Un grup de astronomi condus de germani a observat cu ajutorul Telescopului Spatial Hubble al NASA/ESA, caracteristicile interesante ale unui tip neobisnuit de obiect din centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, mai precis, doi asteroizi se orbiteaza reciproc si prezinta caracteristici asemanatoare unei comete, inclusiv o coada lunga specifica astrului, potrivitSpace Telescope.

asteroid Foto: YouTube

In septembrie 2016, chiar inainte ca asteroidul 288P sa se apropie cel mai aproape de Soare, a fost suficient de aproape de Pamant pentru a permite astronomilor sa il priveasca detaliat utilizand telescopul Hubble NASA/ESA. Acesta este primul asteroid binar cunoscut, si de asemenea este clasificat ca o cometa din centura principala. Cercetarea este prezentata intr-o lucrare publicata in revista Nature de saptamana aceasta.

Imaginile cu 288P, care este locat in centura de asteroizi dintre Marte si Jupiter, au aratat ca nu era un singur obiect, ci erau doi asteroizi cu aproape aceeasi masa si marime, care se orbitau reciproc la o distanta de aproximativ 100 de kilometri.

Pe de alta parte, observatiile au aratat cum functioneaza activitatea curenta in sistemul binar: "Am descoperit indicii puternice de sublimare a ghetii datorita incalzirii solare crescute, asemanatoare cu modul in care este creata coada unei comete", a spus liderul echipei si principalul autor al lucrarii de cercetare, Jessica Agarwall de la Institutul Max Planck pentru Cercetarea Sistemului Solar din Germania.

Intelegerea originii si evolutiei cometelor care orbiteaza intre Marte si Jupiter este un element crucial in priceperea formarii si evolutiei sistemului solar. Una dintre dilemele pe care cometa o poate rezolva este modul in care apa a venit pe Pamant.