​de profesie: Medic in Romania

Ce face un chirurg roman atunci cand se inchide spitalul in care lucreaza?

de V. Mixich     HotNews.ro
Joi, 29 august 2013, 15:49 Actualitate | De profesie Medic in Romania

dr. Toma Cucu
Foto: Arhiva personala
​Se lupta cu birocratia. Se lupta cu politicienii. Pierde. Priveste nedumerit in jur, incercand sa inteleaga unde a gresit. De ce autoritatile romane falimenteaza, prin subfinantare, un spital a carui singura vina este pozitionarea suculenta pentru dezvoltatorii imobiliari de pe litoral? De ce nu mai poate opera in spitalul in care a lucrat in ultimul deceniu?

Ca medic, el nu a gresit cu ceva. Ca barbat, poate: ca nu a plecat la timpul potrivit din Romania. Aceasta este povestea ortopedului Toma Cucu, chirurgul care nu mai poate opera pentru ca s-a inchis spitalul.


Dr. Toma Cucu este chirurg in sectia de ortopedie a Spitalului de Ortopedie si Traumatologie din Eforie Sud. Acest spital a fost desfiintat pe 26 iunie 2013, devenind sectie exterioara a Spitalului Judetean din Constanta. La o luna dupa desfiintare, activitatea chirurgicala a fost sistata, pentru ca autorizatia sanitara de functionare a expirat.
Aflat, din 2010, in administrarea Consiliului Judetean Constanta, bugetul primit de la stat de Spitalul Eforie Sud in 2012 a fost de 1,1 milioane Euro. Cu aceasta suma este imposibila mentinerea functionarii normale a unui spital. Chirurgii nu mai pot opera acolo si, din motive birocratice, nici in alte spitale din zona. Asta desi autoritatile romane deplang plecarea medicilor din tara.

ADMITERE LA MEDICINA COMUNISTA

dr. Toma Cucu:
“Tatal meu a fost tot medic, asistent universitar la catedra de Psihiatrie. In anumite directii a fost un de deschizator de drumuri, a scris si cateva carti, motiv pentru care a intrat in conflict cu regimul comunist. Secretarul de partid al Medicinei, cel care practic organiza admiterea la Facultate, a incercat oarecum sa se razbune pe tatal meu. Cu un an inainte de mine, fratele meu a dat si el la Medicina. Dar a fost atat de bun incat a intrat in primii zece si nu au avut ce-i face. Eu am luat o nota mai mica, dar care imi asigura totusi intrarea la Medicina.

Am fost asadar admis dar, dupa 2-3 saptamani, s-a afisat la avizierul Facultatii un anunt cum ca unei anume persoane - imi amintesc si acum numele - i s-a admis o contestatie si ca trebuie dat cineva afara ca sa intre ea. Eu am fost cel dat afara, desi s-a facut o ilegalitate: la cei cu aceeasi medie, intotdeauna materia de departajare era fizica, si eu la fizica aveam nota cea mai mare. Au schimbat si regula asta si m-au dat afara. Am avut atunci o luna de calvar: eram fericit ca luasem si, deodata, s-a rupt lumea pentru mine. A fost o nedreptate.

Tatal meu nu s-a lasat insa si a a fost destul de vocal, mai vocal decat iti permiteau vremurile. Cineva ne-a sfatuit sa fotografiem listele de admitere si, datorita unor interventii la nivel inalt, dupa vreo luna am fost readmis. Asta a fost experienta mea cu admiterea la Medicina. Iar tata, desi avea doua licente si publicase mai multe carti, a iesit la pensie tot asistent universitar.

De cand am deschis ochii si mi-am pus problema ce meserie sa fac, medicina am vrut sa fac. Nu pot sa-mi explic de ce. Acesta e destinul meu. In luna in care credeam ca am fost respins la examenul de admitere, tata a incercat sa ma convinga sa dau la alta facultate. Dar i-am spus ca nu, orice ar fi eu merg la Medicina.

“DIRECTORUL M-A SFATUIT SA NU MA PREZINT LA EXAMEN”

Ca medic stagiar si, ulterior, secundar, am lucrat la spitalul Sf. Ioan din Bucuresti, alaturi de doctorul Filipescu, o somitate in domeniul artroscopiei chirurgicale, domeniu in care am avut sansa sa ma pregatesc. In momentul in care a inceput primele interventii de acest tip la noi din tara, eu eram primul lui secundar si, practic, am participat la toata dezvoltarea disciplinei artroscopice in Romania. Dotarile erau proaste dar cu ajutorul unei fundatii s-a achizitionat aparatura necesara si evolutia a fost foarte frumoasa. In momentul in care eu am ajuns la spitalul de ortopedie din Eforie Sud stiam artroscopie foarte, foarte bine si cred ca fost sansa mea sa dezvolt aceasta tehnica si acolo.

Cand am terminat specialitatea de ortopedie, eram intr-o situatie destul de delicata: aveam un copil de un an si jumatate si, bucurestean fiind, am fost obligat de imprejurari sa dau concursul de medic specialist pentru o lista de posturi din afara Bucurestiului. Era concursul celor care nu reusisera sa-si “aranjeze” ceva in Bucuresti. Eu am ales Eforie dar, intre timp, aparuse un concurs pentru un post la spitalul de la Foisorul de Foc din Bucuresti. M-am inscris si eu, nu aveam nimic de pierdut, alaturi de persoana pentru care fusese scos postul. Abia incepeam sa iau viata in piept, eram inca naiv.

Si directorul de atunci al spitalului m-a chemat la un interviu. Mi-a spus asa: “Cum de v-ati inscris la acest post? Ca noi avem specialistul nostru, dorim continuitate. Ce stiti dumneavoastra sa faceti?” Si i-am spus ca am lucrat multi ani cu dr. Doru Filipescu si ca stiu proceduri pe care concurentul meu nu le cunoaste. Dar nu a contat si acel director m-a sfatuit sa nu ma prezint la examen. Desi platisem deja taxa de inscriere, m-am retras: imi era frica sa nu imi faca mai mult rau daca ma prezint.   

De ce nu am plecat din Romania? Sincer vorbind m-am temut ca nu voi reusi sa ma acomodez: limba, banii pentru examene (pe atunci nu se pleca atat de usor ca astazi), trebuia sa o iau cu totul de la inceput. Ulterior au intervenit argumente legate de parintii mei, pe care nu am vrut sa-i las singuri. Si, nu ascund, a fost implicata si o doza de orgoliu: orgoliul de a incerca sa razbat in tara mea, la mine acasa.

E un mit ca medicina romaneasca este foarte buna. Cum suntem cu autostrazile fata de Germania, asa suntem cu medicina fata de Olanda. Tocmai m-am intors de la un curs de acolo si spun asta desi sunt chirurg in Romania si nu as avea nici un interes sa recunosc asa ceva. Dar e adevarul.”

VOIEVOZII DE CARE NU TE POTI ATINGE

“In breasla medicala invidia profesionala e raspandita cum e aerul si apa. Este una dintre cauzele pentru care sistemul nostru medical este atat de jos. Promovarile nu se fac de obicei in functie de valoare, ci prin nepotism si prin relatii. Nu vreau sa intru in conflict cu nimeni, dar nu putem nega la nesfarsit realitatea. Pentru ca e nociva. Aproape au disparut profesorii cum erau pe vremuri, atunci cand, de exemplu, chirurgul Dinu Antonescu era o personalitate de necontestat si avea o alura de profesor. Din pacate, nepotismul nu e prezent doar in breasla medicala. La romani, nepotismul, fentarea legii, incercarea de a ajunge pe o pozitie desi nu o meriti, tine de experienta noastra ca popor: la noi nu e avantajos sa respecti legea. E avantajos sa o incalci.

Cand am ajuns la spitalul din Eforie Sud am facut un imprumut si, cu ajutorul socrului meu, mi-am cumparat singur echipamentul necesar pentru artroscopie. A fost un act de inconstienta caci nici nu aveam un apartament in Constanta. Am locuit intr-o locuinta de serviciu. Nu stiu daca as mai proceda la fel acum. De-a lungul anilor am mai achizitionat echipament din banii mei, caci la spitalul din Eforie nu aveau aproape nimic cand am ajuns eu acolo. Dar eram singurul din intreaga regiune care practica astfel de operatii: aveam pacienti si de la Galati, si de la Braila. Asta in timp ce la Spitalul Judetean din Constanta aveau un aparat nou cu care nu lucra nimeni. Acel aparat a stat nefolosit 10 ani, acei ani in care eu imi cumparam echipamente din banii mei.


Amplasarea spitalului din Eforie Sud

Practica medicinii in Bucuresti este foarte diferita fata de cea din regiuni. In regiuni ne lovim, si nu doar in medicina, de un fenomen foarte grav: voievodizarea.  Eu nu le mai spun baroni, caci baronii raspund totusi in fata cuiva. Voievozii sunt dumnezeii anumitor regiuni, ei dicteaza tot si au local o putere mai mare decat are prim-ministrul.

“CINE SPUNE CA VA FI USOR, MINTE”

Practic, sectia de Ortopedie de la Spitalul din Eforie este inchisa. Am primit o instiintare ca a expirat autorizatia de functionare a spitalului. Dar spitalul a fost preluat de cativa ani de autoritatile locale, timp in care ei nu au fost deloc preocupati de el. Si acum par mirati si zic ca a expirat autorizatia si ca e vina noastra. Vina noastra ca ce? Ca nu am putut sa investim, sa aducem suficienti bani de acasa ca sa modernizam un spital care este al statului?

Eu nu mai pot opera la Spitalul din Eforie, desi nu am gresit cu nimic, asa cum nu mai poate opera niciunul dintre colegii mei. Sunt complet bulversat si incerc sa-mi adun gandurile, sa vad ce se va intampla cu viitorul meu. Daca ma intrebati, acum, ce voi face, nu stiu ce sa raspund. Din pacate, m-au sunat multi pacienti care ar dori sa ajunga la mine, si ii aman. Efectiv, daca as avea o ruda pe care as vrea sa o operez eu, nu as putea face asta decat daca m-as duce la o clinica privata sa-i rog sa ma lase.

Deocamdata nu stiu ce voi face. Am fost cautat de cateva spitale din zona dar, din motive birocrate, nu se pot scoate posturi la spitalele respective. Nu vreau sa plec din regiunea asta, locuiesc deja de atatia ani aici si o mutare ar fi perceputa ca o schimbare negativa de catre familia mea. Dar am inceput sa iau in calcul, ca alternativa, si plecarea intr-o clinica din strainatate. Insa va fi foarte greu. Cine spune ca va fi usor, minte.

Sa regreti e cel mai rau lucru care se poate intampla. Atunci cand cineva regreta ca s-a nascut intr-o anumita tara, asta e practic o oglinda pentru administratorii acelei tari. Sincer sa fiu, as fi preferat sa ma nasc in America. Nu regret nicio clipa ca am ales medicina, tot asta as face, dar poate cu cateva mici modificari. Poate ca, imediat dupa Revolutie, m-as fi pregatit pentru a ma rupe de tara si a merge in alta parte, atunci cand inca eram tanar. Si atunci mi-as fi permis sa fac performanta in domeniul respectiv.”

Nota: "De profesie medic in Romania" este o serie de articole HotNews.ro care descriu viata mai multor medici care, in ciuda conditiilor, raman sa lucreze in Romania, oricat de incredibile ar putea parea motivele lor. Campania “de profesie medic in Romania” este initiata si sustinuta de Consiliul Investitorilor Straini.


Citeste mai multe despre   



Comentarii alese de moderator

  • Asa am patit si eu (Joi, 29 august 2013, 20:19)
    Sorin [anonim]

    Ca si chirurg de chirurgie generala sunt nevoit sa fug din tara. Stiu sa fac multe operatii si le fac foarte bine. Dar nu am unde. In timp ce ei tin pe posturi chirurgi iesiti la pensie, ascund posturi pentru a nu fi scoase la concurs. Sunt anumite spitale care chipurile au nevoie de chirurgi dar acelea nu au anestezisti sau dotari minime. Am, cu totul, 25 de ani de studii. E o tara atat de frumoasa, cu veri calde si o mare superba. Imi pare rau, dar nu am incotro. Bine ca inca exista si acest colac de salvare, exilul.










Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

17199 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    speranta a murit la ultimele alegeri (Joi, 29 august 2013, 16:03)

    Nitescu Daniela [anonim]

    Asa simt si eu, ca medicul din acest articol. Iar eu sunt programatoare.
    Si e si mai rau ca ma gandesc ca si daca s-ar strange si toti ceilalti care gandesc la fel, n-ar reusi sa schimbe lucrurile in tara asta, s-o faca iar suportabila si sa readuca speranta de mai bine, pentru ca am fi tot putini. Si in democratie majoritatea dicteaza.
    • +5 (9 voturi)    
      draga Daniela (Joi, 29 august 2013, 16:28)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Nitescu Daniela

      nu scrie si nu gandi asa, avem o problema cu organizarea, incerc si militez sa iesim in strada la numeroase postari aici insa avem un mare MINUS nu stim sa ne organizam la fel cum s au organizat cei care au condus Puciul de anul trecut, stiu doar ca e o chestiune de timp...
      • +8 (10 voturi)    
        ... (Joi, 29 august 2013, 17:27)

        kelye [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Romania e cu cu 30-40 de ani in urma din punct de vedere al implicarii si vietii sociale, deci da, ai dreptate, "e doar o chestiune de timp".

        Problema e ca acel timp se mentine decalat constant.

        Daniela, uita-te in jurul tau la cei de o varsta cu tine, uita-te la cei cu 2-3 ani mai tineri.
        Uita-te la reportajele de la revolutie, cum toti sperau 'sa se schimbe ceva'.
        O sa decizi singura ce perspective reale sunt :)
      • -12 (16 voturi)    
        un spital mai putin, spaga mai putina (Joi, 29 august 2013, 23:16)

        cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Ce face un medic roman cand se inchide spitalul? Simplu, nu mai ia spaga!
        • +4 (10 voturi)    
          ar trebui să vă fie rușine (Vineri, 30 august 2013, 11:14)

          Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

          Este tot ce vă pot spune.
          Vă povestește doctorul respectiv că a cumpărat singur echipamente pentru spital și tot ce puteți spune e această inepție. Good riddance ar fi dacă ați pleca dumneavoastră din țară!
          • -4 (6 voturi)    
            daca intri in cocina, te manca porcii (Vineri, 30 august 2013, 14:44)

            cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Ava_ps

            Sa presupunem ca domnul chiar face parte din cei 10% din medici care chiar daca sunt in pozitia de unde ar putea, nu santajeaza cu moartea pe pacientii.

            Dar cand domnul a intrat in breasla ce era si inainte de revolutie, si e si acum echivalenta cu SPAGA, trebuia sa isi asume riscul ca o euristica din mintea oricarui om nefatarnic sa declanseze la vederea unei imagini a unui halat alb cu stetoscop la gat reactia: "A! Uite un SPAGAR!"
            • +7 (9 voturi)    
              reflex dăunător (Vineri, 30 august 2013, 15:09)

              Ava_ps [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

              Reacția unui om normal - zic eu - este: ”Uite un om cu halat alb. Și-o șantaja sau nu și-o șantaja pacienții cu moartea?”

              Dar nu e nevoie să răspundeți, restul comentariilor vă clasează deja în rîndul celor care presupun automat răul. E dreptul dumneavoastră, dar e părerea mea că dăunați celor din jur cu această atitudine pesimistă.
          • 0 (0 voturi)    
            nu este vorba de rusine! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 9:20)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui Ava_ps

            Nu e vorba de rusine, ci de prostie!
            Inaintea considerentelor morale, vin cele FUNCTIONALE: OK, chirurgul cere shpaga, dar lumea de ce ii da?
            Pentru ca au disperata nevoie de abilitatile sale!
            Ce este mai rau decat un spital cu medici care te opereaza numai daca primesc shpaga?
            Este mai u sa se inchida spitalul, sa nu mai fie medici de loc, sa nu ai CUI sa ii dai shpaga ca sa te salveze!
        • +2 (8 voturi)    
          Asta e (Vineri, 30 august 2013, 12:22)

          CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

          Un raspuns de om dus cu pluta.
          Probabil ca faci parte din cei 7,4 milioane ca numai aia gandesc la fel.
        • -4 (6 voturi)    
          Mai e mult pana departe (Vineri, 30 august 2013, 14:55)

          cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

          7 comentarii negative din 7, pe un site care e totusi printre cele mai puternice voci in lupta impotriva spagii in Romania, la un comentariu cu caracter general care doar de ipocriti poate fi negat, ne arata ca mai e MULT pana se termina cu spaga in spitalele din Romania. Parafrazand, se pare ca nici pacientii Hotnews nu sunt mai principiali decat ai lor. Stati in turma, confundati frica fata de medic cu respectul fata de medic, iar cand doame-fereste aveti o problema, pregatiti PLICUL. F trist...
      • +4 (4 voturi)    
        sa luptam (Vineri, 30 august 2013, 19:11)

        G [anonim] i-a raspuns lui un domn

        Cumpar mitraliera!!!!
    • -9 (11 voturi)    
      Te plangi? (Joi, 29 august 2013, 17:36)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Nitescu Daniela

      Daca din postura de programator te plangi si invoci motivele si problemele domnului doctor din articol atunci inseamna ca esti stresata de viata.

      Sunt si eu in bransa si nu e asa rau. Da ar fi destule de imbunatatit (spitale, autostrazi) dar de aici pana la a regreta ca te-ai nascut in Romania mi se pare total exagerat cand vii din IT.

      Un programator bun traieste mai bine in Romania ca si in Franta! (cunosc personal). Cand sunt poblem medicale mai importante vestul e la 2 pasi (poti sa mergi la orice spital vrei, ca iti permiti - Budapesta, Viena etc.).

      Evident nu e acelasi lucru pentru toti cetatenii, dar repet ca si programator nu te poti plange ca traiesti in Romania, cel putin deocamdata.
      • +8 (8 voturi)    
        Si eu tot programatoare sunt, si da, (Joi, 29 august 2013, 18:27)

        XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

        si eu regret ca nu am plecat.
        Ca tot ai adus vorba de , eu am avut o problema medicala mai serioasa, si nu e asa usor. Unele investigatii sunt scumpe ca naiba, indiferent de domeniul in care lucrezi. Plus timpul, tratamentele etc. - chiar programator fiind, nu e asa usor sa scoti zeci de mii de euro (exista investigatii si tratamente foarte scumpe.), plus sa tot pleci de la serviciu ... nu mi-am putut permite, nici ca timp, nici ca bani. Am regretat amarnic atunci ca nu am plecat din tara, sa fi fost deja integrata in sistemul de asigurari dintr-o tara civilizata. Si crede-ma, se poate intampla oricui si oricand. Nu mai vorbesc de urgente - daca tot e sa te ia salvarea, parca mai bine sa fie una olandeza care sa te duca la un spital olandez.
        Iar daca ai copii, e chiar o nebunie sa ramai, cu sistemul de invatamant care ... ma rog,e asa cum e si se indreapta spre din ce in ce mai bine .
        Intr-un final, apare chiar un sentiment de frustrare din cauza jecmanelii - tocmai ca eu castig mai bine decat majoritatea, si eu si angajatorul platim taxe mari. Pentru ce ? Ca sa-i fure alde Ponta/Antonescu/Udrea ? Sa-i tin si pe votantii lor ? Sau pe bocitorii lui Becali ? Nu ca Merkel ar fi o sfanta, dar mai degraba i-as plati ei salariul din taxele mele.
        Eu as sfatui pe oricine, indiferent de ocupatie, sa plece. Cu cat mai de tanar, cu atat mai bine - e posibil sa apara ceva care sa va mai complice optiunile.
        Este doar sentimentul de invincibilitate care apare atunci cand te simti in putere si lucrurile merg bine, care te face sa crezi ca poti trai intr-o tara care se infunda tot mai mult in mizerie fara sa fii afectat, la un moment dat.
      • +11 (11 voturi)    
        n-ai inteles nimic (Joi, 29 august 2013, 18:39)

        kelye [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

        Trista viata ai daca totul se reduce la bani.

        Oricat de programator ai fi nu poti sa te refugiezi in 'casa-masina-birou', aia nu e viata. (ca doar astea le rezolvi cu bani)

        Imediat cum vrei sa iesi la o bere inevitabil dai de bastinasi, aia sunt problema.
        Sau cel putin pentru mine aia au fost :)

        Tot ca programator am plecat, salariu peste 1000E in ro. Degeaba. Urci in metrou si orice agramat te masoara cap-talpi. Dispret total daca nu cumva nu esti imbracat 'de firma'.

        Singurul regret e ca n-am plecat mai devreme.
      • +3 (5 voturi)    
        mda, semantica (Joi, 29 august 2013, 19:36)

        Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

        un programator bun traieste mai bine in Romania ca si in Franta

        corect este: decit in in Franta
        • 0 (0 voturi)    
          cred ca.. (Sâmbătă, 31 august 2013, 13:39)

          Tonitza [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

          .. a vrut sa spuna " la fel de bine in Romania ca si in Franta".
      • +12 (12 voturi)    
        trist daca gandesti asa (Joi, 29 august 2013, 19:58)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

        pt tine doar banii conteaza, daca castiga suficient sa taca din gura, nu? ce conteaza ca vezi coruptie la tot pasul, ce conteaza ca esti condus de dictatura mediocritatii, ce conteaza ca nu ai sosele, scoli, spitale, politie, parcuri, aer curat, oameni cu bun simt, ce conteaza ca nivelul de trai este dezastru? Daca are bani mai multi decat pensionarul sau muncitorul de pe santier sa taca din gura, nu? Asta e problema Romaniei, ca avem prea multi oameni ca tine, care cred ca doar banul conteaza, unii aleg sa voteze pt 5 kg de zahar, altii spun "de ce te plangi, ai bani"
        • -3 (3 voturi)    
          dreptate (Vineri, 30 august 2013, 21:13)

          bas [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          ai dreptate nu banii conteaza, ci numarul lor:vezi imbogatitii din USL ce au facut si ce fac, halal!
    • +1 (11 voturi)    
      amuzant! (Vineri, 30 august 2013, 9:08)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Nitescu Daniela

      Va pare rau ca v-ati nascut in Romania? Sa va para bine ca nu v-ati nascut in Congo, sa aveti sanse de 10% sa treceti de varsta de 10 ani, sa fi fost fugariti de lei in drum spre scoala, sa fi fost evacuati din spital nu cu hartii, ci de un paramilitar cu arma-n mana, sa fi facut operatii la umbra unui copac in aer liber. Sau poate in Siria, sa fiti arsi cu acid pe fata, poate si o mica mutilare genitala...
      Aveti impresia ca sunteti deosebiti, dar nu sunteti. V-ati nascut in locul potrivit, acum munciti sa vi-l faceti pe plac. Sunt foarte multi oameni decenti in Romania, doar ca decenta e o caracteristica aproape muta dpdv social. Daca am fi mai zgomotosi, mai prezenti, poate ca s-ar schimba ceva.
      • +9 (13 voturi)    
        si marmota? (Vineri, 30 august 2013, 13:50)

        kelye [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

        "Daca am fi mai zgomotosi, mai prezenti, poate ca s-ar schimba ceva. "
        Daca si cu parca se plimbau intr-o barca ...

        "V-ati nascut in locul potrivit, acum munciti sa vi-l faceti pe plac."
        Am muncit domnule, am muncit de la 21 de ani. Si dupa 10 ani de munca am constatat ca nu muncesc pentru mine, muncesc pentru 1000 de asistati social care imi dicteaza viata prin puterea votului cumparat.

        SI lasa-ma cu aberatii de astea gen 'fi fericit ca nu te-ai nascut in Congo' .. de ce sa nu fiu trist ca nu m-am nascut in Suedia, Germania sau Anglia?
        Asta e mentalitate sclavagista made in Romania.
    • -3 (5 voturi)    
      inainte de usl era lapte si miere (Vineri, 30 august 2013, 20:16)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Nitescu Daniela

      asta sa fie ideea comentariului dumneavoastra?
  • +1 (19 voturi)    
    Absolventii romani de liceu (Joi, 29 august 2013, 16:09)

    soundtrack [utilizator]

    merg la medicina pentru a face spagi, a stoarce bani de la nenorocitii de pacienti, nu pt ca au devotament, compasiune pt oamenii aflati in suferinta!! Asta mostenesc ei de la regimul comunist in care faceau pe micii dumnezei. Niciun medic nu e sarac, surorile medicale, dupa studii statistice socant de adevarate, sunt inca si mai feroce , insolente si incompetente. O persoana care si-a luat certificatul de mentorat in Brasov a ramas oripilata dupa ce a trebuit sa reia un studiu de 3 ori pe motivatia jobului asistentelor medicale: 95% din corpul medical nu are nici cea mai mica dovada de compasiune pt. pacient!!!!Mai mult, criteriile alegerii acestei meserii n-au de a face cu iubirea de semeni, ci cu banii, controlul asupra oamenilor suferinzi-cinism-si adulterul, adica o 'usoara' corupere sexuala a medicilor cu influenta.
    • +9 (15 voturi)    
      95 % e exagerat (Joi, 29 august 2013, 16:30)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      stiu medici atat din Sud cat si din Nord, daca ei ar citi postarea ta..ar fi mahniti..fa bine si gandeste te de doua ori cand scrii cifre..statistici..au impact emotional la suflete curate care..nu stiu ce ii aia politica..ci doar Politica Ingrijirii Pacientului..te astept cu o MEA CULPA !!!!
      • -6 (6 voturi)    
        95% nu este exagerat deloc (Vineri, 30 august 2013, 18:48)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ai auzit tu ca medicii sa protesteze din grija fata de pacient impotriva coplatei ? coplata prin care platim acelasi ,,serviciu'' de doua ori prin cas si coplata. de ce ?
        politica ingrijirii pacientului ? esti de pe alta planeta, fara plic mori la urgente !
    • +2 (2 voturi)    
      trist.... (Marţi, 3 septembrie 2013, 8:37)

      doctor_de_profesie [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      IN CUNOSTINTA DE CAUZA va spun urmatoarele:
      1. Probabil ca sunt si CATIVA medici care-si aleg meseria aceasta pentru statutul social si pe considerentul ca vor face bani...dar, statutul social de medic oricum este denigrat deja de multa vreme de oameni si toate par sa fii pornit de la SPAGA. Aceasta spaga, da-ti-mi voie sa va spun, ca in cele mai multe cazuri, vine de fapt ca o atentie din partea romanului, ca asa a fost obisnuit din fasa...ca la medic se merge cu plicu. Despre cei care tot aud de la diverse persoane ca CER o anumita suma de bani pentru a-l salva pe cel in nevoie...nu cunosc nici unul...daca sunt....SA LE FIE RUSINE!
      2. Despre "binecunoscuta" spaga: de cele mai multe ori, nu e spaga in adevaratul sens al cuvantului, ci pacientul vine cu atentia fara sa-i ceara nimeni nimic. Ce se intampla in mintea omului care da plicul "nesimtitului" de medic: Vine omul cu spaga pe care nu i-a cerut-o nimeni: Meicul refuza. Ce-i trece prin cap "spagarului" : prima chestie este cu siguranta: "NU E DESTUL, VREA MAI MULT". A doua este: "NU VREA SA IA BANII PENTRU CA NU O/IL POATE SALVA, E GRAV, E PE MOARTE/NU STIE CE SA-I FACA". Am certitudinea ca majoritatea celor care gandesc precum unele persoane care si-au scris gandurile aici, gandesc la un eventual refuz aceste lucruri. Daca ia banii, inseamna ca a primit mita, chiar daca nu a conditionat nimeni actul medical pentru o suma de bani, iar daca nu-i ia...inseamna ca vrea mai mult....e TRIST cum ganditi....trist....
      3. Nu sunt de acord ca omul sa vina la medic cu atentia, dar probabil daca as avea un copil si asi vedea ca nu mai am cu ce sa ma descurc, si salariul este abia peste o saptamana, poate asi lua si eu, ca ala micu nu stie sa manance numai paine cu dulceata de la mama de acasa o saptamana, nu ma lasa pe mine sufletul sa-i dau sa manance o saptamana paine cu dulceata....altfel...eu ma descurc, merge si painea cu dulceata.
    • +2 (2 voturi)    
      continuare (Marţi, 3 septembrie 2013, 9:08)

      doctor_de_profesie [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      4. Nu ai cum sa alegi sa-ti dedici viata oamenilor, daca nu e pentru iubire, compasiune fata de oameni. E IMPOSIBIL. Daca totusi aleg sa faca asta din motive financiare, va garantez ca nu vor practica meicina.
      Cine ar fii atat de inconstient, sa renunte la viata personala pe care o au alti tineri, pentru a-si dedica zilele si noptile studiului, sa te autoincurajezi ca lasa, nu conteaza ca trece viata pe langa tine, e important ca nu trece degeaba si vei stii ce sa faci cand cineva va avea nevoie de ajutor medical, ca azi ai invatat si mai mult, si mai mult...
      Odata intrati in sistem, cu diploma in mana, te izbeste valul rece din ochii si gura pacientului, si te gandesti ce ai facut gresit...si-ti spun alti colegi mai mari care au inteles deja , ca n-ai gresit cu nimic, suntem cu totii vinovati ca suntem medici, ca DA, ne sacrificam vietile sa le salvam pe-ale altora...cu asta am gresit....Ne mai incalzeste din cand in cand sufletul cate-o babuta modesta de la tara, care te priveste cu recunostinta, ca esti acolo la 3 dimineata si te ocupi de ea...
      5. Nu controlam pe nimeni, abia ne putem controla durerea adunata in suflet de la zecile si sutele de pacienti ingrijiti zi de zi.
      Pentru cei care cred toate atrocitatile care s-au scris de diversi indivizi care n-au habar ce inseamna sa iti dedici viata semenilor, nu pot decat sa simt o adanca tristete.
      NOI, paria societatii romane, ne vom face in continuare meseria cum putem noi mai bine, si cat mai putem, si probabil, cand va fii deja prea mult, vom mai pleca prin tari straine unde, omul bolnav care vine la tine ca medic, are convingerea ca-l vei trata cu drag, cum stii tu mai bine si nu-ti va pune la indoiala bunele intentii....
      MULTUMIM!
  • +15 (15 voturi)    
    Imagini cu cei vinovati (Joi, 29 august 2013, 16:11)

    vlad.pe [utilizator]

    Rog redactorii hotnews sa posteze in articol numele si pozele celor care doresc inchiderea spitalului, de la director pana la rechinii imobiliari, asta ca sa-i ia DNA-ul la bani mărunți.

    Poate ca asa o sa realizeze dumnealor ca traim intr-o țară democratica nu într-o jungla africana.
    • +12 (12 voturi)    
      de acord (Joi, 29 august 2013, 16:31)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      insa nu e greu de identificat ca in judetul Constanta USLamismul apermis ..asa ceva..si nu e nimic social democrat in ceea ce fac ei...cetateanu cu nume de Leguma si asociatul lui de la Consiliul Judetean..au transformat judetul Constanta in Feuda Lor !!!
    • +4 (4 voturi)    
      Cred (Vineri, 30 august 2013, 12:34)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Ca asta e cea mai buna postare.
      Si chiar daca, in mare, stim cine sunt, omul trebuie sa vada cu ichii lui ca sa creada realitatea cruda.
    • 0 (0 voturi)    
      dar ce crezi, ca este Flickr!? (Miercuri, 11 decembrie 2013, 9:31)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Ar fi imposibil, de unde atatia terraocteti pentru toate imaginile?!
      Ia gadeste un pic, ar fi fost extrem de bine daca era simplu, directorul este un marsav si la fel rechinul Costanda de Constanta, ce doreste sa faca dezvoltare in locul spitalului.
      In realitate, inchiderea spitalului a fost decisa de Consiluil Judetean, care a fost ales legal de electoratul dobrogean.
      Deci, nu X sau Y sunt de vine, ci sute de mii de persoane au decis ca Nu au nevoie de spital de ortopedie si de chirurgi!
      DACA lumea nu ar fi fost de acord, nici directorul si nici "rechinii" nu puteau sa faca absolut nimic!
  • -5 (11 voturi)    
    "Nici o vina" (Joi, 29 august 2013, 16:27)

    Mihai [anonim]

    "Eu nu mai pot opera la Spitalul din Eforie, desi nu am gresit cu nimic,..." Asa isi spun mii de romani care au ramas fara un loc de munca !
    Imi pare rau despre medicul in cauza dar, cazul sau nu este cu nimic mai special decat al tuturor celor al caror fabrici s-au inchis. Nici acestia nu aveau nici o vina !
    • +7 (9 voturi)    
      mda, diferenta este totusi mare (Joi, 29 august 2013, 16:51)

      edx [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Acel medic isi va gasi imediat de lucru intr-o clinica privata sau in afara tarii deoarece este un specialist bun si astia sunt mai rari pe piata, in schimb muncitori din fabrici gasesti cu duiumul.
  • -6 (6 voturi)    
    spitale (Joi, 29 august 2013, 17:59)

    dorin valeriu [anonim]

    Sa privim lucrurile si altfel : acest spital a fost, daca ma ajuta memoria, destinat cazurilor de tbc osos. A fost si ratiunea construirii sale pe malul marii; terapia la mare facea parte din complexul tratament al tuberculozei osoase inaintea erei tuberculostaticelor. Astazi, din fericire, aceste cazuri sunt rare si spitalul a fost reconvertit in ortopedie generala. Si acum se pune problema asa : are sens sa fie doua spitale de ortopedie la cativa km. distanta ? Cand la Constanta se trateaza si urgentele ? si e o clinica universitara..
    Nu pot sa cred ca medicilor dela Eforie nu li s-a facut loc la Constanta !
    Si daca pe locul fostului spital de ortopedie s-ar realiza un complex balnear-hotelier de mare calitate ar fi chiar o nenorocire ? Orice initiativa imobiliara sa o privim drept un complot al "rechinilor ?
    • +15 (15 voturi)    
      hai sa o dam invers (Joi, 29 august 2013, 20:02)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui dorin valeriu

      si daca ramanea spitalul ala era asa o problema? tu zici ca ce daca s-ar realiza un complex hotelier, eu zic ca e o problema. de ce? Exista multe astfel de complexe aflate intr-o stare deplorabila, vrei sa faci turism, ia nene unu din alea si fa tursim, repara-l si fa-l sa duduie, nu te apuca sa strici un spital pt nevoia ta de bani rapizi. Care e de fapt spilu, spilu e ca terenul ala se poate vinde IEFTIN daca esti in USL, ai acces la consiliul judetean, primarie, guvern etc asa ca e de luat o spaga grasa. De fapt, ca sa te citez, chiar ar fi o nenorocire daca ar lua si oamenii aia din USL o spaga sa manance si gura lor? Da, n-ar fi, pe langa dezastrul general asta e doar o mica picatura.
    • +8 (8 voturi)    
      Mai sus sunt postari cum ca medicii iau (Vineri, 30 august 2013, 12:39)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui dorin valeriu

      Spaga.
      Si tu vii acum si zici ca ce daca terenul se vinde unor rechini si isi fac ei un profit de il muta cu marfarul?!
      Adica mai bine sa fim furati, ca terenul e al statului, decat sa se practice medicina acolo la un spital care pentru asta a fost facut...
      Gandire adanca, ce sa spun!
  • +4 (4 voturi)    
    trist, foarte trist.... (Joi, 29 august 2013, 19:26)

    lili [anonim]

    Dar, cui ii pasa ?!
    Nimanui....
    Romania e pe faras la capitolul sanatatea populatiei, iar la celelalte nu e deloc altfel...
    Guvernantii nu ne ofera decat vorbe goale, realitatea este asa cum o arata acest caz REAL.
    Trist, foarte trist.....si multa dezamagire si sila....
  • +11 (11 voturi)    
    Articol coplesitor,autor de mare calitate si docum (Joi, 29 august 2013, 19:33)

    Alistar Ioan [anonim]

    Ceea ce se intampla la Spitalul din Eforie este nu un fapt divers ci un fapt semnificativ.
    Ni se arata de fapt maniera in care baronii USL ,fara rusine isi iau decizii prin care scopul este imbogatirea.
    Nu ma refer la cei 3 bancheri care incita la raptul din Eforie ci de gruparea din USL care conduce Constanta,orasul si judetul.

    Socoteala lor la USL este ca vor fi la putere prin daruri(de tipul gainii lunare a lui Nicusor si a primarului Constantei timp de 20 ani, se bazeaza pe faptul ca dumnealor cred in prostia eternal a romanilor.
    Exact cum Ceausescu facea fabrici demne doar de secolul 20 pentru a avea clasa muncitoare,tot asa si USL Constanta cred in eternitatea prostoiei maselor si permanentei lor la putere.Ceausescu s-a inselat si credem ca si axa Mazare-Nicusor Constantinescu vor pati la fel.
    Ca sanatatea tarii ii lasa rece, nu este nici un secret,ca isi incalca promisiunile de la alegeri il au exemplu pe Ponta.
    Deci cine ii poate opri sa nu sa desfiinteze cel mai titrat spital de ortopedie?
    Autorul articolului superb crede ca ridicolul poate ii va opri,dar intelectualul adevarat a fost mereu un naiv.
    Acesti indivizi nu pot fi dati afara decat cu biciul.Cainele nu pleaca de la macelarie si nici Nicusor sau clownul Mazare de la oportunitatea castigurilor si a activitatii penale de a se imbogati.
  • +7 (7 voturi)    
    penalii usl (Joi, 29 august 2013, 20:07)

    dhondt [anonim]

    Ciuma rosie din Romania,PSD-UL ,omoara orice atinge!!!Doi derbedei uslasi,care n-au muncit in viata lor nimic,s-au cocotat in fruntea Primariei Constanta si a Consiliului Judetean Constanta(Mazare si Nicusor Constantinescu) si devalizeaza tot ce le iese in cale!!!Cetatenii de rand nu-si dau seama ca orasul si judetul au incaput pe mana acestor mafioti dar niciodata nu este prea-tarziu,justitia poate sa trimita la puscarie acesti doi penali!!!
  • +9 (11 voturi)    
    Asa am patit si eu (Joi, 29 august 2013, 20:19)

    Sorin [anonim]

    Ca si chirurg de chirurgie generala sunt nevoit sa fug din tara. Stiu sa fac multe operatii si le fac foarte bine. Dar nu am unde. In timp ce ei tin pe posturi chirurgi iesiti la pensie, ascund posturi pentru a nu fi scoase la concurs. Sunt anumite spitale care chipurile au nevoie de chirurgi dar acelea nu au anestezisti sau dotari minime. Am, cu totul, 25 de ani de studii. E o tara atat de frumoasa, cu veri calde si o mare superba. Imi pare rau, dar nu am incotro. Bine ca inca exista si acest colac de salvare, exilul.
    • -5 (5 voturi)    
      Good riddance! (Joi, 29 august 2013, 23:39)

      cititor_hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Sorin

      Du-te prietene si lucreaza pe 6000 Euro/luna in Danemarca, dar un nivelul tau de trai o sa aiba un soc, ca nu se compara puterea de cumparare a 6000 Euro in Danemarca cu 15000 Euro in Romania.
      • +3 (3 voturi)    
        evident (Sâmbătă, 31 august 2013, 12:49)

        Aramis [utilizator] i-a raspuns lui cititor_hotnews

        ca 6000 nu se compara cu 15000, nicaieri in lume LOL
  • +6 (6 voturi)    
    Un sistem nociv (Vineri, 30 august 2013, 4:21)

    EMP [utilizator]

    Problema este ca, in Romania, fiecare domeniu de activitate sustinut din bugetul public este parazitat.
    A fi un medic bine intentionat, preocupat de interesul pacientilor, poate fi mai degraba un dezavantaj decat o calitate. Pentru ca esti scos din reteaua celor care controleaza sistemul medical in interes propriu. La fel e si in alte domenii finantate de la buget, este practic o mafie aflata in cardasie cu politicienii.
    Oricum, am ramas cu un gust amar citind articolul. Ne batem joc de putinii oameni care vor sa faca ceva pentru societate.
    Si am apreciat mult sinceritatea medicului, care spune pe sleau ca medicina romaneasca ramane in urma. In ziua de astazi, sa faci medicina de varf fara finantare consistenta nu mai e posibil, entuziasmul nu poate inlocui echipamentele.
  • -5 (5 voturi)    
    Dupa doi ani (Vineri, 30 august 2013, 8:51)

    v_i_elenin [utilizator]

    In aprilie 2011 V.M dezbatea problema unor bolnavi ce murisera in timpul transportului dintr-un spital in altul - aprilie 2011 fiind si momentul istoric al penibilei (si tardivei) reforme a sanatatii demarata de tandemul Boc - Cseke. Ei, dl. Mixich aprecia episodul inchiderii spitalelor ca util si binevenit, argumentind lipsa de temei a agitatiei privitoare la cele doua victime pe principiul: domnule, aia oricum ar fi murit, ca sufereau de boli incurabile! Dar asta nu trebuie sa ne impiedice sa apreciem marele curaj reformator al guvernului de atunci. Spitalele respective, fara doar si poate, trebuiau inchise.

    Pe 29 august 2013, Vlad Mixich isi manifesta insatisfactia cu privire la situatia unui mare chirurg al carui spital tocmai s-a inchis, respectivul fiind acum in situatia de a-si cauta de lucru. Un asemenea act samavolnic nu s-a putut face, fireste, decit de un guvern al imposturii si al abjectiunii (si anume guvernul in exercitiu, fosta opozitie din 2011). E posibil sa lasi pe drumuri un medic reputat? E posibil. Este uman? Bineinteles ca nu e uman, cu atit mai mult cu cit dezumanizarea e o alta proprietate a actualei puteri.

    E uimitor sa lucrezi totusi pentru un anume partid, sau, ma rog, grup politic - adica pentru oamenii care, guvernind efectiv cinci ani de zile, sint exact autorii acelei retro-reforme care a dus la inchiderea spitalelor, la concedierea medicilor si la invitarea lor sa paraseasca tara (invitatie pronuntata literal, de altminteri) precum si la moartea a destui bolnavi netransportabili - si cu toate astea sa scrii despre victimele acestui regim ca despre victimele altcuiva. E un caz de science-fiction propagat, hiperbolizat, aplicat. Iar mie nu-mi ramine decit sa cred ca V.M, ziaristul in cauza, fie pricepe ca scrie o opera de imaginatie, situatie in care e pur si simplu cabotin, fie crede ca scrie reportage-verite, situatie in care e bun de legat.

    Si uite asa se nasc marile dileme ale jurnalismului.
    • +8 (8 voturi)    
      Raspuns (Vineri, 30 august 2013, 11:13)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui v_i_elenin

      Sunteti amuzant de dezinformat cand ma acuzati ca as fi sustinut reforma sanatatii in varianta Basescu-Boc. Am scris zeci de articole si am fost in zeci de emisiuni in care am explicat de ce acel proiect, asa cum a fost el publicat, era prost. Sustin o reformare a sanatatii, e mare nevoie de ea, dar nu oricum.
      Punctual la acest articol sunteti din nou dezinformat. Intre cele doua situatii e o diferenta majora: intregului personal medical din spitalele inchise in 2011 i s-a asigurat transferul imediat in alte spitale. Medicii au continuat sa lucreze si sa aiba unde sa o faca. In cazul inchiderii spitalului din Eforie, pur si simplu chirurgilor de acolo li s-a interzis sa opereze, fara ca statul sa le ofere o alta alternativa. Abilitatile acestor chirurgi sunt practic risipite.
      Si spre o corecta reamintire: pe lista din 2011 erau multe spitale care trebuiau inchise si cateva care NU trebuiau inchise (din varii motive, toate justificate). De la caz la caz, am scris si vorbit si despre unele, sustinand inchiderea, si despre celelalte, fiind impotriva inchiderii. Daca ati citit doar articolele cu referire la primul caz, vina nu e a mea, ci a dvs, ca nu intrati suficient de des pe Hotnews :)
      • -2 (2 voturi)    
        ok, dar... (Vineri, 30 august 2013, 13:34)

        v_i_elenin [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        Bun, sa admitem ca aveti dreptate atunci cind spuneti ca nu v-am frecventat suficient de des articolele pentru a surprinde toate nuantele. Cu toate astea, eu am facut o distinctie de principiu care cred ca, dincolo de trimiterile la detaliu, ramine totusi valida. Dvs. doriti reformarea inteleapta a spitalelor romanesti, conditie in care tineti sa inclinati catre favorizarea unuia dintre autori (cei din 2011 sint preferati in raport cu cei din 2013) - cind, dupa parerea mea, lucrul duce la contradictie logica. In realitate ambele guverne au marcat cite un esec in reforma sanatatii. In fond o atare reforma presupune neaparat impacarea sistemului de sanatate atit cu cerintele bolnavilor (rezerve, medicamente, disponibilitatea imediata a tratamentului) cit si cu ale medicilor (dotari, securitatea job-ului). Ori pseudo-reforma sanatatii, la ora la care a demarat in 2011 sub auspiciile defunctului guvern Boc, avea ca scop principal numai manevrele administrative (inchideri si comasari), pentru ca in formula sa continuata de contabilul morbid Nicolaescu sa aiba ca scop principal numai creantele statului. Personajele cheie din sanatate (medicii si bolnavii) au ramas tot pe dinafara. Cu alte cuvinte puteti face, in articolele dvs, constatarea realitatilor, dar nu puteti face partizanat.
      • +2 (2 voturi)    
        caz similar (Duminică, 1 septembrie 2013, 17:52)

        ics [anonim] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        o poveste similara se desfasoara la timisoara in ograda baronului robu.

        ala s-a dat peste cap sa ciordeasca cladirea clinicii de dermato. care fusese cit de cit reabilitata. si care e spital de peste 250 de ani!

        da e in centru.

        culmea ca la timisoara au votat toti consilierii, indiferent de partid pentru asta. iar o mare parte din bobor a fost de acord, citez ''ce ne trebe spital in centru, alea sa fie la periferie, in centru trebe restaurante si cluburi''
    • +2 (2 voturi)    
      v i lenin (Vineri, 30 august 2013, 14:05)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui v_i_elenin

      este in mod evident filiatia sangvina si doctrinara care vi se potriveste va rog emigrati in URSS , era pe vremea lui lenin si va fi mai bine pentru tine tovarese !!!!
  • +3 (3 voturi)    
    închiderea spitalelor (Vineri, 30 august 2013, 14:12)

    EmilPopa [anonim]

    Închiderea spitalelor a fost si ramâne o aberaţie prin modul cum a fost gândită, adica economic, financiar. Poate să-si asigure venituri in raport cu Casa de asigurari, e bun, poate rămâne, nu poate sa asigure servicii platite de Casa, lacatul pe el!
    Dar nimeni nu se întreaba de ce pentru un servicu medical se dau bani ca pentru o cafea, sau de ce intr-o tara de 20 de milioane platesc asigurari de sanatate numai 3-4 milioane, sau de ce LASS (legea asigurarilor sociale de sanatate, Legea 145) a fost ingropata si modificata dupa bunul plac al guvernelor din ultimii ani, sau de ce banii colectati pentru sanatate ajung in Bugetul consolidat. Daca am indeparta capusele de pe sistemul de sanatate am avea excedent bugetar in acest domeniu, dar le convine politicienilor sa lucrezi si-n spital si-n cabinet privat, sa poti incheia contracte cu firme private de sanatate din bani publici, sa externalizezi serviciile din spitale firmelor baietilor destepti, sau sa platesti sisteme informatice la sume uriase in loc sa cumperi citostatice. Domnul dr. Cucu nu poate face decat ce a făcut tatal dânsului pe vremea comunismului: sa protesteze si sa se resemneze: ţara asta nu se mai face bine, indiferent câţi doctori va avea.
  • -3 (3 voturi)    
    cucu-cucu (Vineri, 30 august 2013, 21:07)

    bas [anonim]

    cred ca face: cucu-cucu
  • +4 (4 voturi)    
    Intro zi veti pica! (Sâmbătă, 31 august 2013, 1:44)

    Gabu [utilizator]

    Stiu cu siguranta ca, undeva in viitor, clovnul asta de primar impreuna cu pleava din Consiliul Local si-al lor bine hranit conducator vor da socoteala...Intrebarea care se pune este ce va ramane in urma lor?
    - Taxa de bariera, deja bine intrata in constiinta romanului, cu tupeu inventata de clovn;
    - Taxa de intrat in apa la mare (de sezlong);
    - Cartierul La Consilieri ( oare de ce s-o fi numind asa?) o superba zona de vile chiar pe malul marii;
    - Cartierul Italian (inca in constructie, tot pe malul marii)- apropo, mai e legea aia care spune ca malul apelor trebuie sa fie deschis liberei circulatii?;
    - Strazile ce au regim de parcare?!? Ai oprit si iata vine votantul sa-ti ia taxa de parcare!!!;
    - Parerea ca e normal ca si functionar public sa faci avere, sa-ti tragi un golf al lacului Mamaia sa-ti faci casa (cu stima, Dom' Primar);
    - Mamaia, unde nimeni n-a avut vreo proprietate, vanduta bucata cu bucata;
    - Delfinariul, o oaza de verdeata pentru locuitorii din zona acum cu o taxa exorbitanta de intrare;
    - City Mall, alta bucata taiata din zona verde a orasului promis cu patinoar pe care ia-l de unde nu-i;
    - Cazinoul in paragina..
    - Autobuzele poluante;
    - Centrul Constantei aratand ca dupa razboi;
    - Parerea ca poti sa adormi la volan mort de beat in plin centru si sa nu patesti nimic legal;
    - Sefi, directori, toti pusi pe criteriul afilierii si nu al competentei;
    • 0 (0 voturi)    
      Poate in 2050! Desi are si succesor ... (Miercuri, 11 decembrie 2013, 9:50)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Gabu

      Poate ca in 2050 leguma nu va mai fi primar, dar pina atunci, locuitorii municipiului Constanta, cu o perseverenta demna de o cazua mai buna l-au tot ales, l-au reales, l-au ales din nou ...
      CInd se va schimba primarul, poate ca va dispare taxa de bariera, dar restul?
      Cine va putea reface spatiile verzi distruse ?
      CIne va trasforma hotelul de fitze inapoi in spital de ortopedie, si cine va putea sa aduca inapoi pe medicii capabili?!
  • +4 (4 voturi)    
    aprecieri (Duminică, 1 septembrie 2013, 12:23)

    Moldovi Doina [anonim]

    Domnule doctor, va felicit pentru ca ati pus suflet in munca d-voastra, ca ati cheltuit bani din buzunar, lucru pe care l-am facut si eu, dar nu a vazut cine trebuia sa vada si pentru tot ce ati facut sa vindecati oameni. In Biblie scrie sa-l cinstesi pe doctor, ca vine de la Dumnezeu, dar autoritatile nu stiu sa aprecieze nici medicina, nici invatamantul, nici performanta si calitatea muncii, dar stiu sa-si faca salarii mai mari ca ale presedintelui, prime peste prime, si inca ce prime si altele.Mi-e sila de toate aspectele urate ale vietii noastre si de atata prostime care ia decizii proaste pentru Romania!
  • +2 (2 voturi)    
    trăiască comunismul cu plagiatorii lui (Luni, 2 septembrie 2013, 0:44)

    visio [anonim]

    Capitalismul este o jungla feroce; în fiecare zi trebuie să negociezi dacă vei să trăiești cât de cât. Comunismul este o ciumă intelctuală, o ciumă socială, o ciumă din toate punctele de vedere: a luat țăranul dela sapă și l-a făcut profesor universitar, profesor care a promovat indivizi și mai proști ca el.
    Am ajuns în România anului 2013 în care avem salarii și șpăgi pentru 600 de parlamentari, îns închidem spitale. Ca națiune, ca individ, trebuie să faci o evaluare a costurilor zilnice și să schimbi în bine situația. Însă, cum vor să schimbe românii situația? Votând primar al Bucureștilor pe Oprescu, cel care schimbă gazonul arenei naționale mai des decât plouă afară. De und eia bani Oprescu? Din buzunarul fiecărui bucureștean...și bucureștenii traversează pe trecerea de pietoni cu semaforul pe roșu, exact ca vitele pe stradă când vin dela păscut seara...bucureștenii votează Opescu deși acesta cheltuie 35000 eur pe un ceas public...nu avem bani pentru spitale, însă găsim mărunțiș pt șpăgile doctorului Oprescu. Cu așa oameni, situația din România nu se va schimba. Și nu am vorbit decât de bucureșteni; să vedem pensiile municipale ale ploieștenilor, să vedem șpăgile celor din vaslui, ne amintim de defrișările din harghita si covsana, etc...
    națiunea este bolnavă psihic, și singuri oameni cât de cât sănătoși sunt la spitalul 9...
  • 0 (0 voturi)    
    VOX POPULUI, VOX DEI! (Miercuri, 11 decembrie 2013, 9:16)

    hot news [utilizator]

    Chirurgul in cauza si spitalul de la Eforie sunt doar cazuri particulare, am putea zice "simptome" ca sa fim pe profil, este vorba de un fenomen general.
    Asa a decis Poporul , ca sistemul de sanatate nu reprezinta o prioritate, mult mai important este sa avem un Parlament cu peste 660 de membri, care sa aiba imunitate in fata legii!
    in mod evident, daca poporul ar fi vrut ca Romania sa devina o putere spatiala si sa facem nu doar naveta, ci astronava pentru Alfa Centauri, era imposibil!
    Dar un sistem medical decent?
    Asta este de domeniul posibilului, din moment ce nu exista, este clar ca POPORUL NU A VRUT ASA CEVA!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică