Denumit de Pablo Casals ca fiind “cel mai mare fenomen muzical după Mozart”, George Enescu (1881-1955) e una din personalităţile marcante ale secolului XX. Virtuoz al viorii, dirijor strălucit, pianist sensibil, profesor faimos şi – mai presus de toate - compozitor original, creaţiile sale încep să primească aprecieri pe măsura profunzimii, a frumuseţii şi a abilităţii în compoziţie, lăsând să transpară din fiecare acord cum Enescu a fost şi rămâne un muzician universal.

În dorinţa de a onora memoria compozitorului român la 130 de ani de la naştere, Accademia di Romania din Roma invită publicul italian şi nu numai la un concert de excepţie ca încoronare a unui turneu care în decurs de 9 zile a adus omagii artei lui Enescu la Veneţia (11 martie, Ateneo Veneto), a trecut prin Monza (13 martie, Sala Comunale Maddalena), a ajuns, desigur, la Bucureşti (14 martie, Sala Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti) şi apoi la Bacău (16 martie, Filarmonica din Bacău).

La Roma concertul va avea loc în sugestiva sală academică a Conservatorului “Santa Cecilia” e data de sâmbătă 19 martie. Turneul a fost organizat de Fundaţia “Gioventù Musicale d’Italia” – filiala din Monza cu susţinerea Institutului Cultural Român.

Potrivit Concertul are în program un repertoriu alcătuit în întregime din creaţii enesciene care vor prinde viaţă pe scena romană graţie violoncelistului român Mihai Marica, baritonului german Birger Radde –ambii fini cunoscători ai creaţiilor enesciene, violonistei olandeze Frederieke Saeijs, câştigătoare a prestigiosului Concurs Internaţional de Vioară “George Enescu” din Bucureşti (2003), cu toţii acompaniaţi de pianistul canadian Ilya Poletaev, care înregistrează în prezent muzici enesciene pentru casa de producţii Naxos.

Din programul concertului: Sept Chansons sur les vers de Clement Marot, op. 15; Sonata pentru violoncel şi pian no. 2 in Do major, Op. 26; Two Songs din Trois mélodies sur des poèmes de Fernand Gregh, pentru voce şi pian Op. 19; Sonata pentru pian în Fa diesis minor Op. 24 no. 1; „Impressions d'enfance” Op. 28 pentru vioară şi pian.