Corespondenta de la Roma

Noul pachet de austeritate adoptat de guvernul Monti: "Romanii nu vor lua pensii, vor muri la munca"

de Miruna Cajvaneanu     HotNews.ro
Luni, 5 decembrie 2011, 22:45 Actualitate | Diasporă

"Un pachet de masuri care va salva Italia", asa a descris premierul Mario Monti proiectul de reforma adoptat duminica de echipa sa de ministri si prezentat luni jurnalistilor straini acreditati la Roma. Pachetul cuprinde o serie de masuri de austeritate care ar urma sa duca la echilibrarea conturilor economiei italiene si la redobandirea, din partea Italiei, a increderii pe piata financiara mondiala. Schimbarile pe care guvernul Monti doreste sa le introduca, in ceea ce priveste sistemul de pensii, de la 1 ianuarie 2012 vizeaza in primul rand acele persoane care se apropiau de varsta pensionarii, dar vor fi constranse, cu noua reforma, sa lucreze mai multi ani inainte sa se poata bucura de pensie.

De la 1 ianuarie 2012, varsta minima pentru a iesi la pensie va fi urcata, de la 60 la 66 de ani pentru barbati si de la 57 la 63 de ani pentru femei, urmand ca in 2018 si femeile sa iasa la pensie la aceeasi varsta cu barbatii.
 
Vor putea iesi la pensie barbatii care au platit contributiile timp de 42 de ani si o luna, perioada in cazul femeilor fiind de 41 de ani si o luna.

O alta schimbare importanta se refera la inlocuirea sistemului "retributiv" in calcularea pensiei cu un sistem "contributiv". Mai precis, daca pana acum pensia era calculata in functie de salariul avut in ultimii ani, de acum inainte este prevazuta trecerea la un calcul in functie de sumele totale varsate de-a lungul perioadei de cotizare.
 
Cea de-a treia schimbare majora se refera la blocarea indexarii pensiilor in functie de cresterea inflatiei, timp de doi ani, cu o singura exceptie, pensiile inferioare sumei de 950 de euro.

Iata trei cazuri culese de HotNews.ro:

* Matilde Rossi, de 71 de ani, a lucrat 15 ani cu un contract de croitoreasa si a iesit la pensie la 55 de ani. Are o pensie de 460 de euro, care se va indexa daca reforma va intra in vigoare.

* Gaetano Parisi are 82 de ani si a lucrat ca sef de echipa in cadrul unei firme de transport de marfa. A iesit la pensie la 60 de ani, are o pensie de 1200 de euro. Daca va intra in vigoare reforma prevazuta de guvernul Monti, se asteapta ca, de la 1 ianuarie 2012, sa-i fie taiata o mica suma din pensie.

Romanii din Italia

* Mariana Costache, romanca, are 54 de ani si a lucrat 29 de ani si 7 luni ca asistenta intr-un spital din Romania. A sosit in Italia acum 6 ani de zile. 3 ani a lucrat la negru, iar alti trei a fost angajata cu contract legal, sa aiba grija de un batran la Roma.
 
Paradoxal, Mariana se afla acum in situatia de a plati contributiile o data in Romania, a doua oara in Italia: ¬trimit in Romania 2 milioane de lei pe luna. Vara am fost la Casa de Pensii si le-am spus ca platesc si la Roma. Dar, fiindca nu mi-au dat explicatii despre cum pot face in asa fel incat sa le cumulez, continui sa le platesc pe amandoua. Ar trebui sa ies aici la pensie dupa 60 de ani. Dar as vrea sa ma intorc in Romania, cand termin de muncit aici. Sincer, nici eu nu mai stiu cand, unde si cum o sa ies la pensie!¬

Cei mai multi muncitori romani muncesc in constructii. Despre cum ii va afecta pe ei reforma pensiilor am vorbit cu Daniel Grigoriu, functionar la Fillea in cadrul celui mai important sindicat din Peninsula, CGIL.


Sindicalist roman: ¬Putini romani vor apuca pensia in Italia¬


¬Va spun un lucru foarte dur, dar foarte adevarat. Sincer, cred ca foarte putini romani care muncesc aici in constructii vor apuca sa se bucure de pensii. Asa cum a fost propusa reforma, nu cred ca va fi nici in ajutorul, nici in defavoarea muncitorilor romani. Noi, strainii, suntem cei care ducem in spate greul, cei care suntem, oricum, primii sacrificati, cei care sunt din acest punct de vedere, cei mai vulnerabili¬.

¬Proiectul inca nu a fost aprobat- continua Grigoriu - deci s-ar putea, chiar, ca situatia sa se inrautateasca. Muncitorii din constructii, in general angajatii cu acte in regula, sunt singurii care platesc taxele inainte chiar de a primi salariile, pentru ca in fluturasul lunar deja sunt retinute contributiile la stat¬.


Romanii din cosntructii, o medie de ¬10 ani de contributii in sistemul italian de pensii¬

Potrivit sindicalistului roman, putini dintre imigrantii romani vor ajunge sa beneficieze de sumele depuse: ¬Cam 30% din muncitorii angajati in constructi in Peninsula, au, in medie, doar 10 ani de contributii. E posibil ca sistemul sa se schimbe in urmatorii 15- 20 de ani, ceea ce inseamna ca, tot ei vor fi cei mai afectati, de fiecare data. Un muncitor necalificat este platit la ora si are un salariu brut de circa 1700 de euro lunar, adica 1100 de euro net. In jur de 23% merge la sistemul de pensii: o parte o plateste muncitorul, o parte angajatorul, formula depinde de contract si de alti factori, cum ar fi componenta familiei¬.

Oricum, pentru Daniel Grigoriu, previziunile sunt dramatice: ¬Romanii nu vor lua pensii, ci vor muri la munca. Munca noastra nu este una de continuitate, depinde de fiecare proiect de constructii. Ma intreb, cum vor ajunge sa aiba 42 de ani de munca muncitorii romani, cand 20 de ani de munca grea pe santierele din Italia ar echivala, ca uzura fizica si morala, cu 40 de ani in tara? Eu, dupa 11 ani de munca pe santier, am dureri de genunchi si la coloana¬.

Si, pornind de la faptul ca mula romani vor sa-si petreaca batranetea in tara, problema ar putea deveni, foarte probabil, una a statului roman: ¬Ce va face statul roman, sistemul sanitar din patrie, sistemul national de pensii, pentru miile de romani intorsi la locul de bastina, in conditii de sanatate dezastruoase?¬- conchide Daniel Grigoriu.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "I-am caftit pana am obosit si eu". Educatoarele care isi dadeau sfaturi pe Facebook despre cum se snopesc orfanii

Apar acuzatii extrem de grave la adresa unor educatoare din Constanta, banuite ca ar fi snopit in bataie cativa orfani dintr-un centru de plasament. Femeile au intrat in atentia ''Directiei pentru Protectia Copilului'' dupa ce pe un site de socializare ar fi vorbit, fara frica, despre tratamentele socante aplicate elevilor.








20812 vizualizari
  • +6 (12 voturi)    
    tehnocrat (Luni, 5 decembrie 2011, 23:06)

    narcis [anonim]

    Ce inseamna ca economia sa nu fie condusa de un politician, de regula aplecat spre popor, spre voturile lui...
    • +8 (12 voturi)    
      Important este ca romanii sa se intoarca in tara (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:22)

      dan [anonim] i-a raspuns lui narcis

      Niciodata o alta tara nu va oferi aceleasi conditii de trai unor cetateni straini si vedem ce se intampla. Important este ca si noi romanii sa devenim mai nationalisti, sa cumparam cat este posibil produse romanesti, sa ajutam economia iar cei plecati peste granita sa se intoarca si sa foloseasca banii stransi pentru a deschide mici ferme, manufacturi ale caror produse stiu ca pot fi exportate in alte tari si consumate si in Romania!

      Si in plus romanii vor fi impreuna cu familiile, prietenii iar la batranete vor primi o pensie mai mica dar apropierea rudelor, si familiei ii va face mult mai fericiti.
    • +1 (1 vot)    
      alo, Boc, Basescu... (Miercuri, 7 decembrie 2011, 10:07)

      gigi corsicanu [anonim] i-a raspuns lui narcis

      Politicienii nostri ar putea sa faca ceva. Daca romanii din Italia nu primesc din Italia la pensie cota parte cuvenita contributiei pe care au facut-o in anii lucrati, atunci banii pe care i-au virat ei la fondul de pensie din Italia sa fie transferati automat la fondul de pensie din Romania. Cum adica romanii sa munceasca si Italienii sa dea o lege ca sa nu le dea nimic(suntem in sclavie sau cum) ? Exista si o comisie europeana, politicienii sa-si faca datoria si sa faca plangere la CE, ca asta le e postul....
      • 0 (0 voturi)    
        alo Hitler (Luni, 13 mai 2013, 17:17)

        Ozzy [anonim] i-a raspuns lui gigi corsicanu

        Care politicieni? am auzit ceva de acest gen dar in Romania nu exista asa ceva....poate tentative sau travestiti dar politicieni nu ... :(
  • +16 (16 voturi)    
    :) (Luni, 5 decembrie 2011, 23:29)

    Adrian [anonim]

    Subiectul ales priveste in mod direct circa 1 milion de romani, iar indirect chiar mai multi (familiile acestora).

    Modul in care a fost tratat insa este superficial. Prezinta o "stare de spirit" si foarte putine informatii utile.
  • +5 (27 voturi)    
    mda (Marţi, 6 decembrie 2011, 0:08)

    io [anonim]

    la ultima intrebare pusa de Grigoriu se raspunde: este responsabilitatea Romaniei si a celor romani care si-au asumat riscul muncii ilegale. Romania trebuia sa-si refaca economia de peste 20 de ani, primeste fonduri de la UE la care nu contribuie mai deloc. Nimeni nu are nicio obligatie fata de Romania mai mult decat este prevazut in tratele semnate. Nu va e totusi rusine sa imputati italienilor, francezilor si altora in loc sa va cereti explcatii de ce Romania este falimentara in ultimii 70 de ani??? Asta e intrebare ce trebuie sa v-o puneti.
    • +3 (3 voturi)    
      de la 1500 (Marţi, 6 decembrie 2011, 7:49)

      Tudor Bugetar [anonim] i-a raspuns lui io

      Ai dreptate, mai putin in ceea ce priveste acei "70 ani".

      Din "România şi Europa. Acumularea decalajelor economice (1500-2010)" se pare ca intotdeauna am fost mult in urma.
    • +2 (2 voturi)    
      cateva corectii (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:49)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui io

      1. Romania contribuie la "cosul" UE mai mult decat "recupereaza"
      2. Oau... asta cu 70 de ani e prima data ca o aud! puteati exinde perioada pana in epoca fanariota...
      Romania a fost falimentara in anii 80 si am fost salvati la mustata in '99 cand s-a bombardat yugoslavia.
      3. cititi inca o data articolul cu atentie!!!! Referirea la romani se fac exclusiv la romanii care au emigrat in peninsula!
    • +3 (3 voturi)    
      ?? (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:17)

      luc [anonim] i-a raspuns lui io

      In articol este vorba despre romanii care muncesc legal in Italia si contribuie la fondul de pensii din Italia.
  • +11 (11 voturi)    
    ce vom face? (Marţi, 6 decembrie 2011, 0:23)

    gab [anonim]

    vom avea 3 milioane de voturi de vanzare si nu le vom vinde pe faina si pe zahar.pana la urma ne vom organiza in un fel sau altul,voi ce credeti?
  • +17 (17 voturi)    
    asta e viitorul, sa fim realisti (Marţi, 6 decembrie 2011, 0:27)

    major_ballsack [utilizator]

    Asa arata sfarsitul statului bunastarii, asa-numitul "welfare state".

    Guvernele au cheltuit (mult) mai multi bani decat au strans prin taxe, prea multa vreme. Alegerile au ajuns sa fie simple licitatii prin care politicienii promiteau mariri de pensii, salarii (bugetare), locuri de munca (bugetara), tot soiul de ajutoare si servicii publice.

    Au impozitat totul pana cand nu se mai poate scoate nimic in plus, indiferent de procent. Strangi mai tare surubul si pleaca firmele si populatia productiva, si intra chiar mai putini bani.

    Apoi cativa ani au putut sa ajusteze diferenta pe spinarea ne-votantilor, adica generatia viitoare. Asta pana s-a ajuns la datorii-mamut, comparabile cu produsul intern brut.

    Acum a venit scadenta. Incetul cu incetul nu se mai pot imprumuta si trebuie sa echilibreze bugetele. Asta inseamna restrangeri drastice pentru bugetari si pensionarii platiti de la buget.

    Vom vedea astfel de masuri si in Spania, si in Franta, si in UK.
    • +3 (5 voturi)    
      foarte bine punctat! (Marţi, 6 decembrie 2011, 7:49)

      curios [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      o fi intelegand ceva Lolek si Bolek?
    • +6 (6 voturi)    
      Right, major! (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:25)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui major_ballsack

      Exact asa este, cum spui. As adauga chiar ca nici marea Germanie n-o sa fie scutita de mari dureri.
      Lumea s-a invatat sa traiasca tot mai bine si sa avanseze dpdv material mult prea repede, mai mult in doua generatii decat o facusera alte zece generatii inaintea noastra. Cel putin in Romania anilor 2000 treaba friza absurdul. Chestia asta nu putea sa tina la infinit. Dorinte si pretentii mult prea mari, dublate de o demografie inevitabil proasta.
      E drept ca dezvatul de bine e mult mai dureros decat invatul, dar asta e. O sa supravietuim. O vecina de-a mea are 82 de ani, o minuscula pensie de urmas si se duce de cateva ori pe saptamana intr-un bloc vecin "sa mai am grija de baba aia" (de 90+). Si cum-necum se descurca.
      Iar batranii la tara au muncit dintotdeauna atat cat s-au putut tine pe picioare, exista si-acum multe tari in care sistemele de pensii (de stat) sunt mult mai reduse... si lumea totusi traieste.
      Va trebui sa devenim (mult) mai modesti si mai chibzuiti; exista viata si in afara mall-ului, iar shoppingul nu e o terapie, e un moft.
      Mai ales cei tineri trebuie sa porneasca la drum cu ideea ca asa-zisa "contributie" e de fapt o taxa si ca n-o sa primeasca niciodata inapoi de la stat decat o strangere de mana si calduroase multumiri.
      Cel mai rau e intr-adevar pentru cei de peste 45-50 de ani, care nu mai au timp sa-si regandeasca total finantele personale. Dar oricine a avut un dram de creier putea sa vada tsunami-ul asta venind inca de-acum 10-15 ani, scrisul era deja pe perete...
      Hai, lasa, nu disperati, uite, bine ca in sfarsit ploua...
  • +4 (6 voturi)    
    Bun articol, ar trebui dezvoltat subiectul. (Marţi, 6 decembrie 2011, 0:37)

    transalpinarum [utilizator]

    Cred ca hotnews ar trebui sa dezvolte acest subiect. E clar ca romanii plecat i nstrainatate sunt depasiti de aceasta chestie, nimeni habar nu are cum vor fi pensiile. Sunt complet mirat de cazul lui Mariana Costache care spera l ao pensiune din Italia?! Pai cu putin noro cu ia chiar nimic, sunt state unde trebuie sa cotizezi un minim de ani ca sa iei pensie, chiar daca ieri la varsta, sa zicem minim 6 ani. Iarasi e stigator si cazul sefului de echipa Parisi care deci a iesit la pensie la 60 de ani si are 1200 EURO pe luna. Omul are 82 de ani, deci 22 de ani de pensie a tras 1200 de EURO pe luna, WOW, asta da batranetze!!! Cum muuulti dintre noi nu vom prinde. Si acum vine taxa de solidaritate de ...1% WOWWW, Nu ma intelegeti gresit, imi plac batranii, dar 1200 EURO pentru un om care nu cred ca are nici studii, caci a fost sef de echipa... no comment. Pai sistemul de pensii Italian trebuie sa fie demential, Pacat ca statul roman nu face nimic sa dinamizeze economia acasa, nu merita vestul efortul nostru si ruperile de carca care se fac in toate domeniile, toata lumea visand la pensia de la tzara, care chiar nu o vom mai apuca, asta pentru ca statele o sa aiba grija sa ne faulteze + varstele de pensionare vor creste astfel incat 22 de ani de pensie a la Gaetano vor fi un vis!!
    • -2 (4 voturi)    
      Gaetano (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:56)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Gaetano ala mi se pare un parazit. Pensionar la 60 de ani...incredibil. Sa munceasca pana le sar capacele, catre 70 de ani, apoi sa beneficieze de pensii !

      Nesimtitii.
    • 0 (0 voturi)    
      Banii din pensie sunt banii pensionarului... (Marţi, 6 decembrie 2011, 9:57)

      Mishu [anonim] i-a raspuns lui transalpinarum

      O chestie ce mi se pare un pic nedreapta... De ce sa contribui la un fond daca si asa nu imi primesc banii inapoi. Care e scopul? Si daca omul primeste 1200 de euro timp de 22 de ani, ce? Oare nu i-a dat statului timp de 40 de ani ca si contributie la sistemul de pensii, nu s-a folosit statul timp de 40 de ani de participarea omului la fond (fond care a crescut de la 0 pana la cat o fi crescut)?! Acum au pretentia sa puna taxa de solidaritate. De ce trebuie sa plateasca cetateanul de rand pentru ouale sparte ale politicienilor. Daca omu, ca a lucrat in transport, nu livra la timp sau distrugea ii retinea din salariu firma sa isi recupereze daunele. La politicieni cine le retine din salariu sau sub alte forme sa se recupereze rahaturile facute de ei. Marirea varstei de pensionare... Ar trebui sa se faca un calcul, daca ai lucrat o perioada iei un venit, daca ai lucrat alta perioada, alt venit. Asa ar fi cel mai corect.
      • +4 (4 voturi)    
        De ce sa contribui??? (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:39)

        Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Mishu

        Ca sa se poata inchide cercul.
        Acest gen de sistem de pensii, pay-as-you-go, este in esenta un fel de joc piramidal, de Caritas, care merge atata vreme cat tot mai multi intra in el, sunt (mult) mai multi platitori decat beneficiari.
        Imbatranirea populatiei, pensii tot mai mari si vieti tot mai lungi inseamna ca echilibrul se strica. Si-atunci solutiile nu-s multe -- pensii mai mici, contributii mai mari, varste de pensionare mai ridicate, cam asta ar fi in linii mari ce se poate face.
        Dar toate sunt paleative; sistemul in sine este condamnat si ar trebui sa migreze catre altceva -- contributii mult mai mici, asigurarea doar a unui gen de pensie minima, sociala, deplasarea responsabilitatii pentru asigurarea propriei batraneti dinspre stat spre individ...
        Fireste, politicienilor nu le place ideea, pentru ca asta inseamna mult mai putini bani care sa fie "administrati" de ei...
  • +4 (4 voturi)    
    Cotizatie vs pensie (Marţi, 6 decembrie 2011, 0:45)

    Brainstorm [anonim]

    Subiectul este clar: iei pensie pt cat ai cotizat in termeni de ani si valoare. Ai cotizat putini ani si pt un salariu mic atunci ei o pensie mica mica. Si asta cam intoate tarile.
    Pensia se prepara de la intrarea in campul muncii.
    Preparati' va si aparati' va!
  • +2 (4 voturi)    
    Și unde e principul egalității? (Marţi, 6 decembrie 2011, 0:55)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Român sau Italian, ești răsplătit pentru cât ai muncit!
    Am muncit 2luni legal, primesc 20bani!
    Cam aiurea!

    După....îmi sare în ochi....se mărește cu 6ani! la noi ....3ani și a sărit PSD ca ars
  • +4 (8 voturi)    
    Pentru comentatorul cu nume IO (Marţi, 6 decembrie 2011, 2:15)

    Marian [anonim]

    Afirmi ca Romania ia fonduri UE pentru care nu contribuie cu mai nimic. Te rog informeaza-te. Contribuim de la intrarea in UE cu mult mai mult decat reusim sa atragem prin fonduri.
    Nu prea se trambiteaza asta dar din cate imi amintesc contributia anuala a Romaniei la bugetul UE este undeva in jur de 5% din PIB.
    • +2 (2 voturi)    
      o mica mare eroare (Marţi, 6 decembrie 2011, 7:51)

      Tudor Bugetar [anonim] i-a raspuns lui Marian

      1% nu 5% dar va creste usor.
    • +2 (2 voturi)    
      Hai bre, mai lasa nitel! (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:13)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Marian

      Cinci procente din PIB inseamna mai mult de sapte miliarde ori contrubutia Romaniei e pe undeva in jurul unui miliard de Euro.Mai precis 1.01 miliarde conform http://www.ziare.com/economie/stiri-economice/romanii-primesc-de-la-ue-de-doua-ori-mai-multi-bani-decat-ofera-1001934
    • +3 (3 voturi)    
      Gresit (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:59)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Marian

      Din 2007 pana azi, Romania a incasat de la Uniunea Europeana cu 5 miliarde de Euro MAI MULT decat a contribuit.

      5.000.000.000 Euro
  • +6 (6 voturi)    
    Ceva nu e in regula (Marţi, 6 decembrie 2011, 4:59)

    Nae [anonim]

    Sunteti siguri ca ati tradus/inteles corect?

    'Vor putea ieşi la pensie bărbaţii care au plătit contribuţiile timp de 42 de ani şi o lună, perioada în cazul femeilor fiind de 41 de ani şi o lună.'

    Daca gasesti 10% dintre italieni care au lucrat 42 ani eu ma sui pe columna lui Traian si imi dau foc la papuci.
    41 ani la femei? Peste 50% sunt casnice!
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Marţi, 6 decembrie 2011, 9:03)

      paul [anonim] i-a raspuns lui Nae

      e vorba de "vechime integrala" aici
      poti iesi la varsta de pensionare, chiar daca nu ai stagiul de cotizare integral (42 de ani) - dar cu o pensie ciuntita proportional cu ceea ce lipseste din cei 42 de ani
    • +1 (1 vot)    
      Ai inteles bine! (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:21)

      gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Nae

      Si la noi e la fel. In legea 263 se specifica ca pensionarea anticipata se poate face cu cel mult cinci ani inaintea vastei standard(65) si sa ai cel putin opt ani de cotizare peste stagiul maxim de cotizare (35+8=43). Evident ca se ia in calcul si anii castigati cu grupa de munca.2 - Pensia anticipata


      Art. 62
      (1) Pensia anticipata se cuvine, cu cel mult 5 ani inaintea implinirii varstei standard de pensionare, persoanelor care au realizat un stagiu de cotizare cu cel putin 8 ani mai mare decat stagiul complet de cotizare prevazut de prezenta lege.
    • 0 (0 voturi)    
      PT PENSIE INTREAGA (Marţi, 6 decembrie 2011, 14:28)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Nae

      asa e si la noi, difera doar varsta de pensionare si perioada de cotizatie
      Italienii au o multime de persoane in varsta: 90- 100 de ani, care sunt la pensie de 40-45 de ani, cu pensii mari ( functie de ultimile salarii)
  • -1 (1 vot)    
    Stupid (Marţi, 6 decembrie 2011, 7:08)

    Liviu [anonim]

    Pot intelege sa creasca varsta de pensionare. Pot intelege chiar ideea de a lua in calculul pensiei intreaga perioada de cotizare. Dar mi se pare hotie faptul de a cotiza 39 de ani sau 10 ani sau 20, la statul italian si de a nu avea dreptul la pensie (tot sper ca nu am inteles eu corect)
  • +7 (7 voturi)    
    articol urechist pe un subiect important (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:08)

    Anonimus [anonim]

    Articolul acesta scartie inca de la titlu. Cand l-am citit am crezut ca pachetul lui Monti contine referiri la români. Dupa ce am citit prima parte, care detalia masurile, m-am gandit ca poate se refera la romani, o fi vreo figura de stil, ca la români nu parea sa o facă. In final mi-am dat seama, citatul ”romanii nu vor lua pensii, vor muri la munca” nu e din pachet, cum sugerau semnele de punctuatie folosite, ci dintr-un anume domn Grigoriu, care nu apare in titlu.

    Apoi am dat de situatia Matildei Rossi, despre care ni se spune ca are o pensie de 460 de euro care nu va fi indexata daca intra reforma in vigoare. Fix cu un paragraf mai sus ni se spune ca pensiile sub 950 de euro vor fi indexate cu rata inflatiei.

    Ni se mai da exemplul Marianei, asistenta din Romania. Ni se spune problema, dar nu ni se spune cum se si rezolva, daca se poate rezolva. O scurta documentare ar fi adus si o latura informativa articolului, nu doar de insterizare a cititorilor. precis mai sunt si altii in situatia Marianei si le-ar fi facut bine sa vada ce au de facut, nu ca moare si capra vecinului.

    Bomboana pe coliva este interviul cu domnul Grigoriu, care reuseste sa nu zica nimic sau sa se minuneze de chestiuni care nu sunt specifice Italiei ci relativ universale (sau cel putin nu difera de Romania). De exemplu: muncitorii din constructii platesc darile CHIAR inainte de a incasa salariul, muncitorii la negru nu vor primi pensie etc.
    • +3 (3 voturi)    
      corect!!! (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:46)

      red [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

      foarte bine spus, total de acord cu ceea ce ai mentionat aici. Sunt aspecte pe care le-am sesizat in timp ce citeam articolul. In ultimul timp Hot news face articole de dragul de a publica parca, fara sa judece ceea ce scriu acolo ( chestia cu retinerea contributiilor pe fluturasul de salariu, de exemplu).
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:24)

    eu [anonim]

    eu am tot adus mereu in discutie acest subiect cu neamurile mele care sunt plecate de 10 ani prin italia... mereu cand veneau acasa ii intrebam, ce certitudine au ei ca statul italian ii vor duce la batraneturi si pe ei in spate ??

    ei fiind ferm convinsi ca daca cotizeaza 10-20ani, statul italian ii vor adopta si le vor da pensii si ii vor trata prin spitale cot la cot cu italienii

    ei uite realitatea, imigrantul e imigrant, nu are si nu va avea drepturi niciodata, si este adevarul pentru toti cei din italia care viseaza pensie de 1500 euro de la itelieni.

    la fel am niste neamuri in america de 13 ani, care la fel viseaza si cotizeaza ca statul american le va da pensii si asistenta sociala cand vor iesi la pensie.... cand ei nu au nimic, au ajuns ca imigranti cu viza de turist, au ramas ilegal, dar au facut niste cursuri bla bla, care cica le-a dat un fel de CNP temporar de sedere, si ei acum platesc darile la stat, si viseaza la pensie de 2000$ pe luna

    adevarul asta este, te duci in strainatate, muncesti ca robul si te intorci inapoi cu, conturile pline ca apoi ori sa investesti in ceva, ori sa pui banii muuulti in banca si sa traiesti din dobanda

    nu te duci in strainatate in speranta ca acel stat te va adopta si va avea grija de tine.. daca tu cotizezi 10-20 ani
    • 0 (2 voturi)    
      TOTAL INVERS (Marţi, 6 decembrie 2011, 14:38)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui eu

      pai asta e ideea: lucrezi 10-20 de ani in strainatate si apoi iei o pensie fractionata ( pt anii lucrati) adica 300-600 de euro, care este de 2-4 ori mai mare decat ia un doctor sau profesot dupa 35 de ani de munca in Romania.
      Deci te intorci la casa ta din Romania si poti sa traiesti din pensia de vechime incompleta.
      • +1 (1 vot)    
        Zau ma (Miercuri, 7 decembrie 2011, 8:46)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        Atat ia un medic dupa 35 de ani ? 100-200 de euro pensia ?
    • 0 (0 voturi)    
      taxele se platesc... (Vineri, 9 decembrie 2011, 1:00)

      Adriana [anonim] i-a raspuns lui eu

      Atata timp cat ai contract de munca si platesti taxe statului in care lucrezi mi se pare normal sa primesti pensie de la acel stat in functie de anii lucrati, alfel de ce sa mai platesti taxe?
    • 0 (0 voturi)    
      limba romana... (Vineri, 9 decembrie 2011, 1:07)

      Adriana [anonim] i-a raspuns lui eu

      Cred ca in primul rand ar trebui sa inveti sa scrii corect in limba romana, sa articulezi corect, sa legi subiectul de predicat, aceeasi persoana etc.... si apoi sa dai comentarii atat de inteligente... de fapt este o "certitudine".
  • +4 (4 voturi)    
    wow.... (Marţi, 6 decembrie 2011, 8:49)

    soso [anonim]

    si ce va asteptati fratilor, sa luati pensii dupa 10 ani de munca in Italia? da ca ce chestie?? mi se pare normal sa iei pensie acolo unde ai muncit o viata intreaga.....oricat de greu ar suna, dar mi se pare logic dpv economic. iar desteptul ala care zice ca romanii vor murii la munca, cred ca ar trebui in primul rand sa termine 8 clase, si dupa aceea sa-si dea cu parerea la un sistem pe care nu-l cunoaste.....sunt sigur ca dupa ce muncesti 42 de ani, o sa primesti o pensie...
    • -1 (1 vot)    
      da, (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:34)

      danbenq [anonim] i-a raspuns lui soso

      ma astept sa iau pensie de la tara in care traiesc, muncesc, raportata la anii si cotizatiile perioadei in care am muncit acolo. Atat.
  • +1 (1 vot)    
    nu sunt masuri dure (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:24)

    AlessandraG [utilizator]

    In primul rand scrie ca se vor indexa pensiile sub 950 euro, ele fiind singura exceptie. Apoi se spune ca "Matilde Rossi,[...] Are o pensie de 460 de euro, care nu se va indexa dacă reforma va intra în vigoare."
    De ce sa nu se indexeze, daca chiar asta se specifica in paragraful anterior? Doar e sub 950!!!

    In al doilea rand, exceptia constituita de pensiile mai mici de 950 euro ma face sa deduc ca acest prag este considerat pensie "mica". Ceea ce este stupefiant. In Romania putini pot spera la aceasta suma ca salariu, daramite pensie. 75% din romani au salarii sub 1500 ron. Preturile nu sunt in mod esential diferite de Romania. Mi se pare jignitor sa te plangi de asemenea masuri. Nivelul lor de trai este incontestabil mai mare, altfel romanii nu s-ar fi dus sa lucreze acolo si problema este ca italienii, la nivel psihologic, vor trebui sa se obisnuiasca cu mai putin. Daca ei nu au gandit in perspectiva si s-au indatorat la infinit, trebuie sa isi asume responsabilitatea lacomiei inaintasilor lor. Asa cum ne asumam si noi neajunsurile guvernarilor ultimilor 20 de ani. Cred ca nici macar acestea nu sunt masuri dure. Masuri dure au fost la noi, cu 25% taiat de la bugetari.
  • +3 (3 voturi)    
    ei aș!!! (Marţi, 6 decembrie 2011, 10:50)

    Viorel [anonim]

    Legea este lege și pentru Italian și pentru emigrant cu atât mai mult dacă este român din UE.Eu care am lucrat în Italia peste 5 ani cu acte în regulă și carte de muncă italiană (electronică),pot transfera anii de muncă în România,există acorduri între statele UE în acest sens,dar pot foarte bine să lucrez 10 ani pe muchie,limita minimă de contribuție la fondul de pensii italian în acest moment și să aștept ca la 70 de ani dacă-i mai prind să primesc acel minim de 200 de euro pensie din Italia pentru această vechime.Deci nimeni nu trebuie să se sperie că nu va primi nimic,ba mai mult statul Italian permite unui român cu acte înregulă și minim 10 ani lucrați acolo pe cartea de muncă,să-și transfere anii de vechime din România în Italia.Am prieteni care au transferat peste 25 de ani vechime lucrați în România + cei peste 10 făcuți acolo și au ieșit oamenii la pensie după 62 de ani cu peste 900 de euro pensie lunară.Aș fi vrut și viceversa,adică transferați anii din Italia în România și adăugați la cei peste 25,care ar fi fost cuantumul de pensie în acest caz ?,probabil o treime din cât câștigă acum !!!
  • +2 (2 voturi)    
    Folosirea diacriticelor în jurnalism (Marţi, 6 decembrie 2011, 16:53)

    Rares [anonim]

    Stimată redacție,

    Este posibil ca pe pe viitor să încercați postarea articolelor folosind diacriticele limbii române?

    In cazul acestui articol situația este chiar hilară - un cîrcotaș get-beget ar putea spune că de fapt vă referiți la un moment dat in articol, la romani (locuitori ai orașului Roma) și nidecum la Români.

    Cu mulțumiri anticipate, un Român din diaspora ce încearcă să-și păstreze particularitatea limbii Române.

    Rareș
    • -2 (2 voturi)    
      S-a mai discutat (Marţi, 6 decembrie 2011, 20:27)

      Ghimpul [anonim] i-a raspuns lui Rares

      Nu mai intru in detalii, sa spun lucruri legate de tastatura, usurinta de a tasta etc. Chestia aia cu Romanii ... locuitorii Romei e hilara. Nici macar nu trebuie sa faci un exercitiu de logica elementara, chior si subconstientul unei persoane mai slow deduce din context despre ce e vorba.
      Intreb: cate site-uri is scrise utilizand diacriticele limbii romane? Intreb asta deoarece daca exista si is majoritare....atunci esti indreptatit sa carcotesti.
      Cu multumiri anticipate, un roman din Diaspora care incearca sa-si perfectioneze engleza, pt ca o utilizeaza in 99% din timpul sau.
  • 0 (0 voturi)    
    exagerat (Vineri, 9 decembrie 2011, 0:54)

    Adriana [anonim]

    In articolul de mai sus se exagereaza, ca de obicei in presa din Romania. Nici o tara membra UE nu poate lua masuri de asa natura precum se specifica in titlu "romanii nu vor lua pensii, vor muri la munca" , ar fi rasism. Masurile legate de varsta de pensionare se refera la toti cei cu contract de munca in Italia, nu se poate face deosebire intre italieni si romani, pakistanezi etc, cel putin nu asa "pe fata".....


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă