Britanicii, ingrijorati ca politica Romaniei fata de Republica Moldova va genera un nou val de imigranti catre vest

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 2 februarie 2010, 11:14 Actualitate | Diasporă

Politica de apropiere a Romaniei fata de Republica Moldova ii pune pe ganduri pe britanici, care se tem ca acest lucru va genera un nou val de imigranti veniti din estul Europei, care ar putea ajunge in Marea Britanie si in celelalte tari membre UE, unde vor avea dreptul sa locuiasca si sa lucreze, scrie Express.co.uk.

"Zeci de mii de cetateni ai Republicii Moldova - cea mai saraca tara din Europa - vor avea in curand dreptul sa traiasca si sa munceasca in Regatul Unit si in celelalte state membre ale Uniunii Europene, ca urmare a controversatei initiative a Bucurestiului, de a le oferi acestora cetatenie romana", scriu ziaristii britanici.

Publicatia britanica aminteste ca presedintele roman Traian Basescu si-a reluat promisiunea de a le oferi cetatenie romana moldovenilor care o solicita, gratie legaturilor istorice dintre cele doua tari, in cadrul vizitei de saptamana trecuta a sefului statului roman la Chisinau.

Traian Basescu a anuntat atunci infiintarea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie, care ar urma sa accelereze procesarea celor un milion de cereri pe care autoritatile de la Bucuresti le-au primit deja pe fondul noii legi privind acordarea cetateniei, in ultimele cinci luni.

In prezent, moldovenii nu au nevoie de viza pentru a locui sau lucra in Romania, insa vor castiga dreptul de a trai si lucra si in statele membre UE, in urma primirii cetateniei romane.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3778 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Aceleasi drepturi ca si romanii??? (Marţi, 2 februarie 2010, 11:20)

    taff [anonim]

    Da, temerile britanicilor sunt perfect intemeiate. Si moldovenii vor avea aceleasi drepturi sa lucreze si sa locuiasca ca si romanii. Oricine a fost in UK stie ce de drepturi au romanii in UK. Poti sa te angajezi oriunde si sa faci orice. Chiar si la regina poti sa te angajezi daca esti "profesionist"

    Cel mai mare drept al nostru e ca si al americanilor. ' Ai dreptul sa nu spui nimic. Tot ce spui poate fi folosit impotriva ta"
    Cat ei iti dau cu flit ai dreptul sa nu zici nimic si sa te intorci la mata'n tara ta, adica romanica.
    • -1 (5 voturi)    
      Sunt din Buc si n-am nici o legatura cu moldovenii (Marţi, 2 februarie 2010, 12:03)

      dan [anonim] i-a raspuns lui taff

      si cu toate astea sunt de parere ca trebuie sa le dea la toti cetatenia fara discrimare dar cu o foaie de pasi de parcurs. Anume sa stea si sa lucreze in Romania 5 ani, altfel vor fugi cu totii in vest cu pasaportul UE in buzunar.
      • +2 (4 voturi)    
        n-au de lucru (Marţi, 2 februarie 2010, 13:38)

        dan [anonim] i-a raspuns lui dan

        britanicii astia se cam plictisesc, de ce nu se ocupa de problemele lor proprii, cred ca noi putem hotari ce e in interesul nostru. deh e greu in uniunea europeana cui nu-i place poate sa plece :P
      • +3 (3 voturi)    
        minus (Marţi, 2 februarie 2010, 14:37)

        firstfb [utilizator] i-a raspuns lui dan

        Dupa logica ta si romanii ar fi trebuit sa aibe foaie de parcurs acum 3 ani, in 2007.
        Acuma pentru articol : Nu mai pot britanicii de grija romanilor sau a moldovenilor...De aici, din Balcani, un scurt HAI SICTIR ca sa le rezolv grija.
      • 0 (0 voturi)    
        S-au prins ...!! (Miercuri, 3 februarie 2010, 7:39)

        Buster [anonim] i-a raspuns lui dan

        adevarul este ca moldovenii se imprastie...
  • +10 (12 voturi)    
    Moldoveni in Romania (Marţi, 2 februarie 2010, 11:20)

    Eu [anonim]

    Ce aberatii si prostii de ingheata apa!!! Cum adica moldovenii nu au nevoie de viza ca sa locuiasca sau munceasca in Romania??? Numai eu stiu cat am umblat pe la consulatul Romaniei la Chsinau pana am perfectat toate actele ca sa ajung sa muncesc aici:((( Iar temerile britanicilor sunt neintemeiate, obtinerea cetateniei romane este un lux mai degraba decat un drept. Pina vor ajunge zecile de mii demoldoveni in Anglia, cum zic cinicii britanici, vor trece probabil cel putin 10 ani
    • -3 (3 voturi)    
      Vezi sa nu. (Marţi, 2 februarie 2010, 13:03)

      Bibi [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Ba, pardon.
      Eu cred ca sunt, deja acolo.
      Hai, nu zeci de mii, da pina in 20000, cu siguranta
  • +12 (16 voturi)    
    contre jurnalistice. (Marţi, 2 februarie 2010, 11:23)

    mircea [anonim]

    Dupa vizita presedintelui Romaniei in Basarabia,cati-va ziaristi baga contre procesului de apropiere a R.Moldova de Romania si de spatiul european.Si ma intreb de ce?Sunt aceiasi care scriu zilnic cate un articol pe aceasta tema.Nemernica mi se pare si atitudinea lui G.Frundo.
  • +15 (21 voturi)    
    vai, saracii de ei (Marţi, 2 februarie 2010, 11:23)

    gigel [anonim]

    Mai bine s-ar teme de valurile de negrii din Africa si Caraibe sau de indienii si pakistanezii care au invadat Anglia.
    • +5 (5 voturi)    
      nu e corect politic (Marţi, 2 februarie 2010, 12:16)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Nu e corect politic sa se teama de valurile de negri, indieni si pakistanezi care ii invadeaza. Aceia sunt cei care aduc atat de mult dorita diversitate culturala si contribuie la construirea unei societati multiculturale, lucru cu care britanicii sunt extrem de mandri.
      Romanii, moldovenii, polonezii, etc. nu intra in aceeasi categorie. Astia pot fi dispretuiti, fiindca sunt suficienti de albi incat sa-si permita sa "se teama".
      In Marea Britanie multiculturalismul, diversitatea rasiala e ridicata la niveluri penibile de inalte. E aproape o religie pentru ei.
  • +10 (12 voturi)    
    2x2= (Marţi, 2 februarie 2010, 11:23)

    bustiuci [anonim]

    Din ce ştiu eu nici românii nu au voie să muncească în Marea Britanie, deşi au voie să locuiască. Şi cu ce ia afectat pe britanici chestia asta?

    Şi mai ştiu eu că mai mereu presa din Marea Britanie a ţipat ca din gură de şarpe în privinţa acestui subiect, mă refer, la săraci potenţial de emigrare.

    aşa ziceau şi de români şi până la urmă s-a adeverit a fi ca în zicala aia: "Precum calul de băşina proprie" s-au speriat.

    Oricum atâta cinism ce pot să constat, egoism şi tot ce vrei.
    • +1 (1 vot)    
      Restrictii in UK (Marţi, 2 februarie 2010, 11:43)

      horatiu [anonim] i-a raspuns lui bustiuci

      AI dreptate. In 2010 inca mai exista restrictii pentru romanii care vor sa munceasca legal in UK. As fi vrut sa vad un efort din partea politicienilor nostri in directia indepartarii acestor bariere. ....
  • +12 (14 voturi)    
    SI CE? (Marţi, 2 februarie 2010, 11:28)

    victor [anonim]

    Si daca vor sa emigreze care e problema? englezi nenorociti
    • -1 (1 vot)    
      pentru tine si cei ca tine (Marţi, 2 februarie 2010, 19:26)

      eu [anonim] i-a raspuns lui victor

      anglia e tara lor si primesc pe cine vor nu cine vrea romania sau unii ca tine.
  • +11 (13 voturi)    
    Valorile (Marţi, 2 februarie 2010, 11:28)

    Un moldovean [anonim]

    Nu se rezuma chiar totul la bani...
    Englezul trebuie sa invete ca identitatea nationala a romanilor e mai importanta decat locurile lor de munca.
    • -1 (1 vot)    
      Cat tupeu (Marţi, 2 februarie 2010, 12:07)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui Un moldovean

      Nu sunt contra Moldovei, dimpotriva, dar cat tupeu tre' sa ai ca sa spui pe un ton imperativ "Englezul trebuie sa invete ca identitatea nationala a romanilor e mai importanta decat locurile lor de munca". Ei lasa, si daca nu vrea sa invete, ce-ai sa-i faci ? Pana una alta, englezul are tot dreptul sa ii pese mai mult de degetul sau mic decat de problemele romanilor. Ca sa-l convingi ai nevoie de diplomatie, nu de un dictat...
  • +14 (16 voturi)    
    Ce ma enerveaza parerile astea... (Marţi, 2 februarie 2010, 11:29)

    Creator [utilizator]

    Dar ei cand ajuta zeci de mii de indieni si pakistanezi si nigerieni din fostele lor colonii sa obtina azil si cetatenie in Marea Britanie nu le mai spune nimeni nimic....
  • +11 (13 voturi)    
    tampiti (Marţi, 2 februarie 2010, 11:30)

    gigi [anonim]

    Cand le vin cu tona indienii si araboii nu ii deranjeaza, ba le mai dau si diverse ajutoare sociale. Apoi se plang ca scade demografic vechea europa si ca nu se pot pastra cultural. Cine sa-i mai inteleaga si p'astia...
  • +7 (9 voturi)    
    hahaha (Marţi, 2 februarie 2010, 11:31)

    ionoi [anonim]

    daca ar stii englezii cum arata moldovencele...auch...
  • +15 (17 voturi)    
    din 3 milioane, jumate o fac deja! (Marţi, 2 februarie 2010, 11:32)

    Ion striga Lupu' [anonim]

    s-au trezit si ametitii astia, iar ii invadeaza cineva. mai intai au fost polonezii, apoi au fost cehii. au urmat romanii. aceleasi ziare penibile care se impacienteaza ca vine puhoiul de emigranti.

    n-a venit nimeni. ba chiar au plecat multi din ce care venisera. se pare ca britanicii nu inteleg ca modul lor de viata si mizeria economica si sociala nu mai atrage pe nimeni din europa. tot spera ei, dar degeaba.

    o sa atraga numai lumea a 3-a si a 4-a, oameni care chiar crapa de foame pe strada.

    in plus, daca se documentau un pic, aflau ca jumatate din moldova deja s-a golit si cei care au vrut sa plece muncesc cu spor in romania, spania, portugalia si italia.
    • +2 (2 voturi)    
      Hai ca mai luam o fregata (Marţi, 2 februarie 2010, 13:00)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui Ion striga Lupu'

      Pai n-ati priceput ce vor - sa ne mai vanda o vechitura de fregata pe 150 milioane. hai dom'le ca mai luam una, ca tot ne dau batai de cap rusii si ucrainienii...dar de data asta cautati una mai noua, ca nu mai este Bombonel la carma!
  • -5 (5 voturi)    
    Dar de ce? (Marţi, 2 februarie 2010, 11:33)

    Mihai [anonim]

    Ii inteleg pe britanici. Dar de ce facem noi asta?. De ce dam cetatenie romana celor care traiesc in cea mai saraca tara din
    Europa?. Nu avem destule probleme pe cap?
    Sa lasam pentru moment istoria deoparte si asa zisul "spirit national" si sa ne gandim pragmatic si din punct de vedere financiar la situatie. Nu ne aduce nici un beneficiu...ba dimpotriva. Si pana la urma urmei de ce as vrea o unire a Romaniei cu Republica Moldova rusificata si saraca si cu probleme si tensiuni in zona transnistreana?...Pentru ca am fost indoctrinat de mic cu isoria natiunii noastre "merete"?. Eu zic sa incepem sa ne gandim la beneficii si la aspectul economic si sa lasam eroismul deoparte.
    • +3 (3 voturi)    
      am alta idee (Marţi, 2 februarie 2010, 13:43)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      ce ar fi daca in numele democratiei te-am lasa pe tine putin deoparte, pana una alta hotararile astea se iau pe baza unor voturi, majoritatea deicde. si cred ca e clar ce vrea majoritatea. asa ca exporta-te, nu te potrivesti aici
    • +2 (2 voturi)    
      Draga Mihai (Marţi, 2 februarie 2010, 14:35)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Draga Mihai preocupatu ' nu ai inteles nimic din tot ce traiesti . De altfel frica ta de saracie spune totul despre nivelul de cultura si aspiratiile meschine si individualiste . Te rog emigreaza tu si lasa-i pe moldoveni sa revina acolo unde le este locul . Idealul Romaniei mari este prea pur pentru aspiratiile si temerile meschine ale uni semidoct ratat cu frica grijei de maine .Te-ai trezit si tu vorbind
      • -2 (2 voturi)    
        la jignit suntem primii (Marţi, 2 februarie 2010, 15:33)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Si totusi dezbateam o tema, nu incercam sa vedem care poate jigni mai tare, asa ca te rog frumos revizuieste-ti atitudinea. Nu sunt aspiratii meschine si individualiste, ci pur si simplu niste pareri ale unui cetatean roman, ca si tine. Eu personal consider ca ar fi un mare dezavantaj daca ne-am uni cu Moldova, in momentul de fata. In primul rand economic, apoi in al doilea rand de imagine care si asa e la pamant, si in al treilea rand, de stabilitate. Ce castigam, sincer?...Teritoriu?...mai suntem in perioadele imperialiste sa ne simtim bine ca mai alipim niste teritoriu?...Ca ne unim cu "fratii nostrii" in mare parte rusificati si care se considera "moldoveni" si nu romani?
    • +1 (3 voturi)    
      Serios Mihai? (Marţi, 2 februarie 2010, 15:28)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Harcov ( judetele Harghita si Covasna) ce benificii iti aduce? Nu ai vrea sa le "donezi " Ungariei? Sunt sarace, nu? Ai o judecata foarte rudimentare si care exclude notiunea de Patrie si patriotism. Chiar mi-ar place sa -mi spui ce crezi tu ca inseamna "patriot"?
      • 0 (2 voturi)    
        Am alta parere (Marţi, 2 februarie 2010, 15:47)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

        Nu, nu vreau sa "le donez" Ungariei, dar nu sunt de acord cu organizarea statala actuala. Eu as zice ca ar fi mult mai bine daca Romania ar fi organizata gen SUA, unde fiecare provincie sa se administreze separat si sa existe peste, puterea federala. In felul acesta nu s-ar mai umfla mafia Bucurestiului cu banii Ardealului, si ar ramane mai multe fonduri pe plan local, si ai fi uimit cate persoane din Transilvania sunt de aceeasi parere. P.S: sunt impotriva alipirii sau asocierii in orice fel cu Ungaria, si nu sunt nici de etnie maghiara, ca sa nu se interpreteze totul gresit
          #showComment
  • +2 (2 voturi)    
    calmi (Marţi, 2 februarie 2010, 11:39)

    Mihai-G [utilizator]

    Nu va mai ambalati atat. Ziarul respectiv este un tabloid conservator de 1leu 50. Articolul exagereaza, da informatii false (cum ca moldovenii nu ar avea nevoie de viza sa vina in Romania) si cere parerea unor politicieni considerati rasisti si acolo.

    Asta nu inseamna ca noi nu ar trebui mai mult sa lucram si mai putin sa iesim cu declaratii si promisiuni bombastice. Acordarea cetateniei se poate face eficient si daca nu ne laudam toata ziua cu ea.
  • +1 (1 vot)    
    Inca mai exista restrictii .... (Marţi, 2 februarie 2010, 11:39)

    horatiu [anonim]

    Sa ne amintim ca mai exista inca restrictii pentru romanii si bulgarii care vor sa munceasca in UK. In primul rind, MAE ar trebui sa faca mai multe eforturi pentru inlaturarea acestor bariere .... si apoi mai vedem.
  • +2 (2 voturi)    
    sa nu uite un lucru presa britanica (Marţi, 2 februarie 2010, 11:44)

    Nicolae [anonim]

    cred ca presa britanica a uitat de acel eveniment tragic - moarea regizorului Cristian Nemescu, ucis de un cetatean britanic de origine pakistaneza/araba (sau nu stiu de care origine), cu permis de conducere obtinut pe nu stiu unde. Ei au dat cetatenii unor babuini care vin cu pasaport britanic in Romania si ne omoara valorile....
  • +1 (1 vot)    
    niste mirari (Marţi, 2 februarie 2010, 12:04)

    bogdan [anonim]

    1 este express.co.uk un jurnal cu impact sau vorbim iar despre o chestie de nisa (gen: l'Avenire in Italia pe care cand il citeaza ziarele si televiziunile din Romania spun "presa italiana" desi e citi doar de cateva mii de catolici ferventi))?
    2 sintem siguri ca cetatenii britanici au fost informati via BBC, The Guardian etc despre asta si deci au capat in masa o spaiam care sa ne permita sa spunem "britanicii se tem ca..."?
    3 nu e totusi exagerat sa creati o stire headline dintr-un banal material jurnalistic?
  • 0 (0 voturi)    
    despre romanii din uk (Marţi, 2 februarie 2010, 12:14)

    fvb [anonim]

    oricum, inca drepturile romanilor si bulgarilor in uk sunt mai de categoria a doua ca sa zicem asa. ca le-au venit o groaza de polonezi in primul val iar la al doilea val de aderare au zis ca ia sa punem niste restrictii macar la astia.

    asa ca fapt divers, inainte de primul val de aderare era, ca in orice tara, somaj nustiucat la suta, altfel zis erau nustiucati oameni care nu isi gaseau de munca. au venit un miliom de polonezi imediat, care, culmea, au gasit de munca. atunci cum ramane cu somajul?

    acesti multi emigranti (tampiti, prosti, cum ne vad ei) din est au ajutat foarte mult economia si s-a tinut inflatia sub control din moment ce dintr-o data atatia oameni au venit aici sa lucreze pe niste salarii pentru care localnicii nu s-ar fi angajat.

    nici o problema, ca a inceput sa se relanseze economia si o sa aiba nevoie mai multa de mana de lucru ieftina, cu toate ca mai fac unii altii galagie.
  • +2 (2 voturi)    
    Presa engleza (Marţi, 2 februarie 2010, 12:19)

    Costica [anonim]

    Incep sa ma conving ca problema este chiar la ei.
    Prea repede percuteaza presa din Regatul Unit la nevoile Moscovei.
    Ar trebui sa nu uitam aceste aspecte...
  • -4 (4 voturi)    
    Dureri de cap (Marţi, 2 februarie 2010, 12:25)

    Catalin [anonim]

    Romanii s-au dorit membrii ai UE cu drepturi depline.. daca suntem intrebati si acum dorim cei mai multi asa ceva. Romania membra a UE nu inseamna insa doar partas la impartirea halcii de carne ci ne obliga sa respectam anumite standarde, anumite politici comune. Romania insa nu doreste nimic din acestea caci noi ne consideram mereu mai smecheri ca ceilalti. Migratia in UE face parte dintr-o problema care se reglementeaza la nivelul UE. Cetatenii R Moldova nu sunt cetateni de mana a doua dar ce este mai important.. ei nu sunt cetateni ai spatiului UE. trebuie sa recunoastem ca si pentru unii dintre noi este suparator sa vezi ca avem elevi din mediul rural care nu sunt ajutati cu nimic de statul roman in timp ce elevilor moldoveni li se acorda facilitati pt orice. De multe ori, cei care am stat in camine studentesti, am vazut ca la cazari eram noi, cei de aici, tratati ca fiind cetateni de mana a doua acci noi luam ce mai ramanea dupa cazarea colegilor mnostrii din R Moldova... in conditiile in care integrarea Rmaniei este considerata un semiesec.. sau la modul optimist - ca fiind facuta prea timpuriu, sa aducem in spatiul UE 1 mil oameni este o nebunie... Celor ce obiecteaza cu privire la faptul ca englezii au in propria tara o sumedenie de africani, arabi sau cine stie ce alte natii.. li se poate argumenta ca britanicii isi aduc ca si noi fostii membrii ai tarii.. sa nu uitam ca vb de un fost imperiu extrem de intins, ca regina este suverana si in acest moment nu doar pt UK ci si pt Canada, Australia.. si alte zone ale imperiului fost.. asa ca.. sa nu gandim cu sufletul.. daca o facem.. macar sa nu ne dam de membrii UE.. daca nu ne convin valorile europene putem iesi si atunci ne unim ci cu mongolia daca vrem
  • +2 (2 voturi)    
    ziar rusesc din Anglia (Marţi, 2 februarie 2010, 12:25)

    Tani [anonim]

    moldovenii demult lucreaza in Europa, iar articolul acesta e scris la comanda serviciilor secrete rusesti, deoarece acestia vad ca pierd fostele colonii si propria lor tara
  • +1 (1 vot)    
    Sunt ciudati! (Marţi, 2 februarie 2010, 12:27)

    adrian88000 [utilizator]

    Pe de o parte , pe vremea cand exista Pactul de la Varsovia , englezii militau intens pentru drepturile omului in tarile comuniste. Printre aceste drepturi un loc important il detine dreptul la libera circulatie. Acum cand englezii si-au vazut visul cu ochii si cetatenii din vechile tari comuniste au drept la libera circulatie nu le mai convine...
    Ramane o intrebare simpla; cu ce-i deranjaza daca un cetatean din Europa vine la ei si dovedind anumite calitati si calificari profesionale obtine un loc de munca?. Fara discriminare nici pozitiva nici negativa.
    Ar fi mai bine sa-si arate temerile fata de cei de alta cultura si religie , sau fata de cei ce nu au loc de munca si fie ingreuneaza sistemul de asistenta sociala fie dau de lucru politiei ( hoti, cersetori,etc).
  • +3 (3 voturi)    
    oameni buni, de ce nu vreti sa pricepeti..... (Marţi, 2 februarie 2010, 12:34)

    capatu` satului [anonim]

    totul este clar mana KGB, FSB - Putin;
    dupa intalnirea de la Paris dintre ministrul de externe roman, un secretar de stat de la externe francez si cativa ambasadori, vizita lui Basescu de la Chisinau, ajutorul primit de la USA de catre guvernul moldovean, rusii isi dau seama ca pierd toata influenta din Republica Moldova si au sanse sa se duca draq si influenta din Ucraina................
    dupa cum se cunoaste din trecut, UK a fost si este in continuare una din cele mai bune baze pt. spionii rusi, in fara binenteles de romania, asa ca au inventa falsa problema ca o tara cu o populatie redusa i-ar putea impresura..............,

    este interesant de aflat, care a fost reactia publicului din UK la aceste minciuni......
  • +2 (2 voturi)    
    De ce? (Marţi, 2 februarie 2010, 12:36)

    stramosii [utilizator]

    Englezii sa-si vada de-ale lor si noi de ale noastre. Mult imi pare ca declaratiile lor au anumite interese.

    Acum ceva timp se scria tot intr-un ziar britanic ca Romania e cel mai mare furnizor de prostituate... dar de ce nu se scrie ce jumatate din creierul Microsoft sunt romani?

    De ce nu se scrie despre inventiile romanesti care au revolutionat lumea? De cea mai pura apa din lume care vine din muntii nostri? De artefacte mai vechi ca Sumerul dezgropate tot la noi? De ce?
  • 0 (0 voturi)    
    hmmm (Marţi, 2 februarie 2010, 12:45)

    liviu_ [utilizator]

    e mai complicat decat ziceti voi in comentarii.
    este adevarat ca este un comentariu discriminatoriu, dar trebuie sa vedem si motivele pentru care zic asta:
    - multi din cei care imigreaza, fura, bat etc... si le e teama de lucru asta. daca sunt mai buni profesional e discutabil, pentru ca s-ar ptuea sa fie mai prosti, dar mult mai ieftini si sa compenseze. sau s-ar putea bineinteles sa fie mai buni.
    - le iau locurile de munca. au d c sa se oftice, pentru ca romanii muncesc mai ieftin.
    - ei nu se tem ca vin 100 de moldoveni, c ca vin cateva zeci de mii. si la noi daca ar veni foarte multi oameni dornici de munca(sau de ciordeala dupa caz) din alta tara nu ne-ar fi prea bine.

    inca odata. nu sunt de acord cu ce zic englezii, dar trebuie sa ne punem si in locul lor pentru a intelege punctul lor de vedere. sa nu uitam ca, din pacate, am cam speriat europa... irlanda intr-o perioada platea tiganii sa se intoarca in romania. in austria am avut probleme cu vizele ca au mancat tot tiganii lebedele etc...
    • 0 (0 voturi)    
      Dar... (Marţi, 2 februarie 2010, 14:09)

      stramosii [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Problema noastra e ca suntem prea toleranti fata de tigani. Prea multe drepturi au in tarisoara noastra si strainii au inceput sa identifice Romania cu tara tiganilor. Nu sunt rasista dar m-am saturat sa vad cum se duc tiganii de mana cu puradeii sa-mi aleaga mie primarul prin vot cumparat. Macar atat sa mai avem, integritate autonoma. Suntem ROMANI.
  • +2 (2 voturi)    
    Stupid (Marţi, 2 februarie 2010, 13:06)

    Deepstereo [utilizator]

    Este ridicol acest articol. Ei mereu striga in gura mare de valuri de imigranti ca apoi sa afle ca de fapt numarul est europenilor s-a diminuat. Plus chiar si daca TOATA populatia Moldovei vine in UK, oricum vor fi in minoritate fata de numarul anual de asiatici si africani asimilati cu statut de refugiat sau chiar cu cetatenie britanica. Ridicol de stupid.
  • +1 (1 vot)    
    gresit (Marţi, 2 februarie 2010, 13:21)

    BasarabiaLaZi [anonim]

    Autorul articolului greseste cand afirma ca cetatenii moldoveni nu au nevoie de viza de intrare si ca pot munci liber, nu, singura facilitate este ca viza e gratis, dar se sta la cozi interminabile.
    Ma documentati-va va rugam!
  • +1 (1 vot)    
    arRR (Marţi, 2 februarie 2010, 14:20)

    Stoned [utilizator]

    Britanicii incep sa ma irite. Am prieteni in UK si sunt persoane de calitate (muncitori, studenti etc.) si nu vad unde e problema. Bai junkerilor nu vreti sa faceti pipi si atat? Fara sa mai o tineti si pe a altora?
  • +1 (1 vot)    
    Vai de capul nostru (Marţi, 2 februarie 2010, 14:33)

    Basarabean [anonim]

    3 luni au fost necesare angajatorului meu pentru a-mi perfecta toate actele ce tin de angajare, si asta in conditia in care are acces la diverse institutii si cabinete. Si dupa asta controale ale politiei odata la 6 luni. In romania ii mai usor sa obtii cetatenie romana daca esti turc, arab .... sau evreu. Iar eu am sa fac ca si ceilalti basarabeni, care au obtinut cetatenie romana, spaga la o persoana competenta.
    Iar in privinta studiilor nu vad care e problema 3000 de burse anual pentru basarabeni, pe langa numarul de romani, este foarte mic, eu de exemplu eram singurul moldovean din grupa, si chiar daca media me imi permitea obtinerea unei burse de merit, primeam tot 50$, fiindca nu sunt cetatean rooman, nemaivorbind, de alte burse ratate in strainatate.
  • 0 (0 voturi)    
    referendum pro-contra UE necesar in ROMANIA (Marţi, 2 februarie 2010, 15:35)

    catalin teodor [anonim]

    dupa defunctul regim voronin,cel mai nuantat antiromanism nu il gasim la Budapesta,cum ne-am fi asteptat,ci in UK si in italia...aceasta impresie s-a consolidat de-a lungul timpului,devenind o certitudine...treapta pe care a coborat "omul occidental" in evolutia junglei urbane materialiste (in fapt nu e evolutie,ci involutie spirituala...) este cea a ignorantei,egoismului,a rapacitatii si a individualismului de tip tribal,toate acestea fiind incununarea ateismului ce macina occidentul...omul occidental modern este tinut in mod deliberat intr-o stare de inconstienta spirituala,o adevarata cusca a aparentei bunastari,etaland printre gratiile decaderii umane fete spilcuite si prefacute,mai mult sau mai putin zambitoare,dupa marimea conturilor bancare,dar cand ii va fi amenintat ciolanul (vai,deja conturile bancare-buzunarele se golesc frenetic!) acest om occidental aparent civilizat se va transforma brusc ,in lipsa valorilor moral-spirituale,intr-o bruta insetata de sange...ce cautam noi crestinii romani,in UE,ce asteptam noi de la aceasta plasmuire nefireasca a masonilor,asteptam justitie,dreptate si adevar acolo unde nu sunt decat bani,bani,bani...sau poate ne vindem prea usor,vindem esenta noastra umana pe aparente placut-inselatoare,sunt suficiente cateva nimicuri frumos poleite spre a uita cine suntem cine au fost stramosii nostri,sfanta biserica noastra...personal, consider ca un referendum pe tema ramanerii in UE va trebui organizat atunci cand se va incerca trecerea puterii legislative de la parlamentul ROMANIEI la cel "artificial,nociv si nefiresc" EUROPEAN...
    • 0 (0 voturi)    
      sa nu exageram totusi (Marţi, 2 februarie 2010, 15:50)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui catalin teodor

      Sa nu exageram totusi. Pana una alta, daca luam o medie procentuala, "omul occidental", cum il numesti tu, este mai civilizat, mai tolerant si mai putin corupt decat "crestinul roman".
  • +1 (1 vot)    
    mai baietzi (Marţi, 2 februarie 2010, 16:30)

    johnny b. good [anonim]

    pressa de galgara, preia ce zice daily mail si toate tabloidele australopitecului de rupert murdock.
    nu e ce zic britanicii, e ce le sugereaza rahatzii dela cancanurile si libertazile lor sa zica. unii zic..
    si la noi, libertatea e nr. 1 in metroou.
    hai sa fim seriosi !
    base, go ahead, make my day !
    vrem romaia mare, indifernt ce zic tabloidele dela londra sau vadim ot dumbovitza (butimanu)
  • +2 (2 voturi)    
    englezii (Marţi, 2 februarie 2010, 18:17)

    florin [anonim]

    sa ne mai lase. asa ziceau si cand am intrat noi in UE, au asteptat 2 saptamani la aeroport "marele val" de emigranti din romania. se asteptau sa le umplem tara si culmea in 2 sapt au venit doar 4 persoane, toate cu contract de munca.
    sa nu mai vorbeasca cei mai alcoolisti dintre europeni, care beau ca sa se distreze peste tot pe unde se duc....sa isi mai vada de-ale lor si de regina. god save the queen o mai zic doar cei batrani
  • 0 (0 voturi)    
    xenofobie (Marţi, 2 februarie 2010, 19:43)

    pb80tm [anonim]

    o mica povestioara reala. niste cunostinte ale mele stau in anglia de mult timp. in timpul unei actiunii de renovare a casei lor, respectivi, au gatit bors (moldovenesc) si au poftit pe lucratori englezi getbegeti la masa. in afara faptului ca le-a placut si au cerut reteta si pt acasa bors, au spus ca de cand lucreaza ei nu i-a chemat nimeni la masa unde au lucrat. asta e esenta moldovenilor fie ca sunt de aici sau de peste prut. mai zis asta e esenta a fi OM fie ca esti moldovean, pachistanez european sau ce vreti voi.
  • +2 (2 voturi)    
    Sa-si trimita si ei musulmanii (Marţi, 2 februarie 2010, 21:02)

    Liberty NOII GOLANI [utilizator]

    In tarilor lor si nu sa-si faca griji de fratii nostri de peste prut. Hai Moldova langa noi.
  • 0 (0 voturi)    
    ungurii (Marţi, 2 februarie 2010, 21:05)

    dani [anonim]

    se te ungurasii nostrri ca nu mai ating pragul electoral.Nu va speriati ungurasi dragi ca noi va iubim ca sunteti de-ai nostri.traiasca romanica grande.cinste tie scump presedinte roman.peste ani vei ramane in istorie ca si cuza voda .hai ROMANIA
  • 0 (0 voturi)    
    The Deal ! (Marţi, 2 februarie 2010, 21:12)

    utug [anonim]

    . They made a deal: Romania for Greece.
    http://www.history.com/this-day-in-history.do?action=Article&id=6612
    http://nz.youtube.com/watch?v=QySH24UQ6Mo&feature=related
  • +1 (1 vot)    
    Sa se ocupe de problemele lor (Miercuri, 3 februarie 2010, 14:30)

    master [anonim]

    Englejii sa-si faca griji de valul de ARABI din tara lor si sa nu-si viri nasu in problemele altor state. Ceea ca ei fara mari probleme intrarea la toate nimicurile din Coloniile sale - nu e val de migranti.
    Si sa nu aiureasca saci tot asa ziceau si IN acel moment cind rominiea trebuiea sa adere in UE.
    Dragi frati - speram de sustinerea DVS. dorim sa scapam de jugul RUSO-BOLSEVIC. UNIRE!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Britanicii... (Joi, 4 februarie 2010, 20:05)

    magdalena [anonim]

    sa se preocupe de musulmanii lor, care ii terorizeaza, le arunca busurile in aer pe strazile Londrei, si sa dea pace moldovenilor. Ca eu, (ca si multi alti connationali ai mei) din Moldovioara mea de mult timp ma aflu/ ne aflam in UE si muncesc/muncim cu spor. Doamne ajuta!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri