Presa germana: 50 de tigani au ocupat abuziv o biserica din Berlin

de E.M.     HotNews.ro
Vineri, 29 mai 2009, 15:37 Actualitate | Diasporă

Un numar de circa 50 de tigani proveniti din Romania au ocupat ilegal o biserica din Berlin, relateaza cotidianul Berliner Umschau. Ei solicita autoritatilor locale locuri de munca, locuinte si posibilitatea de a-si inscrie copiii la scoli germane.

Sositi ca turisti la Berlin, ei au trait timp de mai multe saptamani intr-un parc, sub cerul liber. Centrul de caritate Bethania le-a oferit apoi adapost. In cele din urma, autoritatile le-au oferit ocazia sa se mute intr-un camin destinat persoanelor fara adapost, insa cei 50 au refuzat.

Mai mult, impotriva lor a fost depusa o plangere pentru tulburarea linistii publice in centrul Bethania. Dupa acest incident, tiganii au patruns intr-o biserica din zona Wrangelstrasse, de unde politia ii poate evacua doar la cererea autoritatilor bisericesti.

Dupa expirarea celor 90 de zile legale ca turisti in Germania, ei vor putea fi expulzati.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2992 vizualizari

  • +7 (21 voturi)    
    Maaaaaaa (Vineri, 29 mai 2009, 15:43)

    spanac [utilizator]

    Ma salbaticilor! Mai aveti mult de deranjat prin lumea asta? Stati dreacului in Romania ca acolo va suporta lumea si chiar nu are nimeni de obiectat. Sunt si oameni civilizati pe lumea asta care si-au castigat dreptul sa nu va intalneasca vreodata!
    • +3 (21 voturi)    
      Tiganii ne-au facut poporul de ras in lume (Vineri, 29 mai 2009, 15:51)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui spanac

      Mi-e rusine sa ma duc ca turist in orice tara din lume din cauza tiganilor care ne-au stricat reputatia ca stat.
      • +8 (22 voturi)    
        o idee (Vineri, 29 mai 2009, 16:27)

        Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        Nu ar trebui sa-ti fie rusine decat de tine insuti si de faptele tale, nu de ale unora din concetatenii tai.
        Mergi afara si imbunatateste reputatia Romaniei cu comportamentul tau.
        • +3 (7 voturi)    
          Am fost si m-am comportat frumos (Vineri, 29 mai 2009, 17:05)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

          Dar am fost intrebat la tot pasul de nemti: cati tigani sunt la voi in tara? sunt rai? jefuiesc masini pe autostrada? fura si violeaza in exces ? etc..........
          • +1 (9 voturi)    
            :) (Vineri, 29 mai 2009, 17:18)

            Alexandru [anonim] i-a raspuns lui Frankie

            Nu in exces :).

            Fura si violeaza potrivit, cat sa tina echilibrul ecosistemic in picioare. :))
            • 0 (0 voturi)    
              ! (Sâmbătă, 30 mai 2009, 10:25)

              ... [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

              unul dintre cele mai bune comentarii (care face la randu-i referire la calitatea comentatorilor de aici; am simtit nevoia sa specific... nu stiu de ce!) Alexthebest.
          • +6 (10 voturi)    
            noi si imaginea tarii (Vineri, 29 mai 2009, 17:31)

            Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

            Foarte bine ca te-ai comportat frumos.
            Si nu ai stiut sa raspunzi la intrebari? Poti sa raspunzi si fara sa te simti tu rusinat.
            Spui cati sunt, spui ca exista o problema sociala si de integrare a lor, spui ca nu jefuiesc masini pe autostrada pentru ca nu avem autostrazi etc..

            Am fost si eu intrebat afara despre tigani dupa cum am fost intrebat si despre alte lucruri legate de Romania. Cineva care stia mai putine (ca sa nu spun ca era ignoranta) chiar m-a intrebat la un moment dat daca sunt si eu tigan (nu sunt mai bronzat dar asa credea ea, ca romanii sunt tigani). Am spus calm si fara a ma revolta ca nu, am explicat ca tiganii sunt
            de fapt o minoritate si asta a fost tot.

            Asa ca hai sa nu ne impacientam atat, sa ne comportam normal si sa ne pese de imaginea pe care o transmitem noi insine. Sanatate
        • 0 (2 voturi)    
          pai (Sâmbătă, 30 mai 2009, 0:30)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

          are de ce sa-i fie rusine, pt ca patronii lui sint rromii rosii patriciu, voiculescu, iliescu si bombonel. Mai nou, si vanghelie.
        • +1 (1 vot)    
          Vai si amar (Sâmbătă, 30 mai 2009, 11:08)

          sss [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

          ai trait tu vreodata intre tigani? cand spun trait ma refer la cca 20 de ani din viata ta... ai observat psihologia lor? te-ai lovit de ei la tot pasul? ce tot vorbesti? astia nu se indreapta niciodata oricat de bine te-ai purta tu si vor fi mai multi ca aia care se poarta cum trebuie... trebuiesc exterminati ca altfel din cauza lor pierdem ce e al nostru....
    • -2 (12 voturi)    
      da (Vineri, 29 mai 2009, 16:15)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui spanac

      Da, nemtii si-au "castigat" dreptul de a nu mai intalni tigani. I-au omorat acum 60 de ani.
      Asta vroiai sa zici?
      • +5 (13 voturi)    
        ... (Vineri, 29 mai 2009, 16:35)

        ILEANA [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        Nu prea si-au castigat dreptu' asta...c-au lasat treaba neterminata!
      • +6 (6 voturi)    
        nu (Vineri, 29 mai 2009, 16:41)

        spanac [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        Prin munca, respect fata de cei din jur, seriozitate asa au castigat acest drept. Poate pricepi si lasi "fina ironie" deoparte.
        • +1 (5 voturi)    
          legaturi (Vineri, 29 mai 2009, 17:20)

          Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui spanac

          Nici eu nu sustin comportamentul abuziv al tiganilor din povestea asta dar nu vad cum munca, respectul si seriozitatea nemtilor le-ar da dreptul de a nu mai intalni tigani.

          De fapt tocmai faptul ca nemtii au construit o societate cu un nivel de trai dezvoltat i-a dus si pe tigani acolo.
          • +1 (3 voturi)    
            Mai bine n-o construiau ... (Vineri, 29 mai 2009, 18:00)

            spanac [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

            ... acea societate. Daca asta e motivul pe care-l gasesti tu. Dar prin analogie ipotetica oare ce ar zice bucurestenii daca intr-o zi s-ar trezii cu vizigoti sau huni pe strada? E vina statelor cu nivel de trai (dezvoltat) ca ceilalti nu au pastrat ritmul si nu sunt in stare (sau nu vor) sa treaca la alta etapa de civilizatie?
            • 0 (2 voturi)    
              nu (Vineri, 29 mai 2009, 19:04)

              Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui spanac

              Evident ca nu. Eu nu scuzam comportamentul ci il explicam pe seama diferentelor intre nivelurile de trai din cele doua tari. Explicarea nu este justificare.

              Reactia mea pornise de la faptul ca spuneai ca germanii, tocmai cei care 'rezolvasera' problema sociala a tiganilor intr-un mod atat de barbar acum 60 de ani, si-au castigat dreptul de a nu mai intalni tigani.

              Dar daca tot vorbim de cauze si efecte vezi ca daca germanii nu porneau al doilea razboi mondial nici noi nu am fi stat sub comunisti 50 de ani si poate ar fi fost si situatia tiganilor altfel.
              • +1 (3 voturi)    
                aici declami la pereti (Vineri, 29 mai 2009, 20:04)

                Jenische [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

                Pentru cei carora cauti sa le explici diferenta intre cauza si efect este neindoios ca nu germanii au pornit dansul macabru acum 70 de ani, ei au practicat doar aparare preemptiva.
              • -4 (4 voturi)    
                Germania are solutii .. (Vineri, 29 mai 2009, 20:51)

                VDN [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

                ... la toate problemele. Reprosati Germaniei nu declansarea WW2 ci pierderea acestuia prin atacarea Rusiei. Am fi avut o Europa mult mai coerenta, Rusia asezata la ea acasa si SUA la nivelul economic meritat. Cat despre etnia cu pricina ar fi fost deja "integrata" la acest moment.

                Germania a invatat dupa pierderea WW2 ca alternativa este sa cuceresti prin cultivarea si promovarea valorilor unei societati civilizate care sa asigure un inalt nivel de trai. Model la care sa adere liber si alte popoare.
                • +1 (1 vot)    
                  ?????? (Vineri, 29 mai 2009, 21:58)

                  Crapu' [anonim] i-a raspuns lui VDN

                  Te-ai intrebat vre-o data ce se intimpla daca Rusia nu vindea Alaska, americanilor?
                  Sa fi vazut atunci ce bine asezata era...si tot la ea acasa.
                  Si mai tine minte bancul,vechi, de la Radio Erevan:
                  -Cu cine se invecineaza Uniunea Sovietica?
                  Raspuns:
                  -Cu cine vrea ea!!
                  • -2 (2 voturi)    
                    Corect! (Vineri, 29 mai 2009, 22:18)

                    VDN [anonim] i-a raspuns lui Crapu'

                    Rusii nu vor pe cat ar putea :)
                    • +1 (1 vot)    
                      In Rusia nu conduc tziganii (Sâmbătă, 30 mai 2009, 19:52)

                      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui VDN

                      In Rusia nu conduc ţiganii care şi-o iau urgent în modul în care încearcă sa cârâie.
            • +2 (4 voturi)    
              stiau ei (Vineri, 29 mai 2009, 19:09)

              un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui spanac

              Nu cred ca ne-au primit in UE din altruism.
              Aveau nevoie de noi si cunosteau si dezavantajele.
    • +4 (4 voturi)    
      Rasistule ! mai bine ocupau o moschee (Vineri, 29 mai 2009, 17:22)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui spanac

      ..sau o sinagoga ! Acum erau rezolvati;definitiv; cu biserica isi pierd timpul nomazii si se joaca cu nervii nemtilor ;o manea facea mai multa impresie
      • -1 (5 voturi)    
        Slaba organizare (Vineri, 29 mai 2009, 21:53)

        Otto [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        De ce nu incearca sa-i cazeze la Birkenau?
        • +1 (1 vot)    
          Are minim 3 stele sau 3 garoafe ? (Sâmbătă, 30 mai 2009, 10:40)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui Otto

          Este o solutie interesanta , de viitor ;trecutul se intoarce intotdeauna
          totusi ceva confort este necesar ; sunt totusi oameni,nu isi fac nevoile unii in gura altora,ca ii amendeaza Soborul....
  • -2 (8 voturi)    
    eu solicita? (Vineri, 29 mai 2009, 15:44)

    eu solicita [anonim]

    Haha "Un numar de circa 50 de tigani [...] Eu solicita autoritatilor locale locuri de munca"
    Deci articolul e scris de unul dintre "tigani" (apropo, nu se spunea "rom" sau "rrom")?
    E greu sa recitesti ce-ai scris inainte de-a publica?
    • +5 (7 voturi)    
      typo (Vineri, 29 mai 2009, 15:50)

      dezGusty [anonim] i-a raspuns lui eu solicita

      1. uita-te la tastatura.
      2. identifica tasta U
      3. identifica tasta I
      4. masoara distanta intre cele 2 taste.
    • +16 (16 voturi)    
      dar sunt tigani (Vineri, 29 mai 2009, 15:50)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui eu solicita

      nu sunt rom sau romi.. sunt TIGANI si asta nu este o discriminare...
      • +11 (11 voturi)    
        traducerea din germana... (Vineri, 29 mai 2009, 16:22)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        nemtii cunosc doae Zigeuner, adica tigan. Romul...se foloseste la nemti la prajituri sau la cocktail-uri.
        • +1 (1 vot)    
          fara baliverne (Vineri, 29 mai 2009, 19:17)

          Jenische [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Nemtii nu se mai incumeta sa ia cuvantul Zigeuner in gura. Pentru ei toti de aceasta etnie sunt "Roma und Sinti", astfel si cei din Romania, se spune ca unii nici n-ar fi maguliti de aceasta denumire.
        • 0 (0 voturi)    
          inca o lectie gratuita de germana (Sâmbătă, 30 mai 2009, 17:30)

          Jenische [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          si pentru clubul impunator de fani care s-a strans aici: nemtii fac un cocktail nu cu un rom si nici o prajitura cu doi romi ci cu Rum [der].
  • +1 (9 voturi)    
    incredibill (Vineri, 29 mai 2009, 15:46)

    claudiu.bacau [anonim]

    cum se poate asa ceva? tiganii astia ne fac de ras peste tot... :-( ne va fi rusine sa mergem si in germania...
  • +5 (13 voturi)    
    tipic pentru tigani (Vineri, 29 mai 2009, 15:50)

    un oarecare [anonim]

    paraziteaza o societate...distrugand orice urma de civilizatie in urma lor.... solutii?? ca integrarea nu a dat reziltate......
    sper sa nu le dea nimic acelor tigani.
    • -2 (2 voturi)    
      SOLUTIE (Vineri, 29 mai 2009, 20:56)

      VDN [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

      crearea unei enclave pe teritoriul tarii membre UE care detine cei mai multi reprezentanti ai acestei etnii. Sa fie autonomi si ajutati sa se organizeze.
      • -1 (3 voturi)    
        DE ACORD !!!! (Vineri, 29 mai 2009, 22:01)

        Crapu' [anonim] i-a raspuns lui VDN

        Propun infiintarea enclavei pe un teritoriu al Danemarcei..Groenlanda
        • 0 (0 voturi)    
          Ce vina au cei din Groenlanda? (Sâmbătă, 30 mai 2009, 19:54)

          Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui Crapu'

          Ce vina au cei din Groenlanda?
  • +4 (16 voturi)    
    la moarte !! (Vineri, 29 mai 2009, 15:50)

    Hiksos [anonim]

    cine ii mai suporta pe jegosii astia care traiesc dupa reguli proprii, nu vor sa se integreze, dar noi trebuie sa ii toleram ?

    cu ce drept sa ocupe ei o cladire dintr-o tara straina, unde nu au nici un drept?

    daca s-ar face o campanie de ardere as fi primul care as arunca benzina peste toata rasa asta; scuze intoleranta si incorectitudinea politica, dar deja e prea mult
    • -3 (11 voturi)    
      nebunii dintre noi (Vineri, 29 mai 2009, 16:19)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Hiksos

      Nu, intoleranta nu se scuza.
      A indemna la omorarea unui intreg grup etnic nu se cheama incorectitudine politica ci extremism violent si sadism si este pedepsit prin lege.
      • 0 (2 voturi)    
        majoritatea da legea (Vineri, 29 mai 2009, 23:41)

        busymf [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        Cand majoritatea incalca legea, e momentul sa schimbam legea.
  • +13 (19 voturi)    
    O etnie haituita (Vineri, 29 mai 2009, 15:51)

    Taranu [anonim]

    Sint haituiti peste tot si de aceea ocupa case, apartamente, spatii, biserici.
    Eu am ghinionul sa am vecini tigani. Am in gradina diferite legume si fructe. Gradina noastra rodeste a lor e plina de buruieni. Vor capsuni coapte. Uneori isi iau singuri sarind gardul...Acum ceva vreme i-am rugat cu rasad de capsuni si au refuzat. Ce ziceti? sa pun " ceva" pe capsuni si sa le dau sa manince? Risc puscarie?
    • +3 (7 voturi)    
      capsuni (Vineri, 29 mai 2009, 16:09)

      DAN [anonim] i-a raspuns lui Taranu

      Risti daca uiti si iei si tu..alfel, sanatete.
      Cred insa ca acum pericolul cel mare il reprezinta cei care ne conduc si ne fac de ras cu politica lor.
    • 0 (4 voturi)    
      da (Vineri, 29 mai 2009, 16:23)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui Taranu

      Da, risti puscarie. Mai incearca sa ii convingi sa-si schimbe atitudinea dar fa si sa le fie clar ca in caz de intrare pe proprietatea ta/furt chemi politia.
      • +4 (6 voturi)    
        ! (Vineri, 29 mai 2009, 16:38)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        Si politia nu vine!
        Ca-i doare undeva...te mai iau si "la misto"!
        • 0 (4 voturi)    
          alt nume? (Vineri, 29 mai 2009, 17:10)

          Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui ileana

          Sa inteleg Ileana ca tu esti "Taranu" de mai sus si tocmai ai raspuns indemnului meu de a respecta legea?
          • 0 (4 voturi)    
            intrebare (Vineri, 29 mai 2009, 20:40)

            clujean [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

            de vreme ce imensa majoritate a romanilor nu-i accepta pe tigani (din motive perfect justificate) de ce nu se tine seama de parerea ei? conteza mai mult parerea unei minoritati care (fara a avea de-a face cu mizeriile tiganesti) ne pretinde sa-i acceptam fara cracnire? uite, eu NU mai vreau sa fiu deranjat de tigani, nu mai vreau sa existe ca exemplu rau in societate; cum procedam? integrarea se exclude, a esuat incontinuu, din vina exclusiva a tiganilor; alta solutie?
    • 0 (4 voturi)    
      Sugestie (Vineri, 29 mai 2009, 20:17)

      romanul [anonim] i-a raspuns lui Taranu

      Pune pe unele capsuni numai de tine stiute, ceva amar, pelin, etc. nu trebuie sa fie otravitor.
  • +12 (18 voturi)    
    Tigani (Vineri, 29 mai 2009, 15:51)

    dan-tl [anonim]

    Macar e bine ca presa incepe sa foloseasca termenul corect de TIGAN si nu rom
    • +1 (5 voturi)    
      DE ACORD (Vineri, 29 mai 2009, 22:20)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui dan-tl

      INAINTE DE '89 NU EXISTAU DECAT TIGANI. Am palit de rusine cand am fost intrebat, fara gluma, daca ROMANIA vine de la romi, si atrebuit sa fac o lectie de istorie cu cel care m-a intrebat - si nu era un simplu om de pe strada, ci o persoana culta.
      • 0 (4 voturi)    
        "PERSOANA CULTA" (Vineri, 29 mai 2009, 23:06)

        gabriel4west [utilizator] i-a raspuns lui dan63

        NU TU TREBUIA SA PALESTI DE RUSINE CI CEL CARE HABAR NU AVEA DE ISTORIE, CU ATAT MAI MULT CA ERA O PERSOANA CULTA........acum depinde ce intelegem prin persoana culta, caci mai este si asta un aspect de luat in calcul....
        • 0 (0 voturi)    
          destul de cult (Sâmbătă, 30 mai 2009, 17:50)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui gabriel4west

          ca sa participe la o reuniune internationala.
  • +13 (13 voturi)    
    M-a distrat (Vineri, 29 mai 2009, 15:56)

    Vlad I [anonim]

    "a fost depusa o plangere pentru tulburarea linistii publice" apoi acesti oameni vor sa munceasca, as fi curios cine a vrea sa angajeze niste persoane care nu au insusite reguli bazice de comportament civilizat.
    • 0 (2 voturi)    
      "reguli bazice de comportament"? (Vineri, 29 mai 2009, 16:04)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Vlad I

      Care-i faza cu regulile alcaline de comportament civilizat?
      • -1 (1 vot)    
        cale de mijloc :) (Vineri, 29 mai 2009, 19:29)

        Varahil [utilizator] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        nici ca tine , nici ca el: reguli sarate :D
  • +3 (7 voturi)    
    ... (Vineri, 29 mai 2009, 16:22)

    tudor [anonim]

    dat foc la biserica si gata ..
    • 0 (2 voturi)    
      cu ei inauntru? sau cum? (Vineri, 29 mai 2009, 22:21)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui tudor

      sau cum?
  • +5 (9 voturi)    
    Propunere (Vineri, 29 mai 2009, 16:23)

    cvm [utilizator]

    Sa-i ademeneasca afara cu niste lebede! :)
    • +3 (5 voturi)    
      repetarea stereotipiilor (Vineri, 29 mai 2009, 17:14)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui cvm

      Povestea tiganilor care au mancat lebedele din Viena este un mit (urban).
      Au existat declaratii ale primariei Vienei care au negat ca s-ar fi intamplat povestea asta si s-au scris mai multe articole in presa romaneasca despre falsitatea ei.
      • 0 (0 voturi)    
        Corect! (Sâmbătă, 30 mai 2009, 14:27)

        cvm [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

        Pot sa fac si eu un pic de haz de necaz, nu? Doar asta este rolul ultimelor 2 semne de punctuatie din comentariul de mai sus.
      • 0 (0 voturi)    
        Doar ca eu cunosc o persoana care chiar a facut-o (Sâmbătă, 30 mai 2009, 23:34)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        ... adica a mancat o lebada ;)
  • 0 (4 voturi)    
    Grozav.... (Vineri, 29 mai 2009, 16:33)

    dragos [anonim]

    Dupa Italia, acuma nici in Germania n-o sa mai pot sa ma duc din cauza cersetorimii astia autohtone?
    • 0 (6 voturi)    
      le dau nemtii cu sutul ... (Vineri, 29 mai 2009, 17:11)

      axel [anonim] i-a raspuns lui dragos

      Nooo, stai linistit ca ii pun nemtii cu botul pe labe. Gasesc ei solutia sa ii expulzeze.
  • +2 (4 voturi)    
    Wrangelstrasse (Vineri, 29 mai 2009, 16:54)

    Alonzo [anonim]

    Am niste dubii in privinta veridicitatii acestui articol, acum 10 zile am fost la Berlin, am locuit chiar pe Wrangelstrasse 5 si am fost la o nunta la biserica de pe acea strada iar aceasta nu era ocupata de tigani. Erau in schimb niste punkisti nemti care traiau la 50m de biserica in rulote. Tigani pot spune ca am vazut destui prin Berlin, cersind sau spaland parbrize asa ca se prea poate ca ei sa tulbure viata nemtilor dar biserica in cauza nu era ocupata si cine crede ca astia vor sa munceasca, crede si in basme.
  • 0 (6 voturi)    
    Solutia: Castrare Chimica (Vineri, 29 mai 2009, 16:55)

    ionut [anonim]

    Castrare chimica , asta cred ca e singura solutie, intrebarea: stie cineva daca exista ceva pastile foarte eficiente pt. a le da de pomana?
    Merci.
  • +6 (10 voturi)    
    Vrajeala cu discriminarea (Vineri, 29 mai 2009, 17:01)

    gabriel4west [utilizator]

    Tiganii nu sunt haituiti, ei duc viata pe care si-au ales-o de sute de ani.
    Mai rar asa o natie ca ei care sa vrea sa beneficieze de tot ceea ce gandesc si cladesc ceilalti - o natie care sa refuze sa se educe, sa se cultive.....chiar daca ei tipa mai tare dacat ii tin puterile ca sunt discriminati, ca nu au acces la locuri de munca .... vrajeala, ca sa zic asa....am fost cativa ani in postura de a preda la o soala de la tara unde , normal, aveam si copii tigani in clasa. Cat am alergat prin satul cu pricina dupa ei, ca sa-i aduc la scoala, numai eu stiu.... ii convingeam, veneau o zi, apoi nu mai veneau. NU VOR. Nici pe departe ca ar fi discriminati.
    Eu le-as propune ceva tiganilor - celor din Romania. Sa-si cladeasca scoli, din banii si cu munca lor, sa-si educe copiii in scolile cladite de ei, cu profesori tigani, sa-si cladeasca apoi o universitate, iarasi pentru a-si educa copiii, apoi sa vina la noi si sa se mandreasca cu ceea ce au facut.
    Bani au, slava domnului. Profesori tigani se mai gasesc. Daca nu se gasesc, nu au decat sa se autoeduce. Daca vrei, poti.. ...orice se poate, daca vrei.

    IN ZIUA ACEEA II VOI RESPECTA.

    Pana atunci...... astept sa vad pana unde poate merge nesimtirea cu discriminarea......si cu batutul de joc de munca celorlalti
  • +1 (3 voturi)    
    tzigauner (Vineri, 29 mai 2009, 19:22)

    ion [anonim]

    Hahaha, i-au asediat pe nemtzi, au nevoie de lebensraum, spatziu vital, arienii...hahahha...
  • +1 (3 voturi)    
    tzigauner (Vineri, 29 mai 2009, 19:22)

    ion [anonim]

    Hahaha, i-au asediat pe nemtzi, au nevoie de lebensraum, spatziu vital, arienii...hahahha...
  • +3 (5 voturi)    
    Tiganii... (Vineri, 29 mai 2009, 21:14)

    amadeus [anonim]

    ..sunt principala problema nationala, ar fi bine sa constientizam cu totii asta. Nu numai pentru ca ei cladesc imaginea Romaniei peste hotare (care, a propos, nu se poate reface cu 2-3 romani civilizati care incearca sa se apere cand sunt intrebati pe afara daca sunt tigani), ci pentru ca ei dau, la majoritatea votanta din Romania, directiile de civilizatie. Ne tiganizam incet-incet cu totii, uitati-va doar la ce atitudini avem acum, fata de acum 20-30 ani. sau copiii nostri sau conducatorii nostri, care, nu-i asa, ne reprezinta. Bascareala, misto-ul, fuga de munca, smecheria, manelele, toate astea fac deja parte din stilul nostru de viata...sunt romanesti, nu-i asa? Sunt si solutii, dar suntem prea... lenesi sa ne gandim la asta...
  • +1 (3 voturi)    
    Tara lu' Vanghelie (Sâmbătă, 30 mai 2009, 0:02)

    Justin Puscasu [anonim]

    Cel mai ingrijorator lucru in povestile despre tigani nu e faptul ca violeaza si ucid in Italia, cersesc in Franta si Elvetia, sau fura pe unde apuca, ci faptul ca au reusit sa cotropeasca Romania din punct de vedere cultural.
    Cred ca asistam la o "corcire" culturala a Romaniei, proces in care manelele au luat locul folclorului, limba romana e pocita de dezacordurile si accentul specific tiganesc, valorile sunt abrogate si inlocuite de tupeu, dialogul e inlocuit de tipete si bocete, iar legea e inlocuita de tocmeala.
    Nu stiu daca problema e sa-i integram pe tigani, sau sa stopam procesul prin care ei ne integreaza pe noi.
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Sâmbătă, 30 mai 2009, 0:41)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Justin Puscasu

      pot fi integrati. Roaga-te ca Romania sa fie saraca, mai saraca in orice caz ca Vestul, pt ca numai asa cit mai multi tigani vor pleca acolo si nu vor sta cu noi aici.
      In rest, dta ai dreptate, cu tiganizarea culturala, dar atita timp cit, de exemplu, televziuni cu audienta apartin unor tigani ca voiculescu, direct, si indirect fac jocul unor alt tigani ca patriciu, iliescu sau nastase , era de asteptat.
      • 0 (0 voturi)    
        incomplet (Duminică, 31 mai 2009, 11:28)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        se poate sa-l uiti chiar pe bulibasa Adrian Sarbu? nu patroneaza el, de la inceput, cel mai pervers post de televiziune din Romania? daca e cineva de vina pt tiganizare, apoi tiganul Sarbu e cap de lista!
  • +1 (1 vot)    
    bravo hotnews pt atitudine (Sâmbătă, 30 mai 2009, 3:00)

    bun titlul [anonim]

    tzigani intradevar si NU romi!
  • +1 (1 vot)    
    Curiozitate (Sâmbătă, 30 mai 2009, 6:40)

    Auras [anonim]

    De ce oare nu se sesiseaza amnesty international?
    • 0 (0 voturi)    
      corect! (Duminică, 31 mai 2009, 11:27)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui Auras

      nemtii aceia au de suferit din cauza tiganilor care le ultragiaza cultura, onoarea si drepturile! sa ia AI atitudine imptriva tiganilor!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri