Romania a deschis un Consulat Onorific la Ulaan Baatar. Consul va fi Odonsuren Ulziibat

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 iulie 2009, 11:24 Actualitate | Diasporă

Romania a deschis un Consulat Onorific la Ulaan Baatar (Mongolia), in cadrul unei ceremonii care a avut loc la sediul Ministerului Afacerilor Externe si Comertului Exterior al Mongoliei. Noul Consul Onorific al Romaniei in Mongolia este Odonsuren Ulziibat, absolvent al Academiei de Studii Economice de la Bucuresti, important om de afaceri si un sustinator activ al dezvoltarii relatiilor dintre Romania si statul sau natal.
 
Deschiderea Consulatului Onorific a avut loc in prezenta ambasadorului Romaniei la Beijing, acreditat si in Mongolia, Viorel Isticioaia-Budura, a ministrului adjunct al Afacerilor Externe al Mongoliei, Bayarbat Bolor, si a membrilor corpului diplomatic acreditat la Ulaan Baatar, printre care, ambasadori ai SUA, Canada, Thailanda, Polonia, Bulgaria, India.

Ambasadorul Isticioaia-Budura a subliniat importanta activitatii consulului onorific din Mongolia in eforturile de dezvoltare a relatiilor bilaterale si de relansare a schimburilor si cooperarii romano-mongole, mai ales ca anul viitor se vor implini 60 de ani de relatii diplomatice.

Ambasadorul Isticioaia-Budura si Odonsuren Ulziibat au semnat Protocolul privind drepturile si  indatoririle consulului onorific si a avut loc ceremonia de arborare a drapelului Romaniei si deschiderea oficiala a Consulatului Onorific al Romaniei.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1220 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    magistral! glorios! sunt fara cuvinte... (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 11:43)

    florin [anonim]

    o lovitura de teatru cum de la Gingis Khan incoace nu s-a mai vazut! colaborarea economica, militara, culturala, politica cu Mongolia ar trebui pusa pe prima pagina a agendei de politica externa a Romaniei. daca acum 800 de ani navaleau peste noi direct din saua calului, astazi romanii pun un picior ferm in primitorul si roditorul desert Gobi, marcand inceputul dominatiei pan-romanismului in lume si nu numai. in scurt timp, domnul Prunariu va fi impachetat pe o racheta a institutului spatial roman (sau legat de un artific, dupa posibilitati) si trimis pe luna pt a inaugura primul consulat onorific selenar si a stabili relatii diplomatice cu praful lunar. Romania, La Multi Ani!
    • +7 (9 voturi)    
      Care e problema? (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 12:53)

      Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui florin

      Nu trebuie trimisa in derizoriu aceasta initiativa. Orice stat responsabil isi creeaza relatii diplomatice cu orice tara, oricat de mica.
      Pe vremea cand se chema ca aveam economie, aceste tari mici ne ofereau piete de desfacere si implicit bani multi. Exact, pentru noi, romanii. Au fost si vremuri cand nu traiam din mila altora, gen UE sau FMI, si cand eram mai practici in privinta tarilor mai mici. Acum, nu mai avem altceva mai bun de facut decat sa radem de aia mai mici ca noi.
      • +1 (3 voturi)    
        Diplomatia romaneasca (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 15:32)

        moroes [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

        Pai noi chiar avem o problema datorita numarului prea mare de astfel de consulate si ambasade plantate peste tot in lume. Aceasta este o ramasita a megalomaniei lui Ceausescu, manifestata de aceasta data in planul relatiilor externe. Romania depaseste cu mult numarul de amabasade/consulate ale altor tari europene, inclusiv foste imperii coloniale! Dincolo de gandul frumos de a avea relatii de pritenie cu orice tarisoara, indiferent cat de mica, costul mentinerii acestor misiuni diplomatice este exorbitant. De multe ori, pretul mentinerii unei ambasade este comparabil cu suma schimburilor comerciale desfasurate intre cele doua state! Avem ambasade/consulate in tari cu care schimburile comerciale nu trec de cateva zeci de mii de euro. De altfel, parca imi aduc aminte ca aparuse pe hotnews un articol cu privire la reducerea acestora, deci stirea cu deschiderea unui nou consulat in Mongolia a aparut ca o surpriza. Totusi, poate ca MAE cunoaste mai bine oportunitea infiintarii unui astfel de consulat in aceasta tara si demersul va fi unul benefic pentru ambele state.
        • 0 (2 voturi)    
          Asa este (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 18:39)

          Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui moroes

          Da, ai perfecta dreptate privind acest numar exagerat de consulate. Intarind insa ideea pe care am exprimat-o, deschiderea lor este binevenita in tari care ne pot aduce beneficii din punct de vedere economic, ceea ce sper ca va fi si cazul Mongoliei. Cred ca un profit consistent adus prin exporturile realizate catre aceasta tara ar fi un mare beneficiu, mai ales pe criza asta. In acest caz nici nu se mai pune problema costurilor consulare, care ar fi infime pe langa profit. Dar... sa nu uitam, acesta este doar cazul ideal.
          • +1 (1 vot)    
            sa ma explic (Duminică, 12 iulie 2009, 9:50)

            florinelul [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

            vad ca am starnit un val inexplicabil de replici pro-monogoleze prin comentariul meu din capul acestei liste. doresc sa-mi argumentez atitudinea sarcastica pe care mi-o mentin in continuare.
            1. in pragul crizei multe tari (vezi Ungaria) au decis sa inchida consulatele si ambasadele neperformante. o institutie de acest gen este "neperformanta" atunci cand nu produce nici parteneriate economice pentru tara mama, nici activitate culturala sau politica care sa-i justifice prezenta in acea tara. de ex. Ungaria si-a inchis ambasadele din Chile, Venezuela si Malaiezia pt ca schimburile comerciale cu aceste tari sunt cel mai probabil neglijabile, iar aceste tari nu gazduiesc un procent semnificativ (peste 0,01 %) de cetateni sau persoane de nationalitate maghiara. Romania, in schimb, decide sa deschida consulate in tari cu care nu are nici macar o traditie comerciala sau vreo mostenire culturala (cu exceptia catorva mii de tatari pierduti prin Dobrogea, care nici nu le mai vorbesc limba). domnule Rhadoo va intreb - ce exporturi poate genera tara noastra Mongoliei astfel incat sa fie mai avantajoase decat exporturile similare ale Chinei, vecinul direct si sudic al Mongoliei si unul dintre cei mai mari si mai IEFTINI producatori ai lumii?
            2. Romania are o traditie rusinoasa in privinta gestionarii reprezentantelor diplomatice din unele tari. multi ambasadori romani isi gasesc un culcus bun in vreun stat din zona tropicala si se comporta pe perioada mandatului lor diplomatic mai ceva ca in vacanta. schimburi comerciale zero. activitati culturale zero. reprezentare politica zero. citeam la un mom dat despre ambasadorul Spaniei (daca nu ma insel) care si-a numit fiica vice-consul al Romaniei la Barcelona (corectati-ma daca gresesc locurile, dar oricum era un caz de nepotism si de instalare fara concurs).
        • +1 (1 vot)    
          Consulat onorific (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 20:45)

          Stoewer [anonim] i-a raspuns lui moroes

          Deschizand un consulat onorific, statul roman nu are nici un fel de costuri. Costurile sunt suportate de consulul onorific (cetatean al statului in care se deschide consulatul), care are de altfel cu totul alte atributii decat un consul general.
        • 0 (0 voturi)    
          CO (Sâmbătă, 18 iulie 2009, 18:12)

          bulbucan [anonim] i-a raspuns lui moroes

          Incorect. Nu e vorba aici de un consulat, ci de un consulat onorific. Carevasazica, nu e trimis acolo un roman cu cheltuielile platite de stat, ci un localnic de isprava se ocupa de probleme consulare, pe banii lui.
    • -1 (3 voturi)    
      Un comert infloritor de fosile de dinozaur .. (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 17:35)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui florin

      ..sau de cai pentru tigani, nu strica nimanui !
      Astia inca sunt nomazi ,deci sa nu surprinda cand vor aparea cu iurtele lor pe aici prin Romanistan ...
      Inainte insa sa ne plateasca daune pentru holocaustul de acum 800 de ani ,doar nu numai evreii au dreptul pe lumea asta la despagubiri financiare ...plus un monument al holocaustului crestinilor in Ulan Bator sau in Cioibalsan ,poftim, daca nu mai e loc in Ulan Bator ..gluma asta de tara a fost declarata curat capitalista de SUA...
      • 0 (0 voturi)    
        gluma (Duminică, 12 iulie 2009, 14:19)

        anton [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        cand spui gluma de tara te referi desigur la romania?
  • +1 (3 voturi)    
    mda documentare de numa (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 12:53)

    popescu [anonim]

    asa ca fapt divers se scrie Ulan Bator, cel putin asa scrie in enciclopedii
    • 0 (2 voturi)    
      Asa e (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 18:34)

      Rhadoo [utilizator] i-a raspuns lui popescu

      Da, ai dreptate, cel putin aceasta este varianta in limba romana pe care am invatat-o la geografie prin gimnaziu.
  • -1 (1 vot)    
    stat natal? (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 17:16)

    cristian d [anonim]

    sinteti sigur(a) ca e corect in cazul de fata? cred ca doar cind e vorba de un stat-regiune, gen statele americane, e corect.

    expresia are sensul de "loc de nastere", care e intotdeauna mai precis decit statul national.
  • 0 (0 voturi)    
    vai de mama lui (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 22:00)

    lukas [anonim]

    odonsuren a facut in cluj-napoca anul pregatitor,e un rasist care nu suporta idea romanilor , si un fustangiu. oare cum se a gandit se faca fata in aceasta postura!!!!! in mongolia sunt atit de multi tinerI talentati si dornici de dezvolta in continuare aceasta tara, a gasit pe Odonsure Olzi bat . SI dl de sus ar fii bine se mergeti in mongolia si vedeti acolo cum e treaba si viata si cum arata ulan bator ,neaparat, pe urma comentati.de cat auzi 100 ori, mai bine vezi 0 data domnule
  • +1 (1 vot)    
    Ulaan Baatar? (Sâmbătă, 11 iulie 2009, 22:42)

    none [anonim]

    Parca se numea Ulan Bator, pe cand se mai studia geografie la scoala. Azi-maine vom afla ca si mongolii si-au deschis consulat in Bucharest.
    • 0 (0 voturi)    
      gresit (Duminică, 12 iulie 2009, 14:21)

      anton [anonim] i-a raspuns lui none

      hotnews are dreptate, ulaanbataar este numele corect...asa cum bucuresti e bucuresti si nu bucharest si new york e new york nu noul york...nu trebuie sa preluam obiceiul comunist de a traduce numele oraselor in limba noastra.
      • 0 (0 voturi)    
        pe naiba (Duminică, 12 iulie 2009, 19:33)

        Calin [anonim] i-a raspuns lui anton

        Domnule Anton, dv spuneti London cind vorbiti despre Londra in romaneste? Sa stiti ca fiecare limba are propriile nume de localitati, unele pastreaza sau aproximeaza forma originala, altele nu. Nu este un obicei comunist, este pur si simplu dinamica culturala. In cazul asta, ulan bator s-a impus de citeva zeci de ani in romana, asa ca nu vad ce rost are sa impui o alta forma. Aaaa, ba vad de ce: redactori semidocti, care vor sa epateze. Din pacate, nu reusesc decit sa se faca de ris.
  • 0 (0 voturi)    
    profesionism... (Duminică, 12 iulie 2009, 9:20)

    Un mongol [anonim]

    bineinteles ca nu se numeste Ulaan Baatar..Cred ca editorul a adormit in betie cu mainile pe tastatura si a dublat literele aiurea..


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version