Cifre oficiale: Aproape 800.000 de romani au resedinta in Italia

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Miercuri, 27 mai 2009, 11:49 Actualitate | Diasporă

Distributia romani lor in Italia
Foto: ISTAT
Romanii alcatuiesc, in continuare, cea mai numeroasa comunitate de imigranti din Peninsula: numarul conationalilor inscrisi la Evidenta Populatiei (Anagrafe), la 1 ianuarie 2009 era de 780.421. La mare distanta ne urmeaza albanezii si marocanii, fiecare comunitate cu putin peste 400.000 de membri. Anuntul a fost facut de ISTAT, Institutul National de Statistica Italian, care a publicat un studiu demografic referitor la populatia din Peninsula.

Potrivit aceluiasi Raport, a scazut numarul casatoriilor mixte italo-romane. Astfel, daca in 2006, casatoriile mixte dintre un italian si o romanca au fost circa 4000, dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, in 2007, s-au sarbatorit numai 2300 de mariaje cu mireasa romanca.

Aceeasi tendinta s-a inregistrat si in ceea ce priveste romanii care s-au casatorit cu o italianca: in 2007 doar 100 de romani, fata de cei 300 din anul precedent. Anul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana a determinat insa in Italia un record de casatorii intre romani: peste 900 de mariaje.

Raportul evidentiaza si un indice de natalitate crescut al imigrantelor romance fata de italience. In 2007, s-au nascut aproape 3300 de bebelusi cu un tata italian si mama romanca, in timp ce nou-nascutii cu ambii parinti romani au atins cota de aproape 10.000.

Desi prezenta romanilor este in crestere (cu 25% in 2008), ea a inregistrat o lejera scadere fata de anii precendenti, semn ca afluxul de romani are o tendinta de stabilizare. “Se inregistreaza o incetinire importanta a fluxului de neo-comunitari”, se citeste in Raportul prezentat ieri la Roma.

Desi romanii sunt distribuiti destul de omogen pe teritoriul italian, este confirmata preferinta pentru doua regiuni: Lazio (120.000 de conationali) si Piemonte (100.000).


Citeste mai multe despre   






















1766 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Dati vecchi (Miercuri, 27 mai 2009, 12:44)

    Davide [anonim]

    Questi dati sono sottostimati e molto vecchi.
    Gli ultimi che sono stati resi pubblici in Marzo '09
    dicono che i Romeni in Italia sono circa 3 milioni e mezzo ( tra regolari ed irregolari )
    Un saluto a tutti
    • 0 (0 voturi)    
      Davideeee (Miercuri, 27 mai 2009, 18:59)

      tavi [anonim] i-a raspuns lui Davide

      Stai scherzando?
      3,5 milioni sono probabilmente tutti romeni ad estero, non solo in Italia!

      Auguri
    • +1 (1 vot)    
      daca (Miercuri, 27 mai 2009, 20:13)

      avedaria [utilizator] i-a raspuns lui Davide

      daca ar fi 3,5 mil. in Italia cu 2,5 mil. in Spania cu vreo 3 milioane in Germ si Franta plus milionul din SUA si Canada, si 600.000 in Israel ar insemna o comunitate romaneasca de vreo 11 milioane, minim, adica jumatate din populatia Romaniei. Nu-i cam mult? Sau suntem de fapt 40 de milioane si nu stim?
  • 0 (0 voturi)    
    dati ISTAT di ieri (Miercuri, 27 mai 2009, 15:23)

    Autore [anonim]

    caro Davide,
    questi sono dati resi ufficiali ieri in una conferrenza stampa a Roma. Le stime Caritas /MIgrantes dell'anno scorso - più precisamente giugno 2008 parlano di una stima al massimo di un milione 100mila romeni- dati incrociati ISTAT - Anagrafe- ministero dell'Interno e si riferiscono a romeni residenti + romeni non residenti. Istat si riferisce a romeni iscritti all'Anagrafe, leggi bene. Di tre milione e mezzo di romeni in Italia non si è MAI parlato in NESSUNA sede.
    • 0 (0 voturi)    
      L'ho sentito al tg5 ed al tg2 italiani (Miercuri, 27 mai 2009, 19:30)

      Davide [anonim] i-a raspuns lui Autore

      Mi scuso se sono stato sbadato riguardo l'anagrafe...io però,sono sicuro di ciò che ho sentito ( mia moglie,Romena,l'ha sentito pure Lei ) e,ad ogni buon conto ti assicuro che,girando per lavoro in 4 regioni italiane del Nord,ci sono parecchie aziende che hanno tanti operai/operaie Romeni/e alle loro dipendenze;inoltre,come già detto,ce ne sono tanti anche irregolari che vivacchiano qua e là senza fissa dimora( e non mi riferisco ai soli Tigani ).Ad ogni buon conto il mio voleva essere solo un contributo alla notizia.Ciao,Davide
      P.S. = Come ti chiami ?
  • 0 (0 voturi)    
    io dice (Miercuri, 27 mai 2009, 17:26)

    lepidus [anonim]

    cum nu cunosc de fapt italiana, ca mai cizmarii mei antepostatori, am un mesaj scurt: cuceriti nene italia la fel cum am cucerit si transilvania. ramaneti acolo. cine stie, cu natalitatea asta fenomenala in 50 de ani poate facem romania si mai mare. ce visa ceausescu si n-a reusit burebista.
  • 0 (0 voturi)    
    romani sau italieni? (Joi, 28 mai 2009, 15:03)

    aurelia [anonim]

    Locuiti in Italia, munciti acolo, ok. Dar ce ati ajuns sa vorbiti/ scriti in italiana intre voi? Ce vreti sa demonstrati cu asta? Sunteti smecheri, mai inteligenti si superiori? Si eu locuiesc in afara tarii, dar nu mi-ar da prin gand sa vorbesc cu romanii in alta limba decat in romana. Nu putem totusi renega tot tarii de origine, oricat de mica, saraca, inapoiata si murdara ar fi ea. Discutia asta in italiana mi se pare lipsa de respect, ca sa folosesc un eufemism.
    • 0 (0 voturi)    
      x Aurelia (Joi, 28 mai 2009, 16:49)

      Davide [anonim] i-a raspuns lui aurelia

      Scuza dar eu nu vorbesc bine limba ta...eu sunt Italieno.Ciao si scuza