma istorica"! (Sâmbătă, 29 mai 2010, 10:35)

    O Ungarie prospera e buna pt Romania [anonim]

    Eu nu stiu de unde scot "expertii" maghiari cifra asta incredibila de 3,5 milioane !!

    Romania avea 1,4 milioane (desi peste 300.000 au emigrat in Ungaria si tari vestice), Slovacia are 500.000, Serbia are 300.000, Ucraina are 300.000, Croatia si Austria au impreuna mai putin de 100.000 maghiari !

    In total, cu bunavointa se atinge cifra de 2,6 milioane !!

    Cred ca se face ca la votul UDMR din Harghita, se numara de doua ori, inclusiv pt cei plecati din tara dar votati de neamuri "prin procura" !

    Foarte frumoasa expresia domnului maghiar Beci, despre "populatii maghiare s-au regasit in minoritate".

    Pai draghe, e incredibil, romanii au fost majoritari in Transilvania de cand exista cronici despre asta, dar au fost minoritari in regatul Ungariei si in imperiul Austro-Ungar. Dupa aceeasi logica, sa se stie ca si romanii au suferit o trauma de vreo 1000 de ani, pt maghiari dureaza abia de 90 de ani, mai e mult pana se echilibreaza balanta.

    Mai ales ca romanii n-au avut niciodata ca minoritate in Ungaria istorica, drepturile pe care le-au avut maghiarii in Romania inca din 1919!

    Croatia si Austria nu protesteaza pt ca nr. etnicilor maghiari e nesemnificativ in ponderea populatiei.

    Ucraina nu protesteaza pt ca orice maghiar ce ia pasaport unguresc il pierde automat pe cel ucrainean, impreuna cu drepturile asupra posesiei de terenuri si imobile (interzise strainilor in Ucraina!).

    Romania si Serbia au strategii pe termen lung, fiecare are etnici in vecinatate pe care ii vrea "reuniti".
    Asa ca le convine ca Ungaria sa creeze "problema" in UE, iar daca UE nu reactioneaza, Serbia se va concentra pe proceduri asemanatoare cu cei 1,5 milioane sarbi din Bosnia si Muntenegru, iar Romania va accelera procedurile pt cei 4 milioane de romani din Basarabia si Ucraina.

    Serbia si Romania au deocamdata PIB-uri/locuitor mai mici decat ale Ungariei si ambele vor incuraja migrarea "economica" in masa a "noilor cetateni maghiari".
    • -7 (11 voturi)    
      romani (Sâmbătă, 29 mai 2010, 15:49)

      turul [anonim] i-a raspuns lui O Ungarie prospera e buna pt Romania

      "Pai draghe, e incredibil, romanii au fost majoritari in Transilvania de cand exista cronici despre asta,"

      Daca au fost majoritari de ce nu se vede nimic in urma lor? De ce in toate orasele si satele din Transilvania casele care sunt la sosea apartin (apartinut) ungurilor sau sasilor, iar romanii au case in fundul satului, sau sus pe deal?
      Cit romani din Transilvania au macar bunicii nascuti in aceasta zona? Asta e realitate, nu cronica.
      • +10 (12 voturi)    
        Raspuns (Sâmbătă, 29 mai 2010, 20:53)

        George [anonim] i-a raspuns lui turul

        Va raspund eu de ce nu erau romani in locurile pe care le-ati mentionat iar daca ati fi stiut putina istorie ati fi stiut:pentru ca romanilor nu lise permiteau sa locuiasca in orase iar daca intrau sa-si vanda anumite produse in targuri trebuiau sa paraseasca locul pana se insera.La fel nu li se dadea voie sa-si construiasca locuinte din piatra sau din caramida ci cel mult din lemn.Nici biserici macar nu li se dadea voie sa-si construiasca din caramida sau piatra.Asta penru ca sa nu ramana vestigii. Lemnul era incendiat usor si disparea orice urma de asezare.In felul acesta puteau spune ca in locurile respective nu ar fi trait nimeni.Cautati si vedeti si alte restrictii impuse romanilor.
        • -4 (4 voturi)    
          bunicii (Duminică, 30 mai 2010, 10:32)

          Turul [anonim] i-a raspuns lui George

          Dar partea a doua a intrebarii, cea legata de bunici ce-mi raspundeti? Ca n-au fost lasati de unguri sa faca sex, s-au dus pina in Moldova apoi au revenit cu plozii dupa ei?
          Hai ca sunteti penibili!
          Nu li s-a dat voie sa construiasca! Poate imi spuneti in ce oras a fost prima scoala romaneasca!
          • +4 (4 voturi)    
            sa raspund eu? (Duminică, 30 mai 2010, 14:12)

            vveninosu [utilizator] i-a raspuns lui Turul

            uite, bunicii mei sunt romani, nascuti in Ardeal. greu de crezut pt tine, nu? da-mi voie sa iti spun si ca numele lor a fost maghiarizat in timpul ocupatiei hortyste. au intrat in razboi salagean si a iesit szilagy. a iesit in loc de au iesit pt ca a iesit numai unul.

            deci... bunica a devenit unguroaica?
            si nu e singura persoana maghiarizata.

            mai am cateva povesti "horror" din timpul razboiului pt tine, dar nu cred ca le-ai putea accepta chiar daca sunt adevarate.
            • 0 (0 voturi)    
              Maghiarizare (Duminică, 30 mai 2010, 19:52)

              Vox [anonim] i-a raspuns lui vveninosu

              Un lucru asemanator am vazut in certificatul de nastere al strabunicii mele, romanca, nascuta in 1911 intr-un sat 100% romanesc. Pe langa numele ei natural romanesc, autoritatile austr-ungare au binevoit sa-i puna si un nume maghiar. Din fericire nu a ramans cu acel nume!

              Toate recensămintele facute inainte de 1918 in Transilvania sunt trucate si nu pot fi luate in considerare.
          • +1 (1 vot)    
            smecherasul sovin (Duminică, 30 mai 2010, 21:55)

            tepes [utilizator] i-a raspuns lui Turul

            Domnilor,unui astfel de sovin nu trebuie sa-i vorbiti frumos si sincer pt.ca-i perfid cum ii tot neamul lui,dispretul este cuvintul potrivit .Cit priveste nr.maghiarilor de la noi la ultimul recensamint erau de un milion 250 de mii din care aproximativ o treime sint tigani,asta se stie o recunoaste chiar marco bela si atunci de unde 3,5 mil. poate la alba neagra .Cred ca legea din ucraina este buna si la noi si ar trebui aplicata musai.
      • +8 (10 voturi)    
        RĂSPUNS (Sâmbătă, 29 mai 2010, 22:49)

        Valeria M [utilizator] i-a raspuns lui turul

        Pentru ca ungurii i-au asuprit pe romani, i-au facut iobagi, i-au marginalizat, le-au luat toate drepturile si averile!!! De aceea s-au rasculat taranii romani in frunte cu Horia, Closca si Crisan care au murit ca martiri pentru ce au facut pentrul neamul romanesc!

        Cetatenii romaniei care vor cetatenie ungara sa li se anuleze cetatenia romana! Nu e drept sa li se dea ungurilor din Romania dubla cetatienie. Prea multi stramosi de-ai nostrii au fost chinuiti si asupriti de unguri!

        Romani, luati atitudine!
        • -2 (4 voturi)    
          voi invatati istorie la carciuma? (Duminică, 30 mai 2010, 11:58)

          levi [anonim] i-a raspuns lui Valeria M

          nu numai romani au fost iobagi si ungurii!
          in afara de Horia au mai fost si alte rascoale de pilda a lui BUdai Nagy Antal,Dozsa Gyorgy!Istoria este un lucru viu nu este o sumedenie de date.daca nu intelegi procesul nu intelegi nimic!
          • +2 (4 voturi)    
            Doja (Duminică, 30 mai 2010, 13:24)

            Doja [anonim] i-a raspuns lui levi

            Gheorghe Doja a fost un secui, nu un ungur! E o diferenta. Deci ce zici fals!
          • +2 (4 voturi)    
            Deformarea istoriei de catre levi (Duminică, 30 mai 2010, 13:57)

            Valeria M [anonim] i-a raspuns lui levi

            Se pare ca nu stii suficienta istorie sau vrei doar sa o deformezi.

            Gheorghe Doja a fost un secui care a luptat impotriva maghiarilor in timpul regelui Vladislav al II-lea al Ungariei.

            In 1514 Gheorghe Doja pierde lupta de la Timisoara impotriva lui Ioan Zapolya si lui Bathory, ambii maghiari, care ulterior l-au torturat pe Doja în mod barbar şi executat prin aşezare pe un „tron” înroşit în foc.
            • +1 (1 vot)    
              sa respectam istoria (Duminică, 30 mai 2010, 22:27)

              tepes [utilizator] i-a raspuns lui Valeria M

              Stimata Valeria istoria este una si multi o interpreteaza dupa interesele lor de moment,dar daca ai citit cumva razboiiul iobagilor si cronicele din acele timpuri si iobagi valahi au participat la acest razboi care sa terminat asa cum ai scris tu,dar Levi are dreptate nu a deformat cu nimic a spus doar ce scrie istoria.Si sa fim seriosi diferenta intre secui si maghiari este infima ,cam cum este intre un moldovean din basarabia si un oltean de ex.(ma refer aici la limba)
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 29 mai 2010, 19:16)

      NiCu [anonim] i-a raspuns lui O Ungarie prospera e buna pt Romania

      Si eu sunt un antimaghiar,iti raspund doar ca sa stii de ce iti da 2,6 milioane.In acesti 3,5 sunt inclusi si maghiarii din SUA sau Canada.
    • 0 (0 voturi)    
      uitare (Luni, 31 mai 2010, 2:52)

      nemultumit [anonim] i-a raspuns lui O Ungarie prospera e buna pt Romania

      Zoltan Becsi nu a uitat de tratatul de la Trianon insa de masacrele din Transilvania impotriva romanilor a uitat cu desavarsire. Ungaria ar trebui sa-si cera scuze pentru acele atrocitati!
  • +6 (14 voturi)    
    au contraire (Sâmbătă, 29 mai 2010, 11:06)

    bigone [anonim]

    Este o cale buna de a drumul maghiarilor nemultumiti de a-si face un viitor in patria-mama si de a micsora numarul total de maghiari din Romania. Coroborat cu acordarea de cetatenie romanilor din R.Moldova e o cale simpla si naturala de reductie a minoritatii maghiare sub 3%, moment in care e clar orice pretentie de autonomie sau alte aiureli inceteaza. De altfel la ora actuala principala piedica in crearea unui sistem politic normal in Romania de 2-3 partide o constituie UDMR-ul. Eu nu am nimic cu maghiarii, dar mi se pare ca la ora actuala vocea lor e supradimenionata in raport cu numarul lor.
    • 0 (4 voturi)    
      Au plecat (Sâmbătă, 29 mai 2010, 14:22)

      filo maghiar [anonim] i-a raspuns lui bigone

      Germanii, au plecat evreii. Acum regretam, insa e tardiv.

      Chiar vrem sa plece si maghiarii?
      • +2 (4 voturi)    
        Fiecare in UE e liber sa plece in alt stat membru (Sâmbătă, 29 mai 2010, 19:19)

        Ioan Secuianu [anonim] i-a raspuns lui filo maghiar

        Germanii au plecat pt ca intotdeauna si-au dorit asta, nivelul din Germania a fost mai ridicat decat cel din Romania.
        Pana in 1918, se aflau intr-un imperiu dominat de cultura germanica si puteau lucra oriunde, de la Sibiu la Viena. Dupa aceasta data, situatia din Germania a fost haotica, cu lupte intre comunisti si fascisti, Hitler a castigat, a fost razboi, apoi "blocul comunist" a blocat libertatea germanilor (altfel plecau inca din 1945).

        Evreilor li s-a intamplat la fel, abia dupa ce au avut stat au inceput sa plece nu doar din Romania, ci din toate tarile, spre Israel. Miscarea s-a accelerat dupa caderea comunismului estic si prabusirea URSS.
        Un ex., in 1989 erau circa 37.000 evrei in Rep. Moldova, in 2008 mai erau doar vreo 3.000, 90% din ei deja emigrasera definitiv in Israel, acolo unde unul din ei, nascut la Chisinau, Avigdor Lieberman, a fondat un partid de succes si e ministru (partid de dreapta nationalista).

        Ungaria are demografie negativa, ritmul scaderii fiind de 2 ori mai rapid decat al Romaniei (-0,2%/an, fata de 0,1%), a ajuns la o populatie de 9,8 milioane. O eventuala prosperitate mai mare ca a Romaniei va atrage inevitabil maghiarii din orasele romanesti, acolo unde sunt si vor fi minoritari.

        Vor ramane etnicii secui, putini dintre ei vor emigra pt ca alta e structura lor socio-demografica si ei sunt legati de pamant si traditii inexistente la etnicii maghiari urbanizati.

        De altfel, secuii au soarta trista, un popor mic (circa 500.000) cu origini neclare chiar si pt istoricii unguri, enclavizat intre milioane de etnici romani si total asimilat lingvistic la "maghiarime", in 1.000 de ani de "slujba" in serviciul regilor Ungariei.

        Daca romanii i-ar percepe pe secui separat de Ungaria si iredentismul maghiar, nu ar mai fi probleme cu "autonomia", pe cand deocamdata ei sunt vazuti ca o "coloana a 5-a" a fascismului revizionist unguresc.

        Multi tigani maghiarofoni vor cere pasaport de Ungaria, sa poata pleca spre USA! E f. bine!
  • +9 (15 voturi)    
    Realitatea (Sâmbătă, 29 mai 2010, 11:25)

    Avram Iancu [anonim]

    Realitatea romaneasca arata ca in toata Transilvania mai sunt undeva in jur de 800-900,000 de etnici maghiari.Inca vreu 200,000 de magriari prin Bucuresti, sud si Moldova...Avand rata de crestere a populatiei negativa, diminuarea lor este cam de 50,000 de locuitori la trei ani.UDMR este o minciuna de partid etnic, ce nu face altceva decat imbogatzeste vreo aceeasi 10 lideri..Problema ungureasca in Romania, nu exista...
  • +6 (14 voturi)    
    cam multe.... (Sâmbătă, 29 mai 2010, 11:25)

    Flo [anonim]

    .....cam multe pretentii pentru un popor care a "sosit" in Europa in anul 898......sa se mai uite putin peste istorie......sau sa fi fost in Europa din 898 i.e.n.?!
    • -2 (2 voturi)    
      mai exact (Sâmbătă, 29 mai 2010, 15:28)

      Pandi [anonim] i-a raspuns lui Flo

      mai exact : 896 . Acesta este anul oficial pt cei ce ei numesc DESCALECAT.
  • +6 (6 voturi)    
    S-ar putea sa ridice probleme Ungariei. (Sâmbătă, 29 mai 2010, 11:45)

    AlinN [anonim]

    Adica pe mine ca roman nu ma deranjeaza ca un maghiar din Romania vrea sa aibe si cetatenie ungara cat timp omul isi plateste taxele statului roman. Ba chiar as prefera sa avem 95% din populatia tarii maghiari cu cetatenie dubla, cinstiti.
    Problema s-ar putea sa apara atunci cand 7 milioane de rromi din Romania se vor declara maghiari doar pentru a lua cetatenie maghiara si apoi vor emigra in SUA, aducand "faima" Ungariei.
  • +5 (15 voturi)    
    lol (Sâmbătă, 29 mai 2010, 11:47)

    bratu [anonim]

    Romania nu inseamna Basescu,Boc,Marko Bela ... pe mine nu m-au intrebat daca este vreo problema cu aceasta lege.
  • +5 (11 voturi)    
    Speculație (Sâmbătă, 29 mai 2010, 11:58)

    Ionutz [anonim]

    "Romania a spus clar ca nu are nicio problema cu aceasta lege" - pe ce se bazează această afirmație? Este o pură speculație!
  • +8 (12 voturi)    
    Cetateni europeni (Sâmbătă, 29 mai 2010, 12:25)

    Anonim [anonim]

    Dar daca tot traim cu totii in Europa, sau cel putin asta vrem, de ce trebuie sa fim impartiti neaparat in romani, maghiari, sarbi, slovaci, etc? De ce nu putem fi cetateni europeni?
    De ce trebuie ca unii sa fie neaparat cetateni maghiari? Sau, daca e musai sa fie, de ce nu merg sa traiasca in Ungaria? Poate pentru ca in Ungaria vor fi priviti ca niste cetateni de "mana a doua"?

    Cel care sustine legea asta nu se gandeste la binele cetateanului, ci vrea doar putere. Sa lase lumea sa traiasca in pace cu vecinii, nu doar sa ridice false probleme.
  • 0 (4 voturi)    
    Un fel de imperiu romano-ungar (Sâmbătă, 29 mai 2010, 12:30)

    Adrian [anonim]

    Nu vor fi probleme pentru ca ungurii din romania sunt la "cascaval" ... amintivi-va ce scandal au iscat cand PSD si PDL au guvernat singuri
  • +9 (17 voturi)    
    cetatenie (Sâmbătă, 29 mai 2010, 12:45)

    carmina [anonim]

    Ungurilor care vor sa -si ia cetatenie maghiara sa li se retraga cetatenia romana asa cum vor sa faca slovacii.Daca toate tarile cu minoritari unguri ar fi unite,atunci ungurii nu ar mai avea atatea pretentii absurde.Odata cu cetatenia maghiara sa se mute in tara vecina.Nu inteleg ce rost mai are autonomia,daca suntem in UE.
    • 0 (0 voturi)    
      propunere (Sâmbătă, 29 mai 2010, 15:29)

      Pandi [anonim] i-a raspuns lui carmina

      Hai sa ne mutam impreuna in tara vecina.
    • +7 (9 voturi)    
      Subscriu (Sâmbătă, 29 mai 2010, 22:52)

      Valeria M [utilizator] i-a raspuns lui carmina

      Ungurilor care vor sa-si ia cetatenie maghiara sa li se retraga cetatenia romana!
  • +3 (5 voturi)    
    logica? (Sâmbătă, 29 mai 2010, 13:52)

    mimi [anonim]

    eu contest pacea in urma luptelor de la 101-102 si 105-106. dacii au suferit o imensa trauma atunci...
  • 0 (0 voturi)    
    are dreptate... (Sâmbătă, 29 mai 2010, 15:50)

    Greco Catolic, Regalist, Campeni jud Alba [anonim]

    iarasi istoria...pentru ca slavii sunt mai intoleranti decat romanii (a se citi romanii from the Roman Empire).... unii ar zice ca sunt un bunm nationalist dar asta e adevarul... jos securitatea si jos Romania Mare!!! LOng live PNTCD linia Maniu, Mihalache-Coposu-Ratiu, ce nevoie avem de ei azi...
  • +9 (11 voturi)    
    Nesimtirea maghiarilor (Sâmbătă, 29 mai 2010, 21:35)

    Dan Florin [anonim]

    Poporul slovac demonstreaza verticalitate prin hotararea de a redica cetatenia slovaca daca va fi acordata cetatenia maghiara celor care locuiesc in Slovacia . Clasa politica din Romania nu a reusit sa demonstreze acelasi lucru . La presiunea ungurilor au dat afara elevii romani din scoli ,a dat Cultura pe mana lor , a aprobat predarea geografiei si istoriei in limba maghiara , prefecti si subprefecti maghiari in judete in care nu locuieste picior de maghiar !!!!. Si toate acestea datorita LASITATII clasei politice care nu este in stare sa formeze o coalitie cu partide romanesti , pentruca au orgolii ,ifose ,sau au de platit polite . Si toate aste in detrimentul POPORULUI ROMAN . Iar o mare vina o avem si noi - societatea civila .
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru ca ungurii au fost oameni... (Duminică, 30 mai 2010, 9:52)

    Jianu T. [utilizator]

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Masacre_%C3%AEn_Transilvania_de_Nord,_1940-1944
  • +4 (4 voturi)    
    Statuia unui criminal de razboi in centrul Odorhei (Duminică, 30 mai 2010, 9:58)

    Jianu T. [utilizator]

    UDMR a avut grija de criminalii de razboi unguri sa fie reabilitati: http://www.martiriromani.com/Articol.asp?ID=22
  • 0 (0 voturi)    
    jobbik (Duminică, 30 mai 2010, 11:02)

    panfil flecaru [anonim]

    e job-ul sau sa ceara. ba are chear si dreptul sa ceara.
    dar, cui ?!

    poache dragutzului de imparat dela viana ....
  • +1 (1 vot)    
    Zoltan Becsi (Duminică, 30 mai 2010, 19:03)

    Vasile U. [utilizator]

    dl zoltan becsi se pare ca nu cunoaste parerea romanilor.

    nu vrem dubla cetatenie pentru minoritatea maghiara din romania.
  • 0 (0 voturi)    
    dubla cetatenie (Duminică, 30 mai 2010, 19:58)

    Incercatu [utilizator]

    Dubla cetatenie este o tampenie. Nu sunt de acord cu asa ceva. De exemplu Germania a impus celor care au doua cetatenii sa renunte la una. Asa trebuie sa faca si Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      dubla cetatenie (Duminică, 30 mai 2010, 20:50)

      xtraktor [anonim] i-a raspuns lui Incercatu

      Ce interesant ...
      Nimeni nu a cerut anularea cetateniei duble etniclor romani din Ucraina, Moldova, Serbia.
      Asta se numeste ipocrizie.
      Cat despre istorie: acelasi lucruri pe care le reprosati ungurilor au fost comise la scala mai larga de romani de la 1920 incoace. Numai ca habar n-aveti ptr. cunoasteti doar limba romana, deci nu va puteti documenta doar din istoria oficiala (scrisa de politicieni si nu de istorici de profesie). Practic nu e vina voastra ca sunteti dezinformati ci a sistemului educational care va preda istoria romanilor (si nu istoria completa a Romaniei) si asa va ramane, ptr. ca niciodata n-o sa aflati adevarul (majoritatea nici nu e interesata) din moment ce toate nationalitatiile care au contribuit la dezvoltarea tarii sunt excluse din manualele de istorie, respectiv sunt prezentati ca romani ...
      Istoria e scrisa de invingatori, dar asta nu inseamna ca e si cea adevarata :P
      • 0 (0 voturi)    
        hmm (Luni, 31 mai 2010, 2:05)

        Doru [anonim] i-a raspuns lui xtraktor

        daca stra-strabunicul meu care a lucrat la grofi ar putea auzi ce insulte aduci romanilor te-ar manca de viu. nu degeaba taranii din sat i-a dat foc la conaculul grofului de bine ce erau tratati, n-ai ce zice. o treaba e clara, taranii romani faceau toate muncile pentru grof ca niste sclavi. acum vrei sa zici ca groful a facut toate celea, ca romanii erau doar sclavi.. buna logica, n-am ce zice
      • 0 (0 voturi)    
        date (Luni, 31 mai 2010, 2:45)

        Traznea [anonim] i-a raspuns lui xtraktor

        ia spuneti cate mii de romani din Ucraina, Moldova, Serbia au dubla cetatenie ca sa nu vorbim vorbe. si sa dati date clare si verificabile.
    • 0 (0 voturi)    
      dubla cetatenie (Duminică, 30 mai 2010, 20:50)

      xtraktor [anonim] i-a raspuns lui Incercatu

      Ce interesant ...
      Nimeni nu a cerut anularea cetateniei duble etniclor romani din Ucraina, Moldova, Serbia.
      Asta se numeste ipocrizie.
      Cat despre istorie: acelasi lucruri pe care le reprosati ungurilor au fost comise la scala mai larga de romani de la 1920 incoace. Numai ca habar n-aveti ptr. cunoasteti doar limba romana, deci nu va puteti documenta doar din istoria oficiala (scrisa de politicieni si nu de istorici de profesie). Practic nu e vina voastra ca sunteti dezinformati ci a sistemului educational care va preda istoria romanilor (si nu istoria completa a Romaniei) si asa va ramane, ptr. ca niciodata n-o sa aflati adevarul (majoritatea nici nu e interesata) din moment ce toate nationalitatiile care au contribuit la dezvoltarea tarii sunt excluse din manualele de istorie, respectiv sunt prezentati ca romani ...
      Istoria e scrisa de invingatori, dar asta nu inseamna ca e si cea adevarata :P
      • 0 (0 voturi)    
        Vorbe goale (Luni, 31 mai 2010, 1:44)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui xtraktor

        Astea sunt vorbe goale aruncate in vant, fara nici un temei. Culmea e ca intotdeauna se trezeste un ungur cu aer superior sa ii invete pe romani istoria lor. Daca nu iti convine, esti liber sa pleci din Romania într-un loc mai bun pentru tine!

        Fostul stat austro-ungar a incercat prin toate mijloacele sa maghiarizeze popoarele din imperiu, incluzand aici pe secui, o populatie distincta fata de maghiari. Acum dupa zeci de ani se trezesc extremistii maghiari sa refaca fostul imperiu doar de dragul amintirilor. Totul e in zadar pentru ca nu se tine cont de realitate. Acel stat austro-ungar daca ar fi fost un stat realist, adaptat conditiilor popoarelor conlocuitoare, el ar fi existat si azi. Insa asa ceva nu s-a intamplat. La fel s-a intamplat cu Yugoslavia care nu a reusit in final sa tina laolalta popoare diferite.

        Cei care au contribuit la dezvoltarea Transilvaniei au fost sasii si nimeni nu contesta asta. Insa ei niciodata nu au fost atat de aroganti ca maghiarii. Maghiarii trebuie sa invete sa-i respecte pe romani si pe stramosii lor care sunt pe acest teritoriu de cel putin 2 milenii inainte de venirea maghiarilor in secolul 9. Cu atitudinea asta de superioritate, maghiarii nici nu ar trebui bagati in seama.
      • 0 (0 voturi)    
        dubla cetatenie (Luni, 31 mai 2010, 2:25)

        Istvan [anonim] i-a raspuns lui xtraktor

        Cunosc foarte bine faptul ca din Moldova au venit si s-au stabilit in Romania familii intregi pentru ca situatia economica era mai precara in Moldova. Nu cred ca statul ungar ar refuza primirea de familii maghiare care vor sa plece din locuri nefavorabile pentru acele familii.
        Familiile din Moldova nu cred ca mai tin cu dintii la cetatenia moldoveana de vreme ce s-au stabilit in Romania, e ca si nula. Oricum o singura cetatenie e spre binele tuturor tarilor pentru a evita eventuale tendinte imperialiste.
      • 0 (0 voturi)    
        curios (Luni, 31 mai 2010, 2:35)

        sceptic [anonim] i-a raspuns lui xtraktor

        Eu stiu istorie de la mosii mei care au suferit din cauza stapanirii austro-ungare. Iti spun eu ca ei nu erau politiceni! Ceea ce spui tu e neadevarat.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică