Afis discriminatoriu in Franta: Calatorii cu trenul sunt avertizati sa fie atenti la bagaje cand vad romani in jur

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 23 februarie 2010, 15:13 Actualitate | Diasporă

Afisul postat in trenul francez
Foto: www.rue89.com
Un afis discriminatoriu la adresa Romaniei, care poarta sigla Societatii Nationale a Cailor Ferate (SNCF) din Franta, avertizeaza calatorii "sa fie foarte vigilenti" fata de cetatenii romani si sa fie atenti la bagaje, relateaza Rue89.com. Contactata de ziaristii francezi, SNCF si-a cerut scuze si a caracterizat initiativa drept "exprimarea nefericita" a unuia dintre angajatii sai.

In data de 1 februarie, scriitorul Mouloud Akkouche, care calatorea cu trenul in regiunea occitana Midi-Pyrenees, a descoperit urmatorul afis:

"In ultimele saptamani au aparut mai multe ingrijorari legate de romani.
S-au constatat numeroase furturi de bagaje.
Va cerem sa fiti foarte vigilenti.
De altfel, toate faptele romanilor trebuie semnalate serviciului de securitate al SNCF la numarul 19# sau 01 40 23 19 99".

La acel moment, scriitorul s-a gandit ca este vorba de o gluma, dar a format numarul si de la celalalt capat al firului au raspuns angajatii SNCF. A fotografiat atunci afisul si l-a trimis la Rue89.

SNCF se scuza: Efectuam o ancheta interna

Contactat de ziaristii francezi, serviciul de comunicare al SNCF din Midi-Pyrenees recunoaste ca "acea nota a existat".

"A fost postata in anumite trenuri din regiune. Este vorba despre un agent care a avut o exprimare nefericita. Am fost alertati la inceputul lunii februarie de colegii sai si am retras imediat afisele".

Conducerea regionala a SNCF si-a exprimat regretul pentru acest incident si a precizat ca nu reprezinta si opinia societatii. "O ancheta interna este in curs de derulare, pentru a stabili cum s-a putut intampla acest lucru".

Potrivit SNCF, niciun pasager nu s-a plans de acest afis, care a ramas postat timp de peste o saptamana.

Serviciul de securitate al SNCF precizeaza ca nu au fost semnalate "fapte ale romanilor" care sa motiveze un astfel de afis.

Cum comenteaza cititorii francezii afisul in cauza

Articolul a starnit interes in randul cititorilor francezi, nu mai putin de 295 de oameni comentand incidentul, in ceea mai mare parte acuzand accentele rasiste.

Unul dintre cititori propune, cu o ironie amara, introducerea obligatorie a stelei galbene pentru romani, similar tratamentului aplicat evreilor de nazisti, avand in vedere ca romanii nu pot fi deosebiti dupa aspectul fizic.

Un altul comenteaza: "les roumains dont ils parlent sont surement des tziganes..."

"Sunt foarte interesante comentariile ... dar romii (pe care voi ii confundati cu romanii) pe care ii recunoaste politia au tot atatea in comun cu romanii, din punct de vedere etnic si cultural, cat au si cu francezii", raspunde un alt comentator.


Un alt comentator povesteste cum poate fi recunoscut un roman: "Usor!! ... este adeseori handicapat, poarta o multitudine de cosuri de rachita si vorbeste cu un puternic accent estic. Cand se indeparteaza, trage cu greutate dupa el o valiza care nu e a lui si imediat ce a trecut de coltul strazii nu mai e handicapat si conduce un Mercedes nou pentru a se intoarce la ai lui, care canta la chitara in jurul unui foc de lemne".


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

9480 vizualizari

  • -1 (17 voturi)    
    urat (Marţi, 23 februarie 2010, 15:20)

    Gauloise [utilizator]

    ce layout de rahat. :))
    • +5 (13 voturi)    
      Ca echipa Frantei ... (Marţi, 23 februarie 2010, 16:59)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Gauloise

      e plina de arieni. Toti sunt blonzi. Unu si unu.
      • +1 (5 voturi)    
        cum spuneam, perfect de acord (Marţi, 23 februarie 2010, 20:11)

        dasha [anonim] i-a raspuns lui Florin

        ...cu ironia dvs...
        iata cati fotbalisti francezi ( si nu numai) de origine roma au existat...
        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Romani_people
        ca sa nu mai vb de alte categorii
        dar cand sunt buni,sunt "ai nostri,". cand fac rau, sunt tigani.

        la fel cu discriminarea,- cand urlau toti ca sunt discriminati, francezii si englezi au zis veniti incoace baieti, daca va discrimineaza aia. acum, cand i-au umplut si pe ei de nu se mai vad, nu mai sunt romi, sunt toti romani.
        e corect?
      • +1 (5 voturi)    
        articolul e un fals ! (Marţi, 23 februarie 2010, 22:48)

        Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Florin

        Poza e trucata !!!

        Priviti cu atentie fotografia, e clar modificata pe calculator.

        Aia nu e poza unui afis facuta intr-un tren.

        Logo-ul de la SNCF e clar adaugat.

        Redactia Hotnews.ro ar trebui sa respecte minimul de deontologie si sa nu publice o stire care nu a fost verificata din cel putin doua surse independente.

        E o provocare nerusinata si picati in capcana.
        • 0 (2 voturi)    
          ba nu e :)) (Miercuri, 24 februarie 2010, 17:28)

          vlad [anonim] i-a raspuns lui Technicus

          http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/7298627/SNCF-warns-passengers-about-Romanians.html
    • +7 (9 voturi)    
      spovedanie (Marţi, 23 februarie 2010, 17:22)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Gauloise

      Parinte am pacatuit. am calcat un hot cu masina.
      Fiule pedeapsa ta e sa mai calci 10.

      Daca ar veni la noi niste africani sa tot fure sa cerseasca si sa se si planga de ce punem afise ni s-ar parea nesimtire. Asta e. Dragi francezi cand vedeti romani pe langa voi tineti-va mainile pe buzunare. Asta va zice Andrei din Maramures, si toti oamenii cinstiti din Romania v-ar recomanda la fel.
  • +6 (28 voturi)    
    Ancheta? (Marţi, 23 februarie 2010, 15:20)

    Ioan [anonim]

    Suntem:

    - hoti;
    - mincinosi:
    - barfitori;

    pana nu ne asumam aceste "caltati" degeaba ne ofuscam!
    Asta e!
    • +1 (13 voturi)    
      poate tu (Marţi, 23 februarie 2010, 16:17)

      donache [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      te simti?
      • +6 (8 voturi)    
        a (Marţi, 23 februarie 2010, 17:24)

        aa [anonim] i-a raspuns lui donache

        nu e vorba cum te simti , e vorba cum ne vad altii, asa ca scoate capul din nisip, pasare stupi ce esti
    • +1 (11 voturi)    
      nu suntem (Marţi, 23 februarie 2010, 16:31)

      kk [utilizator] i-a raspuns lui Ioan

      Dacă așa te vezi, e problema ta, poți să „îți asumi calitățile”! Însă nu înjura tot poporul !
    • -1 (7 voturi)    
      suntem ?! (Marţi, 23 februarie 2010, 16:47)

      ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui Ioan

      vorbeste in numele tau, te rog, asuma-ti tu tot ceea ce crezi ca reprezinti, nu vorbi in numele tuturor.
    • -5 (5 voturi)    
      vai de tine (Marţi, 23 februarie 2010, 17:12)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      esti atat de frustrat si mental impotent incat tot ce poti e sa te ascunzi in spatele recunoasterii a orice, doar sa te lase in pace toti, sa traiesti in universul tau mic si insinifiant. patetic. vei fi calcat in picioare cu nonsalanta in orice tara din lume. caz tipic de lipsa de coloana vertebrala.
    • -3 (3 voturi)    
      lui ioan (Marţi, 23 februarie 2010, 17:35)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      poate prima da, dar ultimele doua sa le lasam francezilor ;), fratii nostri a caror cultura o mostenim de la coana Mitza...
  • +7 (11 voturi)    
    ... (Marţi, 23 februarie 2010, 15:23)

    ileana [anonim]

    Astia doar n-au stiut ca tigan se scrie cu 2 de R.
  • +3 (13 voturi)    
    În ce fel este această "ştire" demnă ... (Marţi, 23 februarie 2010, 15:23)

    Bogdan Popa [anonim]

    ... de ceea ce este echivalentul unei "primi pagini" pentru Hotnews ?

    Vai ce ne-a mai stigmatizat afişul!

    Cred ca românii au suficiente alte probleme pe cap si aceste prejudecati de care ne lovim în Vest, create de concetateni ai nostri, sunt foarte usor ignorabile.

    Având în vedere starea statului nostru, având în vedere nivelul nostru de dezvoltare economica, politica si sociala (si urbanistica), ar trebui sa nu ne surprinda astfel de întâmplari.

    Trebuie ignorate sau tratate cu sânge rece, pentru ca nu câstigam nimic daca ne lasam jigniti. Si mie mi-e greu sa-mi aud dulcea mea limba vorbita de catre cersetori în metrou, dar mai rusine mi-e ca acesti oameni nu sunt bine primiti nicaieri.

    E drept ca scriind acest mesaj am irosit timp si creier, facând astfel exact inversul celor prescrise, dar am facut-o pentru ca sunt de parere ca e imperios necesar pentru noi sa nu ne mai "suparam" de la lucruri din acestea. Istoria le va da uitării
    • -2 (2 voturi)    
      mai da un search pa goagal (Marţi, 23 februarie 2010, 17:38)

      evropeanu' [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Popa

      in acelasi fel in care e o stire demna de yahoonews ;), frate. si, nu lucrez la hotnews.ro... lol
  • +14 (14 voturi)    
    francofonia.ro (Marţi, 23 februarie 2010, 15:23)

    roma.ro [anonim]

    Potrivit SNCF, niciun pasager nu s-a plans de acest afis, care a ramas postat timp de peste o saptamana.
    .................................................
    pai cin' sa's planga, mancatziieashi ?
    ai nostrii, ca orice francofoni, nu parle franse.
    ei cu ochii mai mult pe pozanare, nu pe afise.
  • +9 (9 voturi)    
    normal (Marţi, 23 februarie 2010, 15:27)

    p3x [anonim]

    Mi se pare normal, asa tratam si not tiganii.Pentru ei roman=tigan, nu e nici o diferenta asta datorita modului in care o parte (marea majoritate) a dragilor nostri conationalii se poarta acolo.
    • +2 (4 voturi)    
      Si in Romania se poarta la fel... (Marţi, 23 februarie 2010, 17:02)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui p3x

      Afis din vagoanele de dormit ROMANESTI, ale CFR, in romana, franceza, engleza, germana:

      "Calatorii sunt rugati sa aiba grija de obiectele personale. GEVARO nu-si asuma nicio responsabilitate pentru eventualele furturi. Pentru siguranta dvs. va rugam sa blocati usa."

      E adevarat ca afisul nostru este generic si nu face referire la cetatenia eventualilor hoti...
      • -1 (1 vot)    
        Afise generice sunt in toata lumea (Joi, 25 februarie 2010, 11:04)

        roxana [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Tipul asta de afise sunt puse peste tot in lume si sunt perfect valabile. Dat fiind ca politia nu se responsabilizeaza in aceeasi masura daca ti se fura portofelul intr-un bar sau in plina strada, asemenea afise le poti vedea peste tot in lume.

        Problema e cand particularizeaza, cand arata cu degetul pentru eventualele infractiuni. Sunt liberi sa avizeze calatorii sa aiba grija de gentile lor pentru ca au fost o serie de furturi pe respectiva linie insa incalca fragrant drepturile omului atunci cand pun o nationalitate acestor infractori si pe deasupra catalogheaza ca infractori o intreaga natiune.
  • +7 (11 voturi)    
    pai normal... (Marţi, 23 februarie 2010, 15:27)

    liviu_ [utilizator]

    rromi si romani suna cam la fel pentru ei...
    atata timp cat politica noastra externa in materie de tigani o sa fie politica srutului nu avem cum sa facem ca strainii sa faca diferenta intre tigani si romani
  • -1 (9 voturi)    
    ortografie (Marţi, 23 februarie 2010, 15:28)

    Hadrian [anonim]

    Erorile gramaticale demonstreaza ca e vorba de o provocare, nu de un anunt oficial.
  • +6 (10 voturi)    
    pai si eu sant atent la bagaje cand vad romani (Marţi, 23 februarie 2010, 15:31)

    Impiegatul CFR [anonim]

    in jur . Ce mare stire . cand o sa ai afis in CFR sa fi atent la bagaje cand vezi francezi in jur atunci e o stire .
    • +2 (2 voturi)    
      da dar... (Marţi, 23 februarie 2010, 16:34)

      kk [utilizator] i-a raspuns lui Impiegatul CFR

      Dar dă-ți seama ce ar fi să se pună afișe despre țigani în CFR...
  • +9 (17 voturi)    
    Asa, si ? (Marţi, 23 februarie 2010, 15:32)

    horea [anonim]

    Nu au dreptate ? Eu cand merg "afara" si aud/vad "romani" strang geanta mai aproape de mine. Fac asta si in Romania de fapt .
    • 0 (8 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 23 februarie 2010, 15:44)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui horea

      Si eu cand sunt imprejurul tau as avea tendinta sa iti fur geanta... jur ca pe unii scrie pe mutra lor: fura-ma!!:)))
      Anuntul e corect, il astept pe urmatorul cand de exemplu, la spital scrie: "aveti grija, va trateaza un doctor roman. el va infecteaza cu virusul furatului de bagaje..."
  • -4 (6 voturi)    
    Comportament in UE (Marţi, 23 februarie 2010, 15:35)

    Tony [anonim]

    Aceasta este o ofensa adusa la adresa Tarii si cu siguranta va ramane ca "o greseala minora" pe care probabil nu o va sanctiona nimeni. Stefan cel Mare ar fi emigrat daca ar fi stiut cum se va ajunge....
  • -3 (5 voturi)    
    >>>> (Marţi, 23 februarie 2010, 15:38)

    Julian [anonim]

    aia kre k erau tigani. nu romani.
  • +1 (3 voturi)    
    .. (Marţi, 23 februarie 2010, 15:39)

    ion [anonim]

    tipic suntem vazut ca ultima specie de oameni peste tot in lume nu doar in franta
  • +4 (6 voturi)    
    Lasii dunt mai vinovati ca hotii ! (Marţi, 23 februarie 2010, 15:42)

    Vaidenoi [anonim]

    Din pacate francezii au perfecta dreptate. Diferenta dintre romani si tigani se limiteaza la faptul ca in timp ce tiganii ciordesc, romanii FURA.
    Marile averi au fost facute prin furt din averea poporului.
    Romanii se impart in trei categorii. Hotii, tainuitorii si lasii care se lasa furatii.
    Si dece sa nu recunoastem tiganii dela romani au invatat sa fure. Sau nu ati auzut de proverbul stapanul faca sluga hoata.
    In robie sau in libertate, romanii s-au folosit si se folosesc de tigani in existenta lor de hoti.
  • +3 (7 voturi)    
    corect! (Marţi, 23 februarie 2010, 15:44)

    airamerica [utilizator]

    E obligatia SNCF sa-si averitzeze clentii!
    Si eu, cand sunt in strainatate, cand aud vb romaneste devin mai vigilent si incerc sa fac pasi de acolo, e normal!
    • +3 (3 voturi)    
      corect (Marţi, 23 februarie 2010, 16:35)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui airamerica

      si eu la fel. am stat 2 ani dincolo si cand auzeam romaneste beleam ochii ... ca daca nu ... stiti voi mai departe
      • -2 (2 voturi)    
        .....eu cand sunt dincolo..... (Marţi, 23 februarie 2010, 21:45)

        valentin rusu [anonim] i-a raspuns lui mircea

        ma bucur sa aud romani sa mai vb cu ei majoritatea se bucura dar unii (putini cei drept)belesc ochii la tine si pleaca de langa tine cam asa fac cei din "afara" ma rog vestici si ma intrebam dc? acum stiu mircea de ce nuti schimbi cetatenia draga face ce vrei si lasane pe cei noi romanashii sa fim fericiti
  • -2 (4 voturi)    
    e vorba de tigani ! (Marţi, 23 februarie 2010, 15:44)

    toma [anonim]

    si cum tiganii-s romani voila !
    nu va speriati ca fiind in tren,chiar daca vorbiti romana ,o sa va recunoasca cineva ca fiind roman. dar daca o sa fiti imbracati ca ei,SIGUR !
    • +3 (3 voturi)    
      ROMANII FURA (Marţi, 23 februarie 2010, 16:44)

      Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui toma

      nu e vorba numai de tigani. Romanii albi fura. Eu am cunoscut personal romani care povesteau cum fura in germania si alte tari, cum iubita lor gravida se preface ca lesina si atunci cand cineva ii da o mana de ajutor, el actioneaza in buzunare si la genti. Chiar povestea cum babele sunt mai usor de furat ca le dai un pumn in cap si e gata. Si am auzit de foarte multi.
      Dar ce mai ziceti de jucatoriiromani boxeori sau ce or fi fost , care au venit la un campionat in Chicago si i-au prins la furat din magazin in downtown. Si eu ceva bani.

      Avem tupeu si furam pt ca asa suntem educati din Romanica prin faptul ca nu prea avem politie si legi cu ani lungi de inchisori.
      • 0 (2 voturi)    
        ai dreptate cu educatia (Marţi, 23 februarie 2010, 18:55)

        toma [anonim] i-a raspuns lui Bobo1

        nu contest ca fura si "romanii albi" ( intr-adevar e mult mai usor sa furi decat sa lucrezi ) dar francezii habar n-au,dupa limba,care-i roman sau nu .sau daca tace si nu vorbeste !
        de aia zic ca tiganii !
        de mine nu s-a ferit nimeni,de ei DA !
      • -1 (1 vot)    
        mai sluga (Marţi, 23 februarie 2010, 21:48)

        valentin rusu [anonim] i-a raspuns lui Bobo1

        dar ce sa zicem de winona ryder sau de coolio sau cati si mai cati ce sa zicem k americanii fura sau vedetele fura esti un sclav o sluga vesticule eu toti romanii care ai stiu "dincolo" muncesc pe rupte si sunt umiliti zii de zii
        pentru k unii ca tine se duc si ne fac de kkt huooooo
        • +1 (1 vot)    
          Da romanii fura (Miercuri, 24 februarie 2010, 18:42)

          gabriel [anonim] i-a raspuns lui valentin rusu

          Acum vreo 25 de ani am stat in Latina in Campo del Profughi (Italia). M-am speriat de calitatea romanilor de acolo. Mai toti furau, erau organizati in bande. La unele magazine se facea control corporal numai la romani nu la alte natii. Astia nu erau romanii care ii stiam eu din tara. Atunci am deschis ochii si am realizat ca sint romani si mai putin Romani.
        • +1 (1 vot)    
          ... (Miercuri, 24 februarie 2010, 20:28)

          unRomanDinStraintate [anonim] i-a raspuns lui valentin rusu

          este o mica-mare diferenta intre cleptomanie si hotie...
          Da, confirm... Romanul este "inventiv" si se "descurca"... Am cunoscut romani cu studii superioare care au exploatat slabiciunile sistemului... Unii nu s-au sfiit sa "fabrice" atestate, altii sa sterpeleasca din magazine sau sa desfaca si sa manince produsele direct in supermarket etc...
          Doare? Da. Insa acesta este adevarul.
          • -1 (1 vot)    
            Diferenta? (Joi, 25 februarie 2010, 11:10)

            roxana [anonim] i-a raspuns lui unRomanDinStraintate

            Care ar fi diferenta intre cleptomanie si furt???? Lumineaza-ne!!!
  • -2 (6 voturi)    
    /! (Marţi, 23 februarie 2010, 15:45)

    Alex [anonim]

    Pentru francezi :PIP.
    Jeguri, vorbeeau ei, "spalatii " europei. Ei nu au facut nimic, nicioadata. Parfumirole s-au inventat pentru ca le era lene sa se spele. Casa Dihor era renumita. Bleah ! Mi-e sial de ie si de regelemetarile lor diverse !
    • 0 (2 voturi)    
      viata nu e ca in ziare (Marţi, 23 februarie 2010, 18:42)

      disneyland [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Ma France à moi se mélange, ouais, c'est un arc en ciel,
      Elle te dérange, je le sais, car elle te veut pas pour son modèle.
  • +1 (7 voturi)    
    hey mister president! (Marţi, 23 februarie 2010, 15:45)

    evropeanu' [anonim]

    ce face ministerul de externe? doarme pe el? ar trebui sa ia atitudine! oare nu ii ajunge ca suntem facuti de KK peste tot din cauza unor elemente ce ar trebui blocate, pur si simplu in tara (Italia, Anglia, Norvegia nu va spune nimic, domnilor de la externe?). de ce "in puii mei, la naiba" exista atatea baze de date cu infractori, daca nu sunt folosite?
  • +2 (6 voturi)    
    DISCRIMINAREEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!! (Marţi, 23 februarie 2010, 15:48)

    Romanul [anonim]

    Oare de ce nu apar astfel de afise despre, Germani, Unguri, Sarbi, etc.....
    Vai ce discriminare, astia toti sunt impotriva noastra, e un complot impotriva noastra, noi suntem nevinovati.....
  • -1 (3 voturi)    
    multumesc de precizare! (Marţi, 23 februarie 2010, 15:52)

    Cristian Ioan [anonim]

    Tocmai, citisem mai devreme despre afis, si aveam o nedumerire - cum recunosc pasagerii francezi un roman, ca sa se fereasca de el?

    aici vad ca sunt si precizarile necesare ...
    • +2 (2 voturi)    
      eh, ca si bisnitarii de la piata (Marţi, 23 februarie 2010, 16:47)

      Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

      Vorbind romaneste si de obicei cei care fura au moaca de "cocalar". Ochii vigilenti pe buzunarele altora, iar aerul de boem cu capul sus.
      Mai sunt si tiganii care sunt mult mai usor de recunoscut.
  • -2 (6 voturi)    
    pentru francezi (Marţi, 23 februarie 2010, 15:53)

    evropeanu revine [anonim]

    de unde stiu francezii ca in jurul lor se vorbeste romaneste, caci ei nu cunosc decat o limba, cea natala... ? era si un banc referitor la asta: cum se cheama un tip care cunoaste o singura limba? francez... ;)

    nu vrea sa fiu rasist, xenofob, etc..., dar nu cumva ii recunosc fracenzii pe romanii din jurul lor dupa culoare sau fuste? Nu vreau sa stigmatizez o minoritate din ro, caci am copilarit cu rromi si toti au ajuns oameni seriosi, deci se poate..., daca se vrea.
    • +1 (3 voturi)    
      eh (Marţi, 23 februarie 2010, 16:49)

      Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui evropeanu revine

      tu nu stii cand unu vorbeste chineza sau maghiara? multi stiu
      • -1 (1 vot)    
        E drept (Joi, 25 februarie 2010, 11:18)

        roxana [anonim] i-a raspuns lui Bobo1

        E drept ca vesticii n-au nici cea mai mica idee intre cum suna romana si rusa sau maghiara sau mai stiu eu ce alta limba straina necunoscuta lor. Eu am si amici englezi, spanioli, francezi, germani sau belgieni si in numeroase ocazii mi-au demonstrat fara intentie ca nu diferentiaza limbile estice mai ales. De multe ori s-au mirat cand m-au auzit vorbind romaneste pentru ca ei eveau impresia ca romana suna precum rusa sau ceva de genul asta si cand le-am zis ca e de origina latina deci suna mai mult cu italiana/spaniola/franceza decat cu rusa au ramas masca. Chiar nu stiu sa diferentieze esticii nici dupa aspect nici dupa limbaj.
  • -4 (6 voturi)    
    pai tocmai acum (Marţi, 23 februarie 2010, 15:55)

    miranda [anonim]

    Pai tocmai acum s-a sesizat nea scriitorul musulman? Afisele avertizand asupra tiganilor care fura erau vizibile in catedrala din Strasbourg inca de acum vreo 5-6 ani. In fata Notre Dame, tot la fel, cu diferenta ca acum cativa ani, turisti admirand catedrala, auzind un taraf de tigani care zbierau in piateta in timp ce puradei roiau in jurul turistilor, au inceput sa susure: aveti gria, astia sunt tigani romani. Asa ca nu e o noutate. Nea scriitorul s-a sesizat doar in conditiile in care statul francez a inceput sa aiba o orientare generala de dreapta indreptata in special impotriva comportamentului treditional musulman cu resingere sau ridicare de cetatie pentru indivizii care nu respecta regulile franceze.
  • +1 (7 voturi)    
    Da, romani. (Marţi, 23 februarie 2010, 15:55)

    AlinN [anonim]

    Francezii sunt cei care vor sa interzica purtarea burqa la ei in tara, asa ca nu se vor incurca in perceptele corectitudinii politice. Ii deranjeaza ceva - spun. Romanii, spre deosebire de francezi sunt mamaligi: ii deranjeaza ceva - li se spune ca nu este frumos sa numeasca atat de franc (!) problema - si amutesc.
    Trebuie sa avem curajul sa spunem in fata Europei ca tiganii sunt de nestapanit. Poate ne ajuta si ei cu ceva. Ma bazez pe germani...
  • +1 (11 voturi)    
    ... dati-le ce vor. (Marţi, 23 februarie 2010, 15:56)

    clb [anonim]

    Pe intelesul tutror: afisul a fost scris de cineva de la serviciul de securitate al SNCF, politia feroviara.
    Acest serviciu e un fel de militie privata a SNCF, un fel de stat in stat. Sunt si ei oameni, uneori se dedau la abuzuri, alteori face axces de zel. Ca de exmplu in timpul ocupatiei germane cand au pus osul la strangerea laolalta a evreilor.

    Numarul de telefon postat in afis este valid (inca). Daca stati in Franta nimic nu va impiedica sa sunati si sa va varsati naduful pe ei. Nu uitati sa mentionati in treacat cuvantul Gestapo, pentru ca mesajul sa fie bine inteles. La incheiere nu le urati o zi buna.

    Semnalati-le "des faits des roumains": unde lucrati, cat platiti impozit, cat cheltuiti pe biletele de tren, cat ati rabdat frig in gari la ultimele greve...

    Nu agreez asemenea practici dar cu serviciul respectiv nu se poate comunica altfel.
    • 0 (4 voturi)    
      FELICITARI! (Marţi, 23 februarie 2010, 18:13)

      dan petre [anonim] i-a raspuns lui clb

      Cel mai pertinent comentariu de pana acum. FELICITARI!
    • -1 (1 vot)    
      Asta-i atitudinea care-mi place!!!! (Joi, 25 februarie 2010, 11:22)

      roxana [anonim] i-a raspuns lui clb

      By the way, ce pacat ca nu vorbesc suficient de bine franceza ca ma puneam sa-i sun si eu "sa le urez toate cele bune" ca ultima data cand am fost in vacanta in Franta am facut frigul prin gari pentru ca erau in greve, si era chiar in zona unde e postat aku afisul!!!!
  • +3 (7 voturi)    
    Intox (Marţi, 23 februarie 2010, 16:08)

    French [anonim]

    It is not a true announcement! you should check the source!!! we would never publish something racist like that!!! it is a false announcement it is not written correctly in french maybe someone did that alone on some purpose i don't understand but please don't pay attention! I am sorry if someone has been offended....
    • 0 (2 voturi)    
      Intox (Marţi, 23 februarie 2010, 16:35)

      Me [anonim] i-a raspuns lui French

      The announcement is true. French media cry about that today. Please check :

      http://fr.news.yahoo.com/69/20100223/tfr-dans-le-ter-une-affiche-sncf-qui-sti-b8d393e.html

      http://www.rue89.com/2010/02/22/dans-le-ter-une-affiche-sncf-qui-stigmatise-les-roumains-139887

      Liberté-Égalité-Fraternité la devise de la République
      Française
      • +2 (2 voturi)    
        eu am dubii (Marţi, 23 februarie 2010, 18:17)

        Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Me

        Eu am dubii in privinta acestui articol. Este adevarat ca exista pe site-ul yahoo.fr, dar citeaza tot rue89.
        Pana acum nici un ziar francez serios nu a confirmat stirea.
    • +1 (3 voturi)    
      I think you are right. (Marţi, 23 februarie 2010, 16:38)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui French

      I don' speak French so I don't understand any word from the announcement.
      I don't find any logic upon which any french person would produce this kind of advertise.
      I am Romanian, I don't feel offended and I believe this is not a true story.
      • +1 (3 voturi)    
        Hoax (Marţi, 23 februarie 2010, 19:33)

        blefouscou [anonim] i-a raspuns lui sorin

        The text of the announcement does not sound like an original French text. It is more like a grammatically "correct" translation, however lacking the spirit of the French language. Such French wording can be found even in various leaflets from Romania intended for tourists. This whole story seems to be a hoax. Fabrications are easy to make nowadays: we are living in the age of Photoshop! True journalists ought to investigate this canard. (Like the Romanian batallion in Tahiti!)
        Unless the French of South Pyrennees is different from the centralised French used by the SNCF. In this case I may be wrong :))
        • -1 (1 vot)    
          bizarre (Marţi, 23 februarie 2010, 21:35)

          bladd [anonim] i-a raspuns lui blefouscou

          "par ailleurs tous les faits de roumains doivent etre signales au PCNS"

          nu suna corect. Pare o gluma proasta. Si poza "afisului" pare traficata.
        • +2 (2 voturi)    
          tinere (Marţi, 23 februarie 2010, 22:04)

          guliver [anonim] i-a raspuns lui blefouscou

          te ascunzi dupa limba engleza, dar se pare ca ai aceieasi mentalitate romaneasca, de pacalici.
          occidentalii nu fac glume de prost gust.
          dece nu dai matale un clic pe link si vezi despre ce publicatzie este vorba. se pare ca e ceva care se ocupa cu cazuri de discriminare.
          sau, suna la sncf, aaaa?!
          si nu uita sa le zici in franceza aia centralizata la sncf. :-)
  • 0 (2 voturi)    
    Discriminare? (Marţi, 23 februarie 2010, 16:20)

    goofy [anonim]

    Daca spui tigan imediat se striga discriminareeeee!! ....daca spui maghiar nu mai e discriminare e motiv de mandrie. De ce oare?
    • -1 (1 vot)    
      ! (Marţi, 23 februarie 2010, 22:13)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui goofy

      Daca-i spui "ungur" se supara...el e maghiar!
  • +1 (5 voturi)    
    ce e mai trist (Marţi, 23 februarie 2010, 16:29)

    disneyland [anonim]

    Ce e mai trist sunt comentariile romanilor la articolul de pe rue89 si la articolul de aici. "Nu confundati tiganii cu romanii"... "Tiganii" aia sunt romani, la fel ca si voi. Si nu doar persoanele de etnie tiganeasca fura prin Franta si Italia. Asa suntem invatati de mici, sa dam vina pe altii, sa nu ne asumam nici o responsabilitate.
  • 0 (4 voturi)    
    discriminare si... discriminare (Marţi, 23 februarie 2010, 16:31)

    nora [anonim]

    nu ma surprinde nimic... ma surprinde ca a anuntul a aparut asa de tarziu... se stie foarte bine cine sunt cei care au zburdat primii peste granita, dupa '89! aici este marea problema... libertatea hotiei si prostie ar trebui restrictionata in UE, si astfel n-am mai avea motive sa invocam ingaduinta din partea tarilor civilizate... faptul ca avem posibilitatea sa accesam o lume la care nici macar nu visam inaite de 89 ar trebui sa ne faca sa intelegem ca trebuie sa meritam acest lucru...
    au insa si tarile civilizate destule lucruri care nu ne sunt noua pe plac, ei au bani si ne-au transformat in sclavii lor, si in tara noastra... ce fac ai nostri afara este apa de ploaie pe langa ce ni se intampla noua acum platind pretul intrarii in UE...
  • +7 (7 voturi)    
    nu mai e mult pana acolo (Marţi, 23 februarie 2010, 16:32)

    alex [anonim]

    Sa va spun o poveste simpla. Iarna asta la ski vad la un prieten o pereche de skiuri de vreo 20 mil, clapari de vreo 10 mil costum super. il intreb cat a cheltuit si imi zice ca vreo 200 euro. Intreb care e schema si imi zice ca is foarte multi romani ce inchiriaza din Elvetia din statiuni echipament de ski pentru o zi si dispar. Ma intreb cand voi merge la ski si voi dori sa inchiriez echipament, oare imi vor cere pasaportu ? Si daca vede ca e romanesc, oare imi va cere vreo garantie ?
    PS. baietii care fura echipamente din Elvetia nu is tigani
    • +2 (4 voturi)    
      OMG (Marţi, 23 februarie 2010, 16:55)

      Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Asa, ar trebui toti sa scriem ce am auzit despre ce fac baietii in afara si atunci sa va minunati si sa va oripilati. Nu de aceste afise. Foarte bine ca au pus afisul si foarte rau ca l-au dat jos.
      Foarte rau e ca UE nu ia masuri asupra legilor Romaniei daca vrea ca noi sa formam numai cetateni de bine precum ai lor.
    • +3 (3 voturi)    
      corect si trist (Marţi, 23 februarie 2010, 17:54)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui alex

      din pacate nu doar tiganii fura si se comporta necivilizat.
      Probabil ca iti vor cere, in cel mai fericit caz. Insa te poti trezi si cu un refuz de genul..nu servim romani.
      Si apoi ne intrebam de ce suntem discrimitati...
  • 0 (4 voturi)    
    nu e fum fara foc (Marţi, 23 februarie 2010, 16:39)

    angel [anonim]

    nu cred ca au pus anuntul ca asa li s-a nazarit lor, intr-o noapte. probabil ca au existat destul precedente cind tiganii au furat.
    • 0 (4 voturi)    
      pai sa precizeze (Marţi, 23 februarie 2010, 17:27)

      romanul [anonim] i-a raspuns lui angel

      pai atunci sa precizeze... : tiganii romani
  • +2 (2 voturi)    
    Ref : asta e crudul adevar (Marţi, 23 februarie 2010, 16:56)

    Urs Alex [anonim]

    Din pacate asta e crudul adevar. Si eu traiesc in Franta si am vazut la tot pasul tigani care cersesc, fura si fac scandal..Ne meritam soarta
    Pacat ca multi ne ducem acolo la doctorat,masterat inalte scoli si din cauza unor gunoaie suntem tratai asa cum nu meritam... Francezii sunt oameni deschisi, intelegatori si cu mintea deschisa.
    • +1 (3 voturi)    
      mda (Marţi, 23 februarie 2010, 17:34)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Urs Alex

      Pai daca sunt deschisi si cu mintea deschisa atunci nu ar trebui sa te judece pe tine in functie de ce fac alti conationali ai tai.
  • +1 (1 vot)    
    anunturi peste tot (Marţi, 23 februarie 2010, 17:00)

    cititor [anonim]

    Cine a vizitat manastirea Cozia a putut sa vada la intrare in biserica un anunt tiparit la calculator si inramat care sunea asa "AENTIE sambata, duminica si de sarbatori umbla hotii de buzunare, va rugam sa aveti grije. Semnaeaza Administratia".
    Oare se referea la francezi?
    Oare de ce in autobuze se face apel la calatori sa aibe grije le lucrurile lor, probabil ca le pierd, sau le uita prin masini, nu?
    Ne specificandu-se despre ce hoti e vorba (probabil de unii virtuali) nu exista discriminare ci globalizare. Asa da.
  • +1 (5 voturi)    
    SNCF (Marţi, 23 februarie 2010, 17:08)

    Observer [anonim]

    Am calatorit de multe ori cu TGV-ul de la Paris spre Nord. Bagajele mari le lashi la capatul vagonului pe niste rastele, nu ai vizibilitate asupra lor. In orice statie poate cobori cineva cu geamantanul tau. Am calatorit cu acest stres de fiecare data. Poate infractorii s-au prins la acest truc.Daca cei prinshi au fost romani sau tzigani, afisul e justificat.
    • +1 (3 voturi)    
      nu e justificat! (Marţi, 23 februarie 2010, 17:31)

      roman [anonim] i-a raspuns lui Observer

      nu e draga compatriotule justificat. furtul nu are pasaport, atunci trebuia sa scrie "se fura fratilor in trenul asta, aveti grija la bagaje!" si nu ca "romanii fura in trenul asta!" cred ca e mare diferenta, nu? e ca si cum as spune ca toti americanii sunt niste spargatori de banci, din cauza lui Madoff, vorba unui comentator...
      • -1 (1 vot)    
        hei, hei... (Miercuri, 24 februarie 2010, 20:36)

        zerty [anonim] i-a raspuns lui roman

        si daca au prins numai cetateni romani?!...
        Deci, draga compatriotule, nu putem trage nici o concluzie!
  • -2 (2 voturi)    
    Simply FASHISM!!!!! (Marţi, 23 februarie 2010, 17:54)

    Mustafa [anonim]

    The west is arrogant and snob and whats more without any knowledge... !!! The leaders of the west like Sarkozy or Merkel are responsible with this... Shame on snobishness of west!!!
  • -1 (1 vot)    
    Wow (Marţi, 23 februarie 2010, 18:20)

    anonim [anonim]

    Asta nu e bine.
  • +2 (2 voturi)    
    e normal (Marţi, 23 februarie 2010, 18:50)

    jiji [anonim]

    nu e nimic discriminatoriu, daca majoritatea hotilor sunt romani
  • -1 (3 voturi)    
    Romani de ce culoare? (Marţi, 23 februarie 2010, 20:12)

    kayros [anonim]

    Acum sa ne spuna domul Florin unde mai stau tziganii prin Euopa daca nu stau in fata muzeelor?

    Si cine e de vina?

    Sau,cum spunea Basescu "Avem o maaaare problema de imagine" din cauza bronzatilor.

    Insist ca apartenenta la etnie sa fie asimilata apartenentei la grup organizat dupa modelul terorist si infractorii sa fie tratati cu asprime sporita.

    Doar bagajele nu se fura singure!
  • +2 (2 voturi)    
    exista vreo legatura? razbunare? (Marţi, 23 februarie 2010, 21:09)

    evropeanu' [anonim]

    http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-6953282-monde-despre-39-stirea-39-times-care-facut-inconjurul-lumii-romania-peste-picior-canal-corespondentul-sau-tahiti-paul-gauguin.htm

    oare stirea asta are legatura cu asta, de mai sus?
  • -1 (3 voturi)    
    Au dreptate oamenii daca romanii sau tiganii sunt (Marţi, 23 februarie 2010, 21:25)

    CFBJ [anonim]

    Am fost la Toulouse anul trecut.(regiunea Alpes Pyrinees) Am vrut sa luam TGV-ul pana la Carcasonne si era ora 6:28 dimineata. Nu aveam card la noi si nu erau deschise casele de bilete. Am intrebat controlorii si ne-au zis ca ne dau ei bilete. In tren au trecut de 2 ori pe langa mine si tata si ne-au zambit. Nu ne-au mai dat bilete. Ne-au intrebat de unde suntem si le-am zis ca din Romania! Auzisera de Romania!!! La coborare m-am simtit vinovat ca nu8 am platit pentru bilete 40 euro amandoua dar controlorii desi ne stiau nu ne-au taiat bilete! Ne-au spus la carcasonne sa avem grija zioua si seara ca sunt supracontroale si sa avem bilete valabile. Ne-au zis Au revoir si A bientot si s-au suit in tren! intamplarea sau nu e ca vorbesc bine franceza si m-am inteles bien cu ei.
    Nu i-am luat pe engleza ca oricum habar nu aveau si era foarte dimineata cu putini oameni in tren!
    Sunt ok francezii daca te vad turist si le si vorbesti si limba!!!!
    Asa ca cina ma ia cu englezisme sau cu americanii sau ca francezii sunt nu stiu cum sa taca din gura! chestie traita de mine! Si am vazut toata Euiropa si am stat si in Germania o perioada si am stat si in Franta. Oamenii sunt ok.
    MULTI DINTRE ROMANI SAU TIGANII SUNT DE RAHAT SAU HOTI!
    NU TOTI!!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu spun nimic (Marţi, 23 februarie 2010, 21:55)

    trex [anonim]

    ..doar va invit sa citi COMENTARIILE la articolul de mai jos:

    http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1253130/Railway-race-row-SNCF-displays-posters-warning-passengers-report-sightings-Romanians-thefts.html
  • +1 (1 vot)    
    rom,roman... (Marţi, 23 februarie 2010, 23:33)

    Roman. [utilizator]

    .... francezii nu-si bat capul sa faca diferenta.Daca sunt din ce in ce mai multi romani,care-i numesc pe TIGANI,romi,de ce sa avem pretentii sa faca strainii deosebirea.
    Sunt TIGANI,nu romi,TIGANI.
    • 0 (0 voturi)    
      SUNT TZIGANI !!!!!!!!!!!!! (Vineri, 19 martie 2010, 21:06)

      Sunt ROMAN si NU RROM [anonim] i-a raspuns lui Roman.

      Acestea sunt unele din consecintele votului multor Romani din Duminica Orbului din 1990, (a iesit FSN-ul cu peste 80 % ) cand au "legitimat" pe unul de-al lui cioaba la presedentzia Romaniei. Foarte trist!!! Acest "preshedinte" a introdus denumirea de rromi compromitand si jignind pana la Dumnezeu poporul Roman pentru totdeuna. Ce ne mai mira ca ROMANII acum sunt considerati de catre alte popoare a fi acelasi lucru cu RROMII. Nu exista RROMI - sunt TIGANI!!!!!!!!!!!!!!!!!! Franta ne-a jignit cu acordul nostru - adica a celor care au votat atunci cu acel personaj si care au sustinut si sustin in continuare partidele si persoanele din gasca lui "cioaba". PACAT. Romanii nu sunt TIGANI si TIGANII nu sunt RROMI. S-au nascut TIGANI – TIGANI raman.
      Nu este nici o legatura intre Romani - Romania si rromi si tigani - total fals.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu va ofuscati! (Miercuri, 24 februarie 2010, 7:41)

    Paul [anonim]

    Iar se ofuscheaza "patriotii nationale". Da, se fura, si in special tiganii fura. In septembrie 2001 eram la Paris. Timp de o saptamina cit am stat am circulat cu metroul. Nu era statie mai importanta unde sa nu gasesti 2-3 tiganci cu puradeii de rigoare cersind si banuiesc ca daca li-se ivea ocazia sa fure. De altfel barbatii lor tineau de sase, mai incolo si banuiesc ca filau "fraierii" care puteau fi usurati de bunuri. Cind m-am luat de unele imediat au aparut tiganii mai mai sa ma ia bataie.
    De altfel am auzit de zeci de ori la statiile de amplificare de pe peroane anunturi prin care calatorii erau atentionati sa aiba grija la buzunare si bagaje. E adevarat ca nu se pronunta nationalitatea hotilor dar cineva care a mai vazut de multe ori Parisul cu ani in urma imi confirma ca astfel de anunturi nu existau la metrou.
    Asa ca daca afisul e adevarat sau trucat nu conteaza cert e ca ei in mare parte asa gindesc despre noi.
    Traiasca Ion Caramitru care prin '90 propunea in parlament schimbarea numelui de tigan cu cel de rrom cit si celorlanti politicieni care au legiferat aceasta aberatie si care ne creeaza atitea probleme.
  • 0 (2 voturi)    
    CFR (Miercuri, 24 februarie 2010, 8:40)

    RMN [anonim]

    Stimati calatori CFR,
    In cazul in care, in timpul calatoriei , observati in jurul dvs calatori francezi, va sfatuim sa va indepartati discret existand pericolul ca acestia sa va sufoce cu egocentrismul si patetismul lor. In cazul in care doriti totusi sa intrati in contact cu acesti calatori, recomandam sa le oferiti din start o felie de lamaie.

    Va multumim,
    CFR calatori

    PS: trenul va avea intarziere 30 de minute. Deocamdata.
  • -1 (1 vot)    
    Hmmm (Miercuri, 24 februarie 2010, 8:47)

    Gogul [anonim]

    Sunt tare curios ce nationalitate avea angajatul ala care a "gresit" textul de pe afis.
  • 0 (2 voturi)    
    conspiratie (Miercuri, 24 februarie 2010, 16:11)

    george [anonim]

    nu santem noi cei mai buni dar nici cei mai rai din lumea asta nu santem. Ce a mai mare prostie a fost cand a fost acceptat cuvantul rrom .De aici pleaca marea confuzie iar strainii nu si bat capul sa faca diferenta.
    • 0 (0 voturi)    
      Conspiratie, lamentatie ... (Vineri, 19 martie 2010, 21:26)

      Boier [anonim] i-a raspuns lui george

      Doi utilizatori George si Roman au sesizat esenta scandalului. Si-au pus intrebarea simpla
      "de unde vine problema?" De la cuvantul
      "rrom" . Va felicit!
      In rest comentarii la consecinte de mult consumate...
      In final, o intrebare se impune. Cum dregem asta? Trecutul nu-l mai putem schimba,
      ce e de facut coane Fanica de acum incolo??
  • -1 (1 vot)    
    Observatie (Miercuri, 24 februarie 2010, 17:31)

    xolv [anonim]

    Observ de ceva timp "lobby-ul" pe care fratii nostrii de peste ocean se chinuie sa-l faca "prietenilor" lor francezi in media "liberala" din Romania. Intai a fost colaborarea cu diavolul in Haiti, apoi Depardieu in rolul creolului Dumas, apoi acest afis celebru. Ce urmeaza ?

    Dupa terminarea alegerilor, observ ca hotnews este locul unor interesante exercitii de manipulare si influentare privind relatia noastra cu Europa (pe langa cele cu Rusia, Iran si gripa porcina). Iluzia de obiectivitate a hotnews a durat doar cat sa ne influenteze sa nu marsaluim spre vestul Europei sau spre Rusia. Dupa 6 decembrie, au explodat bombitele scrise de mari redactori semnati cu initiale (RP, VM, AN, etc...). Felicit Rotary ( sau cine o fi mentorul) pentru acest experiment reusit. In rest, spor la scandal, ca doar asta e scopul lor (indeplinit pe cat se pare)! Inchideti ochii in continuare si cantati refrenele!
  • -1 (1 vot)    
    Feriti-va de francezi! (Joi, 25 februarie 2010, 8:54)

    Claudiu [anonim]

    Cetateni romani, feriti-va de francezi, sa nu ne invadeze Romania ca ne vor exploata si ne vor lasa in acelasi hal fara hal ca si pe Haiti!!!
  • -1 (1 vot)    
    sa amintesc de... (Joi, 25 februarie 2010, 10:29)

    barbu lautarul [anonim]

    ... de cate ori mi-au povestit diversi prieteni despre cum au ramas fara portofel in franta, dupa ce fusesera abordati de diversi francezi simadicosi care cereau indicatii?

    Francezii sunt la fel de hoti ca si romanii ^_^
    E in firea latinilor.
  • 0 (0 voturi)    
    discriminare (Marţi, 5 aprilie 2016, 15:46)

    Andreas Thomae [anonim]

    Istoria se repeta: In urma cu cativa ani francezii spuneau: "on dit italien, on dit voleur", ceea ce era, probabil, la fel de adevarat sau neadevarat.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă