VIDEO Serbia: Atacuri armate impotriva liderilor comunitatii romanesti din Timoc si Voivodina

de V.M., R.P.     HotNews.ro
Marţi, 20 decembrie 2011, 17:25 Actualitate | Diasporă

Locuintele a doi lideri ai romanilor din Serbia au fost atacate cu focuri de arma, informeaza Romanian Global News. Potrivit sursei citate, luni, autori necunoscuti au deschis focul asupra casei liderului filialei Partiei Democrate a Rumanilor din Serbia, Dragoslav Mariacic, din Spicova (Timoc), in timp ce un alt atac armat s-a produs in Voivodina, in localitatea Podul lui Iancu, impotriva casei presedintelui partidului Alianta Romanilor din Voivodina si primar al localitatii, Viorel Besu.

UPDATE 1 MAE: Ambasada Romaniei la Belgrad a intreprins demersurile necesare in vederea clarificarii situatiei

Ministerul Afacerilor Externe anunta printr-un comunicat de presa ca a luat nota "cu ingrijorare de recentele agresiuni la care face referire presa din Romania si Serbia, care au avut ca tinta anumiti lideri ai minoritatii romane din Serbia. Aceste atacuri fac in prezent obiectul procedurilor de investigatii din partea autoritatilor competente din Serbia. Ambasada Romaniei la Belgrad a intreprins demersurile necesare in vederea clarificarii situatiei si pentru ca autoritatile sarbe sa ia masurile care se impun".

"Ministerul Afacerilor Externe, prin Ambasada Romaniei la Belgrad si Consulatul General al Romaniei la Varset, urmareste cu atentie evolutiile legate de aceste incidente, precum si finalizarea anchetelor. Ministerul Afacerilor Externe spera ca rezultatele acestora vor fi disponibile cat mai curand", se arata in comunicatul de presa citat.

UPDATE 2 Tudor Pantiru, deputat PSD de diaspora: Au fost acte de intimidare a comunitatii romanesti

Tudor Pantiru, deputat PSD de diaspora, a declarat pentru HotNews.ro ca luni seara au fost trase focuri de arma asupra a doi lideri ai comunitatii romane din Timoc si Voivodina, fara ca acestia sa fie raniti. "Nu se stie cine a tras. Probabil au tras cei care nu doresc ca romanii sa beneficieze de drepturile lor fundamentale, sa participe la slujbe bisericesti oficiate in limba romana si sa isi duca copiii la scoli primare cu predare in limba romana", a sustinut Tudor Pantiru. Acesta a calificat aceste actiuni despre "acte de intimidare a romanilor".

Intrebat daca a sesizat vreo institutie a statului in legatura cu aceste evenimente, deputatul a declarat ca l-a sesizat pe deputatul William Branza, presedintele Comisiei pentru comunitatile de romani din afara granitelor tarii. 

Timoc: Atac armat asupra casei liderului filialei PDRS din Spicova

Romanian Global News relateaza ca, in cursul zilei de luni, asupra casei liderului filialei Partiei Democrate a Rumanilor din Serbia din Spicova, Dragoslav Mariacic, a fost deschis focul. Glontul a patruns prin unul din geamurile casei acestuia, fapt constatat si de politia chemata la fata locului.

Potrivit sursei citate, Dragoslav Mariacic este unul dintre cei mai activi romani din zona in ceea ce priveste constructia unei biserici romanesti in localitate.

Totodata, Romanian Global News mentioneaza ca in Timoc, ca si in restul Serbiei, sunt rare casele care nu au arme de foc, existand astfel numeroase arme de foc la indemana populatiei.

Voivodina: Casa Primarului roman din localitatea Podul lui Iancu, atacata cu focuri de arma

Dupa atacul armat din Spicova, in Timoc, un alt atac armat s-a produs in Voivodina, in localitatea Podul lui Iancu (Jankov Most/ Iancaid), impotriva presedintelui partidului Alianta Romanilor din Voivodina si primar al localitatii, Viorel Besu, relateaza Romanian Global News.

Asupra casei acestuia au fost trase mai multe focuri de arma, gloantele strapungand canapeaua si peretii interiori ai casei.

Desi a fost anuntata imediat politia din Zrenianin, nu se cunosc pana in prezent autorii atacului. Totodata, nu se stie daca au fost unul sau mai multi atacatori. Politia din Zrenianin a confirmat ca acest caz a fost reclamat, si ca cercetarile continua.

Sotia lui Viorel Besu, Ida Besu, a declarat jurnalistilor sarbi ca acest incident s-a petrecut in jurul orei 02.00 dimineata.

Faptul ca cele doua incidente s-au produs in aceeasi zi demonstreaza o coordonare in ceea ce priveste atacarea unor lideri ai romanilor din Serbia, comenteaza Romanian Global News.

Autoritatile sarbe au refuzat sa deschida Punctul de Frontiera Portile de Fier II, din lipsa echipamentelor tehnice de control

Amintim ca marti, 20 decembrie, era programata inaugurarea Punctului de Trecere a Frontierei Portile de Fier II/Gherdap II. La inceputul lunii noiembrie, presedintele Traian Basescu anunta: "Intentionez sa revin cat de curand (pe Valea Timocului - n.red.), odata cu deschiderea punctului de frontiera de la Portile de Fier 2, daca vor fi de acord si autoritatile sarbe. Noi ne vom misca foarte repede". Declaratia a fost facuta in cadrul unei vizite de stat efectuate de Traian Basescu in Serbia, la invitatia omologului sarb, Boris Tadic.

Marti, autoritatile de frontiera sarbe au refuzat insa deschiderea Punctului de Trecere a Frontierei, motivandu-si decizia prin lipsa echipamentelor tehnice de control a documentelor persoanelor care intentionau sa tranziteze frontiera romano-sarba, informeaza Agerpres.

Gheorghe Hanes, primarul comunei Gogosu - pe raza careia functioneaza PTF Portile de Fier II - a declarat pentru Agerpres ca autoritatile sarbe s-au razgandit "in ultimul moment", initial ele dandu-si dadusera acordul. In consecinta, autoritatile administratiei publice, ai ministerului de interne si ai politiei de frontiera au aflat la fata locului ca deschiderea punctului de frontiera este amanata, sustine acesta.

Potrivit lui Gheorghe Hanes, "partea romana a fost reprezentanta de inspectorul sef al Politiei de Frontiera, Ioan Buda, si de seful Inspectoratului Teritorial al Politiei de Frontiera Timis, generalul Ioan Handra. De o parte si de cealalta a frontierei, dornici, de trecere a frontierei s-au aflat peste 250 de persoane".

Autoritatile sarbe au promis ca cel tarziu pana la sfarsitul saptamanii viitoare PTF Portile de Fier II/Gherdap II va deveni functionabil, a precizat primarul comunei Gogosu. Partea sarba a precizat ca o conditie pentru inaugurare este asigurarea infrastructurii IT si racordarea acesteia la reteaua politiei de frontiera.

Pe de alta parte, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera anunta printr-un comunicat de presa ca Punctul de Trecerea Frontierei "Portile de Fier II" aflat pe teritoriul Romaniei este pregatit pentru traficul international de persoane si marfuri. Potrivit comunicatului citat de Agerpres, partea romana este pregatita pentru efectuarea controlului la frontiera in bune conditii, este incadrata cu personalul necesar si beneficiaza de tehnica de comunicatii si aparatura performanta, conform standardelor europene.

"Autoritatile romane au obtinut toate avizele necesare de la Comisia Europeana pentru operationalizarea si deschiderea punctului de trecere in regim de trafic international de persoane si marfuri", precizeaza documentul. Politia de Frontiera Romana puncteaza faptul ca "asteapta aceeasi deschidere din partea autoritatilor sarbe, in vederea efectuarii demersurilor necesare pentru operationalizarea punctului de trecere".



Citeste mai multe despre   











7882 vizualizari
  • +35 (39 voturi)    
    Dar fratii sarbi!!! (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:39)

    Doc [anonim]

    Pai sarbii sunt fratii romanilor.
    Romanii au vecini prieteni doar pe sabri si Marea Neagra.
    Bla bla bla.

    Nu mai mira pe nimeni atitudinea xenofoba a sarbilor. Ce e de mirare este ca unii romani considera acest popor (responsabil de mai multe genocide) frate.

    Daca tembelii astia se intorc la obiceiuri vechi sa nu se mire cand le va mai disparea inca o portiune din tara lor.
    • +7 (27 voturi)    
      corect (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:41)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Doc

      sarbii ne sunt cel putin la fel de adversari ca si rusii.
      • +23 (27 voturi)    
        nu (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:53)

        alpha [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        mai dusmani ca rusii nu exista.cu sarbii am fost prieteni de-a lungul istoriei dar acum lucrurile stau din pacate altfel.xenofobia sarba care oricum exista a fost amplificata de destramarea micului imperiu care se numea jugoslavia.
          #showComment#showComment#showComment#showComment
    • +12 (12 voturi)    
      corect! (Marţi, 20 decembrie 2011, 19:38)

      corvus_coraX [utilizator] i-a raspuns lui Doc

      poate odată transfugii peste dunăre vor povesti cum erau tratați de către sârbi în pușcării. singura șansă reală era să ajungă în slovenia sau croația. cunosc o pereche de profesori ce au trecut dunărea în 1985. Au fost prinși de sârbi, duși în pușcărie unde ea a fost timp de două săptămâni violată de către soldații sârbi în fața soțului. Au fost returnați apoi autoritășilor române. Vezi apetitul lor pentru violarea femeilor musulmane din Bosnia pentru a dilua sângele musulman
    • 0 (2 voturi)    
      Dezbina si cucereste (Miercuri, 21 decembrie 2011, 11:43)

      Mao [anonim] i-a raspuns lui Doc

      Daca au fost unguri, care nu ne au la pipota nici pe noi, nici pe sarbi si nici pe altii...
    • 0 (0 voturi)    
      Fratii... (Joi, 22 decembrie 2011, 7:36)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Doc

      ...Brothers...
    • 0 (0 voturi)    
      Atacuri armate... (Marţi, 27 decembrie 2011, 23:06)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Doc

      Nu va grabiti cu acuzatiile impotriva sarbilor.Aceasta este o diversiune! Sarbii sunt prietenii romanilor!
  • +28 (28 voturi)    
    Extremistii sarbi vor sa extermine 5% din natiune (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:48)

    Fascismul sarbilor a fost tolerat prea mult [anonim]

    Serbia are deja antecedente genocidare in relatia cu minoritatile etnice care au 'indraznit' sa ceara 'prea multe drepturi', fiind totusi nu enclave in mijlocul Serbiei ci regiuni de frontiera locuite majoritar de minoritati (cazul Kosovo, langa Albania). Fostul presedinte al Serbiei a fost arestat si a murit in puscaria Tribunalului de la Haga, zeci de lideri si militari sarbi sunt judecati pentru crime impotriva umanitatii.

    Se pare ca Serbia nu a invatat lectia autodistrugerii si izolarii, continua politica de agresiune si amenintare cu moartea impotriva altor etnii autohtone (si nu migratoare, precum slavii sarbi).

    Ponderea romanilor/vlahilor in Serbia este de 5-6% din populatia actuala si ei nu sunt dispersati, ci locuiesc compact in zone de frontiera cu Romania, in regiunile Voivodina si Timoc. Serbia nu recunoaste oficial decat 80.000 de romani/vlahi, circa 1% din populatie!

    Renasterea nationala la acesti romani uitati de Bucuresti (ca alte milioane..) a inceput recent, de cativa ani un mic numar de intelectuali, preoti, tineri, fermieri au creat ONG-uri, asociatii si chiar partide pentru a proteja identitatea etno-lingvistica a sutelor de mii de romani/vlahi din Timoc.

    Raspunsul autoritatilor sarbesti a fost extrem de violent si agresiv, peste 300 de etnici romani fiind anchetati in Timoc pentru ca s-au declarat ..romani !
    Au fost incendiate troite ridicate de romani si au trebuit ani de zile pana sa se permita ridicarea unicei bisericute romanesti din 2 judete timocene !

    Oficialii sarbi au pus la dispozitia Academiei din Serbia suma de 200.000 euro pentru a 'demonstra' ca vlahii sunt doar niste sarbi care vorbesc romaneste sau chiar ca ei au limba lor 'vlaheasca'.

    Aceste acte (nu simple declaratii) au fost tolerate de Romania pentru a atrage mai mult Serbia spre UE, dar iata ca acum se ajunge la tentativa de crima impotriva romanilor si asta trebuie sa fie linia rosie, dincolo de care Romania va fi obligata sa raspunda crimelor Serbiei.
    • +11 (11 voturi)    
      .... (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:51)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui Fascismul sarbilor a fost tolerat prea mult

      milion
      nu zeci de mii de sange chiar daca nu mai stiu limba mai cititi
    • +8 (8 voturi)    
      sunt curios (Marţi, 20 decembrie 2011, 19:42)

      corvus_coraX [utilizator] i-a raspuns lui Fascismul sarbilor a fost tolerat prea mult

      să aflu reacția ME. Că până acum ne-am războit vajnic cu DJ-ii, rapperii sau jurnaliști de mâna a zecea. Ba și cu zarzavaturile olandeze.
    • -1 (1 vot)    
      ai dreptate... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:55)

      srpska [anonim] i-a raspuns lui Fascismul sarbilor a fost tolerat prea mult

      vreua numai sa adaug ca autoritatile de la Bucuresti au uitat inclusiv pe cei care sunt intre hotarele tarii ce sa ne mai gandim la ce este in afara. Isi aduc aminte de acestia doar atunci cand fac negocieri si ii folosesc.
  • +27 (27 voturi)    
    multumire? (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:53)

    Denoro [utilizator]

    Astea sunt multumirile pentru faptul ca Romania a fost una dintre foarte putinele tari care nu au recunoscut Kosovo si ca, si in aceasta problema, a fost de partea Serbiei?
    Probabil ca da...
    • -4 (6 voturi)    
      Domnului Denoro (Miercuri, 21 decembrie 2011, 1:08)

      Eminescu [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      Degeaba Domnul basescu a devenit avocatul Serbiei in materie de Kosovo! A fi prosarb si antikosovar in acest subiect este a fi prorus si antiamerican. Serbia este un stat terorist care a macelarit peste 10 mii de albanezi kosovari, iar domnul presedinte daca era informat despre aceste genocid din partea consilierilor sai nu varsa lacrimi de crocodil pentru un stat terorist.
      • +8 (8 voturi)    
        e mai complex (Miercuri, 21 decembrie 2011, 2:05)

        Denoro [utilizator] i-a raspuns lui Eminescu

        Politica externa a Romaniei in aceasta privinta a fost - dupa parerea mea - cea corecta.
        In primul rand, prin recunoasterea Kosovo, s-au incalcat clar conventiile internationale. Am urmarit atent atunci subiectul asta si, plastic vorbind, Occidentul a recunoscut ca e asa, dar a promis ca e prima si ultima data.
        In al doilea rand, Basescu a procedat asa si cu gandul la... Hargita si Covasna. Nu e in interesul nostru sa se creeze astfel de precedente. De altfel, extremistii maghiari, in frunte cu Laslo Tokes au speculat imediat acest fapt. De fapt, tarile europene care nu au recunoscut Kosovo, in genere au enclave etnice cu un anumit potential segregationist. Fara indoiala In stare latenta, dar care nu trebuie incurajat: nu duce decat la probleme si nu aduce nimic bun.
        In al treile rand - si asta e strict parerea mea - Kosovo e un stat extrem de fragil si poate cadea usor prada extremismului islamic, putand servi ca un cap de pod european, mai ales ca cei de acolo sunt musulmani si in numele religiei se pot infiltra multi extremisti. Economia tarii e la pamant, invatamantul, institutiile statului sunt de asemnea foarte slabe (nu faceti comparatie cu Romania, e altceva). Mai plastic spus, e o tara fara caini, sau mai bine spus cu niste caini foarte anemici.
        Cat despre Serbia, acum nu este un stat terorist. Ca a fost in trecutul apropiat, da, dar au platit pentru asta un pret teribil: si-au pierdut o parte din tara.
        Iar noi, prin pozitia noastra, nu am fost anitamericani. A fi proamerican nu inseamna a fi de acord 100% cu americanii. De altfel, SUA niciodata nu a considerat gestul nostru ca fiind antiamerican si niciodata nu ne-a reprosat, nici macar voalat, gestul nostru. Si prorusi categoric nu suntem, cel putin nu Basescu.
        Si lasand toate astea la o parte, Romania este un vecin de care Serbia chiar nu se poate plange! Si care ii sustin oficial in continuare in demersurile lor de integrare in UE.
          #showComment#showComment
  • +18 (18 voturi)    
    hmmm (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:56)

    me [anonim]

    daca asta primim pentru ca nu am recunoscut kosovo... ma intreb ce am fi patit daca-l recunosteam...
    • +27 (31 voturi)    
      Sa vedem cum va lucra politia sarba ! (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:18)

      Ce bine e pentru minoritati in Romania [anonim] i-a raspuns lui me

      Acum vor intelege si maghiarii ca in Romania le este foarte bine, mai bine decat oriunde in regiune, aici nimeni nu trage cu pusca in casa lui Kelemen Hunor sau in aceea a lui Tokes Laszlo.

      Romanii sunt aproape excesiv de toleranti cu minoritatile etnice si unele au devenit obraznice si au ajuns sa insulte Romania, sa loveasca romanii sau sa huiduie imnul de stat al tarii acesteia unde locuiesc!

      Sarbii dovedesc o intoleranta care ii va costa scump in viitor, asa cum i-a costat scump si in trecut !

      Timocenii sunt etnici romani care vorbesc un grai oltenesc, sunt cel putin 300.000, majoritari in 154 de sate si orasele intre raul Morava si Dunare, pe o suprafata echivalenta cu un judet romanesc mai mare, precum Suceava.

      Nu au cerut separatie sau 'autonomie', au cerut dreptul sa invete copiii lor si romaneste, sa aiba preoti care sa slujeasca in limba romana, sa aiba dreptul la primari si deputati.

      Exact ce au sarbii din Romania, nimic mai mult !
      • -23 (27 voturi)    
        Ungurii (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:42)

        A [anonim] i-a raspuns lui Ce bine e pentru minoritati in Romania

        maghiarii sunt in Transilvania mult mai demult decat romanii, sunt dinaintea romanilor. Proclamatia de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918, a conferit ungurilor drepturile care li se cuvin. Daca nu crezi intereseaza-te ce s-a promis ungurilor. Populatia maghiara a ridicat nivelul de cultura si civilizatie a romanilor. Cu ungurii Romania are doar de castigat !!
          #showComment#showComment#showComment#showComment
  • +6 (12 voturi)    
    fitile (Marţi, 20 decembrie 2011, 17:59)

    gheorghe [anonim]

    Ar putea fi si cineva care doreste sa bage fitile, dar deocamdata inca nu vad care ar fi scopul
    • +5 (9 voturi)    
      totul e posibil (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:41)

      negociatorul [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

      bravo gheorghe

      nu uitati cine l-a sustinut pe tarkan, nu uitati cine l-a sustinut pe milosevici. nimic nu este intamplator.

      totul se negociaza iar fraierii pun botul. unora se promite sarea cu marea, la dusmani li se promite marea cu sare, iar ei fraierii apoi se extermina reciproc.

      noi am avut experienta cu ardealul, cand hitler si rusia a promis ardealul si romanilor si maghiarilor, iar noi romanii ca sa le aratam cat de viteji suntem am trimis peste 500.000 de tarani imbracati in soladati la moarte fara nici o pregatire militara.

      acum asta se incerca si in timoc. dezbinare, faramitarea incaodata a serbiei. insamantarea urei.

      noi romanii din pacate niciodata nu ne-am cerut drepturile si nu ni-i le-am aparat. niciodata nu am negociat cum trebuie. de exemplu si serbiei trebuie sa ii cerem mai multe garantii si fapte, pentru minoritati daca doreste sa o sprijinim pt aderarea la ue.

      trebuie avut grija la astfel de provocari si eu sunt sigur ca atacatorii nu vor fi prinsi pentru ca nu sunt cetateni sarbi.
      • +14 (14 voturi)    
        Romanii timoceni vor doar drepturi normale (Marţi, 20 decembrie 2011, 19:28)

        Extremismul sarbesc [anonim] i-a raspuns lui negociatorul

        Nici un timocean n-a cerut autonomie administrativa sau teritoriala, ci doar dreptul fundamental, simplu, de a avea slujba si scoala si in romaneste, nu doar obligatoriu in sarbeste.

        Romania si romanii au avut bunavointa si au fost solidari cu Serbia in timpul razboaielor ei, iar acum ni se raspunde cu gloante, nu cu drepturi firesti.

        Serbia ar avea doar de castigat protejand romanii de pe teritoriul ei, exista astfel oportunitatea a sute de mii de legaturi de suflet cu Romania, inseamna strangerea legaturilor cu Romania.

        Nu e vorba de faramitarea si dezbinarea Serbiei, desi Timocul e o regiune care a intrat foarte tarziu, in sec.19, in componenta Serbiei, iar acolo erau deja romani/vlahi (numiti 'vlasi' in limba sarbilor), urmasi ai dacilor romanizati.
        Timocul se numea Dacia Ripensis in antichitate, o stiu foarte bine profesorii sarbi de istorie !

        Serbia da autonomie foarte larga pt Kosovo, la fel a dat si pt Voivodina de teama separatismului maghiarilor de acolo, dar cand e vorba de Timoc vad ca scoate arma si trage prosteste !
        Ce e valabil pentru albanezii si maghiarii din Serbia nu e valabil si pentru romani? Putem tolera asa ceva, un asemenea dispret? Nu, suntem in alta pozitie acum, in aliante strategice care ne permit sa raspundem altfel Serbiei..
          #showComment#showComment
  • +17 (17 voturi)    
    Serbia, agresiva si sinucigasa (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:01)

    Sarbii pierd ultimii aliati, romanii ! [anonim]

    Nici un popor nu va trai in pace pe teritorii cotropite, pe pamanturi care n-au fost ale sale, pe locuri unde si acum exista autohtoni, bastinasi de sute de ani.

    Si nici un neam nu abandoneaza sute de mii de etnici aflati de secole pe un teritoriu de mii de km2, sunt parti ale lumii unde se lupta pentru asa ceva timp de generatii !

    Serbia n-a avut pace nici in Slovenia, Croatia, Bosnia sau Kosovo, a pierdut razboaie si lideri judecati pentru crime impotriva umanitatii, a ramas cu 7,5 milioane locuitori dintre care 350.000 sunt etnici romani din Voivodina si Timoc, majoritari in peste 150 de localitati in regiune de frontiera cu Romania, nu in enclave in mijlocul sarbimii.

    Romanii din Timoc (ca si cei din Voivodina) nu vor decat sa aiba aceleasi drepturi pe care le au etnicii sarbi in Romania ! E princpiul democratic si european de libertate si reciprocitate.

    Sarbii din Romania au deputat in parlamentul Romaniei, scoli, biserici, ziare si program tv in limba lor, au dreptul sa-si urmeze traditiile lor, sa calatoreasca liber in UE si in patria lor mama, Serbia.

    Aceleasi drepturi trebuie sa aiba in Serbia si romanii din Timoc.

    Pana atunci Serbia sa ramana izolata, o colonie ruso-chineza inapoiata, fara drept de aderare la UE sau NATO.
    Daca sarbii vor sa fie partasi la civilizatia europeana, atunci sa se poarte civilizat cu etnicii romani.

    E culmea sa atace romanii/vlahii din Timoc, in timp ce Romania e una dintre rarele tari UE care n-au recunoscut Kosovo si Basescu e unul dintre rarii sefi de stat care au acceptat sa mearga la Belgrad.

    Serbia, prin faptul ca permite agresiuni contra romanilor si nu le lasa dreptul la identitate, isi va pierde ultimii vecini aliati, romanii. E o sinucidere si poate ca o merita..

    S-a ajuns ca ziare sarbesti sa publice articole 'istorice' prin care se 'demonstreaza' ca de fapt toti romanii, inclusiv Vlad Tepes, sunt niste sarbi. O provocare grosolana.

    Senatul Romaniei a blocat deja ratificarea acordului UE cu Serbia !
    • -4 (8 voturi)    
      stiti voi cine sunt agresorii ?! (Marţi, 20 decembrie 2011, 19:26)

      geniul dunarii [anonim] i-a raspuns lui Sarbii pierd ultimii aliati, romanii !

      poate ca taman prietenia asta supara un tribun local.
      poate ca au fost niscai arbanasi, suparati ca romanii si sarbii nu se cearta.
      nu sartiti direct la concluzii.

      mai intai sa vedem ce s'a intamplat. cine, de ce.

      e pacat sa te certi cu vecinul, numai ca a sarit gaina lui gardul.
      mircea a ajutat la campia mierlei, baba novac a luptat langa mihai.

      usor cu pianul pe scari.
      ca nu suntem nici noi alba ca zapada.
  • +14 (16 voturi)    
    ... (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:17)

    sentenced [utilizator]

    Sarbii nu sunt fratii nostri, le spun asta tuturor romanilor care sustin acest lucru.
    Tatal meu a facut armata la graniceri (granita cu Iugoslavia), si mi-a povestit cum romanii stateau in buncare din cauza granicerilor sarbi care cand se plictiseau mai deschideau focul asupra granicerilor romani.
    • -2 (10 voturi)    
      Hai sa nu exageram (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:38)

      Granicer Stamora Moravita [anonim] i-a raspuns lui sentenced

      Am facut armata la graniceri. Pe frontiera cu RSF Iugoslavia. Ca asa-i zicea atunci. Nici vorba de focuri iugoslave spre noi. Eventual invers, cand se plictiseau ai nostri la pichet luau la tinta boschetii lor. Ca nu trebuia sa aduci tuburile trase, noaptea, pe camp, ca sa justifici munitia consumata. Asa ca mai incet cu povestile.
      Legat de "nu sunt fratii nostri" corect,. Cei care treceau granita noaptea si se considerau "scapati" puteau sa aiba surpriza sa fie raportati de localnicii "iugoslavi" militiei lor care-i captura si ni-i trimitea pachet inapoi. Dar asta e istorie, prezentul conteaza, si se pare ca si ei au aceleasi capete infierbantate "strainii-s de vina!" care se regasesc in vremuri de criza cam pe la toate natiunile europene.
      • +2 (6 voturi)    
        amandoi aveti dreptate (Marţi, 20 decembrie 2011, 19:33)

        panfilica [anonim] i-a raspuns lui Granicer Stamora Moravita

        ce spune aschiosu era pe vremea anilor 50, cand tito era criminal si pus in caricaturi drept calaul iugoslaviei, cu barda insangerata la brau.
        era pe cand tatucul s'a suparat pe tito, si a dat anumite ordine, catre dej.
        tito i'a zis niet tatucului, cand acesta a poftit sa'l "ajute" cu niscai trupe.
        mai tarziu, tito a fost un bun prieten al romaniei, fondator al miscarii nealiniatilor, langa sadat si nehru.
        miscare foarte importanta pentru echilibrul mondial, in vremea razboiului rece.

        noi suntem urmasii lui traian !
        deci, festina lente.
        grabiti'va mai lento.
        aaaa ?!
      • -1 (5 voturi)    
        dA (Marţi, 20 decembrie 2011, 20:44)

        Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Granicer Stamora Moravita

        Ma indoiesc ca va plictiseati pe frontiera.
        Poate ne povestesti si cum trageati dupa cei ce incercau sa treaca Dunarea. Iar apoi erau aruncati de valuri morti, pe tarmul sarbesc. Vezi cimitirele de acolo ramase ca dovada. (cimitire de care nu se ocupa nimeni, de altfel)
        Sau despre cum ii bateati pe cei returnati de la sarbi contra vagoane cu sare.
        Sunt multe de povestit. Ar fi interesant.
          #showComment
  • +7 (11 voturi)    
    Mda...prieteni (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:35)

    calator [anonim]

    Cand citesc lucrurile astea, ma gandesc ca rau au facut americanii ca nu au mai continuat vreo doua saptamani bombardamentele ca sa le bage mintile in cap.
    • +2 (6 voturi)    
      ee (Marţi, 20 decembrie 2011, 18:54)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui calator

      poti sti ..dar asta e viata .poate era..un bine poate era un rau
      da oricum romanilor de pe acolo nu le e bine
      ei o stiu si mai au si handicapul obsesiei yougoslave considerandu-se fideli fostei tari mari! e simptomatic!
  • +15 (19 voturi)    
    Sa recunoastem Kosovo (Marţi, 20 decembrie 2011, 19:10)

    Daniel [anonim]

    Eu zic sa recunoastem independenta Kosovo. Doar nu credeti ca degeaba albanezii s-au separat. A fost rezultatul "bunelor tratamente" pe care sarbii le-au aplicat albanezilor, in acelasi stil in care astazi il aplica romanilor. Sarbii s-au razboit cu mai toti vecinii lor. Mi-e greu sa cred ca toti sunt nebuni si rai, si s-au coalizat contra sarbilor. Nu cumva problema e la sarbi?
  • +6 (14 voturi)    
    Concret (Marţi, 20 decembrie 2011, 19:32)

    Prostu [anonim]

    1.-Sarbii sunt un popor inimos. Se aprind foarte repede. In plus au si ei extremistii lor. Va mai aduceti aminte de atentatul de la Sarajevo - scanteia primului WW ?
    2.-Sunt un popor ortodox , dar de stil vechi ( precum rusii). Bisericile noastre au avut mereu probleme cu biserica lor. Chestiunea asta nu este de ieri de azi .
    3.-Panslavismul functioneaza si la ei. Cum relatiile noastre cu Rusia nu sunt superbe nu va asteptati la flori.
    In rest numai de bine.Studiati istoria. Prietenia intre popoare e o gogorita. Exista doar interese si conjuncturi. Plus conducatori capabili si incapabili.
    Noi de care avem ?

    Pa bobor !
  • +5 (7 voturi)    
    frati ??? (Marţi, 20 decembrie 2011, 20:02)

    mircea [anonim]

    ROMANII SUNT FRATI CU SARBII, DAR SARBII NU SUNT FRATI CU ROMANII . quod erat demonstrandum
  • -6 (8 voturi)    
    !!! (Marţi, 20 decembrie 2011, 20:55)

    x [anonim]

    vad ca multi isi dau cu parerea pe aici si incearca sa le ia apararea romanilor care au fost atacati dar inainte de toate ar trebui clarificat motivul care a dus la aceste altercatii .....oare nu cumva acei lideri ai romanilor s-au gandit ca ar putea sa ceara anumite drepturi sau sa fondeze si ei vreun partid politic(gen UDMR) care sa reprezinte acea comunitate....poate s-au gandit si ei sa ceara placute bilingve sau invatamant in limba romana sau mai stiu eu ce drepturi care cred ei ca li se cuvin....din moment ce esti intr-o tara straina nu mi se pare normal sa ai astfel de pretentii daca vor sa forbeasca in limba romana sa vina in Romania .mi se pare normal sa respectii traditiile si valorile tarii in care traiesti.....nu cum se intampla in Romania unde ungurii au ajuns sa sa iabe ministrii sau parlamentarii si sa ceara niste drpturi pe care nu le-ar fi primit nicaieri in lume. PS . Trebuie sa fii nebun sa le ceri sarbilor nush ce drepturi ......au cerut si aia din Kosovo si multi dintre ei au ajuns sa umple niste gropi comune.
  • -4 (6 voturi)    
    Iubirea de romani (Marţi, 20 decembrie 2011, 21:56)

    mardare [anonim]

    Vad ca suntem din ce in ce mai "iubiti" in Europa si Eurasia. Toti fug de noi ca de ciuma, marii "prieteni" sarbi amplifica actiunile de intimidare, vestul Europei este scarbit de romanaci, rusii ne "adora", drept pentru care vor pune niste pocnitoare nucleare in Transnistria. Transilvania incepe sa-si puna probleme de apartenenta la Romania si noi, moldovalahii, cantam din fluier fericiti!!
    Dar, ia stati putin, nu pentru asta am iesit cu turma in decembrie '89?. Libertate, fac ce vrea muschii mei, belim ceausestii de Craciun, adoram becalii, iliestii, basestii..... Eeh, acum vine nota de plata!!! Ati vrut Romanie, na-va Romanie! Suntem rusinea rusinii tuturor rusinilor posibile pe acest pamant...Da' degeaba, poa' sa ne-njure lumea si sa ne omoare, romanii tot nu vor intelege niciodata nimic.
    Mi-e jena ca sunt roman!!!!!!! :((((((((
  • +8 (8 voturi)    
    TIMOC (Marţi, 20 decembrie 2011, 21:58)

    ion [anonim]

    TIMOC-ul trebuia sa revina Romaniei. Romanii (vlahii) din TIMOC sunt cei mai asupriti romani. Nu sunt recunoscuti (fiind cea mai mare comunitate) si nu au niciun drept. Asa cum ungurii au toate drepturi in Romania, asa romanii trebuie sa aiba toate drepturile in Serbia. De ce nu se formeaza UDRS/UDRB = UNIUNEA DEMOCRATA a ROMANILOR din SERBIA/BULGARIA ????
    • +3 (5 voturi)    
      :) (Miercuri, 21 decembrie 2011, 0:05)

      muz [anonim] i-a raspuns lui ion

      fiindca statul Mama (roman) nu ii sustine :) si iti inca ceva :) despre valea Timocului si romani de acolo nimeni nu stie ... numai daca se intampla ceva atrocitate:) punct
  • +6 (6 voturi)    
    Cititi istorie! (Marţi, 20 decembrie 2011, 22:02)

    ADEVARUL [anonim]

    Cititi raspunsul Iugoslaviei dat Romaniei cind a cerut sprijin, pentru ca URSS a impus prin ultimatum cedarea Basarabiei si Bucovinei.
    Asa ceva nu se iarta niciodata, ar trebui sa fie scris in testametul romanilor "distrugerea serbiei ca si stat".
    • +3 (3 voturi)    
      dă sursa (Miercuri, 21 decembrie 2011, 10:11)

      elena [anonim] i-a raspuns lui ADEVARUL

      sunt curioasă
      asta nu a fost în istoria "cosmetizată" predată în şcoală
  • 0 (2 voturi)    
    dragi romani ... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 0:35)

    dorel [anonim]

    ... nu va lasati dusi de val asa de repede ... s-ar putea sa fie o operatiune menita sa pregateasca opinia publica romaneasca de recunoasterea fortata de catre Romania a KOSOVO ... si doar atat !
    V-ati lasat manipulati acum 21 de ani ... nu va lasati si acum asa din prima
    • +2 (2 voturi)    
      Toleranta Romaniei (Miercuri, 21 decembrie 2011, 2:04)

      Arnautul [anonim] i-a raspuns lui dorel

      Nu stiu daca Romania va recunoaste Kosova, dar stiu ca Minsitrul de Externe al Romaniei daca se simte roman ar trebui sa-l traga la raspundere pe ambasadorul sarb din Bucuresti.
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 10:08)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui dorel

      Adica vrei sa spui ca aia care au tras in Timoc sunt agenti romani care pregates opinia publica pt recunoasterea Kosovo?
      Pariez tu esti unu din aia care cred ca americanii si evreii au facut atentatele de la New York.
  • +4 (4 voturi)    
    Serbia este sovina (Miercuri, 21 decembrie 2011, 1:33)

    Mona Agrigoroaiei [anonim]

    Daniel, ai dreptate. Problema e la sarbi! Sarbii sunt de natura lor sovinisti si vor sa asimileze orice populatie care nu este slava, pe romani si pe albanezi. Romanii si albanezii sunt singurii care au rezistat asimilarii slave si sarbii ii discrimineaza. Trebuie sa recunoastem, pace in Balcani nu va fi decat daca statele vor fi in granitele lor etnice. O Serbie fara Banat, Timoc, Voivodina si Valea Presheva poate fi o Serbie normala care sa nu faca probleme
    • +6 (6 voturi)    
      MI-E RUSINE CA SUNT SARB (Miercuri, 21 decembrie 2011, 2:02)

      Sarbul [anonim] i-a raspuns lui Mona Agrigoroaiei

      Rusine sa ne fie! Romania ne a oferit ospitalitate si scoli si biserici, iar noi batem joc de fratii nostri romani din Timoc si Voivodina. In timpul lui Tito nu existau astfel de extremisme si terorisme sarbesti importiva albanezilor, croatilor, bosniecilor, slovenilor, iar decand a devenit liderul Serbiei un criminal de razboi, Milosevici, am devenit oaia neagra a Europei. Mi-e rusine ca sunt sarb. De azi ma daclar roman, albanez, croat, sloven, dar nu sarb.
    • 0 (0 voturi)    
      OKKK...... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 19:51)

      la'tziganubelicos [utilizator] i-a raspuns lui Mona Agrigoroaiei

      b ravo.....ai punctat bine,granitele normale ale serbiei.....
  • +1 (3 voturi)    
    Romania sa fie alaturi de Ungaria, nu de Serbia (Miercuri, 21 decembrie 2011, 2:37)

    V.R. [utilizator]

    Cand ungurii fac niste provocari marunte, cat de mici, toti sariti ca arsi, cu mii de comentarii anti-'bozgori'.

    Realitatea e ca ungurii sunt mult mai aproape de ceea ce inseamna Europa decat sarbii, si ar trebui sa intindem mana in semn de prietenie fata de Ungaria, fata de Occident - nu fata de o natie balcanica care n-a stiut niciodata sa-si rezolve problemele pasnic.
    • +2 (2 voturi)    
      De acord... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 7:44)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      ...am incredere in Viktor Orban...daca nu era primul-ministru ungar astazi aveam majoritatea USL-UDMR
      si Frunda-ciripitorul presedinte la Senat...
  • +2 (2 voturi)    
    Meschina Serbie (Miercuri, 21 decembrie 2011, 9:37)

    Dracones [anonim]

    Meschinii asta de sarbi cred ca noi suntem Croatia sau Bosnia sau Albania.
    Se inseala amarnic
    In 4 ore le punem drapelul pe parlament in Belgrad
    Si la intoarcere trecem si prin Sofia sa-i linistim si pe bulgari inca o data
    In Budapesta am mai fost de doua ori- ii lasam de data asta
    • +1 (3 voturi)    
      Serbia este Oaia Neagra a Europei (Miercuri, 21 decembrie 2011, 10:10)

      Tudor Vladimirescu [anonim] i-a raspuns lui Dracones

      Nu stiu daca in 4 ore punem drapelul Romaniei la Parlamentul din Belgrad, dar stiu ca Romania etnica se intinde pana la portile Belgradului, la Panciova. Rusine sa le fie celor care, in loc de Banatul de Vest spun Banatul sarbesc! Serbia a comis zeci de mii de victime impotriva bosniecilor, croatilor si albanezilor kosovari. Serbia a discriminat sistematic pe romanii din Timoc, mai mult, si pe cei din Voivodina, mai putin, iar guvernantii nostri au tacut si tac, din perioada regala incoace. Primul roman care a ridicat glasul revoleti impotriva sovinismului sarb dupa 1989, este Sandu Cristea Timoc, dar nus si Ion Iliescu sau Train Basescu. Quo vadis Romania!
      • +4 (4 voturi)    
        Adevarul istporic despre Romanii din Timoc (Miercuri, 21 decembrie 2011, 10:44)

        Bubullima [anonim] i-a raspuns lui Tudor Vladimirescu

        Remember. Românii din Serbia
        Sub călcaiul porcin
        (Articol preluat din ziarul Ziua, nr.862, Constanţa, 14 iunie 1932, pag.2)

        La marginea ţării noastre, în Valea Timocului şi regiunile învecinate, românii ajunşi în stăpănire sârbească îndură cele mai cumplite persecuţiuni din partea unui administraţiuni de stat pus pe iugoslavizare. Barbariile sârbeşti nu cunosc limită: bâtaia cu cnutul este ceva normal. Închisorile gem de români. Preoţii sunt prigoniţi, şcolile româneşti puse în imposibilitatea de a funcţiona.
        La Bucureşti, aceste sunt lucruri cunoscute! Pe vremuri, când un grup de rătăciţi greci a încercat o demonstraţie ostilă României în portul Pireu, geamurile nevinovaţilor negustori greci de la noi zburau în ţândări iar dacă guvernul atenian n-ar fi dat satisfacţie deplină notei diplomatice amănată de la Bucureşti, războiul şi represiunile inerente, erau gata.
        Cu nobili pastori de la Belgrad ai noştri se poartă cu mănuşi, ţinând seamă de înrudiri dinastice, situaţii ce nu-şi pot avea rostul când e vorbă de tragica situaţie a unui jumătate de million de români. Considerente de acest gen nu pot motiva o atitudine păgubitoare demnităţii noastre naţionale, iar familia regală iugoslavă, oricât ar privi-o cu smerenie, nu ne va putea nicicând să ne determină să aplaudăm atitudinea sălbatică a sârbilor.
        * *
        Tratatele, aceste măiestriţe arme de strivire a celor posesori a mai puţin guri de tun, n-au adus numai o ştirbire teritorială în folosul Jugoslaviei. Albania se află şi ea pedepsită de un teritoriu naţional, Kosova, regiune eminamente albaneză, pe care se află un million de albanezi, asupra cărora sârbii s-au repezit cu programul de serbizare prin orice mijloace. Şi când spunem « orice mijloace », trebuie să se şine seamă că faptele se petrec în Balcani.
        Relaţiile de presă în ce priveşte barbariile administraţiei ce caută să imprime albanezilor «cultura » iugoslavă, întrec marginile oricăror închipuiri. Din câte ştim, naţionaliştii albanezi re
    • 0 (0 voturi)    
      Luati exemplu, voi romani, de comentariu... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 22:15)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Dracones

      ...si voi slavi sudici va recomand poezia "Trei doamne , si toti trei..." .Si va mai recomand sa vizitati monumentele din fiecare sat romanesc, sa suiti dealul spre Vaslui, pentru a vedea cine v-a salvat de Osman Pasa, si cu ce sacrificii...Va mai retin putin atentia cu o poezia. de fapt cu inceputul poeziei unui valah ( inapoiat ar zice sarbii) ce se grabea sa se intoarca acasa , la muncile campului, caci era vremea..."Mai lung imi pare drumul acum la intors acasa/ As vrea sa zbor, dar rana din pulpa nu ma lasa..."
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns "sarbul anonim" (Miercuri, 21 decembrie 2011, 11:04)

    Mona Agrigoroaiei [anonim]

    Si in timpul lui Tito Belgradul gravita intre Belgradul megalosarb si Belgradul iugoslav. Pana la caderea lui Rankovic, fostul lider al UDB, Belgradul era cel megalosarb, iar sarbii comisesera crime uriase in Kosova si in rest. Dupa caderea lui Rankovic lucrurile se mai schimbasera putin. Oricum, nu e doar vina lui Milosevic, pentru ca abuzuri si crime Serbia a comis de la 1913 incoace si mai comite inca in Valea Presheva
  • +1 (3 voturi)    
    pentru toti (Miercuri, 21 decembrie 2011, 13:39)

    dadi [anonim]

    Nu credeti ca ne cam grabim sa aruncam,anatema asupra intregului popor sarb?Din cate stiu eu in toate tarile exista extremisti,inclusiv la noi in Romania.Cel mai bun lucru este ca statul sa nu ii lase sa prolifereze.
    Nu ar fi mai bins sa asteptam rezultatul anchetei si sa vedem intr-adevar ce s-a intamplat acolo.Prea repede etichetam ,in ziua de astazi.
  • +1 (1 vot)    
    raspuns dadi (Miercuri, 21 decembrie 2011, 13:46)

    Mona Agrigoroaiei [anonim]

    Nu etichetam poporul sarb, ci statul sarb, care este nationalist sovin din radacina. Tocmai, statul lasa sa se prolifereze acest nationalism agresiv de asta trebuie sa luam toti atitudine
  • +1 (1 vot)    
    Nimic agresiv nu porneste de la oameni de rand (Miercuri, 21 decembrie 2011, 17:35)

    andrei [anonim]

    aceste lucruri sunt dirijate! evident ca nu avem de impartit nimic u poporul sarb si ca respectul reciproc exista!
  • +1 (1 vot)    
    Nu mai tot comentati de sarbi !! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 19:47)

    Stauffenberg [anonim]

    Toata stima ptr. ei . Stiu sa isi apere natia spre deosebire de noi romanii care stim doa sa plecam capul si sa pupam f-ul americanilor. Uitati-va mai bine ce fac la noi tiganii nu au nici o lege !! Nu am vazut nici un roman sa comenteze. Precizez ca sunt roman si in Serbia am fost tratat intodeauna mai bine ca in RO.
    • 0 (2 voturi)    
      Draga Stauffenberg.. (Miercuri, 21 decembrie 2011, 22:37)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Stauffenberg

      ...pe sarbeste iti transmit salutul SP...


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă