Presa franceza: Hei, politistilor, un roman cu iPhone nu e neaparat un hot! "Tu studiezi la Sorbona? Este o alta Sorbona pentru saraci, pentru romani?"

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 15 septembrie 2011, 18:33 Actualitate | Diasporă

Vineri, 9 septembrie, ora opt dimineata, in fata Palatului Justitiei din Paris se afla trei romani: Georgiana, prietenul ei, Vasile, si Benjamin. Cei doi sunt convocati in fata justitiei si fac parte din statistica lui Claude Gueant, ministrul de Interne: "un acuzat din zece" este roman. Doar ca ei sunt nevinovati, scrie Rue89.fr.

Constantin, 34 de ani, a venit in Franta in 2007. De meserie zugrav, s-a instalat in Aulnay-sous-Bois (Seine-Saint-Denis). In octombrie 2010, obtine dreptul de rezidenta, pentru zece ani. In ianuarie 2010, prietena sa, Georgiana, pleaca din Romania pentru a veni alaturi de el. Visul lor este sa traiasca in Franta.

Ea se inscrie la un master in turism la Sorbonna. Benjamin lucreaza si el in constructii si a inceput demersurile pentru obtinerea dreptului de rezidenta. Este cel mai bun prieten al lui Vasile.

Locul si momentul nepotrivite

Vineri, 3 iunie 2011, s-au aflat la locul nepotrivit, in momentul nepotrivit, la Barbès, in arondismentul XVIII din Paris. Cu 15 minute in urma, unui barbat i-a fost furat telefonul iPhone de pe terasa unui restaurant din Pigalle.

Victima a descris doi romani, unul in camasa albastra, celalat in camasa alba.

La cateva sute de metri de locul furtului, Constantin poarta o camasa albastra, iar Benjamin una alba. Cei doi barbati vorbesc in romana, desi stiu bine limba franceza. Un politist ii aude si le cere actele.

Toti trei au cate un iPhone. Ii arata politistului pozele persoanele din telefoane, faptul ca stiu codul PIN, pentru a-i dovedi ca aparatele sunt ale lor. Nu conteaza: politistul nu are nicio indoiala. Georgiana, Constantin si Benjamin sunt dusi la comisariatul Garii de Nord. Astfel incepe un lung week-end pentru cei trei romania.

"Studiezi la Sorbona? Exista o alta Sorbona, pentru saraci, pentru romani?"

Goergiana este eliberata dupa cinci ore, pentru ca nu corespunde semnalmentelor date de victima. Tanara contacteaza pagina Facebook a proiectului ziaristilor de la Rue89 dedicat integrarii imigrantilor romani. Este traumatizata de interogatoriu si de sarcasmele politistilor:

"Tu studiezi la Sorbona? Nu este adevarat, nu? Este o alta Sorbona pentru saraci, pentru romani?".

Un altul e mai direct: "Inchide gura, nu-mi plac romanii!", i-a spus el lui Constantin.

Recunoscuti de victima, cei doi barbati sunt transferati la arestul Palatului de Justitiei, unde dorm si sambata noaptea.

Constantin descopera bucuriile arestului in Franta: promiscuitatea, "rahatul de pe peretii celulei", avocatul oferit din oficiu. In Rumania, acest baiat discret si politicos nu a avut niciodata de-a face cu justitia, noteaza ziaristii francezi.

Constantin si Benjamin sunt prezentanti in fata judecatorului duminica dimineata, care ii elibereaza si ii cheama din nou a doua zi dimineata.

"Romanii pe care ii vedem de obicei cersesc"

Georgiana este terorizata de ideea de a-si pierde prietenul, Coco, cum ii spune ea. Ziaristii francezi il ajuta sa stranga documentele necesare. Audierea este amanata pentru 9 septembrie. Avocatul lor, Silke Remigy, este increzator: "E un dosar simplu. Sunteti nevinovati. Declaratiile concorda, nu exista nicio dovada. Daca veti fi condamnati, facem apel imediat. Dar nu veti fi".

Cazul este rezolvat in 30 de minute. Judecatorul subliniaza si el lipsa de substanta a dosarului: "Au fost arestati doar pe baza declaratiei victimei. Telefoanele sunt ale lor. In plus, ei nu corespund profilului: romanii pe care ii vedem de obicei la Montreuil nu vorbesc franceza si stau cu mana intinsa, cersesc".

Procurorul ceruse trei luni de inchisoare cu suspendare si o amenda de 300 de euro.

Fara macar sa se retraga pentru a delibera, judecatorul ii elibereaza pe cei doi si, in loc de scuze, spune: "Din nefericire, alte persoane cu nationalitatea voastra fura telefoane si voi ati suferit consecintele...".


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

24814 vizualizari

  • +21 (29 voturi)    
    dilema (Joi, 15 septembrie 2011, 18:40)

    coor [anonim]

    nici nu stiu cum sa spun ! ? din pacate ,sau ,din fericire , justitia lor nu seamana cu cea din Romania ! din pacate , pentru ca mi-as dori sa fie la fel si justitia de la noi , din fericire , pentru ca la noi existau mari sanse sa fie inchisi pentru asa ceva , chiar nevinovati !
    • +25 (25 voturi)    
      Si la ei sunt diferente... (Joi, 15 septembrie 2011, 20:03)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui coor

      ... intre oamenii educati (judecatorul) si cei cu educatia pe genunchi (jandarmul). Din pacate nu degeaba au francezii reputatia asta de "minte de jandarm" peste tot prin lume.

      Cei mai multi au aceeasi viziune ingusta. Si ceilalti sufera de pe urma astora mai vizibili.
    • +11 (21 voturi)    
      oare? (Joi, 15 septembrie 2011, 21:39)

      florin [anonim] i-a raspuns lui coor

      In romania nu cred ca este atat de mare xenofobia. Nu cred ca politia ar aresta un chinez sau un african pentru simplu motiv ca are telefon mobil
      • +8 (16 voturi)    
        dar un tigan? (Joi, 15 septembrie 2011, 23:36)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui florin

        crezi ca l-ar aresta?
        • +15 (15 voturi)    
          cred ca da (Vineri, 16 septembrie 2011, 11:18)

          eduard [anonim] i-a raspuns lui VictorS

          Acum cativa ani, in gara de nord, mi-am luat portofelul din buzunarul de la spate si l-am pus la piept. Dupa o vreme, am verificat sa vad daca il am in buzunarul de la spate. Nu era acolo, m-am albit. Am vazut 3 tigani, care trecusera prin spatele meu cateva secunde mai inainte. M-am dus dupa ei si le-am spus ca daca ei mi-au luat portofelul sa imi dea macar actele inapoi ca nu fac scandal. Mi-au spus ca vin de la munca, erau murdari de moloz, mi-au aratat sacosele cu schimburi, apa etc. In acelasi timp mi-am amintit ca pusesem portofelul la piept. Tiganii aia mi-au dat o lectie de bun simt si civilazatie pe care am tinut-o minte, as fi meritat sa mi-o iau in freza...
          • +5 (5 voturi)    
            multumesc pentru reamintirea unei lectii (Vineri, 16 septembrie 2011, 18:13)

            Radu [anonim] i-a raspuns lui eduard

            In urma cu doi ani, un domn in varsta, de etnie roma a venit spre mine, cu mana intinsa adresandu-mi-se: "Va rog...". Spre rusinea mea, nu a apucat sa continue inainte ca eu sa-l repezesc: "Lasa-ma, domne' ca n-am bani". Spre sansa mea, omul nu m-a auzit sau se obisnuise cu astfel de tratamente, pentru ca a continuat: "Imi spuneti, va rog, cum sa ajung la....". Pur si simplu facuse "doua greseli". Era negru si ma rugase ceva. Evident, se vor gasi multi care sa-mi raspunda: "Normal, daca 1000 de tigani fura, de ce sa nu te feresti de al 1001-lea?". Puneti-va aceeasi intrebare atunci cand sunteti discriminati, la randul vostru.
            • +4 (4 voturi)    
              da subscriu (Vineri, 16 septembrie 2011, 20:36)

              alt Radu [anonim] i-a raspuns lui Radu

              Excelent comentariu. Noi romanii ne plangem ca suntem discriminati dar uitam cat de incarcati de prejudecati suntem noi insine. daca vrem sa se schimbe atitudinea altora fata de noi, trebuie intai sa ne schimbam noi.
              • -1 (1 vot)    
                caracter mizerabil (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 23:19)

                Vlad aproape TEPES [anonim] i-a raspuns lui alt Radu

                De 20 de ani lucrez in diferite tari ale Europei, si din cele traite de mine, deci din expierenta va pot spune urmatorul lucru: ROMANII NU SUNT TIGANI. Dar au acelasi caracter abject si unii si ceilalti. Romanii nu sunt tigani, dar le place sa faca tiganie. Aproape nu am intalnit nici un roman care sa nu fi fost hot. Tuturor le place sa fure. Daca eventual nu fura, nu o face de frica, nu din convingere. La fel ca tiganii. DUREROS, NU-I ASA? Orase intregi din Franta au fost terorizate de trupe de spargatori de case romani, trupe de fosti sportivi luptatori sau boxeri veniti din Hunedoara, Galati, Brasov, Oradea. Sunt si multi tigani din Bucuresti si Craiova.Cluburile de toleranta, centurile oraselor sunt pline de prostituate romance care nu prea arata afi tiganci. Desigur sunt si foarte multi tigani murdari care fac un cersit violent si agresiv, fura din buzunare sau cu japca in fata bancomatelor. Cu totii suntem copiii Romaniei. Rai sau aproape rai, doar ca ne place sa ne credem buni.
            • 0 (0 voturi)    
              Auzi nene (Duminică, 18 septembrie 2011, 3:43)

              Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Radu

              Auzi nene Radu, pina si numele pe care tu l-ai folosit ca sa numesti un tigan este furat de la noi de la romani, de ce l-as ferii pe nr 1001 ? Tot hot se chiama? si stai tu linistit ca ce naste din pisica nu maninca soareci decit daca este retard....
    • +11 (13 voturi)    
      da! ai sublinita bine cu Justitia (Joi, 15 septembrie 2011, 22:45)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui coor

      Incidente si confuzii se pot intampla oriunde, dar justitia franceza a fost prompta. Si politistii francezi au fost prompti, ar fi bine ca si la noi sa se miste asa!
      Nu au fost prea inteligenti: victima a reclamat ca doi romani i-au furat iPhone-ul, ei au arestat trei romani ce aveau fiecare cat un iPhone. Faptul ca "la Paris sunt multi roamni care cersesc si fura"o fi adevarat, dar nu justifica arestarea fara motive intemeiate ...
    • +2 (2 voturi)    
      justitia.... (Vineri, 16 septembrie 2011, 12:10)

      resita31 [utilizator] i-a raspuns lui coor

      cred ca ar trebui sa ii cheme ei in judecata pe francezi... chiar de-ar fi sa se ajunga la C.E.D.O.
  • +40 (50 voturi)    
    ca sa vezie (Joi, 15 septembrie 2011, 18:46)

    legionarul [anonim]

    Mie mi-au furat telefonul niste francezi la o reuniune intre colegi. Cand i-am intrebat a doua zi daca nu cumva mi-au vazut din intamplare telefonul unul dintre ei mi-a raspuns ca el nu e roman ca sa il acuz. Si la 10 minute l-ma vazut cu telefonul meu in mana. I-am atras atentia si drept raspuns a sunat la politie ca il agresez. Iar politistului i-a declarat ca a gasit telefonul si ca e al lui si ca eu vreau sa il fur!!!!!
    Mentionez ca aceastaa scena nu este fictiva si s-a intamplat intr-un campus universitar din Grenoble!
    Sunt student doctorand in IT si colegul respectiv, din Bretagne este de asemenea doctorand (termina anul acessta). Asta e atitudinea reala a francezilor acum alimentata de o presa isterica.
    • -5 (31 voturi)    
      mda (Joi, 15 septembrie 2011, 18:55)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui legionarul

      "Asta e atitudinea reala a francezilor"

      vezi vreo diferenta intre ce spui tu si ce spun francezii? Adica:

      "Asta e atitudinea reala a romanilor"
      • +3 (9 voturi)    
        Cat de corect (Joi, 15 septembrie 2011, 23:42)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Adrian

        sunt de acord cu ambele mesaje... westul europei are in mare parte pareri preconcepute despre romani, asa cum si noi le avem pe ale noastre.

        Si ce fel de romani populeaza capitalele europene (inclusiv a noastra) nici nu e de mirare ca au prejudecati, si eu am legate de ... romani.
        Asta desi stiu romani pe care ii respect, din pacate ei se imputineaza din diverse motive (varsta inaintata sau se schimba sub presiunea realitatii/culturii actuale din ro....)
        • +8 (8 voturi)    
          Eeee...si tu acum (Vineri, 16 septembrie 2011, 2:17)

          Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          aia care populeaza sunt doar 2milioane in toata tara

          problema se pune, e ca ce facem cu ei? trebuie sa fim mai fermi in glas
    • +17 (21 voturi)    
      ??? (Joi, 15 septembrie 2011, 18:56)

      luc [anonim] i-a raspuns lui legionarul

      si cum s-a terminat ? ai recuperat telefonul ?
      din cate stiu are un cod IMEI care e unic pentru un echipament, deci poti demonstra ca e al tau.
    • +9 (11 voturi)    
      O clipa (Joi, 15 septembrie 2011, 20:08)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui legionarul

      Caci intamplarea descrisa aici e exact cum NU trebuia sa faci. Ai incercat sa iti rezolvi singur treaba si ai picat de fraier. Daca erai tu cel care suna la politie era mult mai usor si mai logic sa dovedesti ca telefonul e al tau. Mai ales ca pe colegul tau il cunosteai. Ai incercat sa rezolvi "pe cale amiabila" si s-a rezolvat. Din nefericire nefavorabil pt tine.
    • +2 (4 voturi)    
      tot un doctorand (Joi, 15 septembrie 2011, 21:16)

      tzucre [anonim] i-a raspuns lui legionarul

      Si eu sunt doctorand la Grenoble. La ce laborator lucrezi? Cand s-a intamplat evenimentul?
    • +9 (11 voturi)    
      .. (Joi, 15 septembrie 2011, 23:04)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui legionarul

      E dezastru in Grenoble, au si ei problemele lor. In Echirolles si la politisti cred ca le e frica sa mearga noaptea.. Plin de africani/arabi pe acolo..
    • 0 (2 voturi)    
      Fii mai precis ! (Vineri, 16 septembrie 2011, 12:40)

      DEMA GOGU' [anonim] i-a raspuns lui legionarul

      seamana a poveste vanatoreasca ce spui tu.adica cum sa-i furi telefonul daca tocmai tu i l-ai cerut?!a fura un lucru ,inseamna a ţi -l insusii pe ascuns.codul pin il stia francezul ?daca nu-l stia si tu il stiai era usor de dovedit,cine minte.bai nu mai veniti cu baliverne ca nu va crede nimeni!
      pe de alta parte , francezii sunt niste tarani nespalati si cu multe ifose.
  • +27 (35 voturi)    
    si cine sterge umilintile Georgianei? (Joi, 15 septembrie 2011, 18:49)

    ovidiu35 [anonim]

    rog medicii romani din Franta sa se solidarizeze cu Georgiana si sa inceapa un protest simbolic pe facebook: noi salvam mii de vieti franceze pe zi . cat a cheltuit statul roman pentru cei 80 de mii de medici si adistente romani care lucreaza in Franta?
    cel putin 10 miliarde de Euro.
    care au fost avantajele fiscale ale carrefour, renault , holcim, orange, brd? alte 10 miliarde!
    o sa ii scriu ambadarorului .
    de ce o insultati pe Giorgiana monsieur?
    • -14 (32 voturi)    
      ... (Joi, 15 septembrie 2011, 19:00)

      Petit [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

      v-au dus francezi cu forta sa lucrati pt ei? pai stati acasa fratilor,nu plecati ,munciti aici asa pt tara care va format ,haideti acasa ,,sa vedem cade sistemul de sanatate din Franta? nu cred . si nu va mai victimizati ca nu faceti munca patriotica .
      • +12 (18 voturi)    
        asa e (Joi, 15 septembrie 2011, 19:26)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui Petit

        asa e nu facem munca patrioticeta
        dar nu e totul asa de simplu..si tu esti mic mic...ti ai ales numele bine
        adevarul e ca sint niste rasisti..nu a trait in alte tari si nu stiu cum sint altii..dar ei sint.;au norocul unei tari bogate, au norocul unor inaintasi colonialisti...eritul lor este ca sint asa de birocrati incit pastreaza sisteul in functiune..dar ca si oameni sint inculti, increzuti...
        dar binecuvintati cu o tara minunata
      • +11 (17 voturi)    
        Din pacate (Joi, 15 septembrie 2011, 23:47)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Petit

        pe unii ne-a format (sau ne-am format singurei) dar pe majoritatea i-a formatat.

        Eu am plecat din Romania si mi-e foarte bine, din pacate cand revin in tara imi gasesc prientenii si rudele intr-o tristete debusolanta. Toti par sa fie depresivi sau chiar sunt si nu le pot reprosa nimic.

        Mi-as dori ca intr-o buna zi ne intoarcem in masa si dam de pamant cu hotii care conduc Romania de 70 de ani.
        • -4 (8 voturi)    
          format singur (Vineri, 16 septembrie 2011, 8:35)

          io [anonim] i-a raspuns lui VictorS

          ca medic? Ma faci sa rad conasule.
          • +8 (8 voturi)    
            Nu ca medic (Vineri, 16 septembrie 2011, 9:58)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui io

            ca medic insa fara parintei sa plateasca diverse meditatii, sa te tina prin facultati si fara propria capacitate nu prea merge.

            Nici mie nu imi place ideea de a ramane fara doctori, mai ales in conditiile in care parintii mei sunt in Romania iar in UK (unde stau) doctorii sunt categoric mai nepriceputi si mai scumpi.

            Iti amintesc insa cum sunt injurati (unanim) doctorii in Romania ca sunt spagari, si asta la gramada, fara sa le dam o sansa. Si profesorii, si mamele, si oamenii in general...
    • +14 (18 voturi)    
      Aduceti-le la cunostinta francezilor (Joi, 15 septembrie 2011, 19:31)

      alchemist [anonim] i-a raspuns lui ovidiu35

      Daca este asa cum spuneti, poate n-ar strica ca dupa fiecare consultatie medicala, medicul roman sa-i aduca la cunostinta pacientului francez ca a fost ajutat de un roman, desi numele medicului ar trebui sa fie suficient pentru asta.
      • 0 (0 voturi)    
        Inutil (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 20:18)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui alchemist

        Isi dau seama singuri, dupa accent. E usor sa vorbesti limba, sa inteegi, sa scii. Cu accentul non FR ramai.
        SI mai e o treaba. Acolo oamenii se duc la Spital, nu la medic. Nu se duc sa-i opereze Popescu, ca la noi.
        Sa duc sa fie opeati. Intra cine e pe lista, cine spune seful de sectie. Asa ca pa franuz il doare la bascheti de propunerea ta.
  • +20 (36 voturi)    
    Francezii sunt tigani (Joi, 15 septembrie 2011, 18:53)

    Razvan_M [utilizator]

    In urma cu nu mai mult de 4 ani am intalnit francezi care-mi spuneau ca noi ii discriminam pe tigani in Romania. Practic nu exista argument care sa-i faca sa-si schimbe parerea. In urma cu vreo 15 ani organizatii frantuzesti venite in Romania au tinut partea hotilor, talharilor si criminalilor tigani, avand grija ca romanii care si-au facut singuri dreptate sa fie pedepsiti!
    Cam asta este corectitudinea politica: o aplici altora, dar cand sa o aplici tie insuti descoperi brusc ca la tine este altfel. Ca tie nu-ti place sa fii furat, talharit sau omorat de tigani. Ba, mai mult, incepi sa ii nedreptatesti pe romanii care muncesc cinstit, ca asa ti se pare tie, francez frustrat, ca-ti faci dreptate.

    Parerea mea este ca Franta o sa devina pe propria mana o tara de tigani, negri si arabi. Allahu akbar "francezilor"!
    • +17 (17 voturi)    
      da (Joi, 15 septembrie 2011, 19:38)

      Rares [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      Asa este, o campanie extrem de agresiva impotriva romanilor era deja in anii '94 eram considerati "nazi", erau numia minciuni ordinare in presa engleza. Acum zic ca e problema noastra ? Nu , e o problema a UE si trebuie repetat pana le intra in cap. Problema e ca nu sunt doar tigani sunt f. multi romani golanizati
    • +5 (9 voturi)    
      :) (Joi, 15 septembrie 2011, 19:43)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      Valahu akbar! :)
    • +8 (8 voturi)    
      Pt Razvan (Vineri, 16 septembrie 2011, 10:09)

      Stelia [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

      Ai punctat foarte bine .Dupa revolutie ne dadeau lectii de democratie,si nu numai francezii,ca noi romanii discreditam tiganii,acum sa se spele cu ei pe cap si sa nu-i numeasca romani pentru ca nu au nici o legatura istorica cu noi ,de rasa si ce mai vor ei...
  • -3 (17 voturi)    
    nu.. (Joi, 15 septembrie 2011, 18:55)

    sarkozi [anonim]

    nu s-au trezit francezi asa...dupa o noapte mai lunga ..ca au ceva cu romani..asa fara motiv..)), cam asta se intampla si in italia ,germania.spania ,anglia ..daca esti la locul nepotrivit ,si afla ca esti din Romanica ai cam dat de dracu, nu au intodeauna dreptatae dar 20 anii au inchitit toate mizerile noastre ca au fost fraieri si noi dastepti ,.na amu se schimba foaia.din pacate////
  • +9 (15 voturi)    
    3 luni cu suspendare?! (Joi, 15 septembrie 2011, 18:55)

    Catelu [anonim]

    Daca asta si o amenda simbolica este pedeapsa pentru furt in Franta, ar trebui sa nu se mai mire tantalaii aia de infractionalitatea in crestere.
    Poate peste 10 ani cand primul ministru si cel de interne vor fi maghrebieni pedeapsa va fi taierea mainii drepte.
  • +4 (20 voturi)    
    propunere (Joi, 15 septembrie 2011, 19:05)

    broscar [anonim]

    Propun sa nu-i mai numim francezi, sa le spun pur si simplu tigani, ca tot sint ei mai brunetei. Chiar si Sarkozy suna a tigan.
    Sarkozy bulibasa tiganilor!

    Iar noi sa nu mai primi toti tiganii care ii trimit ei incoace, aia ca sa primeasca citeva sute de euro normal ca le zice, da sintem romani.
  • +18 (26 voturi)    
    vina e a noastra (Joi, 15 septembrie 2011, 19:15)

    victor [anonim]

    Vina e a noastra pt. ca multi au ajuns sa-si urasca tara,neamul si imnul de stat.
    Vina e a noastra ca acceptam ca politicienii sa doarma in parlament,sa-si injure presedintele(bun sau rau)-mai precis Institutia Presedintelui,sa-si faca legi doar ptr. ei si clientela lor.
    Vina e a noastra pt. ca nu reactionam in masa atunci cind judecatorii inchid doar gainarii iar marilor corupti sau imbogatiti peste noapte(,,nu se stie cum,,) le dau un verdict de n.u.p. sau le treneaza procesele si,nu reactionam nici atunci cind politistii s.a. se imbratiseaza cu infractorii sau interlopii.
    Vina e a noastra ca nu reactionam impreuna contra asa-zisului proiect Rosia Montana,contra taierilor ilegale de paduri,contra celor care arunca gunoiul la pic-nic si contra celor ce se vind pt.3 arginti companiilor straine,uitind de bunastarea si sanatatea copiilor si a semenilor.
    De curind am cunoscut o,,doamna,, ce se lauda ca ar fi desteapta si ar avea bani(hmm!?) si,vrea sa paraseasca Romania,sa-si faca o afacere in Italia.Stau sa ma intreb:daca unul e destept si are bani,chiar nu reuseste sa-si deschida afacerea in tara sa?Daca nu,atunci nu mi se pare asa desteapta ace persoana,indiferent ce greutati intimpina.
    • +5 (15 voturi)    
      Desteptaciune (Joi, 15 septembrie 2011, 20:01)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui victor

      "chiar nu reuseste sa-si deschida afacerea in tara sa?Daca nu,atunci nu mi se pare asa desteapta ace persoana,indiferent ce greutati intimpina. "

      Normal, tot cel care primeste un topor in cap e cel prost...
      • +5 (5 voturi)    
        ovidiu? (Vineri, 16 septembrie 2011, 0:17)

        victor [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

        Ovidiu,nu ti-am inteles comentariul-raspuns.Daca a fost o ironie privitor la ,,ace,, imi cer scuze dar,a fost doar o greseala nevinovata de redactare.Am observat dupa publicarea comentariului.In rest....,chestia cu toporul...?Prin acest comentariu am incercat sa scot in evidenta faptul ca ar trebui sa fim mai mindri ca suntem romani si ca,indiferent cita coruptie ar fi in tara,este obligatoriu pt. noi sa avem un spirit civic mult mai dezvoltat.
        • 0 (4 voturi)    
          afacerea ta? (Vineri, 16 septembrie 2011, 8:39)

          io [anonim] i-a raspuns lui victor

          Dupa ce o faci ... mai vorbim. Dupa ce vezi ca toti fac ceva pe spiritul tau civic si ca tot ceea ce vor sunt bani, ca afacerea ta va merge doar daca ungi unde trebuie (sau poate prin asta intelegi si tu spirit civic "romanesc") atunci ai sa realizezi ca oricat ai fi de inteligent este al dracului de greu sa rezisti pe baza ... spiritului civic.
    • -1 (7 voturi)    
      dis cur sul (Vineri, 16 septembrie 2011, 0:47)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui victor

      ce afaceri ai avut tu de succes in Romania?
      cum crezi ca se defineste succesul in Romania?

      cred ca trebuie sa treci un pic prin viata si apoi sa vorbesti vorbe mari.
  • +4 (8 voturi)    
    raspuns nevinovat (Joi, 15 septembrie 2011, 19:26)

    caligula [anonim]

    pare trist,nu?
    povestea poate e adevarata
    cand esti pus in situtia lor te simti nedreptatit si frustrat
    te intrebi ce ai fi putut face sa schimbi situatia
    din nefericire ai fi putut fi tratat diferit daca:aveai cetatenie franceza,nu zic canadiana sau americana
    contract de inchiriere pe locuinta,abonament la iphone,loc de munca oficial,ceea ce presupune ca platesi si taxe pe venit(ma aberez sa spun ca esti sindicalizat,ai asigurare de sanatate,de somaj,care le platesti din salariul tau),venitul tau depaseste peste 50000euro pe an,etc
    credeti ca in acest caz s-ar mai fi intamplat lucrurile astea?
  • +18 (18 voturi)    
    scuzele ca scuzele, dar... (Joi, 15 septembrie 2011, 19:31)

    Ionut [anonim]

    ... ce se intampla cu "victima" care i-a "recunoscut" pe cei 2?
    Un sperjur ceva?
  • +13 (13 voturi)    
    Incurcata treaba (Joi, 15 septembrie 2011, 19:39)

    Vlad-I [utilizator]

    Nebunia nu se mai termina, politica in problema tiganeasca din ro. este asa datorita delasarii tipice a romanilor , autoritati sau cetateni si dublata de asa zisele standarde impuse tocmai din occident. Acum in mod haotic francezii vad pe pielea lor ca nu functioneaza ideologia lor comunista, reactiile sunt diverse si tot felul de cetateni nevinovati sunt prinsi la mijloc.
  • +20 (22 voturi)    
    Penibil (Joi, 15 septembrie 2011, 19:44)

    Tiberiu Lupu [anonim]

    Penibil de josnic.

    Fir-ar mama lor de fatarnici. Romanii sunt responsabili, statistic, pentru 0,5% din toate infractiunile comise in Franta. Nimeni nu spune nimic de marocani,de algerieni, de albanezi care au infestat teritoriul francez, si care nu se rezuma la cersetorie.
    • 0 (0 voturi)    
      amice (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 11:09)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Tiberiu Lupu

      e vorba de fata palida cu ranjet fals ...pe langa forma craniului ciudat ,sincer acum ,nu ti-ai dori in preajma prea multe astfel de ciudatenii pline de ranchiuna si venin si cateodata agresive si violente...
  • +15 (17 voturi)    
    raspuns nevinovat II (Joi, 15 septembrie 2011, 19:44)

    caligula [anonim]

    eram in vacanta in europa,eram la granita elvetiana
    vamesul mi-a cerut pasaportul,i-am intins politicos documentul si i-am spus ca ma grabesc ptr ca trebuie sa ajung la aeroport
    toata chestia a durat cinci minute
    la fel ca si mine in granita erau niste tineri romani,in vacanta, retinuti la granita ptr verificarea documentelor
    de ce la ei dura cateva ore?
    simplu:eu aveam pasaport canadian ,ei pasaport romanesc
    vamesul nu si-ar fi permis sa faca''glume'' cu mine ptr un simplu document
    cu ce erau tinerii aceia diferiti?
    sunt sigur ca erau oameni cu carte care dezvoltau afaceri in tara,deci erau oameni cu bani
    simplu esti privit exact ca si o marfa e de firma sau nu
    chiar daca uneori ambalajul ascunde altceva
    • +6 (8 voturi)    
      In 2009 (Joi, 15 septembrie 2011, 22:52)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui caligula

      Am trecut cu trenul din Austria in Elvetia. Controlul s-a efectuat in mers. Am aratat un pasaport romanesc si ... mi l-a dat inapoi dupa ce a facut "piu" cu un scanner. Asta a fost tot. Deci sa nu generalizam. Caci a durat nici 10 secunde.
    • +2 (6 voturi)    
      Am fost in franta de 10 ori (Vineri, 16 septembrie 2011, 8:42)

      io [anonim] i-a raspuns lui caligula

      ca turist ... niciodata nu am stat mai mult de 10 secunde la pasapoarte, nici la intrare nici la iesire. Da, pasaportul e romanesc.
      De fapt nu imi aduc aminte sa fi avut probleme pe niciunde in Europa.
      • 0 (0 voturi)    
        Viza (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 17:17)

        Madalina [anonim] i-a raspuns lui io

        Am fost anul acesta in Franta, in mai, iar in aeroportul din Paris, Orly, s-au uitat de 10 ori la pasaportul meu romanesc si incercau sa afle daca am nevoie de viza sau nu!!! Asta dupa 4 ani in care suntem membri ai UE si mult mai multi ani de membri ai Spatiului Schengen!
        • 0 (0 voturi)    
          nu mai citi doar click si cancan... (Duminică, 18 septembrie 2011, 22:31)

          alex_ro [anonim] i-a raspuns lui Madalina

          Romania nu e inca in spatiul Schengen!!
    • -1 (1 vot)    
      canadieni trec frontiera ch pe covorul rosu ...... (Vineri, 16 septembrie 2011, 16:52)

      flavius brasoveanul [anonim] i-a raspuns lui caligula

      ete fleosc acuma,ce sa ne facem???????????????,dativa la o parte ca trec cacanezii......................eu circul lunar de ani buni in elvetia si nu am avut probleme niciodata,deja ii cunosc pe multi dintre politistii elvetieni in atata timp,inainte faceau verificarea pe sarite,prin sms cu telefonul si credema ca nu tratau cacanezii sau americanezii sau,ma rog ,un elvetian diferit de un roman............care cum cadea la verificare..............acum au scanerre dar de multe ori tot la tel apeleaza pentru verificari............pasaportul sau cetatenia nu arata caracterul unui om.......................bunul simt da
  • +1 (17 voturi)    
    presa franceza (Joi, 15 septembrie 2011, 19:50)

    tamara's nephew [anonim]

    Francezii au dreptate,desi nu imi plac deloc!Romanii(tiganii) fura in draci.Ce sariti asa aiurea?
    • +3 (3 voturi)    
      Pentru ca se generalizeaza. (Vineri, 16 septembrie 2011, 11:08)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui tamara's nephew

      Eu unul sunt profund deranjat de asocierea de 'roman' cu 'tigan'. La stiri nu auzi ca 'un tigan de origine romana a facut sau a dres', ci ca 'un roman' a facut aia si ailalta'.
      La spectacolele lor comice nu vezi un francez deghizat in tigan simuland ca cerseste, ci il vezi simuland ca este roman.
      Ori eu unul sunt cam satul de aceasta continua insinuare a faptului ca tiganii sunt romani, ca aceste obiceiuri sunt romanesti si nu tiganesti, de insinuarea faptului ca daca sunt roman ar trebui sa fiu si hotz sau cersetor.
      • -1 (3 voturi)    
        legislatie UE (Vineri, 16 septembrie 2011, 11:44)

        Roland [anonim] i-a raspuns lui enter

        Uniunea europeana interzice sa desemnezi cetatenii unei tari in functie de etnie, orientare religioasa sau culoarea pielii. Franta a fost acuzata anul trecut pt ca a spus explicit ca va expluza "romii" din taberele ilegale. Daca spunea cetatenii romani nu avea nici o problema. De aceea toata lumea se fereste acum sa pomeneasca numele minoritatii etnice desi toti stiu despre cine e vorba, e suficient sa cititi comentariile articolelor franceze.
        Nu va mai ofuscati degeaba
        • 0 (0 voturi)    
          Daca spuneau altfel (Vineri, 16 septembrie 2011, 20:22)

          enter [utilizator] i-a raspuns lui Roland

          Daca ziceau "expulzam toti infractorii" nu ma deraja decat ideea ca se spala pe maini exportand infractori. Dar asa, ma deranjeaza aceasta deportare a indezirabililor plus insinuarea ca 'romanii sunt indezirabili'.
        • 0 (0 voturi)    
          Alternativa (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 17:22)

          Madalina [anonim] i-a raspuns lui Roland

          Da, dar ii poti desemna dupa faptul daca sunt "de provenienta" locala sau straina. Asa face Danemarca in cazul musulmanilor!
  • +12 (16 voturi)    
    francezi... (Joi, 15 septembrie 2011, 19:54)

    anti-francez [anonim]

    pai de aia ii urasc o lume intreaga, mai ales americanii, ca sint prea increzuti, prea infumurati, aroganti, rai, etc.
    Stiti cum le zic americanii? Asta a fost in Simpsons, si puterti gasi fraza si in dictionarul de fraze Oxford:
    Cheese-eating surrender monkeys.
  • +5 (17 voturi)    
    Merde! (Joi, 15 septembrie 2011, 19:54)

    Sarcastic [anonim]

    Niciodată nu mi-a plăcut franţa.Un popor îngâmfat ,plin de sine şi considerându-se buricul Pământului.
    • +4 (6 voturi)    
      iti dau dreptate, dar.. (Joi, 15 septembrie 2011, 20:20)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Sarcastic

      Si romanii suntem dezorganizati pana la refuz, ca indivizi suntem ceva rebeli fata de autoritate, iar elita noastra este mediocra ca sa nu zic mizerabila moral, mitocania in poporul nostu este majoritara sau cel putin are o masa critica importanta. Problema tiganilor este una extrem de dificila si nu exista vointa politica si sociala s-o infruntam.
  • 0 (12 voturi)    
    ...mai stati si pe-acasa ...! (Joi, 15 septembrie 2011, 19:55)

    bm [anonim]

    ...ce cautati la jigodiile alea ...!
  • -1 (7 voturi)    
    rue89 (Joi, 15 septembrie 2011, 20:06)

    berthelot [anonim]

    in ura voastra fata de francezi ati ajuns sa traduceti din toate fitucile comuniste. v-ati documentat mai intai despre Rue89 ? stiti ce orientare are?

    si ca tot vorbim despre documentare, i-ati contactat pe romanii aceia sa aflati povestea de la ei?

    dealtfel benjamin e roman?

    in articolul in franceza zice ca pe celalalt roman il cheama "Vasile" dar ca isi mai zice si "Constantin"... bine ca nu l-au gasit pe Ion care isi mai zice si Gheorghe :))

    si ultima intrebare: explicati cum se face ca 'victima i-a recunoscut"?

    asa jurnalistica cu traduceri neverificate de pe tot felul de siteuri stie sa faca si Vasile de la coada vacii... sau Gheorghe?
  • +3 (9 voturi)    
    Iar cei trei romani (Joi, 15 septembrie 2011, 20:12)

    moucha [anonim]

    Pot da in judecata statul francez si cere scuze publice si daune morale de un euro, pentru incompetenta celor de la politie. Dar cei morti pe la Jilava, pe la Canal, cu ei cum facem, cum ii mai recompensam ca au murit nevinovati? Deci desi traumatizanta, au trait oamenii mai rau decat acum. De fapt ce nu se spune in articol este ca acum e de fapt cel mai bine, ca putem munci in afara, ca putem studia la Sorbona, etc. Ia sa fi incercat asta si acum 30 de ani, se putea ?!?
    • 0 (0 voturi)    
      mai pareristilor (Vineri, 16 septembrie 2011, 20:36)

      garcea [anonim] i-a raspuns lui moucha

      voi ati citit bine articolul ?
      cei trei romani sunt patru: giorgiana, prietenul ei vasile, constantin cu camasa albastra si benjamin cu cea alba.
      si telefoanele sunt mai multe..
      arestati au fost constantin si benjamin, la tribunal asteptau la infatisare vasile si benjamin.
      vasile, cel alintat coco, de masteranda dela sorbona....

      bateti apa in piua ca amitiri din calatoriile voastre.
      are dreptate funeriu sa introduca in scoli lectii de citit. cititi mult, intelegeti putin...

      saltare !
  • +3 (7 voturi)    
    Boicot (Joi, 15 septembrie 2011, 20:45)

    S [anonim]

    Eu zic sa nu se mai duca nici un roman sa faca turism in Franta si mai ales, toti romanii ce traiesc acolo, doctori, ingineri, informaticieni, artisti sa lase totul balta si sa se intoarca in Romania.
    Ce ziceti ????
    • -4 (6 voturi)    
      de acord (Vineri, 16 septembrie 2011, 0:02)

      quetzal [utilizator] i-a raspuns lui S

      luat-i inapoi mai intai pe hoti si pe cersetori
    • -1 (3 voturi)    
      Plateste-le salariile (Vineri, 16 septembrie 2011, 11:11)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui S

      pentru ... 6 luni, sa zicem, finanteaza-le afaceri macar la fel de rentabile precum ceea ce fac acum, asigura-le infrastructura decenta, scapa-i de coruptia din Romania. Altfel... pentru ce sa lase totul balta? Pentru gropile de pe strazi? Pentru sistemul sanitar care stim cu totii cum e?
      Fii serios...
  • +2 (6 voturi)    
    penibil (Joi, 15 septembrie 2011, 20:53)

    traiang [utilizator]

    Situatia in sine este revoltatoare.Penibil este ca politicienii din Franta speculeaza tema nationalista in preajma alegerilor (vezi si toate scandalurile sexuale scoase opozitiei)deci nu se dezic de orice lupta murdara iar pe de alta parte tu cetatean roman nu ai nici un sprijin nici o aparare de la statul roman.Altii pentru un cetatean inchis sau omorat fac razboaie Poti sa canti imnul in fiecare zi daca nu simti o aparare de la statul tau in situatii din acestea.De unde sa vina sentimentul de solidaritate ,de roman cand esti fiul ploii si toti te trateaza ca cetatean secondhand Tiganii delicventii fac ce fac dar pentru astea sunt legi si sa le aplice Acum nu reactionam deloc ca trebuie sa facem frumos pentru schengen
  • +5 (7 voturi)    
    ovoce (Joi, 15 septembrie 2011, 20:56)

    ovoce [anonim]

    vin cu o sugestie

    dreptul de a fi roman il primesti gratuit cand te nasti. De ce nu il poti pierde cand patezi poporul roman inafara tarii? Cand actiunile tale aduc probleme altor romani, acest drept ar trebui retras. Sigur, pare imposibil. Ca tot in Romania te trimite, de parca tara iti este datoare ca te-ai nascut in ea. Dar exista o solutie. Romania poate lasa de la ea un tinut .. sa ii zicem "Tinutul Uitarii" unde legea nu guverneaza, unde nu este asistenta din partea statul, unde acolo ajung cei care pierd dreptul de a fi roman. Acolo au libertate, acolo vor avea propria guvernare si acolo vor intelege ca dreptul de a fi roman avea o valoare. Si de acolo se va duce vestea in toata lumea ca romanul nu este hot, cersator sau criminal, peste multi ani de acum incolo.
  • +5 (7 voturi)    
    Protest (Joi, 15 septembrie 2011, 21:18)

    Mihai [anonim]

    Eu nu am avut nici o problema in Franta dar ma solidarezez cu cei care sunt tratati pe nedrept.
    Propun in semn de protest ca timp de o saptamana sa nu mai cumparam nimic de a o firma in Romania detinuta de francezi gen hipermarket, BRD, renault, etc.
  • +5 (7 voturi)    
    Metoda veche... (Joi, 15 septembrie 2011, 21:24)

    Iaca na... [anonim]

    Telefonul furat a fost dat imediat unui complice pe langa care au trecut ca sa se "topeasca" cu "mortu'" !!!
    Pe urma au inceput sa faca "garagatza" ca sa-i dea lui ala timp sa dispara, evident ca aveau si ei TOTI ( ce coincidenta ciudats, nu ;) iPhone ca sa -i ameteasca pe politisti si sa inceapa sa se jure "sa le moara copilasii lor" si "sa n-am parte de ce vad in fata ochilor sefule. ca asta-i telefonul meu...".
    Judecatorul si politistii stiau combinatia dar au zis sa incerce sa scape cumva de ei, ti-ai gasit...
    A, si erau TIGANI !!!
  • -2 (8 voturi)    
    Sa mor io! (Joi, 15 septembrie 2011, 21:40)

    PoneiulTroian [utilizator]

    daca nu reclam primu' francez cu Logan ca l-a furat de la un turist roman! Sa demonstreze el ca seamana a Megane facut la Lyon...
  • +2 (8 voturi)    
    mirare (Joi, 15 septembrie 2011, 21:43)

    ... [anonim]

    am si eu o intrebare: tara asta (Romania) are ministru/minister de externe? Ma rog unul care sa faca si altceva decat hartii care i se baga in fata. Imi aduc aminte cum un om capabil a fost zburat din post acum vreo 4 ani pentru ca doi zevzeci romani se ratacisera printr-o baza militara americana.
  • +4 (10 voturi)    
    cata impartialitate :) (Joi, 15 septembrie 2011, 23:10)

    ha ha [anonim]

    francezii-s naspa :D
    (nu-i bai, ca cei trecuti prin furcile caudine ale functionarilor de la aeroportul din Frankfurt ar avea de povestit istorii mult mai sinistre)
    francezii-s rasisti - evident, pentru ca discrimineaza romani
    francezii nu-s rasisti - pentru ca si-au luat teapa cu tiganii
    francezii nu-s rasisti - pentru ca li s-au urcat in cap arabii si negrii
    francezii-s naspa, oricum am da-o
    romanii-s socotiti hoti chiar si cand nu fura, saracii de ei
    arabii si negrii sunt socotiti hoti chiar si cand nu fura - asa le trebuie
    romanii sa stea la ei acasa? dar cum va permiteti sa ne dati lectii?
    arabii si negrii sa se intoarca de unde au venit.
    tiganii romani din Franta nu sunt romani
    tiganii (ne)educati in Romania nu sunt romani, nu provin din Romania, si n-au absolut nici o legatura cu Romania
    tiganii romani din Franta au ajuns sa fure si sa sperie vestul exclusiv din cauza statului francez
    in Romania, tiganii romani care nu-s romani sunt niste cetateni model. Franta-i corupe
    francezii sunt naspa pentru ca-s rasisti
    romanii sunt grozavi pentru ca-s rasisti..................

    dragii mei, hotarati-va.

    si faceti naibii scandal ca serviciile de frontiera sa-si faca datoria si sa nu mai lase toti cersetorii, hotii si traficantii de persoane sa zboare liberi prin Europa.
    urlati ca tiganii rromi sa fie integrati de statul roman, nu de ala francez, faceti scandal cand copiii tigani nu sunt tinuti la scoala, reclamati cazurile de copii tigani fortati sa cerseasca, cazurile de munca la negru, cazurile de hotie

    in fine, nu furati nici voi si impiedicati-i si pe altii sa nu fure. furtul e un sport national, chiar daca romanii isi exerseaza calitatile aici, iar tiganii au colonizat Europa.
  • +5 (7 voturi)    
    Bancul cu Vasile (Joi, 15 septembrie 2011, 23:11)

    Rafaila [anonim]

    Pentru redactia HN - totusi, cine e Vasile?... Dupa parerea mea si dupa logica expusa, cazul este de la sine rezolvat - Vasile e hotul! Citez din articol: "in fata Palatului Justitiei din Paris se afla trei romani: Georgiana, prietenul ei, Vasile, si Benjamin. (...)Benjamin lucreaza si el in constructii si a inceput demersurile pentru obtinerea dreptului de rezidenta. Este cel mai bun prieten al lui Vasile. (...) Georgiana, Constantin si Benjamin sunt dusi la comisariatul Garii de Nord." La 15 minute de momentul furtului si la citeva sute de metri de locul furtului - terasa unui restaurant... Intilnirea cu misteriosul Vasile s-a produs la restaurant si asta explica de ce ceilalti doi au fost recunoscuti de victima. Sigur, Vasile era tigan. Corect?
    • +2 (6 voturi)    
      nu te-ai prins (Vineri, 16 septembrie 2011, 1:38)

      jac si rac [anonim] i-a raspuns lui Rafaila

      in banc sunt 3. un evreu, benjamin, un tzigan, vasile (dupa nume e undercover) si o romanca georgiana. restul sunt papagalii de francezi care se cred cocosi. morala e ca si la ei politistii nu pot realiza ca un iphone e al meu pt ca-i stiu parola si inauntru sunt pozele mele, mailurile mele... etc. au nevoie de curtea cu juri sa stabileasca asta. deci... om fi noi prosti, dar fiecare tara cu francezii ei. chiar si franta are francezii ei. colcaie.
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Vineri, 16 septembrie 2011, 9:02)

      crisis [anonim] i-a raspuns lui Rafaila

      Cine naiba e Vasile?
  • +3 (7 voturi)    
    Barbes (Vineri, 16 septembrie 2011, 0:04)

    Laca [utilizator]

    frati rrumani, cititi un pic pe net cam ce inseamna Barbes in Paris si o sa va dati seama ca singurele studii facute de Georgiana la Sorbona sunt cele din aripa feminina de la a Paris - La Santé. look it up
    • +1 (3 voturi)    
      te inseli (Vineri, 16 septembrie 2011, 9:38)

      pinguin [anonim] i-a raspuns lui Laca

      Barbes este o statie de metrou dintr-un cartier al Parisului.
      • +1 (3 voturi)    
        te inseli (Vineri, 16 septembrie 2011, 10:39)

        barbès [anonim] i-a raspuns lui pinguin

        Barbès e un bulevard (statia de metrou se numeste Barbès - Rochechouart)

        Barbès si Goutte d'Or sunt Sorbonna infractorilor :)
        • 0 (0 voturi)    
          te inseli (Vineri, 16 septembrie 2011, 12:34)

          pinguin [anonim] i-a raspuns lui barbès

          ma bucur ca iti arde de glumit! poate infractor este acela care este gasit vinovat, si nu cel care este eliberat!
          • 0 (0 voturi)    
            infractor (Vineri, 16 septembrie 2011, 13:46)

            barbès [anonim] i-a raspuns lui pinguin

            da, si hotul neprins e negustor cinstit...

            hot e cel ce a furat chiar daca nu s-au gasit suficiente dovezi... de data asta.
            Daca sunt nevinovati sa vina sa povesteasca ziaristilor romani despre persecutiile francezilor, poate facem si o telenovea la OTV
  • +2 (2 voturi)    
    rasism si xenofobie (Vineri, 16 septembrie 2011, 11:24)

    vasile [anonim]

    ce se intampla cu romanii acum se intampla cu negrii in urma cu o jumatate de secol... deh, mai avem nevoie deci de inca o jumatate de secol pt scapa de imaginea asta, cat de cat.
  • +2 (2 voturi)    
    judecata ? (Vineri, 16 septembrie 2011, 11:31)

    Groza Bogdan [anonim]

    Si nu dau in judecata statul francez ? ca daca nu o sa o faca tot la fel o sa se intample
  • +2 (2 voturi)    
    Idem (Vineri, 16 septembrie 2011, 11:55)

    Protoss [utilizator]

    Am patil la fel in Grecia, m-au luat de pe strada niste jandarmi, am stat in arest apoi am fost eliberat. Diferenta este ca eu si colegul meu am fost batuti de numai stiam de noi, nevinovati pentru ca suntem romani si romanii de pe acolo sunt hoti ()
  • +1 (1 vot)    
    idei preconcepute despre romani (Vineri, 16 septembrie 2011, 12:37)

    adrian [anonim]

    un prieten de-al meu aflat la ski in Austria a intampinat o problema la fel de hilara.s-a cazat intr-un hotel de 5 stele (are o situatie foarte buna) iar a doua zi dimineata a constata ca le-au fost furate schiurile! a mers la receptie sa sesizeze furtul si i s-a raspuns ca normal sa se fi intamplat furtul intrucat au cazata o familie de romani! iar prietenul le-a spus ca ei erau singuri romani din Hotel! preconceptul si lipsa lor de educatie i-a facut sa gandeasca ca o familie de romani, chiar daca cazata la un hotel de 5 stele ar putea fura!
  • +1 (1 vot)    
    Ikea pe plaja (Vineri, 16 septembrie 2011, 15:01)

    Jac si Rac si Drac [anonim]

    Acum nici doua saptamani am fost cu sotia si copilul in Thassos, hotel 4*, cu agent de paza la intrarea in incinta- aproape un parc dendrologic...foarte frumos...

    Aveam doua scaune cu umbrela "free" prin conditiile de cazare.
    Intr-o zi, langa alti francezi cu scaune invecinate, mai vine o famile, tot de francezi. Mama, tata, doi adolescenti, o fata mai mica si un "unchi", sa zicem.
    S-au instalat pe prosoape in jurul umbrelei prietenilor lor, au intins pe jos tot ce vrei si ce nu vrei(sacose de la Ikea- nu glumesc, alte sacose de plastic de la Aldi, prosoape, genti etc)

    In plus au venit si cu o lada frigorifica plina cu mancare...
    Noi muream de rusine sa ne aducem pe plaja cate o sticluta de apa plata Dorna, luata de acasa!!!

    S-au asezat pe niste scaune neplatite si si-au pus mancare in castroane. Cei doi adolescenti cu parul pe ochi s-au imbrancit si au varsat mancarea pe nisip...Acolo a si ramas...
    Noi pastram pahare goale de plastic pentru chistoacele de la tigari si le aruncam la cos la plecare...!!!

    Cand ieseau din apa cei doi baieti isi scuturau parul peste noi, la fel si prosoapele..., pana am strigat la ei...

    A doua zi am dat cativa E la boy-ul de pe plaja sa ne descuie alte scaune.
    De ce, m-a intrebat?

    No comment, i-am spus...!

    Bonne chance!

    Merd-enele o veni de la ce au francezii toata ziua in gura cand sunt nervosi...!?
  • 0 (0 voturi)    
    si ei fac la fel (Vineri, 16 septembrie 2011, 18:48)

    samoreu [anonim]

    Noua ne-a furat camera foto intr-un restaurant din Germania o nemtoaica. Deci, se poate.
  • 0 (0 voturi)    
    cei trei romani, sunt patru ?! (Vineri, 16 septembrie 2011, 19:39)

    panfil [anonim]

    Paris se afla trei romani: Georgiana, prietenul ei, Vasile, si Benjamin
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Constantin, 34 de ani, a venit in Franta in 2007.
    ..............................
    La cateva sute de metri de locul furtului, Constantin poarta o camasa albastra, iar Benjamin una alba
    ......................
    Vineri, 9 septembrie, ora opt dimineata, in fata Palatului Justitiei din Paris se afla trei romani: Georgiana, prietenul ei, Vasile, si Benjamin. Cei doi sunt convocati in fata justitiei
    .....................

    pana la urma cine a fost arestat, costica, vasile, benjamin ...
    e ceva confuz. poate ne lamureste gioargiana, nu ziarul pe internet al frantzujilor.
    aaaaaaa ??!
    • 0 (0 voturi)    
      dar (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 11:16)

      ady [anonim] i-a raspuns lui panfil

      Constantin a fost introdus sa ofere greutate articolului..Vasile e ''la rumain realite du pays'' ..
  • +1 (1 vot)    
    Afirmatia publica a ministrului (Sâmbătă, 17 septembrie 2011, 12:34)

    Sile [anonim]

    De interne francez: - unul din 10 infractori e roman, ma duce cu gindul la un provreb romanesc: unde e multa minte e si multa prostie. Nu am studii de drept dar stiu ca o justitie sanatoasa nu judeca o persoana decit exclusiv dupa fapata savirsita si relatia acesteia cu legea. Problema in cazul de fata e de fapt profesionismul politistilor care s.au comportat ca niste militieni. Sunt curios sa vad daca presa franceza va remarca faptul.N-ar fi rau ca d-l Vasile Damian sa le dea ideea. O zi buna !
  • 0 (0 voturi)    
    Garcea est français (Duminică, 18 septembrie 2011, 15:06)

    Metallicus [anonim]

    Se vede ca politistii francezi sunt la fel de mizerabili ca militzienii români ai lui Ceausescu. Aceiasi mentalitate: esti vinovat pt. ca asa vreau eu! Bun ar fi fost acum Vlad Voda Tepes, sa le plateasca broscarilor de francezi cu aceeasi moneda!
  • 0 (0 voturi)    
    ce mai fac... (Vineri, 4 noiembrie 2011, 16:43)

    romanul verde [anonim]

    ... romanii din franta? au dat in judecata statul sau nu?
    pana aflam asta ia sa vedem daca aveti curajul sa traduceti si alte articole din mult hulita "presa franceza", de ex asta de aici::

    http://www.lepoint.fr/carnets-de-justice/j-arrete-tout-j-irai-en-prison-la-prochaine-fois-04-11-2011-1392657_195.php


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă