UPDATE Romani, refugiati intr-o biserica dupa atacul neo-nazistilor cu Mein Kampf in mina

de Carla Dinu, Crina Boros     HotNews.ro
Miercuri, 17 iunie 2009, 7:32 Actualitate | Diasporă

Aproximativ 100 de romani din Belfast au petrecut noaptea trecuta intr-o biserica din Belfast, unde au cautat adapost in fata atacurilor unui grup de irlandezi nazisti, informeaza BBC. 20 de familii cu cetatenie romana si-au parasit locuintele din zona Lisburn Road dupa ce au fost subiectul unor atacuri naziste timp de aproape o saptamana. Membra a Alliance Party, Anna Lo, a declarat ca familiile erau inspaimantate.

Noaptile trecute, o multime de locatari din zona s-au mobilizat si au pazit casele acestora. Unul dintre ei, Paddy Meehan, a declarat pentru Belfast Telegraph: "12 oameni am stat de paza in ture noaptea trecta. Locatarii locali sunt de parere ca acesti oameni trebuie protejati. Nelegiuitii au tipat ca sunt Cobat 18 si au lasat o scrisoare cu texte din Mein Kampf al lui Hitler intr-o cutie postala. Si asta continua de cateva nopti. Se strang si cate 20 in fata unei locuinte. Cred ca au abuzat verbal si au atacat locuintele de vreo sase sau sapte ori. Familiile sunt inspaimantate, la fel si copiii lor. Se simt foarte izolati, de aceea comunitatea locala s-a strans sa-i apere."

Bernie Kelly, angajata a Trustului de Ingrijire Sociala Belfast Health a spus la BBC ca evenimentul a fost traumatizant pentru membri familiilor. "Lucram cu politia si cu agentiile pentru a solutiona situatia, care a luat amploare foarte repede", a adaugat aceasta. Corespondentul BBC in Irlanda de Nord, Mark Simpson, a declarat ca in unele zone ale Belfastului, rasismul a atins nivel de secta. El a negat suspiciunile conform carora un grup parlamentar ar fi implicat in evenimentele din ultimele sapte zile.

Una dintre romancele care a fugit de acasa a spus ca s-a temut pentru viata ei si a familiei sale si ca doreste sa se intoarca in Romania. 115 oameni au incercat sa se adaposteasca in aceeasi casa, dar politia a considerat ca ar fi mai in siguranta in biserica, asa ca i-a transportat la lacasul de cult.

Anna Lo, membra a Alliance Party, a vorbit cu cativa dintre romanii supusi atacurilor. Lo spune ca numarul atacurilor asupra locuintelor romanilor a crescut in ultimele luni. Geamurile le-au fost sparte cu caramizi si una dintre femei avea un umar ranit.

Consilierul pe Probleme Rasiale a Consiliului Irlandei de Nord pentru Minoritati Etnice, Jolena Flett, a declarat ca romanii au fost amenintati si trei case in care acestia locuiau au fost atacate in aceeasi zi. Pastorul bisericii unde romanii s-au refugiat, Malcom Morgan, a afirmat ca romanii vor putea sta in biserica atat timp cat au nevoie.

Purtatorul de cuvant al Politiei din Belfast a declarat ca politia lucreaza cu organizatiile de specialitate pentru a facilita mutarea romanilor din zona. In plus, autoritatile examineaza inregistrarile CCTV-urilor. Vecinii romanilor au organzat un protest antirasist luni seara. Unul dintre protestatari a fost ranit, ceea ce a determinat familiile sa afirme ca isi vor cauta domiciliu in alta parte.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3518 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    ce oameni deosebiti sunt .. (Miercuri, 17 iunie 2009, 10:12)

    visio [anonim]

    "romanii" refugiati ...oare le plac lebedele?
  • -1 (11 voturi)    
    da..."romanii" (Miercuri, 17 iunie 2009, 10:22)

    calin [anonim]

    I-am lasat sa plece din tara mult prea usor si acum ne fac de cacao peste tot si mai is si romani.
  • +2 (10 voturi)    
    tzigani? (Miercuri, 17 iunie 2009, 10:30)

    Marcel Ionita [utilizator]

    De ce nu se specifica si etnia "concetatenilor". Daca ati fi binevoitori si ne-ati da si sursa sa aflam mai multe, cred ca s-ar clarifica niste lucruri. Relatarea unor stiri prin omiterea unor parti componente duce la dezinformare iar actul jurnalistic este puternic deteriorat. Asteptam updateul cu sursa de rigoare.
    • +5 (7 voturi)    
      Sursa = BBC (Miercuri, 17 iunie 2009, 10:39)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

      Acolo gasesti si un video.
      Articolul vorbeste despre romani, dar mai corect ar fi romani tigani.

      http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/northern_ireland/8104287.stm
    • +6 (10 voturi)    
      verifica www.bbc.co.uk (Miercuri, 17 iunie 2009, 10:40)

      sursa e BBC news [anonim] i-a raspuns lui Marcel Ionita

      Este o stire video pe bbc.co.uk. O sa vezi si fetzele acestor "romani". Erau 20 de familii intr-un cartier acolo ca un focar de infectie. E clar ca oamenii nu au mai rezistat. E greu sa rezisti si doar la mirosul emanat de ei... asta e.
  • +9 (9 voturi)    
    Intoleranta (Miercuri, 17 iunie 2009, 11:13)

    Intoleranta [anonim]

    Acesti tigani se exclud singuri. Chiar daca si in Romania locuiesc la marginea satelor sau in orase, in getouri murdare, totusi suntem anesteziati si incercam sa-i ignoram. Nu este vina mea ca ei nu vor sa se incadreze minim in societate, avand mai multa dorinta de a se igeniza si a incerca de a-si castiga traiul si comporta mai decent. Fie si un roman, get beget, tot este exclus, daca nu se incadreaza in niste norme minime de genul : libertatea (si linistea) ta se sfarseste acolo unde incepe a mea.

    In afara, localnicii reactioneaza la tupeul fantastic al respectivilor. Sunt natii directe, agresive care nu suporta sa fie calcate pe bataturi (englezii, irlandezi, nemtii) o sa-i casapeasca fara nici un avertisment.

    Italienii, spaniolii, francezi au fost boieri cu ei.
  • +4 (6 voturi)    
    Romania! (Miercuri, 17 iunie 2009, 11:17)

    Ant [anonim]

    Unde sunt autoritatile romana sa ii duca inapoi?! Ne fac de ras tiganii si te miri de imaginea romaniei.
    Bleah
  • +8 (10 voturi)    
    Erau tzigani? (Miercuri, 17 iunie 2009, 11:17)

    FLORIN [anonim]

    Erau tzigani? Daca da atunci ne-ati dezinformat in articol... Este un aspect foarte important pe care l-ati omis.
    Daca in Romania s-ar instala 100 de tigani fara ocupatie, eventual si hoti langa o comunitate de romani ar fi tratati la fel. Irlandezii nu au probleme cu romanii in acest caz. Nu este un atac rasist ci o reglare a unor probleme.
    • 0 (2 voturi)    
      Calului nu i se pun ochelari sa vada mai bine! (Miercuri, 17 iunie 2009, 21:53)

      Prefectiunea [utilizator] i-a raspuns lui FLORIN

      Mai citeste o data articolul cu atentie. vei afla ca nu comunitatea i-a atacat, ci o grupare rasista (Cobat 18). Vecinii, desi poate nu tocmai incantati de prezenta si modul de viata al imigrantilor respectivi, au organizat totusi proteste si le-au asigurat chiar paza, riscand sa fie la randul lor agresati. Astfel de comportament poate fi constat in toate tarile care dupa parerea voastra ne acuza de discriminare rasiala.
      Daca noi nu discriminam pe nimeni, de ce e atat de important sa se specifice de fiecare data etnia pagubitului. Doar ca sa nu ne facem, chipurile, de ras in UE? mai degraba pt. ca nu vrem sa ne asumam nici o responsabilitate? Pentru ca nu vrem sa ne solidarizam, atunci cand e cazul, cu o etnie pe care-o dispretuim.
      In Germania a fost omorat in bataie un negru complet integrat (aflat la a doua generatie in De, cu un job bun si tata a 2 copii rezultati dintr-o casatorie mixta cu o nemtoaica). A doua azi au fost organizate proteste masive in multe orase, in care se solicita interzicerea prin lege a partidelor de extrema dreapta (in special viza NPD-ul).
      Cazul a fost investigat si solutionat. Ideologia neonazista exista inca si are destui simpatizanti, in majoritate persoane fara ocupatie, fara calificare profesionala, din paturi sociale cu nivel scazut de educatie, si in mod f. firesc 80% sunt din fostul DDR. Sunt manipulati de partide extremiste, care le explica somajul si scaderea salariilor, prin faptul ca strainii le iau locurile de munca si sunt dipsusi sa lucreze pe mai putin. Asa ca, dragi copii, munca cinstita nu te protejeaza de rasisti si extremism.
      Sa nu ne pripim sa afirmam ca tiganii nostri duc, prin comportamentul lor, la atitudini extremiste.
      In Irlanda de N conflictul intre confesiuni (protestanti contra catolici), momentan aflat intr-o faza latenta, e de fapt unul etnic: irlandezi "autohtoni" - colonizatori englezi si scotieni.
  • -6 (10 voturi)    
    tot irlanezii ne da lectii (Miercuri, 17 iunie 2009, 11:35)

    nelutembeleu [anonim]

    Acesti oameni sunt Romani, desi sunt de etnie rroma. Ei sunt fiinte umane care de sute de ani au fost discriminati de natia romana. In loc sa ii atacati aici ar trebui ca cu totii sa ne fie rusine ca natia noastra i-a deshumanizat pe acesti concetateni de-ai nostri, de sute de ani. Tot Irlandezi ne invata omenia in solidarizare cu acesti amariti. Vezi un alt articol la BBC http://news.bbc.co.uk/1/hi/northern_ireland/8102036.stm.
    Numai cind esti in minoritate si simti prejudiociile impotriva ta poti intelege cu adevarat cit de nasoale aceste atacuri rasiste sunt.
    • -5 (9 voturi)    
      in sfarsit (Miercuri, 17 iunie 2009, 11:55)

      Pistache [utilizator] i-a raspuns lui nelutembeleu

      un om normal si rational. total de acord cu tine
    • +3 (3 voturi)    
      Nu numai romanii (Miercuri, 17 iunie 2009, 12:14)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui nelutembeleu

      Nu sunt doar romanii cei care au "persecutat" tiganii ci si cehii, ungurii si in general toate celelalte natii care au o minoritate insemnata de tigani.
      Iar acum incep si italienii si irlandezii (nemtii sunt mai "subtili", le dau bani sa plece).
      Poate ca problema nu vine numai de la ceilalti ci si de la ei insisi.
      Si nu uita ca nu toti tiganii sunt "discriminati". De exemplu tiganii lautari sunt foarte apreciati. De obicei cei discriminati sunt nespalatii, cei care cersesc la modul agresiv, care fura si talharesc.

      Nu sunt de scord cu "solutiile" violente impotriva tiganilor, trebuie sa existe niste programe de integrare dar si etnia "rroma" trebuie sa vrea sa se integreze.
    • +3 (3 voturi)    
      pe undeva ai dreptate (Miercuri, 17 iunie 2009, 13:07)

      cet23 [anonim] i-a raspuns lui nelutembeleu

      Pe undeva ai dreptata, dar din pacate, eu zic ca numai putin.
      Are si majoritatea o vina? Are. Dar asta e problema, nu tiganii in sine, ci obiceiurile lor. Trebuie o minima intentie si din partea lor sa fie cinstiti si sa vrea sa munceasca. De multe ori (nu intotdeauna), sunt complet opaci la intergrare si la munca.
      Majoritatea se simpte puternic amenintata (inclusiv fizic) de tigani. Din pacate, au si de ce!
  • +4 (6 voturi)    
    despre rromii romani din Irlanda (Miercuri, 17 iunie 2009, 11:36)

    Costica [anonim]

    Am locuit in Irlanda 2 ani si deshi lucram la universitate plateam taxe si toate cele.
    Lucram ocazional la politie (garda siocana) ca translator.
    Tiganii romani din Irlanda s-au declarat in mare parte refugiati politici in care spuneau ca romanii ii violau, omorau le ardeau casele etc.
    La 16 ani fetele mai faceau si copii ca sa le dea rezidenta permanenta conform constitutiei lor iar irlandezii buni cum sunt i-au crezut. Ca sa nu mai spun ca ambasada Romaniei de la Dublin in durea in cot de romani in general, am incercat sa ii conving sa trimita constitutia Romaniei in engleza la irlandezi, sa vada ca nu e aplicabila legea refugiatului politic dar nimic.

    Stiu cazuri concrete de familii de tigani care primeau casa gratis, nu plateau taxe si primeau si 1600 euro/luna de familie. Pura bataie de joc in raport cu romanii care munceau pe santiere la greu pentru 1000-2000 euro/luna(inainte de taxe) de exemplu.

    Poate ca din cauza crizei si numarului mare de rromi s-au saturat si irlandezii care dealtfel sunt foarte foarte putin rasisti.
    • 0 (4 voturi)    
      cred ca exagerezi (Miercuri, 17 iunie 2009, 13:50)

      nelu tembeleu [anonim] i-a raspuns lui Costica

      Ca si unul care are expereinta in race relations si community work in Marea Britanie (si locuesc aici din 1992) cred ca cea ce spui aici este neadevarat. The benefit system in UK nu este aplicabil immigrantilor din Romania, daca nu au lucrat cel putin 2 ani si au platit taxe. Deci este illegal sa primeasca bani de la stat si locuinite de la stat daca nu au lucrat in UK. Este o alta poveste daca acesti oameni au venit ca si refugiati.
      • 0 (2 voturi)    
        nu exagerez (Miercuri, 17 iunie 2009, 14:18)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui nelu tembeleu

        Eu ma refeream la tiganii din Republica Irlanda.
        Stiu ca Irlanda de nord face parte din UK deci sunt alte legi dar dpdv legal oricine nascut pe teritoriul INSULEI Irlandei(inclusiv apele teritoriale din ocean) are rezidenta automat, ei si parintii lor (cel putin avea pana acum cativa ani gen 2004 cand am plecat de acolo). Acum sunt si eu in UK si stiu ca aici este alta poveste. Pun pariu ca multi din cei din nord sunt pripasiti din Republica Irlanda de unde au documente legale etc.
  • +2 (2 voturi)    
    hmm (Miercuri, 17 iunie 2009, 11:38)

    claudiu_irlanda [anonim]

    si eu am auziit ieri despre cazul asta si chiar am vazut la televizor pe bbc news cum au vorbit despre asta... sigur au fost tigani, au aratat si filmari cu ei cum stateau in biserica, au ajuns de fac exact ca in germania cand au refuzat sa iasa din biserici, eu cred ca vorbesc intre ei ce sa faca in fiecare tara sa obtina bani....
  • -5 (7 voturi)    
    trebuie ca romani Chriss sa intervina pt romani (Miercuri, 17 iunie 2009, 12:08)

    ionescu [anonim]

    cerem ajutorul organizatiei romani chriss pentru a apara pe acesti romani si pe romini. Trebuie stopata violenta rasiala impotriva cetatenilor romani si dorim ca organizatia romani chriss sa-i sprijine pe romani si romini.
    • 0 (0 voturi)    
      tzigani chriss (Joi, 18 iunie 2009, 1:33)

      bh [anonim] i-a raspuns lui ionescu

      Glumesti???Tzigani Chriss??? Suna comic dar nu este. Intotdeauna pozati in victime inocente? Satra de tigani din Belfast fii sigur ca au meritat-o, nu se leaga fara motiv nimeni de tine acolo.
      Ce face tziganii chriss insa in legatura cu cei care au fost furati de tzigani sau cu cei care au fost batuti de tzigani, omorati, fete violate????
      Toata chestia asta cu discriminare pozitiva mi se pare un bullshit enorm. Tziganii sunt o boala a societatii ajunsa intr-un stadiu avansat. In stadiul in care este numai solutiile extreme mai functioneaza. Trebuie facut ceva, nu se mai poate asa- ei sunt infractorii si tot ei pozeaza in victime.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă