La trei zile dupa tragicul accident de pe linia de cale ferata de la Nurnberg la Weiden, in care a fost implicat un sofer roman, prelevarea de probe s-a incheiat, insa raman o serie de chestiuni neelucidate: de ce soferul nu a oprit la semnal, de ce a ales aceasta ruta -se pare improprie pentru un astfel de transport greu-, de ce trailerul a ramas intepenit pe sine. Joi noaptea, in jurul orei 22, un tren regional cu 40 de pasageri a intrat in plin intr-un trailer care transporta un vehicul militar apartinand armatei americane si care bloca drumul la trecerea de cale ferata din Freihung-Sand. Doi morti si 18 raniti, dintre care patru grav, e bilantul accidentului. Calea ferata ramane inchisa pe ruta afectata cel putin pana luni, 9 noiembrie.

Vehiculul militar de 12 tone transportat pe trailer era dus din Romania la reparat in Germania. Din partea armatei americane a venit confirmarea ca acesta era utilizat de trupe ale SUA stationate in Romania si ca trebuia adus la reparatii in garnizoana americana de la Grafenwöhr. Transportul se facea „printr-o firma civila”, mentioneaza Sueddeutsche Zeitung online.

Desi unii dintre martori au relatat initial despre o explozie, aceasta nu s-a confirmat. Viteza cu care mergea trenul n-a putut fi stabilita cu precizie. Potrivit declaratiilor purtatorului de cuvant al politiei locale, Peter Krämer, viteza expresului regional 3535 ar fi putut atinge in zona 140 kmh. Cert este ca trailerul romanesc intepenit pe sina a fost lovit in plin.

Din cauza impactului puternic, vehiculul propriu-zis cu cabina soferului a fost rupt de remorca si tras pe o distanta de cca 350 de metri de trenul care mergea regulamentar, pe o ruta de navetisti. S-a declansat un incendiu care a ars atat cabina trailerului, cat si pe cea a conducatorului de tren.

N-a vazut soferul roman semnalul rosu? A avut o defectiune tehnica masina pe care o conducea? De ce a fost ales acest traseu, se pare nepotrivit unui astfel de transport? Sunt puncte din ancheta la care politia din Auerbach n-a dat inca detalii si mai asteapta informatii relevante, de la eventuali martori.

Atat soferul roman, in varsta de 30 de ani, cat si seful de tren, un german in varsta de 35 de ani, au decedat in urma accidentului. Copilotul roman in varsta de 25 de ani, care se afla pe trailer la momentul impactului a fost ranit usor si acum este interogat de anchetatori cu privire la circumstantele in care s-a produs acesta. 18 raniti, dintre care patru raniti grav, au fost scosi din vagoane sau chiar descarcerati dintre fiarele vehiculelor puternic avariate. Fotografii de la accident pot fi vazute pe Oberpfalznetz.de.

In zilele care au urmat accidentului, pe retelele de socializare au aparut multe mesaje de condoleante adresate victimelor, caci multi dintre cei care se deplasau pe aceasta ruta erau colegi de naveta cu acestea. "Ca și în anul 2001, mi-am pierdut aici un coleg", a scris un comentator din Nürnberg. In 22 iunie 2001, la cativa kilometri spre vest de locul actualului eveniment feroviar, la trecerea de cale ferata de la Gressenwöhr, un tren regional de la Weiden la Nurnberg a intrat cu mare viteza intr-un transportor al armatei SUA. In urma accidentului de atunci, petrecut la ora 8.30, au decedat trei oameni, alti 23 fiind raniti.