Curiosity by Discovery Channel

Studiu Discovery - peste 40% dintre romani cred in extraterestri

de HotNews.ro     HotNews.ro
Joi, 22 septembrie 2011, 18:12 Curiosity

Odata cu lansarea Curiosity, un serial documentar de referinta despre marile intrebari ale omenirii, Discovery Channel a realizat un sondaj de opinie in cinci tari din sud-estul Europei pentru a afla parerile oamenilor despre viata vesnica, originile Universului, existenta extraterestrilor sau natura umana. Rezultatele studiului reconfirma faptul ca intrebarile care stau la baza umanitatii suscita in continuare interesul oamenilor, chiar daca opiniile acestora sunt foarte diverse. Studiul a fost implementat de compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown, in intervalul august - septembrie 2011, pe esantioane reprezentative la nivel national pentru populatia de peste 18 ani, rezidenti in mediul urban din Romania, Bulgaria, Croatia, Serbia si Slovenia.

Conform rezultatelor studiului, Sud-Est Europenii se impart in doua mari categorii in ceea ce priveste parerea lor despre felul in care a luat nastere Universul. 40% din acestia considera ca lumea in care traim a fost creata in urma fenomentului numit in stiinta "Big-Bang", in timp ce 36% cred ca Universul a fost creat de o divinitate. Comparativ cu alte tari balcanice, in Romania exista un procent mult mai mare de oameni care cred in teoria creationista.

In privinta altor aspecte cum ar fi existenta unor forme de viata inteligenta pe alte planete sau modul in care se va sfarsi lumea, parerile Sud-Est Europenilor sunt similare. Majoritatea sunt de acord ca extraterestrii exista si ne-au contactat deja si ca sfarsitul lumii va veni din cauza unui dezastru natural sau a epuizarii resurselor naturale. Un rezultat surprinzator este acela cu privire la dorinta de a trai o viata vesnica - majoritatea Sud-Est Europenilor (peste 60%) declarand ca nu si-ar dori asta, chiar daca ar fi posibil. Cei mai multi dintre respondenti spun ca sunt multumiti cu durata vietii considerata normala in ziua de azi.(60-90 de ani)

Iata mai jos intrebarile care le-au fost adresate respondentilor si un scurt rezumat al rezultatelor obtinute:

Daca ati putea afla raspunsul la una dintre intrebarile esentiale ale omenirii, care ar fi aceea?
Cea mai mare curiozitate a romanilor este "Ce se intampla dupa ce murim?". Aceeasi concluzie este valabila pentru peste 20% dintre respondentii bulgari, croati, si sloveni, in timp ce sarbii sunt mai putin interesati de ceea ce se poate intampla dupa moarte, fiind mai degraba curiosi sa afle "Care este sensul vietii?". La aceeasi intrebare, respondentii romani cu varste peste 45 de ani, considera ca este mai important sa afle daca exista alte forme de viata inteligenta in Univers, iar tinerii de pana in 24 de ani sunt mai interesati sa afle cum putem calatori in timp, in comparatie cu respondentii din alte categorii de varsta.   

Cum credeti ca a fost creat Universul?
Modul in care s-a format Universul este o intrebare care sta in spatele multor teorii stiintifice, dintre care cea mai raspandita este cea referitoare la Big Bang, marea explozie initiala. In urma studiului efectuat, peste 40% dintre romani si sarbi considera ca Universul a fost creat de Dumnezeu. In acelasi timp, croatii, bulgarii si slovenii sunt adeptii teoriei Big Bang. In randul romanilor, persoanele de sex feminin precum si cele cu venituri mici, cred mai mult in Divinitate decat barbatii sau persoanele cu venituri mari. In acelasi timp, romanii cu studii superioare si cu venituri peste medie sunt adeptii teoriei Big Bang.

Ce credeti despre existenta extraterestrilor?
Peste 40% din respondenti cred in existenta extraterestrilor si teoria conspiratiei, conform careia omenirea a fost deja contactata de extraterestri, insa acest fapt e tinut secret. Mai mult decat atat, in Romania, barbatii in special si persoanele cu varsta peste 55 de ani considera ca specia umana va avea numai de castigat de pe urma relatiilor cu fiinte de pe alte planete, in timp ce tinerii, cu varste de pana la 24 de ani si cei cu venituri mici cred intr-o mai mica masura in existenta altor fiinte inteligente in Univers.

Cum credeti ca se va produce sfarsitul lumii?  
Referitor la sfarsitul lumii, 30% dintre respondentii din cele cinci state participante la studiu cred ca acesta va fi declansat de un dezastru natural. A doua posibila cauza nominalizata de 22% dintre romani este Apocalipsa, asa cum este descrisa in texte religioase, in timp ce pentru sarbi si sloveni o eroare umana (dezastru nuclear/razboi) este mult mai probabila sa declanseze sfarsitul lumii.

De ce credeti ca oamenii le fac rau altor oameni?
55% dintre numarul total al respondentilor cred ca oamenii le fac rau altor oameni ca urmare a educatiei pe care au primit-o sau a fondului genetic. Cu toate acestea, sarbii considera ca principalul motiv ar fi traumele personale din experientele anterioare. In randul romanilor, pe langa educatie si trecutul personal, o alta explicatie aleasa de 18% dintre acestia este instinctul de supravietuire.

Daca ar fi posibil, ati dori sa traiti vesnic?
Chiar daca este unul dintre cele mai populare subiecte in cartile pentru copii si filme, in realitate, studiul Discovery Channel ne arata ca nemurirea nu este atat de atragatoare pentru oameni. Doar doua din zece persoane intervievate din cele cinci tari si-ar dori sa traiasca vesnic. 67% dintre respondentii sarbi sunt multumiti cu durata media de viata. Cei mai multi romani sunt si ei multumiti cu o durata de viata normala . In acelasi timp, peste 30% dintre croati, bulgari si sloveni si-ar dori sa traiasca mai mult cu 100, 200 de ani, insa nici acestia nu sunt foarte atrasi de ideea de a trai vesnic.

Credeti ca ne-am putea intoarce la stilul de viata al oamenilor preistorici?
Aproximativ 31% dintre respondenti considera ca oamenii nu s-ar putea intoarce la modul de viata al oamenilor preistorici datorita dependentei de tehnologie fara de care nu pot concepe viata de zi cu zi. La o diferenta de 3 procente, 28% din respondentii din toate cele cinci tari cred ca s-ar putea intoarce la acea viata, numai daca ar fi fortati. Croatii, bulgarii si slovenii sunt cei mai convinsi ca se pot adapta in special pentru o viata mai sanatoasa.

Credeti ca evolutia roboticii are un impact pozitiv sau negativ asupra omenirii?
Peste 50% din numarul total al respondentilor considera ca robotii sunt extrem de folositori in tehnologia moderna, in timp ce aproximativ 2 din 10 cred ca au un impact negativ asupra vietii oamenilor, considerandu-i raspunzatori pentru cresterea numarului de someri. In Romania, un procent semnificativ dintre cei care cred ca robotii au un impact negativ asupra oamenilor sunt tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani.

Realizat in intervalul august - septembrie de catre compania de cercetare de piata  Daedalus Millward Brown, studiul a fost implementat pe un esantion alcatuit din 3000 de respondenti (600 in fiecare dintre cele cinci tari) cu varste de 8 ani si mai mult, din mediul urban.


Citeste mai multe despre   



















1949 vizualizari

  • -2 (10 voturi)    
    Vai de capul nostru! (Joi, 22 septembrie 2011, 18:51)

    Grammaticus [anonim]

    vai de IQ ul nostru!
    • -1 (3 voturi)    
      Imi spui si mie ... (Vineri, 23 septembrie 2011, 0:07)

      Marse [anonim] i-a raspuns lui Grammaticus

      ... daca tot te vaietzi, ce contradictie exista intre "Big Bang" si Geneza ? Uite, eu sunt matematician si n-am gasit nici una, dar poate ma ajuti tu . Exista doar o diferentza non-contradictorie : "Geneza" spune ca Puterea ce a declanshat "Big Bang-ul" (mai elegant, a spus "Sa se faca lumina !"), stia cu adevarat ce face .
      • +2 (4 voturi)    
        Contradictii (Vineri, 23 septembrie 2011, 8:08)

        pateu [utilizator] i-a raspuns lui Marse

        1 Nu incepe cu "Sa fie lumina", incepe cu Dumnezeu a facur cerurile si Pamantul
        2. Apoi a facut Ziua si Noaptea, desi nu facuse Soarele (abia in ziua a patra).
        3. Apoi a facut vegetatia, desi Soarele nu era facut
        4. Apoi a facut Soarele, Luna, si apoi celelalte Stele, iar Pamantul exista. Cu totul invers fata de teoria ştiinţifică despre formarea universului, care incepe cu BigBang: Stele mai vechi, Soare, Pământ, Luna.
        5 A cincea zi a facut pestii si pasarile, fara animale de uscat. Diferit fata de evolutia speciilor.
        6 Ziua a sasea a facut animale de uscat si omul. A facut barbat si femeie odata in primul capitol, Iar in Geneza 2:21 se contrazice si spune ca a facut femeia din coasta barbatului. Nu e nevoie să spun că nu e conform ştiinţei
        • -1 (3 voturi)    
          Contradictii (Vineri, 23 septembrie 2011, 10:36)

          Valentin [anonim] i-a raspuns lui pateu

          Nu exista contradictii intre Geneza si Big Bang... daca privind lucrurile in context.
          In primul rand o paralela:
          X gateste o prajitura: pune ingredientele intr-o tava si tava la cuptor. Asteapta ceva timp si prajitura e gata.
          Acum vin doi indivizii si incepe cearta. Primul zice: prajitura exista in forma actuala datorita conditiilor initiale, a reactiilor chimice si legilor fizicii. Al doilea sustine ca X a creat prajitura. Amandoi au dreptate.
          Sigur ca tot ce e scris in Biblie trebuie interpretat in context. Presupuneti ca universul a fost creat prin Big bang insa conditiile initiale au fost "orchestrate" de cineva (la fel ca la prepararea prajiturii). Acum sa ne imaginam cum putem explica acest lucru oamenilor care traiau acum 5000 de ani (parca atunci a fost scris vechiul testament nu?). Ar fi dificil sa explicam conceptele pe care le folosim noi in prezent pentru crearea universului. Cu atat mai dificil ar fi de explicat la nivelul de intelegere al acelor oameni conceptele folosite de o entitate care ar putea crea Big Bangul, mult avansate fata de ceea ce stim noi in prezent.
          Solutia ar fi simplificarea conceptelor folosite. In loc de "au fost create spatiu cosmic si materia" s-ar putea folosi "a facut cerul si pamantul..."
          Aceeasi logica ar putea fi aplicata si in cazul aparitiei oamenilor, nu vad o contradictie intre darwinism si creationism. Prim arata cum al doilea arata cine.
          • 0 (2 voturi)    
            Gresesti (Vineri, 23 septembrie 2011, 22:09)

            pateu [utilizator] i-a raspuns lui Valentin

            1 Ordinea din Geneza e gresita

            2 Daca Dumnezeu nu a putut explica oamenilor nu e atat de atotputernic

            3 Oamenii erau mai prosti pe atunci? Eu am invatat ca sclavia nu e buna la gradinita. Dumnezeu nu le putea spune că nu e bună.
        • -1 (1 vot)    
          Gluma... (Duminică, 25 septembrie 2011, 2:59)

          Diazepam [anonim] i-a raspuns lui pateu

          Dumnezeu a facut cerurile si pamantul. Restul au facut chinezii :))
  • +2 (8 voturi)    
    mai ridicol (Joi, 22 septembrie 2011, 19:31)

    brozef [anonim]

    vreo 90 si ceva la suta sunt religiosi
    • +1 (9 voturi)    
      Ridicoli de fapt... (Joi, 22 septembrie 2011, 20:16)

      alex [anonim] i-a raspuns lui brozef

      sunt cei lipsiti de respect si de bun simt, si care dau aiurea cu bata in balta, OK?

      PS: de fapt teoria Big Bang aranjeaza excelent teza creationista. Vezi Georges Lemaitre, astronom belgian si preot catolic, cel care a lansat ipoteza Big Bang.
      • -1 (1 vot)    
        Adam Big, Eva Bang (Sâmbătă, 24 septembrie 2011, 8:55)

        pateu [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Te rog să clarifici cum a apărut Adam şi Eva după BigBang
  • -1 (5 voturi)    
    Sunt surprins... (Joi, 22 septembrie 2011, 19:35)

    Adrian [anonim]

    ...de procentul mic! Stiu ca un procent mult mai mare de romani cred in extraterestri, deoarece dupa ce dau pe gat niste halbe de tuica au fost rapiti si s-au trezit a doua zi acasa fara sa-si mai aminteasca nimic din experimentele facute pe ei. Am patit-o si eú; tin sa le multumesc ETurilor ca ma aduc in pat de fiecare data.
  • +2 (2 voturi)    
    Rezultatul corect (Joi, 22 septembrie 2011, 19:37)

    Trojan.H [utilizator]

    Rezultatul corect va fi dat de alegerile de la anul. Pina atunci, sa credem studiul Discovery.
  • +5 (5 voturi)    
    Pentru redactie (Joi, 22 septembrie 2011, 22:55)

    Ciubaka [utilizator]

    Am o sugestie referitoare la titlurile de articol care implica cuvintele "cred" si "extraterestrii".
    Peste tot se foloseste expresia " a crede IN extraterestrii", ceea ce nu este tocmai corect in opinia mea, deoarece te poate duce cu gandul la ceva mistic, religios...a crede IN ceva, o divinitate etc Multi oameni, cand sunt intrebati despre ET's folosind sintagma de mai sus, devin involuntar defensivi, suspiciosi si asta mai ales daca sunt religiosi din fire. Iar raspunsul evident va fi "Nu, nu cred IN extraterstrii!".
    O sintagma corecta ar fi " a crede in existenta extraterestrilor" si astfel putem elimina din start o eventuala atitudine contra cand intrebam pe cineva despre acest subiect. Interlocutorul este astfel pus in situatia de a considera ca ceva ar putea EXISTA versus a crede IN ceva. Multumesc.
  • +4 (4 voturi)    
    Cand stii cat de cat (Joi, 22 septembrie 2011, 23:17)

    moucha [anonim]

    Cam cate galaxii sunt in Univers, cam cate stele in fiecare si cam cat de vechi e Universul, e cam greu sa nu simti / crezi ca undeva exista viata, ca undeva exista inteligenta, pe alta planeta decat Terra. Dar daca stii si si ce distante sunt in Univers, ca o calatorie intergalactica ii ia luminii milioane de ani, atunci intrebarea daca extraterestrii arata ca noi si vin cu farfurii sa sporeasca mostenirea genetica a umanitatii, atunci aceasta intrebare are un probabil raspuns negativ.
    • +1 (3 voturi)    
      Frumos spus... (Vineri, 23 septembrie 2011, 9:21)

      defav [anonim] i-a raspuns lui moucha

      si probabil nu vom sti niciodata raspunsul la multe intrebari...cosmice.Universul e infinit , creierul nostru, oricit de complicat ar fi , e finit . Ce-a descoperit pina acum umanitatea in stiinta , e poate un fir de nisip de pe o plaja . Niciodata nu se vor descoperi toate tainele , mecanismele , formele de energie , de materie ,de relatii functionale ale universului, pentru ca sint infinite ca si el.Noi am marit cercul cunoasterii de cind existam pe Pamint, circumferinta lui e din ce in ce mai mare-ce e in afara cercului e ceea ce nu cunoastem inca si o circumferinta mai mare ofera noi raze, directii de cunoastere -dar oricit de mare devine cercul,cu atit mai mult se nasc noi intrebari , iar partea "intunecata" din afara lui ramine infinita .
  • +1 (1 vot)    
    titlu (Vineri, 23 septembrie 2011, 13:37)

    Adrian [anonim]

    cred in extraterestrii sau cred in existenta acestora?

    ca sa inteleg si eu
  • +1 (3 voturi)    
    Raspunsuri (Vineri, 23 septembrie 2011, 14:35)

    AT [anonim]

    Niste raspunsuri normale, care nu s-au putut da datorita formatului intrebarilor:
    -originea universului: variantele prezentate nu sunt mutual exclusive, asa cum s-a argumentat mai sus. Raspuns: amandoua
    -Extraterestrii: posibil sa existe, dar omenirea nu i-a intalnit inca
    -sfarsitul lumii: prin extinctie solara (in cateva miliarde de ani). Razboaiele sau cataclismele ecologice pot cauza sfarsitul lumii asa cum o stim noi, ca civilizatie avansata, dar specia Homo Sapiens ar supravietui unor astfel de evenimente. Doar ca pana la sfarsitul solar va evolua in alte specii si va avea aceeasi soarta ca majoriatea speciilor care au vietuit pe acest pamant: extinctia
    -de ce oamenii fac rau altor oameni: dintr-o perpspectiva naturalista, oamenii nu fac rau altor oameni, isi fac bine lor. Intrebarea insa presupune ca exista o lege care este incalcata atunci cand fac rau, care transcende limitele naturalismului. Atunci pot spune ca fac rau deoarece sunt lipsit de harul care vine din acea sursa a binelui care este in acelasi timp fundamentul standardului moral.
    -viata vesnica: daca vorbim de evitarea mortii naturale la nesfarsit, impotriva. Daca vorbim de viata vesnica dupa inviere, asa cum este prezentata in traditiile religioase, pentru
    -intoarcere la era preistorica: de buna voie, nu. S-ar putea sa revenim de nevoie
    -impactul roboticii asupra omenirii: Tehnologia ar fi buna daca nu ar exista factorul lacomie. Amandoua combinate duc la dezastru ecologic, spolierea resurselor si inechitate sociala
  • 0 (0 voturi)    
    Curiosity (Marţi, 27 septembrie 2011, 17:31)

    Stardust [anonim]

    In primul episod Curiosity,S. Hawking ,explica cum Universul a aparut practic din nimic,apeland pentru exemplificare la existenta gaurilor negre in interiorul carora toate legile fizicii sunt anulate si timpul dispare. deci, inainte de big bang : no time,no space,no energy.Dar cateva fraze mai inainte tot el spune ca tot ce exista in Univers este guvernat de principiul cauza si efect.Pe acest principiu, pentru a avea o gaura neagra (care este efectul) trebuie sa existe mai intai un corp imens care colapseaza sub propria greutate (cauza).Deci inca o data :ce a cauzat big bangul ?Din expunerea lui am inteles asa: se ia niste nimic din care producem energie ,matere si spatiu.Apoi din cele trei ingrediente creem viata,adn,mecanism molecular,inteligenta,constiinta,curiozitate etc. astept sa ne exemplifice la propriu intr-un alt documentar.Stim ca poate mai mult !
  • 0 (0 voturi)    
    hehe (Miercuri, 5 octombrie 2011, 7:46)

    je [anonim]

    40% cred in extraterestrii, dar 86% dintre romani sunt crestini
    mie mi-se pare amuzant.
    Ca fapt divers: O stire din 2010 "Sunt 300 sextilioane (miliarde de trilioane) de stele in univers, sugereaza un nou studiu"
    http://bit.ly/qF5LUX


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă