O romanca a dat in judecata firma britanica PwC pentru discriminare si cere daune record de 40 milioane lire sterline

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 12 iulie 2009, 13:37 Actualitate | Diasporă

O contabila de origine romana a dat in judecata compania PricewaterhouseCoopers (PwC) din Londra, firma la care a fost angajata timp de doi ani, pentru discriminare rasiala la locul de munca, relateaza The Telegraph in editia online. Femeia cere daune record, de 40 milioane lire sterline.

Mihaela Popa, o romanca de 31 de ani, stabilita in Marea Britanie, a detinut functia de contabil judiciar in cadrul firmei PwC din Londra, in perioada 2004 - 2006. Femeia sustine ca, in timpul in care a fost angajata a companiei, a fost in mod repetat victima unor atacuri rasiste, iar tratamentul primit a devenit "treptat insuportabil", fiind nevoita sa-si dea demisia.

Popa povesteste ca a fost mereu ignorata cand a venit vorba de promovari si i s-a cerut sa faca lucruri marunte, precum indosarierea de acte, in timp ce colegilor din Marea Britanie, mai putin calificati, li se dadeau sarcini de lucru mai importante. "Pentru ca e nevoie si de cineva care sa stranga mizeria", a fost raspunsul unuia dintre sefi, cand femeia l-a intrebat de ce este pusa sa faca munca necalificata, sustine Popa.

Romanca a mai spus ca a fost facuta sa se simta ca o prostituata pentru ca venea din Europa de Est, iar colegii, si chiar managerii, ii raspundeau la intrebari prin aluzii sexuale. Mai mult, Popa sustine ca unii dintre colegii sai credeau chiar ca este spion comunist si ca lucra sub acoperire pentru Securitate.

Potrivit fostei angajate, ea ar fi putut deveni un viitor partener al firmei, castigand astfel cel putin 500.000 lire sterline pe an, plus bonusuri, castiguri pe care le-a pierdut. "Au spus initial ca as putea deveni partener in firma, insa nu mi-au dat niciodata ocazia", a declarat Popa.

Femeia sufera acum de depresie severa si anxietate, iar acest lucru i-a distrus cariera de contabil.

Popa castiga in cadrul companiei 41.000 lire sterline pe an, insa, potrivit documentelor inaintate catre Tribunalul Muncii din Londra, ea a cerut 40 milioane lire sterline drept daune, aceasta fiind considerata cea mai mare suma ceruta vreodata intr-un proces de discriminare rasiala.

Mihaela Popa, care locuieste in Hampstead (nordul Londrei), si-a inceput cariera la PwC in 2000, la biroul din Bucuresti, unde a castigat o bursa de studii la Universitatea din Chicago, pentru un masterat in Finante. A lucrat apoi pentru o scurta perioada de timp in functia de contabil la sucursala PwC din Chicago, unde sustine, de asemenea, ca a fost victima discriminarii rasiale. In septembrie 2004, s-a transferat la Londra, de unde a demisionat in noiembrie 2006, dupa ce a suferit mai multe luni de depresie si anxietate.

Romanca a mai dat in judecata compania si in urma cu doi ani, dar a pierdut procesul. Popa sustine insa ca, de aceasta data, dovezile sale sunt mai detaliate. De cealalta parte, un purtator de cuvant al PwC a declarat: "Am respins cu succes acuzatiile din noiembrie 2007 si apelurile inaintate tribunalului in 2008. Vom respinge vehement si ultimele acuzatii."


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

13462 vizualizari

  • -40 (54 voturi)    
    Tipic romanesc... (Duminică, 12 iulie 2009, 14:09)

    Frankie [utilizator]

    Toti vor imbogatire peste noapte fara efort
    • +23 (33 voturi)    
      Nimic nu e mai presus de demnitate (Duminică, 12 iulie 2009, 16:44)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Frankie, comentariul tau este cel "tipic romanesc".

      Tu nu stii (si nu e nici un pacat, doar in Romania e informatie putina) si nici nu vrei sa stii (aici e pacatul tau) ce inseamna agresiunea pe teme rasiale.

      Tu nu vrei sa intelegi ce inseamna distrugerea unei vieti de catre niste dobitoci ignoranti.
      • 0 (0 voturi)    
        vestul o ia la vale (Sâmbătă, 25 iulie 2009, 11:46)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Observatorul

        Unul din motivele pentru care "momentan" am ezitat sa plec din romania, dar nu cred ca va fi pentru mult timp.

        Ceea ce se intimpla acum in vest se intimpla/sau se va intimpla, si in romania. Daca o tinem cu cu spiru haret mult timp, cu parere de rau, asiatici vor incepe ei la rindul lor, in max 5-10 ani sa faca astfel de procese impotriva romanilor.

        In concluzie nu e vorba de mentalitati, nationaliate si pur si simplu de rautatea oamenilor. Omul e un animal salbatic care doar in ultimi 10 000 de ani a devenit "civilizat", dar restul pina la 100 000 de salbaticie s-au sters ? Nu cred.
    • +11 (25 voturi)    
      . (Duminică, 12 iulie 2009, 18:27)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      ..esti un fraier de roman clasic si de aia nu merge tara asta inainte..femeia are perfecta dreptate suma e cam mare dar are de unde sa scada ..ii urez succes
    • +23 (27 voturi)    
      esticii (Duminică, 12 iulie 2009, 19:41)

      ia cucu [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Am avut o altercatie un un coleg de universitate din franta pe tema asta. Impresia lor este ca toate fetele din est sunt niste usuratice si le fac avansuri non stop, indiferent daca sunt casatorite sau nu.

      Vad asta in fiecare zi si va spun ca este o realitate, desi impresia asta este totusi fondata pe niste realitati. Si spun asta cu parere de rau.

      Multe fete care vin din est, la studii au un oarecare complex de inferioritate si se 'simt foarte bine' in preajma vesticilor iar un coleg din ukraina imi spunea ca are niste fete frumoase carora le-ar face placere sa viziteze Parisul. Mai departe nu are sens sa continui.

      Este vina noastra ca lucrurile stau asa. Desii as putea dezvolta si as spune ca este vina clasei politice ca si-a batut joc de natie timp de 20 de ani.

      Acuma dati-mi minusuri ca am spus adevarul si nu va convine.
      • 0 (20 voturi)    
        iar biserica (Duminică, 12 iulie 2009, 20:45)

        cetateanul [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

        iar biserica are o prioriate cu cipurile
      • +15 (19 voturi)    
        ma bucur ca se scrie despre asta (Duminică, 12 iulie 2009, 20:47)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

        e o tema destul de importanta mai ales ca m-am confruntat si eu cu ceva de genul asta la paris. Bine, diferenta e ca de la cer la pamant pentru ca eu nu sunt fata si probabil ca din cauza asta unele "lucrusoare" mi-au ramas necunoscute. Totusi, adesea competenta profesionala era lasata deoparte si conta cel mai mult originea si etnia. Solutia: le-am spus oficial ca sunt niste ignoranti prosti (de la directorul ENS paris pana la presedinta universitatii Orsay) si am plecat in SUA (la concurenta, cum ar veni...) Abia atunci au aparut scuze si chemari etc. si cred ca fraier as fi fost daca le-as fi dat ascultare. Este nevoie de un minim de demnitate in negocierile cu ei. Nu e bine sa li se permita orice. Cel mai important (pentru europenii din vest, pentru ca americanii stiu perfect acest lucru) este sa inteleaga ca nu sunt unici, nu sunt de neinlocuit si nu toata lumea este inebunita dupa de ex. franta si paris. Ca nu reprezinta decat un oras oarecare, nici prea civilizat, nici prea curat, nici prea elevat cultural si ca EI trebuie sa fie capabili sa atraga inteligenta si competenta... he, he, cred ca ar face ceva audienta ultima mea scrisoare catre directorul ENS paris, dar nu merita sa ies in fata cu asa ceva... asa ca... raman anonim...
      • +2 (8 voturi)    
        Pai multe din curvele din Franta sunt fete din est (Duminică, 12 iulie 2009, 20:47)

        FLORIN [anonim] i-a raspuns lui ia cucu

        Pai multe din curvele din Franta sunt fete din est. E o realitate sociala. Pe siturile porno frantuzesti sunt rubrixi speciale pentru filles du l'est. E cumva normal ca francezii sa le considere pe est europence usuratice pentru ca multe din ele chiar asta sunt. Am vazut chiar si documentare la televiziuni foarte serioase despre "fetele din est". In Nice cu siguranta prostituatele erau si din est.
        • +7 (11 voturi)    
          alt exemplu (Duminică, 12 iulie 2009, 21:33)

          ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui FLORIN

          Eram cu un coleg din Ukraina, dupa un curs de drept...povesteam... apare profesoara, intra in vorba cu noi si incepe sa ne povesteasca de cat de urata e Ukraina si Romania, de comunism...de alea alea... si cat de greu este pentru fetele de acolo sa duca o viata normala.
          Dupa care arunca o expresie de genul: "probabil din cauza asta vin in vest sa se prostitueze si sa caute o viata mai buna"

          Atitudinea colegului din Ukraina ma uimit..confirma tot ce spunea profesoara..eu am negat totul si ceea ce era adevarat. Tara mea e frumoasa cand discut cu strainii, chiar daca am 'fugit' de acolo :P

          Nu stiu de ce mi-a lasat imresia, ca ii placea sa discute pe tema asta cu o atitudine clara de superioritate. Am prins o boala pe profesoara aia... mamă, cred ca o urasc si acuma.
    • +6 (8 voturi)    
      Tipicul datator-cu-parerea (Luni, 13 iulie 2009, 1:25)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Ai vorbit si tu ca sa te afli in treaba.

      Tipa a lucrat cativa ani buni la ei (si Big4 isi freaca bine oamenii, mai ales la inceput), a castigat o bursa, si tu vorbesti de imbogatire usoara. Frankie draga, scoate-ti neuronul din greva si pune-l un pic in miscare inainte de a scrie ceva.

      Nu am cum sa stiu daca tot ce a declarat ea este adevarat, dar am avut de a face direct si indirect cu companiile vestice, si da, discriminarea este in floare, de regula insa intr-un mod cat de cat subtil (de ex. la promovari sau angajari juniorii vestici, multi dintre ei chiar slab pregatiti, sunt preferati esticilor cu mai multa experienta si mai bine pregatiti). Iar 'subtilitatea' tine doar de teama de a nu fi dat in judecata ;)
  • +18 (30 voturi)    
    Bravo ! (Duminică, 12 iulie 2009, 14:10)

    gabriel4west [utilizator]

    Bravo, pune-i cu botul pe labe, PwC sunt cea mai proasta firma de audit pe care am vazut-o vreodata !
    • +18 (28 voturi)    
      BRAVO (Duminică, 12 iulie 2009, 14:30)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui gabriel4west

      perfect de acord! Sa invete minte sa mai discrimineze angajati pe criterii etnice!
  • -12 (34 voturi)    
    Divertisment (Duminică, 12 iulie 2009, 14:12)

    Cetatean [anonim]

    Eu nu o cunosc dar e ceva scandalos in atitudinea ei. Cred ca are nevoie de un examen psihiatricsau psihologic. parerea me.
    • +1 (9 voturi)    
      this (Duminică, 12 iulie 2009, 17:02)

      this [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

      Dumneata bănuiesc că navighezi de la spitalul nou[ă] ?!
  • +8 (24 voturi)    
    discriminare rasiala?! (Duminică, 12 iulie 2009, 14:14)

    okeke [anonim]

    nu se precizeaza rasa romancei. Romanca e de rasa neagra, mongoloida, caucaziana sau rroma?
    • +4 (12 voturi)    
      pt okeke (Duminică, 12 iulie 2009, 18:19)

      ekeko [anonim] i-a raspuns lui okeke

      pai ce conteaza bre, nu ai fost in west sa vezi cat sunt discriminati cei din est. Okeke mai citeste sau mai pleca si talica in west si ai sa vezi. Pagubi ca aia de la compania cu pricina exista peste tot. Sa nu amintim despre ce sufera romanecele noastre cand pleca la capsuni, dar saracele ce sa faca, suporta tot... Si sa nu uitam ca o mare parte de vina o poarta statul roman, pe care il doare in basca de imaginea lui dincolo. Europa e cel mai rasist continent, din nefericie.
    • -6 (8 voturi)    
      sau, dimpotriva... (Duminică, 12 iulie 2009, 18:36)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui okeke

      ...sefii ei de acolo sunt tigani (sinti, rroma, bla-bla, tot tigani sunt, de fapt!)
    • +1 (3 voturi)    
      legea spune altfel (Luni, 13 iulie 2009, 12:45)

      nelutembeleu [anonim] i-a raspuns lui okeke

      Hei okeke legea antidiscriminare spune altfel. Fata asta a fost discriminata doatorita apertenentei sale etnice, nationale, etc... Legea aici in UK este foarte clara.
      Iar pentru cei care inca au indoiala de faptul ca imigrantii romanii sunt de multe ori discriminati in alte tari, incercati si voi sa vedeti.
      Din pacate discriminari de geneul acesta se petrece peste tot, chiar in Romania noasta.
  • +14 (24 voturi)    
    Sper sa castige (Duminică, 12 iulie 2009, 14:17)

    Felipe [anonim]

    ...Uneori suntem tratati ca lumea a III-a....
  • +15 (25 voturi)    
    Bine va face englezoilor... (Duminică, 12 iulie 2009, 14:17)

    Claude [anonim]

    ... trebuie sa vina cineva din Est pentru a va arata lungul nasurilor... Multa bafta Mihaela! Arde-i la buzunare de sa-i doara....
  • +15 (25 voturi)    
    Nu e rasism (Duminică, 12 iulie 2009, 14:18)

    dorel [anonim]

    Nu e vorba de nici o discriminare rasiala, ci discriminare etnica, xenofobie. Pun pariu ca era o romanca get-beget, si daca ne gandim un pic salariul nu era rau de loc.
    • -5 (9 voturi)    
      serios ??? (Duminică, 12 iulie 2009, 17:30)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui dorel

      ce vorbesti frantz ??? discriminare rasiala poate fi si de la negru la alb...
    • +1 (5 voturi)    
      depinde cum vezi lucrurile (Duminică, 12 iulie 2009, 22:32)

      Diana [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Salariul nu era rau, adevarat. Dar banuim totusi ca d-na era mai pregatita de atat, din moment ce in faza initiala s-a discutat chiar de un parteneriat in cadrul firmei. Oricum ar fi, suntem discriminati iar motivele sunt multiple. Din pacate capacitatile ne intelectuale nu ne prea ajuta sa ne construim un viitor nici in Romania datorita nepotismelor care parca sunt tot frecvente, si nici in alte tari datorita discriminarilor etnice. Asa ca momentan suntem cam fara iesire...
    • +1 (3 voturi)    
      salar bun... (Luni, 13 iulie 2009, 11:03)

      cv [anonim] i-a raspuns lui dorel

      ambianta de ... 2 bani!
      In momentul in care esti hartuit tot timpul, poti sa cistigi si milioane: devine insuportabil.
    • 0 (2 voturi)    
      Ce rasa reprezenta Mme POPA (Luni, 13 iulie 2009, 17:55)

      Apasare [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Putea sa fie o tiganca sau poate vreo fata nascuta dintr-o legatura mixta, o mulatra sau euro-asiatica.
      Altfel nu vad de ce este discriminare rasiala; E clar.
      Apasare
  • +7 (17 voturi)    
    n-are nici o sansa (Duminică, 12 iulie 2009, 14:19)

    palade [anonim]

    englezii sint albi, la fel ca romanii. Nu poate fi vorba de discriminare rasiala. Nu exista rasa alba din estul europei sau rasa alba din vestul europei. Discriminare rasiala este daca n-a fost avansata pe motiv ca e romanca de etnie rroma sau tatara, de exemplu.
    • +4 (8 voturi)    
      aia crezi tu ca esti alb (Luni, 13 iulie 2009, 9:50)

      kakamaka [anonim] i-a raspuns lui palade

      Cat am fost in Irl , la un moment dat vine un document prin companie cu ceva rahetzele de completat. La rubrica etnie/rasa (nu mai tin bine minte) era trecut White Western European , etc, si urma White Eastern European. A se citi Real White vs Have to tolerate White. Asa ca mai las-o cu visele ariene ca nu tine.
    • +1 (1 vot)    
      Discriminare rasiala ?!? (Luni, 13 iulie 2009, 17:57)

      apasare [anonim] i-a raspuns lui palade

      Bineinteles e ceva care nu se coleaza deloc cu discriminarea asta !
  • -17 (31 voturi)    
    romanii la altii acasa (Duminică, 12 iulie 2009, 14:20)

    rares [anonim]

    inainte sa acuze PWC Londra de discriminarece, dna Mihaela Popa ar fi bine sa se intrebe daca vorbeste engleza la acelasi nivel ca si nativii? pretentii are, cultura britanica niet.

    Romania nu a fost parte a Imperiului Britanic precum Jamaica sau India, iar diferentele culturale sunt mari fata de Anglia - acest fapt istoric e ignorat de romanii ofuscati ca Londra da mai multe drepturi indienilor decat romanilor.

    Sa nu uitam ca in WWII Romania a fost aliata lui Hitler care bombarda Londra.
    • +14 (20 voturi)    
      ia auzi (Duminică, 12 iulie 2009, 15:02)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui rares

      si ce ma doare de cine cu cine a fost aliat in WW2?! Comentariu cel putin penibil. Vorbim de o firma care discrimineaza angajatii. Cred ca si in Romania sunt asemenea firme desi discriminarea poate e pe alte criterii, nici etnice, nici rasiale, dar tot discriminare se cheama!
      • -10 (14 voturi)    
        mentalitatea de atunci si acum (Duminică, 12 iulie 2009, 15:33)

        rares [anonim] i-a raspuns lui atreus

        ma refeream la mentalitatea care ne-a facut aliati cu hitler
        • +4 (8 voturi)    
          aaaa (Duminică, 12 iulie 2009, 18:40)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui rares

          te referi la ideea cretina ca trebuia sa ne recuperam Basarabia si Ardealul, basca sa evitam comunizarea? da, ai dreptate, o natie civilizata se alia imediat cu rusii, considerand doar nazismul daunator, nu si comunismul, si aplica de pe atunci corectitudinea politica, numind pe loc tigani, homo si evrei in functiile cheie! dreptu-i ca tiganii au ajuns iute sus, prin Gheorghiu-Dej, apoi Ceasca, Iliescu, Basescu, Nastase, Voiculescu, Patriciu, ptiuuu, da multi sunt!
          • -3 (5 voturi)    
            romanii, nedreptatiti de istorie (Duminică, 12 iulie 2009, 19:09)

            rares [anonim] i-a raspuns lui clujean

            clujene, tot iobag ai ramas!
            • +1 (5 voturi)    
              Re (Duminică, 12 iulie 2009, 20:45)

              liv [anonim] i-a raspuns lui rares

              Din ce vad ca scrii, se pare ca esti un mitic fanariot.
              Am renuntat sa-ti mai spun cui iobag.
    • +17 (21 voturi)    
      Si ce are bombardamentul... (Duminică, 12 iulie 2009, 15:17)

      calin [anonim] i-a raspuns lui rares

      ... cu promovarea? Atunci probabil ca nemtii de la PwC sunt pusi sa spele toaletele...

      Frate, nu mai comenta vreo 2 ani si citeste niste carti.
    • +11 (17 voturi)    
      oare? (Duminică, 12 iulie 2009, 15:29)

      americanu [anonim] i-a raspuns lui rares

      ai cunoscut personal indieni sau mai rau, pakistanezi? Eu am cunoscut si pot spune ca sunt exact ca niste tzigany care nu fura, dar in rest f putine diferente, iar engleza pe care ei o vorbesc nu poate fi inteleasa din cauza accentului;
      Sper ca tu nu te consideri inferior descrierii de mai sus, pt a crede ca ai mai putine dreppturi decat ei
      • -5 (13 voturi)    
        indienii tot tigani (Duminică, 12 iulie 2009, 15:47)

        rares [anonim] i-a raspuns lui americanu

        zici: tigani care nu fura, adica tot tigani. rasistule!
        • +3 (3 voturi)    
          din pacate... (Duminică, 12 iulie 2009, 18:42)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui rares

          s-a ajuns, din cauza minoritarilor insolenti, ca rasist = civilizat, iar corect politic = cretin antisocial.
    • +5 (7 voturi)    
      DA SI???? (Duminică, 12 iulie 2009, 16:41)

      CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui rares

      Pacat ca am tradat! Azi o duceam mult mai bine si eram mult mai respectati!
      • -1 (3 voturi)    
        tradat (Duminică, 12 iulie 2009, 20:12)

        ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui CIOMBE

        pai chestia cu tradatul e putin ciudata..eu zic sa te informezi putin

        lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par
    • +2 (2 voturi)    
      Lui Rares (Luni, 13 iulie 2009, 10:33)

      brusuilis [anonim] i-a raspuns lui rares

      Rares,

      Dragule, daca tot ai argumente din istorie ... spune tot nu numai ce iti convine.
      Ai uitat sa spui de Churchill, ... care ne-a vandut rusilor!

      Pentru asta cat ar trebui sa le cerem???
  • -2 (2 voturi)    
    Ca de obicei, uitati ceva (Duminică, 12 iulie 2009, 14:36)

    Mos Califar [anonim]

    Ia verificati daca Hotznews n-au uitat sa traduca ultima fraza din articol. Asa de curiozitate...
    • -7 (15 voturi)    
      anglia (Duminică, 12 iulie 2009, 16:20)

      tr. [anonim] i-a raspuns lui Mos Califar

      Sa fi stat sa munceasca in Ro! Adica iei 4000L/luna si mai faci pe nebuna?Suntem neam de tigani.Daca nu-ti veneau "neamurile"sa se puna cu corturilr prin parcurile londoneze,probabil erai tratata altcumva.Asa ne-am uita si noi daca ne-ar veni un turc sau un rus in birou.Daca as primi in vest 2000E/ luna,prefer sa stau aicia si sa mananc varza! Duceti-va acolo daca vreti sa fiti umiliti !!!
      • +11 (11 voturi)    
        Romani incuiati... (Duminică, 12 iulie 2009, 17:59)

        Mmm [anonim] i-a raspuns lui tr.

        Domnule Tr, ai o mentalitate de "roman" tipic. Cu modul asta de gandire, tu oarecum ii incurajezi pe straini sa se comporte discriminatoriu fata de noi. Femeia respectiva se vede ca a invatat si muncea mult si e dreptul ei sa nu fie discriminata. Poate tie ti se pare mult 4000 L, dar daca lua de doua ori mai putin decat colegii ei la fel de pregatiti, tot discriminare se numeste. Cu ce e ea de vina ca anumite "rude" cu care n-a avut niciodata de-a face au stat cu corturi in parcurile londoneze? Si eu lucrez in vest in IT si castig 2000 E pe luna si nu sunt absolut deloc umilita. Chiar pot sa spun ca sunt tratata mult mai bine ca in Ro, unde veneam tot timpul rupta de oboseala acasa si cu ore suplimentare neplatite. Nu peste tot e situatia ei din fericire. Dar daca e asa cum spune, bravo ei si sa lupte pentru drepturile ei. Romani ca tine dau un nume urat tarii si isi merita situatia din Romania.
      • 0 (6 voturi)    
        umiliti (Duminică, 12 iulie 2009, 20:13)

        ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui tr.

        domnule, in romania suntem umiliti de neamul nostru
  • +4 (8 voturi)    
    Deranjant (Duminică, 12 iulie 2009, 14:38)

    Razvan.P. [utilizator]

    De regula nu scrii "Popa" a zis, putem spune "Mihaela" a zis sau "Mihaela Popa" a zis.

    Ca si cum tu nu esti Marian tu esti gigel ca asa e numele tau de familie.

    Cat despre Mihaela Popa, e dreptul ei sa-i dea in judecata iar din cele scrise eu personal ii dau dreptate.
  • +5 (9 voturi)    
    nu are sanse (Duminică, 12 iulie 2009, 14:49)

    tito [anonim]

    fata asta nu are nici o sansa, insa a reusit totusi sa devina vedeta :)
    ce nu stiu multi, mai ales cei care nu au fost si nu au muncit niciodata inafara tarii, e ca rasismul exista si se manifesta, atat la englezi cat si la romani sau americani sau alte natii....
    si de asta va veti da seama numai atunci cand in romania vor venii zeci de mii, sute de mii sau milioane de : chinezi, indieni, pakistanezi si altele....
  • +22 (24 voturi)    
    Comentarii tipic romanesti (Duminică, 12 iulie 2009, 14:51)

    Comentarii tipic romanesti [anonim]

    Stop. Inainte sa scrieti ceva... asigurati-va oameni buni ca ati gandit ceea ce scrieti.

    1. Nu conteaza daca e rrom sau roman. E un om care nu a putut promova.

    2. Nu conteaza cati bani a castigat pentru functia aceea. Daca justitia va spune da, tot respectul pentru Mihaela. Daca spune nu atunci sunt doua probleme - acuzatii nefondate si justitie partinitoare.

    3. Banul ochiul dracului.. - comentariile de genul ia-le banii sunt de prisos... daca le cerea o suta de mii de lire nimeni nu auzea de acest caz. Totusi Mihaela a obtinut o bursa in chicago.. chiar credeti ca o pitzipoanca proasta care cauta un iri?

    4. Sa nu uitam ca in audit conditiile de munca sunt foarte grele.. Sa nu uitam ca in romania a murit cineva in audit.

    5. Exista legislatia muncii. Daca este respectata sau nu tot justitia decide... Sa nu pierdeti din vedere ca legislatia muncii protejeaza in UE destul de mult angajatul dar prevede si obligatii din partea acestuia... In general acuzatiile bine fondate din partea angajatilor au castig de cauza iar firmele nu au nici o sansa. Pentru ca nici nu vor sa riste sa se descopere alte nereguli. Totul depinde de contractul de munca pe care il semnezi si de actul aditional ce prevede clauzele de confidentialitate, neconcurenta samd.
  • -12 (18 voturi)    
    Da, nici nu stiti despre ce e vorba... (Duminică, 12 iulie 2009, 15:00)

    msrp [utilizator]

    Majoritatea celor care ati comentat nici macar nu stiti ce s-a intamplat acolo si v-ati gandit repede sa ii acuzati pe aia.

    Iar din cate vad eu aici tipa nu e la prima abatare. Cred ca are de gand sa ia toate seddile PWC din lumea asta si sa le dea in judecata pana are noroc. Apropo, ce rasa are romanca? O fi klingonian...

    Mie mi se pare ca tocmai asta ne trage pe noi ca popor in jos : mereu si mereu ne gasim scuze. Cati dintre voi reusiti sa promovati la companii din Romania? Dar oricine intelege ca odata angajat undeva trebuie automat sa si promoveze in timp. Ei bine, promovarea nu e pentru toata lumea.
    • 0 (4 voturi)    
      asa e (Duminică, 12 iulie 2009, 18:45)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui msrp

      din pacate, si aici si aiurea, ca sa promovezi trebuie sa fii oricum numai meserias bun nu; nimeni nu scoate din productie un specialist ca sa-l puna sef, fiindca n-ar mai avea cine lucra! asa ca sunt avansati tot felul de cretini cu pile si tupeu gros; dixit.
  • -2 (10 voturi)    
    xenofobie nu rasism (Duminică, 12 iulie 2009, 15:11)

    meteorasky [utilizator]

    Romanii au o imagine proasta peste tot, iar Anglia nu e o exceptie. O simt pe propria piele.
    Dar pe de alta parte cred ca e una dintre cele mai cosmopolite tari din lumea asta, e ceea ce m-a impresionat de prima data cand am pus piciorul in Londra. Diversitatea etnica si culturala e ceea ce o defineste.
    Doamna respectiva, cel putin din articol reiese asa, nu e o persoana prea echilibrata emotional si psihic. E deja la al doilea proces de genul asta si nu prea stiu cata credibilitate poate avea.
    In momentul cand alegi sa pleci din tara, roman fiind, femeie, trebuie sa fi constient ca nu va fi usor.
    • +5 (9 voturi)    
      incorect... (Duminică, 12 iulie 2009, 16:39)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui meteorasky

      femeia se smte nedreptatita si discriminata..nu conteaza motivul si are tot dreptul sa dea in judecata pe cine vrea ea..Tu nu stiu cat esti de indreptatit sa faci afirmatii e genul "nu e o persoana prea echilibrata emotional si psihic"..nici daca e nici daca nu e. Cand am plecat din tara, femeie fiind, m-am bazat pe mine si nu m-am gandit ca va fi mult mai greu..."femeie printre straini", Ea stie ce poate , pt. ce a venit in firma respectiva si daca este pusa sa faca munca de necalificat in locul celeia pt. care ea a venit ..atunci e totaal indeptatita...Vezi , atentie la cuvinte ..ca si tu discriminezi chiar daca putin mai voalat.
      • +2 (6 voturi)    
        corect (Duminică, 12 iulie 2009, 17:48)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui marlene

        nu e rasist, e misogin... tot pe acolo... nimic voalat. Trebuie sa ne cunoastem valoarea noi insine inainte de a astepta de la altii sa o recunoasca. Londra nu e nici inceputul nici sfarsitul lumii. Daca vor sa atraga oameni competenti sa faca bine
        A. sa ii respecte si
        B. sa ii stimuleze financiar
        altfel, concurenta nu doarme
        cu bine
      • 0 (6 voturi)    
        serios? (Duminică, 12 iulie 2009, 19:03)

        meteorasky [utilizator] i-a raspuns lui marlene

        Sunt femeie si lucrez in Anglia, intr-un domeniu care inca e considerat a fi mai mult apanajul barbatilor. Asa ca stiu exact despre ce vorbesc.
        Daca ne victimizam singure suntem niste proaste si nu facem altceva decat sa ne incadram in niste sabloane, dovedind ca , cine stie , poate misoginii au dreptate.
        In articol se spune ca persoana are stari depresive de cateva luni, ca a mai facut astfel de acuzatii si in alt colectiv, asa ca ceea ce reiese e nu ca ar fi indreptatita sa se planga ci mai degraba ca are ea insasi niste probleme.
        Da, englezii sunt aroganti, uneori indienii sunt chiar mai rai, e dificil sa lucrezi cu ei, dar conteaza extrem de mult atitudinea pe care o ai.
        Ar trebui sa aiba antrenamentul din tara unde mitocania si misoginismul sunt la ele acasa.
        Probleme de genul asta nu se rezolva dand in judecata compania.
        • +2 (2 voturi)    
          gresesti.. (Luni, 13 iulie 2009, 11:59)

          neutrino [utilizator] i-a raspuns lui meteorasky

          in primul rand ca nu a mai facut acuzatii si in alt colevtiv ci ca a dat in judecata aceeasi companie si atunci a pierdut...asa ca citeste cu atentie.
          Daca tu vrei sa suporti mitocania si nesimtirea unora doar ca sa lucrezi in UK..imi pare rau pt. tine...Eu sunt nascuta in Romania insa nu "am antrenament" pt. mitocanie..de fapt asta este unul din principalele motive pt. care am plecat din tara si nu vreau ca fata mea sa fie crescuta in acest mediu. Probleme de acest gen se rezolva DOAR dand in judecata compania..Asta inseamna demnitate...lucru pe care tu nu il conosti..se pare.
      • +1 (1 vot)    
        doamna Ridzi (Luni, 13 iulie 2009, 12:23)

        andyy [utilizator] i-a raspuns lui marlene

        Si doamna ministru are aceasi mentalitate. O felicit atata timp cat nu imi face rau mie.
  • +6 (16 voturi)    
    Da, intr-adevar, comentarii d-ale romanilor (Duminică, 12 iulie 2009, 15:19)

    chianti [anonim]

    Niste penibili care se gandesc si ei sa comenteze despre cit de nesimtita e saraca femeie ca avea aspiratii profesionale si nu accepta ca o multinationala sa o calce in picioare. Neamul de sclavi tot sclavi: sa stea cu capul in jos pe principiul ca le-a dat PwC o paine, nu ca lucrau ca niste sclavi pt aia 4000 de lire pe luna.
    • -8 (10 voturi)    
      notiuni (Duminică, 12 iulie 2009, 15:59)

      rares [anonim] i-a raspuns lui chianti

      sclavii nu au voe sa aleaga locul de munca, klingonianule
  • +3 (5 voturi)    
    eu o cred... (Duminică, 12 iulie 2009, 16:39)

    good girl gone bad [anonim]

    si sper sa castige.
  • +3 (5 voturi)    
    Cu cat mai mare multinationala (Duminică, 12 iulie 2009, 16:39)

    bibi [anonim]

    cu atat mai rau. In cazul PwC e si mai rau pentru ca pot sa faca ce vor cu angajatii pt. ca sunt destui oameni care sa le ia locul celor care pleaca. La PwC tebuie sa stii doua lucruri: contabilitate/finante si cum sa infigi cutie in spate la colegi! Asta e, te-ai dus acolo pe risc propriu.
  • +9 (11 voturi)    
    Inca o firma mare beshina (ex: Philips)... (Duminică, 12 iulie 2009, 16:53)

    Unul patzit [anonim]

    Io am fost angajat la PHILIPS in Olanda vo 5 ani. In ultimul an s-au purtat ca niste javre. Asa au facut tot felul de acte ca cica nu eram performant si au pus vo doi colegi sa zica ca nu colaboram pana s-a adunat un dosar sa ma dea afara. De promovare nici vorba. Concedierea a venit pe la Craciun cand eram si in concediu medical cu niste probleme de stress cauzate tot de sefi. Cam asta a fost. Acum o inteleg pe Mihaela. Toate firmele mari nu fac decat sa uzeze nervii angajatilor, sa vada cat se poate intinde coarda. Si apoi iei un mare sut in fund. O sfatuiesc totusi pe Mihaela sa priveasca cu incredere spre viitor, asa cum am facut si eu...
    • 0 (4 voturi)    
      confirm (Duminică, 12 iulie 2009, 18:47)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Unul patzit

      sunt patit si am auzit si de le altii aceeasi poveste; nu performanta se plateste...
    • +1 (5 voturi)    
      Eu am avut experienta contrara... (Duminică, 12 iulie 2009, 21:00)

      ADI [anonim] i-a raspuns lui Unul patzit

      Am lucrat in UK, Finlanda, Franta si Belgia. Peste tot am fost foarte respectat si nu am simtit nici o urma de rasism! Din contra, m-am simtit foarte apreciat unde am fost. Tu esti performant la locul de munca? In Belgia am avut un coleg roman neperformant. Toata lumea se uita urat la el (inclusiv eu pentru ca ma tinea in loc). Sa nu confundam rasismul cu alte atitudini...
      • +1 (1 vot)    
        ... (Luni, 13 iulie 2009, 11:43)

        cv [anonim] i-a raspuns lui ADI

        depinde de intreprindere, de politica interna... Sunt unele intreprinderi care "jupuiesc" angajatii intr-o ambianta de concurenta, sint altele care pun accentul pe munca in echipa si pe buna ambianta...

        Considerati-va norocos!
  • -1 (7 voturi)    
    Sa o sprijinim pe Mihaela (Duminică, 12 iulie 2009, 17:57)

    Succes Mihaela [anonim]

    Dragilor,

    Cand vin papuasii de expati in Romania sa lucreze sunt tratatai ca niste regi. NU au contracte sau permise de munca , nu platesc un leu/euro impozit la statul Roman caci sunt platiti off-shore si trateaza angajatii romani cu aroganta si superioritate.Prefera sa se inconjoare de angajate de sex feminim -femei frumoase de obicei, si sa traiasca aici o viata de lux. NU am auzit pe unul sa se simta hartuit, umilit sau discriminat.
    Toti emigrantii romani care lucreaza acolo au trait experienta discriminatorie si nefericita a hartuirii etnice. SI nu cred ca romii sunt de vina, ei sunt doar scuza, de vina e mentalitatea cretina din mintile viitorilor hitleri din Irlanda de nord de ex, ca le luam noi joburile si painea. Auzi la ei, cineva trebuie sa stranga si mizeria...sa si-o stranga ei , daca vor sa lucreze pentru 5 euo pe ora!
    Opinia mea este ca trebuie sa fim solidari cu Mihaela si sa o sprijinim. DIn pacate se lupta soarecele cu elefantul si pWC ( nu merita sa ii spun altfel) are toate resursele sa musamalizeze acest caz. II doresc succes si daca are nevoie de suport ( asistenta psihologica dar si, inclusiv suport material, avocatii sunt sumpi) sa imi scrie la callin32@yahoo.com./Good luck Mihaela.Be smart and be strong!
  • +3 (3 voturi)    
    Atentie pe viitor (Duminică, 12 iulie 2009, 18:03)

    Rhadoo [utilizator]

    Suma poate parea mare, dar a fost stabilita dupa ce s-a sfatuit cu avocatii, adica oamenii care stiu cel mai bine despre ce este vorba. Asa ca cei care o acuza pe ea ca ar exagera comenteaza doar ca sa se afle in treaba.
    Oricum, exemplul ei sa fie invatura de minte pentru cei care pleaca dupa cariere "de vis" in marile companii din "lumea civilizata". Nu pledez acum sa ramaneti in Romania pe salarii de mizerie ca asa e usor, dar daca plecati, fiti tot timpul foarte atenti. Integrarea intr-o tara straina poate fi extrem de dificila.
  • -3 (11 voturi)    
    hm (Duminică, 12 iulie 2009, 18:04)

    nu spun numele [anonim]

    Eu lucrez la o firma privata in romania. Nici vorba de promovare. Castig in doi ani cat aceasta doamna/domnisoara castiga. Nu dau compania in judecata. Sunt posibilitati si oportunisti. Oricum suna ciudat ca ar fi avut posibilutatea de a avea actiuni in firma, dar ea totusi a facut cafeaua sefilor pentru 4000 de arginti. Ganditi-va oameni buni, sunt lucruri foarte contradictorii in articol.
  • -2 (8 voturi)    
    Bravo (Duminică, 12 iulie 2009, 18:52)

    Oumeke [anonim]

    bravo Mihaela, iti vom tine pumnii, nu cruta pe nimeni. Da in judecata toate firmele unde ai fi putut lucra si nu ai avut ocazia. Arata-le imperialistilor ca putem sa le luam banii si sub forme legale. Propun dupa proces sa emigrezi in Coreea de Nord unde vei fi decorata cu ordinul Steaua Rosie si sa le tragi de acolo si o racheta cu lozinci.
  • +1 (5 voturi)    
    FOARTE BINE!!!!!!! (Duminică, 12 iulie 2009, 18:58)

    Bogdan [anonim]

    Bravo si Succes , cu mana pe inima va spun ca aceasta natie de puturosi si betivi ordinari sunt numarul 1 la rasism, aceasta natie sau cum imi palace sa le zic DK adica Disable Kingdom. Pe ei pe ei pe mana lor de nesimtiti
    BRAVO BRAVO BRAVO
    SUCCES SUCCES SUCCES
  • -11 (15 voturi)    
    haha (Duminică, 12 iulie 2009, 20:12)

    rdr [utilizator]

    daca se supara pentru niste aluzii sexuale inseamna ca nu-i normala femeia aia, inseamna ca sigur si celelalte acuzatii sunt niste inventii de-a ei. Ar trebui sa se bucure ca la 31 de ani ii mai face cineva aluzii sexuale.
    • +11 (11 voturi)    
      tu ai 16 ani, banuiesc (Duminică, 12 iulie 2009, 20:47)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui rdr

      de aceea o femeie de 31 ti se pare baba; fii pe pace, cand mai cresti vei afla ca doar de la 35 in sus merita toata atentia
    • +1 (1 vot)    
      hi hi... (Luni, 13 iulie 2009, 11:48)

      dodo [anonim] i-a raspuns lui rdr

      Ce-ar fi sa vi se faca si dumneavoastra aluzii sexuale tot timpul?!... V-ati simti in largul dumneavostra nu?
      Ar fi nostim sa vi le faca chiar seful (barbat)! :D
  • -3 (5 voturi)    
    o credem dar... (Duminică, 12 iulie 2009, 20:43)

    cetateanul [anonim]

    Nu cred ca minte, dar ar trebui sa dea in judecata si autoritatile britanice pt. ca au tolerat cersitul sau prostitutia romaneasca, nici cele romane nu ar trebui sa scape, ba chiar si biserica trebuie trasa de urechi pt. ca in 2000 de ani nu a reusit sa-i faca pe romani mai cinstiti, ne-au facut de ras.
  • +1 (9 voturi)    
    Mihaela- o atitudine gresita- (Duminică, 12 iulie 2009, 20:46)

    sile [anonim]

    Citind majoritatea comentariilor de mai sus gasesti explicatia pentru care Romania nu a fost si nu va fi niciodata prin fruntea Europei.

    Sa ma explic.
    Avem un vechi proverb care zice ca:
    "Dragoste cu sila nu se face" ( proverbele noastre reprezenta intelepciune populara adunata in sute de ani si condensata in cateva cuvinte - macar de ne-am ghida,in viata de zi cu zi,dupa ele.)

    Cum s-ar pune el in aplicare in cazul Mihaelei Popa?
    Pai,daca vezi ca alora nu le place de tine si nu te vor iar tu crezi ca esti buricul pamantului,n-ai decat sa-ti gasesti alta slujba,eventual mai bine platita si sa le dai cu tifla alora de-ti mananca viata, plecand urgent.

    Da' prostia noastra,sau poate cativa neuroni defecti,ne face sa ne cramponam de situatie,sa cerem "marea cu sarea" ca asa-i mentalitatea pe la noi,sa avem pretentii si cand nu e cazul,sa murim cu ei de gat.

    Pe de alta parte e foarte bine ca se mediatizeaza cazuri precum cel al Mihaelei pentru ca prea multa lume inca mai crede "ca pe afara" umbla cainii cu covrigi in coada.
    • 0 (0 voturi)    
      Alternative :) (Duminică, 12 iulie 2009, 21:38)

      nea caisa [anonim] i-a raspuns lui sile

      http://downshiftingromania.blogspot.com/
  • +2 (4 voturi)    
    bravo ei (Luni, 13 iulie 2009, 2:43)

    marius [anonim]

    Ca unul care munceste de 5 ani in strainatate, nu pot decat sa zic "Bravo ei !"
    Femeia asta are c..ie, si asa si trebuie cu degeneratii astia din vest. Dar unul din Romania nu o sa inteleaga asta niciodata, ei traiesc in acvariu care se intampla sa fie si buricul pamantului...lol
  • +1 (1 vot)    
    Bravo (Luni, 13 iulie 2009, 8:09)

    Eclesiastul [utilizator]

    BRAVO! Asa trebuie procedat inclusiv in Romania. Chiar daca ar iesi din calcul rasismul, raman inca o gramada de alte motive valabile. Multa bafta si succes!
  • +2 (2 voturi)    
    Discriminare mai aproape de noi (Luni, 13 iulie 2009, 9:56)

    xyz [anonim]

    Ce e trist este ca am ajuns si in Romania sa fim discriminati la locul de munca, pe criterii de nationalitate. Sa nu uitam ca in Romania marile companii sunt proprietate straina, iar criteriile similare celor de afara.
  • +2 (4 voturi)    
    copii (Luni, 13 iulie 2009, 10:14)

    vali [anonim]

    ce copii sunteti...atat pentru romanca din anglia cat si pentru toti romanii de pretutindeni....ce conteaza cum ne trateaza ei...toti plecam in strainatate sau studiem, citim, muncim pentru noi...ce ne intereseaza pe noi ce cred ei despre est....ei fac lucrurile acestea din invidie...evidenta stiind ca majoritatea creierului vine din est....mergem oriunde si facem orice sa ne atingem un scop al nostru nu sa ii ascultam pe ei sau sa le dam satisfactie...eu lucrez in anglia si incep sa faca glume despre mine...ii las ii las si apoi le spun scurt sa se uite in oglinda....ei sunt niste maimutoi ratati in societati mult prea materialiste.....nu au nimic uman in ei...pot fi pusi la punct prin doua cuvinte ..se retrag imediat....nu trebuie data satisfactie....pleci din romania cu un scop...trebuie sa ignori ignori ignori absolut totul...ca ei sunt niste degenerati o stiu si ei....femeile din est nu se prositituiaza mai mult decat englezoaicele....ele fac orice pentru un pahar de vin....romancele o fac pe bani buni...e o diferenta colosala....deci dragii mei scopul...asta e cel mai important...scopul....
    • +1 (1 vot)    
      :/ (Luni, 13 iulie 2009, 11:54)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui vali

      Problema este ca unii dintre noi am plecat crezind ca acolo adevaratele valori sunt pretuite. Ca munca te poate ridica sus. O data ajunsi acolo, deziluzie mare!...
      Ramii cu satisfactia financiara, atit.
      Probabil, ca intr-adevar America este tara de vis pentru cei idealisti ca mine.
  • +3 (3 voturi)    
    Care e treaba (Luni, 13 iulie 2009, 11:57)

    rumburak [anonim]

    Am citit articolul si comentariile, sa iau 'pulsul' inainte sa imi exprim parerea. Intii de toate, am sa spun ca am studiat si lucrat in ultimii 10 ani in Anglia, Olanda, Belgia, Luxemburg si Ungaria in domeniul bancar, intii ca analist de risk, apoi ca si senior consultant, apoi ca manager. Sint femeie si nu sint tocmai urita. N-am avut nici o pila, nu m-am culcat cu sefii, mereu au fost doar studiile si experienta si personalitatea mea care au contat in interviuri. Acum lucrez in Ungaria, unde nici macar nu cunosc limba, si cu toate astea eu am cistigat postul, desi concuram cu un barbat, ungur, si care venea dintr-una din Big4 companies.
    Am trecut prin vreo 5 interviuri, iar cel decisiv a fost prin telefon cu mangerii firmei, aflati in Anglia. Asa ca hai sa o lasam mai moale cu generalizarile despre discriminare (sexuala, nationala, rasiala, etc). In fiecare loc in care am lucrat ceea ce a contat a fost competenta. Aaa, ca unii barbati cu care am avut de a face imi inspectau cu interes decolteul (38C), da, e adevarat, dar intotdeauna am reusit sa evit orice deviere a discutiei inspre sfera flirtului si a bla bla-ului cu conotatie sexuala. Oricine ar incerca sa ma convinga, de contrariu este in mina femeilor sa manevreze orice discutie la servici in asa fel incit sa ramina pe un domeniu 'safe', fara pante periculoase. Dar pot sa spun si contrariul, ca am vazut enorm de multe femei - pe pozitii de management - care se folosesc de batutul din gene si de mieunaturi provocatoare ca sa isi atinga telurile profesionale. Problema lor insa e ca, acel cineva care le ajuta sa ajunga unde vor va face la fel cind o sa apara o pisicuta mai tinara si cu gherute mai proaspete. Competenta insa nu trece cu virsta, si e mai bine sa cladesti pe baza ei. Inca ceva: am intilnit intr-adevar si eu o situatie in care am avut sentimentul ca eram discriminata fiind romanca (fiind blocata mereu de un sef incompetent, in plus sensibil la farmecele unei colege).
    • +1 (1 vot)    
      chiar asa ... (Luni, 13 iulie 2009, 12:59)

      johnesku [utilizator] i-a raspuns lui rumburak

      Bravo! Singurul comentariu pertinent de-aici si care ma face sa cred ca nu am parcurs lista de comentarii pana aici. Si-n plus nu-mi pare rau ca ai ajuns unde-ai ajuns, desi nu te cunosc.

      Totusi, legat de ultimul paragraf, de ce crezi ca erai discriminata numai pentru ca erai romanca? Motivele pe care le-ai enumerat erau arhi-suficiente si daca erai una "de-a lor", nu? Nu trebuia sa fii in plus si romanca pentru a "beneficia" de discriminare cred eu. Dar sunt in stare sa bag mana-n-foc ca se intampla in Olanda.

      Cand o sa scapam oare de traumele lasate de trecutul socialist?

      PS: ce frumos poti descrie un om dupa cum scrie ... rumburak = varsta la care sa te marcheze probabil 10-12 ani, scriere "fara î din a" ... sunt curios 3x de ani?
      • +1 (1 vot)    
        raspuns (Luni, 13 iulie 2009, 13:44)

        rumburak [anonim] i-a raspuns lui johnesku

        x=7. Din pacate (sau din fericire) spatiul pentru comentarii e limitat de hotnews, asa ca mesajul meu continua cu inca doua mai jos, deci nu era chiar 'ultimul paragraf'. Lucrurile se intimplau in Ungaria, unde nu e chiar usor sa fii roman. Ne miram ca pe noi romanii ne-a marcat comunismul, ce sa spun de maghiari, care inca nu pot sa uite de Trianon, la 100 de ani dupa?
    • +1 (1 vot)    
      Discriminari (Luni, 13 iulie 2009, 13:15)

      oana m [anonim] i-a raspuns lui rumburak

      Da rumburak, ai dreptate. Si asta e valabil nu numai peste granite, ci si in multinationalele din Romania.

      Si in Romania te lovesti de discriminari, seful meu (expat) ne considera pe toti "mediocri est-europeni idioti". I-am luat in considerare opinia, din punct de vedere uman il desconsider, ma amuz cand se uita in decolteu si ma mir ca nu isi da seama ca este mult mai jos din punct de vedere spiritual decat noi.
  • +2 (2 voturi)    
    Care e treaba 2 (Luni, 13 iulie 2009, 12:09)

    Rumburak [anonim]

    Ei bine, nu am stat prea mult sa imi pling de mila, am cautat un alt loc de munca, pe care l-am gasit relativ usor - din nou spun, nu e asa de greu sa pleci altundeva, daca intr-adevar te bazezi pe competenta ta. Intr-un an dupa plecarea de acolo am sarit vreo 2 trepte ierarhice si am lucrat pe proiecte care mi-au dat mari satisfactii. Si nu am stat sa dau prima firma in judecata pentru milioane de dolari, dar intr-adevar am avut grija sa ii spun directorului de HR ca plec pentru ca ma simt discriminata, chestie care l-a facut pe personajul acuzat sa ma cheme in biroul lui sa ma prelucreze cum ca nu as avea dreptate si sa imi propuna de urgenta o promovare. I-am spus ca noul job unde plec e mult mai interesant (dupa cum a si fost) si ca imi mentin dreptul de a-mi pastra opinia.
    Ce incerc sa spun, mai pe scurt:
    -femeile vor fi discriminate sexual doar daca ele permit asta
    -daca te simti discriminat ai metode sa faci lucrul asta cunoscut (de aceea exista departamentul de HR)
    -daca asta nu functioneaza, competenta e o carte de vizita care iti va permite sa te realizezi altundeva, in caz ca discriminarea te blocheaza la mantinela in locul unde lucrezi
    Dar:
    -e o prostie sa te incapatinezi intr-un loc unde nu te simti bine. Daca era asa de rau, de ce nu a cautat Miss Popa alt loc de munca?
    -de ce vine cu aceste acuzatii la 3 (TREI) ani dupa ce a plecat de acolo (nu stim daca de buna voie sau data afara)? Am inteles ca a mai fost un proces inainte, pe care l-a pierdut deja (ah, o sa imi spuneti ca judecatorul a discriminat-o si el)
    -poate ma insel groaznic, dar treaba asta imi suna mai degraba a persoana care era usor depasita de atributii, sau care nu a stiut sa isi faca simtit punctul de vedere (nu vreau sa indosariez fisiere, ca nu e in fisa mea de post), deci care nu merita sa fie promovata in pozitia de manager pe care o voia.
  • +1 (1 vot)    
    Care e treaba 3 (Luni, 13 iulie 2009, 12:23)

    rumburak [anonim]

    E normal sa ai din cind in cind discutii cu superiorii (regular evaluations) cind ei iti spun care iti sint perspectivele si care e opinia lor despre tine. Atunci e timpul si pentru tine sa clarifici ce astepti si sa expui faptul ca ti se pare ca esti discriminat, etc. Ar fi interesant de vazut ce a fost consemnat in Evaluarile ei periodice.
    Iar despre faptul ca i se faceau aluzii cu tenta sexuala, ma indoiesc foarte puternic. Companiile de tip PwC au o politica foarte ferma pentru political correctness, si nu cred ca isi risca nimeni pozitia ca sa ii comenteze unei colege picioarele sau sinii. Ca sa nu mai vorbim ca nu prea este vreme pentru asta la servici, cind lucrezi 10-12 ore pe zi.
    Asa ca eu cred ca Ms Popa exagereaza putin, si incearca sa traga spuza pe turta, ei dupa ce a vazut ca efortul investit de ea in firma nu a dus chiar unde a sperat. Dar sigur ca oamenilor le este mai usor sa isi atribuie insuccesele piedicilor puse de altii decit sa recunoasca pur si simplu ca nu au fost in stare sa ajunga la telul propus. Mai pe scurt, poate ca pur si simplu managerii ei nu au considerat-o apta pentru pozitia de partner pe care o dorea (si sint convinsa ca la PwC Londra exista parteneri indieni, pakistanezi sau negri). Si la fel de posibil e ca domnii aceia au gresit in evaluarea lor. Dar la fel de adevarat e ca nu propui pentru avansare pe cineva care pe pozitia curenta are deja anxietati si depresii, deci e deja depasit de situatie. Si ultimul lucru, eu am subordonati, si cu toate astea, imi indosariez de una singura multe fisiere - pentru simplul fapt ca e normal sa imi organizez arhivele. Nu mi se pare ca e ceva incompatibil cu doctoratul pe care il am. Si ma astept ca si subordonatii mei sa isi arhiveze de unii singuri fisierele si sa nu protesteze ca sint supracalificati pentru asta.
    • 0 (0 voturi)    
      ptr rumburak (Luni, 13 iulie 2009, 15:56)

      danuta [anonim] i-a raspuns lui rumburak

      Felicitari ptr comentariul postat.scurt si la obiect.
  • +1 (1 vot)    
    intriga (Luni, 13 iulie 2009, 13:24)

    maria [anonim]

    vorbesc de romani. in romania colegii daca vor sa ti-o coaca devin cei mai mari intriganti. poti pleca intr-un alt colectiv si te trezesti ca o soparla transmite un mesaj, descalificant pentru tine, cum ca obtii totul prin prostitut**. tu ajungi sa nu te prinzi din prima, si te trezesti ca esti jignita pe fata sau esti izolata, pe nedrept in noul colectiv de munca. si da si lupta daca mai poti sa dovedesti ceva..
  • +1 (1 vot)    
    bravo! (Marţi, 14 iulie 2009, 15:15)

    Vlad [anonim]

    Sunt convins ca are dreptate.
    Am avut si eu colegi care au lucrat la aceasta firma si stiu cum esti tratat acolo.
    Bravo si succes!!!
  • +1 (1 vot)    
    ...Demisia...:( (Sâmbătă, 18 iulie 2009, 13:57)

    Logofatul de Taina [anonim]

    ...Cea mai mare greseala ai facut-o prin demisionare.
    Trebuia sa procedezi putin altfel...adica sunt proceduri prin care poti ajunge sa obtii ceea ce vrei.
    Faptul ca ti-ai dat demisia a fost o greseala, toate neregulile trebuiau sesizate unui superior SI in acelasi timp celor ce te-au acuzat si te-au hartuit.
    Bullying & Harrassment sunt cele mai frecvent intalnite motive intalnite in tribunal in Anglia.
    Daca dai in judecata PWC ACUM, dupa ceva timp de la demisionare nu ai nici o sansa.
    Totul trebuia inceput cand problemele au aparut.
    Planul era destul de simplu:
    Grievancy Procedures...sesizari la superiori si piers
    Ma indoiesc ca o sa obtii ceva.
    Demisia ta te-a costat posibilittea de a reusi in proces.
  • +1 (1 vot)    
    ? Discriminare rasiala? (Sâmbătă, 18 iulie 2009, 14:31)

    Logofatul de Taina [anonim]

    Ah, am uitat ceva...Cum adica discriminare rasiala?
    Asta daca esti de origine africana....adica de alta culoare...asta inseamna discriminare rasiala.
    Poate tu vrei sa te referi la XENOFOBIE.
    E greu cu limba romana, tare greu.
  • 0 (0 voturi)    
    poate are... sau poate nu are Dreptate (Miercuri, 25 noiembrie 2009, 13:19)

    irina [anonim]

    Se pare ca nimeni dintre cei care au comentat aceasta stire nu pune la indoiala spusele romancei. Eu una am rezervele mele - ca fata de orice om. Mi-ar parea rau de ea daca ar fi adevarat, mai ales ca ii va fi foarte greu sa dovedeasca. Dar hai sa nu ne mai identificam atata cu ea- faptul ca suntme romani nu ne face automat frati _ avem principii si caractere foarte diferite, calitati si pregatiri foarte diferite, personalitati foarte diferite unii de altii.
    Cu toata discriminarea celor din vest fata de cei din est - o gramada de estici traiesc bine mersi in vest. Chestia asta in sine este destul de graitoare si contrabalanseaza cred o anumita atmosfera creata de unii care vorbesc sus si tare de discriminare (fie ca au simtit-o sau nu).


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă