Editura Art lanseaza Romanul grafic, prima colectie de romane de acest gen din Romania. Evenimentul va avea loc marti, 8 iunie, la ora 18:30, la Cafe Verona, unde puteti participa la o discutie despre BD-uri si mai ales despre Persepolis, prima carte din aceasta colectie, impreuna cu invitatii Adrian Cioroianu, Alexandru Ciubotariu (Pisicapatrata), Milos Jovanovic si Anamaria Pravicencu.

Adrian Cioroianu (istoric, eseist si jurnalist pasionat de benzi de- senate), Alexandru Ciubotariu (Pisicapatrata, streetartist si autor de benzi desenate), Miloš Jovanovič (Hardcomics) si Anamaria Pravicencu (Asociatia Jumatatea plina) vin la Cafe Verona, pentru a vorbi despre benzi desenate si, mai ales, despre Persepolis. Autobiografia autoarei franceze de origine iraniana Marjane Satrapi deschide prima colectie de romane grafice din Romania.

"Must-read", cand vine vorba de romane grafice, Persepolis s-a vandut in peste doua milioane de exemplare si a fost de mai multe ori premiata la prestigiosul Festival de Benzi Desenate de la Angoulême (Franta), iar in Spania a fost recompensata pentru mesajul antifundamentalist. Transformata intr-un lungmetraj de animatie, ai carui coregizori au fost chiar Satrapi si artistul Vincent Paronnaud, Persepolis a primit in 2007 Premiul Juriului la Cannes, fiind nominalizat si la Oscaruri.

Romanul este o revizitare, la persoana intai, a copilariei pe care Marjane Satrapi si-a petrecut-o la Teheran, intr-o familie cu convingeri de stanga, implicata in miscari politice inca de dinainte de Revolutia Iraniana. Urmeaza anii petrecuti la liceu in Viena, revenirea in Iran, spre sfarsitul razboiului cu Irakul, si plecarea definitiva in Franta, unde autoarea locuieste si acum. Valul care acopera, de regula, sensibilele chestiuni legate de politica, religie si istorie, se ridica in cartea lui Satrapi pentru a face loc multor nuante de gri camuflate in imagini exclusiv alb/negru.

Dincolo de privirea de insider pe care o arunca in „maruntaiele" unei lumi conflictuale, Persepolis (de)construieste in cele aproape 400 de pagini o alta dimensiune familiarizata cu tabuul: conditia femeii in lumea islamica. Fara sa cada in pacatul tezismului, Satrapi gaseste fomula perfecta intre episoadele dramatice, umorul (de cele mai multe ori negru) si analiza sociala, fara sa neglijeze ritmul povestii.