Orasele germane se plang din cauza imigrantilor romani si bulgari - Spiegel

de Laurentiu Diaconu Colintineanu     RFI Romania
Luni, 4 februarie 2013, 12:32 Actualitate | Diasporă

In tarile lor de origine traiau in saracie. Veniti in Germania, romanii si bulgarii nu reusesc deseori sa isi imbunatateasca situatia si devin o povara pentru administratiile locale. Acestea se plang ca nu au bani pentru ei si cer ajutor Guvernului federal de la Berlin.

Orasele germane au o problema cu imigrantii din Romania si Bulgaria. "Echilibrul si pacea sociala sunt in mare pericol", se arata conform unor documente obtinute de revista Spiegel, intr-o declaratie comuna a Consiliului Oraselor germane. Multi imigranti s-ar stabili oricum in cartiere in care somajul este la cote ridicate. Cele mai afectate ar fi administratiile locale din Berlin, Dortmund, Duisburg, Hamburg, Hannovra, Muenchen si Offenbach.

In unele orase, numarul imigrantilor romani si bulgari ar fi crescut de sase ori in ultimii ani. Avand in vedere ca, in majoritate, ar fi vorba despre persoane care traiau in conditii precare inainte sa isi paraseasca tara si care nu ar avea o pregatire temeinica, sansele lor pe piata muncii in Germania sunt nule. Conform Consiliului, problematica ar fi proportia mare a romilor in aceste comunitati. Deseori acestia se stabilesc in case darapanate care reprezinta si un pericol pentru siguranta familiilor.

Administratiile locale se plang de costurile generate de aceasta imigratie a saraciei. E vorba de bani cheltuiti pe adaposturi temporare, ingrijire medicala si servicii sociale. Asa ca datoria ar fi acum la Guvernul federal. Acesta ar trebui sa vina cu un plan de relaxare a presiunii pe bugetele locale.

Citeste mai multe si comenteaza pe RFI.ro












12382 vizualizari
  • +17 (51 voturi)    
    !!!! (Luni, 4 februarie 2013, 13:14)

    Dinor3x [utilizator]

    nu inteleg de ce trebuie sa "abundati" in astfel de articole complet denigratoare la adresa romanilor. Aveti idee ce mesaj transmiteti catre cititorii vostri? Sunteti si voi responsabili pentru imaginea pe care o faceti Romaniei. Ma indoiesc ca suntem oile negre ale europei pe oriunde am merge.

    de ce nu lasati voi comoditatea deoparte si puneti un jurnalist competent sa faca un articol obiectiv in care sa prezentati problema fara sa va axati doar pe romani . Ca in germania nu sunt doar romani si bulgari si ma indoiesc ca ei sunt in topul "sugativelor" la cerut ajutor social.

    Sunt 3,054,000 de polonezi si rusi; 4,260,000 de turci , arabi si iranieni conform Wikipedia. Chiar romanii sunt problema??? Ma indoiesc!

    De cand a inceput Anglia sa vocifereze ca vai vine valul "mongol"-roman peste ei toate ziarele scriu articole mediocre despre cum ne vad altii si noi fraierii le preluam, facem traduceri de 2 lei si le punem asa ca sa avem ce posta. Si prostul de rand citeste, nu gandeste prea mult ca ii face rau si incepe sa urle ca vaiii ce parere au vesticii de noi! Si da da..trebuie sa iesim din UE!! Asa cum latrinele de Antene spala pe creier populatia spunand ce ne fac civilizatiile vestice asa procedati si voi. Transmiteti numai ce este negativ la adresa romanilor. Dar partea frumoasa a lucrurilor este ca populatia din germania sau anglia sau olanda nu gandesc si nici nu declara ca romanii sunt capul rautatilor. Au ei probleme mai mari cu altii si inclusiv cu ai lor.

    sper sa-mi postati mesaju
    • +18 (22 voturi)    
      Să nu ne ia vitorul prin surprindere (Luni, 4 februarie 2013, 13:42)

      IsailaBratfalean [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

      Mie se pare corect să apară și punctele de vedere românești anti-europeane și punctele de vedere străine anti-românești și anti-europeane. Să nu ne ia viitorul prin surprindere.
      • +6 (22 voturi)    
        Confuzii deliberate (Luni, 4 februarie 2013, 15:45)

        LegatusAugusti [utilizator] i-a raspuns lui IsailaBratfalean

        De ce nu se face precizarea CETATENIE-NATIONALITATE (ETNIE) ?

        Se pare ca este o confuzie deliberata. Nationalitatea romana vorbeste o limba latina. Etnia rroma vorbeste un dialect indian.
        Daca ai carte de identitate romaneasca (daca) asta nu inseamna ca esti etnic roman. Mie imi este foarte clar cine face confuzia asta ( in tara spun ca discriminam rromii in exterior ca suntem rromi). Voua nu va este clar ? Sunt ceva ani de cand..........
        • +3 (7 voturi)    
          unde nu se face ? (Luni, 4 februarie 2013, 17:26)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui LegatusAugusti

          Citez din articol:
          "Conform Consiliului, problematica ar fi proportia mare a romilor in aceste comunitati."

          ...deci ?
    • +7 (19 voturi)    
      NIET (Luni, 4 februarie 2013, 13:52)

      colu [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

      Cred ca se incepe pregatirea populatiei din EU pentru o eventuala suspendare a Romaniei.Motive sunt suficiente,de natura politica.Sper sa ma insel.
      Asa au votat cca 67%.
      • +10 (10 voturi)    
        nu ne dau afara din UE (Luni, 4 februarie 2013, 17:29)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui colu

        Nu ne dau afara din UE, dar duc o campanie ca sa nu ne accepte in Schengen. Dupa parerea mea au motive intemeiate.

        Nu conteaza ca sunt 1 milion de polonezi intr-un oras german, atat timp cat in centrul orasului sunt 100 de cersetori "romani", si prin cartierele marginase mai sunt 500 care traiesc in corturi. Cei 600 de "romani" schimba total fatza unui oras si fac un mare deserviciu imaginii Romaniei.

        Pacat ca s-a ajuns ca cetatenii romani sa castige mai mult in genunchi, decat muncind corect si normal in Romania sau in alta tzara.
      • +1 (3 voturi)    
        TE PRICEPI... (Luni, 4 februarie 2013, 19:50)

        Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui colu

        ...la politica ca baba la mitralierea! Intrarea si iesirea din UE se face pe interese: ale lor si ale noastre! Convergente si/sau divergente! Pe avantaje si dezavantaje! Aici nu este loc de simpatie si antipatie! FORMULA E SIMPLA: ce-mi dai ca sa-ti dau...si viceversa! Populatia dn UE nu are nevoie sa fie "pregatita" pentru eventuala suspendare a Romaniei! Populatia Romaniei trebuie pregatita sa inteleaga ca "proiectul UE&EURO" este pe cale sa esueze lamentabil, iar Frau Merkel si Germania trebuie sa inteleaga si sa accepte ca au mai pierdut un razboi! Al catelea?!
        • +1 (1 vot)    
          OARE (Marţi, 5 februarie 2013, 9:11)

          colu [utilizator] i-a raspuns lui Rose1

          Da,ai dreptate,nu ma pricem la politica si nici nu fac politica.A fost doar o parere.Personala.Cat despre interese,Romania si noi romanii, ce interese avem.VEST sau EST.Apropos,ma pricem la cealalta.Destul de bine.
          • 0 (0 voturi)    
            DECLARATII.. (Marţi, 5 februarie 2013, 23:18)

            Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui colu

            ...de genul "eu nu fac politica" pot fi amuzante, triste si...neadavarate! Daca prin "eu nu fac politica" vrei sa spui ca nu esti inregimentat politic, ca nu esti membru sau simpatizant politic al nici unui partid, poate fi adevarat, dar nu poti sa spui "eu nu fac politica", facandu-ti din asta un titlu de glorie, un soclu pentru statuie, un blazon! Poate esti militar sau angajat al unei institutii "speciale"(ca tot ai zis ca te pricepi la mitraliere), postura in care nu poti fi membru unui partid! Asta nu inseamna ca iti este interzis sa ai opinii si optiuni politice si sa te manifesti plenar ca cetatean responsabil, ca om al cetatii! Daca o sa incerci sa iesi din "logica"(?!) razboiului romano-roman, pe care uni politicieni romani(suflete de sluga) l-au pus pe "taraba" parlamentului de la Strasbourg, poate ai sa intelegi ca in politica nu exista "dusmani" ci doar "adversari politici", care maine iti pot deveni - nota bene - aliati si parteneri! Ia exmplu de la Basescu: timp de 8 ani el a fost aliat si/sau partener cu toti cei care astazi ii sunt adversari! Asta e politica!
    • +12 (32 voturi)    
      mda... (Luni, 4 februarie 2013, 13:59)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

      si tu vorbesti ca "prostul" sa te auzi???

      in dortmund da romanii (tiganii romani) sunt o problema, habar nu ai cati merg cu wizz-ul ca sa cerseasca si sa fure acolo.

      majoritatea cersetorilor din Dusseldorf sunt romani (tigani romani).


      cu ce te denigreaza pe tine comunistule?

      asta este, si la Paris si aici in Duesseldorf imi e rusine sa vorbesc pe strada romana si sa spun ca vin din Romania la ceea ce fac compatriotii mei pe aici.

      hai sictir cu faza cu denigrarea...
      asta e adevarul, probabil 50% din cei care pleaca din tara , pleaca la furat si cersit.
      • 0 (22 voturi)    
        Rusine sa-ti fie tie! (Luni, 4 februarie 2013, 14:49)

        o8561 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        De ce?

        De ex sa spunem ca in orasul X din Europa sunt 500 de romanii problema si sunt si 10 000 de romani muncitori, care nu fac probleme, etc.

        Cei 500 nu se feresc sa vorbeasca romana.
        Cei 10 000 se feresc sa vorbeasca romana si se dau orice altceva in afara de romani.

        Rezulta ca in orasul X sunt 500 de romani.

        Concluzia ce se poate deduce : toti romanii pun probleme comunitatii din orasul X.

        Dar daca cei 10 000 ar vorbi romana si nu ar spune ca sunt din alta tara, poate perceptia despre noi ar fi alta.

        Cum a fost cineva care a primit bursa de stiu (diplomatie) de la guvern si el s-a dat orice altceva dar nu roman (i-a mintit pe toti strainii).

        Si apoi a venit in tara sa ceara job e le guvern.

        Pai in conditiile astea de credibilitate mai are ca diplomat? Zero.

        Eu in locul celor din guvern punea sa returneze banii.

        Rusine sa-ti fie tie si celor ca tine!
        • +2 (4 voturi)    
          italia (Luni, 4 februarie 2013, 17:08)

          ctman [utilizator] i-a raspuns lui o8561

          nu este cum zici, eu am fost 10 ani in italia si acolo toti romanii vorbesc romaneste si sunt ff. multi iar majoritatea lucreaza dar asta nu inseamna ca sunt iubiti, dimpotriva. In alta ordine de idei, si tu cred ca ai vorbi alta limba dar nu realizezi asta pana cand nu esti pus in situatia de.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Luni, 4 februarie 2013, 17:45)

            o8561 [utilizator] i-a raspuns lui ctman

            cred ca intre ei si cand singuri, poate.
        • +3 (3 voturi)    
          ar fi bine sa fie cum spui tu (Luni, 4 februarie 2013, 17:32)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui o8561

          500 de romanii problema vs 10 000 de romani muncitori ... doar ca numarul alora problema e cu mult mai mare si al celor muncitori ceva mai mic.

          Iar prin romani problema nu ma refer doar la cei care fura sau comit fel si fel de faradelegi, ci si la cei care muncesc la negru (0 contributii sociale) sau la cei care nu reusesc sa-si gaseasca slujbe.
          • +2 (4 voturi)    
            .. (Luni, 4 februarie 2013, 17:54)

            o8561 [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

            poate ca da poate ca nu.

            Problema cu primii este ca sunt mai 'vizibili', stau mai mult in fata blocului.

            Ceilalti stau acasa cu familia, la munca si seara se mai duc la un restaurant, film, etc.

            Si ca si comparatie cu 'puterea' lor (celor 500)
            vezi cei 300 spartani vs ceilalti.

            Daca cei 10000 (macar o parte) s-ar uni si le-ar da cate un sut in cur celor 500 pe rand problema s-ar rezolva.

            Dar asa ... du-te tu, du-te tu si poate fac si eu ceva.
        • +3 (3 voturi)    
          ai o atitudine similara cu a lui crizut.. (Luni, 4 februarie 2013, 20:18)

          Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui o8561

          fata de raportul MCV!
          Aceiasi stare de negare evidenta a realitatii.
          Adica tu stii mai multe, si desigur mult mai bine decat cetatenii oraselor respective, care traiesc in aceste orase, si sunt obligati sa suporte hoardele de tigani care cersesc sau ii buzunaresc zi de zi.. si desigur si a celor de fara capatai care fac tot felul de nelegiuiri, oriunde s-ar afla.
          Statul roman este .. din pacate, partas la acest export de mizerie, pentru ca nu are .. bunul simt sa isi asume responsabilitatea stavilirii acestui val de mizerii..autohtone.
          • +2 (2 voturi)    
            esti intr-o mare eroare (Marţi, 5 februarie 2013, 10:47)

            o8561 [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

            Eu nu neg faptul ca anumiti romani fac probleme.

            Doar ca aia buni cand e vorba sa faca ceva cam baga capul in pamant, nu iau atitudine.

            Asta e problema Romaniei.
            Toti vociferam, dar cand e de pus in practica.

            Ce eu? Nu acum .. trebuie sa imi duc coplilul la scoala, trebuie sa iau paine, poate altadata.
      • +10 (18 voturi)    
        ! (Luni, 4 februarie 2013, 15:13)

        Dinor3x [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Niciodata nu mi-a fost rusine ca sunt roman! Cand am fost intrebat de unde vin totdeauna am spus MANDRU ca sunt din Romania si pana acuma nu am primit nici o replica acida, nici o mutra acra, nici un zambet fals!!! Si chiar daca as primi, asta inseamna ca mediocritatea il reprezinta pe el si in nici un caz pe mine!

        Eu nu sunt reprezentat de tigani!!!! Niciodata nu voi permite tiganilor sa ma defineasca.

        Realitatea nu este atat de crunta cum ti-o prezinta mass-media! Romanii nu sunt capul rautatilor!

        Sunt in Olanda de 2 ani de zile si in continuare imi reprezint tara prin felul meu de a fi, prin felul de a comunica cu cei din juru meu, prin felul de a ma integra intr-o noua societate, prin schimbul de opinii pe care il fac cu cei din jurul meu, etc. Cand spun ca sunt din Romania totdeauna transmit siguranta deplina. Ca si gesturi: zambesc, ridic fruntea si imi privesc interlocutorul fara nici o clipire pentru ca nu am de ce sa-mi fie rusine! Cand se citeste pe fata ta siguranta de sine vor stii ca nu sunt decat un simplu om ca si ei!
        Stiu cine sunt si nimeni nu va schimba acest lucru!
        • +4 (6 voturi)    
          vrei, nu vrei (Luni, 4 februarie 2013, 17:27)

          sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

          tiganii ne cam definesc.
          Daca tiganii au pus mina pe tot centrul timisoarei, inclusiv Spitalul de Copii, inseamna ca ne reprezinta... in curind ii vom reprezenta noi pe ei.
        • +1 (1 vot)    
          la fel (Marţi, 5 februarie 2013, 13:01)

          mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

          la fel ca tine, spun mereu clar si sincer ca sunt romanca, aici, in franta, unde sunt de peste 5 ani; o singura data mi s-a raspuns urat si cel care a facut-o si-a cerut scuze cateva ore dupa aceea.
          omul e intai de toate ceea ce este el insusi, ceea ce face, ceea ce spune, ccea ce lasa se se inteleaga din gesturile lui; nationalitatea vine apoi. si multi vestici par a intelege acest lucru.
          voi continua mereu sa spun ca sunt romanca!
    • +4 (18 voturi)    
      Pentru Dinor3x (Luni, 4 februarie 2013, 14:05)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

      Despre ce vrei sa scrie? despre mersul Economic al Romaniei - ii vezi in stare?
      In afara de articole stil Tabloid nu vad in dotarea lor si altceva.
      Incet incet o iau pe urma 'cantaretilor politici" si se vor duce in jos destul de abrupt.
      Asta este presa din Romania. Invata sa nu te astepti la prea mult ca sa nu ai deziluzii.
    • +11 (15 voturi)    
      nu sintem doriti. (Luni, 4 februarie 2013, 14:13)

      akarki [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

      eu am trait 5 ani in Scotia, unde nu au ajuns tiganii, totusi, scotienii nu au dorit imigranti romani, tocmai pentru ca erau invadati deja de pakistanezi, chinezi, etc, si simteau ca ajunge. Stirile despre scandalurile cu romanii ( din toata lumea) i-au determinat ca in mod special sa refuze romanii (nu stiu de bulgari). Eu am simtit, si nu putem sa nu le recunosc dreptul sa iubeasca pe cine vor ei, pentru ca era vorba de tara si banii lor. De fapt ce vrem noi? ca dupa ce la noi pina si guvernul e de soi rau, incalcind legea, noi, indivizii, sa fim respectati si doriti in cele mai exclusiviste tari? N-ar trebui intii sa dam dovada ca sintem de soi bun, si dupa aceea sa ne doreasca?
      • +10 (10 voturi)    
        Problema e nu doar de "tiganie", ci de competenta (Luni, 4 februarie 2013, 15:50)

        fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui akarki

        Acum Romania exporta absolventi de Spiru Haret. Cu cea mai mare bunavointa, insa nu vad cum acestia pot sa ocupe joburi, chiar daca li s-ar oferi, la acelasi nivel cu cei din Germania, care macar aparent fac scoala pe bune. Asta ca sa nu mai vorbim de plagiatul care in Romania atinge nivelurile de varf ale Executivului. Ce fel de competente au romanii astia, si cat de bine se pot ei tine singuri pe picioare acolo, unde se cere munca serioasa si nu furat ca pe tarlaua lui Dragnea?

        Azi-maine ne pomenim ca pleaca si Renault din Romania pentru ca nu-si mai permite sa plateasca ingineri care mai iau un salariu de la chinezii carora le vinde planurile tehnice rezultate din cercetarea pentru care romanii au pregatire ZERO.
    • +1 (1 vot)    
      Punct (Marţi, 5 februarie 2013, 0:28)

      PacheBuzau [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

      Punctul dv de vedere este eminamente patriotard.
      Nu romanii sunt oile negre. Hotii romani sunt.
      Unde este locul hotilor romani? Dupa toate probabilitatile in puscariile romanesti si in scolile de reeducare. In nici un caz, in Germania.
      Aveti informatii complet eronate despre populatiile din germania sau anglia sau olanda care nu gandesc si nici nu declara ca romanii sunt capul rautatilor. Acolo lucrurile stau si mai rau.
      Germania a pompat sute de milioane de marci in ajutoare pentru Romania. Putin obraz ar trebui sa avem. Hotii sunt ai nostri si problemele lor sunt ale Romaniei.
    • +1 (1 vot)    
      Total de acord! (Marţi, 5 februarie 2013, 15:37)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Dinor3x

      Cred ca numai romanii sunt asa complexati de ce zic altii, de parerea celor din vest despre noi etc. Daca te duci prin niste cartiere d-astea rau famate din Europa de vest si vezi ce-i acolo, iti dai seama imediat ca nu romanii sunt problema...
  • +7 (13 voturi)    
    acelasi (Luni, 4 februarie 2013, 13:30)

    cunoscatoru' [utilizator]

    Ma mira faptul ca o tara "cu atata experienta" se plange si nu inteleg de ce nu se pun pe treaba pentru a rezolva problema.
    • +6 (6 voturi)    
      Spiegel e SOCIALIST (SPD-USL) (Luni, 4 februarie 2013, 14:33)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui cunoscatoru'

      Spiegel, Daily Mail, sunt publicatii ale socialistilor, ale celor inruditi politic cu USL!
  • -1 (21 voturi)    
    Nu ma simt vinovat cu nimic! (Luni, 4 februarie 2013, 13:39)

    Un_Oarecare [utilizator]

    Pai imigrantii astia rai au ajuns sa mearga la munca in Germania pentru ca li s-au inchis unitatile de productie in care lucrau. Unitatile de productie in care lucrau s-au inchis pentru ca produsele lor nu se mai cumparau. Produsele lor nu se mai cumparau pentru ca au aparut produse pe piata mult mai bune la acelasi pret. Unitatile romanesti nu puteau sa le faca la acelasi pret si calitate pentru ca nu aveau decat 5 -10 ani de existenta capitalista in spate si cand a venit un concern german sa-i concureze i-a strivit. Singura protectie ar fi fost taxele, dar taxele au fost eliminate la intrarea in UE. Nu era nici un pericol la "pacea sociala" cand nemtii vindeau mai mult in toata europa de est? Nu, pericol este cand vine nota de plata, adica permiterea liberei migratii a fortei de munca. Pai, dragi si corecti nemti, voi i-ati facut pe acesti imigranti, ei n-ar fi existat daca n-ar fi existat UE. Daca la 20.000 de Euro cat costa VW produs in Germania s-ar fi adaugat 10.000Euro taxe vamale si 25% TVA poate nu s-ar mai fi cumparat asa in draci masini nemtesti ci romanesti!
    • +6 (10 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Luni, 4 februarie 2013, 14:32)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui Un_Oarecare

      Distrugerea economiei romanesti, orchestrata printre altii si de UE efecte adverse chiar si pentru ei. Ei au distrus aici prin concurenta cu care au venit tocmai pentru a ne permite sa construim ceva mai bun. Din pacate noi nu putem. De concurenta nu se mai teme nimeni in lumea buna, insa noi, care nu avem nici o tresarire pentru a vedea care sunt cauzele situatiei in care ne aflam, gasim la nesfarsit vinovati.

      Din pacate, solutia pe care o invoci, anti-globalizarea, nu cred ca este altceva decat o utopie a unora mai nostalgici. Nu exista masina romaneasca. Si Dacia era de fapt un Renault depasit din toate punctele de vedere cand a intrat in productie la noi.
      Poate vrei sa ne auto-impunem un embargou, asemanator Cubei. Ai vazut ce masini au cubanezii ?

      Asta e marea problema, putem oare sa ne opunem globalizarii condamnand in contunuare generatii intregi la inapoiere in speranta ca vor reinventa roata in izolare ?

      Cei care critica acest gen de articole, nu tocmai magulitoare la adresa poporului, vor sa ramanem in continuare cu capul in nisip. Din pacate, nimic din toate astea nu mai pot fi oprite. Am pierdut 22 de ani tocmai ca romanul nu a vrut sa i se spuna verde in fata cat e de inapoiat, fara sa fie numai vina lui, dar tot ce conteaza e ca nimic nu se va schimba pana cand vom intelege TOTI, nu numai cei 40% dintre noi care stau la tara fara apa curenta si cu WC in curte, dar si cei care sparg seminte in fata blocului si baietii cu BMW si ceafa groasa precum si semidoctii din corporatii care se cred niste evoluati dar sunt doar niste low cost doar putin peste conationalii lor .... Toti trebuie sa inteleagem dimensiunea si natura inapoierii noastre.

      Am aderat la UE in 2007. A fost intre 90 si 2007 mai bine ? Pentru cine e mai bine si pentru cine e mai rau ? Intrebari la care se poate gasi un raspuns, fara generalizari. Si abia apoi putem sta de vorba ...
      • 0 (0 voturi)    
        E cam devreme sa spunem ca nu putem (Luni, 4 februarie 2013, 22:40)

        Mihail AD [utilizator] i-a raspuns lui albatrosul_verde

        Mai degraba, n-am incercat indeajuns.
        In plus, progresele durabile se fac cu pasi mici. Si atenti.
  • -3 (21 voturi)    
    romanii sunt iresponsabili si germanii nesimtiti (Luni, 4 februarie 2013, 13:48)

    ong_luminita1232720235290 [utilizator]

    1. Romanii sunt iresponsabili. Scrierea unui astfel de articol denigrator fata de natie e o dovada a prostiei, si iresponsabilitatii pe de alta parte. Cine a scris, cine a comandat si cine a aprobat acest articol nu face decat sa joace "jocul" germanilor cu o prostie care nu se poate ierta cu usurinta. Este la mintea cocosului (informatii de gradinita pe care orice om cu zece clase le poate judeca) - Germania a intrat intr-un nou an in care trebuie sa isi gaseasca dovezi pentru a limita inca o data accesul romanilor pe piata muncii (acea restrictie unilaterala fata de dreptul la mobilitate). Argumentele prezentate aici sunt ridicole si necercetate (poate chiar traduse prost, daca cumva acest articol exista, ma indoiesc ca acestea sunt argumentele, deoarece sunt de o falsitate clara). Un singur exemplu sta in costurile medicale, pe care nu le suporta statul german si asiguratul in Germania, acesta platind pana la 250 de euro pe luan pentru a fi asigurat, asigurarea fiind de asemenea obligatorie.

    2. Germanii sunt niste nesimtiti. Statul german nu asigura nici un cost persoanelor care nu sunt germani. Dimpotriva, au masuri eficace sa scoata de pe tine si ultima picatura de sudoare. Sunt de o nesimtire crasa in pretentiile lor (de exemplu, sa stii limba germana, nu conteaza cand cum si de ce ai ajuns in tara lor - similar cu a cere orbului sa iti raspunda la chestionarul scris pe care i l.ai trimis), care eludeaza drepturile omului si nimeni nu se plange (de ex autoritatile romane, care ar tb sa aiba pretentii de la statele unde se afla romani, legate de protectia romanilor pe acel teritoriu). Germanii se plang de tigani fara sa le bata nimeni obrazul ca i-au gonit cu nesiimtire de pe teritoriul lor cu cateva sute de ani in urma, si ii gonesc in continuare, pe de alta parta se plang ca romanii iii discrimineaza pe tigani (Romania fiind singura tara europeana in care traiesc cei mai multi tigani Egal semn al acceptarii lor sociale).
    • +11 (17 voturi)    
      Pe langa subiect... (Luni, 4 februarie 2013, 14:21)

      airwave [utilizator] i-a raspuns lui ong_luminita1232720235290

      Noshit.

      1) Costurile medicale le suporta casa de asigurare. Plafonul maxim (pentru asigurarea publica) este in jur de 305 euro/luna, nu 250. Suma primelor platite nu acopera decat o mica parte din costurile medicale - de-aia e asigurare, pentru ca toti asiguratii sunt partasi la risc. De exemplu, o operatie de apendicita costa in jur de 7000 de euro, plus spitalizarea pre/post-operatorie, plus recuperarea (daca e cazul), plus medicamente, plus... Deci ar trebui sa platesti cam doi de zile asigurari ca sa iti acoperi singur costurile. De ce nu vor nemtii invazie de romani (si de alte natii, in genere, da' romanii si bulgari sunt acum la rand): pentru ca vor veni cu zece copii subnutriti, vor face o asigurare vai de ea (adica un parinte va plati 100-200 euro/luna) si dupa aia toti cei 12 membri ai familiei vor incaleca sistemu' de asigurari. Inmulteste asta cu 10.000 si o sa ajungi la niste costuri fabuloase.

      2. Ce chestie, dom'le, au pretentia sa stii germana?! Si eu care ma gandeam ca ar trebui sa invete ei romana, ca sa se inteleaga cu nea Ion si cu Fulgerica, sa nu-i supuna unui stres inutil. Daca n-ati trecut de Nadlac, aflati ca, in orice tara din lumea asta, reprezentantii statului discuta chestii oficiale numai in limba oficiala. Daca binevoiesc sa puna la dispozitie un formular in alta limba, bine, dar nu au nicio obligatie.

      PS: nu vorbesc fluent germana, dar nu mi se pare nimic in neregula cu pretentia lor. Astea-s regulile, cui nu-i convine se poate duce in Italia, Franta, Romania sau mai stiu eu unde.
    • +17 (21 voturi)    
      experienta de capsunar (I) (Luni, 4 februarie 2013, 14:24)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui ong_luminita1232720235290

      Prin 91, am stat de vorbă cu un român - inginer, şef de promoţie, plecat de vreo patru ani în Germania. L-am întrebat cum sunt nemţii. "Nemţii sunt foarte amabili, foarte politicoşi, dar, la o adică, ţi-ar da foc. Şi nu pot să-i condamn. Pentru că majoritatea românilor au ajuns acolo prin înţelegerea dintre guverne (RFG-RSR) şi, fără să facă absolut nimic, primesc locuinţă, pensie, ajutor de şomaj şi condiţii mai bune decât un băştinaş. Şi, în loc să le tacă gura, se proptesc prin birturi şi-ncep să se laude cu toate astea, şi normal că neamţului îi stă mâncarea-n gât."

      Prin 98, când "m-am vândut străinilor" ca inginer IT, neamţul care m-a angajat mi-a spus foarte clar: "să nu-ţi imaginezi că germanii vin în România pentru că-i iubesc pe români sau că le place ţara. Nu, ei vin să facă afaceri avantajoase pentru ei. Câtă vreme eu pot să plătesc, cu un salariu de IT-st german, cam cinci IT-şti români, plus poate chiar mai bine pregătiţi, îmi convine. Când n-o să-mi mai convină, am să-mi mut afacerile-n altă ţară cu condiţii mai avantajoase."

      Prin 2008, doi ingineri, tot germani, la vreo 50 de ani, îmi spuneau "nu-nţeleg de ce trebuie ca ţara mea să suporte financiar ţări ca România, Bulgaria, Turcia, în condiţiile în care noi n-avem drumuri bune la noi. La fel a fost şi la reunificare, Germania de Est ajunsese să aibă, pe banii celor din Vest, condiţii mai bune decât noi care trimiteam banii." Aceeaşi opinie am auzit-o, cu urechile mele, împărtăşită anul trecut, tot de nemţi.
      • 0 (0 voturi)    
        Asta cu conditii mai bune mi se pare d risul lumii (Joi, 7 februarie 2013, 3:31)

        cititoare [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Tot vezi straini d-astia care se pling ca vezi tu, de cind am intrat in UE ii stoarcem de bani, ca sa ne cladim infrastructura etc. Dar noi ca ne-am deschis granitele lor, ca sa aiba ei o piata de desfacere mai mare pentru produsele lor nu inseamna nimic??? Eu cred totusi ca e un schimb drept, ba chiar iese mai mult in favoarea lor. Fiecare are un cistig. Ca doar n-or vrea ei ca UE sa existe doar ca o piata de desfacere pentru produsele lor de export, cu taxe vamale 0, dar cu vize in acelasi timp si cu participare la bugetul uniunii minima.
    • +21 (27 voturi)    
      experienta de capsunar (II) (Luni, 4 februarie 2013, 14:25)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui ong_luminita1232720235290

      Ideea e că, atâta vreme cât îţi vezi de treabă, nimeni n-are nimic cu tine. Problema apare, paradoxal, dintr-o normalitate: când îţi vezi de treabă, nu eşti vizibil, pentru că eşti ca toţi ceilalţi - ai un job, ai maşină, te duci la servici, în vacanţă, plăteşti impozite, etc. Nimeni n-are de ce să te laude sau evidenţieze pentru ceva normal. Ies în evidenţă cei care dau cu zvastul, care cerşesc, care - pe scurt spus - nu se pot integra şi au probleme cu legea sau cu tradiţiile locale.

      Am cunoscut un român care-a fost dat afară de pe şantierul unde se-angajase pentru că "eu nu pot să port casca şi porcăria aia de salopetă sau mânuşile pe căldura aia!" Aşa că băiatul le-a vândut, patronul l-a concediat că n-avea chef să rişte amezi de sute de mii de euro de la protecţia muncii pentru mofturile unui român călare pe cai verzi.

      Altul, mai demult, a fost concediat de la o fabrică de conserve pentru că fura carne. Nu aveau control la poartă, şi omul pleca-nfăşurat în şunci şi-n cârnaţi, şi le vindea la cunoscuţi. Într-o zi l-au chemat şi i-au dat şutul în fund - nu era control la poartă, dar era cântar la contorul de pontaj, şi e cam greu să te-ngraşi cu câteva kilograme în cele câteva ore de lucru, şi să revii la greutatea normală peste noapte.

      Altul, şi mai relevant, locuinţă asigurată de firmă, maşină asigurată de firmă, benzină şi ceva utilităţi asigurate de firmă, dădea cu zvastul prin routerele "slab protejate" ale vecinilor, că "de ce să dau eu bani pe-un abonament de internet, mai dă-i în mă-sa, că au bani destui".

      Păi, ca băştinaş, să nu-i bagi undeva pe astfel de români şi să zici, "băi, ampersand, ăi fi tu băiat de treabă, dar ia-ţi-i şi duceţi-vă-n pana mea, să nu vă mai văd" ?!?
      • +4 (4 voturi)    
        Mulțumesc (Luni, 4 februarie 2013, 17:18)

        AlinL [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Am rîs de m-a durut burta. Ai dreptate.
  • +2 (14 voturi)    
    autorule imi strici numele - diaconu ! (Luni, 4 februarie 2013, 14:09)

    ro-lari [utilizator]

    Am trait doi ani in Munchen.
    Articolele nu se fac din copy/paste ci din evenimente traite.
    Romanii sunt extrem de apreciati in constructii si alte meserii.
    Sunt si romani care nu au avut noroc, dar in multe colturi de lume.
    In Germania exista un sindicat apoi exista un site care intentioneaza sa faca o "cooperativa" sa ajute romanii.
    Eu insumi acord asistenta celor care au lucrat.
    Nemtii sunt rai, birocrati, speculanti - am exemple in cei 20 ani de consultanta si 2 in Munchen.
    Asa ca hai sa scoatem si ce este pozitiv cu romanii paralel cu ce este negativ cu cei care ne judeca.
    Merkel cere prioritate la plata germanilor dar romanii sunt tratati impardonabil - speculati de ex de Finanzamt la calculul impozitului unde am 20 ani experienta!
    Deci tizule, mai mult repect pentru romani sa nu pari un slugoi platit!
    • +13 (13 voturi)    
      tratament impardonabil&respect (Luni, 4 februarie 2013, 15:32)

      Karvio [utilizator] i-a raspuns lui ro-lari

      ...nu am "inteles" chestia cu Finanzamt-ul.
      Nu contest experienta nimanui in acest domeniu,dar va pot spune doar atat...in Austria unde sistemul de impozitare este 99,9% identic cu cel din Germania,eu,cetatean roman cu EU-FREIZÜGIGEITSBESTÄTINGUNG,am primit suma mai mare decat un cetatean austrian(coleg) cu acelasi Lohn.
      Si apropo de respectul fata de romani...
      1.Ce faci in situatia cand iesi in pauza de cafea la o tigara cu un coleg tot roman,te afli in locul special pentru fumatori,si auzindu-te vorbind romaneste vine unul la tine sa-i dai o tigara,refuzi spunandu-i ca e ultima,iar el cu un tupeu iesit din comun...hai,fa ca doar suntem romani...v-ati ajuns acum..si mai departe nu-mi permit sa reproduc...
      2.Astepti autobuzul,iti suna tel si faci imprudenta de a raspunde in limba materna. In urmatoarea secunda esti inconjurat de vreo 10 persoane care incep cu da-mi si mie,te rog sa-ti dea Dzeu....
      3.Duminica,suna cineva la usa,deschid,o femeie insarcinata cu un copil de 10 ani dupa ea,avea atarnat de gat un carton pe care scrie ceva indescifrabil in limba germana,o privesc ii spun in germana du-te,dau sa inchid usa dar in urmatoarea secunda o intreb in romaneste cum a reusit sa intre in scara,la care ea-mi raspunde ...m-a lasat o alta femeie...
      Du-te ca o sa chem politia,la care copilul incepe in goana pe scari si goana verbala de injuraturi la adresa mea,"trecandu-mi in revista"tot neamul...
      Exemplele pot continua...si atunci ma intreb:
      De ce trebuie noi sa respectam acest gen de persoane ,doar pentru a nu parea slugoi???
      • 0 (0 voturi)    
        raspuns lui Karvio (Marţi, 5 februarie 2013, 13:04)

        ro-lari [utilizator] i-a raspuns lui Karvio

        1. faceti morala dar ganditi pe logica unor romani cu "capra vecinului" sau "invidia pe vecin"!
        Diferenta la sumele recuperate o fac: casatorit/necasatorit, primul an/sau mai multi lucrati, copiii, sumele deductibile - vorba Finanzamt (Fisc) german, este o carte cat Cartea de telefon! Deci incepatoare ?!
        2. Ar fi culmea sa fiti chiar dintre cei criticati, tiganul ajuns imparat ...! Evident ca eu discutam de romanii care lucreaza (nu fura) cu carte de munca. Deci fiti mai atenta , ca sa-ntelegi.
        Daca mai vreti explicatii - gratuite - ex. concediu sau alocatie, pensie ////
  • +8 (10 voturi)    
    Orasele germane se plang... (Luni, 4 februarie 2013, 14:24)

    msb [utilizator]

    daca doriti va fac o harta completa cu cersetorii romani care au pus in stare de alerta zone intregi din Germania. Se ascund prin paduri in perioada de vara si organizeaza spargeri organizate. De exemplu, pe portiunea dintre Aalen si Ulm (A7), s-au organizat in grupuri de actiune: Nördlingen, Aalen, Heidenheim, Gunsbach, Ulm. Se fura orice: de la tractoare sau alte utilaje din curtile agricultorilor, utilaje de la reparatiile de strazi, pana la spargeri de case, cersetorie organizata, furt de benzina din statiile de benzina aflate pe aceasta ruta. Sunt zboruri permanente ale politiei in zone survolandu-se zonele izolate de padure, sau parcarilor unde de obicei se face colectarea celor furate. O alta banda de romani a fost prinsa intr-o parcare care se ocupa cu spargerea datelor de supraveghere LKW pentru taxa pe autostrada stergand km parcursi de soferi pe soselele germane. Va pot da sute de exemple cu romani, nu cu bulgari sau tzigani sarbi.
  • -2 (10 voturi)    
    romanii ca si turisti in Germania (Luni, 4 februarie 2013, 15:19)

    ac23 [utilizator]

    se pare ca nemtilor le face placere doar cand romanii sunt turisti in Germania, doar atunci cand romanii lasa milioane de euro pentru a le cumpara harburile de masini, doar atunci cand firme germane vin in Romania sa faca afaceri - asta e, suntem in uniunea europeana si avem drepturi egale cu toate tarile membre in aceasta uniune. Daca nu va convine puteti sa iesiti din uniune si sa le interziceti tuturor producatorilor germani sa mai vanda in Romania. Imaginati-va cate masini germane se vind in Romania fie ele noi sau SH, sau cata tamplarie pentru termopane, sau alte utilaje mai mici sau mai mari. La fel si olandezii - vor sa-si vanda florile si laptele in Romania, dar nu ne accepta la ei in tara. Cred ca astfel de conceptii trebuiesc pedepsite, iar daca alesii Romaniei nu sunt in stare sa impuna vreo masura atunci toti romanii ar trebui sa nu mai cumpere nimic de origine germana, olandeza, etc...
    • +2 (2 voturi)    
      de parca noi am fi mai breji! (Luni, 4 februarie 2013, 17:47)

      codrutza [utilizator] i-a raspuns lui ac23

      Adica noua "ne face placere" si cand cei din alte tzari vin la noi cu jafu'?
      Interesant...
  • +4 (6 voturi)    
    Hmmm (Luni, 4 februarie 2013, 15:30)

    Cryptos [utilizator]

    Englezii sunt parteneri de afaceri cu nemti...iar manipularea lor se simte...Au inceput campanie impotriva noastra si o duc nu doar in Romania si UK ci si prin Germania...ma surprinde totusi ca au precizat clar in articol ca TIGANII si nu romanii sunt problema in acele zone....tiganii sunt o probleme peste tot, inclusiv in Romania si nu depinde doar de noi sa-i integram in societate ci si de restul lumii/Europei....sunt un popor migrator si ei se simt acasa oriunde ar fi ...deci sunt la ei acasa si in Germania/Franta/Anglia! INTEGRATII si voi in societate...cand e vorba de cheltuit bani ii puneti pe altii...va place doar sa incasati!
    • 0 (0 voturi)    
      Da (Marţi, 5 februarie 2013, 9:37)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Cryptos

      dar migrator, nemigrator, isi fac de cap si-ti dau in cap. Macar parlamentarii, barietii destepti, fura civilizat de la buget. Lasati problemele de morala, ca una e sa platesti mai mult si alta e cind intra cu cutitul in tine. Daca le-ar lua copiii tiganilor cu cutitul, ca sa nu-i poata corupe si i-ar trimite in case de copii unde sa vezi sa nu fie pushcarie (ii faci soldati, ca nu mai ai armata, meseriasi buni, ca nu mai ai nici de astia, pe cei mai destepti ii trimiti in scoli) iar pe parintii cu bata si cersitul ii trimiti la facut autostrazi, sa vezi ce tara frumoasa ai sa ai in 10 ani. Dar asta se numeste nazism shi nu-i frumos.
  • +4 (4 voturi)    
    ma uit cu tristete la noi.. si inca sper! (Luni, 4 februarie 2013, 15:31)

    mariobros69 [utilizator]

    si observ cat de usor ne invrajbim intre noi, cat de usor aruncam cu orice vorbe, fapte, etc in celalalt, samd. de ce nu stim ca altii sa ne ajutam la greu si sa punem intr-un foarte tarziu umarul sau ce putem sa ne ridicam din rahatul in care de fapt noi ne-am bagat de mai bine de 20 de ani. spun "noi", pentru ca noi am votat, noi plecam si ne dam altceva peste hotare decat ce santem - romani sau daca se afla ca santem romani multi schimba subiectul sau incearca sa nu-si asume asta..(spun asta ca stiu exact detalii si exemple). ma intreb (inca caut sa imi inteleg neamul) de ce reactionam urat (vedeti textul destul de urat si nepoliticos al lui Dr.Mythnick) cand ne huiduim cand cineva incearca sa spuna ca santem si altfel decat cum santem vazuti de ziarele de duzina din alte tari, chiar si de politicul lor cateodata?! .. de ce cand incercam sa spunem ceva bun sau sa "avem coloana" ne auto-condamnam la un loc cu penibila generalizare care ne-o fac alte tari? va intreb pe toti cei ce citesc - ce ati facut demn de lauda pentru tara voastra in ultimul an, sa nu zic in ultimii.. cati romani, tigani, orice alti oameni ati ajutat (ajutor sub orice forma, de la un gest sau o fapta buna pana la ajutoare materiale, haine vechi la biserici, etc)? Eu zic sa nu uitam ca altii au murit (nu doar la revolutie, ci si in trecutul nostru zbuciumat ca tara) ca noi sa putem vota azi liber, sa putem scrie pe astfel de bloguri, sa putem vorbi si gandi liber, sa putem calatori, invata si munci peste hotare, etc ! Nu uitati romani - pentru ca - "cine uita, nu merita" . Hai sa incercam sa ne ajutam cat putem mai bine - neconditionat - incercati si faceti-o fara sa judecati si mai ales - fara sa asteptati nimic in schimb! incercati prin fiecare din voi sa - facem o diferenta si sa vedem ce se intampla.. poate va fi mai bine, daca nu pentru noi, pentru cei care vin dupa noi..
    • +1 (1 vot)    
      Vrajbă și antivrajbă (Luni, 4 februarie 2013, 17:13)

      AlinL [utilizator] i-a raspuns lui mariobros69

      Citește intervențiile românilor din The Telegraph și The Guardian. Acolo vei vedea că românii pot fi și atlfel. Dacă vrei să citești postări în care unii britanici recunosc meritele românilor aruncă o privire:

      http://www.guardian.co.uk/world/2013/feb/02/romania-uk-immigrants-diplomatic-row?INTCMP=SRCH&commentpage=1
  • +3 (7 voturi)    
    Europa asta mai stie si altceva in afara de asta? (Luni, 4 februarie 2013, 15:44)

    Rhadoo [utilizator]

    Europa asta in care am intrat mai stie si altceva decat sa se planga si sa ne priveasca de sus, de parca ar ei ar fi niste extraterestrii pe o treapta superioara a evolutiei veniti din planeta Occident?
    Asadar cand se duc tiganii de la noi pe-acolo la cersit, furat si dat in cap, si nu le convine. Pai nu stiu frate, pe noi ne acuzau ca ii discriminam pe tigani cand le dadeam ciomege pe spate si ii injuram pentru aceleasi ofense, cand e vorba de problemele de la ei, acei discriminati devin subit "romani". Turcii si polonezii de acolo au devenit peste noapte niste sfintisori.
    Iar in Germania, lumea acuza ca nu prea se fac reforme in ultima vreme. Ce, copiaza si ei dupa englezi modelul de succes "hai sa ne luam de un popor ceva mai mic din Europa, ca oricum are niste impotenti de policitieni care nu protesteaza si sa deturneze un pic atentia opiniei publice spre ei, ca sa nu-si dea seama cetatenul de rand, adica prostul platitor de taxe, ca noi suntem niste politicieni la fel de impotenti care am face orice sa mutam vina si atentia de pe umerii nostri pe ai altora".
  • +2 (2 voturi)    
    pe tigani putem sa-i integram numai cu forta... (Luni, 4 februarie 2013, 17:31)

    artistul [utilizator]

    caci cu voia buna s-a vazut ca nu merge deloc.
    Pana nu le pui cutitul la os si le dai de ales intre a se integra in comunitate sau "decaloteaza...." nu rezolvam nimic.

    asta-i adevarul.
    • 0 (2 voturi)    
      nici cu forta nu se reuste! (Luni, 4 februarie 2013, 18:09)

      q1953 [utilizator] i-a raspuns lui artistul

      A incercat Imparateasa Maria Tereza (Principesa a Transilvaniei) acum 250 de ani, cand nu se punea problema drepturilor omului in Europa si nu a reusit.
      Populatia tiganeasca nu se va integra in societatea europeana niciodata.
      Ea are alte origini, alte obiceiuri(majoritatea retrograde din punctul de vedere al civilizatiei europene) si nici nu doreste acest lucru, fapt demonstrat timp de peste 1000 de ani de cand haladuieste prin Europa, dar fara nici o schimbare in mentalitatea lor.
      Solutii sunt mai multe, dar cele eficiente nu sunt agreate de legi si biserica crestina.
      • +1 (1 vot)    
        corectie.... (Luni, 4 februarie 2013, 21:20)

        la'tziganubelicos [utilizator] i-a raspuns lui q1953

        tiganii haladuesc prin europa de cca. 400 / 500 de ca urmare -in special-a expansiunii imp. otomam.
  • +3 (3 voturi)    
    Gura lumii e sloboda... (Luni, 4 februarie 2013, 17:34)

    lis.nc [utilizator]

    1. Sunt in Germania de mai mult de 3 ani si am lucrat in mai multe zone. Pot spune ca am fost tratat intotdeauna corect si civilizat, ca statul german, chiar daca ai un copil minor in Romania tot iti plateste alocatie pentru el, ca am recunoscut mereu ca sunt roman si nu am avut niciodata probleme din cauza asta.
    2. Am vazut si eu aici cersetorii nostri, pe viu si la stiri, ok majoritatea mai colorati, dar cred ca problema reala este faptul ca multi tigani (cred ca nu doar de la noi) au luat cu asalt blocuri dezafectate din unele mari orase si procedeaza acolo ca si la noi (gunoi aruncat pe fereastra, foc in casa sau in fata blocului, scandaluri, atmosfera de nesiguranta in zona). Noi deja suntem obisnuiti cu asta dar nemtii nu si nu m-ar mira sa apara un nou episod Rostock-1991 cand grupari noenaziste au dat foc la un astfel de bloc, cu locatari cu tot.
    Sper sa nu fiu un nou Mafalda, dar si rabdarea lor are o limita. In concluzie, daca esti un om normal, care vrea sa traiasca normal nimeni nu are nimic cu tine dar daca nu....
    • 0 (0 voturi)    
      poate trebuie reamintit (Luni, 4 februarie 2013, 18:00)

      balki13 [utilizator] i-a raspuns lui lis.nc

      nu ma-ar deranja daca le readuce cineva aminte episodul Rostock, poate ei se vor face iar de rusine si noi am mai scapa de cativa "reprezentanti" :)
    • 0 (0 voturi)    
      @ lis,nc (Marţi, 5 februarie 2013, 13:15)

      ro-lari [utilizator] i-a raspuns lui lis.nc

      Daca lucrezi de 3 ani tare as fi curios sa stiu cat ai recuperat ca impozit, dupa intrarea R in UE?
      Unii muncitori plecati cu firme din Romania - conditii egale - lucrat tot anul, cu cate un copil - au recuperat impozit prin firma mea, 4000 eur/2009 altii "ajutati" de avocati germani au ... platit 400 eur la Finantamt! Acelasi Finanzamt! Deci nu au fost corecti ci au jefuit unul din romani. Explicatia este lunga - daca permite HN - ///. Milioane de eur raman in G, imoral dar si ilegal - din cauza incorectitudinii "corectilor" germani! Scandalos!
      Pe alte site-uri am dat explicatii mai lundi, daca HN imi cere poate public un articol avertisment pe tema Recuperarii impozitelor pe salarii din tarile UE dar si US, Canada etc.
  • +2 (2 voturi)    
    Chiar daca nu este 'specificat'....., (Luni, 4 februarie 2013, 18:34)

    Cadillac [utilizator]

    ....noi STIM despre ce 'model' de romini este vorba....
  • 0 (2 voturi)    
    orasele germane se pling !!!!!!!!! (Luni, 4 februarie 2013, 19:12)

    andreesanu [utilizator]

    Iar se scriu articole care stirnesc pasiuni si injurii !!!!!!.
    Eu am fost de N ori in Germania si intodeauna am avut aceeasi apreciere pentru aceasta tara:ordonata,curata,sigura,cu un nivel de civilizatie pe care il doresc sa-l ajunga cindva si Romania.
    Daca nemtii s-au saturat sa arunce banii sa hraneasca :derbedei,hoti de buzunare, pe alde pierde vara eu vad asta ca o normalitate.
    Nemtii au asimilat milioane de turci care erau salbateci ,neinstruiti,nespalati ,iar azi astia sunt o populatie stabila ,muncitoare,ordonata ,civilizata ce respecta legislatia germana si este agreata de nemtii din toate landurile.
    Multi romani mai nou sau mai de demult si-au gasit un rost in Germania ,dar sa fie clar Germania nu-i locul unde sa faci ce vrei tu dupa cum te duce capul,
    Esti serios,muncitor,corect,esti apreciat,NU ai aceste
    trasaturi nu piede vremea mai devreme sau mai tirziu trebuie sa pleci ca ajungi in conflict cu legea germana ,asta nu se schimba pentru orce pierde vara. Daca va ginditi la tigani astia nu au capacitatea de a se schimba in bine ,ca urmare n-au ce cauta in Germania.Ar trebui sa fie clar pentru fiecare tiganul
    este tot tigan ,hai sa nu mai umblam cu cioara vopsita sa-i spunem papagal ,ei insusi isi spun ca sunt tigani ,chestia cu room este o facatura care-i nemultumeste si pe ei.Este adevarat ca nimeni nu-i intreaba ce si cum le place.
  • +2 (2 voturi)    
    despre nemti si cum ne sustin ei pe noi.. (Luni, 4 februarie 2013, 20:29)

    adona [utilizator]

    am tot auzit aici cum ca nemtii s-au saturat sa plateasca pentru noi sau pentru altii...sa fie foarte clar ei nu platesc pentru noi...noi si altii la fel de saraci sau mai putin saraci ii sustin pe ei...unde isi vand ei toate masinile ?...tot de fabrica ? ...care este piata lor de desfacere...de ce au acceptat sa aderam la UE ? doar asa ca sunt ei baieti buni ?...nu frate... noi suntem piata unde isi desfac ei marfurile ...inclusiv masinile alea pe care nu le mai doresc....asa ca mai lasati-ma cu faptul ca ei sustin pe nu-s cine ....ganditi-va la grecia....de ce a ajuns datoare vanduta ? ...pentru ca nemtilor le-a convenit sa le vanda orice chiar pe datorie ....cresterea economica a mentilor e pe banii nostri...asa ca hai pa/
    • 0 (0 voturi)    
      @ adona (Marţi, 5 februarie 2013, 13:26)

      ro-lari [utilizator] i-a raspuns lui adona

      chiar daca prea apasat, ai dreptate.
      Am trait doi ani in Munchen si de 22 ani acord consultanta romanilor sa-si recupereze impozite si concedii din Germania. I-am facut sa-si shimbe for mularele si algoritmul de calcul, inciudati de banii recuperati romanilor.
      Fiscal sunt rai , abuzivi, imorali - ca oameni am trait doi ani in casa unui aviator si stewardese.
      Cand au vazut ca totul este oricand perfect in casa inchiriata (unde intrau in control) au incercat sa ma invite in week-end cu ei! Le-am raspuns, ce parere aveti despre romani? Proasta! Sunteti roman?
      Da! Am sa stau la masa cu dvs. cand veti reusi sa intelegeti perfect situatia.
      Fiica mea de 3 ani, a avut o reactie complementara, (m-am jenat dar parca a razbunat si ea pe romani) cadoul lor (o sfinta parca cu un staul si miel) l-a aruncat s a luat in brate, un ursulet uzat adus din Romania!
      Totusi nu condamn toti germanii cum nu-o condamn pe toti rusii!
      Oricum romanii - majritatea - trebuie respectati!
  • +1 (1 vot)    
    consternare..... (Marţi, 5 februarie 2013, 0:13)

    la'tziganubelicos [utilizator]

    desi nu are legatura cu art. de fata, trebuie sa mentionez ca sunt stupefiat cum gazetarii nostri, exacerbeaza si interpreteaza cu rea vointa , propunerea pertinenta si civilizata a unui liberal transilvan privind educarea tigancilor.......RUSINE, sa va fie tuturor celor care contorsionati declaratiile unui om politic cerebral si civilizat.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru ro-lari (Marţi, 5 februarie 2013, 17:10)

    lis.nc [utilizator]

    ma-ti intrebat cat am recuperat din impozit in acest timp...pai eu nu am venit in Germania printr-o firma din Romania (vorbesc germana f.bine si sunt inginer electromecanic, meserie care se cauta in Germania si e libera pe piata muncii de aici, inclusiv ptr. romani) imi platesc imozitul dupa clasa de imozitare pe care o am de la Finanzamt, si care e aceeasi (ca procent din venit) cu persoanele de cetatenie germana aflate in aceeasi clasa de impozitare(e impropriu spus 'platesc' pentru ca imi plateste firma la care lucrez), asa ca...
    Si apropo de subiectul articolului,,,am vazut mai zilele trecute, cred ca pe N-TV un documentar facut de politia germana despre hotii de cabluri de la semnalizarile ptr. calea ferata de aici (un tren ICE circula cu o viteza de aprox. 230km/ora, asa ca va dati seama ce se poate intampla) si cum ii urmareau din elicopter pe timp de noapte cu echipamente speciale de viziune nocturna plus trupe de interventie rapida. Nu au spus ce nationalitate aveau dar parca m-as duce cu gandul la stirea despre scoaterea Intercity-ului Bucuresti-Constanta din cauza lipsei (furtului) semnalizarilor de la CFR. Despre culoarea si educatia lor, prefer sa ma abtin, sau sa spun ca F. Piersic: 'mexicanii nostri'!


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri