A murit academicianul Radu Voinea

de D.S.     HotNews.ro
Miercuri, 12 mai 2010, 9:49 Actualitate | Cultură

Academicianul Radu Voinea a decedat la varsta de 87 de ani, a anuntat, marti, Biroul de  presa al Academiei Romane.  Fost  presedinte al Academiei Romane, profesorul universitar Radu Voinea era specialist in mecanica teoretica, teoria mecanismelor, stabilitate elastica  si dinamica autovehiculelor si masinilor.

Acad. inginer Radu Voinea s-a nascut la 24 mai 1923, la Craiova.  A urmat cursurile scolii primare "Petrache Triscu" din Craiova in  perioada 1929-1933, apoi cursurile liceului "Fratii Buzesti" din  Craiova in perioada 1933-1941. In perioada 1941-1946 a urmat cursurile sectiei de constructii a Politehnicii din Bucuresti, obtinand in anul 1946 diploma de inginer constructor.

In perioada 1964-1967 a fost prorector al Institutului Politehnic  Bucuresti, iar in perioada 1972-1981, a fost rectorul institutului.

Radu Voinea a fost o personalitate de mare anvergura stiintifica si morala ceea ce i-a adus o ampla recunoastere in tara si strainatate. Pentru activitatea stiintifica de exceptie academicianului Radu Voinea i-au fost conferit titlul de Doctor Honoris Cauza al unor prestigioase universitati precum Universitatea din Timisoara (1996), Universitatea din Craiova (1996), Universitatea Tehnica Gh. Asachi din Iasi (1998), Universitatea Tehnica de Constructii din Bucuresti (1998), Universitatea din Pitesti si Universitatea din Petrosani (2000), Universitatea Dunarea de Jos din Galati (2001), Universitatea Transilvania din Brasov si Universitatea Ovidius din Constanta (2002).

A fost pe rand,  secretar general al Academiei Romane, presedinte al Sectiei de stiinte tehnice a Academiei, iar in perioada 1984-1990, a fost  presedintele Academiei Romane.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

3498 vizualizari

  • -3 (9 voturi)    
    Radu Voinea si ... Scanteia Poporului (Miercuri, 12 mai 2010, 10:15)

    Top Notch [utilizator]

    Radu Voinea a fost pupator de papuc al tovarasului si tovarasei Ceausescu, In saptamina dupa 22 decembrie
    cind politrucii de la Scanteia dadeau din colt in colt, au rebotezat ziarul : Scinteia Poporului si l-au pus director pe Radu Voinea. A fost un incapabil care s-a aranjat politic in toate timpurile. Asta e adevarul. In rest , despre morti doar de bine.
    • +1 (5 voturi)    
      Asa o vom duce-o, intr-o barfa (Miercuri, 12 mai 2010, 10:36)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Top Notch

      Tu ce ai facut pentru tara asta? Conduci cumva revista Click?
    • 0 (4 voturi)    
      Pentru mine a fost Profu' de Mecanica (Miercuri, 12 mai 2010, 16:07)

      dm [anonim] i-a raspuns lui Top Notch

      Mi-a fost profesor de Mecanica la Facultatea de Aeronave in 1990. Un profesor foarte bun, cu un curs excelent.
      Nu ai dreptate!
    • 0 (2 voturi)    
      Vorbesti aiurea (Miercuri, 12 mai 2010, 17:15)

      anonimo [utilizator] i-a raspuns lui Top Notch

      Cand aud ce spui, mi se face scarba de voi astia care aruncati cu rahat si vorbiti aiurea. Radu Voinea a fost cineva, daca ai avut ocazia sa vezi un curs de mecanica analitica de-al lui. Dar probabil ca esti din cei care stau ca sacalii si pandesc un animal slabit si vlaguit ca sa-l sfasie. Faptul ca poate a aparut in preajma fostei familii prezidentiale nu a fost fondul lui. Omul a fost intr-adevar o capacitate in domeniu. Nu toti cei care au fost vazuti pe langa Ceausescu au facut rau poporului.
    • +3 (3 voturi)    
      este scandalos ce spui! (Miercuri, 12 mai 2010, 20:31)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui Top Notch

      Poate s-a aranjat politic in toate timpurile- nu stiu!
      Cu siguranta s-a angajat politic intr-o perioada urata a comunismului.
      Dar sa spui ca "A fost un incapabil" este scandalos!

      In anii 82-83 mi-a fost Profesor si a tinut un curs de Vibratii la seria mea.
      Cursul a fost excelent (la vremea aceea studentii mai doreau sa aiba asa ceva!) iar Profesorul a fost un mare domn. Poate chiar mi s-a parut un pic timid in relatia cu noi.
      Pacat ca afirmi cu usurinta "A fost un incapabil!".

      Dumnezeu sa-i ierte toate pacatele! Si sa ti le ierte si tie, caci nu stii ce vorbesti!
  • -1 (7 voturi)    
    Ete na (Miercuri, 12 mai 2010, 10:31)

    Mirela [anonim]

    De sub papucul lor au iesit blocul in care stai,scoala unde iti duci copilul,metroul cu care circuli in fiecare zi.Mau scutiti-ne cu anticomunismul.De lucrurile create de comunisti,va folositi in fiecare zi.Daca sinteti asa inversunati,nu mai folositi metroul,scolile,gradinitele,strazile,nimic din ceea ce a creat comunismul.Faceti voi altele.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu va scutim deloc! (Miercuri, 12 mai 2010, 11:45)

      R.A.Muresan [utilizator] i-a raspuns lui Mirela

      Bunurile dintr-o tara apartin oamenilor acelei tari, si, de multe ori, chiar si altora.
      Asimilarea metrolului cu regimul comunist nu e neaparat cea mai buna. In realitate, nu comunistii au ridicat blocurile, ci tot inginerii si muncitorii, care si-ar fi facut treaba mult mai bine in alte conditii. Metroul nu are nici la ora asta toalete pentru calatori, cartierele de blocuri au fost gindite in dispretul total fata de orice viziune urbanistica sau respect fata de locuitori, fiind supranumite dormitoare ale clasei muncitoare: nu doar ca sint sumbre si foarte aglomerate acum, nu doar ca a devenit promiscuu sa locuiesti intr-un asemenea furnicar, dar la un cutremur major Bucurestiul ramine printre cele mai expuse orase.
      Pe vremea lui Hitler s-au construit cele mai bune sosele pe care le-a avut vreodata tara asta, mai ales aici, in sud: pe acele sosele s-a mers cu tancurile la un moment dat si sint folosite si astazi. Nu inseamna insa ca nazismul a fost bun si ca ar trebui demontate soselele. Pe vremea lui Stalin se facea o matematica de virf in universitatile rusesti: nu inseamna ca stalinismul ar trebui sa se intoarca sau ca matematica respectiva e fara valoare.
      Insa ideile gresite ramin idei gresite, chiar daca unii se inspira din ele.
      Nu ne mai obliga nimeni acum sa luam lucrurile astea la pachet: cine mai vrea comunism, sa zboare in Cuba sau in Coreea de Nord, aici nu mai merge.
      • -2 (2 voturi)    
        si tu esti un pdl-is mai mic? (Miercuri, 12 mai 2010, 15:38)

        Komunismul [anonim] i-a raspuns lui R.A.Muresan

        D-aia nu mai sunt in stare sa faca acum in 20 de ani ce a facut comunismul intr-un an? Pentru ca oamenii au facut ? Conducerea conteaza, pestele de la cap se impute. Oamenii sunt de umplutura. Si inainte erau, si acum la fel, numai ca acum sunt umplutura pentru sarmale, si nu pentru o societate moderna. Societatea moderna a inceput s-o construiasca Al. I. Cuza, si a terminat-o Ceausescu. In ceilalti 20 de ani dupa, nu s-a facut nimic, decat s-a daramat, s-a furat, s-a distrus. Iar o parte din umplutura si-a luat boceluta si au plecat la capsuni sau unde au vazut cu ochii.
      • -2 (2 voturi)    
        Cuba e cu mult peste noi (Miercuri, 12 mai 2010, 15:43)

        Kuba [anonim] i-a raspuns lui R.A.Muresan

        Apropo, Cuba e cu mult peste noi. Fidel Castro, asa cum a fost el, a facut mult bine populatiei. Pai aia au medici specialisti mai multi decat toti somerii din Romania. Si majoritatea lucreaza in Statele Unite.. Nu mai zic de turism, agricultura, etc. Desi este o tara mult mai mica, si nu are relieful pe care il are Romania.
      • -1 (1 vot)    
        Ba sa ne scutiti (Joi, 13 mai 2010, 8:47)

        Mirela [anonim] i-a raspuns lui R.A.Muresan

        Nu e vorba ca cineva mai vrea comunism,dar ne-am saturat de comentariile anticomuniste.Iar ca metroul a fost construit de oameni,hai sa fim seriosi.Ce construiesc acum oamenii din Romania?A fost construit de sistem,prin munca oamenilor.Iar ca blocurile sint strimbe?Ha ha.Acum se fac cumva mai drepte?Sint facute din rigips.Blocurile lui Ceausescu au rezistat la citeva cutremure,sa vedem cit rezista cele facute de "patroni".Dupa cum spuneam,daca ai ceva impotriva cuiva,nu ii ceri ajutorul.Nu mai folosi nimic din ce au creat comunistii,daca esti asa de convins ca au facut numai rele.Eu am ajuns sa vad si partea plina a paharului comunist si au realizari "fara numar" pe care le folosim in continuare.Iar eu nu fac parte din cei care asteapta sa li se dea,am construit o casa,dar nu pot sa nu am bunul simt sa recunosc ca tot ceea ce folosesc in fiecare zi este creat atunci si nu acum.
        • 0 (0 voturi)    
          Ba nu va scutim deloc! (Marţi, 18 mai 2010, 6:37)

          R.A.Muresan [utilizator] i-a raspuns lui Mirela

          Daca eu ar trebui sa nu mai folosesc nimic din ceea ce s-a construit pe vremea comunismului pentru tine ar fi mai rau: tu ar trebui sa dai casa unui comunist si poate sa faci si puscarie fiindca ti-ai permis sa o construiesti, adica sa te imbogatesti pe spinarea poporului.
          Logica ta e strimba: daca ai ceva cu judecata politica a cuiva nu il desfiintezi cu totul, dar nici nu-i permiti sa ia in miini destinele altora. Nu a pretins nimeni ca descreieratii sa fie ucisi, ci doar ca ei sa nu mai aiba vreodata sansa de a conduce.
          Dupa logica ta, dupa comunism ar fi trebuit pirjolit totul in Romania, eventual sa plece toata lumea din locurile astea, numai si numai pentru ca oamenii nu mai vroiau comunism.
          Anglia nu a avut niciodata comunism, dar a fost prima tara care a avut metrou: astazi metroul londonez e o minune tehnica pe mai multe etaje la care noi doar putem visa... as da oricind metroul comunist pe cel capitalist...
          • 0 (0 voturi)    
            parerea mea (Joi, 20 mai 2010, 11:26)

            Mirela [anonim] i-a raspuns lui R.A.Muresan

            De ce nu il dai,te tine cineva?
            Iar logica mea este aceea ca inainte erau parti bune si parti rele in societate.Acum sint numai rele.Dar sint persoane care se leaga numai de relele din trecut,bunele nu le vad,desi sint multiple.Si nu este corect.Iar ca a avut Anglia prima oara metrou,cite colonii a avut Anglia?Sa fim seriosi.In vremea comunismului,nu eram liberi ca oameni,dar eram liberi ca tara.Gindeste-te ca avem 86 miliarde euro datorie externa acum.Poti macar calcula cam ce inseamna asta?Si pentru ce investitii s-au facut aceste datorii?Te simti cumva foarte liber?Cred ca daca te gindesti mai bine,ai sa intelegi ce vreau sa spun.Eu ,pentru aceasta casa pentru care am avut tupeul sa o construiesc,am platit statului 50 milioane autorizatia de constructie si inca 50 la ISC,ca taxa.Am fost foarte libera sa o platesc,desi nu stiu pentru ce.Te inseli amarnic,si capitalismul si comunismul au parti bune si proaste.Nimic nu este perfect.Numai ca acum la noi,nu se practica nici una din cele 2 forme.Este doar jaf.
            • 0 (0 voturi)    
              Precizari (Luni, 24 mai 2010, 16:17)

              R.A.Muresan [utilizator] i-a raspuns lui Mirela

              Nu-mi place relativizarea ta, de aceea nu las lucrurile asa. Winston Churchill zicea odata pe tonul sau mucalit dar fara echivoc: "Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried."
              Cei mai tineri nu trebuie sa mai fie vreodata tentati de miasmele stingii comuniste. In realitate, stinga a fost catastrofala in tara asta: a adus-o practic la ruina morala in care se afla si din care nu se va iesi decit in mai multe generatii de-aici incolo. Dupa '90, am fost intr-o situatie cu mult mai rea decit germanii dupa cel de-al doilea razboi mondial: ei aveau ruinele in afara lor, orasele lor au fost bombardate, la noi insa, ruinele au ramas in noi insine si nu ne-am revenit nici pina astazi.
              Eu nu am sustinut nicaieri ca democratia sau capitalismul ar fi perfecte: acestea sint insa perfectibile. In schimb, comunismul a fost o imensa greseala, un experiment social brutal fara precedent istoric care nu ar trebui in nici un caz repetat.
    • +1 (1 vot)    
      francezii si englezii nu stateau degeaba (Miercuri, 12 mai 2010, 15:12)

      Top Notch [utilizator] i-a raspuns lui Mirela

      De sub papucul lor au iesit blocurile astea strimbe, industriile astea moarte. In acest rastimp francezii, nemtii, finlandezii, austriecii chiar si ungurii construiau frumos cu dragoste de om , nu silozurile ceausiste pe care le plingeti acum
      • -1 (1 vot)    
        si acum ce ai realizat ? (Miercuri, 12 mai 2010, 15:40)

        Komunismul [anonim] i-a raspuns lui Top Notch

        Si acum ce silozuri ai? Pai acum nici pe alea nu le mai ai, ca le-ai dat la fiare vechi si altele n-ai mai facut in loc. Tiganii si-au facut palate cu fierul furat, si-au luat mercedes-uri iar tu stai si croncanesti aiurea pe net.
      • -1 (1 vot)    
        nici noi nu am stat degeaba (Joi, 13 mai 2010, 8:57)

        mirela [anonim] i-a raspuns lui Top Notch

        Nici noi nu am stat degeaba,atunci am construit o tara,acuma o papam.
        Industriile erau vii atunci si din ele exportam,iar cu banii din exporturi s-a ridicat aceasta tara si s-au platit si datoriile.Industrii moarte sint acum,la fel cum e moarta si agricultura si turismul.Sinteti prea orbi ca sa vedeti adevarul,sau aveti prea multi bani si nu va pasa.Nu va pasa ca atunci se producea aproape tot,iar acum importam aproape tot.Iar blocuri strimbe,esti chiar culmea,dupa ce ca se dadeau gratuit,nu vroiai sa aiba si jacuzzi?Scoala era scoala,nu erau batai in scoli,droguri si tupeul care exista azi.Si nu uita ca toti cei pe care ii dai tu exemplu au furat si i-au inrobit pe altii in istorie.Nu au fost furati,ca noi.Romania este o tara bogata,iar bogatiile ei au ajuns la oameni in acele vremuri.Acum au ajuns la o mina de mafioti.
  • +6 (8 voturi)    
    Fost student (Miercuri, 12 mai 2010, 11:24)

    Walter [anonim]

    Nu stiu cit de implicat politic a fost in perioada comunista. Mi-a fost insa profesor la facultatea de electronica in anul 1988 si ii pastrez o vie amintire, fiind unul dintre dascalii de moda veche de la care se putea invata carte. Dumnezeu sa-l ierte !
  • +3 (5 voturi)    
    Dumnezeu sa-l odihneasca! (Miercuri, 12 mai 2010, 13:02)

    Audit [utilizator]

    L-am avut profesor la politehnica. Un tip deosebit.
  • +3 (3 voturi)    
    Fost student (Miercuri, 12 mai 2010, 14:33)

    Cristian [anonim]

    Mi-a fost profesor la facultatea de Aeronave in anul 1991 si ii pastrez cu emotie o vie amintire.
    A fost unul dintre dascalii de moda veche de la care am invatat cu adevarat carte. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !
  • +3 (3 voturi)    
    recunostinta (Miercuri, 12 mai 2010, 17:26)

    voievod [anonim]

    Multa consideratie si o adanca recunostinta pentru academicianul cu care am urmat cursurile de structuri speciale de rezistenta la politehnica Buc.in anii 80.
    Dumnezeu sa l odihneasca !
  • +3 (3 voturi)    
    Sa-i fie tarana usoara! (Miercuri, 12 mai 2010, 18:30)

    oltean [anonim]

    Am fost studentul lui in 1990 in Poli - Electronica si Telecomunicatii; cursul de Mecanica predat de el a fost unul dintre cele mai bune cursuri. Un dascal extraordinar s-a stins astazi! Cu cine oare ii vom inlocui? Respect etern, D-le Profesor Radu Voinea!
  • +1 (1 vot)    
    sint convins (Duminică, 16 mai 2010, 16:57)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ca a fost un mare profesor si un foarte bun inginer.
    ''In perioada 1941-1946 a urmat cursurile sectiei de constructii a Politehnicii din Bucuresti, obtinand in anul 1946 diploma de inginer constructor.'' Pe vremea aia inca mai reau profesori foarte buni la fac' de constructii, formati in Germania, de pilda.
    Deci nu datoreaza nimic comunistilor gen ilici sau ceasca. Ba chiar dimpotriva.
  • +1 (1 vot)    
    Abia acum am aflat... (Marţi, 7 septembrie 2010, 8:09)

    Nelu [anonim]

    Am facut un curs de mecanica cu acest profesor acum app. 10 ani si pot spune ca era o placere sa fi la cursurile lui. Prezenta nu era obligatorie (regula lui) dar avea foarte multi studenti prezenti. Pur si simplu iti era rusine sa faci galagie sau sa disturbi cursul! Venea la curs ajutat de asistentul sau cu NIMIC, nici macar o foaie de hartie. Doar intreba care a fost ultima fraza din curs ca sa stie unde ramasese. Toate formulele matematide pe care le scria erau explicate cu exemple din realitate... Ce sa mai spun un om si un profesor extraordinar. Un om pe care daca l-ai cunoscut nu vei putea sa il uiti vreodata... Dumnezeu sa-l odihneasca !
  • +1 (1 vot)    
    o vie si pioasa amintire! (Luni, 14 februarie 2011, 0:32)

    Nora [anonim]

    Acest mare OM si Profesor mi-a spus prima oara, in anii '80 ca totul este vibratie...Oamenii de stiinta americani au aflat de asta prin 2000 !
    A avut un curs impecabil,de o tinuta ireprosabila si tinea cursul cu 7 oameni in sala fara sa se agite cu prezenta...Inspira atata incredere si atata optimism ! Nu se umfla in pene ca era ditai Academicianul sau Rectorul .Nu apucam sa-l salut niciodata eu prima...Isi scotea palaria de la 10 metri cu voce tare si te saluta cu un licar ghidus in privire .
    Ii voi fi mereu recunoscatoare pentru felul in care m-a tratat ca membra a 'echipei' politehnice , in vremea in care adevaratii politruci se bucurau sa te striveasca daca incercai sa ridici capul fara sa fii sustinut.
    Domnul sa aiba grija de sufletul lui si sa-l odineasca in pace !
  • 0 (0 voturi)    
    Academicianul Radu Voinea (Miercuri, 31 iulie 2013, 0:01)

    George [anonim]

    Unul dintre romanii de valoare ai Romaniei, precum multi alti academicieni precum Miron Nicolescu, Constantin Arama,etc. , oameni modesti , formatori de caractere frumoase, deosebit de capabile si patrioti adevarati. Dumnezeu sa-l ocroteasca!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version