​de profesie: Medic in Romania

VIDEO Cele zece motive pentru care nu plec din Romania

de dr. Nicolae Rednic     HotNews.ro
Luni, 22 iulie 2013, 12:41 Actualitate | De profesie Medic in Romania

Nicolae Rednic
Foto: arhiva personala
„Cunosc multi medici romani care lucreaza in strainatate. Au un plus de disciplina si confort profesional, dar au platit cu cativa ani foarte grei. Eu n-am vrut niciodata sa platesc acest pret”. Nicolae Rednic, specialist internist la Cluj, este unul dintre medicii romani care intelege mai bine dramele individuale ale pacientilor, decat problemele colective ale sistemului.

Lucreaza intr-un spital cu brancarde ramase din timpul razboiului si lifturi actionate manual. Dar nu pleaca. Si pentru refuzul sau de a parasi Romania are zece motive. Cat de rationale sau irationale sunt acestea, ramane sa judece cititorii. Cat de importante sunt, stiu doar pacientii doctorului Rednic.

Cele zece motive pentru care nu plec din Romania:
  • Medicina e o meserie pe care poti s-o practici oriunde. Sunt medici pe statia orbitala MIR, pe vapoare, in statiile de cercetare din Antarctica, pe front, in inchisori, in scoli, in toate orasele si in majoritatea satelor. Un medic bun isi va gasi intotdeauna de lucru, in Romania si oriunde in lume.
  • Am avut si am mai departe in jurul meu modele. Stiu multi doctori mai buni decat mine, de la care fur idei de diagnostic, ale caror scheme de tratament le copiez. Sunt doctori pe care vreau sa-i ajung, am tinte profesionale in jurul meu, in Cluj, in tara.
  • Am satisfactii profesionale. Imi este luata in seama parerea, la un caz greu, imi este combatuta opinia de care eram cel mai sigur. Satisfactia intelectuala a profesarii medicinei vine din locul pe care ti-l castigi in grupul in care lucrezi. Cand eram tanar voiam sa le arat celor mai vechi ca sunt bun. De ce sa fi plecat din mijlocul unei asemenea provocari? Acum mi-am castigat printre colegi  o pozitie de care sunt multumit. De ce s-o pierd, plecand?
  • Exista o traditie “patriotica” medicala la Cluj, intemeiata de profesorul Iuliu Hatieganu. Imediat dupa Unire si in deceniile urmatoare, profesorul a ingrijit cu o caldura mai mare pe motii din Apuseni și pe ceilalti tarani ardeleni, exprimand, la fiecare vizita pe care o facea, datoria pe care medicul o are fata de oamenii locului. Lectiile sale s-au transmis, prin alte doua generatii de medici, pana la mine.
  • Am cunoscut pacienti germani si francezi. Aveau nemultumiri, criticau sau laudau medicii care ii ingrijeau cu aceleasi cuvinte ca si pacientii nostri. Relatia medic-pacient, inima practicii medicale, pare a avea aceleasi trasaturi peste tot in lume.
  • Am cunoscut medici germani si francezi. Au  sefi buni si rai, subalterni buni si rai, ca si mine.
  • Cunosc multi medici romani care lucreaza in strainatate. Au un plus de disciplina si confort profesional, dar au platit cu cativa ani foarte grei. N-am vrut niciodata sa platesc acest pret.
  • Lipsa unor mijloace de diagnostic si tratament este frustranta. Ai stii ce sa faci, dar nu poti. Nu m-am gandit, insa, sa plec din cauza aceasta. In lipsa acestor mijloace am stiut ca nu voi fi niciodata in elita supraspecialistilor, dar nu am considerat aceasta o infrangere.
  • Lipsa de organizare este pacostea cea mai mare in sistemul sanitar romanesc. N-am plecat din aceasta cauza pentru ca sper, la inceputul fiecarui an, ca, la proxima remaniere guvernamentala, voi fi numit ministrul Sanatatii!
  • Medicii italieni pleaca o data la sapte ani, cate trei luni, intr-un sat pierdut in savana africana, sa ingrijeasca, fara salariu,  bolnavi care n-au vazut, poate, niciodata un doctor. E o traditie catolica. Sunt un exemplu pentru mine.
Un fragment din emisiunea "Povesti in halate albe" (realizata la TVR 1 de Irina Pacurariu) la care a fost invitat dr. Nicolae Rednic.



In 2011, dr. Nicolae Rednic a publicat in Dilema Veche povestea unei zile din viata sa de medic.
 
“Sunt medic intr-un spital universitar dintr-un mare oras ardelean si, avand aceasta meserie, inteleg mai bine dramele individuale decat cele colective. Recunosc adesea cauza suferintei unui om de indata ce imi deschide usa, in schimb, ori de cate ori vorbesc cu prietenul meu din Minister, acesta imi demonstreaza ca nu pricep nimic din suferinta sistemului medical national si, mai ales, nu inteleg beneficiile acestei reforme sanitare. In fiecare zi astept sa se schimbe ceva in bine, in spital. In ultimii douazeci de ani s-a schimbat de douazeci de ori formularul de retete si tot de atatea ori cel de concedii medicale. Cam asta a fost reforma care a ajuns pana la mine. In fiecare zi astept altceva.

Azi, primul pacient pe care il vad este un varstnic de la tara, dintr-un judet din apropiere. Intra in cabinet sprijinit de fiica si ginere. Recunosc semnele alarmante ale unei boli probabil severe, inca nediagnosticate, desi a fost, in ultimele luni, de mai multe ori internat in alte spitale. Imi vin in minte repede variante de diagnostic, l-as putea ajuta, poate l-as putea salva.

E nevoie, insa, de investigatii care nu prea se mai fac la „stat“. Fara ele nu are rost sa-l internez, nu pot afla cauza bolii. Cu inima stransa, ii intreb: puteti plati cateva analize? Oamenii se uita unul la altul nelinistiti si intreaba: cat?. Fac un calcul aproximativ - cateva probe de laborator, o explorare imagistica, un antibiotic mai puternic pana ne lamurim si spun: zece milioane de lei vechi. Familia, resemnata, pare totusi usurata la auzul cifrei. Au cheltuit mult pana acum si se temeau ca aici, la clinica, suma va fi mult mai mare. Maine, ginerele se va reintoarce cu banii.

Semnez actele de internare si indrum bolnavul in salon. Pentru acest pacient, reforma ar trebui, mai intai, sa recunoasca incapacitatea statului de a-i asigura gratuit sanatate, sa marturiseasca efortul financiar urias pe care il face romanul, dincolo de taxe si impozite, pentru a sustine sistemul sanitar. In fata acestui bolnav, reforma ar trebui sa puna degetul rusinii pe obrazul demagogului care redacteaza legi de felul „orice pacient poate cere inapoi spitalului banii pe care i-a cheltuit din buzunarul propriu, cat timp a fost internat“. Reforma ar trebui sa-l ajute cu un sistem de asigurari private, de incredere, reforma ar trebui sa ma scuteasca pe mine, medic, de a cunoaste pretul unor analize indispensabile. Poate ca asta va face.

Urmeaza o doamna care are o boala cronica de peste zece ani. Este o pacienta grijulie, respecta sfaturile si se simte bine cu un medicament pe care il ia de la inceputul bolii. Vine pentru o „scrisoare medicala“, de multe ori doar o supervizare periodica, pe care medicii de familie sunt obligati sa ne-o ceara noua, specialistilor. Ma simt ridicol, medicul de familie si pacienta insasi stiu mai bine decat mine ce trebuie sa faca. Bolnava imi spune si doza din medicament care o ajuta cel mai mult. Pierd timp, completez o multime de hartii, bolnava pierde si ea timp. Pentru aceasta pacienta, reforma ar trebui sa aiba incredere in medicii de familie, sa le dea competente multiple, pe care sa le verifice, sa le dea responsabilitati mai multe, ajutor sa-si doteze cabinetele si o remuneratie mai mare. Imensa majoritate a bolilor pot fi diagnosticate, tratate si urmarite de acestia, mai eficient financiar si lasand mai mult timp si resurse spitalelor, mie, pentru cazurile dificile.

Pe hol, un pacient isi pierde cunostinta si cade in tipetele asistentei. Alerg, primele masuri ajuta, ce se va intampla in urmatoarele ore este inca nesigur, trebuie supravegheat intr-un salon. Avem o brancarda veche, din acelea care se folosesc pe front, iar brancardierii sunt de negasit de catre cele doua infirmiere pe care le trimit sa-i caute. Arunc o privire in jur, chem un barbat mai puternic, experienta ma ajuta sa aleg unul mai putin bolnav si, impreuna, destul de neindeminatic, ducem brancarda cu pacientul pe scari, la etajul doi.

Pentru acest pacient, pentru ca el sa ajunga mai repede in camera de urgenta potrivita, reforma ar trebui sa cumpere o brancarda usoara, pe roti, sa ne doteze cu un sistem de comunicatii rapid, sa construiasca un plan inclinat, un ascensor, o sectie bine compartimentata, un spital modern. Vad mai departe bolnavi in regim ambulator, fac vizita pe sectie, sunt chemat pentru doua consultatii la chirurgie, termin explorarile care imi sunt programate, o strecor peste program pe bunica educatoarei copilului colegei mele neurolog, o linistesc la telefon pe matusa care a avut un nod in gat, prezint un caz ilustrativ studentilor.

Ultimul pacient ma gaseste cu putine minute inainte de-a incheia aceasta zi de lucru. Un barbat de varsta medie, modest, obosit, speriat, cu sotia alaturi. Vine tocmai de langa Dunare. In Spitalul orasenesc i s-a gasit, pe radiografie, o tumora pulmonara. A calatorit cu trenul toata noaptea, a asteptat cateva ore in Spitalul de oncologie supraaglomerat, i s-a spus ca este necesara o biopsie, cineva l-a indrumat la mine. Sint putini medici care fac aceste manopere riscante in regiunea noastra. In unele judete nu este nimeni, desi cancerul este o boala atit de frecventa.

Nu are acte potrivite ca sa-l primesc, nu mai este nici un pat liber in care sa-l asez, il programez saptamana viitoare. Ma implora sa-l ajut acum, un drum lung pana acasa si inapoi il ingrozeste, nu intelege hatisul formal din spitale, a aflat ca are o boala in care fiecare zi conteaza, are speranta ca rezultatul biopsiei va fi unul bun, ca acest cosmar se va sfarsi mai repede. Este derutat, extenuat, incapabil, din cauza avalansei de informatii pe care le-a primit in putin timp, sa inteleaga nuantele explicatiilor pe care i le dau, riscurile majore, dar si avantajele acestei manopere agresive.

Il inteleg bine, zi de zi vad astfel de pacienti. Tin echipa medicala mult peste program, facem biopsia, rog un pacient din oras sa doarma peste noapte acasa si il asez in acest pat. Sotia va dormi pe un scaun, langa el. Pentru acest pacient, reforma are multe de facut. Ar trebui sa tina in tara miile de medici care pleaca, pentru a ajunge mai repede si mai usor la competentele pe care boala lui le cere, ar trebui sa angajeze mii de profesionisti, asistente specializate, psihologi, nutritionisti, recuperatori, care sa aline nenumaratele fete ale suferintei lui. Reforma ar trebui sa-i preia efortul, pe care bietul om adesea nu-l poate face, de a ajunge la cel mai potrivit medic pentru boala lui.

E aproape seara, nu are rost sa mai ies din spital, incep contravizita. Coridoarele si saloanele sunt mai linistite, bolnavii vorbesc intre ei, in grupuri mici, imbracati in aceleasi pijamale si halate de molton uzate. Da, si asta ar trebui schimbat. Ajung acasa dupa Telejurnal, la cotidiana dezbatere politica vesperala. Politicieni, jurnalisti, directori de spitale discuta reforma in sanatate. Se vorbeste despre importante restructurari, se identifica mari vinovati si se afirma mari salvatori. Dau dreptate cand unuia, cind altuia, e limpede ca nu am un punct de vedere clar. Asa suntem noi, medicii, intelegem mai putin dramele colective."

Nota: "De profesie medic in Romania" este o serie de articole HotNews.ro care descriu viata mai multor medici care, in ciuda conditiilor, raman sa lucreze in Romania, oricat de incredibile ar putea parea motivele lor. Campania “de profesie medic in Romania” este initiata si sustinuta de Consiliul Investitorilor Straini.





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Cursurile care le-ar fi putut salva viata celor 4 eroi SMURD. Autoritatile nu s-au gandit insa ca si ei trebuie antrenati

Cursurile dureaza trei zile si se pot face in doua centre din Constanta. Insa autoritatile nu au luat in calcul faptul ca si salvatorii trebuie antrenati.



25388 vizualizari
  • +22 (26 voturi)    
    felicitari domnu' doctor ! (Luni, 22 iulie 2013, 12:53)

    toma [anonim]

    multa sanatate si mult curaj !
    poate ca odata si la noi in sanatate, cu astfel de oameni. se va schimba ceva. in bine !
    • +22 (24 voturi)    
      Felicitari , Doctore ! (Luni, 22 iulie 2013, 13:01)

      citizen cc [anonim] i-a raspuns lui toma

      Un medic adevarat , cu o gandire de om care s-a pregatit ca sa salveze oameni in primul rand si probabil ca printre ambitiile sale aceea de a face avere este pe un loc secundar. Ne trebuiesc cativa medici ca acesta dar in acelasi timp trebuie sa facem in asa fel incat munca lor sa fie rasplatita si ei sa aiba confortul de care au nevoie .Asta este treaba guvernelor dar din pacate nici unul nu a putut face ceva ,Romania s-a umplut de smecheri care fura iar medicii au ramas pe ultimul loc ...
      • +3 (19 voturi)    
        spaga la concursul pentru post (Luni, 22 iulie 2013, 15:20)

        ana [anonim] i-a raspuns lui citizen cc

        intrebati_l pe domnul doctor cat a dat spaga la angajare, pentru ca internist la cluj fara spaga nu ajungi, va spin sigur
    • -1 (7 voturi)    
      dar motive ca sa pleci nu ai ? (Marţi, 23 iulie 2013, 4:56)

      I.S.S. [anonim] i-a raspuns lui toma

      Statia orbitala MIR nu mai exista din 2001. Deci primul motiv e gresit, daca nu cel putin... stupid.
  • +10 (20 voturi)    
    asta a fost tare :) (Luni, 22 iulie 2013, 13:24)

    ampersand [utilizator]

    motiv[e] pentru care nu plec din Romania:

    Medicii italieni pleaca o data la sapte ani, cate trei luni, intr-un sat pierdut in savana africana, sa ingrijeasca, fara salariu, bolnavi care n-au vazut, poate, niciodata un doctor. Sunt un exemplu pentru mine.
    • +18 (20 voturi)    
      pare, dar nu e cum crezi tu (Luni, 22 iulie 2013, 13:33)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      se refera la menirea doctorilor de a salva vieti inainte de a se gandi la confortul lor.

      e drept ca cele 10 "chestii" nu sunt motive, cat mai degraba o analiza a ssitemului medical, a rolului lui personal intr-un angrenaj etc.
      • +1 (15 voturi)    
        "menirea doctorilor" (Luni, 22 iulie 2013, 13:51)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        De la menire la faptuire e cale lunga, prea lunga pentru medicul roman, care-alege direct faptuirea, nu menirea.
    • -10 (22 voturi)    
      tot respectul pt doctor! (Luni, 22 iulie 2013, 13:50)

      o8561 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      1) Pe dumneavoastra ce va opreste sa va duceti in Africa pentru 3 luni de zile fara salariu!?

      2) Ceva mai personal. Ce salariu aveti si ce venit aveti, daca nu e secret !!! Si venitul extra din ce surse!?

      Vad ca incepe propaganda.

      Ca politistul care aparea la Antene.
      Cu salariul intreg manca o luna de zile (4 saptamani),
      dar redus cu 25% deabia ii ajungea 1 saptamana.
      • +1 (9 voturi)    
        suna frumos, dar... (Luni, 22 iulie 2013, 17:32)

        Sorin [anonim] i-a raspuns lui o8561

        Felicitari domnului doctor pentru gandirea dansului! Totusi, imi sta pe limba o intrebare: ce ramane din toata aceasta istorisire frumoasa cand nu prea ajung banii pentru plata facturilor si alimente? Fiindca un medic care e cinstit (da, sunt destul de multi), cam pe acolo e cu venitul sau - un trist adevar.
        In acest caz v-ati mentine aceleasi puncte de vedere?
      • +6 (8 voturi)    
        E de ajuns un search (Luni, 22 iulie 2013, 17:32)

        Businessman [utilizator] i-a raspuns lui o8561

        Ca sa vezi cum e cu voluntariatul la canadieni si nu numai la ei. Propaganda e in capul tau, pt ca esti bombardat zilnic.
    • +14 (30 voturi)    
      :))) (Luni, 22 iulie 2013, 14:25)

      DelaCLUJ [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Articolul este o manevra disperata de PR prin intermediul careia se incearca stoparea exodului medicilor din Romania spre Occident.

      Din datele oficiale (limitate ca acuratete, insa astea raman totusi de referinta...) rezulta ca de la intrarea Romaniei in UE (la 01 ianuarie 2007)....peste 25.000 de medici au plecat din Romania pentru a lucra in Occident.

      Exodul unei categorii profesionale (medicii) privilegiata INCLUSIV in comunism...spune multe despre situatia particulara din sistemul de sanatate....si despre situatia generala din Romana...

      Astfel incat, din cand in cand, sunt de asteptat astfel de manevre disperate in care unii medici "deontologi" incearca, sa dea exemplu de "daruire" si "patriotism".....

      Cei mai slabi de inger "pun botul"...
      Cei care gandesc cu adevarat.....nu pot fi impresionati de astfel de papagaleli la care, din pacate, presa pune umarul din greu....
      • +2 (10 voturi)    
        hmmm (Luni, 22 iulie 2013, 17:37)

        Teri [utilizator] i-a raspuns lui DelaCLUJ

        va contrazic a propos de "daruire" si "patriotism" - am sansa de a lucra in sanatate avand colegi niste oameni extraordinari, care au avut ocazia specializarilor sau supraspecializarilor pe afara, care ar fi putut lesne sa isi faca acolo loc si care, exact pentru ca le pasa, au optat pentru Romania.
        Va asigur ca nu sunt deloc o minoritate insignifianta astia, carora le pasa !
        • +3 (7 voturi)    
          Patriotism... (Marţi, 23 iulie 2013, 2:23)

          Mamidecesuntnegru [utilizator] i-a raspuns lui Teri

          Patriotism de 2 lei. Can mergeti pe afara tot asa sa spuneti de Romania...
        • +2 (2 voturi)    
          Cinste si respect pentru medicii romani!!!! (Marţi, 23 iulie 2013, 12:50)

          meletia [utilizator] i-a raspuns lui Teri

          Viata mea depinde de sistemul sanitar de 15 ani de zile!...Accident vascular cerebral, lupus eritomatos sistemic, cancer pulmonar cu pneumectomie stg,...imi cresc nepotelul,sunt ajutor pentru familia mea! ...nu as mai exista fara pricepere, daruirea,pasiunea si altruismul medicilor mei dragi!...Spitalul Cantacuzino,spitalul "Marius Nasta", spitalul Municipal Universitar, spitalul "Sf.Luca!!!! Medici de exceptie!
      • +3 (3 voturi)    
        cel mai pertinent comentariu (Marţi, 23 iulie 2013, 17:14)

        misu [anonim] i-a raspuns lui DelaCLUJ

        Stimate "DelaCluj", ai sesizat perfect unde bate articolul. E un articol manipulant. Si eu il ascult pe Vasile Astarastoaie care de citiva ani tot atrage atentia asupra fenomenului migratiei medicilor din Romania. Pina la urma la majoritatea cinstiinta trece mai intii prin stomac. E adevarat ca se munceste mult in spitalele din Europa de vest, US sau Canada, dar acei medici au si o satisfactie pe masura. Acei oameni TRAIESC nu SUPRAVIETUESC! As prefera sa fiu tratat de un om care nu se gindeste la ce va minca miine sau cum si va plati rata la apartament. Daca dl dr. Rednic va reusi sa stringa in jurul lui doctori pentru care viata personala nu e pe primul plan, atunci vor fi pacienti multumiti. Ii urez succes!
      • -1 (1 vot)    
        Medicina (Marţi, 23 iulie 2013, 18:35)

        sergiu [anonim] i-a raspuns lui DelaCLUJ

        Medicina ar trebui sa fie un hobby pt doctori si o placere dar in Romania nu a fost asa si nu v-a fi decit foarte putini dintre cei in halate albe care sa gindeasca astfe, desi multi il lauda pe acest doctor totusi tin sa cred ca cel mai mare motiv al sau e in motivul 9 aceal de a ajunge Ministrul Sanatatii, dar as vrea sa stiu si eu cam cit a contribuit si el la inbunatatirea spitatlului unde lucreaza in a-l moderniza pe dinautru si nu pe din afara, deoarece in Romania este obiceiul de a moderniza totul pe din afara sa arate luxos dar cind intri intr-un spital zici ca intri intr-o morga sau crematoriu, cu tot feluri de mirosuri, te im bolnavesti mai tare dupa ce ai trecut pragul spitalului decit ai fost pina a ajunge la el, vreau sa stiu si eu cam cu ce a ajutat el evoluarii organizarii in spitalul in care lucreaza in clinica de care apartine, cum isi motiveaza colegii sa aiba o gandire mult mai occidentala, daca lipsa de aparate medicale duc lipsa in acel spital de ce nu au aincercat sa puna mana de la mana , sau salariu de la salariu pit asi inbunatati munca si servicul care il performa, da e usor a vorbi dar sint lucruri care se pot face pina a ajunge Ministrul Sanatatii, numai bunavointa responsabilitate si darnice si se pot face multe lucruri, dar nu cred ca nic acest doctor si nici colegii lui nu si-ar da 10% din salar sau salariile de concediu si 50% din spaga pt a crea un mediu adorabil atata pt pacienti cat si pentru ei insisi .... astept doar sa ajunga Ministrul sanatii sa ajunga la sacul fara fund ori asteapta ajutorare de la guvern .... asta e Romania... treziti-va la realitate
      • -1 (1 vot)    
        Medicina (Marţi, 23 iulie 2013, 18:35)

        sergiu [anonim] i-a raspuns lui DelaCLUJ

        Medicina ar trebui sa fie un hobby pt doctori si o placere dar in Romania nu a fost asa si nu v-a fi decit foarte putini dintre cei in halate albe care sa gindeasca astfe, desi multi il lauda pe acest doctor totusi tin sa cred ca cel mai mare motiv al sau e in motivul 9 aceal de a ajunge Ministrul Sanatatii, dar as vrea sa stiu si eu cam cit a contribuit si el la inbunatatirea spitatlului unde lucreaza in a-l moderniza pe dinautru si nu pe din afara, deoarece in Romania este obiceiul de a moderniza totul pe din afara sa arate luxos dar cind intri intr-un spital zici ca intri intr-o morga sau crematoriu, cu tot feluri de mirosuri, te im bolnavesti mai tare dupa ce ai trecut pragul spitalului decit ai fost pina a ajunge la el, vreau sa stiu si eu cam cu ce a ajutat el evoluarii organizarii in spitalul in care lucreaza in clinica de care apartine, cum isi motiveaza colegii sa aiba o gandire mult mai occidentala, daca lipsa de aparate medicale duc lipsa in acel spital de ce nu au aincercat sa puna mana de la mana , sau salariu de la salariu pit asi inbunatati munca si servicul care il performa, da e usor a vorbi dar sint lucruri care se pot face pina a ajunge Ministrul Sanatatii, numai bunavointa responsabilitate si darnice si se pot face multe lucruri, dar nu cred ca nic acest doctor si nici colegii lui nu si-ar da 10% din salar sau salariile de concediu si 50% din spaga pt a crea un mediu adorabil atata pt pacienti cat si pentru ei insisi .... astept doar sa ajunga Ministrul sanatii sa ajunga la sacul fara fund ori asteapta ajutorare de la guvern .... asta e Romania... treziti-va la realitate
    • +6 (6 voturi)    
      doctori romani (Luni, 22 iulie 2013, 18:16)

      Moshu [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Medicii romani fac chestia asta 7 zile pe saptamina.
  • +7 (7 voturi)    
    acel patriotism minimal (Luni, 22 iulie 2013, 13:30)

    pointless man [utilizator]

    de care are nevoie o națiune pentru a exista. mai simplu: dacă isus spune că toți oamenii sînt frați, cel ce vorbește aceeași limbă cu mine îmi este un pic - doar un pic - mai frate decît ceilalți. adică, cînd doi se îneacă și unul este român, sar după el și apoi mă ocup și de celălalt. dar nu-l abandonez !
    • +1 (3 voturi)    
      mda (Marţi, 23 iulie 2013, 2:56)

      ala_ [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Genetic vorbind chiar suntem rude cu totii
      Insa chiar asa....se aplica cruda realitate: frate, frate, dar branza e pe bani. Si e bine sa fie pe bani, pentru ca altfel am fi mai putin corecti si-ar produce mai multe probleme.
      Pana una alta, intai trebuie sa te ajuti pe tine, si apoi poti incerca sa ajuti pe altii. Adica, tu daca nu stii sa innoti, degeaba sari in apa. Si oricum in loc sa sari in apa, ar fi mai bine sa mergi cu o barca.
      Eu nu as face diferenta intre un roman si alta persoana cand e vorba...Am intalnit destui romani in strainatate cu care pur si simplu nu vreau sa am de aface. Doar pt ca avem aceeasi limba si alte elemente in comun, nu inseamna ca ne tragem de sieruturi, ca ne stim de-o viata sau ca eu am vreo datorie sa te ajut sau sa-ti ascult prostiile.
      A cam venit vremea sa mergem mai departe. Fara atatea minciuni, exagerari si vorbe goale precum articolul de fata...ca asa e mai sanatos.
  • -6 (10 voturi)    
    dom'doctor.. (Luni, 22 iulie 2013, 13:39)

    Vrc [anonim]

    Exact..asteapta sa fie Ministru.
  • +10 (14 voturi)    
    Felicitari (Luni, 22 iulie 2013, 13:42)

    Emiliom [utilizator]

    Trebuie sa ramana cineva si in Romania. Eu sunt in UK si imi merge extraordinar, dar cu multa munca.
    In nici un caz nu imi doresc sa revin in tara si sa profesez pe bani cu care de abia imi platesc ratele si intretinerea.
  • +5 (7 voturi)    
    sanatatea noastra (Luni, 22 iulie 2013, 14:26)

    Rodica [anonim]

    Poate daca am invata sa ne traim viata mai sanatos, poate daca am invata sa traim mai frumos...atunci si sanatatea noastra ar fi mult mai buna.
    In loc sa cheltuie ajutoarele de somaj pe bautura si tigari ar putea sa cumpere seminte si sa isi cultive curtea cu cateva din cele necesare vietii de zi cu zi.
    Pentru cei care isi bat joc de viata lor noi platim taxe in fiecare luna, pentru cei care isi bat joc de lucrurile simple nu putem sa-i ajutam pe cei care chiar au nevoie...
    • +4 (4 voturi)    
      solutia pt criza din sanatate (Marţi, 23 iulie 2013, 2:48)

      ala_ [utilizator] i-a raspuns lui Rodica

      este sa-ti cultivi semnite in parcarea din spatele blocului.
      hai ca esti tare d-na Rodica :)

      Mai am si eu o propunere, si impreuna dam lovitura. In loc sa mergem la dr, ce-ar fi sa murim acasa. Scurt si la obiect. Asa nici sistemul nu va mai avea probleme, si toata lumea e fericita.
  • +9 (11 voturi)    
    2014 (Luni, 22 iulie 2013, 14:48)

    Reader [anonim]

    Nu zic ca articolul este propaganda, dar 1 ianuarie 2014 va fi o lovitura destul de dura pentru multe sectoare (publice sau private) din ro.

    Daca multi nu au plecat datorita permiselor de munca, cu siguranta ofertele din "afara" vor fi mai tentante, iar decizia de a pleca mult mai usor de luat. Ce se va intampla in RO? vor mai fi astfel de exemplare (imi cer scuze pentru exprimare) foarte rare, dar care nu vor putea duce in spate tot sistemul.
  • 0 (10 voturi)    
    Felicitari doctore, felicitari articol (Luni, 22 iulie 2013, 14:53)

    Om [anonim]

    Felicitări pentru articol, felicitări pentru domnul doctor. În sfârşit mai putem citi şi noi altceva în afara articolelor de scandal cu informaţie "0". Vă mulţumesc ambilor!
  • +3 (5 voturi)    
    Cele zece motive pentru care nu plec din Romania (Luni, 22 iulie 2013, 15:22)

    Anonim [anonim]

    Imi doresc din tot sufletul ca sistemul sa nu poata invinge vreodata, indiferent ca se schimba sau nu.
  • +9 (9 voturi)    
    fiecare îsi face propriul calcul (Luni, 22 iulie 2013, 16:37)

    vlad [anonim]

    "Cunosc multi medici romani care lucreaza in strainatate. Au un plus de disciplina si confort profesional, dar au platit cu cativa ani foarte grei. N-am vrut niciodata sa platesc acest pret."

    Majoritatea însã preferã câtiva ani grei pt a avea acel mediu disciplinat unde meritul vine recunoscut! Asta pt cã si în România anii grei sunt de plãtit...doar cã în majoritatea cazurilor odatã plãtiti medicul nu se alege cu nimic...
  • +2 (6 voturi)    
    de profesie: Medic in Romania (Luni, 22 iulie 2013, 17:31)

    Anonim [anonim]

    Felicitari domnule DOCTOR !
  • +3 (7 voturi)    
    wake up, doc! (Luni, 22 iulie 2013, 18:08)

    Ion [anonim]

    statia MIR nu mai exista de... 12 ani! Dar, bravo lui! Ultimul stinge lumina!
  • -2 (6 voturi)    
    SPAGA ! (Luni, 22 iulie 2013, 18:28)

    nycman91 [utilizator]

    primele 5 motive cred ca sunt spaga,care pe afara nu prea se da iar urmatoarele 5 lipsa de responsabilitate din romania,adica poti sa omori omul ca iei mustrare de la colegiul medicilor sau cel mult 10% din salariu,care oricum nu te intereseaza cat este,ca tu ca doctor castigi cat vrei. pe afara pentru malpraxis mai poti sa ajungi si la puscarie. aia care au plecat au fost siguri pe profesia lor,stiind ca fac fata oricaror cerinte. cei care nu prea se pricep ,stau in romania,ca aici ajunge sa pui halatul pe tine ,ca te loveste spaga din toate partile. sa nu aud pe cineva ca o da in patrotism,ca vomit.nu datoram nimic acestei tari in care suntem agresati ,sub diverse forme ,in fiecare zi,de parca am fi sub ocupatie.
  • +2 (4 voturi)    
    Probabil asa se defineste un OM (Luni, 22 iulie 2013, 18:33)

    liviu runcan [anonim]

    Doctorul acesta nu are nevoie sa fie genial (poate este, nu stiu) dar sigur are suficient caracter ca sa tina in spate neajunsurile dintr-un sistem de sanatate din care toata lumea vrea sa evadeze. Sper sa aiba copii....
  • 0 (4 voturi)    
    Principii sanatoase (Luni, 22 iulie 2013, 19:42)

    Anita [anonim]

    Din pacate prea multi ca d-voastra nu ne raman,dar suntem fericiti daca printre cei care raman gasim umanitate in primul rand,profesionalism,intelegerea pacientului si de ce nu respect fata de tara,patriotism!
  • +4 (10 voturi)    
    penibil! (Luni, 22 iulie 2013, 20:15)

    ala_ [utilizator]

    seamana izbitor de mult cu discursurile patetice si penibile de dinainte de raz mondial, cand se spunea ca romanul nu are nevoie de pusti ca sa lupte, pt ca el este patriot si opreste glonatele cu propriul lui piept daca e nevoie.
    Va dati seama ca in fata unei mitraliere te caci pe el patriotism. Cam asa si aici...in fata problemelor cu banii si bataia de joc generala, te caci in el patriotism.
    Cine profeseaza in spitale bune din tara, mai vede cate ceva interesant. Insa de cele mai multe ori, e atata mancatorie, te sapa pur si simplu sefii si colegii....incat orice ai invata interesant are un gust amar si-ti cam sta in gat. Ca sa nu mai facem referire la multele neajunsuri....
    Iar pt amaratii care lucreaza in spitale mai naspa...ce sa spun...se bucura de un respect din partea tuturor mai mic decat mama omida si tot soiul de vraci care nu si-au luat pastilele pt psihoza insa care "vindeca" ca doctorii nu stie.
  • +1 (7 voturi)    
    LASULE ! (Marţi, 23 iulie 2013, 0:14)

    Dr Roman In Strainatate ! [anonim]

    Ai fi pierdut ani grei ? Unde i-ai fi pierdut ? In cea mai mare parte din timp, un doctor munceste ! Ce mai conteaza unde ? Tot in incinta unui spital esti.
    In plus, in afara inveti mai rapid. Nu degeaba, cursurile de educatie medicala continua au la baza noile cunostinte venite din vest.
    Daca erai un om corect, in primul rand fata de tine, erai departe.
    Semneaza un alt doctor, de peste hotare !
    [editat pentru limbaj injurios, n.r.]
    • +3 (3 voturi)    
      regretabil (Marţi, 23 iulie 2013, 1:51)

      acp [anonim] i-a raspuns lui Dr Roman In Strainatate !

      Stimate coleg,

      Astfel de vorbe nu fac cinste breslei noastre. Respectati-va, respectati-ne si poate o sa ne respecte si altii.
      Nici eu nu sunt de acord cu mare parte din ce a spus dl doctor. Totusi, ii doresc mult noroc, putere si intelepciune pentru a lua cele mai bune decizii pentru dumnealui si pentru pacientii dumnealui.
      Cat despre mesajul dumneavoastra: sper sa nu mai citesc astfel de vorbe adresate, pe un site public, de un medic altui medic.
    • +1 (3 voturi)    
      Cam rautacioase afirmatiile, dar partial adevarate (Marţi, 23 iulie 2013, 3:08)

      Mr. M [anonim] i-a raspuns lui Dr Roman In Strainatate !

      Comoditatea, frica de schimbare si faptul ca esti un guru printre un grup de oameni (de obicei slab pregatiti si mult in spatele locurilor unde se inoveaza in medicina) nu te face cu nimic un exemplu de urmat.
      Incercarea de a gasi tot felul de explicatii patriotice pentru gestul si decizia asta nu e decat o modalitate de a te minti singur ca e bine ce faci.
      Majoritatea talentelor au parasit si parasesc tara noastra cu viteza luminii. Mai exista si exceptii care gandesc ca domnul doctor. Iar aceste exceptii nu fac decat sa confirme situatia actuala din Romania (milioane de imigranti plecat la munca sau mutati definitiv si tone de batrani ramasi in tara). Cea mai adevarat combinatie posibila, care sa asigure viitorul din ce in ce mai incert si deosebit de indatorat al economiei romanesti.
  • +1 (3 voturi)    
    SUBIECTIV (Marţi, 23 iulie 2013, 5:38)

    father nicky [utilizator]

    Subiectiv, eu sunt inclinat sa nu-l cred pe domnul doctor! Motivele si motivatia ramanerii sale in RO mi se par, subiectiv, neconvingatoare! Dar pentru ca nu sunt din "tagma"( vorba magistrului François Villon) si nu cunosc resorturile si determinarile practicatrii nobilei profesii de medic, ii acord, subiectiv, domnului doctor prezumtia de buna credinta! Desi motivele ramanerii sale in RO ar putea fi cat se poate de "terestre": - o anume comoditate pe care uni ar numi-o chiar lene; - o medie mai mica la absolvire si rezidentiat, care il face incompatibil cu o iesire "afara": - un calcul meschin pe ideia ca daca ceilalti au plecat se poate promova mai usor in absenta "concurentei"; - incapacitatea funciara de a invata o limba straina, o conditie obligatorie pentru un post "afara"; si alte multe alte motive "domestice" si conjuncturale care-l pot retine pe meleagurile mioritice!
  • -1 (3 voturi)    
    nu aveti nicio sansa! (Marţi, 23 iulie 2013, 11:02)

    Daniel [anonim]

    Lipsa de organizare este o pacoste pentru orice sistem din Romania. Daca un medic ca dumneavoastra ar fi numit ministrul Sanatatii, cu siguranta ca multe lucruri din acest sistem bolnav se vor insanatosii, dar din pacate tin sa va instiintez ca NU AVETI NICIO SANSA. Mult respect pentru cei ca dumneavoastra.
  • +1 (3 voturi)    
    aspecte (Marţi, 23 iulie 2013, 14:39)

    Tsompi [utilizator]

    Domnul doctor evita sa zica, dar se gandeste sigur si la situatia destul de umilitoare de a fi EMIGRANT. A trai ca emigrant inseamna a sta mereu sub lupa occidentalilor care te studiaza si te diseca ca pe o insecta ciudata, chiar daca isi trag nonstop zambetul ala "social" (care nu inseamna nimic). De multi ani occidentalii nu mai suporta sa vada emigranti, albi, galbeni sau negri, asta e adevarul (si este explicabil).
    • +1 (1 vot)    
      conditia imigrantului in Ro (Miercuri, 4 septembrie 2013, 2:58)

      dana [anonim] i-a raspuns lui Tsompi

      Diferenta esentiala dintre lupa occidentalilor si cea romaneasca este ca , in vest, daca esti bun, urci pe scara ierarhica. In Ro poti sa fii desteptul desteptilor- daca nu ai bani / pile, "lupa" domnului professor nu vede nimic- viitorul tau este gri cu ceva nuante de negru. Am un coleg si prieten roman care a muncit pe branci si a terminat un rezidentiat de chirurgie in USA dar , dupa vreo cativa ani, a zis ca el vrea sa se intoarca in Ro , sa faca ceva ptr tara care l-a format. Si s-a dus el frumos cu diploma de chirurg si a batut din poarta in poarta la spitalele din Buc. Dupa vreo cateva sapt a fost sunat de unul dintre directori: " Am fi foarte fericiti sa va angajam; o sa va coste vreo 100.000$ dar dumneavoastra ati lucrat in State, nu e o suma asa de mare!..." Si uite asa suntem din nou colegi!...
  • +2 (2 voturi)    
    alte aspecte (Marţi, 23 iulie 2013, 15:03)

    Tsompi [utilizator]

    Tot zic unii emigranti "Noi, ehei, fata de voi aia ramasi, am avut curaj sa ne luam soarte in maini si sa plecam". Noi cei ramasi, cele citeva milioane care muncesc pe lefuri mici (cu preturi de UE) si fac Romania sa mai functioneze inca, la fel de curajosi suntem ca stam aici sa ne luptam sa aducem o paine la copii. Ca s-a creat teoria (falsa) ca "numai cei buni au emigrat". Sa iei un copil si sa-l duci intr-o lume unde el nu intelege graiul celorlalti nu inseamna sa-l faci "fericit". Sa ramii in RO de azi e o drama; sa emigrezi este o altfel de drama. (ma refer la cei plecati "for good" cu familia si copilul, nu la cei tineri fara copil care au in RO pe mama si tata cu casuta lor, ca oaza de refugiu in caz de esec in Vest) .
  • +2 (2 voturi)    
    aspecte, iar (Marţi, 23 iulie 2013, 15:14)

    Tsompi [utilizator]

    Sunt in RO medic canalii, ok, dar este si o cruciada mediatica contra lor. Care dateaza demult. In anii 70 se pare ca N. Ceausescu a vrut sa mareasca mult lefurile medicilor, ca sa traiasca decent, dar un consilier i-a zis "Tovarase secretar general, dar nu are rost! Ca ei oricum primesc spaga!". Probabil si azi asa niste "consilieri" baga "fitile" la aia "de sus" incit lefurile medicilor sa ramina jenant de mici.
    Un manager de spital (care uneori este economist) poate incasa si 10.000 ron pe luna, el neavand treaba cu sala de operatie; in timp ce un chirurg daca ia 3000-3500 ron. Toate astea intra in ecuatia anomaliilor din sist. de sanatate romanesc.
    Daca s-ar face lefuri de 1000 de euro pt. medici marea majoritate nu ar mai accepta cadouri/spaga - sunt convins.
  • +2 (4 voturi)    
    Alongarea valorilor (Marţi, 23 iulie 2013, 16:29)

    Roman Verde [anonim]

    Romania nu a pierdut nici in a doilea razboi mondial atati intelectualii ca dupa revolutie. Deriva morala a poporului nostru a produs acesta plecare, nu fuga dupa un loc de munca mai bine platit afara. Cat timp nu va exista un sistem de valori sanatos, asumat de poporul nostru, plecarea oamenilor de valoare va continua. Nu le este usor sa ia viata dela inceput si sa fie priviti ca emigranti. Sunt "costuri" mari pentru cel care pleaca..
    Cand valoarea se va rasplati si lipsa ei va fi respinsa atunci va avea poporul asta oameni de valoare.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect! (Marţi, 23 iulie 2013, 18:07)

      dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui Roman Verde

      In Romania, o tara cu un potential agricol enorm, cea mai mare parte a oamenilor sufera de foame mai ceva ca dupa razboi!
      In 2013…romanii nu sunt in stare sa cultive tot pamantul, sa-l lucreze bine si sa culeaga roadele.
      Despre industrie…ce sa mai spun?

      Cea mai valoroasa resursa, resursa umana, se scurge spre Occident, pentru ca s-a saturat de minciunile trogloditilor care au condus Romania in toti acesti 23 de ani si nu mai cred o iota din “proiectele” (practic inexistente!) care li se vara sub nas!
      Faptul ca o categorie profesionala (ma refer aici la medici) migreaza in masa (peste 13.000 de medici au emigrat din Ro numai in ultimii 5 ani!!!) este un semn de criza a resurselor umane fara precedent. “Exodul creierelor” este, dupa parerea mea, CEA MAI GRAVA CRIZA CU CARE SE CONFRUNTA ROMANIA DUPA DECEMBRIE 1989!!!

      Detalii aici:http://www.ziare.com/social/spital/astarastoae-1-605-medici-au-plecat-numai-in-acest-an-din-romania-1189924

      si aici: http://www.money.ro/presedintele-colegiului-medicilor–ue-sa-compenseze-cheltuielile-cu-studiile-medicilor-emigranti_1229809.html

      La aceste cifre privind migratia medicilor….adaugati si numeroase alte categorii profesionale care au emigrat dupa decembrie 1989, lasand Romania in urma pentru totdeauna.
      Si ca si cand nu ar fi fost suficienta aceasta drama, Romania se indreapta cu pasi repezi spre o teocratie dementa, obscurantista si hulpava (pe spatele prostilor “credinciosi”, evident!) fara nici cea mai vaga legatura cu valorile europene spre care, cel putin declarativ, sustine ca se indreapta!

      Detalii aici: http://www.catavencii.ro/Azi-la-popi-un-ban-de-dai-maine-plangi-ca-nu-l-mai-ai_0_5723.html

      Nu-i nimic… bolnavii de apendicita acuta vor fi operati de clopotari iar nasterile vor fi asisteate, in miasme de tamaie, de diaconi. Enjoy!
  • 0 (0 voturi)    
    Buna dimineata! (Miercuri, 24 iulie 2013, 6:42)

    Cristina [anonim]

    Uite un om pe gustul meu, care oricat de grea si dificila ar fi viata asta nu se lasa batut si merge inainte! Felicitarile mele si numai succese! Un big LIKE! :)
  • 0 (0 voturi)    
    sanatate (Joi, 25 iulie 2013, 9:17)

    cezarad [utilizator]

    Nu sunt de acord, de ce reforma trebuie neaparat sa includa asigurari individuale private? Sunt state unde functioneaza bine asigurarile de stat, de exemplu UK
  • 0 (0 voturi)    
    pareri (Joi, 25 iulie 2013, 10:29)

    cezarad [utilizator]

    Occidentalii s-au cam saturat de emigranti de orice natura ar fi ei. Nu vedeti ca sunt in stare sa dea bani aproape pt orice. Nu contest meritele,munca nimanui, dar pe undeva e propaganda clara
  • 0 (0 voturi)    
    sanatate (Joi, 25 iulie 2013, 11:09)

    cezarad [utilizator]

    Scrie clar: campanie sustinuta de Asociatia Investitorilor Straini.
  • 0 (0 voturi)    
    sanatate (Joi, 25 iulie 2013, 12:40)

    cezarad [utilizator]

    Cine-i opreste pe medicii de familie sa se formeze continuu? Poate comoditatea si nu in ultimul rand slaba pregatire a multora din ei, absolventi ai facultatilor particulare unde nu se
    discuta de prezenta nici la examene, situatia anilor '96 s.a.m.d
    acar la exameneexamenea
    • 0 (0 voturi)    
      .... (Miercuri, 28 august 2013, 16:06)

      DR. Laura P. [anonim] i-a raspuns lui cezarad

      domnule cezarad... daca nu cunosti... , in facultatea de medicina studiezi timp de 6 ani!!!! si este la stat, examene grele cu nopti nedormite in fata miilor de pagini, cu cearcane...!!!! aceasta facultate nu se face la particular!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    va votez! (Miercuri, 7 august 2013, 19:29)

    Elena Barbul dr [anonim]

    D nule dr REDNIC,.va votez miine ca Prim Ministru sau ministru Sanatatii daca cineva initiaza un vot on line,poate prin Meritocratie.
    Elena Barbul
  • 0 (0 voturi)    
    opinie...în versuri (Miercuri, 7 august 2013, 19:34)

    VALERIA MOROSAN [anonim]

    NE PLEACĂ MEDICII PESTE HOTARE
    Ne pleacă medicii peste hotare.
    S-au supărat că n-au bani de piscină,
    Că mita noastră nu-i ispititoare
    Și zi de zi devine mai puțină.

    Plângea o bătrânică bolnăvioară,
    Ținându-se cu mâinile de tâmple:
    -Dacă plecați cu toții în afară,
    Cu noi cei mulți ce are să se-ntâmple?

    I s-a răspuns de sus și cu tupeu,
    De-a înghețat întregul dispensar:
    -Doar nu ai vrea să mă sacrific eu!
    Ce, nu aveți în sat veterinar?

    Ne pleacă medicii peste hotare.
    Se duc așa precum îi poartă vântul,
    Orbiți de străluciri înșelătoare,
    Călcând menirea lor și legământul.

    Avem destui bolnavi și multă boală.
    Da-l vom chema pe Domnu-n rugăciune,
    Să spună iar:„ Ia-ți patul și te scoală!”
    Să facă pentru noi câte-o minune.
    Săracii ce n-au treizeci de arginți,
    Pe Iuda să-l ademenească,
    În rugăciune-or aștepta cuminți,
    Ca domnul să-i tămăduiască.
    Va porunci la ierburi și la flori,
    Să ne aducă iarăși sănătate.
    Iar pentru ignoranți și trădători,
    Va-nchide ușa grabnic la cetate.

    Gândiți o clipă ce va fi cu voi,
    Când banii și viața or pleca,
    În fața judecății de apoi.
    Noi vă iertăm!... dar EL vă va ierta? VALERIA MOROȘAN
    • 0 (0 voturi)    
      OPINIE INVERSURI (Luni, 14 octombrie 2013, 21:23)

      IOSIF [anonim] i-a raspuns lui VALERIA MOROSAN

      Felicitari pt. poesía care contine mult adevar!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    salarii decente ptr medicii rezidenti !!! (Miercuri, 7 august 2013, 22:11)

    tamara [anonim]

    Felicitari,respect si consideratie dl. dr. Rednic !!
  • 0 (0 voturi)    
    dr rednic (Miercuri, 7 august 2013, 22:23)

    IOAN MARIANA [anonim]

    felicitări pentru domnul dr rednic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!sănătate și numai bine!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    plecarea medicilor (Joi, 8 august 2013, 3:05)

    eusebiu [anonim]

    Ambalajul arata frumos dar continutul este cel care conteaza. Este usor sa cauti motive pt a ramane, dupa ce ai o anumita pozitie (mai mult sau mai putin meritata), cand pacientul iti complecteaza veniturile financiare (ma refer in general la medicii care au o anumita pozitie). Dar sa privim realitatea (aici ma adresez celor care nu fac parte din sitemul sanitar), dupa multi ani de studiu ajungi sa muncesti pentru o suma care abia iti acopera cheltuelie de cazare, traiesti din pachetele trimise de parinti (desi esti deja doctor), din bani dati de pacienti, nu iti permiti sa iti cumperi carti medicale, sa participi la congrese internationale pentru a te forma, in spital pregatirea lasa mult de dorit (sunt multi rezidenti care nu au acesul necesar la manoperele medicale, la decizii .. pt ca medicul formator trebuie sa iasa in evidenta pt a primii plicul), nu ai bani sa-ti cresti sopilul si pot continua mult si bine. Ajuns in aceasta situatie, cu demnitatea calcata in picioare, ajungi "sa-ti bagi picioarele" in tot, lasi deoparte patriotismul, dragostea de tara si fata de familie, stramosii care au murit ca noi sa ne bucuram de tara asta ... si PLECI. Pleci pt ca esti obligat, pt ca vrei sa ai o viata linistita acasa pt a te putea concentra la munca, la pacient. Cum credeti ca va trateaza un medic care este zilnic ingrijorat ca nu are ce manca, care asteapta sa-i nasca sotia si nu are cu ce sa-si creasca copilul . . . Se pleaca si se va pleca atat timp cat nu se iau masuri, oamenii ar trebui sa iasa in strada si sa sustina medicii pentru ca este in interesul lor. Dar romanilor in general le pasa de mici si manele si asa am ajun in aceasta situatie....
  • 0 (0 voturi)    
    Dr. Rednic (Joi, 8 august 2013, 13:42)

    Avram Viliam BOJAN [anonim]

    emotionant, incurajator, care-mi transmite un sentiment de confort la gandul ca exista si astfel de oameni dar in acelasi timp si sentimente de deznadejde si teama pentru viitor
  • 0 (0 voturi)    
    terminati cu ponegririle (Duminică, 24 august 2014, 16:07)

    Alexa [anonim]

    As vrea sa-i intreb pe cei ce au comentat negativ acest articol, unde se trateaza ei? Merg in strainatate la doctori sau intai incearca sa se tratateze aici, cu spaga sau fara spaga? Si dintre acestia cati s-au insanatosit datorita unui doctor roman? Chiar daca e inventat articolul, chiar daca e o manevra, e un lucru pozitiv. Ca e patriotism sau nu, chiar nu conteaza. Important e sa facem ceva sa ne mai ramana doctori in tara, ca de multe ori avem nevoie de ei. Iar daca e o urgenta sau n-avem bani, n-avem cum sa ajungem in strainatate. Oare romanul gandeste inainte sa vorbeasca? Am impresia ca de cele mai multe ori, in loc sa puna mana sa faca ceva constructiv si util, se vaita si arunca cu noroi in altii. Daca vreti si puteti sa plecati din tara, faceti-o si gata, fara sa plangeti mereu si fara sa defaimati tara. Lasati-i pe oamenii acuzati de patriotism sa faca ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    in Romania nu sunt preturi de EU (Duminică, 24 august 2014, 16:23)

    Alexa [anonim]

    Traiesc in Germania si toata lumea imi spune ca in Romania sunt preturi de EU si salarii mici, comparativ cu alte tari. Salarii mici da, dar preturi in niciun caz. Tot mi-am propus sa scriu un articol cu un tabel si cu absolut toate preturile posibile. Cele mai multe produse, transportul, mobila, chiria sa nu mai vorbim, au aceasi valoare numerica in euro cat o au cele din Romania. Daca un kil de cartofi in Romania e 3 lei, aici e 3 euro, daca un dulap e 200 ron, aici e 200 euro, daca un bilet de tramvai e 2,5 ron , aici e 2, 5 euro. Nu inteleg ce e cu inchipuirea romanilor ca preturile sunt la fel. La restaurant, nici nu ma ating de preturi. Imi luam meniul zilei de 20 ron, imi luam piept de pui la 15 ron, aici nu-mi vine sa dau 15 euro pe el. Bulionul, zacusca, compotul, dulceata , tot ceea ce ne fac parintii nostrii romani, ne ajuta enorm aici. Promit sa fac un calcul, sa adun dovezi si sa scriu un articol despre strainatatea reala, nu desprea inchipuirea romanilor care n-au trait niciodata acolo. Eu m-am tapit suficient cu aceasta strainatate si n-as vrea ca cineva sa mai treaca prin asta.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică