Republica Moldova va desfiinta gardul de sarma ghimpata de la granita cu Romania

de Alina Neagu HotNews.ro
Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:00 Actualitate | Diasporă

Gardul de sarma de la granita Republicii Moldova cu Romania va fi desfiintat. Premierul de la Chisinau, Vlad Filat, a semnat, pe 9 ianuarie, dispozitia prin care solicita Serviciului de Graniceri si, dupa caz, autoritatilor administratiei publice locale, sa asigure realizarea actiunilor de lichidare a gardului de sarma ghimpata de la frontiera, relateaza Unimedia.

"Solicit asigurarea realizarii actiunilor de lichidare a instalatiilor genistice pe sectorul moldo-roman al frontierei de stat dupa cum este prevazut in anexa", se mentioneaza in actul semnat de seful Guvernului de la Chisinau.

Potrivit documentului, pana la sfarsitul lunii ianuarie urmeaza sa fie stabilit volumul de lucru si fortele ce vor fi implicate in executarea lucrarilor de lichidare, iar in lunile februarie-martie, serviciile speciale urmeaza sa indeplineasca programul.

Vlad Filat considera ca pastrarea gardului de sarma ghimpata la frontiera cu o "tara prietena", in secolul 21, cand granitele intregii Europe sunt transparente si oamenii pot circula liber, ar reprezenta "o rusine".

Cu doi ani in urma, membrii Consiliului raional Ungheni au elaborat un proiect de modernizare a sistemului de supraveghere la granita si renuntarea la sarma ghimpata, care a fost aprobat de autoritatile din Romania, dar refuzat de fosta guvernare comunista de la Chisinau.
  • Acordul romano-moldovean privind micul trafic de frontiera asteapta votul senatorilor
La Bucuresti, senatorii se reunesc, joi dimineata, pentru a dezbate proiectul de Lege de ratificare a Acordului romano-moldovean privind micul trafic de frontiera intre cele doua tari, semnat pe 13 noiembrie 2009, anunta Mediafax.

Sedinta este programata sa aiba loc intre orele 9.00-9.30, iar in timpul acesteia urmeaza sa fie dezbatut si supus la vot proiectul de Lege de ratificare a Acordului romano-moldovean privind micul trafic de frontiera intre cele doua tari.

Potrivit Acordului, cetatenii care locuiesc in mod legal de cel putin un an in zona frontierei comune vor putea sa intre şi sa ramana in zona de frontiera a statului vecin pentru o perioada neintrerupta de cel mult trei luni. Acest lucru se va putea face pe baza unui paşaport valabil şi a permisului de mic trafic de frontiera, ce va avea valabilitatea cuprinsa intre doi şi cinci ani.

Tratatul a fost semnat pe 13 noiembrie 2009, cu ocazia vizitei la Bucuresti a premierului moldovean, Vlad Filat.

Proiectul de lege a fost adoptat cu unanimitate de voturi de Camera Deputatilor, in prima zi a acestei saptamani.


Citeste mai multe despre   
+ SHARE      
  
3199 vizualizari
  • -9 (21 voturi)    
    Romania tara de tranzit (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:06)

    iancu [anonim]

    Atunci poate ar fi cazul sa puna ceva gard Romania acolo, ca doar speram sa intram in Schengen...
    • +3 (7 voturi)    
      in cazul asta (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:27)

      sperantza [anonim] i-a raspuns lui iancu

      merita sa mai speri oleaca, aaaa :-))
    • +8 (12 voturi)    
      Ai dreptate dar ai gresit locatia (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:29)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui iancu

      Gardul de sarama ghimpata trebuie pus pe Nistru
    • +2 (6 voturi)    
      exista (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:39)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui iancu

      exista deja gard pe partea romana de nu stiu cati ani...pana acum era gard pe ambele parti, acum se pare ca ramane doar ala pe partea romana
    • +6 (8 voturi)    
      precizare pt cei cu creier de gaina (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:49)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui iancu

      in secolul in care traim exista alte instrumente, mult mai performante de control si monitorizare a granitei. Sarma ghimpata este de domeniul trecutului iar cea care ramasese pe granita moldo-romana avea mai mult un rol simbolic pentru fostul regim de la Chisinau. Iar tu daca deplangi atat de mult lichidarea acestei sarme ghimpate, ti-as recomanda sa-ti bagi o sarma in nas in semn de protest fata de acesta actiune.
    • +1 (1 vot)    
      ce idee stralucita (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 14:52)

      hai [anonim] i-a raspuns lui iancu

      felicitari pentru aceasta idee stralucita! acum spune-mi citi metri de sirma ghimpata sau gard exista intre Elvetia care nu face parte din Schengen Area si tarile vecine, care sunt toate in Schengen Area?
  • +8 (14 voturi)    
    da (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:09)

    Mihai-G [utilizator]

    Bravo!!
    • +2 (6 voturi)    
      Idem (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:17)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      Bravo!!
  • +8 (10 voturi)    
    economie de sirma (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:14)

    xxx [anonim]

    e criza s-o doneze ambasadei ru sa-si faca gardul
    • +5 (5 voturi)    
      ve spun eu locatia (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:26)

      dragomir [anonim] i-a raspuns lui xxx

      da au nevoie, in siberia, la granita cu china, sunt cu pantalonii in vine. Soljenitin le-a zis-o delicat, ei n-au vrut sa-l creada. le vine timpul tuturor, daca nu noi, copiii nostri o vor vedea.
  • +3 (7 voturi)    
    ma bucur... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:20)

    Dan [anonim]

    bravo, frate!
  • +3 (7 voturi)    
    Pe Nistru cu gardul (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:30)

    l [anonim]

    de sarma ghimpata. + mine (si de alea antitanc)
  • +7 (9 voturi)    
    normal (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:37)

    Lucian* [utilizator]

    Ca sa fiu rau: - oricum nu prea fugeau romani peste granita in R. Moldova.
    Ca sa fiu realist: - era normal sa dispara de mult timp, dar apucaturile sovietice mor greu.
    Ca sa fiu nationalist: - eu as mai construi in plus niste poduri si as face vreo 2 autostrazi.
    • -4 (4 voturi)    
      Si limba romana (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:52)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Ai dreptate. Si as mai baga si vreo 2 autobuze cu program regulat pt transportul profesorilor care sa predea limba romana (ca sa fiu si eu rau un pic, raspunzand la afirmatiile moldovenilor cum ca ar fi limba moldoveneasca si nu romana.)
    • +4 (6 voturi)    
      poduri Prut (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:19)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      Nu trebuie sa fii nationalist ca sa vrei sa faci mai multe poduri peste Prut sau autostrazi. Oricum sunt mult prea putine fata de cat este nevoie.
  • -6 (12 voturi)    
    Ura!!! (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:44)

    mihai [anonim]

    Oare chaira de asta avem nevoie? spre bucuria traficantilor
    • +8 (8 voturi)    
      Un gard (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:32)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      reprezinta o bariera doar pentru oamenii cinstiti.
    • +1 (3 voturi)    
      akhmed traficantu' (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 14:56)

      traficantu' [anonim] i-a raspuns lui mihai

      stai linistit - traficantii au trecut si vor trece in mod "civilizat" si constant prin punctele de trecere a frontierei, discutind "frumos" cu vamesii (de ambele parti, of course). Tare asi vrea sa stiu ce traficant s-ar aventura cu traista de tigari prin apele Prutului :)))
  • +4 (6 voturi)    
    bravo! (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 12:53)

    dumi [anonim]

    incet si bine, pas cu pas, tot mai aproape unii de altii, pana va veni ziua cea mare!
  • -5 (9 voturi)    
    mda (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:02)

    liviu_ [utilizator]

    tare mie mie teama sa nu faca moldovenii cum facem noi cu ate tari.
    sa vina si sa munceasca pe nimic si sa ne ia locuril de munca, sa creasca criminalitatea si bineinteles sa foloseasca romania ca tara de transiz (asta fiind cel mai fericit scenariu.
    • +5 (5 voturi)    
      RE: mda (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:35)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      De ce ar veni in Romania din moment ce foarte multi sunt plecati prin Spania si Italia? In plus, nu vad cu ce te-ar deranja daca muncitorii moldoveni ar lua locul chinezilor in constructii (desi ma indoiesc ca se va intampla asta, din cauza motivului mentionat anterior).
    • +2 (2 voturi)    
      MD (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:54)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Fiti sigur ca Moldovenii nu vor merge sa lucreze in Romania pt 3 banuti. Cei care au dorit sa plece au plecat demult in Italia, Franta, Spania, Canada etc sau chiar Moscova unde se fac bani buni. Nivelul de salarizare in Romania nu e departe de cel din Moldova pentru 20% diferenta nu se merita. Poate chiar saracia si viata in satele de pe partea dreapta a Prutului e mai grava decat din Moldova.
  • -7 (7 voturi)    
    Cat o sa rad (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:39)

    cosminrs [utilizator]

    Cand o sa se umple tara de fratii nostri. Si cand o sa plece o alta parte din romani de binele pe care o sa mi'l aduca. Dar dati'i mai departe cu ideile nationale ca o sa teaim numai din ele.
    • +3 (3 voturi)    
      toti.. (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 14:40)

      hash [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      ..moldovenii sunt vreo 3 milioane! atat. nu va mai crizati atata.
  • -5 (5 voturi)    
    Nu merita (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 13:54)

    ion [anonim]

    Cu siguranta este o decizire pripita.
  • +2 (2 voturi)    
    Mult a mai trebuit... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 15:45)

    suki [anonim]

    ...pina sa luam deciziile corecte.
    Dar incet-incet, ne apropiem tot mai mult unii de altii... pina o sa devenim noi iarasi una si aceeasi tara:D.
    Politica pasilor mici...
    Nu credeam sa se mai intimple...dar uite ca in viata trebuie sa ai incredere oarba si vointa de fier...
  • 0 (0 voturi)    
    Televiziunea (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:12)

    Vasile [anonim]

    O sa avem si mai multe , moldovence la tv.
    • 0 (0 voturi)    
      SI-TI PARE RAU, VASILE? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 20:30)

      db [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      Nu stiu ce sa zic, dar nu te cred; cred ca, in loc sa-ti vezi de ale tale, staaaai si-ti bati capul de cat de buna ar fi fost viata ta fara moldovence. Daca nu mai apar moldovence la televizor, pe ce o sa mai dai vina? iti arde cratita pe focul lor...
  • 0 (0 voturi)    
    nu va hazardati in vise (Vineri, 15 ianuarie 2010, 14:41)

    catalin [anonim]

    eu stiu ca majoritatea dintre noi vrem ca moldova sa redevina parte a romaniei,dar nu uitati ca sunt 2 factori f mari ce ar impiedica acest lucru,si anume,rusia in primul rind si UE in cele din urma;si stiti f bine de ce! Parerea mea e ca va fi f greu si vor trece multi ani de acum inainte pina ca acest vis sa devina realitate....
  • 0 (0 voturi)    
    Nu pricep deloc (Duminică, 17 ianuarie 2010, 23:50)

    valisa [anonim]

    Cum adica mic trafic de frontiera liber?....cand ai voie doar in zona de granita si doar maxim 3 luni.
    Spuneti-mi si mie domnilor unde este libertatea?

    Circulatie libera inseamna (va spun in caz ca nu stiti) sa stai cat vrei si unde vrei in spatiul Romaniei si al R Moldova. O libertate totala reprezinta o acomodare in timp, o interactionare care ne va ajuta enorm in unificare.
    Taiati mai repede sarmele alea!


Abonare la comentarii cu RSS
Rosia Montana
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri