Interviu HotNews.ro

Regizorul Felix Alexa: Sistemul teatral protejeaza mediocritatea si cred ca va exploda. Un actor care nu face nimic, dar are vechime, e platit mai bine decat unul care joaca

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 30 mai 2010, 13:30 Actualitate | Cultură

Felix Alexa
Foto: HotNews.ro
Este unul dintre cei mai constanti si mai "prezenti" regizori de teatru din Romania. Opt spectacole ale sale se joaca in acest moment pe scenele Capitalei, cu salile arhipline. Vazandu-i spectacolele, cu greu te poti abtine sa nu te intrebi de ce Felix Alexa nu este rasfatat mai mult de critica si de juriul UNITER. Luna aceasta, Felix Alexa s-a aflat in fata uneia dintre cele mai mari provocari din cariera, dupa cum singur marturiseste - premiera spectacolului "Livada de visini", prima sa intalnire cu un text de Cehov, dupa 20 de ani de regie de teatru.

In interviul acordat HotNews.ro, Felix Alexa a vorbit deschis despre provocarile profesiei de regizor, lucrul cu actorii, paradoxul pe care il traieste teatrul romanesc (sali arhipline cu un sistem nefunctional), de ce a ezitat pana acum sa faca si film si de ce nu il tenteaza ideea de a tine legatura cu publicul sau pe blog sau retelele de socializare. 

Vezi aici CV-ul lui Felix Alexa.
 

  • "Livada de visini" - un spectacol al anilor 2010
 
Pentru ca a trecut putin timp de la premiera oficiala a spectacolului "Livada de visini", am sa incep prin a va intreba cat de greu este de pus in scena un text montat deja in atatea viziuni. Si ce v-ati propus sa aduceti nou prin montarea dumneavoastra?

Felix Alexa
Felix Alexa
Foto: HotNews.ro
E la fel de greu de montat ca orice piesa, dar in plus, "Livada de visini" e o capodopera. E o piesa geniala, o piesa-simbol a dramaturgiei cehoviene, asa incat sa lucrezi o noua versiune, un nou spectacol pe acest text, reprezinta o provocare. E complicat intr-un fel, dar marile texte iti ridica foarte sus stacheta si atunci cand ai o echipa extraordinara de actori, cum am avut eu aici - am lucrat cu Maia Morgenstern, Serban Ionescu, Mircea Albulescu, Marius Manole, cu actori foarte buni, mai tineri, din Teatrul National - Ileana Olteanu, Marius Rizea, Irina Movila - o echipa foarte foarte puternica, te lupti cu acest text si incerci evident sa aduci, ca regizor, ceva nou. Pe langa faptul ca e vorba de o noua traducere a piesei lui Cehov - traducere ce ii apartine Masei Dinescu - exista niste elemente foarte importante, foarte provocatoare, in sensul modernitatii spectacolului nostru - ritmul spectacolului este cu totul altul, departe de cel foarte lent, cehovian, clasic sa zicem, e un spectacol care tine doua ore si 20 de minute, in masura in care n-am taiat decat foarte putin din text. 

Sunt actori - cum e Marius Manole, distribuit surprinzator. Marius joaca Lopahin in "Livada de visini", e o provocare foarte mare, stiu ca in lumea teatrala s-a produs multa tevatura pe acest subiect si cred ca e un pariu castigat, pentru ca Marius face un rol senzational, ca si Maia (Morgenstern, n. red.), de altfel. O alta noutate ar fi cum e reprezentata livada. Nu vreau sa devoalez totul, dar livada cu visini este departe de imaginea clasica a unor pomisori infloriti, este o imagine mult mai violenta, mult mai puternica, mult mai moderna, este o livada conservata, o livada ramasa cumva incremenita si cine vede spectacolul cred ca va fi foarte impresionat de aceasta versiune scenografica a livezii noastre. Si ar mai fi faptul ca e o "Livada de visini" a timpurilor de azi, a obsesiilor de azi, a ritmurilor sufletesti de azi. Departe de mine gandul de a face o reconstituire Cehov, o reconstituire de la 1903, cand a fost scrisa piesa. Vreau ca lumea sa vina la teatru sa vada un spectacol al anilor 2010.
 

De ce abia dupa 20 de ani de cariera prima dumneavoastra intalnire cu Cehov?

E nevoie de timp pentru a te confrunta cu un text de Cehov, e atat de subtil, de complex, incat ai nevoie de multa experienta. Cred ca eram destul de copt acum, ca sa spun asa, pentru a face trecerea catre un text de Cehov, un text major al lui Cehov. Nu e vorba de un text al lui de tinerete, cum e "Ursul", de exemplu, ci de ultima lui piesa, piesa testamentara. Acum i-a venit timpul, din punctul meu de vedere. Intotdeauna cand aleg un text ma bazez mult pe instinct, pe ceea ce simt in raport cu acel text si cred ca acum a fost momentul in care "Livada de visini" traia in mine, cumva. Si am simtit nevoia s-o impartasesc publicului. Si in al doilea rand, cred ca aveam si distributia ideala, atat de necesara unui text cehovian. La Cehov conteaza mult personajele, rolurile, si daca n-ai actorii potriviti, e greu sa faci numai cu idei regizorale bune un spectacol implinit.
 

  • "Marius Manole e un mare actor, talentul nu tine cont de varsta"

Marius Manole spunea in mai multe interviuri, in timpul lucrului la "Livada", ca nu se vedea in Lopahin. Si totusi, face un rol extraordinar.

Felix Alexa
Felix Alexa
Foto: HotNews.ro
Marius Manole spunea ca ii e foarte frica de Lopahin, e normal, un actor responsabil are panici, frici, sperante. Cred insa ca asta e rolul unui regizor care tine la cariera unui actor, sa-l puna in fata unor noi provocari - va reamintesc ca eu l-am adus pe Marius Manole in Bucuresti, la Teatrul National, acum vreo 7-8 ani, in "Visul unei nopti de vara", si am lucrat cu el la Odeon, la National, de mai multe ori. Acum am simtit nevoia sa aduc un nou punct de vedere asupra acestui personaj (Lopahin - n.red), mult mai complex decat pare la prima vedere, si in al doilea rand sa ii ofer lui Manole un rol care sa ii arate o alta fateta. Eu am mizat pe Manole in Lopahin si el nu m-a dezamagit. E un mare actor, pot spune, chiar daca e foarte tanar, talentul nu tine cont de varsta si e mult mai bine ca unui actor sa ii fie frica de rol si sa il faca bine decat sa nu-i fie frica si sa-i iasa mediocru. Manole s-a luptat cu acest rol si este o batalie castigata. Lopahin creat de Manole si de mine este un personaj sfisiat, fragil, mult mai complex decat in alte spectacole.
 

Apropo de relatia dumneavoastra cu actorii - cum conduceti repetitiile? Cu zambetul pe buze, autoritar?

Depinde, in multe feluri, nu exista retete pentru a spune exact cum lucrez cu actorii. Eu lucrez, intr-un singur cuvant, foarte implicat. Ma implic foarte mult in repetitii, uneori ma enervez, uneori sunt autoritar, alteori incerc sa destind atmosfera, sa fie o atmosfera cat mai placuta. Lucrurile sunt foarte diferite de la o repetitie la alta, de la un actor la altul, un actor reactioneaza la un tip de stimulent, alt actor reactioneaza la alt tip de stimulent... Lucrul cu actorul nu e niciodata previzibil, nu se intampla dupa retete stabilite. Intr-o relatie buna dintre un regizor si un actor, trebuie sa apara lucruri imprevizibile. Daca imprevizibilul nu apare, relatia e mult prea calma si neinteresanta. Eu am avut sansa sa lucrez cu actori importanti ai teatrului romanesc si lucrul asta m-a format, pentru ca marii actori te obliga, iti cer foarte mult, dar te si sustin, te incita.
 

Ce spuneti despre regizorii de teatru care cauta sa socheze cu orice pret? Si care umbla foarte mult la text? Dumneavoastra aveti succes respectand textul.

Eu cred ca poti sa sochezi intr-un mod mult mai subtil - si eu am socat de multe ori, sochez intr-un fel si in "Livada", cu distribuirea lui Manole, cu modul in care e conceputa livada. Insa socul trebuie sa il produci intr-un mod mult mai subtil, mult mai asumat si mult mai documentat. Cand faci teatru numai de dragul de a soca in sine, cred ca e inutil sa astepti un raspuns favorabil. Socul in teatru e foarte necesar, intotdeauna o noua viziune este foarte necesara, in masura in care ea este solid argumentata. Eu de fiecare data cand am propus ceva nou pe un text, am pornit de la spiritul textului si am incercat, indiferent ce viziune regizorala as fi avut, sa nu tradez spiritul operei. Cred ca de aceea spectacolele mele au mers, in general, foarte bine la public si au fost receptate foarte bine. Am in momentul asta opt spectacole care se joaca in Bucuresti, pe scenele mai multor teatre, iar salile sunt arhipline. Cred ca lumea trebuie sa inteleaga, sa ajunga cumva la spiritul operei, indiferent daca spectacolul este, din punct de vedere regizoral, mai socant.
 

  • Paradoxul teatrului romanesc: public numeros, sistem stupid
 
Salile sunt arhipline, s-ar zice ca teatrul e pe drumul cel bun. Si totusi, sunt voci care sustin contrariul.

Felix Alexa
Felix Alexa
Foto: HotNews.ro
Intr-un fel nu e pe drumul cel bun. E pe drumul cel bun pentru ca este public, lumea vine la teatru, multi dintre cei care vin la teatru sunt tineri, si asta e un lucru extraordinar. Din punct de vedere insa al institutiei teatrului, organizatoric vorbind, al birocratiei din teatru, lucrurile nu merg deloc bine. E un sistem invechit, e un sistem care plateste actorii dupa vechime si nu dupa talent - un actor ca Marius Manole, care joaca in atatea spectacole la Teatrul National si e un actor de prima marime la varsta lui, are un salariu mai mic decat unul care nu face mai nimic, dar e in varsta, are vechime. Acest sistem este stupid, trebuie sa se termine cu el. 

Pe de alta parte, ceea ce nu merge bine in teatru e ca ai o schema plina cu actori, din care aproape jumatate sunt nefolositi. In loc sa fie deschidere catre tinerii actori, persista acelasi sistem in care ne protejam mediocritatea. Asta merge prost si trebuie sa se schimbe. Teatrul este o zona competitionala, intens competitionala si in momentul asta, din punctul de vedere al structurii, favorizeaza mediocritatea. Aici lucrurile merg foarte prost si cred ca sistemul va exploda, mai devreme sau mai tarziu. Eu unul am refuzat de la inceput, de cand am terminat facultatea acum 20 de ani, sa ma angajez intr-un teatru, am preferat statutul de liber profesionist. Am si libertatea de a face ce spectacole vreau, dar imi asum si riscul de a nu fi angajat. Din fericire, nu s-a prea intamplat. Dar repet - teatrul romanesc traieste, paradoxal acum, doua senzatii: una de foarte bine ca are public, un public tanar, care vine la spectacole, multe interesante, dar pe de alta parte sistemul e foarte greoi si institutia functioneaza nefiresc, nu e deloc in pas cu vremurile.
 

  • Jumatate dintre cei care termina Facultatea de Regie nu isi gasesc niciodata angajament
 
Dumneavoastra sunteti si profesor la UNATC. Sunt multi tineri care renunta? Din cauza sistemului greoi?

Nu sunt multi tineri care renunta, insa sunt mai putini tineri care vin sa dea examenul de admitere la facultate. Numarul de locuri a crescut in ultimii ani, vorbesc de ultimii 10 ani, iar numarul candidatilor a mai scazut. Proportional, vin mai putini oameni, cel putin la Regie. Acum, trebuie sa fim realisti si sa ne dam seama ca dintre cei care termina UNATC-ul in acest moment, mai mult de jumatate nu isi gasesc niciodata angajament si nu fac aceasta profesie. E o profesie foarte riscanta in ziua de azi. Dar ce nu e riscant in ziua de azi?
 

Mereu auzim ca salariile actorilor de teatru lasa de dorit...

Nu lasa de dorit, sunt foarte mici, si nu conteza din pacate cat si cat de bine joci. Esti platit la vechime.


Dar un regizor de succes, cum traieste din teatru?

Daca e angajat intr-un teatru, are acelasi salariu ca la stat. Daca iti asumi statutul asta riscant, cum spuneam eu, de liber profesionist, cred ca poti sa traiesti mult mai decent decat daca ai fi angajat. Insa exista riscul de a nu fi angajat. Ceea ce mi se pare normal, pentru ca in teatru e o zona foarte competitionala si numai cei mai buni trebuie sa lucreze. Din pacate, intr-un sistem cu actori angajati pe viata, nu ai cum sa dai afara pe nimeni, incat competitia scade foarte mult. Asa ca daca oamenii si-ar asuma economia de piata si in teatru, ar putea sa se traiasca mult mai decent. Asta insa nu inseamna ca exclud subventia de la stat absolut necesara. Dar as vrea ca actorii sa fie angajati doar cei care merita si sa fie platiti mai bine.
 

Faceti teatru de 20 de ani. V-ati gandit sa faceti si film?

Da, m-am gandit la un moment dat, insa e mult mai complicat, e nevoie de ani de zile pentru a concepe proiectul unui film si, in acelasi timp, marturisesc ca sunt atatia regizori tineri, talentati, de film incat nu stiu daca mi-as gasi si eu locul. M-ar tenta, la un moment dat, sincer m-ar tenta. In orice caz, filmul ramane. In teatru nu ramane nimic, decat in memoria spectatorilor. E adevarat ca daca te uiti la cate persoane vin la film, la o premiera si cati vin la teatru, numarul celor care vin la teatru este mult mai mare, in acest moment, lucru imbucurator. Insa teatrul ramane in memoria afectiva a spectatorilor, pe cand filmul ramane totusi pe pelicula sau macar pe un DVD. Teatrul filmat eu cred ca e o imagine foarte palida a spectacolului initial, de pe scena. Ca sa simti un spectacol, ai nevoie de contactul direct cu acel spectacol. 
 

Ce alti regizori va plac? Dintre cei cu experienta si dintre cei tineri?

Multi, din toate generatiile. Andrei Serban, Silviu Purcarete, Liviu Ciulei, Victor Ioan Frunza, dintre cei mai tineri - Radu Afrim. Sunt oameni pe care ii apreciez foarte mult. Nu-mi plac impostorii in teatru, cei care ajung regizori peste noapte, fara a avea substanta. Din fericire insa, lumea teatrala e destul de clara in a-si elimina impostorii. Dar ei mai exista, din cand in cand. Apar, dar dispar repede. Sau asa ar trebui. Mai sunt uneori tot felul de sotii de directori de teatru, tot felul de fii si fiice, care monteza in teatrele conduse de rude, desi nu prea ar fi cazul. Eu am refuzat tot timpul sa fiu ajutat de tatal meu (regizorul Alexa Visarion - n. red), mi-am construit cariera singur.


  • "Comunicarea prin internet alieneaza societatea destul de mult"

Din ce in ce mai multi oameni de teatru de succes au blog sau cont pe retelele de socializare, unde tin legatura inclusiv cu publicul. Dumneavoastra nu aveti.

Felix Alexa
Felix Alexa
Foto: HotNews.ro
Nu, n-am, nu ma pasioneaza deloc zona asta, nici a internetului, nici a blogurilor, nici a Facebook-ului, chiar consider ca ea alieneaza putin. Aparent faciliteaza foarte mult comunicarea, dar in acelasi timp alieneaza societatea destul de mult. Tinerii din ziua de azi, si ma refer la cei foarte tineri, sub 20 de ani, ajung sa fie atat de obsedati de toate elementele astea de comunicare, incat comunicarea reala, umana, are de suferit. Eu am o teorie ca tehnologia distruge destul de mult din fiinta umana. Pe cat o ajuta, pe atat de mult o si distruge - e un paradox care functioneaza in lumea de azi. 

Si de-asta cred ca teatrul, care a ramas o arta printre putinele foarte vii, in contact direct cu spectatorul, are sanse sa traiasca inca mult timp, pentru ca e o alternativa la tehnologia excesiva - in curand o sa facem dragoste prin internet, o sa avem stimuli pe noi care or sa ne dea senzatii emotionale la distanta. Teatrul insa... Totusi, e nevoie sa vezi niste actori pe scena si lucrul asta eu cred ca e important. Ramane foarte vie, foarte directa arta asta a teatrului. Cred ca tocmai pentru ca devine putin aparte are mari sanse de a supravietui si de a interesa in continuare oamenii.


  • "Exista bani pentru cultura, dar sunt cheltuiti prost"

De multi ani auzim ca nu sunt bani pentru cultura in Romania. Se va schimba lucrul asta? Si cand?

Pai daca e sa ne luam dupa ce se intampla in ultimele zile in societate, se pare ca or sa fie si mai putini bani pentru cultura. Eu cred ca de multe ori exista bani pentru cultura, dar sunt cheltuiti prost. Cred ca vor veni zile grele pentru toti, inclusiv pentru cultura si pentru teatru, dar cred ca vom si supravietui. Eu sper sa prind si vremuri mai bune.
 

Ce spuneti despre artistii care intra in politica? O fac pentru a ajuta cultura sau din interes propriu?

Ce cred sincer e ca unii dintre ei sunt artisti autentici, adevarati, altii mai putin si probabil ca isi doresc sa le creasca notorietatea intrand in politica. Pentru ambele categorii insa e valabil faptul ca partea artistica are de suferit. Intotdeauna cand un artist - vorbesc de artistii adevarati, cu talent - a intrat in politica, partea artistica a avut clar de suferit. Daca vor sa faca meseria asta in continuare, cred ca ar trebui sa se fereasca de politica. Eu m-as feri ca dracul de tamaie. 


Citeste mai multe despre   






















3558 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    nu e numai sistemul teatral... (Duminică, 30 mai 2010, 13:49)

    vveninosu [utilizator]

    ci sistemul romanesc in general promoveaza mediocritatea... si cat de greu e sa o recunosc si cat rau imi pare sa o scriu .
    • +4 (4 voturi)    
      subscriu (Duminică, 30 mai 2010, 14:34)

      ady [anonim] i-a raspuns lui vveninosu

      tot sistemul e canceros..trebuie inceput tot de la 0..
    • 0 (0 voturi)    
      nu ai de ce... (Luni, 31 mai 2010, 0:59)

      neintelesul [utilizator] i-a raspuns lui vveninosu

      sa iti para rau. in general adevarul doare... doar pe cei care au constiinta, pe ceilalti ii lasa reci!
  • +6 (8 voturi)    
    aveti rabdare.... (Duminică, 30 mai 2010, 14:19)

    dorubr54 [utilizator]

    Aveti rabdare... de ce va grabiti? Inca traiesc dinozaurii comunisti.
    Am vazut ultimul film al regizorului loviturii de stat din 1989. Poker se numeste. O aiureala a unui om bolnav, sclerozat si terminat din punct de vedere intelectual. Pacat de el, dar asta este...
    Si am mai vazut, un individ cu un caracter de lacheu si javra, asa cum este si in realitate. diaconu, cu d mic, parca se numeste si cica este si director a unui teatru renumit.
    Si atunci VOI vreti sa va dovediti talentul ? Cu indivizi de teapa acestora, si a multor altora. Aveti rabdare, bibicilor...
    • 0 (0 voturi)    
      oare asa este? (Luni, 31 mai 2010, 8:40)

      Maridan [anonim] i-a raspuns lui dorubr54

      cred ca ar trebuisa motivezi de ce il cataloghezi pe M. Diaconu asa.Nu aveti viziuni politice asemanatoare sau el a iesit din calapodul gandirii tale?
      Sa stii ca nu ii iau partea dar nu cred ca este frumos sa vb asa despre un actor care si-a permis sa-si arate dorintele despre viitorul sau si al concetatenilor sai.
      Daca tu ai fii director de teatru poate ai avea dreptul sa-l caracterizezi, dar cred ca esti un nimic PDL-ist.
  • +1 (3 voturi)    
    Vechimea inseamna experienta... (Duminică, 30 mai 2010, 15:52)

    Reflectie [anonim]

    ... si multa truda ... In cele mai multe cazuri. Ca sunt si exceptii, asta e o alta problema. Dar cei talentati nu vor trebui sa astepte, pentru ca talentul arde etapele...
  • 0 (2 voturi)    
    sistemul care mentine incompetentii (Duminică, 30 mai 2010, 16:56)

    valexandru [anonim]

    este cel in sprijinul caruia fac sindicatele greva.

    Va trebui sa va hotarati, stimati oamnei de teatru, mari si mici, cu cine mergeti!
  • +1 (1 vot)    
    In arta teatrului, ca in politica (Luni, 31 mai 2010, 7:34)

    hotnewsfil [utilizator]

    1. Constarea regizorului din teatru, ca arta, Felix Alexa :
    " Sistemul teatral protejeaza mediocritatea si cred ca va exploda. Un actor care nu face nimic, dar are vechime, e platit mai bine decat unul care joaca".
    2. Constarea unui tanar regizor din 'teatrul politic', validata de toti romanii, timp de douazeci de ani :
    "Sistemul teatral- politic protejeaza mediocritatea. Un 'regizor- politician' care nu face nimic, dar are vechime, e platit mai bine decat unul autentic, care isi joaca cinstit rolul ce i-a fost repartizat de popor".
  • 0 (0 voturi)    
    Un celebru anonim (Luni, 31 mai 2010, 9:40)

    cici [anonim]

    Pai cum sa fie rasfatat de critica daca in 20 de ani de teatru abia acum face Cehov? Iar Manole nu e chiar exceptional in rol, sunt altii care duc spectacolul si mai si! Ia, sa le vad aici pe fanele dezlantuite cum injura! Sincer acuma, ce sa o mai dam tura vura...
  • 0 (0 voturi)    
    politica si artistii (Luni, 31 mai 2010, 10:11)

    x [anonim]

    Femeia din glumele lui nea Marin facea politica " pentru ca nastea copii". Artistii sint persoane capabile sa articuleze si nu ar trebui sa se fereasca de spatiul public, de ridicolul de a aparea la tv si a spune ce cred despre orasul/ tara in care locuiesc. politica este un spatiu de exercitiu al puterii cetatenesti si nu trebuie sa insemne, neaparat, o cariera. Adevaratii oameni de stat se retrag discret in viata civila, dupa ce au avut ceva de spus. De ce crede Felix Alexa ca e daunator intratul in politica? ce este viata artistica, in definitiv? pluteste, cumva, in vid? Unde e intelectualul inventat de Emile Zola? Si-a construit, cumva, o republica personala, esoterica? E adevarat ca statul este o chestie mare si cam otova, dar el este constructia care influenteaza personajele si ideile din lumea artistica.
    Un artist care isi spune parerea despre lumea in care traieste cu modestia de a renunta la magia artei, are sa se simta ridicol doar daca este singurul artist care isi spune parerea. Un artist care s-a cizelat in timp si se declara exclusiv apartinind unei alveole artistice, refuzind sa probeze o intelegere superioara si compasiune prin exercitarea drepturilor de cetatean, nu ar trebui decit sa astepte ca lumea din jur sa se prabuseasca. E ca si cum ai face copii, dar nu ai arunca o privire la lumea in care ii aduci.
  • 0 (0 voturi)    
    Felix Alexa (Luni, 31 mai 2010, 10:26)

    Laura [anonim]

    Felix Alexa e un regizor exceptional, unul dintre cei mai buni pe care ii avem, in materie de teatru. Ca a ales sa monteze Cehov abia dupa 20 de ani de cariera, e optiunea lui personala. Dar ramane un mare regizor, care e si foarte constant in ceea ce face, asa cum se spune in text - adica cu greu poti fi dezamagit de un spectacol de-al lui, pentru ca toate sunt peste medie. Iar Marius Manole e intr-adevar un mare actor. Nu s-a inventat inca spectacolul in care el sa joace si sa "duca altii" spectacolul.
  • 0 (0 voturi)    
    texte... (Miercuri, 8 septembrie 2010, 1:21)

    ciob [utilizator]

    raspunsuri croite pe un calapod, inregimentate, convenabi0el sistemului teatral clientelar de casta actual , pe care il serveste si el si l-a servit si tatal sau. calitatea spectacoleler bucurestene a scazut enorm in ultimii 10ani.
    spunem ce da bine sa se spuna nu de ce e nevoie.
    in genul: <valoriel sunt valoroase", "binele e rar si pretios".
    Somn usor!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri