​de profesie: Medic in Romania

Chirurgul Florin Chirculescu: Cum sa nu ma apuce disperarea? Dar am un motor care ma tine: furia!

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 14 noiembrie 2013, 14:16 Actualitate | De profesie Medic in Romania

Florin Chirculescu
Foto: AGERPRES
“Am o fata, Letitia. Are 9 ani. Vreau sa inteleaga de mica ca banii se castiga muncind, asa ca am zis sa vina pe la spital: sa dea cu mopul, sa stea pe langa asistente. Dar i-am si spus: Letitia, sa nu te faci doctorita!”

In urma cu aproape cinci ani, chirurgul Florin Chirculescu ii trimitea ministrului Sanatatii o scrisoare deschisa. Din acel moment, doctorul Chirculescu nu a mai tacut: a continuat sa explice situatia medicilor la televiziuni, in ziare, pe blog. De ce nu tace? De ce continua sa spuna lucruri care nu convin nici unor colegi ai sai, nici politicienilor, dar nici pacientilor? Pentru ca vede o solutie. Dar inca nu se gaseste cineva dispus sa o aplice.  
  • Biografie: Florin Chirculescu este seful sectiei de chirurgie toracica a Spitalului Universitar de Urgenta din Bucuresti. In 1985 a absolvit Facultatea de Medicina Militara din Bucuresti si a lucrat o perioada ca medic pe vapor. A fost chirurg la spitalul "Sf. Stefan" din Bucuresti pana in 2003, cand sectia pe care lucra a fost desfiintata. De atunci este chirurg toracic la Spitalul Universitar. A publicat mai multe romane si este liderul Sindicatului Medicilor "Dr. Ioan Cantacuzino".
“DACA NU ESTI UN CHIRURG ORGOLIOS, INSEAMNA CA ESTI UN CHIRURG TAMPIT”

"Platile informale sunt cele care tin in picioare sistemul medical romanesc. Dar acesti bani trebuie albiti, trebuie fiscalizati, trebuie sa devina deductibili. Caci a conditiona actul medical este o ticalosie. Eu imi doresc o camera video deasupra biroului meu si, pentru fiecare onorariu pe care il primesc, sa se vada ca eliberez chitanta. Lucrurile trebuie facute pe baza unor reguli. De aceea am si iesit in fata. Eu vreau sa dorm linistit si cei mai multi prieteni ai mei din medicina doresc sa doarma la fel de linistiti.

De ce nu se face asta? Poate pentru ca nu toata lumea e interesata sa-si fiscalizeze veniturile. In momentul in care te apuci sa reglementezi, trebuie sa faci un fel de mercurial si poate pe unii medici nu-i intereseaza asta. Nici politicienii nu vor dori sa scoata la lumina aceasta realitate economica, pentru ca pe ei ii va costa voturi. Astazi, cand piata medicala este nereglementata din punct de vedere al tarifelor, fiecare om gandeste asa: “Stai dom’le ca gasesc eu o portita, fac eu ceva, ma descurc”. Cand piata va fi reglementata  nu va mai fi loc de intors. Si orice politician roman se fereste de asa ceva ca de dracul.

Este paradoxal: medicina, unul dintre cele mai scumpe servicii oriunde in lume, in Romania este considerata gratuita, cum a facut si domnul ministru Eugen Nicolaescu cand a spus ca nu conteaza daca esti sau nu esti asigurat, beneficiezi de aceleasi servicii medicale. Slava Domnului ca a revenit asupra acestei asertiuni pentru ca ne arunca practic in situatia de dinainte de 1989.

Medicul este un tip orgolios. Daca nu esti un chirurg orgolios, inseamna ca esti un chirurg tampit. N-ai cum sa faci chirurgie sau medicina performanta daca nu esti tipul darz, care sa stranga din dinti si sa mearga mai departe. Insa Medicina are si o conotatie morala. Pe mine ma deranjeaza faptul ca nu numai in Medicina, ci in toata tara noastra, aspectele morale se pierd.

A practica medicina acum in Romania este ca si cum ai sta in curent: esti ca o frunza batuta de vant. Am iesit in fata pentru ca mi se parea ca functionez intr-un sistem care este parazitat de prea mult hazard. In spitalele pe care le-am vazut in alte tari, am constatat ca exista o dorinta de a avea un sistem de referinta unitar. La noi sistemul de referinta se schimba de la ora la ora."

CAPCANA POLITICIENILOR IN CARE S-AU PRINS MEDICII

"Sa spunem ca eu sunt ministrul de finante si stiu ca exista niste categorii sociale al caror glas este foarte important – medicii si profesorii. Ce sa facem noi cu medicii? Uite cum facem: vom avea mari beneficii daca ii platim prost, pentru ca facem o economie la salarizare. Implicit, vom avea cheltuieli foarte scazute cu ei si la pensii. Daca ii platim prost acum, si la pensie vor primi bani foarte putini. Asta, va intari si colegul lui de guvern, ne ajuta pentru ca vom mentine situatia in care medicul va fi obligat, intr-un fel sau altul, sa obtina castiguri si pe alte cai, nereglementate. Si daca vreodata ii va trece prin minte medicului sa ridice glasul, ii vom arata instantaneu plicul.

In toata lumea se considera ca este normal sa iti platesti medicii bine. Numai guvernantii romani, de 23 de ani, o tin tot asa, prelungind o politica de dinainte de ’89. Stiti cat la suta din PIB dau sarbii la medicina? Noi dam aproape 4 %, iar sarbii dau peste 10%.

Pana acum, la noi s-a spus ca cel care este responsabil cu reforma in sanatate este ministrul sanatatii. Este total gresit. Marile reforme in sanatate nu au fost facute de ministrii sanatatii nicaieri in lume. Otto von Bismark a fost cancelar, Margaret Thatcher premier, Barack Obama e presedinte. Reforma unui sistem sanitar se face de la nivel de cancelar, premier sau presedinte pentru ca sanatatea se articuleaza cu tot restul economiei unei tari, are implicatii foarte mari si pe toti ii costa.

In primul rand trebuie sa explici oamenilor ca lucrurile costa. La noi, oamenii au invatat in 23 de ani ca medicina costa, dar li s-a spus in mod sustinut ca aceste costuri pe care pacientii le fac sunt ilegalitati. Ca politicienii nu ar dori de fapt asa ceva.

Inca nu stiu cum arata acel politician roman care sa aiba curajul sa inceapa aceasta dezbatere. Trebuie sa-l intrebi pe om: de ce iti cumperi un telefon care costa atat? Nu ai aflat niciodata ca o reteta costa si ea bani?  Intre timp, saracii oameni au aflat. Dar la noi se plateste putin si de catre putini.

Cati platesc la noi asigurari de sanatate? 4 milioane. Ar trebui, in mod normal, ca acesti 4 milioane sa-i intrebe pe cei 16 milioane: eu platesc, dar tu de ce nu platesti? Plateste si tu. Principiul solidaritatii trebuie sa functioneze, dar pana la un punct. Nu ai cum sa pui pe 4 milioane sa tina 16 milioane in spate. E aberant."

“DE CE NU SUNT DISPUS SA TAC”

"Am dat examen la 18 ani la Medicina Militara pe cele zece locuri ale Ministerului Transporturilor si Telecomunicatilor. Vroiam sa calatoresc si sa plec. Am avut noroc de parinti. M-au invatat sa scriu in franceza inainte sa invat sa scriu in romana. Tatal meu a calatorit mult si pe la 13 ani am stat aproape un an in Guineea Franceza. Acolo am facut scoala americana si asta m-a ajutat atat pentru limba, cat si pentru a invata un alt mod de a gandi.

Nu ai cum sa faci o scoala americana si sa nu afli din declaratia de independenta ca orice om are dreptul sa-si caute fericirea. Poate din cauza asta nu am chef sa tac: pentru ca vreau ca si alti oameni sa-si caute fericirea.

De cand am scris acea scrisoare publica, in 2009, nu s-a schimbat nimic. Cum sa nu ma apuce disperarea? Depresia lucida se manifesta la sotia mea care imi spune: “Dar noi de ce nu plecam odata?” Sincer, as putea sa o fac si as castiga de patru ori mai mult decat acum. Dar chirurgul e orgolios. Eu, care am facut mari operatii, sa ajung sa ma uit la altii? Trebuie sa fie mult prea rau ca sa fac asa ceva. Dar un tanar medic care vede ca bani nu sunt, posibilitate de progres profesional nu e, respectat nu e, cum sa nu plece?

Eu nu sunt dispus sa tac. Nu mi se pare omeneste sa tac. Eu vad ca mie nu imi e bine, colegilor mei nu le e bine, pacientilor nu le e bine. Noi trebuie sa scapam de aceasta cultura a tacerii si sa incepem sa privim cu ochii nostri. A vorbi despre libertatea de exprimare nu mi se pare o vorba goala. A lupta pentru ceva mai bun nu mi se pare o vorba goala.

Eu am stat in operatii de 12 ore. Si apoi a trebui sa intru la loc sa il scap pe altul. Eu nu am cum sa obosesc. Nu am cum si nu vreau. Am un motor care ma tine. Nu este cel mai bun: e furia! Cand ajung sa ii vad de cealalta parte a mesei pe unii care sunt cu mult sub cei cu care aveam discutii in tinerete si in grupul meu de prieteni, nu pot sa pricep. De ce niste indivizi cu o pregatire sub-mediocra ajung sa conduca o tara?

Am o fata, Letitia. Are 9 ani. Vreau sa inteleaga de mica ca banii se castiga muncind asa ca am zis sa vina pe la spital: sa dea cu mopul, sa stea pe langa asistente. Dar i-am spus: “Letitia, sa nu te faci doctorita”. “Cum sa nu?”, s-a uitat mirata. Si intr-o zi, cand am venit acasa furios si injurand, a venit la mine si mi-a spus: “Nu-ti mai injura meseria ca e cea mai frumoasa din lume”.

Nota: "De profesie medic in Romania" este o serie de articole HotNews.ro care descriu viata mai multor medici care, in ciuda conditiilor, raman sa lucreze in Romania, oricat de incredibile ar putea parea motivele lor. Campania “de profesie medic in Romania” este initiata si sustinuta de Consiliul Investitorilor Straini.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

54887 vizualizari

  • +24 (24 voturi)    
    In sfarsit, (Joi, 14 noiembrie 2013, 14:57)

    hashdoio [anonim]

    un doctor care nu se ascunde in spatele cuvintelor, nu cauta scuze, care are curajul si bunul simt sa spuna lucrurilor pe nume.
    Problemele sistemului medical trebuie abordate frontal, cu onestitate.
    Ponta trebuie sa abandoneze aerele polare care directioneaza banii publici in negura campaniilor electorale si sa caute modalitati de suplimentare consistenta a veniturilor oamenilor din sanatate.
    Atata vreme cat medicii vor cere respect, dar vor inchide ochii la golaniile politicienilor si se vor concentra pe "plic", nu vor fi respectati.
    Daca demersurile lor vor fi oneste precum ale acestui om, sunt convins ca vor avea si respectul si sprijinul oamenilor.
  • -3 (15 voturi)    
    procedura chirurgului Florin Chirculescu (Joi, 14 noiembrie 2013, 15:16)

    anna [anonim]

    Domnule Doctor ,
    tot respectul pentru munca Dvs. pe care nu oricine o poate face . Trebuie sa fii un om puternic si echilibrat sa lucrezi numai cu singe si numai cu suferinta. Cred ca ati avut multe momente de satisfactie sa vedeti ca a-ti salvat vietii. Dar nu sint de acord cu DVS sa aduceti fetita sa dea cu mopul pe linga asistente. Cred ca a fost un fel de a va exprima nemultumirea sistemului si sint convinsa ca nu a-ti facut-o cu adevarat. Ce vina are copilui. Scriu astea in calitate de fosta asistenta medicala de pediatrie . Actual -pensionara. Si inca ceva pe vremea mea nu existe metoda cu spaga ca la piata.. Chiar daca va mareste salariile si va scadea spaga veti fii dezavantajati. Succes mai departe
    • +7 (9 voturi)    
      ? (Joi, 14 noiembrie 2013, 17:49)

      _CK_ [utilizator] i-a raspuns lui anna

      Eu nu pricep ce spui. Sunt sigur ca tine la copilul lui si nu si-ar batea joc de el. A vrut doar sa ii arate o lectie de viata, cu voia copilului. Nu e nimic rau in a-i arata unui copil aspectele vietii. Se pare ca fetita lui priveste mai clar decat multi oameni mari din tara. E adevarat, e inca un copil, dar (desi lucrez intr-un domeniu total diferit) meseria de medic e una din cele mai nobile din lume.
    • +1 (3 voturi)    
      Hei,Anna! (Joi, 14 noiembrie 2013, 22:39)

      buji [utilizator] i-a raspuns lui anna

      ai vrea sa procedeze ca multi dintre parlamentarii nostrii,ca majoritatea"greierilor"din muzica populara romaneasca ce nu"propovaduiesc"decit nemunca?.De ce crezi ca toti acestia au adus sau ridica in slavi progeniturile?Au vazut ca nu trebuie sa munceasca.Daca as fi mama lui Ponta si as constata ca este hulit de oameni,l-as trimite sa sape santuri,acolo nu i-ti trebuie competenta si poate s-ar afirma cu fizicul la care a ajuns de cind este"om politic"si prim ministru(asa cum a-i place sa se laude permanent).Parinti care feresc progeniturile de munca,l-e fac cel mai mare rau posibil!Si eu am procedat ca d-l doctor si masurile au dat roade.Felicitari d-l doctor pentru toate actiunile dvs!.
      • 0 (0 voturi)    
        Saraca LIMBA ROMANA (Vineri, 16 mai 2014, 12:16)

        viki [anonim] i-a raspuns lui buji

        Comentariul tau are substanta , dar ai lipsit la toate lectiile de gramatica.
        As fi vrut sa-ti zic "felicitari..! " , dar nu pot , greselile gramaticale crase , nu ma lasa .
  • +12 (14 voturi)    
    de ce ne conduc sub-mediocrii ? (Joi, 14 noiembrie 2013, 16:47)

    frank [anonim]

    pai sub-mediocrii ne conduc pentru cateva motive:
    1. in primul rand e mult mai dificil cineva sa devina un medic competent si recunoscut sau un avocat mare si recunoscut sau un om de afaceri plin de bani si e mult mai usor si necesita creier mult mai putin si nici un fekl de bun simt ca sa devi un politruc asemanator intregii clase politice romanesti
    2. in al doilea rand ne conduc sub-mediocrii deoarece cei redusi mintal ( majoritatea) decide sa cumpere ce ii vand sub-mediocrii adica cei care sunt apropiati de ei cei multi in privinta precaritatii in gandire.
    Pentru acelasi motiv votantii trec cu vederea si continua sa-i voteze pe cei care au furat deoarece acesti votati fie sunt ei insisi hoti de cate ori apuca ori si-ar dori sa fure dar nu sunt in sunt in stare....
  • +11 (13 voturi)    
    EXCELENT (Joi, 14 noiembrie 2013, 17:45)

    _CK_ [utilizator]

    Am un singur cuvant: EXCELENT !!!


    In acelasi timp, nu pricep de ce sunt atat de multe comentarii la Ponta si atat de putine aici. Chirurgul acesta chiar merita sustinere !!!

    A muncit mai mult decat ar putea Victor Viorel Ponta sa munceasca in 10 vieti. Sunt sigur ca are mult mai multa experienta de viata.

    Astfel de oameni trebuie sustinuti. Astfel de oameni trebuie valorificati. Romani, treziti-va !!! Incepeti si spuneti tot ce va deranjeaza. Nu e de ajuns sa spuneti, luati atitudine. Asta ne lipseste: ATITUDINEA ! Fiecare roman, individual trebuie sa miste tara asta. E un lucru pe care multi nu l-am inteles inca. Nu e suficient sa zici ... lasa ca face altul. Asa gandesc foarte multi. Actioneaza ! Ia atitudine !
  • +1 (3 voturi)    
    trist.... (Joi, 14 noiembrie 2013, 19:49)

    costica [anonim]

    Uitati-va la balacarelile pe care Presedintele Basescu si Prim Ministrul Ponta zi de zi si le servesc cu perseverenta, dar si cu o totala indiferenta la problemele reale ale romanilor.
    Trist...
    Chiar ma intreb: de ce ramaneti in tara, Dle doctor, Romania NU se va schimba cat veti profesa Dvs si nici cand va profesa fiica Dvs, in schimb Dvs va amarati viata traita in furie in tara asta....
    Chiar merita ?!
    Pentru ce ?!
    • 0 (0 voturi)    
      costica (Vineri, 15 noiembrie 2013, 11:32)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui costica

      balacarelile halea se fac pe ciolan. asta pt. ca in momentul in care ii iei unui ciorditor nesimtit ciolanul incepe sa tipe si sa te balacareasca. in aceasta situatie, daca taci o incasezi.

      eu vreau sa-i vad pe basescu si pe ponta balacarindu-se pt. ca linistea si pacea acolo permit ciordeala fara limite, dar voi judeca actiunile fiecaruia dintre ei si voi hotara daca actiunile unuia sunt in interesul meu si ale altuia sunt opuse interesului meu.
  • +6 (6 voturi)    
    din pacate.... (Joi, 14 noiembrie 2013, 20:56)

    qwertz [anonim]

    minciuna cu servicii medicale gratuite, fara costuri va tine mult si bine in romania pentru ca asta vrea de fapt marele client : ''boboru' ''.

    Romanu' prefer sa dea o spaga (in speranta ca e micuta, si o da el cind vrea si cit vrea) decit sa plateasca costurile reale ale serviciilor. Desi nu va primi decit un gunoi (imi pare rau dar asta e de fapt sistemul sanitar rominesc). Prefera sa spere ca e el mai smecher decit sa plateasca. Si la urma urmei cind iese prost poate sa injure doctorii de voie

    De aia tot voteaza ca vitele tot felul de escroci care promit frumos dar nu fac nimic pentru ei. de aia arafat e mare star tv ca si si-a luat avion si da bine in costum rosu, de aia luncan la cluj vinde rinichi cu succes da ii da unu moca si peste rind lui arsinel, de aia cercel face baie in piscina de pe bloc in singapore, de aia si-a luat irinel popescu robot da vinci de 10 meleoane si-acum o a fie si ca*ademician si senator ...

    Unii dintre noi am inteles asta si ne-am luat lumea in cap: ne facem meseria in exil. Unde o fac eu acuma exista un mercurial. Ii zice ebm pentru asiguratii de stat si goä pentru privati. Platesc toti la cent. A fost nasol la inceput, mie mi-a luat trei ani pina am ajung sa operez singur. Dar imi fac meseria ca la carte fara sa trebuiasca si sa fac compromisuri. De materiale si aparatura nu vorbesc.

    Respect pentru domnu' care a ramas. Ii doresc sincer sa reuseasa sa isi faca meseria intr-un sistem liber concurential pe costuri si plati reale.

    Eu nu am crezut ca s-ar putea intimpla in romania. De fapt un asa sistem exista deja, merge bine mersi si nimeni nu se plange : stomatologia.
  • +3 (3 voturi)    
    doctor in romania (Joi, 14 noiembrie 2013, 21:29)

    Alexandrina [anonim]

    Doctore! te rog sa nu taci.
  • 0 (4 voturi)    
    Va salut din franta (Joi, 14 noiembrie 2013, 22:01)

    digi [utilizator]

    si ma doare la basca, muncesc de rup dar nu treb sa stau cu mana intinsa
  • +2 (4 voturi)    
    furia chirurgului (Joi, 14 noiembrie 2013, 22:09)

    mihai jutra [anonim]

    Salut doctore ,
    Esti dintr-o specie pe cale de disparitie. Pina se va
    intimpla ,mi-ar face placere sa te cunosc.
    Cu respect,
    Mihai Jutra
    Cluj
  • +5 (5 voturi)    
    Ati pus punctul pe " I" . Cu majuscule! (Joi, 14 noiembrie 2013, 22:50)

    profesor [anonim]

    Provin din sistemul de invatamant preuniversitar. Sunt revoltata de indobitocirea sistematica la care suntem supusi, ca natiune! Lasand la o parte faptul ca revolutia din decembrie *89 m-a cadorisit cu colegi care candva mi-au fost elevi ......si pe care cu greu ma chinuiam sa-i promovez la vremea respectiva. Gratie sistemului de invatamant particular, cu sau fara acreditare.....mi-au devenit colegi, ba mai mult, au chiar doctoratul... obtinut si acesta pe aceleasi cai. Acesti oameni astazi fac EDUCATIE. Si MEDICINA.

    Ajutooooooor!

    Traim intr-o societate in metastaza. Nu mi-am imaginat vreodata ca Romania va ridica PROSTIA la rang de arta. In timp ce state africane aloca 7-8% din PIB pentru EDUCATIE, Romania aloca 2,5%. Oare vom iesi vreodata din sindromul mioritic ale carui simptome induc tendinte de a intinde gatul la taiere????????
    Desteapta-te NATIUNE !
    • +1 (1 vot)    
      din pacate... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 10:12)

      barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui profesor

      domnule profesor, asta-i natia - apoi vocatia si situatia! excelenta formularea metastazei.
      respect si admiratie pentru chirurgul -raritate. el reuseste sa continue traditia unor somitati precum ion juvara, panait sarbu, dan setlacec, alexandru pesamosca sau dinu antonescu.
      curaj, domnule doctor, pe un alt mare revoltat (dr. alexandru bucur, fostul director de la urgenta) au reusit sa-l termine....
  • +2 (2 voturi)    
    O idee super interesanta! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 0:00)

    un dac [utilizator]

    Spaga fiscalizata. Stiu ca nu se va aplica niciodata, suntem muuuult prea ipocriti. Dar ideea este excelenta.

    Sa ma explic! Fie ca e sustinuta de stat, fie de propriul buzunar in sistem privat, plata se face pentru o "operatiune". Sa luam de exemplu o operatie oarecare. Statul sau privatul decide ca aceasta operatie costa 2 lei. Diferenta dintre doctori este uriasa, insa, in Romania sau aiurea. Prin urmare pentru 2 lei unii pacienti scapa, altii mor sau trebuie sa repete operatie.
    Ar fi minunat sa poti plati doctorul, nu operatia (operatiunea). Pentru ca operatiile nu sunt suruburi sa fie/coste la fel.
  • +2 (2 voturi)    
    Opinie (Vineri, 15 noiembrie 2013, 0:07)

    Azerty [anonim]

    Inteleg foarte bine ce spune dl coleg si il admir pentru taria de caracter de care dovada ramanand in tara.
    Vocea domniei sale trebuie mediatizata cat mai mult, pentru ca prezinta un proiect viabil de sanatate publica, reprezentand in acelasi timp si o solutie pentru salariile mizerabile si conditiile morale dificile in care lucreaza colegii romani.
    Dle doctor chapeau, ne baissez surtout pas les bras, c'est gr�ce �des gens avec une motivation sans faille comme la votre que la sant�publique �des chances de s' am�liorer !!
  • -2 (2 voturi)    
    <br> (Vineri, 15 noiembrie 2013, 2:06)

    cosmin [anonim]


    Banii se castiga muncind, dar muncind ce ?
    Trebuie sa inveti ceva sa prestezi un serviciu sau sa faci orice. Trebuie sa ai cunostinte. Alea se platesc.
    Fetita ce invata ? sa dea cu mopul ? Mult succes sa iti angajezi fetita ca femeie de serviciu.
    Trimite-o la scoala !
  • -1 (1 vot)    
    Cu respect (Vineri, 15 noiembrie 2013, 8:49)

    Sebi [anonim]

    Felicitari, respect si sper sa va faceti auzit.

    Am scris insa acest mesaj si pentru a va atrage atentia asupra unei greseli de conceptie, pentru ca va invatati copilul gresit: din pacate banii NU se castiga din munca. Dimpotriva: cu cat munca e mai grea, cu atat banii sunt mai putini si mai nesiguri. Va dau exemplu munca in agricultura si munca in constructii (nu afacerile in agricultura si constructii, ci munca, pentru ca despre ea vorbim). Adevarul este insa ca Banii se fac din alti bani, din afaceri si din politica.
    • +1 (1 vot)    
      tu gresesti (Vineri, 15 noiembrie 2013, 11:39)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Sebi

      Banii se produc prin munca. Munca productiva este singura care genereaza valoare. Orice altceva este furt de la altii.
      Munca cea mai grea nu este cea facuta de cel care are barosul cel mai mare. Un doctor are munca grea nu pentru ca sta treaz uneori si 24 de ore pe zi, ci pentru ca nu are marja de eroare si prea putine scuze. Cu timpul probabil ca o sa intelegi asta.
      • 0 (0 voturi)    
        Evident... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 13:40)

        Sebi [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

        Eu nu am spus cum se PRODUCE valoarea in societate. Am facut o observatie cu privire la cum se CASTIGA BANII (despre asta vorbea dl doctor, mai citeste o data formularea). Stiu ca pare cinic insa nu cei care produc valoare in societate detin banii. Studiaza putin mai in adancime si vei observa ca asa este: cele mai mari valori au murit in saracie, cu mici exceptii.

        Ce a produs in viata lui Soros? Sau Gruia Stoica? Iar exemplele pot continua la nesfarsit, in Romania, America sau UK... unde vrei. Este vorba despre bani, nu despre remuneratie.

        Eu stiu ca medicii au munca grea si de raspundere, am prieteni apropiati medici, dintre care unii chirurgi. Tot munca grea are si ala care face terasamente pentru autostrazi. Autostrazi care produc valoare decenii la rand. Eu zic ca amandoi castiga putin in raport cu ceea ce fac. Prin comparatie, ai idee cati bani are Dragnea (sau Udrea)? Sau familia Bush?
  • +3 (3 voturi)    
    prea multi tac, putini sunt cei care vorbesc (Vineri, 15 noiembrie 2013, 9:17)

    Marius Rosoga [anonim]

    Prietena mea este medic rezident neurolog. Din pacate in Craiova. De ce din pacate? Pentru ca a trai langa un medic este un test de rezistenta in Romania. Vine zilnic si-mi spune: am avut azi 2 gravi, unul nu scapa. Si incepe sa planga. Plange pentru ca:"puteam sa-l salvez dar nu am avut cu ce, Nu am putut sa-i fac investigatiile de care avea nevoie, nu am putut sa-i dau nici un medicament pentru ca nu avem nimic."Cum nimic? NIMIC NIMIC. Doar 2 flacoane de algocalmin. Ea a terminat medicina indrumata de Profesori Mari cum este dr. Cristescu si cum sunt multi altii in tara asta, din pacate inconjurati de mediocritati si neajunsuri. Cum sa te descurci cu 1100 ron lunar? Ai nevoie de cursuri, tratate, publicatii de specialitate. Citeste in fiecare zi cum poate. Mult. Cam 3ore pe zi. Zi de zi. Si cand vad in ochii ei o sclipire si-mi spune "uite, afara asta se trateaza asa, ce bine ar fi sa avem si noi" imi da putere sa fiu si mai aproape de ea. Sa-i caut carti la anticariate (sunt mai ieftine) chiar daca din punct de vedere al tratamentelor sunt depasite. Macar sunt scrise cu pasiune de Arseni si sunt mai ieftine. Mult mai ieftine si atat ne permitem noi acum. Doi tineri care incearca sa razbeasca in tara asta. Un inginer si un medic. Incercam sa ajutam prin cunostintele noastre, prin entuziasm... Dar curand si acesta va pieri, pentru ca suntem oameni. Vrem o casa, O familie, conditii sa dam tot ce e mai bun din noi. Si eram multi acum vreo 5 ani. Mai suntem cativa pe baricada (daca pot spune asa) dar..... Am inceput amandoi sa invatam germana. Stim engleza si franceza. Am zis ca a cunoaste inca o limba straina nu e rau. Dar in adancul sufletului ne gandim asa: cand nu vom mai rezista plecam. Ultimul stinge lumina! Insa cat vom putea mai ramanem, mai luptam. Pentru toti si pentru tot.
    Va felicitam dle doctor pentru caracter si pentru realizarile dvs. Pe dvs, dr. Stan, dr. Cristescu, Dr. Arseni, dr. Cantacuzino, dr. Aslan... si pe ea.
  • 0 (0 voturi)    
    Dr.Florin Chirculescu - un nume , un caracter (Vineri, 15 noiembrie 2013, 9:32)

    Carolla [anonim]

    Articolul d-voastra este cea mai frumoasa speranta data romanilor.
    Da, asta este calea, sa va confruntati cu reaua-credinta si s-o eradicati. Prostia si lipsa de scrupule trebuie demascate, si ele numai asa mai gasim calea normala.
    Sunteti un model, d-le Doctor, indiferent de varsta pe care o avem va vom retine numele. Fiica d-voastra va seamana si veti avea un demn urmas.
    Felicitari si un An 2014 cu IMPLINIRI!
  • +1 (1 vot)    
    felicitari (Vineri, 15 noiembrie 2013, 11:04)

    Oana [anonim]

    Furia! Da, frumos ca stiti sa va canalizati furia si orgoliul. Sunt madra ca exista oameni ca dumneavoastra, sunt mandra ca ati decis sa rupeti tacerea! Oamenii ca dumneavoastra contrbuie in fiecare zi la motivatia mea de a ma intoarce acasa. Si o voi face curand si atunci voi fi alaturi de dumneavoastra si alti curajosi care stau cu picioarele infipte in pamantul nostru si lupta pentru ce este al lor.
    Cu respect,

    Oana
  • 0 (0 voturi)    
    cred ca... (Vineri, 15 noiembrie 2013, 16:09)

    troll-hunts-innocent [utilizator]

    ...manualele de psihiatrie ar trebui sa includa o noua boala: obsesie compulsiva politica.
    un articol despre un doctor, aproape toate comentariile sint despre Ponta sau Basescu.
  • 0 (0 voturi)    
    asa da! (Vineri, 15 noiembrie 2013, 20:38)

    Zaraza [anonim]

    e bine ca scriem
    ne mai varsam din furii, mai scapam de ele ca altfel am fi bombe pe 2 roti la cata ignoranta si miserupism exista in politicieni.

    dar cine naibilui sa citeasca scrierile unor astfel de oameni de-a dreptul furiosi pe un sistem de rahat?
    ce societate suntem daca nu aveam verticalitate in Sanatate si Invatamant? de prosti si de bolnavi incurabili; mai ales la cap.

    am as o furie neputincioasa si un optimist tamp de imi vine sa ma dau cu capu de pereti!
  • 0 (0 voturi)    
    Medicina- alte adevaruri (Sâmbătă, 16 noiembrie 2013, 20:39)

    ana [anonim]

    daca tot avem atata curaj, haideti sa spunem lucrurilor pe nume si din alte pucte de vedere: pacientul vine la medic, medicul(cel putin in ro)- scrie repede reteta(cu med eliberate doar pe reteta)- ca medic de familie vorbim!!! - merge la farmacie, are 5-10 medicamente in plasa..colesterolul marit, deja e pe plavix, ranile nu i se mai inchid...si l intrebi: auzi, bre..de medicina alternativa ai auzit? stii ca daca iei ulei de in 2linguri pe zi, cateva luni- iti scade colesterolul? stii ca la neurodermita cu omega 3 si 6 ti se reface pielea si nu stai agatat de cortizon?? si te uiti in ochii lor naivi si neacrezatori si ti spui: e adevarat? sau visez? nu exista, cel putin la farmacie, interesul pacientului, nu ar avea cum pt ca daca eu cred ca pacientul trebuie sa si schimbe stilul de viata, nutritia sau pur si simplu mi se pare ca 80g de simvastatina cu potential de rabdomioliza(pete negre pe maini) e prea mult pt bietul prost care inghite- fara sa incerce altceva- eu imi pun altfel problema: cine si da seama ca daca un medic,asistent sau farmacist recomanda ce crede el pt pacient sau are statisticile lui personale si studiile pe care se bazeaza cand recomanda, ar fi concediat oriunde in lumea asta! de ce? pt ca nu e independent, pt ca nu este platit de pacient si nu va fi niciodata, si pt ca sist medical este aproape obligatoriu peste tot si ce e gratis(ca e obligatoriu) e mai bun decat cu bani, indiferent daca mai mult de jumatate nu vor fi niciodata sanatosi...si sunt intr un cerc care se invarte si ei trebuie sa ramana bolnavi! sfatul meu: aplicati medicina traditionala si cine mai are bunici sau batrani sa le urmeze sfaturile...pe anumite boli au o mai mare sansa de vindecare decat cu medicina clasica(si din nefericire pt cei care nu cred, eu stiu ca asa e...si am vazut, trait si studiat prea multe exemple)- pt ca si eu ca si alti oameni mi am dorit cu adevarat sa ajut si sa stiu cum pot sa ajut pe cineva si care e cauza boli lui(o alta poveste).
    • 0 (0 voturi)    
      avalansa vracilor (Luni, 2 decembrie 2013, 20:00)

      carolaina [anonim] i-a raspuns lui ana

      Da de malpraxis cu ierburi, siropuri, ceaiuri si alte ierburi ati auzit? Ca sa nu spun ca e curat, arlatanie!. Nu exista medicina alternativa, exista medicina complementara!!!! Care se practica, exista, nu e nicio noutate. Dar tot de catre medici cu stiinta de carte si experienta, nu de vraci, descantatori, desdeochetori si ce oti mai fi.
  • 0 (0 voturi)    
    legea valorii si reforma (Duminică, 17 noiembrie 2013, 8:02)

    florin negoita [anonim]

    corect. felicitari.dar, nu traumatizati copilul. Letitia=lumină, lasati-o să-și hotarască singură pasii, aptitudinile, inclinatiile, pasiunile, talentul, dragostea de muncă și meserie.în sănătate, ca și în educatie, justitie și economie, societate, reforma a fost confundată cu demolarea, lacăte pe uși, prostituție, nonvaloare. nu construim și nu avem UN STAT DE DREPT și DOMNIA LEGII, suntem la pământ cu moralul, cu legea valoarii, cu performantele.am rămas cu devotamentul, trecutul si....poate speranța pt cei mai tineri.suntem prea dispersati, marginalizati si ignorati de o clasă politică hulpavă, avară, incompetentă și coruptă pt ca tehnocracrații și patrioții să facă reformă, cultură și civilizatie!DESTEAPTA-TE ROMÂNE!
  • 0 (0 voturi)    
    Multumiri pentru articol (Luni, 18 noiembrie 2013, 11:52)

    Emilia [anonim]

    Cu adevarat cred ca doctorii sunt mana lui Dumnezeu, si ii respect, insa tare nu-mi place cand tot ce se intampla in jurul nostru ne face sa ajungem sa ne comportam atat de urat unii cu altii. Ce ne face sa ne intoarcem unii impotriva altora?
    Multumesc pentru acest articol. Si eu cred, ca impreuna, gandind si exprimandu-ne, facand ceva chiar si pe bucatica noastra mica, putem influenta lucrurile si aduce schimbarea nu neaparat pentru noi, dar macar pentru copilasii nostri.
  • 0 (0 voturi)    
    Salut doctore! (Marţi, 19 noiembrie 2013, 2:25)

    Alecu Covaci [anonim]

    Doctore Chirculescu, te aprob, dar te si compatimesc intr-un fel... Am fost colegi si la IMM si pe mare, dar nu ne-am intersectat decit prin biroul lui Cnab poate...
    Sunt de acord cu TOT ce zici, dar dupa parerea mea umila, te bati cu morile de vant. Lupti intr-un razboi pierdut deja... Lumea medicala romaneasca este pestritza, abulica, egoista, lipsita de consens si dezbinata. Este suficient ca guvernantii sa dea o Hotarare de Guvern care sa-i avantajeze pe unii si sa-i dezavantajeze pe altii ca va si mancati intre voi...
    Ce spui tu este corect si adevarat, dar N-AI CU CINE.
    Apoi, cu cine te bati? Cu toti mafiotii si toti cocalarii parveniti ajunsi "mari politicieni". Adica cu drojdia societatii... Pe astia vrei tu sa-i convingi ca si pacientii tai sunt oameni?...Ha-ha... Iti doresc succes.
    Ca esti orgolios, asta e, o sa-ti treaca.
    Daca te uiti prin recensamanturi cu populatia romaneasca emigrata, ai sa vezi ca numai aici in America de Nord sunt sute de mii de creiere, de "orgoliosi", de nemultumiti ca tine care "si-au luat lumea in cap"... Unii au putut sa-si faca in continuare meseriile, altii s-au reprofilat. Mai toti au fost oameni care au incercat sa schimbe dobitocia mioritica si sa impinga tara aceea inainte. Acolo n-au putut face nimic, aici insa, incaseaza salarii respectabile si si au o viata normala. N-au nevoie de lupte si scandaluri. In plus, copiii lor au cu totul alte oportunitati, au o gramada de usi deschise si vor ajunge Oameni.
    Ce vrei sa faci tu, ca personaj al lui Cervantes este admirabil, este sublim, dar pina la esec n-ai decit un pas. Iti doresc bafta si - parerea mea - mergi pe mana nevestei si hai incoace. Nu te va mai ignora nimeni.
  • 0 (0 voturi)    
    Dr. Chirculescu (Luni, 2 decembrie 2013, 22:30)

    adib [anonim]

    Bravo Florin! Cred ca daca mai multi medici sefi si lideri medicali s-ar asocia, ar putea clinti ceva. Sau proteste organizate ale lumii medicale, prelungite pana promisiunile politicienilor devin lege.
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari (Duminică, 16 august 2015, 19:44)

    Melinda Major [anonim]

    Felicitari, Domnule Doctor!
    Suntem multi care vedem problemele la fel ca Dumneavoastra.
    Problema relatata este complexa si complicata din care fac parte multi factori, multe paturi ale societatii noastre.
    E clar ca institutiile ale conducerii statului vor intentionat sa innegreasca doua sfere: invatamantul si sanatatea.(ex. In mass media sunt prezentate doar exemple negative ale medicilor si profesorilor.) Iar daca aceste doua paturi ale societatii se vor suprima, cu celelalte vor face ce vor..
    Una din rezolvarea problemei labirint ar fi schimbarea mentalitatii oamenilor. Si in acesta privinta cei mai vinovati suntem noi, profesorii. Noi, care aplecam capul la oricare regula adusa de catre conducatori fara sa ne gandim, fara sa ne unim, in ciuda faptului ca suntem de alta parere.


    Si.... totusi... bine ati decis ca ati ramas in tara! Avem nevoie de cei ca Dumneavoastra!
    Iar fiica sa devina chirurg daca ii place aceasta meserie.
    Suntem alaturi de Dumneavoastra!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă