Liberalul Mihai Ghimpu, desemnat presedinte interimar al Republicii Moldova

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 11 septembrie 2009, 16:41 Actualitate | Diasporă

Mihai Ghimpu
Foto: AGERPRES
Liberalul Mihai Ghimpu va asigura interimatul la presedintia Republicii Moldova, dupa demisia lui Vladimir Voronin, informeaza Unimedia. Cei 52 de deputati moldoveni au decis, vineri, ca Mihai Ghimpu, seful Partidului Liberal, care este si presedintele Parlamentului, sa asigure interimatul la conducerea tarii, la cateva ore dupa anuntul oficial al lui Voronin privind demisia sa.

Potrivit Constitutiei Republicii Moldova, presedintele Parlamentului devine si presedintele tarii, in cazul demisiei sefului statului. Ulterior, el trebuie sa desemneze si un nou premier.

Vladimir Voronin anuntase inca de la 2 septembrie ca va demisiona din functia de sef al statului, urmand sa opteze pentru mandatul de deputat.

Opozitia moldoveana spera sa atraga cateva voturi de la comunisti pentru a putea desemna un nou presedinte, din randurile opozitiei.


Citeste mai multe despre   






















1948 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Bravo lui. (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:09)

    G [anonim]

    Sa fie intr-un ceas bun! Un roman/moldovean adevarat.
    Multa sanatete.
    • 0 (0 voturi)    
      aloo OPOZITIA CARE AJUNGE LA PUTERE CUM SE NUMESTE (Vineri, 11 septembrie 2009, 19:03)

      politruk [anonim] i-a raspuns lui G

      o rectificare va rog, alianta partidelor de opozitie a ajuns la putere. si astfel a iesit din opozitie.
      in opozitie sunt azi comunistii lui voronin.
      inapoi la scoala de corectie copii
      • 0 (0 voturi)    
        opozitie (Vineri, 11 septembrie 2009, 19:15)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui politruk

        sunt in opozitie fata de primul ministru ... care nu a demisionat :)
        • +1 (1 vot)    
          Romanii preiau puterea in RM (Vineri, 11 septembrie 2009, 19:49)

          Transnistria e Romania [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Ghimpu presedinte interimar, il va desemna ca prim-ministru pe Vlad Filat si acesta va forma noul guvern in doar cateva zile. Urechean a fost ales prim-vicepresdinte al Parlamentului.
          Dupa formarea guvernului de centru-dreapta, toate parghiile puterii constitutionale (presedintia, parlamentul, guvernul) vor ajunge in mainile romanilor unionisti (Ghimpu si Filat sunt unionisti declarati).

          Insa acestia nu trebuie sa se grabeasca, nici sa creeze polemici sterile. Sa actioneze ca si pana acum, perseverent, cu rabdare si cu incapatanarea moldovenilor, sa reziste la atacurile ruso-comuniste.

          Guvernul liberal va face ordine si va schimba sefii serviciilor de securitate, va fi preluata politia si armata, bancile si societatile publice, cu oameni noi numiti in consiliile de administratie.

          Trebuie scos la iveala orice act de coruptie facut de guvernarea lui Voronin si trimisi in justitie toti vinovatii, electoratul trebuie sa vada miscare, sa vada ca se poate si altfel.

          Legaturi stranse cu Romania, cu UE, cu NATO, respect si amabilitate in relatiile cu Rusia !
          Treptat, comunistii vor continua sa scada in intentiile de vot, spre 20-25% (adica electorat de pensionari moldoveni si minoritati (rusi, gagauzi, ucrainieni).
          Alegerile anticipate vor fi un nou prilej pt. democratii liberali sa castige teren, nu e graba cu numirea lui Lupu ca presedinte.

          Lupu e un fel de Geoana a RM, un social-democrat frecventabil, satul de "tatuca" Voronin (de altfel, ca si Iliescu pe Geoana, Voronin il desconsidera pe Lupu).

          Ce e bine e ca de acum inainte liderii parlamentului, ministrii, presedintele RM vor vorbi romaneste si vor fi prieteni ai Romaniei.

          Sunt oameni care muncesc zi si noapte pt re-unirea romanilor si cel mai rapid mijloc pt fratii basarabeni de a avea cetatenie europeana, precum si pensii si salarii de 3 ori mai mari, e Unirea.

          Rabdare si perseverenta, Romania Mare o vom vedea cu ochii nostri ! Asa va fi !
          • -1 (1 vot)    
            ce bine ar fi... (Vineri, 11 septembrie 2009, 20:35)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui Transnistria e Romania

            :)
            • 0 (0 voturi)    
              Aici te inseli (Duminică, 13 septembrie 2009, 8:49)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui anonim

              Romania sunt judetele din sud, care acuma's parte din Ucraina. Transnistria n-a fost niciodata Romania. Transnistria a fost bagata in Moldova de sovietici, cu intentia de a "imbunatati" componenta etnica a republicii micutze dar de mare importanta strategica la vremea aia.
  • +1 (3 voturi)    
    incet dar sigur (Vineri, 11 septembrie 2009, 17:33)

    lucianmotzul [anonim]

    sa dea Dumnezeu sa fim cine am fost din nou spre mai bine si sa vedem visul infaptuit.Roata istoriei merge inainte .Ramin cu convingerea ca diferenta dintre politica lui Basescu si cea a tradatorului de neam si tara Iliescu este ffff mare ,dintre PSD = PNl pe de oparte si PDL este cam acelasi lucru ,pe primi nu-i intereseaza decit buzunarul lor ,ceilanti mai iau in considerare mersul Romaniei.Oare de ce toti acesti dau cu Antenele si Rtv in Basescu si Boc ,va spun eu ei vreau HAOS SI DEBANDADA SA POATA FURA .NASTASE a mincat usturoi si gura nui-i pute ?
    • +1 (1 vot)    
      asa e (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 1:31)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui lucianmotzul

      tu ai dreptate, dar multi au uitat ca in 2004 le ardeau calcaiele sa nu castige nastase. si acu il injura pe basescu. n-o fi el vreun sfant, dar ia uitati-va 5 ani in urma si spuneti. unde eram acum daca castiga nastase? eram intre ue si csi, la ani lumina in spatele situatiei actuale.
  • +1 (1 vot)    
    promoveaza competenta (Vineri, 11 septembrie 2009, 18:18)

    cip [anonim]

    si valorile si vei reusi, creeaza o echipa. da sperante poporului si urmeaza in fapte. inchide infractorii ca altfel te vor minca cu fulgi cu tot.
  • 0 (2 voturi)    
    federalism (Vineri, 11 septembrie 2009, 18:29)

    bm [anonim]

    Romania = Stat federal ?
    • -1 (1 vot)    
      Federalismul e pe moarte ! (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 1:07)

      Romania Dodoloatza [anonim] i-a raspuns lui bm

      Toate statele federale au probleme, iar unele din ele incep deja sa se destrame!

      S-a terminat trist cu federalismul iugoslav, sovietic, cehoslovac.
      Statul federal belgian nu mai rezista 10 ani!
      Statul federal spaniol se va destrama in maxim 2 generatii, din vointa catalanilor si bascilor!
      UK, tot stat federal, se asteapta ca in cativa ani Scotia sa isi proclame deplina independenta. Iar bucata de Irlanda (numita de Nord) a fost tinuta "federal" cu arma la tampla, un razboi cu mii de morti.
      Pana si USA e vag amenintata sa asiste la secesiunea Texasului sau Alaskai, state ce pot trai foarte bine si fara restul USA.
      Bolivia are 4 state secesioniste si nici n-are rost sa mai vorbim de experientele federale de prin Asia sau Africa unde federalismul e militarizat si sursa de razboi civil.

      Exemplul unic si clasic zbierat in orice moment de adeptii federalismului e Elvetia. Mult mai rar Germania, unde sunt destule probleme de constitutionalitate si unde desi statul se pretinde "federal", ierarhia, respectul ordinii statale si constiinta colectiva germanica fac un ansamblu ce e "de facto" un stat national(germanic) unitar.

      Elvetia rezista cu mare greutate, din fericire, datorita rudelor de acolo, pot urmari atent viata politica elvetiana. Elvetia rezista doar pt. ca Franta, Germania si Italia au fost de acord ca au nevoie la frontiere de un fel de refugiu bancar si diplomatic. Daca aceste tari decid sa actioneze, e doar o chestiune de ani pana cand Elvetia se destrama, germanicii fiind majoritari acolo, francofonii orientati spre Franta de mult timp, iar italienii sunt prea putini sa conteze.

      Romania nu are nici traditie, nici motive serioase de federalism, e un curent care a esuat chiar si la nivel de UE, la Bruxelles nu mai indrazneste nimeni sa vorbeasca de Statele Unite ale Europei, e nefunctional si ostilitatea e foarte mare.

      Autonomie administrativa locala, da, e usor de realizat. Autonomie etnica/culturala/religioasa, sub nici o forma !
      • 0 (0 voturi)    
        proverb : unde-s multi puterea creste... (Sâmbătă, 12 septembrie 2009, 10:43)

        dadan [utilizator] i-a raspuns lui Romania Dodoloatza

        omenirea nu va evolua decat impreuna , SUA a realizat ce a realizat pentru ca si-au unit fortele toate statele....Europa are un viitor luminos daca merge intr-o singura directie ...egoismul te limiteaza , intreaga planeta ar trebui sa mearga in aceiasi directie....texte de genul Texasului ii este mai bine singur , denota mentalitate de evul mediu si aceste idei nu pot sa duca decat la razboaie si competitii nefiresti intre oameni...
        Divide et impera - cat timp oamenii sunt divizati sunt vulnerabili , fie ca e vorba de stabilitate economica, sociala , militara.... planeta asta are o sansa doar daca evolueaza cu toate natiunile deodata - vezi si tu ce s-a intamplat cu civilizatiile mult prea avansate de-alungul istoriei , care au evoluat separat de restul - s-a ales praful de ele si doar niste ruine au mai ramas din gloria de alta data....ar fi pacat sa patim la fel ...
        • 0 (0 voturi)    
          M-ar speria sa realizeze EU ce a realizat SUA (Duminică, 13 septembrie 2009, 9:09)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui dadan

          Desi cele mai bune universitati sunt in SUA, cei mai buni absolventi sunt in mare parte straini. Calitatea educatiei, mediata peste toata populatia, e mai scazuta decat in multe state din lumea a treia. Intoleranta e la ea acasa, mai ales in comunitatile mai mici, sau in randul paturilor sociale mai sarace/mai needucate. Politica lor externa face ca in majoritatea partilor lumii cetatenii americani sa fie prost vazuti. EU n-o spune pe fata, din cauza importantei SUA ca partener politic, da' alegerile din SUA sunt de obicei fraudate. E singurul stat din lumea asas-zis civilizata unde sunt tolerate discriminari pe criterii rasiale, chiar daca oficial acestea sunt condamnate. Sistemul legal este o hazna, consecinta fiind faptul ca judecatoriile sunt inundate si chinuite de procese ridicole, complet lipsite de noima, si nu de putine ori se dau decizii absurde dar perfect legale.

          Cu toate tarele ei, mie societatea romaneasca mi se pare de departe mai OK.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu n-as zice (Duminică, 13 septembrie 2009, 9:04)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Romania Dodoloatza

        Cre' ca vedem in mod diferit situatia.

        Mie Elvetia mi se pare stabila. Mai citeste matale despre istoria lor, orice dificultati ar avea, ma indoiesc ca vor renunta vreodata la forma lor de organizare. Nemtii din Elvetia nu s-ar putea incadra in Germania, chiar daca Elvetia s-ar sparge, pt. ca organizarea si functionarea societatii intre cele doua state e fundamental diferita.

        Germania tot asa, si nu din motivele ce le expui matale. De ex. bavarezii daca-i intrebi o sa-ti zica ca ei nu-s nemti, ei is bavarezi, da' daca le-ai propune sa devina independenti ti-ar suci gatul.

        Dupa parerea mea, statul spaniol nu se va destrama, da' va avea probleme inca multe sute de ani, nu din cauza neadecvarii federalismului, ci din cauza politicii idioate a guvernului madrilen.

        Ma indoiesc ca scotienii responsabili vor decide vreodata sa scoata Scotia din UK. Problema lor e ca Scotia e o tara fara nici un fel de resurse, cu o clima si un teren extrem de nefericite pt. orice dezvoltare economica, asa ca ei economic depind de statele de la sud din UK ca sa supravietuiasca.

        Cat despre irlandezii din nord: daca stai sa le citesti istoria si mitologia, ai sa vezi ca cei din Ulster sunt in mod traditional zurbagii. Frica mi-e ca restul Irlandei s-ar codi sa-i primeasca in uniune (in mod traditional Irlanda e tot o federatie), chiar daca Anglia ar fi de acord. Republica irlandeza e in momentul de fata unul din cele mai faine state din lume: GDP/capita extrem de ridicat, spor natural pozitiv, cel mai ridicat din Europa, putere de cumparare si nivel de trai de asemenea extrem de ridicate (intre primele cinci state din lume la toti indicatorii enumerati). Nu cred eu ca si-ar risca ei prea degraba traiu' al bun primind Ulster-ul in republica.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică