Corespondenta din Germania

​De vanzare: Mariana, 15 ani. In mlastina prostitutiei silite cu minore

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 18 martie 2012, 12:21 Actualitate | Diasporă

Coperta cartii "De vanzare: Mariana, 15 ani"
Foto: Hotnews
Pe langa sechestrare, satisfacerea zilnica a zecilor de clienti, cu pretentii care de care mai desucheate, fetele sunt batute, drogate, vandute ca vitele. Sunt trimise pe strada cu boli sau cu burta la gura. Indiferent de anotimp. Unora li se scot dintii, pentru a practica mai bine sexul oral. Altele sunt arse cu tigarile sau devin tinta de tir. Li se da foc sau sunt omorate si ciopartite in bucati. Nu le mai cauta nimeni, de plans nici atat. Saracie, credulitate, nevoia unei afectiuni refuzate in propria familie. Sunt cateva dintre motivele pentru care minorele cad in ghearele retelelor de proxeneti.

Corpurile lor tinere sunt puse la vanzare, silit, de oameni fara scrupule, care practica sclavia umana in secolul 21. Cu banii storsi de la victime, acestia isi cumpara case, masini si bunuri de lux. Isi mai cumpara politisti, procurori si judecatori, care sa ii scoata la procese basma curata. Mlastina prostitutiei e adanca. Sunt insa oameni care au curajul sa dea cu bata in lac si sa tulbure niste ape oricum tulburi. Unul dintre acestia este romanca Iana Matei, care depune o cutremuratoare marturie despre experientele ei legate de prostitutia juvenila silita.

Cartea "Zu verkaufen: Mariana, 15 Jahre" (n.a. "De vanzare: Mariana, 15 ani") a aparut in Germania, la finele anului trecut. Cu subtitlul "Lupta mea impotriva traficului de fete", editia in limba germana a aparut la editura Bastei-Lübbe in noiembrie 2011 si reprezinta traducerea variantei initiale din limba franceza, aparute tot anul trecut, la Editions XO din Paris. Varianta romaneasca a aparut in noiembrie 2011 la editura RAO.

"Nu vreau sa fiu in niciun caz prost inteleasa", scrie autoarea. "Eu nu lupt impotriva prostitutiei voluntare, facuta prin propria deliberare, ci impotriva comertului cu fiinte umane. Vorbesc despre fete carora li se impune aceasta treaba in mod silit, care sunt adesea minore si vandute ca o bucata de carne – fete dezradacinate, chinuite si traumatizate psihic, batute si violate, nevoite sa se ofere sexual. Pur si simplu e vorba de un viol de proportii, care are loc in Europa secolului XXI!"

  • Intinde mana
Autoarea Iana Matei s-a nascut in 1960 la Orastie, a trait la Pitesti, Campulung si Bucuresti. Dupa imprastierea cu forta a protestatarilor din Piata Universitatii din Bucuresti, in iunie 1990, ea a fugit peste granita, la sarbi. La scurt timp a primit azilul politic, iar apoi a emigrat impreuna cu fiul ei in Australia. Si-a facut studiile in psihologie la Perth, unde a initiat o serie de actiuni sociale pentru oamenii fara adapost si copiii strazii. Prima data, ea s-a reintors in tara in 1994.
 
Patru ani mai tarziu, cu experienta de ONG dobandita in Australia, s-a gandit sa puna pe roate unul si la Bucuresti. Astfel a luat fiinta Reaching out (n.a. Intinde mana) in varianta romaneasca. Insa Capitala avea destule ONG-uri. Alte zone din tara erau complet neacoperite. Iana Matei se muta la Pitesti, primele sale initiative sunt legate tot de copiii strazii. Pana cand, in martie 1999, politia locala apeleaza la ea in legatura cu trei prostituate minore retinute la comisariat. Intrand in vorba cu acestea, iar apoi cu altele ca ele, autoarea incepe sa-si dea seama de teroarea si amploarea sclavagismului sexual cu minore, practicat in retele care nu cunosc granite.

Cartea Ianei Matei nu este un roman de fictiune. Intamplarile sunt reale, iar aceasta realitate cutremura. Tinere, adolescente sau chiar copile de 12-13 ani sunt vandute sau exploatate de familie sau de iubitii lor. De multe ori, o prietena mai isteata sau alte persoane apropiate le atrag in cursa, promitandu-le o munca peste hotare si bani. Chiar daca nu toate sunt in intregime „nevinovate”, la infernul de umilinta si teroare la care va fi ulterior supusa, nu se gandeste niciuna.

Prostitutia cu minore a luat amploare din 1990, in toate tarile fostului Bloc de Est. Prin fosta Jugoslavie se facilita trecerea romancelor si moldovencelor peste granite, inspre tarile din vestul Europei, unde "marfa" era vanduta pe mult mai multi bani. "Intr-un deceniu, tarile din Balcani s-au transformat intr-o placa turnanta a traficului sexual, care se putea sprijini pe retele din ce in ce mai bine organizate, cu legaturi internationale", scrie autoarea.

La inceputul deceniului trecut, UE abia incepea sa se ocupe de fenomenul care prinsese intre timp radacini. Abia in 25 februarie 2002 a fost semnat protocolul de colaborare si schimb de informatii intre Interpol, guvernul Romaniei si Initiativa de cooperare sud-est europeana SECI. Scopul urmarit era de coordonare a colaborarii si fluxului informational intre politiile din treisprezece tari ale Europei de sud-est.

"In actiune, a fost implicat si FBI-ul", scrie Iana Matei, despre primul proces transfrontalier, in care o victima romanca a traficului sexual cu minore a depus marturie in Macedonia. De atunci, au avut loc multe procese in care victimele au depus marturii peste granitele patriei lor. Germania este singura tara europeana care accepta marturia scrisa si semnata de victime, fara a cere acestora in mod expres deplasarea la tribunal. E o practica ce usureaza demersul, deoarece victimele confruntate direct sau indirect cu proxenetii, in proces, sunt cel mai adesea speriate si tac, sau marturia lor se clatina.

  • Casa de pe colina
Cartea Ianei Matei se citeste, in parte, ca un roman de actiune. Incercand sa o scoata din mainile proxenetilor pe  adolescenta de 15 ani, Mariana, autoarea trece printr-o urmarire "ca-n filme". Apoi incepe lupta cu politisti corupti, razboaiele interminabile cu birocratia romaneasca si internationala, pentru a gasi fonduri pentru proiectul ei de reintegrare sociala a minorelor, foste victime ale sclavagismului sexual.

"Casa de pe colina" este o casa construita si intretinuta de Iana Matei, din fonduri proprii, de la sponsori si institutii straine. Prin acest refugiu, intre timp, au trecut zeci de fete recuperate de pe strada sau din detentii la proxeneti.  Deoarece Iana Matei nu este de acord ca datele personale si informatiile date de protejatele sale sa fie transcrise intr-o baza guvernamentala de date, de unde ar putea „transpira” relativ usor, bani de la guvernul Romaniei nu primeste. A primit insa bani fara aceste conditii, de la americani, de la nemti, de la UNICEF.

Pasul sau urmator este sa construiasca un hotel in Carpati, care sa-i ofere o baza de finantare a priectelor sale sociale si perspectiva  unei profesii in hotelarie si gastronomie, fetelor scoase din gheara prostitutiei. Insa pentru acest proiect mai lipsesc destul de multi bani. Este actiunea sustinuta a Ianei Matei o picatura intr-un ocean? Poate ca da. Estimarile prezente arata ca cifrele victimelor exploatarii sociale, in special femei si copii, au crescut razant in ultimii ani.
 
Conform unui studiu facut de ONG-ul TAMTEP si citat de autoare, Romania ar fi cap de afis intre tarile care furnizeaza prostituate in tarile europene, depasind chiar si Rusia. Din experientele personale ale Ianei Matei, in cadrul proiectelor sale sociale, "80% dintre traficantii romani de oameni sunt de etnie roma". E un fapt constatat de autoare pe fapte si nu o consideratie de ordin discriminator, dupa cum precizeaza aceasta.

"Fetele pe care le iau la mine in Casa de Femei au fost aproape intotdeauna vandute de roma altor roma. Sunt familii sau retele largi, care se intind peste mai multe tari ale Europei". "Lucrez de 12 ani cu victimele traficului sexual si va asigur ca fetele de etnie roma pe care le-am luat la mine pot fi numarate pe degetele unei singure maini. Romii se afla in principal pe partea traficantilor", scrie Iana Matei.
 
Cu trei dintre protejatele sale, Iana Matei s-a dus la procesul de la Sibiu, care a durat trei ani, deschis lui Ioan Clamparu, poreclit "Cap de porc".  Si azi, zice autoarea, Guardia Civil din Spania il considera pe Clamparu "unul dintre cei mai mari traficanti de carne vie, din lume". In februarie anul trecut, el a fost condamnat in Romania la 13 ani de detentie. In septembrie 2011 Clamparu a fost arestat in Spania, iar in februarie 2012 prima instanta, din Madrid, l-a condamnat la 30 de ani de inchisoare si plata de despagubiri victimelor.

In destructurarea unor retele criminale europene, sunt primii pasi semnificativi. In recuperarea psihologica si sociala a victimelor minore ale sexului silit, pasii sunt mici si izolati. Prin cartea sa difuzata in strainatate, Iana Matei trage un semnal de alarma asupra unui capitol infractional la care, din pacate, Romania sta bine.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

19811 vizualizari

  • +32 (40 voturi)    
    esentialul (Duminică, 18 martie 2012, 12:34)

    sdf [anonim]

    "80% dintre traficantii romani de oameni sunt de etnie roma"
    "Romii se afla in principal pe partea traficantilor"

    singura solutie: pedeapsa cu moartea pentru traficanti, inchisoare pe viata pentru clienti. fara suspendare, fara reducere de pedeapsa. de asemenea toti complicii din structurile statului trebuie condamnati la inchisoare pe viata si confiscarea averilor. in Romania tiganii /criminalii au prea multe drepturi.
    • +20 (20 voturi)    
      Nu numai (Duminică, 18 martie 2012, 12:48)

      un nenica [anonim] i-a raspuns lui sdf

      atat! Toti stim ca autoritatile sunt in directa complicitate cu tiganii si caucazienii traficanti de droguri si de presoane. Jegurile astea de politicieni care spun ca in Romania "nu exista crima organizata" sunt de fapt faptasii. Ei sunt cei ce nu dau legi si tot ei sunt cei ce nu aproba cresterea pedepselor pentru infractiunile de genul asta. Ei sunt primii beneficiari ai organelor furate din tineri sanatosi, rapiti si omorati pentru parti de schimb.
      E nevoie sa o comita in vazul lumii, cu prea multi martori ca sa miste ceva iar dupa aia se baga sub pres totul.
      Cate sesizari si reclamatii au fost retrase. Cati oameni au fost batuti si santajati chiar de politie si de procurori ca sa-si retraga plangerile cand le-au disparut copiii?
      De fiecare data cand cade cate un vierme din asta se vad zeci de alte viermi care, in timp, l-au sustinut si i-au facilitat activitatea.
      Toate jegurile astea care nu vor confiscari, nu vor sa interzica etnobotanicele, nu vor sa legalizeze prostitutia, nu vor comisii rogatorii rapide, toti astia sunt de fapt marii beneficiari.
      De ce nu vedem un precedent in care sa fie sanctionati penal TOTI cei care i-au sustinut? Pentru ca asta ar insemna depopularea parlamentului, depopularea Parchetelor, a MAI-ului, a instantelor... etc.
    • +2 (10 voturi)    
      pedeapsa cu moartea nu se poate (Duminică, 18 martie 2012, 13:12)

      ana [anonim] i-a raspuns lui sdf

      Pedeapsa cu moartea nu se poate. Cel putin nu cata vreme suntem in UE.
      • +4 (4 voturi)    
        Se poate (Duminică, 18 martie 2012, 20:51)

        Gino [anonim] i-a raspuns lui ana

        Exista si traficul pentru ,,vinatoare''... ,,pesti'' prinsi
        si vinduti pentru cei care practica vinatoarea de oameni....se plateste mai bine decit pentru prostitutie...deci trebuie doar sa nevoie de bani
        sa cautati niste ,,pesti bine facuti'' va organizati...
        mai multi capturati elementele acestea nocive si le vindeti...se pleaca de la 50.000 euro in sus....
        am vazut multe filme de genul asta...care s-au inspirat din realitate....deci exista o piata...este pacat sa fie condamnat la moarte si sa nu se ia nici un ban de pe urma lui ...caci el facea bani
        schinjuind si omorind fete tinere fara aparare...
        Nu va mai plingeti sa-l prinda nu stiu cine si sa-l oedepsesca justitia...Mai exista o solutie
        sa-i bage pe lista victimilor una de cetatenie americana ...si atunci va fi extradat acolo si
        il ,,prajesc'' aia...
    • -8 (16 voturi)    
      adica.. (Duminică, 18 martie 2012, 13:17)

      viorel [anonim] i-a raspuns lui sdf

      adica ce vrei tu e introducerea pedepsei cu moartea din cauza ca sunt tigani?
      daca erau romani era ok, ii sanctionai cu mustrare scrisa?
      • +11 (11 voturi)    
        intre "vorba buna" si pedeapsa cu moartea e LEGEA (Duminică, 18 martie 2012, 15:43)

        . [anonim] i-a raspuns lui viorel

        toti urlati: pedeapsa cu moartea! intr-o tara in care nu se aplica legile. chiar credeti ca pedeapsa cu moartea s-ar aplica atata timp cat marii infractori nu sunt ingaduiti mai mult de-o zi in inchisori???

        cereti corectarea viciilor legale si aplicarea LEGII. ar fi suficient intr-o prima faza.
        • -1 (5 voturi)    
          nu e nici o lege (Duminică, 18 martie 2012, 21:51)

          TovarasulMC [anonim] i-a raspuns lui .

          Cati pedofili si violatori ies din inchisoare cu o noua perspectiva? Nu le mai este frica nici de puscarie, nici de lege! Din cauza aceasta pedeapsa cu moartea este singurul lucru de care se pot teme!
        • 0 (4 voturi)    
          nu e nici o lege (Duminică, 18 martie 2012, 21:51)

          TovarasulMC [anonim] i-a raspuns lui .

          Cati pedofili si violatori ies din inchisoare cu o noua perspectiva? Nu le mai este frica nici de puscarie, nici de lege! Din cauza aceasta pedeapsa cu moartea este singurul lucru de care se pot teme!
    • +3 (9 voturi)    
      Subscriu. (Duminică, 18 martie 2012, 13:20)

      TovarasulMC [anonim] i-a raspuns lui sdf

      Omul daca nu intelege de vorba buna, atunci trebuie omorat sau torturat. Pedeapsa cu moartea pentru acesti indivizi este binevenita, mai putin de institutia B.O.R.(cea cere ii protejeaza de aceasta pedeapsa).
      • 0 (2 voturi)    
        Dupa parerea mea gresesti. (Duminică, 18 martie 2012, 17:22)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui TovarasulMC

        Care-i scopul pedepsei? In nici un caz sa-l faci si pe infractor sa treaca prin ceea ce a trecut victima - asta nu-i da victimei inapoi ce-a pierdut.

        Scopurile pedepsei sunt doua, in mod esential: in masura posibilului, reintegrarea sociala a infractorului, si mai important de-atat, protejarea societatii de eventuale repetari ale infractiunii din partea infractorului.

        De-aia, mai de mult, daca se considera imposibila reabilitarea infractorului dpv social, era aplicata pedeapsa cu moartea. Da' intr-o societate crestina, cum e Europa, asa ceva e imoral - doar Dumnezeu poate da viata, e normal ca doar Dumnezeu s-o ia.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu exista reintegrare sociala! (Luni, 19 martie 2012, 10:13)

          Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          "doar dumnezeu poate da viata, e normal ca doar dumnezeu s-o ia" o poti repeta atunci cand fiica ta este exploatata te miri pe unde si sa ii multumesti lui dumnezeu pentru viata!
    • +9 (9 voturi)    
      nu, nu-i asta esentialul - esentiala este lupta (Duminică, 18 martie 2012, 13:21)

      . [anonim] i-a raspuns lui sdf

      da, stim cu totii ca majoritatea infractorilor din Romania sunt tigani.

      ce nu stim, sau nu ne intereseaza, sau trivializam, sau refuzam sa stim - este situatia fetelor obligate sa se prostitueze.

      apreciez curajul autoarei si sper ca, incet incet, lucrurile vor iesi la lumina si in acest domeniu.

      exista si o populatie feminina de varsta scolara (liceu) foarte expusa acestui pericol - mai ales in suburbiile oraselor. daca primariile, politia, ministerul educatiei ar acorda mai multa atentie acestui aspect, multi copii ar fi salvati.
    • +14 (18 voturi)    
      atunci cand 85% dintre romani au votat un tigan... (Duminică, 18 martie 2012, 13:26)

      bahtalo mo ! [anonim] i-a raspuns lui sdf

      .... pentru a-i reprezenta ca presedinte...iar pe ion ratiu (roman get-beget) acordandu-i numai 10%....ce pretentii mai poti avea?

      ...parol !
    • -4 (8 voturi)    
      ceva surse pentru afirmatii? (Duminică, 18 martie 2012, 13:57)

      n [anonim] i-a raspuns lui sdf

      ati putea sa si justificati printr-un link la un studiu, o statistica, o dovada ceva, afirmatiile rasiste si exagerate pe care le faceti?
      nu exista nici un motiv pentru a crede ca romii ar fi mai implicati in traficul de persoane dect alti cetateni romani. de altfel, articolul precizeaza ca e vorba de retele internationale, sa intelegem deci ca e un fel de conspiratie mondiala a romilor? putin plauzibil
      oricum, inainte de a face afirmatii care acuza in bloc o etnie sau o rasa, e recomandabil sa avem orice sursa palpabila care sa ne sustina acuzele, daca nu e vorba pur si simplu de zvonuri care raspandesc ura.
      • +5 (7 voturi)    
        discriminarea romilor va spune ceva? (Duminică, 18 martie 2012, 15:33)

        . [anonim] i-a raspuns lui n

        ei bine, infractionalitatea si discriminarea merg mana in mana si se "salta" reciproc.

        nu zice ca toti tiganii sunt infractori, ci ca, dintre cei ce se ocupa cu proxenetismul - nu foarte multi, ca altfel n-ar mai fi o "afacere" ci un CAR :D - dintre proxeneti, 80% sunt tigani - foarte credibil.

        ba autoarea e chiar indulgenta.

        acelasi lucru e valabil pentru mafiile care terorizeaza orasele din Romania, pentru gastile de cersetori, pentru "afaceristii" plecati la castig prin capitalele europene.

        de cealalta parte, minoritatea roma in ansamblul ei este deplin ignorata de autoritati: cei infractori sunt lasati sa taie si sa spanzure de capul lor, cei saraci sunt lasati in mizerie. exploatarea celor ce muncesc la negru e incurajata de acelasi stat care incaseaza taxe de protectie de la mafiile tiganesti.

        dar repet: discutia nu este despre tigani decat in masura in care statul roman ar trebui, in cele din urma, sa treaca la politici efective in privinta acestei minoritati: de aplicare a legii impotriva infractorilor de toate felurile, de integrare a celor defavorizati, de controlare a abuzurilor minorilor romi in familiile lor, de educare a copiilor romi in scoli, de controlare a veniturilor, de sanctionare a angajatorilor din economia neagra etc.

        discutia este despre fenomenul ingrijorator al prostitutiei fortate si despre faptul ca fete din ce in ce mai tinere cad victime retelelor de proxeneti.
      • +8 (10 voturi)    
        draga tigane - etnia asta ar trebui sa faca ceva (Duminică, 18 martie 2012, 15:57)

        warchild [anonim] i-a raspuns lui n

        ca sa nu mai fie acuzata de marea majoritate a furturilor, de camatarie, de trafic de persoane samd - si anume ar putea SA NU MAI COMITA ASTFEL DE FAPTE!!!! SI INCA CEVA SA NU MAI SPUNETI CA SUNTETI ROMANI! ACCEPTATI CA NU SUNTETI NICI MACAR RROMA CI TIGANI! nu are nimeni nimic cu voi - voi aveti cu noi restul. in germania vorbiti romaneste pe strada si in romania tiganeste ca sa nu va inteleaga, chipurile, nimeni. din holul unui hotel am auzit numai de furturi din case, spart masini si adus fetele la ora 10-10:30. nu va mai plangeti nu voi sunteti victime!
    • +9 (9 voturi)    
      Sa fim realisti (Duminică, 18 martie 2012, 14:36)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui sdf

      Altfel no o sa obtii niciodata nimic . 25 de ani pt traficanti , 1 an pt client cu suspendare prima oara , a doua oara dublu cu executare . Si sa se aplice , nu ca alte legi . Alt lucru - sa existe prostitutie legalizata .Concurenta ar scoate de pe piata toate abominatiile astea , dar cunosc niste institutii ipocrite preocupate de forma si nu de continut care se opun .
    • -2 (4 voturi)    
      Dupa parerea mea, pedeapsa cu moartea ... (Duminică, 18 martie 2012, 17:15)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui sdf

      ... n-ajuta. Pe-un om mort il uiti.

      Dupa parerea mea, sa-i tai mainile ca a furat, sa-l castrezi ca a violat, si sa-l lasi liber dup-aia, sa-l vada ai lui ce patesti daca te bagi in afaceri necurate e mult mai eficient. A, si musai sa-l lasi sa moara de foame, fara drept la indiferent ce ajutor social. In plus, in felul asta poa' sa mituiasca toti procurorii, politistii si judecatorii din lume, de-aia tot nu-i mai pune nimeni inapoi ce i se taie.

      Mai mult, asa o pedeapsa mi se pare chiar morala - si el provoaca traume ireparabile multor oameni prin ceea ce face, asa ca e justificata dupa parerea mea o pedeapsa care pe de-o parte il face imediat recognoscibil ca infractor iar pe de alta parte il impiedica sa mai comita aceeasi infractiune din nou.

      Chestia asta, din ce stiu eu, e exact ce prevede sharia - legea islamica. Poate nu-s chiar asa prosti musulmanii la faza asta.
    • 0 (0 voturi)    
      esentialu e asta: (Marţi, 10 aprilie 2012, 18:03)

      Dona [anonim] i-a raspuns lui sdf

      cata ipocrizieeeeee, pai ce fac comerciantii? publicitate a oricarui produs insotit de fete in posturi senzuale, la tv le imbraca pe prezentatoare stiti voi cum , se macheaza de zici ca sant d l lampa rosie .Rezultatul ? Barbati in masa intr-o excitare continua.Ca sa se linisteasca vor si ei ce vad pe afise pe la tv, cinema, la doamnele altora mai avuti care sant mereu ca si scoase din cutia pomului de craciun si na asa se face ca platesc prostituate . Ar mai fi proxeneti daca barbatii ar face mai bine ceva cu dreapta ? Ca pe comercianti nu putem s-ai blamam , toti traim dupa ei, ei ne vand produsele pe care asa de mandri santem ca ne fac oameni cinstiti,HAHAHA !!!! HAI SA FIM SERIOSI ...

      BLESTEMATI SA FIE TOTI cei care platesc, pt ca asa fomenteza prostitutia .
  • +3 (5 voturi)    
    lansare de carte editura RAO 2011 (Duminică, 18 martie 2012, 12:43)

    hapciu [anonim]

    inainte de a scrie un articol ar fi bine sa va informati. o simpla caurate pe google...si opa..carte exista in limba romana si a fost lansata la cel putin o casa de editua romanesca...vezi editura RAO stimate domn Dan Rockoff....of of mai mai!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      uite o sursa (Duminică, 18 martie 2012, 16:10)

      arheopterix [utilizator] i-a raspuns lui hapciu

      in secolul 6 in Bizant cronica scrisa semnaleaza aparitia unui popor (ataganos ), care in 20de ani au monopolizat prostitutia in capitala inperiului
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Luni, 19 martie 2012, 8:51)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui hapciu

      Dani Rockhoff este o doamnă frumoasă şi blondă.

      ~Nautilus
  • +6 (6 voturi)    
    europa (romania) grav bolnava (Duminică, 18 martie 2012, 12:45)

    im [anonim]

    1.
    "Mlastina prostitutiei e adanca"
    Da, are radacini in cultura si societatea europeana. Solutia este de cautat aici.
    2.
    "80% dintre traficantii romani de oameni sunt de etnie roma" "Romii se afla in principal pe partea traficantilor. Lucrez de 12 ani cu victimele traficului sexual si va asigur ca fetele de etnie roma pe care le-am luat la mine pot fi numarate pe degetele unei singure maini."
  • -1 (7 voturi)    
    De vanzare: Mariana, 15 ani. In mlastina prostitut (Duminică, 18 martie 2012, 13:21)

    bogdan [anonim]

    Pai daca asta se intampla acum, cand prostitutia e interzisa(!), va dati seama ce ar fi daca astia ar avea firme care sa faca bani din prostitutie legal? Ar fi pentru ei marea sansa de a deveni nu infractori periculosi, ci doar afaceristi cinstiti, cu firme mutinationale.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Luni, 19 martie 2012, 8:53)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Nicio formă de proxenetism nu poate fi legală indiferent că prostituţia este legală sau nu. E interzis de Convenţia europeană privind lupta împotriva traficului de persoane.

      ~Nautilus
  • +4 (4 voturi)    
    Banul vorbeste (Duminică, 18 martie 2012, 13:39)

    Emil [anonim]

    Serviciile tarifate au existat si vor exista intotdeauna. Trebuie luptat din toate puterile contra retelelor mafiotizate care fac trafic de carne vie.

    Se puna intrebarea daca intr-adevar exista vointa de a le impiedica la modul serios, stiind ca de aici ies enorm de multi bani care ii fericesc pe tot felul de nesatui, de la politistii corupti la procurorii verosi, etc.

    Apoi cati altii, oameni simpli, soferi, receptionisti, etc, inchid ochii la asemenea grozavii de dragul catorva bancnote.

    Dat fiind ca banul a luat locul oricarei alte valori in societate, monstruozitatile morale au toate usile deschise in fata lor.
  • -1 (7 voturi)    
    solutions (Duminică, 18 martie 2012, 13:40)

    chris [anonim]

    legalization might be a solution as well
  • +2 (6 voturi)    
    nu tratam problema cum trebuie (Duminică, 18 martie 2012, 13:56)

    razvan_cluj [anonim]

    ar trebui sa fie pedeapsa cu moartea pentru proxenetism si trafic de persoane. Lumea nu e asa civilizata cum vrem sa credem, unele probleme nu dispar decat prin masuri extreme.
    sincer...ar trebui sa luam exemplul arabilor.... sa le tai mana cand ii prinzi
  • +5 (11 voturi)    
    eu cred ca pentru astfel de fapte doar moartea (Duminică, 18 martie 2012, 14:13)

    warchild [anonim]

    este pedeapsa potrivita. de ce trebuie sa fie intretinuti in inchisori pe banii contribuabililor aceste scursuri ale societatii? oamenii astia ce compasiune au aratat fetelor astea? 13 ani de inchisoare nu este o pedeapsa potrivita pentru astfel de oameni - mai mult din inchisoare planuiesc alte astfel de activitatii.
    • -3 (5 voturi)    
      munca ar fi cea mai buna "pedeapsa" (Duminică, 18 martie 2012, 16:02)

      . [anonim] i-a raspuns lui warchild

      infractorii ar trebui sa munceasca pentru a se intretine. si asa ai rezolva si problema financiara si pe cea de reintegrare in societate. daca nu vor sa moara de foame - sa faca agricultura, confectii, etc.
      • +1 (3 voturi)    
        asta-i ca in bancul cu vamesii (Duminică, 18 martie 2012, 20:52)

        . [anonim] i-a raspuns lui .

        sa-i pedepsim cu moartea. dar nici chiar noi nu putem fi atat de cruzi incat sa-i punem sa munceasca =)) mai bine inchisori hoteluri si golani care-si conduc afacerile de la mititica, nu?

        harnici reprezentanti ai natiei trebuie ca sunt cei ce mi-au pasat minusuri :D
      • -1 (1 vot)    
        Foarte corect (Luni, 19 martie 2012, 0:49)

        V.R. [utilizator] i-a raspuns lui .

        Condamnatii fie sa se sustina singuri, fie sa-i ajute familiile. Altfel, mai bine sa fie lasati sa moara de foame, poate macar asa banii destinati mancarii lor vor ajunge la niste batrani care si-au trait vietile cu cinste dar care au pensiile sub 700 RON.
  • +5 (5 voturi)    
    se zice (Duminică, 18 martie 2012, 15:26)

    ady [anonim]

    ca mai ales in vremuri de recesiune, capetele de porci isi continua afacerile si din inchisoare, asta datorita coruptiei din inchisori..
  • +8 (8 voturi)    
    Ce pacat ca nu ave politisti ca la americani (Duminică, 18 martie 2012, 16:01)

    coco [anonim]

    Sa pretinda ca proxenetul a scos arma la ei iar ei au descarcat un incarcator intreg in el. Asa-numita justitie nevazuta. Mi-ar placea niste politisti din aia pentru traficantii astia romi. Sau niste vigilanti romani foarte suparati ca romii se fac traficanti de romance. Stiu visez. Si da stiu implicatiile acestor fapte la care visez, unde trag limita acei politisti care administreaza singuri pedeapsa cu moartea sau acei vigilanti samd.
    • +3 (3 voturi)    
      Mai pe aproape (Duminică, 18 martie 2012, 18:31)

      samurai [anonim] i-a raspuns lui coco

      Nici nu trebuie visat la americani. Uite ce s-a intamplat in Bulgaria acum cateva luni cand un bulibasa cu probleme era sa fie linsat de populatie. Sau in cazul Marian Cozma cand cel cu probleme s-a predat pentru ca ii era frica de oamenii de acolo. La noi la Giurgiu (cazul Chauncey Hardy) nimeni nu a vazut nimic, camerele de luat vederi nu functionau etc etc
    • +1 (1 vot)    
      dificil (Duminică, 18 martie 2012, 22:33)

      ady [anonim] i-a raspuns lui coco

      dar nu imposibil daca s-ar face angajari la interne dupa alte criterii ..
      prevenirea ar fi o unealta destul de buna..de ex in zonele sarace vezi zilnic la anunturi de mica publicitate in ziarele locale oferte de munca pt domnisoare in Italia ,video chat etc..dar statul este corupt si f slab sa-si apere prprii cetateni ..cei drept unii mai naivi
  • +2 (2 voturi)    
    simplu (Duminică, 18 martie 2012, 17:02)

    efz [utilizator]

    sa fie pedepsiti clientii, gradual, sa se bage frica in ei ca daca se duc la curve ajung la pirnaie si totul se rezolva de la sine- cine se risca?- eventual cu politiste sub acoperire si multa publicitate negativa, dar.............. -- banul vorbeste --
  • -2 (2 voturi)    
    Este si o problema de perceptie (Duminică, 18 martie 2012, 18:53)

    Adrian [anonim]

    Daca un om spune altui om in continuu , esti rau, esti rau, esti rau, cum poate fi atlfel? Din cauza discriminarii continue de-a lungul anilor a populatiei tiganesti acestia si-au gasit indeletnicirile astea pentru ca altfel nu puteau razbi intr-o societate in care practic etnia lor este blocata. Tiganii in marea majoritate a lor nu sunt educati pentru ca nu exista o baza culturala a etniei lor. Solutia nu consta numai in a starpi infractori de azi. Trebuie cineva sa se asigure ca maine nu vor mai veni altii sa le ia locul, in felul asta nu tratezi doar efectele unei boli ci si cauza, care este in principal inadaptarea acestei etnii la o societate. In loc ca guvernul sa dea alocatii parintilor(care de obicei beau banii) cu multi copii mai bine face niste centre scolare in care copilul vine de dimineata mananca si seara pleaca acasa. In felul asta intelege ca daca el face ceva invata ceva se adapteaza la ceva si anume la un trai intr-o societate civila.
  • -1 (1 vot)    
    constatare (Duminică, 18 martie 2012, 19:26)

    UnClujean [anonim]

    Faptul ca cei cca 80 din proxeneti sunt rromi, mie imi indica un lucru extrem de clar. Acelasi raport l-am avea si in randul populatiei, cu mentiunea ca integrarea si asimilarea rromilor mai ales in Bucuresti si in zonele sudiste a inregistrat un succes deplin in Rromania. Exista o adevarata bibliografie in ultimii 100 de ani despre acest lucru. Cea mai rapida asimilare fiind in perioada lui Ceausescu in timpul daramarii satelor, si tranformarii oraselor in gloata fara radacini. Bineinteles ca sunt o gramada printre voi care se dau cu caramida in piept ca nu e asa, dar ii intreb: puteti sa mergeti doar 5 generatii inapoi si sa spuneti ca sunteti "romani". Basmele cu dacii si romanii lasati-le scolarilor.
    Puteti sa ma faceti rasist sau xenofob, pt ca stiu ca adevarul doare, deci aveti toata stima sa o faceti.
    Cat despre fete e indurerator ce se intampla cu ele dar sper sa va dea de gandit ce societate exista in aceasta tara.
  • +1 (1 vot)    
    Colapsul statului si medievalismul post industrial (Duminică, 18 martie 2012, 19:33)

    Alin_N [utilizator]

    Este evident ca retelele exista cu stiinta politiei, justitiei, SRI, politicieni. Nu mai putem astepta noi, cetatenii onesti ca statul sa ne apere. Ne vor lua copii de sub nas si-i vor transforma in jucarii sexuale. Singura solutie: o organizatie locala parastatala tip "garda maghiara" eventual cu aripa paramilitara tip IRA care sa sanctioneze jegurile din politie, justitie, politica si SRI. Eu n-am citit cartea cu fetita asta, dar daca as identifica un personaj esential responsabil de calvarul ei, l-as executa cu inima impacata si apoi poa' sa-mi faca legea lui peste din rromanistanul tziganoilor ce-o vrea.
    In plus: legea nu mai trebuie sa sanctioneze prostituatele ci cu pedeapsa cu moartea pestii si clientii cu 20-30 de ani inchisoare. Mai ales pentru minore. Birocratii angajati ai statului rromanistanez cu atitudini proclan de asemenea condamnati la moarte.
    Ideea este: statul colapseaza in coruptie si structuri locale trebuie sa-i ia locul si sa lupte cu el. Mai eficiente, mai putin birocratizate. Astept cu nerabdare aparitia unei garzi romane.
  • +1 (3 voturi)    
    trafic de persoane (Duminică, 18 martie 2012, 20:49)

    tzepes [anonim]

    Pedepsele pentru trafic de persoane :
    1. Castrare fizica ( nu chimica )
    2. Streangul
    Dar nimeni nu are curajul sa modifice Codul Penal !
  • +1 (5 voturi)    
    prohibitia nu este solutia (Luni, 19 martie 2012, 5:15)

    Jekyll [utilizator]

    Pedeapsa cu moartea si alte legi extreme nu reprezinta o solutie. Prostitutia ar trebui interzisa, prestarea de servicii sexuale contra cost ar trebui acceptata. In acest fel ii elimini pe proxeneti si oferi posibilitatea damelor sa intre in business doar daca doresc. Exista tari unde acest lucru se practica si nu exista proxeneti sau numarul lor e foarte mic, nesemnificativ.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 19 martie 2012, 8:59)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Jekyll

      Unul din multele motive pentru care prostituţia nu este legalizată e faptul că aceste jigodii de peşti fac tot posibilul pentru ca asta să nu se întâmple. Ar fi scoşi imediat din afaceri.

      ~Nautilus
      • +1 (1 vot)    
        cum (Luni, 19 martie 2012, 23:45)

        Jekyll [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        Nu cred ca depinde de ei. Depinde de cei care fac legea. Pestii sunt doar niste oportunisti care profita de situatie.
  • 0 (2 voturi)    
    Intrebare pt Iana Matei (Luni, 19 martie 2012, 9:32)

    Anemona [anonim]

    Dece o fi dat autoarea acest titlu cartii? Este Mariana un nume peiorativ? Dece nu Iulia, Janeta, Corina, Violeta, mimi, cici, coca... Mi se pare total neinspirata ideea.
    • 0 (2 voturi)    
      lol (Luni, 19 martie 2012, 13:57)

      Pistache [utilizator] i-a raspuns lui Anemona

      poate trebuia sa o cheme Anemona?
  • -1 (3 voturi)    
    Articol şi comentarii ca o frecţie (Luni, 19 martie 2012, 13:09)

    Doru Dascalu [anonim]

    Că sistemul a reuşit să spele românii pe creier este dovedit prin comentariile postate. Absolut toţi au căutat să prezinte soluţii abracadabrante la rezolvarea acestui flagel numit traficul de carne vie. Dar nimeni absolut nimeni nu a gândit cerebral la o soluţie. Toate soluţiile sunt nişte preluate din clişee ale sistemului, periate sau prezentate în altă formă. Chiar nimeni nu s-a gândit la soluţia reală şi care ar avea rezultate concrete?! Mă rog pentru asta ai nevoie de o analiză logică. Dar cum creier au toţi, minte ce le mai trebuie. Băi ţugulanilor spălaţi pe creier, pentru rezolvarea unei probleme, trebuie să identifici cauza. Cauza acestui fenomen este SĂRĂCIA, bă bizonilor. Că dacă ar exista condiţii de trai civilizate, nu ar exista acest fenomen de trafic de carne vie. Pentru că ţiganii ar avea loc de muncă, familiile nu-şi vor mai vinde copii şi totul ar fi normal. Dar când unele familii mor de foame e normal să încerce orice soluţie pentru supravieţuire, chiar dacă aceasta este contrară legilor societăţii. Aşa că bă ţugulanilor, mergeţi la vot în toamnă, cereţi în campanie garantarea unei vieţi mai bune de la cei ce cerşesc votul tău, şi atunci se vor rezolva toate de la sine. Asta ca să nu mai bateţi câmpii cu soluţii aberante la diferitele probleme sociale. Obligaţi conducătorii să vă asigure condiţiile ca din munca voastră să vă puteţi asigura hrana şi adăpostul. Nu mai gândiţi cu curul sau cum vă manipulează alţii. Gândiţi cu creierul vostru. Ştiu că e greu. Dar cel puţin încercaţi să nu vă mai aliaţi cu bandiţii de la guvernanre, şi să le ţineţi partea ca fraierii.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai asta inseamna niciodata . (Luni, 19 martie 2012, 15:12)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui Doru Dascalu

      Saracia este ceva relativ , in medie suntem mult mai bogati decat cei din africa, suntem mult mai bogati decat acum 100 de ani , iar cei ce sunt mai bogati decat noi , sa zicem nemtii , sunt mult mai saraci decat cei din varful ierarhiei bogatilor.
      Oricat ai fi de bogat tot o sa existe dorinta de mai mult . Tu esti spalat pe creier , rau de tot . Dovada .. hehe tu crezi ca daca ii aduci la putere pe hotii cei vechi , dovediti , ca sa-i inlocuiesti pe cei noi , inca nedovediti , o sa fie grozav . Petrom, Sterling , Bancorex amirite ? De unde atata incredere ? Nu toti ignora factorul "criza mondiala" cand judeca o guvernare .
  • 0 (0 voturi)    
    asa ceva este crima curata (Luni, 19 martie 2012, 16:52)

    angela [anonim]

    sa fereasca dumnezeu de o asemenea experienta. cei care cu buna stiinta faciliteaza/furnizeaza/folosesc astfel de servicii sunt cea mai marsava parte "oameni". astfel de informatii exista din cauza noastra a tuturor, din cauza lasitatii, ignorantei si indiferentei de care dam dovada. putinele exemple care lupta impotriva unui system generalizat nu ne vor ajuta prea mult. oameni buni, luati atitudine in fiecare zi cand se intampla ceva urat, rau, nedemn de oameni si atunci poate astfel de stiri nu vor exista. in caz contrar vom fi asimilati unora ca ei si vom fi etichetati ca atare. de-ar exista un Tepes in zilele noastre n-ar dormi deloc la cata treaba are de facut.
    am cititi undeva postat ca saracia ar naste astfel de monstruozitati si monstrii ... nu saracia o face ci indiferenta si nepasarea de care dam dovada. dumnezeu sa ne ierte oe toti.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari! (Luni, 19 martie 2012, 18:18)

    Ioana [anonim]

    Felicitari Ianei Matei pentru munca depusa si rezultatele obtinute! Am citit cu mult interes acest articol si am fost foarte impresioanta de realizarile sale, care cred ca sunt mult mai importante decat ne putem noi inchipui. Din articol transpar doar in mica masura ororile prin care trec aceste fete, cruzimea tratamentelor la care sunt supuse , si lipsa de umanitate atata a celor care le tin captive, cat si a celor care beneficiaza de "serviciile lor".

    Articolul mi-a amintit de fimul "The Whistleblower", in care toatae aceste aspecte sunt redate mult mai intens. De cand am vazut acest film tema traficului de fiinte umane nu-mi iese din minte. Ca mama, ma cutremur la ideea ca sunt parinti care-si pierd copiii, in special fetele, prada comertului cu carne vie, si ma revolt la ideea ca uneori familia este partasa la aceasta mizerie.

    Ma intreb ce se poate face pentru a preveni pe cat posibil acestei situatii. In afara de donatii sau implicare directa in ONG-uri, inclin sa cred ca, asa cum cineva mai sus propunea, educarea adolescentelor in cadrul scolilor, liceelor, poate juca un rol important. Stiti de vreo initiativa in aceasta directie?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai dezinformati (Miercuri, 21 martie 2012, 19:54)

    Individ revoltat [anonim]

    Cum puteti sa denigrati autoritatile statului in halul asta si sa atribuiti meritele lor femeii asteia? Traficantii cumpara judecatori si procurori numai in povestile ei !!! Cata scoala si cate sacrificii au facut magistratii care instrumenteaza cazurile de criminalitate organizata, dovada o face si faptul ca in hainele ei intra lejer un procuror si-un judecator, ca aia muncesc de le sar capacele, n-au timp sa faca fundul cat aragazul!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi